Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 943190
Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social per la qual es declara deserta la constitució de la borsa única de personal funcionari interí del cos facultatiu superior, escala sanitària, especialitat inspecció mèdica

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets 

1. Mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024 es va ratificar l'Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals d'11 de juliol de 2024 pel qual es regula la selecció mitjançant personal funcionari interí (BOIB núm. 92, de 13 de juliol). 

2. De conformitat amb els punts 3.2.c) i 6 de l'Acord esmentat, les borses úniques es poden constituir amb la convocatòria pública de concurs de mèrits. 

3. Mitjançant Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social de 14 de novembre es va iniciar el procediment de constitució de la borsa única de personal funcionari interí del cos facultatiu superior, escala sanitària, especialitat inspecció mèdica i es varen aprovar les bases que han de regir-la (BOIB núm. 152, de 18 de novembre de 2025). 

4. Al punt 6 de la Resolució esmentada al punt anterior, es va fixar un termini inicial de sol·licituds de set dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la seva publicació per poder presentar-hi sol·licituds d'inscripció. 

5. El 27 de novembre, un cop exhaurit el termini inicial per participar-hi s'ha constatat que no s'hi ha presentat cap sol·licitud. 

Fonaments de dret 

1. L'article 54.1.a) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears. 

2. L'article 12 de l'annex del Decret 31/2012, de 13 d'abril, `pel qual s'aproven els Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP). 

3. L'article 6.3.c) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears. 

4. El Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

5.  L'article 38.3 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que, per tal que els acords que versin sobre matèries de competència dels consells de govern de comunitats autònomes tenguin validesa i eficàcia, es requereix l'aprovació expressa i formal d'aquest òrgan, i que: «Quan els acords hagin estat ratificats i afectin temes que poden ser decidits de manera definitiva pels òrgans de govern, el seu contingut és directament aplicable al personal inclòs en el seu àmbit d'aplicació, sense perjudici que a efectes formals es requereixi la modificació o derogació de la normativa reglamentària corresponent, si s'escau». 

 6.  L'article 10.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (d'ara endavant, TREBEP) disposa que són personal funcionari interí els que, per raons expressament justificades de necessitat i urgència, són nomenats com a tals per a l'exercici de funcions pròpies de funcionaris de carrera, quan es produeixi alguna de les circumstàncies següents: 

a) L'existència de places vacants quan no sigui possible cobrir-les per funcionaris de carrera, per un màxim de tres anys en els termes que preveu l'apartat 4. c) L'execució de programes de caràcter temporal, que no podran tenir una durada superior a tres anys, ampliable fins a dotze mesos més per les lleis de funció pública que es dictin en desplegament d'aquest Estatut. 

d) L'excés o l'acumulació de tasques per un termini màxim de nou mesos, dins d'un període de divuit mesos. 

b) La substitució transitòria dels titulars, durant el temps estrictament necessari. 

7.  L'article 10.2 del TREBEP disposa que els procediments de selecció de funcionaris interins han de ser púbics, i s'han de regir en tot cas pels principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat. 

8.  L'article 15.3 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que els procediments de selecció d'aquest personal s'han d'establir reglamentàriament i han de respectar els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i també han d'obeir a criteris de celeritat i eficiència. 

9.  El Decret 7/2025, d'11 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

10. El Decret 8/2025, d'11de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el cessament i el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears. 

11. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

Per tot això, dict la següent 

Resolució 

1.  Resoldre el procediment de constitució inicial de la borsa única de selecció de personal funcionari interí del cos facultatiu superior, escala sanitària, especialitat inspecció mèdica, de conformitat amb el punt 3 de l'Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024 l'esmentada borsa única. 

2.  Declarar desert el tall inicial per no haver-si presentat cap sol·licitud. 

3.  Deixar sense efectes les borses de treball de personal funcionari interí del cos facultatiu superior, escala sanitària, especialitat inspecció mèdica de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que s'hagin pogut constituir en aplicació dels article 3 i 4 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

4.  Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i a la pàgina web https://oposicions.caib.es. Igualment la publicació de la convocatòria s'ha de comunicar al Servei d'Ocupació de les Illes Balears, perquè en faci la difusió oportuna, i a la Junta de Personal. 

Interposició de recursos 

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà que s'hagi publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. 

 

(Signat electrònicament: 16 de desembre de 2025)

La consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social  Catalina Teresa Cabrer González