Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HABITATGE, TERRITORI I MOBILITAT

Núm. 716825
Resolució del conseller d’Habitatge, Territori i Mobilitat per la qual es rectifica l’errada detectada a l’Ordre 25/2025, de 21 d'agost, del conseller d’Habitatge, Territori i Mobilitat per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria de les ajudes de l'any 2025 per al lloguer d'habitatges, en el marc del Reial decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regula el Bo Lloguer Jove i el Pla Estatal per a l’Accés a l’Habitatge 2022-2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 25 de setembre de 2025, es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 128, l'Ordre 25/2025, de 21 d'agost del conseller d'Habitatge, Territori i Mobilitat per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria de les ajudes de l'any 2025 per al lloguer d'habitatges, en el marc del Reial decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regula el Bo Lloguer Jove i el Pla Estatal per a l'Accés a l'Habitatge 2022-2025.

2. Amb posterioritat, s'ha detectat un error a l'Ordre esmentada, respecte a la lletra d) de l'apartat 1 de l'article 21, així com també a l'apartat 1 del model de la sol·licitud d'ajudes de lloguer del Pla Estatal per a l'Accés a l'Habitatge 2022-2025 convocatòria 2025.

Fonaments de dret

1. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que les administracions públiques poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.

2. L'article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratives correspon a l'òrgan que ha dictat l'acte o la disposició. Així mateix, la rectificació d'errors ha d'especificar, si escau, els efectes jurídics que se'n deriven i s'ha de notificar o publicar preceptivament quan faci referència a actes que han estat notificats o publicats.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Corregir l'error detectat en la lletra d) de l'apartat 1 de l'artícle 21 de l'Ordre 25/2025, de 21 d'agost, del conseller d'Habitatge, Territori i Mobilitat per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria de les ajudes de l'any 2025 per al lloguer d'habitatges, en el marc del Reial decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regula el Bo Lloguer Jove i el Pla Estatal per a l'Accés a l'Habitatge 2022-2025.

On hi diu:

El certificat d'empadronament o volant col·lectiu d'empadronament o certificat de convivència de tots aquells ajuntaments que no estiguin prevists en l'apartat 2.d) d'aquest article. En el certificat d'empadronament o volant col·lectiu d'empadronament o certificat de convivència han de constar la data de la sol·licitud, les persones que tenen el domicili habitual en l'habitatge objecte del contracte d'arrendament i amb indicació de la data d'alta en aquest domicili, a l'efecte de determinar que l'habitatge llogat és el domicili habitual i permanent de les persones arrendatàries, durant tot el període del contracte per al qual es concedeixi l'ajuda.

Ha de dir:

El certificat d'empadronament o volant col·lectiu d'empadronament o certificat de convivència de tots aquells ajuntaments que no estiguin prevists en l'apartat 2.d) d'aquest article. En el certificat d'empadronament o volant col·lectiu d'empadronament o certificat de convivència han de constar, a data de la sol·licitud, les persones que tenen el domicili habitual en l'habitatge objecte del contracte d'arrendament i amb indicació de la data d'alta en aquest domicili, a l'efecte de determinar que l'habitatge llogat és el domicili habitual i permanent de les persones arrendatàries, durant tot el període del contracte per al qual es concedeixi l'ajuda.

 

2. Corregir l'error detectat en l'apartat 1 del model de la sol·licitud de les ajudes per al lloguer del Pla Estatal per a l'Accés a l'Habitatge 2022-2025, de la convocatòria de 2025, d'acord amb l'Ordre 25/2025, de 21 d'agost, que se substitueix pel document que s'adjunta a continuació.

3. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Document signat electrònicament el 6 d'octubre de 2025

El conseller d'Habitatge, Territori i Mobilitat José Luís Mateo Hernàndez

Documents adjunts