Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
AGÈNCIA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE PALMA - PALMAACTIVA-
Núm. 160568
PalmaActiva.- Aprovació oferta pública d’ocupació de PalmaActiva de l’any 2026
Versió PDF
La Junta de Govern, en sessió de dia 25 de febrer de 2026, aprovà el següent Acord:
“Antecedents de fet
El present acord de Junta de Govern Local, té per objecte l'aprovació l'Oferta Pública d'Ocupació de PalmaActiva per a l'exercici 2026
L'article 128 del Reial Decret Legislatiu 781/1986 estableix que les corporacions locals han d'aprovar i publicar anualment, dins el termini d'un mes des de l'aprovació del pressupost, l'oferta d'ocupació pública per a l'any corresponent, ajustant-se a la legislació bàsica de l'Estat sobre funció pública i als criteris que s'estableixin per reglament en desenvolupament de la normativa bàsica estatal per a la deguda coordinació amb les ofertes d'ocupació de la resta de les administracions públiques.
El Reial decret llei 16/2025, de 23 de desembre, i en aplicació de l'article 134.4 de la Constitució Espanyola a falta d'aprovació de la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2026, es prorroga de forma automàtica la Llei 31/2022, de23 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2023, fins a l'aprovació de la nova llei, que regula la configuració de l'oferta pública d'ocupació o instrument similar de gestió de la provisió de necessitats de personal, pel que fa al càlcul de la taxa de reposició determina l'esmentat article 20.Ú.1 que: “La incorporación de personal de nuevo ingreso con una relación indefinida en el sector público, a excepción de los órganos contemplados en el apartado Uno. e) del artículo anterior, se llevará a cabo a través de la Oferta de Empleo Público, como plasmación del artículo anterior de la planificación en un marco plurianual”. A l'article 20.Dos.1 de l'esmentada llei es disposa que les ofertes d'ocupació pública s'articularan mitançant les següents taxes de reposició d'efectius: “a) En los sectores prioritarios la saa serà del 120 por cien y en los demás sectores del 110 por cien. b) Las entidades locales que tuvieran amortizada su deuda financiera a 31 de diciembre del ejercicio anterior tendrán un 120 por cien de la tasa en todos los sectores”.
D'acord amb l'informe de la Cap d'Àrea de Recursos Humans de PalmaActiva de data 06/02/2026 (SEFYCU 4354899) sobre el càlcul de la taxa de reposició d'efectius i de les places que s'han d'incloure, aquesta oferta publica compleix amb les previsions de l'article 20 de la llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressuposts Generales de l'Estat per al any 2023.
Conforme l'establert a l'article 48 del conveni col·lectiu, i a l'article 7 i 37. 1 l) de l'EBEP, en negociació dels criteris generals sobre ofertes d'ocupació pública, en reunió de negociació de data 15/01/2026, es varen exposar i aprovar amb acord sindical, els criteris per a determinar les places que s'inclourien dins l'oferta d'ocupació pública de PalmaActiva per a l'exercici 2026, condicionats a la pròrroga automàtica de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2023,
Fonaments de dret
-L'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim local estableix que les Corporacions locals formularan públicament la seva oferta d'ocupació, ajustant-se als criteris fixats en la normativa bàsica estatal.
-Reial decret llei 16/2025, de 23 de desembre, pel qual es prorroguen determinades mesures per a fer front a situacions de vulnerabilitat social, i s'adopten mesures urgents en matèria tributària i de Seguretat Social, entre les qual, en aplicació l'article 134.4 de la Constitució Espanyola, la falta d'aprovació de la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2026 determina la pròrroga automàtica de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2023, fins a l'aprovació de la nova llei.
-L'article 193 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de règim local de les Illes Balears, que determina, que constitueix l'oferta d'ocupació pública anual de cada entitat local el conjunt de places vacants de personal funcionari i de personal laboral, amb dotació pressupostària, la cobertura de les quals resulta necessària i no és possible amb el personal existent. L'oferta pública ha d'indicar l'escala, la subescala, la classe o l'especialitat del personal funcionari, o el nivell i la categoria professional del personal laboral a què corresponguin les places vacants. L'oferta d'ocupació pública s'executa mitjançant les convocatòries de selecció d'acord amb el que disposa la Llei de funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i la legislació bàsica estatal, que han de reservar el percentatge legalment establert de places vacants per a persones amb discapacitat per facilitar el seu accés a la funció pública. L'oferta d'ocupació pública s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
-L'article 47 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció pública de les Illes Balears.
-L'art. 70 del Text Refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'Empleat públic aprovat per Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre que estableix que “Les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que hagin de proveir-se mitjançant la incorporació de nou ingrés, serà objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal”.
Per tot l'anterior i vist el que disposa l'article 127.1 h) de la llei 7/1985 LRBRL de 2 d'abril i a la base 59 de les bases d'execució del pressupost de l'Ajuntament de Palma, que atribueix l'aprovació de les ofertes d'ocupació pública dels organismes autònoms municipals, correspon a la Junta de Govern a proposta dels Consells Rectors, qui subscriu proposa al Consell Rector que elevi a la Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma el següent:
ACORD
1. Aprovar l'Oferta d'Ocupació Pública de PalmaActiva per a l'any 2026, d'acord amb la normativa aplicable, que serà la següent:
|
Núm. |
Denominació RLT PalmaActiva Acord JGL de data 30/07/2025 (SEFYCU 4068439) i de data 17/09/2025 (SEFYCU 4127592) |
Grup professional |
Nivell |
Equivalència GCP |
|
1 |
Auxiliar de gestió administrativa |
AUX |
5/AUX |
C2 |
|
1 |
Tècnic/a en Noves tecnologies |
TNT |
4/T |
C1 |
2. Aprovar la taxa de reposició d'efectius, en caràcter general, que es fixa en un 110%, conforme la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat, prorrogada a tots els efectes per el 2026, i condicionada a la disponibilitat pressupostàries del capítol 1 del pressupost de despeses corresponent per el 2026, que inclou 2 places de naturalesa estructural i dotades pressupostàriament.
3. Publicar el present acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears.”
Palma, a la data de firma electrònica (26 de febrer de 2026)
La gerent de PalmaActiva Carmen Aguiló Buades