Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
AGÈNCIA DE DESENVOLUPAMENT REGIONAL DE LES ILLES BALEARS (ADR)
Núm. 891578
Resolució de la directora gerent de l’Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears, per la qual s’aprova la convocatòria d’un procés selectiu per cobrir, temporalment, una plaça vacant de tècnic/a superior jurídic/a
Versió PDF
Fets
1. L'Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears (d'ara endavant, ADRBalears) és una entitat pública empresarial, de conformitat amb el que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'ADRBalears es regeix pels seus Estatuts, aprovats mitjançant el Decret 47/2025, de 29 d'agost, així com per les disposicions de la Llei 7/2010 aplicables a les entitats públiques empresarials.
2. D'acord amb l'article 19.1 de la Llei 6/2025, de 23 de juliol, de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025, s'estableix, amb caràcter general, la suspensió de la contractació de personal laboral temporal, així com de les pròrrogues d'aquests nomenaments i contractes, tant en l'Administració de la Comunitat Autònoma com en els ens que integren el sector públic instrumental autonòmic.
No obstant això, queden exceptuades d'aquesta suspensió, de conformitat amb el que preveu l'apartat 5 de l'article 19, les situacions següents:
a) Substitucions, incloses les motivades per vacances, de llocs de treball essencials per a la continuïtat en la prestació de determinats serveis; cobertura de places vacants; i situacions d'excedència amb reserva de lloc de treball o assimilables, sempre que el procediment s'iniciï en un termini màxim d'un any des de la dotació de la plaça o des de la baixa o situació que origini la vacant o situació assimilable.
3. L'1 de juliol de 2025 va quedar vacant a l'ADRBalears el lloc de tècnic/a jurídic/a, amb codi L02130005.
4. El 7 de setembre de 2025, la Direcció General de Funció Pública va emetre un informe favorable sobre la legalitat de les bases de la convocatòria pública i els aspectes legals de la contractació, en el qual va incloure observacions que seran considerades per l'ADRBalears.
5. El 18 de setembre de 2025, el Consell de Direcció de l'ADRBalears va aprovar les bases d'aquesta convocatòria.
Fonaments de dret
1. La Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de les Illes Balears, article 2.1.b), que atorga a l'ADRBalears la condició d'entitat pública empresarial.
2. La Llei 6/2025, de 23 de juliol, de pressupostos generals de la CAIB per a l'any 2025, articles 18 i 19, que regulen la suspensió general de la contractació temporal i les seves excepcions.
3. El Decret 47/2025, de 29 d'agost, pel qual s'aproven els Estatuts de l'ADRBalears.
4. L'informe de la Direcció General de Funció Pública de 7 de setembre de 2025, que avala la legalitat de les bases de la convocatòria.
5. El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
6. El Decret 11/2017, de 24 de març, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sobre l'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments d'accés a la funció pública.
7. El V Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l'Administració de la CAIB, com a referència al conveni col·lectiu aplicable al personal laboral de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dicto la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d'un procés selectiu per cobrir, amb caràcter temporal, el lloc de tècnic/a superior jurídic/a, amb codi RLT L02130005.
2. Aprovar les bases que regiran aquesta convocatòria, que s'adjunten com a annex 1, així com el model de sol·licitud i el barem de mèrits, que s'adjunten com a annex 2.
3. Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i al lloc web de l'ADRBalears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada davant el president de l'ADRBalears, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, en la data de la signatura electrònica (1 de desembre de 2025)
La directora gerent Silvia Delgado Carballar
ANNEX 1 Bases reguladores del procés de selecció per a la contractació d'un tècnic/a superior jurídic/a, amb caràcter temporal, per cobrir una vacant a l'Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears (ADRBalears)
Primer Objecte de la convocatòria
L'objecte d'aquesta convocatòria és la contractació de personal laboral, amb caràcter temporal, per ocupar el lloc de tècnic/a superior jurídic/a (codi L02130005), amb motiu d'una vacant existent a l'ADRBalears. Aquest procés es durà a terme mitjançant convocatòria pública. Com a resultat d'aquest procés de selecció es crearà una borsa de treball per a donar cobertura a possibles vacants, baixes, vacances o permisos, que es puguin produir en el lloc de feina L02130005, amb centre de treball ubicat a Palma.
Qui resulti seleccionat subscriurà un contracte laboral de duració determinada per substitució que estarà en vigor fins que es resolgui el procés selectiu per cobrir el lloc amb personal laboral fix.
El procediment de selecció es durà a terme mitjançant el procediment de concurs de mèrits.
Segon Àmbit de treball i funcional
L'àmbit de treball en el qual es desenvoluparan les tasques és a la Unitat de Gestió Interna de l'entitat.
Les funcions de d'aquest lloc de feina, a més de les funcions pròpies de la plaça de tècnic superior en l'especialitat jurídica, inclouen les funcions tècniques de gestió i direcció dels aspectes jurídics de l'ADRBalears, com la contractació, l'assessorament legal, l'àrea immobiliària, l'urbanisme, els aspectes fiscals, la defensa jurídica i qualsevol altra qüestió relativa a l'activitat de l'ens.
De forma més explícita, la feina consisteix en gestionar i dirigir els aspectes jurídics de l'ADRBalears:
— Tramitar expedients de contractació administrativa, d'acord amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractació del sector públic.
— Tramitar acords i convenis de col·laboració, així com encomanes de gestió.
— Tramitar subvencions que atorgui l'entitat, d'acord amb el text refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i altra normativa d'aplicació.
— Emetre informes jurídics i assessorar sobre qualsevol llei, regulacions i altres normatives aplicables en totes les jurisdiccions en les quals operi l'entitat.
— Exercir altres funcions de característiques similars que li siguin assignades.
Tercer Requisits de les persones aspirants
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat de la Unió Europea, o ser nacional d'altres estats amb les condicions que estableix l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, permetin l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.
b) Tenir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques.
c) Tenir 16 anys complerts i no haver assolit l'edat de jubilació forçosa, si aquesta fos aplicable.
d) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En cas de persones nacionals d'un altre estat, no haver estat inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
e) Estar en possessió del títol acadèmic de la llicenciatura en Dret, o equivalent. A l'efecte de la titulació exigida per a l'ingrés es tindran en compte les equivalències de titulacions establertes a la normativa vigent.
f) Tenir el certificat de coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell C1. Els certificats oficials que acrediten aquest requisit són els indicats al punt cinquè apartat 2.
g) No incórrer en alguna de les causes d'incompatibilitat establertes per la legislació vigent.
h) Juntament amb la sol·licitud, s'ha de presentar una declaració responsable relativa al compliment dels requisits de participació.
En el supòsit de titulacions expedides a l'estranger, s'ha d'aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació.
Tots els requisits exigits s'han de posseir el dia en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds i s'han de mantenir durant el procés selectiu.
Quart Comissió Tècnica de Valoració
La comissió tècnica de valoració està formada per les persones següents:
— presidenta: Catalina Alcover Busquets (cap d'Administració)
— suplent de la Presidenta: Jaume Payeras Alzina (cap del Servei d'Infraestructures i Serveis per a la Indústria)
— secretària: Antonia Medina Mingoya (responsable administrativa jurídica)
— suplent de la secretària: Catalina Frau Sitges (coordinadora tècnica superior de Comunicació)
— vocal: Beatriz Pino Roca (cap del Servei d'Internacionalització)
— suplent del vocal: Pere Jimenez Creis (Cap del Servei d'Emprenedoria i Talent)
Els membres de la Comissió Tècnica de Valoració s'han d'abstenir d'intervenir si hi concorren els motius que estableix l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
A les reunions de la comissió pot assistir, amb veu però sense vot, un representant dels treballadors. A aquest efecte, s'han de comunicar als delegats de personal, amb una antelació suficient, les dates de les reunions.
La Comissió de Selecció podrà ser assistida per tants assessors externs com es consideri necessari per a una millor avaluació. Els assessors no tindran dret a vot.
Les funcions bàsiques de la Comissió Tècnica de Valoració són les següents:
a) Comprovar que les persones compleixen els requisits establerts en aquesta convocatòria.
b) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones candidates, de conformitat amb el barem establert en aquesta convocatòria.
c) Proposar la contractació de la persona seleccionada.
d) Resoldre les dubtes d'interpretació que sorgeixin en relació amb les bases reguladores.
Cinquè Presentació de sol·licituds i documentació
La sol·licitud per participar en aquest procés selectiu s'ha d'ajustar al model de l'annex 2, en el qual és necessari incloure l'adreça de correu electrònic i el telèfon de contacte de la persona sol·licitant.
Les sol·licituds s'han de presentar a través de la Seu Electrònica de la CAIB mitjançant el procediment següent:
Alternativament, també es poden presentar mitjançant el Registre Electrònic General: https://reg.redsara.es/, utilitzant el codi DIR3 d'ADRBalears (A04003714).
Així mateix, les sol·licituds es poden presentar per qualsevol dels mitjans establerts a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El termini de presentació de sol·licituds és de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Aquesta convocatòria també es publicarà a la pàgina web de l'ADRBalears.
No s'admetran les candidatures presentades per mitjans diferents dels detallats anteriorment, ni les que no compleixin els requisits establerts en aquestes bases.
En la sol·licitud s'hi consignaran, en els apartats que s'indiquin, les dades següents:
1. Títol universitari que posseeix per accedir al lloc de treball: llicenciatura en Dret o equivalent.
2. El nivell de coneixements de llengua catalana i el tipus de certificat que l'acredita, d'entre els següents:
— Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística).
— Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.
— Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol 2014. S'ha de disposar de la corresponent resolució d'homologació del certificat
— Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març).
3. Juntament amb la sol·licitud, haurà de presentar-se la següent documentació:
— DNI o NIE.
— Títol acadèmic exigit en la convocatòria o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.
— Documentació acreditativa del certificat del nivell de coneixements de llengua catalana.
— Documentació acreditativa dels mèrits recollits en l'autobaremació, que indiqui el número de document en la part superior dreta de cada un. Els documents es presentaran ordenats i correlatius.
4. La persona aspirant declara, sota la seva responsabilitat, que compleix amb els requisits exigits.
5. Les persones aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar a la seva sol·licitud.
6. Els mèrits al·legats es valoraran d'acord amb l'autobaremació que s'adjunta, que haurà de presentar-se juntament amb la sol·licitud i els documents acreditatius corresponents. L'autobaremació té la consideració de declaració responsable, i vincula la persona aspirant. En cap cas es valoraran mèrits que no constin en l'autobaremació. Seran responsabilitat exclusiva de les persones candidates, tant els errors descriptius com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
Es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta selecció donen el consentiment perquè l'ADRBalears tracti les seves dades personals als efectes que se'n derivin.
7. En presentar la sol·licitud, la persona aspirant declara responsablement:
a) No haver estat separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitada de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En cas de persones nacionals d'un altre estat, no haver estat inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
b) El compliment dels requisits i les condicions generals que s'estableixen en les bases específiques per participar en les proves selectives convocades, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu. La inexactitud, falsedat u omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori, o la no presentació davant l'ADRBalears de la documentació que, si s'escau, es requereixi per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determina la impossibilitat de continuar el procediment des del moment en què es tengui constància d'aquets fets, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que corresponguin.
Sisè Llista d'admesos i exclosos
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Comissió de Selecció farà publica, a la pàgina web de l'ADRBalears (http://adrbalears.es, a l'apartat Transparència - Personal), la llista provisional de persones admeses i excloses, amb indicació, si s'escau, de la causa d'exclusió.
Les persones aspirants disposaran de tres dies hàbils per presentar al·legacions, a comptar a partir de l'endemà de la publicació. Un cop transcorregut aquest termini, es publicarà a la mateixa pàgina web la llista definitiva de persones admeses i excloses.
Setè Mèrits que es valoraran
La puntuació màxima que es podrà obtenir en aquest procés selectiu serà de 100 punts, distribuïts de la manera següent:
|
1. Experiència professional |
40 punts |
|
|
2. Mèrits acadèmics i formació |
40 punts |
|
|
2.1. |
Formació acadèmica |
20 punts |
|
2.2. |
Formació no reglada |
20 punts |
|
3. Coneixements de llengua anglesa |
10 punts |
|
|
4. Coneixements de llengua catalana |
10 punts |
|
|
Total |
100 punts |
|
1. Experiència professional (valoració màxima 40 punts)
Es valorarà únicament l'experiència professional relacionada amb les funcions descrites en el punt 2 d'aquestes bases.
— Experiència en l'Administració pública o en qualsevol ens del sector públic instrumental, en l'àmbit funcional descrit en el punt 2 d'aquestes bases: 1 punt per cada mes treballat.
— Experiència en l'empresa privada, en l'àmbit funcional descrit en el punt 2 d'aquestes bases: 0,75 punts per cada mes treballat.
Es computarà un mes com 30 dies naturals i les fraccions s'acumularan.
La puntuació establerta en aquest apartat s'entendrà referida a la jornada ordinària de treball. En el cas que la jornada sigui inferior a l'ordinària, s'aplicarà la puntuació proporcional que correspongui.
L'experiència professional s'ha d'acreditar mitjançant informe de la vida laboral i un certificat emès i signat per l'empresa del serveis prestats, amb el detall de la categoria i les funcions desenvolupades.
En l'experiència professional per compte pròpia (règim d'autònoms o mutualitat alternativa), el còmput de temps queda condicionat al compliment dels tres criteris següents:
— Que en l'informe de vida laboral la persona estigui donada d'alta en el règim d'autònoms, o bé s'aporti un certificat de la mutualitat de l'advocacia que reculli l'alta en aquesta.
— Que s'acrediti mitjançant la declaració de la renda que, en el període certificat en l'informe de la vida laboral i en el certificat de la mutualitat de l'advocacia, l'activitat professional ha estat efectiva.
— Que durant els temps acreditat, l'activitat professional o empresarial en la qual la persona aspirant s'ha donat d'alta i que apareix en el certificat de l'Agència Tributària presentat tengui relació amb uns dels àmbits professionals detallats en el punt 2 d'aquestes bases.
Per obtenir el còmput dels mesos efectius de treball, i sempre que es donin les circumstàncies anteriors, es tindran en compte dues consideracions:
a) Temps acreditat com a autònom en el certificat de vida laboral o en el certificat expedit per la mutualitat alternativa.
b) Ingressos acreditats en el mateix període en la declaració de la renda corresponent. S'estipula com a ingrés mínim acreditatiu d'un any natural sencer (any fiscal) la quantitat de 15.875 euros. Si la quantitat declarada és inferior a 15.875 euros, se'n farà el càlcul proporcional per mesos. A aquest efecte, un mes (trenta dies) de treball equivaldrà a 1.322,92 euros. L'import de la declaració anual de la renda de l'activitat professional que superi els 15.875 euros no s'acumularà al còmput d'anys següents.
Perquè l'activitat desenvolupada durant el període justificat sigui valorada pel seu enquadrament en l'àmbit funcional descrit en el punt 2 d'aquestes bases, s'acreditarà mitjançant certificats de clients, administracions, etc.
2. Mèrits acadèmics i formació (valoració màxima 40 punts)
2.1. Formació acadèmica (valoració màxima 20 punts)
Únicament es valoraran les titulacions acadèmiques oficials, màster propis i títols propis en l'àmbit del dret, ciències del treball, relacions laborals, gestió i administració pública.
Es valoren, en aquest apartat, les titulacions acadèmiques el caràcter oficial o l'equivalència de les quals estigui reconegut i establert pel Ministeri competent, i en qualsevol cas sempre que no s'hagin aportat com a requisit.
La puntuació que s'atorgarà serà la següent:
a) Per cada titulació de primer cicle universitari (grau, llicenciatura) o equivalent: 6 punts.
b) Per cada titulació de segon cicle universitari (màster oficial) o equivalent: 0,006 punts per cada crèdit.
c) Per cada títol de postgrau (màsters propis, títols propis) o equivalent: 0,055 punts per cada crèdit.
A l'efecte de la puntuació, es considerarà 1 crèdit com 10 hores lectives. La puntuació màxima que es pot obtenir és de 20 punts.
2.2. Formació no reglada (valoració màxima 20 punts)
Es valoraran només les accions formatives (cursos de formació i de perfeccionament) amb certificat d'aprofitament o d'assistència, o equivalent, relacionats directament amb els àmbits següents:
— contractació del sector públic
— elaboració, normativa, gestió i control de subvencions públiques
— gestió i administració pública
— elaboració i gestió projectes europeus
— protecció de dades
— relacions laborals
— digitalització de processos
— ofimàtica
S'atorgarà la puntuació de 0,05 per cada 10 hores de formació. En tot cas, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a un mateix contingut o similar. A aquest efecte, s'han de presentar els programes de les accions formatives.
La puntuació màxima que es pot obtenir és de 20 punts.
S'acreditarà mitjançant l'aportació del certificat i/o diploma de la formació complementària en el qual s'especifiqui el número d'hores de duració, el contingut i la data de celebració o, si de si cas hi manca, la data d'expedició.
3. Coneixements de llengua anglesa (valoració màxima 10 punts)
Nivells que s'han de valorar segons el del Marc Europeu Comú de Referència (MECR) o equivalents. Només es puntuarà el certificat de nivell més alt acreditat.
— certificat B1 o equivalent: 4 punts
— certificat B2 o equivalent: 7 punts
— certificat C1, equivalent o superior: 10 punts
La puntuació màxima que es pot obtenir és de 10 punts.
4. Coneixements de llengua catalana (valoració màxima 10 punts)
— certificat C2 o equivalent: 6 punts
— certificat LA (abans E), equivalent o superior: 4 punts
Els punts obtinguts pel certificat de coneixements de llenguatge administratiu, s'acumularan als obtinguts pel certificat C2 o equivalent.
La puntuació màxima que es pot obtenir és de 10 punts.
Vuitè Proposta de la Comissió de Selecció i constitució de la borsa de treball
Amb la valoració dels mèrits, la Comissió determinarà l'ordre de classificació de les persones candidates i publicarà a la web de l'ADRBalears la llista provisional de la valoració dels candidats amb indicació de les puntuacions obtingudes per ordre de major a menor puntuació.
En cas d'empat, es donarà prioritat a qui hagi obtingut major puntuació en l'apartat d'experiència professional (apartat 1 del punt setè de les bases).
Si es mantingués l'empat, es donarà prioritat a la persona que hagi obtingut major puntuació en l'apartat de mèrits acadèmics (apartat 2 del punt setè de les bases).
Si es mantingués l'empat, es resoldrà per sorteig.
Els candidats disposaran de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació d'aquest llistat, per formular al·legacions.
Una vegada revisades i resoltes les al·legacions, la Comissió elevarà la llista definitiva de valoració, per ordre de major a menor puntuació, a la directora gerent de l'ADRBalears perquè s'aprovi. Aquesta es publicarà a la pàgina web i es constituirà la borsa de treball.
Quan es doni algun supòsit que motivi fer ús d'aquesta borsa de treball, s'ha d'oferir la cobertura del lloc de feina a una de les persones incloses en la borsa en situació de disponible, respectant l'ordre de prelació i sempre que compleixi amb els requisits exigits en la relació de llocs de feina respecte del lloc de feina ofert.
Novè Funcionament de la borsa de treball
Quan es produeixi una necessitat de contractació, s'ha de cridar, per ordre de prelació, el primer classificat de la borsa de treball.
A l'efecte de oferir-los el lloc de treball, els integrants de la borsa de treball, estan en situació de disponible o no disponible.
Estan en situació de no disponible quan hi concorri alguna de les causes següents:
a) Estar en període de descans per maternitat, paternitat, adopció o acolliment permanent o preadoptiu, inclosa l'excedència per cura de fills.
b) Patir una malaltia o incapacitat temporal.
c) Estar exercint funcions sindicals.
Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible a la borsa de treball, no se la cridarà per oferir-li la incorporació al lloc de treball de referència. Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit a l‘ADRBalears la finalització de les situacions previstes anteriorment, sinó se'n determinarà l'exclusió.
Estan en situació de disponible la resta d'aspirants de la borsa de treball, que han de ser cridats per oferir-los un lloc de feina d'acord amb la seva posició en la borsa. En aquest cas, se'ls telefonarà i enviarà un correu electrònic per informar de la necessitat de cobrir aquest lloc de feina i el termini d'incorporació, que pot ser el següent:
a) Dins del termini de quinze dies naturals des que es produeixi qualsevol circumstància que obligui legalment a la substitució de la persona contractada.
b) En la resta de casos, pot arribar fins a deu dies hàbils, comptadors des de la comunicació de la resolució de contractació.
Dins del termini d'un dia hàbil, comptador des de la comunicació per correu electrònic en què s'informi de la necessitat de donar cobertura al lloc de feina de tècnic/a superior jurídic/a, la persona integrant de la borsa de treball ha de manifestar-ne la conformitat amb el nomenament i, en cas contrari, passarà al darrer lloc de la borsa de treball i s'avisarà el següent segons l'ordre de prelació.
Les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita, o no hagin acceptat el lloc de feina ofert, passaran al darrer lloc de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini de deu dies hàbils, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar fefaentment:
a) Estar en període de gestació, maternitat o de paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu.
b) Per malaltia o incapacitat temporal.
c) Estar exercint funcions sindicals.
Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa de treball cessi en el lloc de feina, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.
L'incompliment de la incorporació al lloc de feina prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball, excepte en el cas d'una situació sobrevinguda amb posterioritat a l'acceptació que impossibiliti, per voluntat aliena al convocat, la seva incorporació, respectant l'ordre de prelació i sempre que compleixi amb els requisits exigit a la relació de llocs de feina respecte del lloc de feina ofert.
Desè Vigència de la borsa de treball
Aquesta borsa de treball vigirà fins que es resolgui el procés selectiu per a cobrir el lloc per personal laboral fix.
Onzè Clàusula de protecció de dades
De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d'abril, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD), així com amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals: