Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CIUTADELLA
Núm. 656469
Acord d'accés i progressió en el model de carrera professional ordinària del personal al servei de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, en sessió extraordinària del Ple, de data 27 de juny de 2025
Versió PDF
En data 27 de juny de 2025, el Ple de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, en sessió extraordinària, va aprovar l'acord que seguidament es transcriu, i que va ser publicat de forma errònia al BOIB 122, en data 13 de setembre de 2025.
ACORD D'ACCÉS I PROGRESSIÓ EN EL MODEL DE CARRERA PROFESSIONAL ORDINÀRIA DEL PERSONAL AL SERVEI DE L'AJUNTAMENT DE CIUTADELLA
Aquest acord és el resultat del treball conjunt entre les organitzacions sindicals, com a representants del personal de l'Ajuntament de Ciutadella, i l'Ajuntament mateix, amb l'objectiu de millorar els serveis públics. Per aquest motiu, s'ha decidit establir un sistema d'avaluació del compliment del personal al seu servei, amb la finalitat d'identificar àrees de millora que contribueixin a incrementar la seva preparació, el compromís i la motivació, aspectes que repercuteixen directament en la qualitat de l'atenció a la ciutadania i en l'eficiència dels serveis públics.
Aquest acord es fonamenta en l'article 20 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, el qual obliga les administracions públiques a establir sistemes que permetin avaluar l'acompliment del personal al seu servei. Així mateix, disposa que la configuració d'aquesta avaluació es durà a terme mitjançant un procediment que mesuri i valori, d'una banda, la conducta professional, i, per una altra, el rendiment o la consecució de resultats.
L'article 39 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears disposa l'obligatorietat que les administracions de les Illes Balears implantin progressivament sistemes d'avaluació del compliment del personal al seu servei, com a instrument per a la millora de la motivació, del rendiment i de la qualitat dels serveis públics. Aquesta mateixa llei també indica que aquests sistemes d'avaluació seran públics i garantiran l'objectivitat i la imparcialitat dels resultats, així com que es tindran en compte tant en la promoció de la carrera professional com en la determinació dels conceptes retributius lligats a la productivitat i que poden donar lloc al reconeixement de recompenses.
El sistema aquí dissenyat es fonamenta en l'avaluació de les conductes professionals relacionades amb les competències necessàries per a desenvolupar les funcions assignades. La definició d'aquestes competències permetrà identificar els coneixements, les habilitats, les actituds i els valors que és necessari haver aconseguit per a desenvolupar el treball amb un grau alt d'eficàcia i eficiència.
Capítol I Disposicions generals
1. Objecte
L'objecte d'aquest acord és establir el sistema que permeti desenvolupar la carrera professional horitzontal ordinària del personal en el seu àmbit d'aplicació i establir-ne com a eix fonamental l'avaluació de l'acompliment, concebuda com el procediment mitjançant el qual es mesura i valora la conducta professional, la qualitat dels treballs realitzats i el rendiment o l'assoliment de resultats.
S'entén per carrera professional horitzontal el dret del personal empleat públic a progressar professionalment, de manera individualitzada, en la seva carrera administrativa sense necessitat de canviar de lloc de treball, com a reconeixement al seu desenvolupament professional pel que fa a coneixements, formació, experiència professional i assoliment de resultats.
2. Àmbit d'aplicació
Aquest acord és aplicable a:
Tot el personal funcionari de carrera i/o interí, personal laboral fix i/o laboral temporal que estigui en servei actiu o en situació de reserva de plaça a l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, amb les excepcions següents:
La carrera professional també serà aplicable al personal funcionari de carrera i/o interí, personal laboral fix i/o laboral temporal de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca que estigui nomenat com a personal eventual o d'alta direcció en aquesta corporació.
Al personal que hagi accedit a l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca amb posterioritat a l'entrada en vigor d'aquest acord mitjançant els sistemes reglamentaris (ordinaris i extraordinaris) de provisió de llocs de treball, sigui per concurs de mèrits o per lliure designació, se li reconeixerà la progressió aconseguida en el sistema de carrera professional horitzontal de la seva administració d'origen, d'acord amb els principis de reciprocitat i els criteris d'homologació que es determinin.
Capítol II La carrera professional horitzontal ordinària
3. Carrera ordinària: objectius i estructura
1. La carrera professional horitzontal ordinària persegueix l'objectiu de reconèixer les aportacions del personal en la millora dels serveis públics, sobre la base de la motivació personal. Porta aparellats el reconeixement i la valoració del nivell de carrera, així com la remuneració corresponent a cadascun dels nivells que la integren.
2. La carrera professional s'estructura en quatre nivells, en cadascun dels quals el personal empleat públic ha de romandre un període de temps mínim que li permeti adquirir les competències professionals necessàries per a accedir al nivell superior.
El període mínim de serveis prestats establert com a requisit per a l'accés a cadascun dels nivells serà el següent:
3. A l'efecte de determinar el nombre de dies de serveis prestats, s'han d'aplicar els criteris de ponderació de les taules de l'Annex 1B, i computar-se tots els períodes treballats en qualsevol cos o escala, o en qualsevol grup professional laboral, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública.
4. Per a progressar en la carrera professional, a més del requisit de cinc anys de permanència en el nivell d'origen, s'ha de superar l'avaluació corresponent, basada en les àrees competencials següents:
Aprenentatge, docència i gestió del coneixement, mitjançant els quals s'avalua el desenvolupament personal en aspectes com ara la formació, la innovació i la transferència del coneixement.
Avaluació de competències professionals (avaluació 360º), mitjançant la qual es pretén mesurar i valorar la conducta professional, el rendiment i els resultats obtinguts –en relació amb els objectius d'actuació o millora del servei públic– del personal empleat públic, a través de criteris de transparència, objectivitat, imparcialitat i no-discriminació.
El sistema de progressió en la carrera professional ordinària requereix que el personal que compleixi el requisit al qual es fa referència a l'apartat 2 anterior formalitzi degudament la seva sol·licitud de participació en el termini establert en l'article 16 d'aquest acord.
4. Característiques
El sistema de carrera professional horitzontal té les característiques següents:
a) És voluntària: correspon al personal inclòs dins l'àmbit d'aplicació decidir si s'hi incorpora i el ritme de progressió als diferents nivells que la configuren, i complir els requisits establerts.
b) És personalitzada: el reconeixement dels nivells té caràcter personal i individual i s'efectuarà considerant els mèrits presentats per la persona interessada de conformitat amb els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
c) És progressiva: com a regla general, l'accés als diferents nivells reconeguts en la carrera professional s'efectuarà successivament i, a poc a poc, de tal manera que l'accés al nivell superior només s'aconseguirà havent acreditat el reconeixement del nivell immediatament inferior.
d) Es condiciona la revocabilitat: el nivell reconegut té caràcter irrevocable i consolidat amb excepció del que estableix l'article 19: «Efectes de la no-superació de l'avaluació per competències» d'aquest acord i de l'aplicació de la sanció de demèrit prevista a l'article 96.1.e de l'EBEP.
e) És incentivada: el reconeixement de cada nivell està retribuït econòmicament mitjançant el complement de caràcter fix i mensual corresponent. La retribució té caràcter de complementària i està associada a l'obtenció d'un determinat nivell de la carrera.
f) És transparent: les eines de mesurament dels paràmetres i dels criteris que s'hagin d'avaluar es basen en criteris objectius.
g) És avaluable: es basa en l'avaluació de la competència professional i del desenvolupament del lloc de treball per a accedir a cada nivell de la carrera professional.
h) És oberta: no té limitacions d'accés, sempre que es compleixin els requisits bàsics establerts i els criteris definits per a obtenir cada nivell.
i) És homologable: es duran a terme les actuacions que permetin l'accés al sistema de carrera professional al personal provinent d'altres administracions, d'acord amb els principis i els criteris d'homologació que es determinin.
j) És independent del lloc o de la plaça que s'ocupi: obtenir un nivell de carrera professional determinat o accedir a un altre no implica canviar el lloc de treball ni l'activitat que la persona professional desenvolupi.
k) És actualitzable mitjançant la revisió periòdica dels elements que es considerin en l'avaluació, de manera que responguin a la realitat i a les necessitats canviants de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca i del seu equip professional.
5. Grups i subgrups de personal municipal i nivells de grau
1. Per a cadascun dels grups, subgrups i de les categories professionals en els quals pot enquadrar-se el personal al servei de l'Ajuntament, s'estableixen quatre nivells de carrera professional:
|
Personal funcionari |
Grup A |
Grup B |
Grup C |
Agrupacions Professionals |
||
|
Subgrup A1 |
Subgrup A2 |
Grup B |
Subgrup C1 |
Subgrup C2 |
AP |
|
|
Personal laboral |
Grup professional A |
Grup professional B |
|
Grup professional C |
Grup professional D |
Grup professional E |
|
Nivells |
IV |
IV |
IV |
IV |
IV |
IV |
|
III |
III |
III |
III |
III |
III |
|
|
II |
II |
II |
II |
II |
II |
|
|
I |
I |
I |
I |
I |
I |
|
6. Requisits d'admissió
1. La incorporació a la carrera professional horitzontal s'efectua amb l'obtenció d'un dels nivells en els quals aquesta s'estructura durant la fase extraordinària d'implantació, així com mitjançant el compliment dels requisits i seguint el procediment establert en aquest acord. Una vegada efectuada la incorporació a la carrera professional, la promoció de nivell només es pot fer al nivell immediatament superior.
2. Els requisits específics perquè la persona sigui admesa en les convocatòries anuals d'accés i progressió en la carrera professional són els següents:
a) Trobar-se dins de l'àmbit d'aplicació d'aquest acord.
b) Haver completat els anys de serveis prestats establerts en el punt 3.2 d'aquest acord per a cadascun dels nivells.
S'entenen com a situació computable a l'efecte de temps les situacions administratives següents:
a) Servei actiu.
b) Serveis especials.
c) Serveis en altres administracions públiques.
d) Excedència forçosa.
e) Excedència voluntària per raó de violència de gènere.
f) Excedència per cura de familiars.
g) Excedència per raó de violència terrorista.
h) Expectativa de destí i excedència forçosa pel transcurs del temps màxim de durada de la situació d'expectativa de destí.
i) Incapacitat temporal derivada d'accident laboral.
j) Incapacitat temporal no derivada d'accident de treball, sempre que no superi un 30 % d'IT en el període de 5 anys considerat en el càlcul del complement de carrera professional
k) Qualsevol situació administrativa assimilada o anàloga a les anteriors.
c) Tenir reconegut el nivell immediatament anterior quan es tracti d'accedir als nivells II, III i IV, respectivament.
d) Formalitzar degudament la sol·licitud en el termini establert en l'article 15 d'aquest acord.
e) Haver obtingut una nota mitjana positiva de totes les avaluacions de l'acompliment en les quals ha obtingut una valoració vàlida. En el cas de l'avaluació de competències professionals, aquesta nota mitjana ha de ser com a mínim de 3; i en el cas de l'avaluació dels objectius ha d'arribar com a mínim al 50 % quan es tracti d'accedir als nivells I i II, i al 60 % quan es tracti d'accedir als nivells III i IV. Han de computar en la mitjana totes les avaluacions obtingudes durant el període que es fa servir per a accedir al nou nivell de carrera, independentment de si són positives o negatives.
f) Obtenir la puntuació mínima exigida en el bloc de valoració relatiu a l'aprenentatge, la docència i la gestió del coneixement en el període de temps que es fa servir per a l'accés al nou nivell.
3. A l'efecte del que estableix el punt 2.b anterior, les persones sol·licitants que disposin de fraccions de temps romanents que no hagin estat utilitzades per a obtenir un nivell d'enquadrament en la fase extraordinària d'implantació poden computar-les, per una sola vegada i excepcionalment, en el procediment ordinari previst en aquest acord. Així mateix, les fraccions de temps romanents que no hagin estat utilitzades per a l'accés a un determinat nivell en la fase ordinària de la carrera professional horitzontal, poden computar-se per a l'accés ordinari al següent nivell superior, excepte en el supòsit descrit a l'article 19.3.
4. La sanció disciplinària per falta greu o molt greu interromprà el període de permanència exigit per a l'ascens dins de la carrera professional horitzontal durant el temps establert fins que prescrigui o finalitzi la sanció.
5. El fet d'haver estat remogut del lloc de treball per un nivell d'acompliment insuficient provoca l'augment d'un any en el període de permanència necessari per a accedir al nivell superior.
6. Els informes negatius que s'hagin emès relatius al compliment de la jornada o a la diligència requerida en l'exercici de les funcions encomanades seran examinats per la comissió tècnica de valoració prevista en aquest acord, la qual cosa, escoltats prèviament la persona interessada i qui hagi emès l'informe, determinarà el temps en què s'augmenta, si cal, el període de permanència.
7. No computarà, a l'efecte de carrera professional, el temps en el qual el personal ocupi un lloc de treball en adscripció provisional i no compleixi els requisits o no s'hagi presentat a l'últim concurs de trasllats que s'hagi fet.
7. Complement retributiu de carrera professional horitzontal
1. El reconeixement de manera expressa dels diferents nivells de carrera obtinguts dona dret a la percepció del complement de carrera professional previst.
Aquesta retribució té caràcter de complementària. Només es pot percebre el complement de carrera del darrer nivell que es tengui reconegut, corresponent al subgrup o grup professional en el qual es trobi en situació de servei actiu o situació assimilada.
2. La quantia, en còmput anual, del complement de carrera és la que s'estableix en el quadre següent:
|
|
Subgrup A1 |
Subgrup A2 |
Subgrup B |
Subgrup C1 |
Subgrup C2 |
AP |
|---|---|---|---|---|---|---|
|
Nivell I |
3000 |
2500 |
2250 |
2000 |
1750 |
1500 |
|
Nivell II |
6000 |
5000 |
4500 |
4000 |
3500 |
3000 |
|
Nivell III |
9000 |
7500 |
6750 |
6000 |
5250 |
4500 |
|
Nivell IV |
11000 |
10000 |
9000 |
8000 |
7000 |
6000 |
Aquesta quantia s'actualitzarà anualment d'acord amb els increments establerts per les lleis de pressuposts.
3. El personal que percebi el complement de carrera i accedeixi a un altre cos, escala, especialitat o categoria professional s'ha d'ajustar a allò que disposa el capítol V d'aquest acord.
8. Reversibilitat dels nivells III i IV
Les persones que han assolit el nivell III o IV han de continuar participant en els procediments d'avaluació de l'acompliment corresponents als blocs I i II.
Per poder mantenir els nivells III i IV, s'ha d'obtenir una nota mitjana positiva de totes les avaluacions de l'acompliment en les quals ha obtingut una valoració vàlida durant un període de cinc anys naturals, d'acord amb el que assenyala el punt 6.2.e) d'aquest acord.
En cas contrari, es retrocediria un nivell tant econòmicament com administrativament. El còmput d'aquest període s'iniciarà a partir de l'any següent de l'aprovació d'aquest acord. En el supòsit d'homologació de carrera professional del nivell IV, s'aplicarà el que estableix el punt anterior des de la data de la presa de possessió.
Capítol III Avaluació de competències professionals
9. Avaluació de competències
1. El sistema d'avaluació de competències professionals es conceptualitza com un procés de valoració del grau d'eficàcia amb el qual el personal municipal duu a terme les seves tasques, comeses i responsabilitats en els llocs que ocupa.
2. Per competència entenem la capacitat efectiva per a dur a terme amb èxit una activitat laboral plenament identificada. És la idoneïtat per a complir o desenvolupar un lloc de treball eficaçment. Les competències estan formades pels coneixements, les habilitats, els valors i la motivació d'una persona. Aquests components es manifesten en conductes que ens permeten observar i avaluar el nivell d'execució del treball que desenvolupen les persones en un context determinat.
3. L'avaluació del compliment és el procediment mitjançant el qual es mesura i es valora la conducta professional. Per això és necessari identificar les competències associades a un nivell adequat o excel·lent de compliment per a poder avaluar-les a través de les conductes relacionades amb aquestes competències.
4. El model d'avaluació de competències establert en aquest acord estableix dos grups de competències amb les conductes associades a cadascuna:
Un primer grup, format per les competències professionals de les persones que desenvolupen funcions directives (directors, caps de servei o llocs de nivell superior), denominat «qüestionari 1» (annex 3).
Un segon grup, format per les competències professionals de la resta del personal, denominat «qüestionari 2» (annex 3).
5. Per a cadascuna d'aquestes conductes s'ha establert una valoració en una escala predefinida de sis nivells d'execució, que va des de «molt millorable» a «molt adequat».
6. En el cas de les persones amb funcions directives, s'han establert les nou competències següents:
7. Pel que fa a la resta del personal, s'estableixen les següents cinc competències associades al seu compliment:
a) Treballar en equip.
b) Adaptabilitat.
c) Implicació i compromís.
d) Orientació als resultats.
e) Orientació a la ciutadania.
10. Persones que intervenen en l'avaluació
a) Personal superior jeràrquic: són les persones que ocupen una prefectura i, a més, tenen personal al seu càrrec, amb les consideracions següents:
a) Avaluarà la persona jeràrquica que es determini.
b) En cas que la persona que ha de ser avaluada hagi tingut més d'una persona com a superior jeràrquica durant el període objecte d'avaluació, es triarà la persona superior o les persones superiors jeràrquiques corresponents després d'aplicar els criteris que figuren a l'article 12.3 d'aquest acord.
De manera excepcional, podrà avaluar com a superior jeràrquica una persona que no ocupi una prefectura, sempre que existeixi una relació de jerarquia que impliqui funcions de direcció sobre el personal a avaluar.
b) Personal subordinat: són les persones que depenen de manera directa del personal descrit a l'apartat anterior. Pot ser un grup format per persones de diferents règims jurídics, cossos, escales, categories o nivells.
c) Personal col·laborador: són els companys i les companyes de treball que es relacionen amb la persona avaluada sense que existeixi la relació de subordinació definida anteriorment. Aquestes persones poden pertànyer o no al mateix departament, servei o unitat, però necessàriament tindran una relació fluida i constant de treball amb la persona a avaluar.
d) Ciutadania: són les persones a les quals es dirigeixen i presten els serveis públics i sobre les quals repercuteix el resultat de la gestió i l'acompliment de funcions per part del personal al servei d'aquesta corporació.
L'Administració presentarà una proposta d'avaluació 360º. Aquesta proposta es traslladarà als sindicats perquè hi valorin possibles modificacions.
11. Sistema d'avaluació 360º
1. El sistema d'avaluació 360º és la tècnica consistent en la valoració de les competències professionals d'una persona per part de les diferents persones relacionades laboralment amb ella, i que segueix el sistema d'avaluacions següent:
2. Una vegada s'han produït totes les avaluacions, la Comissió d'Avaluació de Competències Professionals ha de comunicar els resultats obtinguts a cadascuna de les persones avaluades a través d'una entrevista personal, amb l'objectiu de consensuar les accions futures necessàries per a guiar el seu desenvolupament professional i acordar possibles àrees de millora de les competències avaluades.
12. Criteris per a desenvolupar el procés d'avaluació 360º
1. L'avaluació de les competències que figuren a l'annex 3 s'ha de dur a terme mitjançant el sistema d'avaluació 360º que es descriu a l'article 11 i ha d'estar referida a l'actuació professional del personal municipal que pretén progressar en la carrera professional durant els cinc anys anteriors, segons les conductes especificades, i constitueixen els criteris objectius de valoració per a cadascuna de les competències.
2. Perquè una persona pugui ser avaluada és necessari que hagi prestat serveis efectius en el mateix lloc de treball de manera continuada o interrompuda durant almenys el 30% del corresponent període avaluable.
3. Com a norma general, en cas que una persona hagi ocupat diferents llocs de treball durant el temps que ha d'avaluar-se, serà avaluada en relació amb el lloc de treball que hagi ocupat durant un període més llarg de temps, sempre que aquest període superi el 30 % estipulat a l'apartat anterior; tret dels casos següents:
4. De les avaluacions fetes sortiran dues puntuacions:
Amb aquestes dues puntuacions s'ha de fer la mitjana per a obtenir la puntuació final. Aquestes puntuacions sempre han d'anar referides a cadascuna de les competències avaluades.
El personal directiu ha d'avaluar el personal que presti serveis sota la seva dependència directa i/o que no tengui un altre superior jeràrquic que pugui dur-la a terme.
13. Superació de l'avaluació per competències
La valoració de les competències s'ha de fer aplicant els qüestionaris de l'annex 3; i segons el nivell aconseguit per a cadascuna de les conductes especificades, s'han d'adjudicar les puntuacions següents:
|
Nivells assolits de la competència |
Punts |
|---|---|
|
Nivell 1 (molt millorable) |
1 |
|
Nivell 2 (bastant millorable) |
2 |
|
Nivell 3 (un poc millorable) |
3 |
|
Nivell 4 (adequat) |
4 |
|
Nivell 5 (bastant adequat) |
5 |
|
Nivell 6 (molt adequat) |
6 |
A aquest efecte de l'avaluació de les competències professionals, s'ha d'entendre superada aquesta si la persona avaluada obté una puntuació igual o superior a 3 punts de mitjana, sempre que no obtengui menys de 2 punts en la mitjana de cap de les competències avaluades.
Si dues de les puntuacions atorgades (a cada competència) per cadascun dels blocs avaluadors difereixen en més de dos punts, en tots els casos a l'hora de calcular la mitjana s'eliminaran totes dues puntuacions i no computaran dins la mitjana.
Capítol IV Procediment d'accés i progressió a la carrera professional
14. Acreditació de requisits i mèrits necessaris per a l'accés a un nou nivell de carrera professional
1. El compliment dels requisits i dels mèrits corresponents ha d'anar referit al dia d'expiració del termini de presentació de sol·licituds que correspongui.
2. Les persones interessades han d'acreditar en el termini de presentació de sol·licituds que correspongui que compten amb la següent puntuació mínima relativa a l'àrea competencial d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement, d'acord amb el barem establert a l'annex 2 d'aquest acord:
3. L'Administració ha d'incorporar d'ofici el compliment dels requisits i mèrits que estiguin en poder de qualsevol administració pública.
4. Per a ascendir de nivell només poden ser tinguts en compte els mèrits adquirits a partir de la data del reconeixement del nivell anterior. No obstant això, els mèrits excedents de l'àrea competencial d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement, sempre que no hagin estat utilitzats amb anterioritat, poden fer-se valer per les persones interessades en posteriors convocatòries. Es valoraran primer els més antics. S'informarà la persona treballadora de quins mèrits han estat valorats en la convocatòria.
En la primera convocatòria, es valoraran els mèrits adquirits en els 5 anys anteriors a aquesta.
5. En cap cas no poden valorar-se o tenir-se en compte més d'una vegada els mateixos mèrits ni els temps d'exercici professional per a accedir a diferents nivells de la carrera professional.
15. Presentació i admissió de sol·licituds
1. Les persones interessades en l'accés o la progressió als diferents graus de la carrera professional han de presentar la seva sol·licitud en el termini establert en la convocatòria corresponent.
2. La sol·licitud consisteix en la presentació d'una instància declarativa de la intenció de participar en la convocatòria en qüestió, a la qual s'ha d'adjuntar l'autoavaluació corresponent a l'avaluació 360º (qüestionari 1 o qüestionari 2 de l'annex 3). S'hi pot adjuntar la documentació acreditativa del compliment dels requisits i dels mèrits que es considerin oportuns i que no constin inscrits en el seu expedient personal o autoritzar aquesta corporació a fer-ne les degudes comprovacions. En aquest supòsit, el Servei de Recursos Humans ha de tramitar la inserció dels esmentats requisits i mèrits en l'expedient personal corresponent, si així es fa constar en la sol·licitud.
3. Les sol·licituds s'han de presentar a través del tràmit creat a aquest efecte.
4. Finalitzat el termini per a presentar sol·licituds, i en el termini màxim de quinze dies hàbils, s'ha de publicar en el web municipal la llista provisional de persones admeses que compleixen la puntuació mínima relativa a l'àrea competencial d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement establerta en l'article anterior. Les persones que hagin fet la sol·licitud disposaran d'un termini de cinc dies hàbils a comptar des de l'endemà de la data de publicació per a esmenar deficiències i formular les al·legacions que considerin oportunes.
5. Només seran admeses les persones que compleixin els requisits establerts a l'article 6 d'aquest acord.
6. Una vegada resoltes les al·legacions presentades, i en el termini màxim de deu dies hàbils, s'ha de publicar la llista definitiva de persones admeses que compleixen la puntuació mínima abans assenyalada, la qual ha de ser publicada de la mateixa manera que les llistes provisionals.
16. Avaluació de competències professionals
1. El procediment d'accés als diferents nivells que integren la carrera professional horitzontal l'inicia d'ofici l'òrgan competent mitjançant l'aprovació de la convocatòria corresponent, que ha de tenir obligatòriament caràcter anual.
2. El compliment dels requisits i dels mèrits corresponents es refereix al dia de l'expiració del termini que fixa la convocatòria per a presentar-hi sol·licituds.
3. Les persones que conformen la llista definitiva a la qual es fa referència a l'article anterior han de superar l'avaluació de competències professionals (avaluació 360º), formada per les avaluacions següents:
4. L'autoavaluació s'ha d'enviar en el termini de presentació de sol·licituds que correspongui, mitjançant el model normalitzat d'imprès d'autoavaluació, ja sigui el qüestionari 1 o el qüestionari 2.
5. L'avaluació feta pel personal subordinat i/o col·laborador, segons correspongui, s'ha de fer d'acord amb el següent procediment:
a) El Servei de Recursos Humans, seguint els criteris establerts en el capítol III d'aquest acord, és l'encarregat de seleccionar les persones que participaran en l'avaluació de la persona interessada. Per això, i en primer lloc, ha de seleccionar, de manera aleatòria, tres persones que formin part de la mateixa unitat administrativa de la persona que ha de ser avaluada. Les persones seleccionades rebran el qüestionari d'avaluació amb les dades de la persona a la qual han d'avaluar en qualitat de personal subordinat i/o col·laborador. En aquest procés d'avaluació s'ha de respectar en tot moment l'anonimat de les persones seleccionades per avaluar.
Aquest imprès d'avaluació, una vegada emplenat anònimament, s'ha d'enviar al Servei de Recursos Humans.
b) En segon lloc, i seguint els mateixos criteris abans esmentats, el Servei de Recursos Humans ha de seleccionar la persona superior jeràrquica de la persona avaluada, la qual ha de fer la seva valoració mitjançant el qüestionari d'avaluació corresponent (qüestionari 1 o 2) i també l'ha de remetre al Servei de Recursos Humans.
c) Una vegada rebudes les avaluacions assenyalades en els incisos anteriors, el Servei de Recursos Humans ha de confeccionar l'informe provisional d'avaluació de competències individual de l'annex 4 amb la mitjana de les dues categories de puntuacions atorgades per a cada competència (superior jeràrquic i personal subordinat i/o col·laborador) i l'ha de remetre a la Comissió d'Avaluació de Competències Professionals, perquè aquesta el comuniqui a la persona avaluada mitjançant l'entrevista personal a la qual es fa referència a l'article 11.2 anterior.
d) L'Administració pot incorporar enquestes de valoració dels serveis públics per part de la ciutadania sobre la base de sistemes de valoració de qualitat.
Al personal inclòs dins l'àmbit d'aplicació d'aquest acord que no avaluï les persones que li hagi assignat el Servei de Recursos Humans, sense cap causa justificada, no li serà comptabilitzat l'any objecte de l'avaluació en la qual han incomplert l'obligació d'avaluar, als efectes del que estableix l'article 6 d'aquest acord. En el cas que ja estiguin al nivell IV, aquesta situació implicarà el retrocés al nivell III. Anualment s'ha de comunicar a les persones que no han participat en el procés d'avaluació aquesta circumstància.
Les persones afectades disposen d'un termini de 15 dies per a poder presentar al·legacions, que seran resoltes pel Servei de Recursos Humans.
Una vegada finalitzada la fase d'entrevista personal, si la persona avaluada no està conforme amb les puntuacions atorgades, pot presentar al·legacions a la Comissió d'Avaluació de Competències Professionals, mitjançant el model d'al·legacions establert a l'annex 5, en un termini màxim de 5 dies hàbils des de la realització de l'entrevista.
En cas que no es presentin al·legacions, les persones membres de la Comissió d'Avaluació de Competències Professionals signaran l'informe provisional perquè es converteixi en l'informe d'avaluació de competències professionals definitiu.
Si s'han formulat al·legacions a l'informe d'avaluació provisional, la Comissió d'Avaluació de Competències Professionals ha de fer les actuacions que consideri oportunes per a recollir la informació que permeti redactar un informe amb les conclusions que constituiran la base per a la redacció de l'informe d'avaluació de competències professionals definitiu, el qual ha de ser traslladat a la persona interessada.
6. El termini màxim per a la remissió dels informes d'avaluació definitius al Servei de Recursos Humans, així com a la persona avaluada, és d'un mes des de la publicació de les llistes assenyalades a l'article 15.6 de l'acord.
7. S'entén que l'avaluació és positiva si compleix la valoració mínima establerta a l'article 13.
8. Sempre que sigui possible, els qüestionaris d'avaluació s'hauran d'emplenar telemàticament, a través del portal del personal, per a agilitzar el procés i facilitar l'accés de les persones a tota la informació generada, i assegurar a la vegada la màxima confidencialitat i la transparència del procediment.
17. Resolució de les sol·licituds
1. Una vegada finalitzat tot el procediment, la Comissió d'Avaluació de Competències Professionals ha d'elevar una proposta a la Batlia, en la qual s'ha d'especificar el personal que accedeix a un nou nivell de carrera professional, així com el que no ho fa.
2. La Batlia ha de dictar una resolució definitiva en la qual ha de constar de manera individualitzada la consecució del nivell de carrera corresponent, la qual s'ha de publicar al web municipal, o, si és el cas, ha de retornar l'expedient per a una nova revisió, si ho considera oportú, i comunicar-ho a la persona avaluada.
Contra aquesta resolució es pot interposar recurs en els termes establerts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la resta de la normativa aplicable.
18. Desistiment de la sol·licitud
1. La persona interessada pot desistir de la seva sol·licitud de participació en la carrera professional abans que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria corresponent, i pot renunciar de manera expressa al sistema de progressió en la carrera professional, amb l'excepció del personal que té el nivell III o el IV, d'acord amb l'article 8 d'aquest acord. L'Administració ha d'acceptar per complet el desistiment o la renúncia i declarar conclòs el procediment de reconeixement o d'accés i progressió en la carrera professional.
2. La sol·licitud de desistiment té efecte des de la data de recepció. La renúncia implicarà la pèrdua permanent del nivell reconegut i dels drets econòmics associats a partir del mes següent a la data de la resolució per la qual s'accepti la renúncia de la persona interessada.
19. Efectes de la no-superació de l'avaluació per competències
1. Per aconseguir una valoració positiva anual o dins del període avaluable que es determini, s'ha d'aconseguir com a mínim la puntuació que s'especifica a l'article 13 d'aquest acord, que no podrà ser inferior a 3 punts.
2. La no-superació de l'avaluació de les competències professionals té els efectes següents:
a) La no-promoció al nou nivell de carrera professional sol·licitat.
b) L'obligació de presentar-se i superar, en la següent convocatòria (o en la convocatòria immediatament posterior a aquesta), l'avaluació de competències professionals.
3. Per a les persones situades en els nivells I i II, la no-superació de l'avaluació per competències professionals dins del termini descrit a l'apartat 2.b anterior comporta que la persona interessada no pugui promocionar al nivell de carrera professional fins passats cinc anys (1.825 dies) des del dia en què hagués pogut accedir a aquest.
4. Per a les persones situades en els nivells III i IV, una vegada transcorreguda la convocatòria assenyalada a l'apartat 2.b d'aquest article, i en el cas que la persona interessada no hagi superat l'avaluació de les competències professionals, tindrà com a efectes el descens en un nivell de carrera professional (i s'inicia de nou el còmput de cinc anys).
5. La proposta motivada de descens en un nivell de carrera professional s'ha de notificar a la persona interessada perquè, en el termini de deu dies hàbils, formuli les al·legacions i aporti els documents que estimi pertinents.
6. La proposta definitiva s'ha de posar de manifest a la Junta de Personal i/o al comitè d'empresa, que emetrà el seu parer, no vinculant, en el termini de deu dies hàbils.
7. Rebut el parer de la Junta de Personal i/o del Comitè d'Empresa, o transcorregut el termini sense avaluar-lo, si es produís modificació de la proposta es donaría nova audiència a la persona interessada pel mateix termini. Finalment, la Batlia ha de dictar la resolució, que ha de ser motivada i notificada a la persona interessada en el termini de deu dies hàbils i que comportarà, si és el cas, el descens a un nivell de carrera professional d'aquesta.
Contra aquesta resolució es pot interposar recurs en els termes establerts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la resta de la normativa aplicable.
Capítol IV Òrgans d'avaluació
20. Comissió d'Avaluació de Competències Professionals
1. Aquesta comissió, creada ad hoc, té per objectiu fer el seguiment i la millora del sistema d'avaluació de competències establert en aquest acord.
2. La Comissió ha d'estar formada per qui determini la Batlia, incloent-hi tant personal d'aquesta corporació com personal extern i especialitzat.
3. Les funcions de la Comissió, sense perjudici d'altres relacionades directament amb el seguiment i la millora del sistema d'avaluació, són les següents:
a) Aprovar els criteris pels quals el Servei de Recursos Humans seleccionarà les persones que han d'avaluar les persones aspirants a l'accés a un nou nivell de carrera professional.
b) Proposar modificacions sobre els criteris que han de complir els qüestionaris d'avaluació i decidir sobre la seva invalidació.
c) Fer les entrevistes personals a les quals fa referència l'article 11.2 anterior.
d) Rebre i resoldre les al·legacions presentades durant la fase d'avaluació de competències professionals.
e) Detectar problemes en la implantació del sistema i fer propostes sobre aquesta qüestió.
f) Informar el Servei de Recursos Humans sobre les necessitats formatives derivades de l'avaluació.
g) Fer recomanacions per a la millora contínua del sistema de carrera professional.
Capítol V Especialitats en el procediment d'avaluació de la carrera professional
21. Personal municipal que ocupi llocs de personal directiu sotmès a la relació laboral especial d'alta direcció
1. El procediment a seguir per a l'accés i la progressió en el model de carrera professional ordinària per al personal municipal que ocupi llocs de caràcter directiu s'ha d'ajustar, amb caràcter general, al que disposa aquest acord. No obstant això, correspon a l'administració avaluar les sol·licituds de reconeixement de nivell presentades per aquest personal.
2. En l'avaluació dels seus mèrits s'han de valorar les mateixes àrees competencials que les establertes per a la resta del personal municipal.
22. Personal funcionari de carrera i/o laboral fix que accedeix a un altre grup, subgrup o categoria com a personal funcionari de carrera o laboral fix
1. Al personal funcionari de carrera i laboral fix municipal que accedeix a un altre cos, escala, especialitat o categoria professional dins el mateix grup i subgrup de titulació i té reconegut un determinat nivell de carrera professional, se li ha de reconèixer el nivell de carrera professional que ja tengui reconegut en el seu grup, subgrup o categoria professional de procedència, i accedirà als següents nivells de carrera horitzontal des del nou cos, l'escala, l'especialitat o la categoria professional.
El reconeixement dels nivells de carrera en el nou cos, l'escala, l'especialitat o la categoria professional s'ha de realitzar d'ofici i els efectes econòmics del reconeixement, en el seu cas, seran des de la data de la presa de possessió, resolució de nomenament o data d'inici del contracte.
2. Si ascendeix a un grup o subgrup superior, no se'n reconeix el nivell de carrera professional previ. Ha d'iniciar la carrera professional en la nova situació, aplicant els criteris de l'annex 1B per a calcular el nou nivell. Mentrestant, continuarà percebent les retribucions del complement de carrera de la categoria anterior fins que s'absorbeixin econòmicament.
23. Personal funcionari municipal interí i/o personal municipal temporal
1. El personal funcionari interí i el personal laboral temporal poden progressar en els mateixos termes que el personal funcionari i de carrera i el personal laboral fix.
2. Únicament es consolidarà el nivell de carrera en el cas que el/la professional obtengui la condició de personal funcionari de carrera o laboral fix en la mateixa categoria o en una altra categoria del mateix grup i subgrup, i sempre que la titulació exigida per a accedir sigui la mateixa que l'exigida en la categoria en què prestava serveis com a personal interí.
3. Les interrupcions en la prestació de serveis del personal interí, entesos com a nous nomenaments posteriors a l'obtenció d'un nivell de carrera professional, no suposaran perdre el complement de carrera professional, que es percebrà quan es reprengui la prestació de serveis en la mateixa categoria o en una altra categoria del mateix grup o subgrup. En cas que la reincorporació es faci en un altre subgrup, es ponderarà en la forma prevista reglamentàriament.
4. El pagament de la carrera professional a la qual fa referència aquest article es percebrà en el concepte «a compte de carrera professional». Si no consolida la plaça, continuarà percebent la quantia a compte de la carrera professional.
5. En tots els casos, els efectes econòmics es produiran durant la vigència del nomenament com a personal interí.
24. Personal interí que adquireix la condició de personal funcionari de carrera o de personal laboral fix
1. Al personal interí que passi a ser fix se li aplicaran les regles següents:
a) Si adquireix la condició a la mateixa categoria o en un grup i subgrup igual, continuarà percebent el complement de carrera corresponent.
b) Si és en un grup o subgrup superior, iniciarà la carrera al nou grup, però percebrà les retribucions del nivell anterior fins que es calculi el nou nivell de carrera aplicant els criteris de ponderació de les taules de l'annex 1B.
c) Si és en un grup o subgrup inferior, ha de percebre les retribucions del nivell de la nova categoria.
2. El personal que accedeixi a un grup superior per promoció interna podrà sol·licitar un nou enquadrament, usant els serveis prestats amb anterioritat segons l'article 22.2.
25. Personal en situació de nomenament provisional en grup o subgrup superior
1. El personal en nomenament provisional ha de participar en el sistema ordinari de carrera des del grup o subgrup superior, i es computarà el nivell al grup d'origen.
2. Seguirà percebent el complement de carrera de la categoria d'origen.
3. Si adquireix la condició de fix al grup superior, s'aplicarà l'article 22.2 i es calcularà el nou nivell de carrera professional aplicant els criteris de ponderació de les taules de l'annex 1B.
26. Personal en comissió de serveis
1. Quant al reconeixement de nous graus o nivells de la carrera professional, el personal municipal que està en la situació de comissió de serveis en un altre lloc de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca ha de participar tant en el procediment extraordinari de carrera com en el sistema ordinari de carrera, atesa la seva condició de personal funcionari de carrera, des del lloc que es trobi ocupant en aquell moment i d'acord amb les directrius establertes en aquest acord.
2. No obstant això, únicament es consolidarà el nivell de carrera en el cas que el/la professional obtengui la condició de personal funcionari de carrera en la mateixa categoria o en una altra categoria del mateix grup i subgrup.
27. Personal amb la condició d'alliberat o alliberada sindical o que gaudeixi de crèdits horaris per a dur a terme activitats sindicals
1. Durant els períodes d'alliberament sindical, el personal ha de continuar percebent el complement de carrera pel grau que tengui reconegut en el moment de passar a la condició d'alliberat o alliberada sindical o els que se li reconeguin a conseqüència de la seva participació en les convocatòries de carrera professional després de passar a aquesta condició.
2. Perquè una persona en període d'alliberament sindical pugui ser avaluada, quant a competències professionals (360º) es refereix, és necessari que hagi prestat serveis efectius de manera continuada o interrompuda, fora d'aquest període d'alliberament sindical, durant almenys el 30% del corresponent període avaluable. Si no pot ser avaluada, es tindrà per superada la referida avaluació.
28. Personal funcionari de carrera en alguna situació administrativa en què no es tengui dret a cobrar les retribucions com a personal municipal
Independentment que aquest personal sigui classificat en el grau de carrera que li correspongui, només tindrà dret a rebre el complement de carrera si aquest concepte està previst en el règim jurídic de retribucions que li sigui aplicable.
Capítol VI Reconeixement de la carrera professional
29. Termini de resolució i efectes
1. El termini màxim per a resoldre aquest procediment és de tres mesos des del venciment del termini per a presentar sol·licituds. Els efectes de la falta de resolució expressa són desestimatoris, d'acord amb la disposició addicional octava de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB.
2. El reconeixement administratiu del corresponent nivell i els efectes econòmics regeixen únicament des del reconeixement del dret. Té efectes a partir de la data en què es reuneixi el Tribunal, que ha de ser en un termini no superior a un mes des de l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds.
30. Supòsits especials en el reconeixement del nivell de la carrera professional
1. El personal funcionari de carrera i el personal laboral fix que accedeixi pel procediment selectiu corresponent a un cos o escala d'un grup o subgrup o una categoria professional superior a la que tenia, ha d'iniciar la carrera professional en la nova situació adquirida.
2. Per a determinar el nombre de dies de serveis prestats a l'efecte del càlcul de nou nivell de carrera professional d'inici, s'han d'aplicar els criteris de ponderació de les taules de l'annex 1B, i es computaran tots els períodes treballats en qualsevol cos o escala, o en qualsevol grup professional laboral, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública.
3. No obstant l'anterior, ha de continuar percebent les retribucions corresponents al complement de carrera de la categoria anterior, fins que no es produeixi l'absorció econòmica pel reconeixement dels nivells corresponents a la seva nova situació. En cap cas no es pot percebre més d'un complement de carrera del mateix nivell, encara que sigui de diferents grups, subgrups o categories professionals de titulació.
4. Quan el canvi sigui a una altra categoria professional del mateix grup o subgrup, i sempre que la titulació necessària per a accedir a la nova categoria sigui la mateixa que la necessària per a accedir a la categoria en què es va reconèixer el grau o nivell, s'entendrà que no és procedent l'inici de la carrera professional, sinó la seva continuació.
5. Els canvis de categoria entre places o llocs diferents, però que requereixin la mateixa titulació d'especialitat, tampoc no suposaran l'inici de la carrera, sinó la seva continuació.
Capítol VII Homologació de la carrera professional
31. Procediment d'homologació
1. El personal funcionari o laboral de qualsevol administració pública que passi a prestar serveis en l'àmbit dels serveis generals de l'Ajuntament de Ciutadella i tengui reconegut en l'administració d'origen algun nivell o grau de carrera professional en el mateix grup, subgrup o categoria professional de titulació pot sol·licitar l'homologació de la carrera professional sempre que aquest reconeixement sigui a un cos, escala, especialitat o categoria professional inclòs en el mateix grup o subgrup de titulació al del nomenament o de la contractació.
La resolució que estimi l'homologació suposa l'adaptació de la seva progressió a la regulació establerta en l'àmbit dels serveis generals de l'Ajuntament de Ciutadella i ha d'establir els efectes administratius i econòmics del nivell reconegut amb l'homologació.
En tot cas, l'homologació ha de tenir efectes administratius i econòmics des del primer dia del mes següent a la data en què s'hagi presentat la sol·licitud.
Les retribucions que s'han de percebre són les establertes per l'Ajuntament de Ciutadella. Una vegada duita a terme aquesta homologació, la normativa aplicable a la carrera professional és la del personal de l'àmbit de serveis generals de l'Ajuntament. Els requisits exigits per a la progressió d'aquest personal es computen a partir de l'inici de la prestació dels serveis a l'Ajuntament de Ciutadella.
2. El personal funcionari o laboral de qualsevol administració pública que passi a prestar serveis en l'àmbit dels serveis generals de l'Ajuntament de Ciutadella i tengui reconegut en l'administració d'origen algun nivell o grau de carrera professional, en un grup, subgrup o categoria professional de titulació inferior a aquell al qual accedeix, pot sol·licitar l'homologació sols als efectes econòmics.
La resolució que estimi l'homologació ha d'establir el nivell de carrera professional i el grup, el subgrup o la categoria professional de titulació en què es reconeixen els efectes econòmics. Les retribucions que s'han de percebre són les de l'Ajuntament de Ciutadella.
Una vegada duita a terme aquesta homologació retributiva, la normativa aplicable a la carrera professional és la del personal de l'àmbit de serveis generals de l'Ajuntament.
En tot cas, ha de tenir efectes econòmics des del dia primer del mes següent a la data en què s'hagi presentat la sol·licitud.
Els requisits per a la progressió en el nou cos, escala o categoria es computen a partir de l'inici de la prestació dels serveis a l'Ajuntament de Ciutadella i són els que estableix l'article 14 d'aquest acord.
L'eventual progressió en el grup o subgrup d'accés de l'Ajuntament de Ciutadella suposa, respecte als nivells de carrera ja reconeguts, l'aplicació del que estableix el punt 31.3 d'aquest acord.
3. El personal funcionari o laboral de qualsevol administració pública que passi a prestar serveis en l'àmbit dels serveis generals de l'Administració de l'Ajuntament de Ciutadella i tengui reconegut en l'administració d'origen algun nivell o grau de carrera professional en un grup, subgrup o categoria professional de titulació superior a aquell al qual accedeix pot sol·licitar l'homologació de la carrera professional reconeguda.
L'homologació de la carrera suposa reconèixer el nivell de carrera professional en el nou grup, subgrup o categoria professional de titulació que es tenia reconegut en el cos, l'escala o la categoria d'origen, si bé se l'ha de retribuir d'acord amb les quanties establertes per al grup, el subgrup o la categoria professional en què es prestin serveis.
La resolució que estimi l'homologació ha d'establir el nivell de carrera professional i el grup, el subgrup o la categoria professional de titulació en què es reconeix.
Les retribucions que s'han de percebre són les de l'Ajuntament de Ciutadella. Una vegada duita a terme aquesta homologació, la normativa aplicable a la carrera professional és la del personal de l'àmbit de serveis generals de l'Ajuntament.
En tot cas, l'homologació té efectes econòmics des del dia primer del mes següent a la data en què s'hagi presentat la sol·licitud.
Els requisits per a la progressió en el nou cos, l'escala o la categoria es computen a partir de l'inici de la prestació dels serveis a l'Ajuntament de Ciutadella i són els que estableix aquest acord. L'eventual progressió en el grup o subgrup d'accés de l'Ajuntament de Ciutadella suposa, respecte als nivells de carrera ja reconeguts, l'aplicació del que estableix el punt 16 d'aquest acord.
4. El procediment d'homologació de la carrera regulada en els punts anteriors s'ha de dur a terme a instància de part, i s'ha d'adjuntar a la sol·licitud un original o una còpia compulsada de la resolució o qualsevol altre document que acrediti el grau o nivell de carrera reconegut i grup de titulació, així com la referència a la normativa que regula la carrera professional en l'administració que l'ha reconeguda.
5. El personal funcionari o laboral de qualsevol administració pública que passi a prestar serveis en l'àmbit dels serveis generals de l'Ajuntament de Ciutadella i no tengui reconeguda carrera en cap administració pública ni en cap nivell o grau de carrera professional se li aplicaran els mateixos criteris establerts en l'enquadrament inicial, d'acord amb l'annex 1A.
Disposició addicional primera. Enquadrament extraordinari per al personal funcionari i laboral
1. L'enquadrament extraordinari de nivell en el qual només es té en compte el temps de serveis prestats, d'acord amb el que s'estableix a l'annex 1A d'aquest acord, el pot sol·licitar el personal que té dret a aquest enquadrament en la data de la convocatòria extraordinària.
2. En tot cas, el temps de serveis prestats que es té en compte per ser enquadrat de manera extraordinària a un nivell només es pot fer servir en un cos, un escala o categoria professional, sense que en cap cas aquest temps de servei es pugui fer servir per a cap altre enquadrament, a excepció del que preveu el punt 22.2 d'aquest acord.
3. El personal que, en la data d'efectes del reconeixement extraordinari, tengui la condició de personal funcionari o laboral de l'Ajuntament de Ciutadella i es trobi en alguna de les situacions administratives que s'assenyalen en el punt 6.2.b), lletres d), e), f), g), h), i), j) i k), d'aquest acord, o bé en la situació d'excedència voluntària per interès particular, o per prestació de serveis en el sector públic, pot sol·licitar el reconeixement esmentat sense necessitat de reingressar al servei actiu d'acord amb la forma i els efectes que preveu aquest punt.
Disposició addicional segona
1. El procediment regulat en aquest acord s'ha de dur a terme utilitzant únicament mitjans electrònics, a fi d'aconseguir l'agilitat, l'eficàcia, l'eficiència, la seguretat i la qualitat necessàries.
2. Les persones interessades poden accedir a les dades contingudes en el seu expedient personal, que ha d'incloure els mèrits curriculars que hagin aportat, així com els resultats de les avaluacions de competències professionals realitzades.
Disposició addicional tercera
Sense perjudici del que estableixen els articles 4.d) i 19 d'aquest acord, s'estableix el caràcter irrevocable i consolidat dels nivells de carrera professional reconeguts amb anterioritat a l'aprovació d'aquest acord.
Disposició transitòria primera
1. Totes les persones que en el moment de l'entrada en vigor d'aquest acord tenguin reconegut amb anterioritat el nivell IV de carrera professional han de superar, en el termini màxim de dos anys des de l'aprovació d'aquest, una avaluació de competències professionals (360º) en els termes descrits en el capítol III.
2. Així mateix, una vegada superada, en el seu cas, l'avaluació a la qual es fa referència en l'apartat anterior, han de presentar-se a una avaluació periòdica de competències professionals (360º) cada cinc anys des de la superació de l'anterior. Durant els primers 10 dies hàbils de la convocatòria, l'Administració ha de comunicar a aquelles persones que es procedirà a la seva avaluació durant el termini establert a aquest efecte, motiu pel qual els indicarà que han de procedir a la presentació de la seva autoavaluació.
3. Durant els primers 10 dies hàbils de cadascun dels terminis assenyalats en l'article 15.1, l'Administració ha de comunicar a les persones a les quals es fa referència en els apartats anteriors que es procedirà a la seva avaluació durant el termini establert a aquest efecte en la corresponent convocatòria, motiu pel qual els indicarà que han de procedir a la presentació de la seva autoavaluació.
4. La no-superació d'aquestes avaluacions s'ha de regir pel que estableix l'article 19 d'aquest acord.
Disposició transitòria segona
1. La carrera professional s'implantarà, i es percebrà a compte la quantia corresponent al grau o nivell de carrera reconegut inicialment, amb el calendari següent :
a. El 30% amb efectes econòmics del dia 1 de gener de 2025.
b. El 65% amb efectes econòmics del dia 1 de gener de 2026.
c. El 100% amb efectes econòmics del dia 1 de gener de 2027.
2. El personal funcionari i laboral que, a data de l'1 de gener de 2025, es trobi a tres anys o menys de l'edat ordinària de jubilació que li sigui aplicable segons el règim jurídic vigent, cotitzarà pel 100% de la carrera professional amb el pagament de les quanties establertes en el punt 1 d'aquesta disposició.
3. Els requisits i els mèrits que s'hagin de tenir en compte en aquesta fase extraordinària d'implantació s'han d'entendre referits al dia 31 de desembre de 2024.
4. Les quanties corresponents al grau o nivell de carrera professional seran les regulades en el punt 7.2 d'aquest acord.
Disposició transitòria tercera
Aquest acord té efectes econòmics de l'1 de gener de 2025.
Disposició transitòria quarta
1. Les persones que ocupen un lloc de feina en adscripció provisional i no compleixin els requisits del lloc, poden participar, per una sola vegada, en el sistema de progressió professional establert en aquest acord, i obtenir el nivell que, superat el procés d'avaluació, els correspongui, si bé estan obligades a acreditar els requisits corresponents en un termini màxim de dos anys.
2. Una vegada reconegut el nivell de progressió professional al qual han optat, aquestes persones poden optar entre:
(Signat electrònicament: 17 de setembre de 2025)
L'alcalde Llorenç Ferrer Monjo
ANNEX 1A ENQUADRAMENT: CRITERIS DE PONDERACIÓ
Els serveis prestats en diferents grups de titulació s'han de computar de forma ponderada.
A aquest efecte de determinar el nombre de dies de serveis prestats (2.555 dies), s'han d'aplicar els criteris de ponderació establerts en les taules següents, i es computaran tots els períodes treballats en qualsevol cos o escala, o grup professional laboral:
a) Dies acreditats en cossos i escales del subgrup A1:
|
Subgrup A1 / grup prof. A |
Subgrup A2 / grup prof. B |
Subgrup B |
Subgrup C1/ grup prof. C |
Subgrup C2/ grup prof. D |
Agrup. prof./ grup prof. E |
|---|---|---|---|---|---|
|
1 |
0,80 |
0,70 |
0,60 |
0,50 |
0,40 |
b) Dies acreditats en cossos i escales del subgrup A2:
|
Subgrup A1 / grup prof. A |
Subgrup A2 / grup prof. B |
Subgrup B |
Subgrup C1/ grup prof. C |
Subgrup C2/ grup prof. D |
Agrup. prof./ grup prof. E |
|---|---|---|---|---|---|
|
1 |
1 |
0,80 |
0,70 |
0,60 |
0,50 |
c) Dies acreditats en cossos i escales del subgrup B:
|
Subgrup A1 / grup prof. A |
Subgrup A2 / grup prof. B |
Subgrup B |
Subgrup C1/ grup prof. C |
Subgrup C2/ grup prof. D |
Agrup. prof./ grup prof. E |
|---|---|---|---|---|---|
|
1 |
1 |
1 |
0,80 |
0,70 |
0,60 |
d) Dies acreditats en cossos i escales del subgrup C1:
|
Subgrup A1 / grup prof. A |
Subgrup A2 / grup prof. B |
Subgrup B |
Subgrup C1/ grup prof. C |
Subgrup C2/ grup prof. D |
Agrup. prof./ grup prof. E |
|---|---|---|---|---|---|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
0,80 |
0,70 |
e) Dies acreditats en cossos i escales del subgrup C2 i AP:
|
Subgrup A1 / grup prof. A |
Subgrup A2 / grup prof. B |
Subgrup B |
Subgrup C1/ grup prof. C |
Subgrup C2/ grup prof. D |
Agrup. prof./ grup prof. E |
|---|---|---|---|---|---|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Per a aquells treballadors que hagin promocionat de categoria laboral en qualsevol administració pública al llarg de la seva carrera professional, el càlcul per a l'enquadrament serà de la manera següent: un cop obtingut el nombre total de dies treballats, amb la prèvia ponderació, si escau, aquest es dividirà per 2555. El nombre que en resulti serà el nivell d'enquadrament (I, II, III, o IV) que obtindrà la persona treballadora. En cas que el nombre resultant disposi de decimals, s'arrodonirà a la unitat més propera. Si el decimal és inferior a 5 (0, 1, 2, 3, o 4), quedarà en la unitat resultant; si és 5 o major (5, 6, 7, 8, o 9), se sumarà una unitat al nombre resultant.
ANNEX 1B CRITERIS DE PONDERACIÓ DELS SERVEIS PRESTATS
Els serveis prestats en diferents grups de titulació s'han de computar de forma ponderada.
A aquest efecte de determinar el nombre de dies de serveis prestats (1.825 dies), s'han d'aplicar els criteris de ponderació establerts en les taules següents, i es computaran tots els períodes treballats en qualsevol cos o escala, o grup professional laboral:
a) Dies acreditats en cossos i escales del subgrup A1:
|
Subgrup A1 / grup prof. A |
Subgrup A2 / grup prof. B |
Subgrup B |
Subgrup C1/ grup prof. C |
Subgrup C2/ grup prof. D |
Agrup. prof./ grup prof. E |
|---|---|---|---|---|---|
|
1 |
0,60 |
0,50 |
0,40 |
0,30 |
0,20 |
b) Dies acreditats en cossos i escales del subgrup A2:
|
Subgrup A1 / grup prof. A |
Subgrup A2 / grup prof. B |
Subgrup B |
Subgrup C1/ grup prof. C |
Subgrup C2/ grup prof. D |
Agrup. prof./ grup prof. E |
|---|---|---|---|---|---|
|
1 |
1 |
0,60 |
0,50 |
0,40 |
0,30 |
c) Dies acreditats en cossos i escales del subgrup B:
|
Subgrup A1 / grup prof. A |
Subgrup A2 / grup prof. B |
Subgrup B |
Subgrup C1/ grup prof. C |
Subgrup C2/ grup prof. D |
Agrup. prof./ grup prof. E |
|---|---|---|---|---|---|
|
1 |
1 |
1 |
0,60 |
0,50 |
0,40 |
d) Dies acreditats en cossos i escales del subgrup C1:
|
Subgrup A1 / grup prof. A |
Subgrup A2 / grup prof. B |
Subgrup B |
Subgrup C1/ grup prof. C |
Subgrup C2/ grup prof. D |
Agrup. prof./ grup prof. E |
|---|---|---|---|---|---|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
0,60 |
0,50 |
e) Dies acreditats en cossos i escales del subgrup C2 i AP:
|
Subgrup A1 / grup prof. A |
Subgrup A2 / grup prof. B |
Subgrup B |
Subgrup C1/ grup prof. C |
Subgrup C2/ grup prof. D |
Agrup. prof./ grup prof. E |
|---|---|---|---|---|---|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
ANNEX 2 BAREM DE PUNTUACIÓ DE L'ÀREA D'APRENENTATGE, DOCÈNCIA I GESTIÓ DEL CONEIXEMENT
|
Aprenentatge |
|
|
1. Aprenentatge per a l'actualització i el perfeccionament |
Puntuació |
|
Cursos amb certificat d'aprofitament |
0,15 punts per hora |
|
Assistència a congressos, jornades, conferències i tallers, així com altres accions formatives amb certificat d'assistència |
0,10 per hora |
|
2. Formació acadèmica i reglada: |
Puntuació |
|
Títol de doctorat o doctorada |
30 punts per títol |
|
Títol de postgrau universitari: màsters oficials universitaris |
1 punt per crèdit |
|
Títol de grau universitari: graus oficials universitaris |
0,50 punts per crèdit |
|
Títol de postgrau universitari: títols universitaris propis (màster, especialista universitari i expert universitari no inclosos en el MECES) |
0,33 punts per crèdit |
|
Títol oficial de tècnic superior de formació professional |
25 punts |
|
Títol de tècnic mitjà de formació professional/batxillerat |
20 punts |
|
Títol d'educació secundària obligatòria |
10 punts |
|
3. Formació en llengües del Marc Comú Europeu - certificats nivells del Marc Comú Europeu |
Puntuació |
|
Bàsic 1 (1r curs de cicle elemental) - certificat de nivell A1 |
1 punt |
|
Bàsic 2 (segon curs de cicle elemental) - certificat de nivell A2 |
1,5 punts |
|
Intermedi 1 - certificat de nivell B1 |
2 punts |
|
Intermedi 2 (3r curs de cicle elemental) - certificat de nivell B1+ |
2,50 punts |
|
Avançat (abans, 1r curs cicle superior) - certificat de nivell B2 |
3 punts |
|
Avançat B2+ (abans, 2n curs de cicle superior) - certificat de nivell B2+ |
3,5 punts |
|
Certificat de nivell C1 |
4 punts |
|
Certificat de nivell C2 |
5 punts |
|
4. Coneixements de llengua catalana |
Puntuació |
|
Certificat de nivell B1 |
2 punts |
|
Certificat de nivell B2 (abans, certificat B) |
3 punts |
|
Certificat de nivell C1 (abans, certificat C) |
4 punts |
|
Certificat de nivell C2 (abans, certificat D) |
5 punts |
|
Certificat de coneixements de llenguatge administratiu (certificat E) |
6 punts |
|
Docència i gestió del coneixement |
|
|
1. Docència i col·laboració en el disseny i la planificació de la formació |
Puntuació |
|
Docència |
1 punt per cada 10 hores |
|
Coordinació d'àrees de formació |
2 punts per any complet |
|
Coordinació d'activitats d'aprenentatge o de gestió de coneixement |
1 punt per activitat |
|
Col·laboració en el disseny i la direcció d'accions formatives de nova creació |
0,5 punts per col·laboració |
|
Participació en congressos, jornades o conferències |
Ponència: 2 punts Comunicació o pòster: 1,5 punts |
|
2. Gestió del coneixement |
Puntuació |
|
Participació en grups de feina i comunitats d'aprenentatge |
0,15 punts per hora de participació |
|
Participació com a mentor o mentora, o tutor o tutora en programes formatius |
1 punt per programa |
|
Elaboració de material per a la transmissió i difusió del coneixement |
0,10 punts per hora de formació a la qual es destini el material elaborat |
|
Autoria de llibres, recopilacions normatives comentades o edicions equivalents en altres suports audiovisuals |
Autoria: 3 punts Coautoria: 2 punts |
|
Articles divulgatius en revistes i publicacions periòdiques especialitzades |
Autoria: 1 punt Coautoria: 0,5 punts |
|
Obtenció de reconeixements públics i premis |
2 punts |
Criteris d'avaluació de l'àrea d'aprenentatge
Només serà valorada la formació que tengui relació directa amb el lloc de treball i les funcions d'aquest.
A) Aprenentatge per a l'actualització i el perfeccionament:
1. S'inclouen en aquest apartat:
a) Els cursos impartits per les escoles d'administració pública o homologats per aquestes escoles.
b) Els cursos impartits en el marc dels acords de formació contínua i per a l'ocupació de les administracions públiques, per qualsevol administració pública i per les organitzacions sindicals, quan siguin promotores d'aquests acords.
c) Els seminaris, els congressos, les jornades d'estudi, així com els cursos o similars impartits o promoguts per les administracions públiques, les universitats, les corporacions de dret públic, les federacions o associacions d'entitats locals i altres centres o organismes oficials que no estan inclosos en les lletres a) i b) anteriors, d'acord amb els criteris que s'exposen en els apartats següents.
2. Es consideren centres o organismes oficials, a l'efecte de valorar la formació que imparteixen en aquest apartat del barem, a més de les entitats indicades anteriorment, les que s'indiquen a continuació, en els supòsits que també s'especifiquen:
a) Els organismes del sector públic instrumental administratiu (organismes autònoms i consorcis).
b) Els organismes del sector públic instrumental empresarial amb personificació pública que es regeixen pel dret privat (entitats públiques empresarials), quan la formació figura entre els seus fins públics, específicament determinats en la seva llei de creació.
c) Les fundacions del sector públic que tenen la formació entre els seus fins específicament determinats en els estatuts que els regulen.
3. La formació impartida per les entitats que s'indiquen en les lletres b) i c) que no tenen entre els seus fins públics la formació té caràcter oficial en els casos següents:
4. Quan el caràcter d'oficialitat de l'acció formativa no es dedueix del certificat o del títol que l'acredita, el Tribunal de Valoració ha de requerir a la persona interessada perquè aporti la documentació acreditativa necessària per a aclarir la naturalesa de l'entitat promotora.
5. Es valoren els diplomes, els títols, els certificats i altres documents acreditatius de l'acció formativa realitzada, sempre que indiquin les hores de durada, o el nivell en el cas dels cursos d'aplicacions d'ofimàtica a nivell d'usuari. Si no indiquen el valor del crèdit, es considera que aquest correspon a deu hores de durada.
6. La valoració de tota la formació es regeix pels criteris generals que s'indiquen a continuació:
a) Es valoren per a cada lloc de treball les accions formatives la matèria de les quals està directament relacionada amb les funcions pròpies del lloc de què es tracta.
b) Quan el certificat aportat no especifiqui l'àrea a què correspon l'activitat o l'activitat no coincideixi exactament amb una de les àrees relacionades, el Tribunal ha de considerar el contingut de l'acció formativa i el seu possible enquadrament dins d'una de les àrees o categories definides següents, perquè sigui valorat:
|
Cursos i llocs per als quals s'ha de valorar |
|
|---|---|
|
Cursos de l'àrea juridicoadministrativa |
Tots els llocs de feina |
|
Cursos de l'àrea economicopressupostària |
Tots els llocs de feina |
|
Cursos de l'àrea de gestió i desenvolupament de recursos humans |
Tots els llocs de feina |
|
Cursos de l'àrea de tecnologies de la informació i la comunicació |
Tots els llocs de feina |
|
Cursos de l'àrea de gestió de l'organització, la innovació i la qualitat |
Tots els llocs de feina |
|
Cursos de l'àrea de comunicació i habilitats personals |
Tots els llocs de feina |
|
Curs de l'àrea d'igualtat d'oportunitats |
Tots els llocs de feina |
|
Cursos de prevenció de riscs laborals |
Tots els llocs de feina |
|
Els cursos no inclosos en la relació es valoren sempre que estiguin relacionats directament amb les funcions del lloc de treball sol·licitat |
|
7. Els certificats acreditatius han d'indicar les hores de durada o els crèdits dels cursos. En cas que en el diploma no s'especifiqui el valor dels crèdits, els crèdits anteriors al Pla Bolonya es valoraran a 10 hores per crèdit i els crèdits ECTS a 25 hores per crèdit.
a) No es valoren en l'apartat de formació els certificats que no indiquen les hores de durada de l'acció formativa, els cursos de doctorat o els derivats de processos selectius.
b) Els certificats dels cursos d'aplicacions d'informàtica a nivell d'usuari han d'acreditar el nivell o el nombre d'hores de durada del curs. En el cas que únicament indiquin el nivell d'usuari, els cursos de l'àrea de tecnologies de la informació i la comunicació, així com els corresponents a cadascuna de les aplicacions d'ofimàtica (OpenOffice o LibreOffice, Microsoft Office, correu electrònic, internet, etc) s'han de valorar d'acord amb la puntuació següent:
a) Curs de nivell elemental: 2,5 punts
b) Curs de nivell mitjà: 5 punts
c) Curs de nivell superior: 10 punts
Només es valora el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica. Se seguirà el mateix criteri en el cas que s'acrediti la participació en cursos referits a diferents versions d'una mateixa aplicació ofimàtica.
c) Els certificats dels cursos relacionats amb la prevenció de riscos laborals han d'acreditar el nombre d'hores de durada del curs. La puntuació màxima que pot obtenir-se com a resultat de la realització de cursos relacionats amb la prevenció de riscos laborals és de 7,5 punts, corresponents a 30 hores de formació.
B) Formació acadèmica i reglada:
1. Estudis que es valoren:
a) Es valoren les titulacions acadèmiques oficials reconegudes pel Ministeri d'Educació i Formació Professional segons el Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior (MECES):
a) Nivell 1: tècnic superior de formació professional o equivalent.
b) Nivell 2: grau universitari o equivalent.
c) Nivell 3: màster universitari oficial.
d) Nivell 4: doctorat.
b) Es valoren també les titulacions pròpies d'universitats espanyoles (màster propi, diploma d'especialització, etc) i els crèdits obtinguts en aquests títols, sempre que estiguin degudament certificats. La puntuació assignada a aquests títols serà inferior a la de les titulacions oficials, segons es detalla en el sistema de puntuació.
c) La valoració d'una titulació superior implica que no es valoren les titulacions de nivell inferior requerides per obtenir-la, llevat de les excepcions següents:
d) No es valoren les titulacions exigides com a requisit específic per a ocupar el lloc de treball, excepte en el cas que la persona treballadora aporti més d'una titulació que compleixi aquest requisit. En aquest cas:
2. Les titulacions que es considerin directament relacionades amb les funcions del lloc de treball es valoraran amb la puntuació màxima establerta. En cas que no estiguin directament relacionades, la puntuació es reduirà a la meitat.
3. Sistema de puntuació segons el grup professional.
a) Per a llocs de treball adscrits al subgrup A1 y A2:
b) Per a llocs de treball adscrits al subgrup B:
c) Per a llocs de treball adscrits al subgrup C1:
d) Per a llocs de treball adscrits al subgrup C2:
e) Per a llocs de treball adscrits a agrupacions professionals sense requisit de titulació (antic grup E): es valora a partir de la primera titulació acadèmica.
C) Formació en llengües del Marc Comú Europeu:
1. Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les escoles oficials d'idiomes (EOI), de les universitats, de l'EBAP, d'altres escoles d'administració pública i de les altres entitats amb les equivalències següents:
|
Altres certificats del Marc Europeu Comú de Referència considerats equivalents que es valoren |
|
|
amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes |
|
|
Alemany |
|
|
A1 |
Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch A1 Start Deutsch 1 |
|
A2 |
Títol de nivell elemental EOI Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch A2 Start Deutsch 2 |
|
B1 |
Títol de nivell intermedi EOI (=certificat de nivell elemental) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch B1 Zertifikat Deutsch |
|
B2 |
Títol de nivell avançat EOI (=certificat de nivell superior; certificat d'aptitud) Diplomat universitari especialista en llengua alemanya (mestre o altres) Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 1 (DSH-1) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch B2 Goethe-Zertifikat B2 Test Deutsch als Fremdsprache (TestDaF) – TDN 3 |
|
C2 |
Llicenciat en filologia alemanya Llicenciat en traducció i interpretació: llengua alemanya Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 3 (DSH-3) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch C2 Kleines Deutsches Sprachdiplom (KDS) Zentrale Oberstufenprüfung (ZOP) |
|
Anglès |
|
|
A1 |
|
|
A2 |
Certificat de nivell bàsic EOI KET (Key English Test). Cambridge University ISE 0 (Integrated Skills in English). Trinity College London |
|
B1 |
Certificat de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental) PET (Preliminary English Test). Cambridge University ISE I (Integrated Skills in English). Trinity College London |
|
B2 |
Certificat de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d'aptitud) Diplomat universitari especialista en llengua anglesa (mestre o altres) FCE (First Certificate in English). Cambridge University ISE II (Integrated Skills in English). Trinity College London |
|
C1 |
CAE (Certificate in Advanced English). Cambridge University ISE III (Integratek Skills in English). Trinity Collage London |
|
C2 |
Llicenciat en filologia anglesa Llicenciat en traducció i interpretació: llengua anglesa CEP (Certificate of Proficiency in English). Cambridge University ISE IV (Integratek Skills in English). Trinity College London |
|
Francès |
|
|
A1 |
DELF (Diplôme d'Études en Langue Française) A1 |
|
A2 |
Títol de nivell elemental EOI DELF A2 |
|
B1 |
Títol de nivell intermedi EOI (= certificat de nivel elemental) DELF B1 |
|
B2 |
Títol de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d'aptitud) Diplomat universitari especialista en llengua francesa (mestre o altres) DELF B2 |
|
C1 |
DALF (Diplôme Approfondi de Langue Française) C1 |
|
C2 |
Llicenciat en filologia francesa Llicenciat en traducció i interpretació: Llengua francesa DALF C2 |
2. Per a una mateixa llengua només es valora el nivell superior dels acreditats.
3. Quan els coneixements d'una llengua siguin un requisit del lloc de treball, es valoren els nivells superiors al que està establert com a requisit, amb els criteris indicats.
4. Es poden valorar simultàniament llengües diferents, amb els criteris esmentats.
5. En cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat, sobre l'equivalència de nivells o sobre la puntuació que s'ha d'atorgar d'acord amb les bases, es pot sol·licitar un informe a les escoles oficials d'idiomes.
D) Coneixements de llengua catalana:
1. Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, els expedits o homologats per l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma o els que hagin estat declarats equivalents, corresponents als nivells de coneixements que s'indiquen a la taula de baremació.
2. Només es valora el certificat del nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat.
3. En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'ocupació del lloc de treball al qual es concursa amb la puntuació assenyalada a la taula de baremació, sense minoracions. En cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat o sobre la puntuació que s'ha d'atorgar, es pot sol·licitar un informe a l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma.
Criteris d'avaluació de l'àrea d'aprenentatge:
1. Únicament serà valorat el desenvolupament de les activitats descrites a la taula de baremació quan el seu contingut estigui directament relacionat amb les funcions pròpies del lloc de què es tracta.
A aquest efecte, el Tribunal de Valoració ha d'aplicar per a cada lloc de treball els criteris de valoració que s'indiquen a continuació:
|
Cursos i llocs per als quals s'ha de valorar |
|
|---|---|
|
Cursos de l'àrea juridicoadministrativa |
Tots els llocs de feina |
|
Cursos de l'àrea economicopressupostària |
Tots els llocs de feina |
|
Cursos de l'àrea de gestió i desenvolupament de recursos humans |
Tots els llocs de feina |
|
Cursos de l'àrea de tecnologies de la informació i la comunicació |
Tots els llocs de feina |
|
Cursos de l'àrea de gestió de l'organització, la innovació i la qualitat |
Tots els llocs de feina |
|
Cursos de l'àrea de comunicació i habilitats personals |
Tots els llocs de feina |
|
Curs de l'àrea d'igualtat d'oportunitats |
Tots els llocs de feina |
|
Cursos de prevenció de riscs laborals |
Tots els llocs de feina |
|
Els cursos no inclosos en la relació es valoren sempre que estiguin relacionats directament amb les funcions del lloc de treball sol·licitat |
|
2. Quant als apartats relatius a l'elaboració de material per a la transmissió i difusió del coneixement, a l'autoria de llibres, recopilacions normatives comentades o edicions equivalents en altres suports audiovisuals i la publicació d'articles divulgatius en revistes i publicacions periòdiques especialitzades, se seguiran en la seva valoració les regles següents:
a) Es valoren les publicacions amb ISBN o ISSN, o dipòsit legal, sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats directament amb les funcions del lloc sol·licitat.
b) En el cas de documents en format electrònic, per a ser valorats han d'anar acompanyats d'un informe en el qual l'organisme emissor certifiqui en quina base de dades bibliogràfica apareix la publicació. En aquest document s'han d'indicar, a més, les dades següents: títol de la publicació, autor o autors, data de la publicació i dipòsit legal.