Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 449399
Resolució de la directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa per la qual s’aproven les bases de la convocatòria pública extraordinària per participar al Programa de Reforç de la Competència Lectora finançat pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports destinat als centres sostinguts amb fons públics de les Illes Balears que imparteixen el segon cicle d’educació infantil, educació primària, secundària obligatòria o cicles formatius de grau bàsic per al curs escolar 2025-2026
Versió PDF
Antecedents
1. La Unió Europea estableix que les competències clau, així com les destreses bàsiques, han de ser l'eix fonamental per a l'èxit futur de tot l'alumnat, amb el suport del professorat i educadors altament qualificats i motivats, així com altres professionals de l'educació, i ha marcat com un dels objectius per al 2030 que el percentatge de joves de quinze anys amb un baix rendiment en comprensió lectora, matemàtiques i ciències ha de ser inferior al 15 %.
2. El Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports finança el Programa de Cooperació Territorial de Reforç de la Competència Lectora, que té com a objectiu principal millorar el nivell d'assoliment de la competència lectora en l'alumnat i es concreta en activitats d'acompanyament i assessorament educatiu que requereixen l'acord actiu del professorat participant.
3. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació estableix en l'article 102 que la formació permanent constitueix un dret i una obligació del professorat i preveu que s'han de fomentar els programes d'investigació i innovació amb l'impuls del treball col•laboratiu i les xarxes professionals i de centres per al foment de la formació, l'autoavaluació i la millora de l'activitat docent.
4. Així mateix, l'article 19.3 de la Llei orgànica 2/2006 determina que, a fi de fomentar l'hàbit i el domini de la lectura, tots els centres educatius hi han de dedicar un temps diari, en els termes que recull el seu projecte educatiu. Per tal de facilitar aquesta pràctica, les administracions educatives han de promoure plans de foment de la lectura i d'alfabetització en diversos mitjans, tecnologies i llenguatges.
5. L'article 3 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears estableix els principis generals que regeixen el sistema educatiu de les Illes Balears, en el marc dels valors definits per la Constitució espanyola i per l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, entre els quals es troben: l'impuls a la innovació pedagògica per millorar l'educació; la promoció de l'educació més enllà del centre educatiu i el foment de l'educació al llarg de la vida; la implantació de la cultura d'avaluació competencial i constructiva com a instrument de millora del sistema educatiu, i l'educació basada en competències fonamentades científicament.
6. En l'article 114.1 de la Llei abans esmentada es determina que els centres educatius públics disposen d'autonomia pedagògica, de gestió del personal del centre, dels recursos materials i econòmics i d'organització, com a instrument per donar resposta a les necessitats i a la diversitat de l'alumnat, i per contribuir a garantir l'equitat i la igualtat d'oportunitats i la qualitat de l'educació en els termes que es recullen en la Llei i les normes que la desenvolupin.
7. Dia 9 de setembre de 2024 es va publicar en el Butlletí Oficial de l'Estat la Resolució de 5 de setembre de la Secretaria d'Estat d'Educació per la qual s'aprova la proposta de distribució territorial i els criteris de repartiment dels crèdits gestionats per comunitats autònomes destinades al Programa de Cooperació Territorial de reforç de la competència lectora, en l'exercici pressupostari 2024, programa finançat pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports.
8. La Resolució de la Secretaria d'Estat d'Educació de 16 de setembre concedeix un import de 1.151.308,00 € a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a càrrec de la partida pressupostària 18.04.322L.451.01, per a l'exercici 2024.
9. El Decret 4/2023, de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic dels centres educatius de les Illes Balears, dicta a l'article 10.8 que el projecte educatiu ha d'incloure, entre d'altres, un pla de foment de la lectura. En aquest sentit, el «Pla de Lectura de Centre» que apareix a les bases d'aquest programa és el mateix que dictamina el Decret esmentat, el «Pla de foment de la lectura».
10. la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa, per tal de donar resposta a l'oferta del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports, convoca el Programa de Reforç de la Competència Lectora per al curs 2025-2026 per als centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears que imparteixen segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria o cicles formatius de grau bàsic, i n'estableix les bases.
11. En data de 14 de juny de 2025, es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la Resolució de la directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa per la qual s'aproven les bases de la convocatòria pública per participar en el Programa de Reforç de la Competència Lectora finançat pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports destinat als centres sostinguts amb fons públics de les Illes Balears que imparteixen el segon cicle d'educació infantil, educació primària, secundària obligatòria o cicles formatius de grau bàsic per al curs escolar 2025-2026.
12. El pressupost assignat per a la implementació del programa permet la selecció d'un màxim de 20 centres. En data de 26 de juny de 2025, es publica la llista provisional de centres educatius que compleixen els requisits i criteris de selecció per participar en el programa de Reforç de la Competència Lectora en el curs 2025-2026. El nombre de centres educatius que compleixen els requisits és inferiors al nombre màxim de centres que es poden seleccionar.
13. Amb l'objectiu d'arribar a un major nombre de centres i millorar la competència lectora de l'alumnat de les Illes Balears, es fa necessària la publicació d'una resolució extraordinària que permeti participar un major nombre de centres en el Programa de Reforç de la Competència Lectora en el curs 2025-2026.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig de 2006).
2. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (BOIB núm.38, de 17 de març de 2022).
3. El Decret 4/2023, de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col•legis d'educació primària, els col•legis d'educació infantil i primària, els col•legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col•legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària i els instituts d'educació secundaria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 16 de febrer de 2023).
4. La Resolució del Consell UE núm. 2021/C/66/01 relativa a un marc estratègic per a la cooperació europea en educació i formació amb vista a l'Espai Europeu d'Educació i més enllà (2021-2030) (DOUE núm. 66, de 26 de febrer de 2021).
5. La Resolució de la Secretaria d'Estat d'Educació de 5 de setembre de 2024 per la qual es publica l'Acord de la Conferència Sectorial d'Educació de 30 de juliol de 2024, pel qual s'aprova la proposta de distribució territorial i els criteris de repartiment dels crèdits gestionats per comunitats autònomes destinades al programa de cooperació territorial de reforç de la competència lectora, en el exercici pressupostari 2024 (BOE núm. 218, de 9 de setembre de 2024).
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar les bases de la convocatòria extraordinària del Programa de Reforç de la Competència Lectora per al curs 2025-2026 adreçada als centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears que imparteixen segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria o cicles formatius de grau bàsic.
2. Aprovar els annexos següents:
3. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la Seu Electrònica de la CAIB i al web del Servei d'Innovació Educativa (https://sie.caib.es).
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que s'estableix en l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
(Signat electrònicament: 26 de juny de 2025)
La directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa Neus Riera Estarellas
ANNEX 1 Bases de la convocatòria extraordinària del Programa de Reforç de la Competència Lectora per al curs 2025-2026 adreçada als centres sostinguts amb fons públics de les Illes Balears que imparteixen segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria o cicles formatius de grau bàsic
Primer Objecte i finalitat
1. La convocatòria té per objecte cobrir la totalitat de places de centres en el Programa de Reforç de la Competència Lectora i establir-ne les bases per al curs 2025-2026.
2. La finalitat del programa és millorar la competència lectora de l'alumnat d'educació infantil, primària, secundària obligatòria i cicles formatius de grau bàsic. S'entén la competència lectora com la capacitat de comprendre, comparar i interpretar un text en relació amb altres coneixements adquirits i amb diferents àmbits de la vida, estimulant el pensament crític.
1. Els objectius específics són els següents:
a) Atendre l'alumnat de manera més personalitzada per a la millora de la competència lectora.
b) Formar els docents coordinadors perquè transfereixin als docents dels seus centres les metodologies, estratègies i bones pràctiques per a l'aprenentatge competencial de la lectura en totes les àrees del currículum de cada etapa educativa.
c) Assessorar els centres en l'elaboració o l'actualització i desenvolupament del Pla de Lectura de Centre que es vincularà a tots els projectes, programes i actuacions de centre, des d'una perspectiva global que aglutini el màxim de matèries, àrees i mòduls possibles i que impliqui tots els sectors de la comunitat educativa.
d) Implementar metodologies i estratègies efectives per a l'adquisició i millora de la competència lectora adaptades a les necessitats de cada alumne.
Segon Destinataris
El programa es dirigeix a l'alumnat dels centres educatius sostinguts amb fons públics que imparteixin segon cicle d'educació infantil, primària, secundària obligatòria o cicles formatius de grau bàsic a les Illes Balears.
Tercer Descripció del programa
1. Els equips directius són els responsables del desenvolupament del programa al centre educatiu i comptaran amb el suport i assessorament d'un equip d'assessors del Servei d'Innovació Educativa.
2. Els centres participants designaran un docent amb destinació definitiva al centre com a coordinador del Programa de Reforç de la Competència Lectora que rebrà la formació específica i farà la transferència a la resta del claustre. Paral•lelament, el centre elaborarà el Pla de Lectura de Centre que s'implementarà, s'actualitzarà i s'avaluarà al final de cada curs escolar.
3. El programa s'organitza en torn a les actuacions següents:
a) Ajustar l'atenció personalitzada a l'alumnat dins l'aula per adquirir i/o millorar la competència lectora.
b) Dotar l'equip docent d'estratègies per millorar el suport a l'alumnat amb dificultats en competència lectora.
c) Establir acords de centre sobre les metodologies, estratègies, recursos i organització amb relació a la competència lectora, que quedaran reflectits en el Pla de Lectura de Centre el qual es vincularà a tots els projectes, programes i actuacions de centre, especialment a la biblioteca escolar.
d) Implementar activitats formatives sobre metodologies i estratègies per a l'aprenentatge competencial de la lectura, basades en tres eixos:
4. El Programa de Reforç de la Competència Lectora es desenvoluparà al llarg de quatre cursos escolars, des del curs 2025-2026 fins al curs 2028-2029.
a) Curs 2025-2026:
El primer curs, se centrarà en la introducció de les principals actuacions del programa al centre educatiu. En finalitzar aquest curs es durà a terme la Memòria anual del programa (annex 6).
Cada centre educatiu designarà un docent amb destinació definitiva al centre com a coordinador del programa, que dedicarà les hores lectives de la seva jornada a la formació en xarxa, la codocència amb modelatge, la transferència dels continguts de la formació als departaments o equips docents i la coordinació per a l'elaboració del Pla de Lectura de Centre i la Memòria del programa. Aquest Pla de Lectura de Centre es vincularà a tots els projectes, programes i actuacions de centre, des d'una perspectiva global que aglutini el màxim d'àrees, matèries, àmbits i mòduls possibles i que impliqui tots els sectors de la comunitat educativa.
Per tal que el docent coordinador pugui dedicar les hores lectives de la seva jornada a desenvolupar les funcions de coordinació, la Conselleria d'Educació i Universitats dotarà els centres participants d'un docent addicional per al curs 2025-2026.
En el cas dels centres que imparteixen diferents etapes educatives, a la sol•licitud s'ha d'indicar l'etapa per a la qual se sol•licita.
b) Curs 2026-2027
Els centres participants en el programa des del curs 2025-2026 implementaran i faran un seguiment del Pla de Lectura de Centre elaborat al curs anterior. Se'ls dotarà d'hores per al docent coordinador segons la disponibilitat pressupostària.
c) Cursos 2027-2028 i 2028-2029
En aquests cursos es consolidaran les metodologies, les estratègies i les pràctiques per tal d'assegurar la sostenibilitat i l'èxit del Programa de Reforç de la Competència Lectora a mig i llarg termini.
En els cursos 2027-2028 i 2028-2029 es continuarà amb la implementació del programa amb la incorporació de les millores identificades en l'avaluació dels cursos anteriors.
En funció de la disponibilitat pressupostària, la coordinació tindrà una dedicació horària determinada.
Quart Seguiment i avaluació
1. Es durà a terme un seguiment de l'avaluació dels resultats de les proves d'avaluació de diagnòstic (IAQSE) durant els quatres anys d'implementació del Programa de Reforç de la Competència Lectora per valorar l'evolució de l'adquisició i assoliment de la competència lectora de l'alumnat.
2. Per al seguiment i avaluació del Pla de Lectura de Centre, els centres elaboraran al final de cada curs escolar la Memòria del Pla de Lectura de Centre (annex 6) que incorporaran en la seva Memòria Anual de Centre.
Cinquè Compromisos de la Conselleria d'Educació i Universitats
La Conselleria d'Educació i Universitats es compromet a:
a) Designar un equip d'assessors, depenent del Servei d'Innovació Educativa, que coordinarà la formació, la implementació, el seguiment i l'avaluació del Programa de Reforç de la Competència Lectora.
b) Dotar els centres participants d'un docent en el curs 2025-2026 per tal que la persona coordinadora del programa dediqui les hores lectives de la seva jornada al desenvolupament del Programa de Reforç de la Competència Lectora al centre. En funció de la disponibilitat pressupostària, la coordinació tindrà una dedicació horària determinada en els cursos posteriors.
c) Facilitar i compartir els materials i els recursos pedagògics que siguin d'interès per al desenvolupament de les actuacions d'acompanyament al professorat del centre.
d) Organitzar, convocar i coordinar les activitats de formació permanent per als docents coordinadors dels centres que participen en el Programa de Reforç de la Competència Lectora, dirigides a assegurar una implementació efectiva del programa, així com crear i gestionar l'entorn virtual de les formacions.
e) Expedir la proposta de certificació de les hores de formació permanent del professorat dels docents coordinadors participants en la formació que hi tenguin dret.
f) Facilitar al Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports, totes les dades i informació requerida per al seguiment i avaluació del programa.
g) Fer constar en totes les actuacions de comunicació, convocatòria, publicitat, resolució i notificació sobre el Programa de Reforç de la Competència Lectora, la menció següent: «Programa finançat pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports», així com incorporar el logotip institucional del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports i el de la Conselleria d'Educació i Universitats.
Sisè Compromisos dels centres educatius participants
Els centres educatius es comprometen a:
a) Designar un docent del claustre que no formi part de l'equip directiu com a coordinador o coordinadora del programa per a l'etapa educativa que se sol•liciti, tenint en compte els criteris especificats al punt setè.
b) Participar activament en les activitats formatives que es desenvolupin dins el marc del Programa de Reforç de la Competència Lectora.
c) Actualitzar i adequar els objectius del Pla de Lectura de Centre (PLEC), que s'ha d'integrar en el Projecte Educatiu de Centre (PEC) i en tots els plans i documents institucionals.
d) Facilitar a la Conselleria d'Educació i Universitats les dades que es requereixin per al seguiment i avaluació del programa, així com fer constar a l'horari del docent coordinador al GestIB la dedicació de les hores lectives al programa.
e) Facilitar, per part de l'equip directiu, l'organització d'agrupaments, horaris i espais per assolir els objectius del Programa de Reforç de la Competència Lectora i fer possible la sistematització diària de la lectura en tots els nivells que s'imparteixin al centre educatiu.
f) Facilitar la realització de les proves d'avaluació de diagnòstic (IAQSE) de l'alumnat per valorar la incidència i efectivitat del programa.
g) Fer constar en totes les actuacions de comunicació que el programa està finançat pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports, així com incorporar, juntament al logotip de la Conselleria d'Educació i Universitats, el logotip institucional del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports.
Setè Criteris de selecció, compromisos i funcions del docent coordinador
1. En el curs 2025-2026 cada centre seleccionarà un docent com a coordinador, que dedicarà les hores lectives de la seva jornada a la formació en xarxa, modelatge, codocència o suport directe a l'alumnat, a l'etapa educativa sol•licitada.
2. Els requisits per coordinar el programa són els següents:
a) Haver impartit docència directa a l'aula dels ensenyaments regulats per la Llei orgànica 3/2020, del 29 de desembre, com a mínim els tres darrers cursos i tenir la destinació definitiva al centre o contracte indefinit com a mínim dos anys.
b) Compromís de permanència al centre educatiu per a la coordinació del programa per un mínim de quatre cursos escolars.
A més, es valorarà el fet que pugui acreditar formació específica relacionada amb l'assoliment de la competència lectora.
En el cas dels cicles formatius de grau bàsic, el coordinador o coordinadora podrà ser un docent d'àmbit que imparteixi docència a la formació professional bàsica.
3. Les funcions del docent coordinador són les següents:
a) Realitzar la formació del programa que es durà a terme per part de l'equip d'assessors del Servei d'Innovació Educativa.
b) Fer el traspàs dels continguts, materials i recursos de la formació als membres del claustre del centre educatiu.
c) Col·laborar amb l'equip directiu en la planificació del Programa de Reforç de la Competència Lectora en el centre educatiu, i fer-li propostes per implementar mesures organitzatives que afavoreixin la codocència, els suports, les sessions de modelatge i assessorament en bones pràctiques als equips docents.
d) Impartir docència directa a l'alumnat mitjançant codocència, suports i sessions de modelatge.
e) Assessorar en bones pràctiques els equips docents del seu centre educatiu.
f) Col·laborar amb l'equip directiu per elaborar, actualitzar i desenvolupar el Pla de Lectura de Centre i la Memòria anual del programa, juntament amb els docents implicats.
g) Assessorar el claustre, des del punt de vista pedagògic, per a la implementació, el seguiment i bon funcionament del programa.
h) Col·laborar en l'avaluació del programa al centre educatiu.
4. En cas que el coordinador causi baixa, l'equip directiu haurà de designar-ne un nou docent amb destinació definitiva o contracte indefinit al centre educatiu que compleixi els requisits establerts. L'equip directiu informarà i enviarà telemàticament el compromís del nou docent coordinador (annex 5) mitjançant la Seu Electrònica de la CAIB (https://sie.caib.es).
Vuitè Sol·licitud i termini de presentació
1. La sol·licitud per participar en la convocatòria extraordinària del Programa de Reforç de la Competència Lectora al curs 2025-2026 (annex 2) l'emplenarà la direcció del centre educatiu exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic de la Seu Electrònica de la CAIB (https://sie.caib.es). La tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol•licitud amb l'assistent de tramitació, amb la qual cosa s'obté un número de registre.
2. El termini per presentar la sol•licitud telemàticament és de cinc dies naturals a partir de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears. No s'acceptarà cap sol•licitud presentada fora de termini o que no es tramiti mitjançant la Seu Electrònica.
3. La data de lliurament de la sol•licitud és la que proporciona la Seu Electrònica.
4. Els centres educatius que presentaren la sol•licitud a la convocatòria ordinària del programa (BOIB núm. 75, de 14 de juny de 2025) i no varen ser seleccionats es consideren inclosos a tots els efectes en aquesta convocatòria extraordinària i no han de fer cap tràmit.
Novè Procediment per a la selecció dels centres participants per al curs 2025-2026
1. Per instruir el procediment d'aquesta convocatòria es constituirà una comissió de selecció integrada pels membres següents:
a) La cap de Departament de Primera Infància i Atenció a la Diversitat, o persona en qui delegui, que la presideix.
b) Una tècnica del Servei d'Innovació Educativa, que actua com a secretària.
c) La cap del Departament de Centres Concertats, o la persona en qui delegui.
d) El cap del Departament d'Inspecció Educativa, o persona en qui delegui.
e) La cap del Servei d'Innovació Educativa o la persona en qui delegui.
f) El director de l'Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE), o la persona en qui delegui.
2. Les funcions de la Comissió de Selecció són les següents:
a) Examinar les sol•licituds presentades.
b) Comprovar que els centres compleixen els criteris per a la selecció de centres participants.
c) Seleccionar un màxim de 20 centres que s'incorporen al programa, segons disponibilitat pressupostària.
d) Elaborar la llista provisional dels centres seleccionats, els que queden en reserva i els exclosos.
e) Examinar les al•legacions presentades.
f) Elaborar la llista definitiva dels centres seleccionats, els que queden en reserva i els exclosos.
3. Les llistes provisionals es publicaran al web del Servei d'Innovació Educativa (https://sie.caib.es).
4. Els centres podran formular les al•legacions oportunes mitjançant la Seu Electrònica en el termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la data de publicació de les llistes provisionals.
5. Quan la Comissió hagi valorat i resolt les al•legacions presentades, elaborarà la llista definitiva dels centres seleccionats, els centres que queden en reserva i els centres exclosos. Les llistes definitives es publicaran a la Seu Electrònica i al web del Servei d'Innovació Educativa (https://sie.caib.es).
6. En el cas que s'ampliï el nombre de centres que poden participar en aquesta convocatòria es contactarà amb el primer centre de la llista que hagi quedat en reserva per tal de complir amb les exigències del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports.
Desè Requisits i criteris de selecció de centres educatius per al curs 2025-2026
1. Els centres educatius han de complir els requisits següents:
a) Ser un centre sostingut amb fons públics que imparteixi educació primària, educació secundària obligatòria o cicles formatius de grau bàsic.
b) Tenir una puntuació TRI menor de 500 en la comprensió lectora a l'avaluació diagnòstica de l'IAQSE del curs 2023-2024 de l'etapa educativa per a la qual presentin la sol•licitud.
2. Els criteris per a la selecció dels centres són els següents:
a) Puntuació TRI del centre en les proves d'avaluació diagnòstica de l'IAQSE en les competències lingüístiques en llengua catalana i castellana en el curs 2023-2024.
b) Percentatge alumnat vulnerable.
3. La selecció dels centres es farà segons la fórmula següent amb ordre decreixent de la puntuació:
Valor = 20 • (%V18)/100 + 80 • (499 – Puntuació TRI CL)/499, on %V18 és el percentatge d'alumnat vulnerable del centre educatiu i Puntuació TRI CL és el valor de puntuació TRI de comprensió lectora de l'etapa per la qual presenta la sol•licitud el centre educatiu.
4. En cas d'empat, es prioritzarà el centre educatiu amb un valor afegit major.
5. El valor de puntuació TRI de la comprensió lectora del centre a un determinat nivell s'obtindrà a partir de la mitjana aritmètica de la puntuació obtinguda en les competències lingüístiques de llengua catalana i castellana de les proves d'avaluació de diagnòstic. El valor afegit del centre en la comprensió lectora es calcularà de la mateixa forma a partir d'ambdós valors obtinguts en les competències esmentades.
6. En el cas de centres que no hagin realitzat proves de diagnòstic en el curs 2023-2024, es considerarà en el lloc de la puntuació TRI la puntuació obtinguda a l'àrea en què s'avaluï la competència en llengua catalana i castellana i se seguirà un procediment anàleg al descrit als dos punts anteriors considerant aquesta dada.
7. En cas d'empat, es prioritzarà el centre educatiu amb un valor afegit major a la comprensió lectora de les proves d'avaluació de diagnòstic.
Onzè Certificació i inscripció al Registre de Formació Permanent del Professorat
1. El Servei de Formació Permanent del Professorat és el responsable de fer la certificació i la inscripció al Registre de Formació Permanent del Professorat.
2. Els coordinadors del programa que hagin fet la formació, sempre que comptin amb una valoració positiva, tenen dret al reconeixement i certificació de les hores de formació permanent que determini cada activitat formativa.
Dotzè Difusió
En totes les actuacions de comunicació, convocatòria, publicitat, resolució i notificació sobre el programa s'ha de fer constar la menció següent: «Programa finançat pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports», així com incorporar, juntament amb el de la Conselleria d'Educació i Universitats, el logotip institucional del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports.
Tretzè Servei responsable
Servei d'Innovació Educativa
Conselleria d'Educació i Universitats
sie@dgpice.caib.es
Tel. 971 17 77 81