Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 317693
Departament de Gestió de Recursos Humans. Proposta d'integració del Conveni Col·lectiu de l’Institut Municipal d’Innovació (IMI) al Conveni Col·lectiu de personal laboral de l’Ajuntament de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern, en sessió de data 7 de maig de 2025, va adoptar el següent Acord:

«ANTECEDENTS

1. En data 1 d'agost de 2024 l'Institut Municipal d'Innovació (IMI), va ser integrat a l'Ajuntament de Palma, segons N. Acord de Ple 20240530 de dissolució de l'IMI i integració en l'Ajuntament.

2. A l'Acord de la Mesa de negociació del personal laboral de l'IMI, de data 12 de desembre de 2023, on s'analitzen les condicions i circumstàncies en què es produirà la integració des del punt de vista del règim jurídic i del règim retributiu dels empleats públics de l'organisme autònom i s'acorda que el Conveni Laboral de l'IMI es mantindrà vigent mentre no s'aprovi un de nou.

3. El Conveni col·lectiu de personal laboral de l'IMI es manté en vigor, així mateix en data 27/02/25 es van iniciar les negociacions amb els Sindicats per modificar el Conveni i integrar-lo dintre del Conveni Laboral de l'Ajuntament.

4. En data 11/03/2025 en la Mesa General de Negociació Conjunta es va acordar derogar l'article 10 del Conveni col·lectiu de personal laboral de l'IMI en relació al plus d'antiguitat, quedant tot el personal laboral provinent de l'extingit IMI a l'establert a l'article 8 de Conveni col·lectiu del personal laboral de l'Ajuntament, a l'efecte de regularitzar les quantitats econòmiques derivades d'aquesta modificació tendrà efectes des de l'1 de gener de 2025, aprovant-se per la Junta de Govern en data 12/03/2025.

5. En data 08/04/2025 en la Mesa General de Negociació Conjunta es va acordar derogar el Conveni col·lectiu de personal laboral de l'IMI quedant tot el personal afectat integrat afectat al Conveni col·lectiu de personal laboral de l'Ajuntament, amb els matisos acordats.

FONAMENTS DE DRET

1. L'article 7 del Real decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, preveu que el personal laboral al servei de les administracions públiques es regula, a més de per la legislació laboral i per altres normes convencionalment aplicables, pels preceptes d'aquest estatut que ho disposi.

2. L'article 82 i següents del Reial Decret Legislatiu 2/2015, del 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

3. El Conveni col·lectiu del personal laboral de l'Ajuntament de Palma aprovat pel Ple en sessió de data 26/04/2001.

4. Acord de la Mesa General de Negociació Conjunta de data 8 d'abril de 2025.

Per tot això, tenint en compte el Decret de Batlia núm. 10678, de 10 de setembre de 2024 (BOIB núm. 125 de 24 de setembre), de modificació de l'organització dels Serveis Administratius de l'Ajuntament de Palma, així com el Decret de Batlia núm. 11129, de 17 de setembre de 2024 (BOIB núm. 125 de 24 de setembre), de modificació de la denominació, l'estructura i els seus titulars, exercint les competències assignades en virtut de l'acord de Junta de Govern de 5 de juliol de 2023 (BOIB núm. 95 d'11 de juliol), qui subscriu proposa a la regidora titular de l'Àrea d'Hisenda, Funció Pública i Govern Interior, elevi a la Junta de Govern l'aprovació del següent

ACORD

1. Derogar el Conveni col·lectiu laboral de l'Institut Municipal d'Innovació, aplicable al personal integrat de l'extingit Institut Municipal d'Innovació a l'Ajuntament de Palma a partir de l'1 d'agost de 2024.

2. Modificar el Conveni col·lectiu del personal laboral de l'Ajuntament de Palma, d'acord amb les propostes aprovades en la Mesa General de Negociació Conjunta de data 8 d'abril de 2025:

 

Afegir a l'article 4 del Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de l'Ajuntament la següent redacció:

«Personal laboral provinent de l'extingit Institut Municipal d'Innovació (IMI):

El calendari laboral aplicable al personal laboral serà el que resulti aprovat cada any per l'Ajuntament, prèvia negociació amb les organitzacions sindicals/Comitè d'empresa.

La jornada laboral serà de 37,5 hores sens perjudici de les jornades ampliades a 40 hores

Flexibilitat horària:

Ordinàriament, el personal gaudirà de flexibilitat horària en les següents condicions:

Horari general:

  • entrada: 07:00-9:30 h

  • sortida: 14:10-16:30 h

Es respectarà la permissibilitat horària de 5 minuts a l'entrada i a la sortida.

Cas especial subalterns IMI:

  • entrada: 06:45-07:00 h

  • sortida: 13:45-14:00 h

Horari secció topografia IMI (aquí donaria certa flexibilitat com als operaris de manteniment)

  • entrada: 07:00-07:20 h

  • sortida: 14:00-14:20 h

Horari personal tècnic de suport TIC

  • entrada: 07:00-08:00 h

  • sortida: 14:00-15:00 h

Se computarà com a temps efectiu de treball un període de 30 minuts per berenar.

En cada torn de berenar serà exigible la permanència de les persones necessàries per al servei mínim en la unitat organitzativa corresponent. La no utilització d'aquest temps no implica la reducció de a jornada diària o setmanal.»

L'article 18 del Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de l'Ajuntament queda redactat en els següents termes:

«Article 18. Permisos no retribuïts

1. El personal laboral pot gaudir d'una llicència per assumptes propis que es pot concedir per un termini màxim de tres mesos cada dos anys de serveis efectius prestats, comptadors a partir de la data d'inici de la primera llicència, sempre que les necessitats del servei no ho impedeixin.

2. Aquesta llicència no dona dret a cap retribució. No obstant això, l'empleat públic ha de romandre d'alta en el règim de la Seguretat Social i persisteix l'obligació de cotitzar en els termes prevists per la normativa de la Seguretat Social.»

3. Publicar el contingut de l'Acord a la Intranet Municipal i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (7 de maig de 2025)

La cap del Departament de Gestió de Recursos Humans p.d. Decret de Batllia núm. 3.000/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014) Esperanza Vega Terrón