Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 283582
Departament de Gestió de Recursos Humans. Servei de Carrera Professional i Avaluació de l’Acompliment. Acord relatiu a la carrera professional horitzontal dels col·lectius reclassificats de l’Ajuntament de Palma
Versió PDF
La Junta de Govern Local de data 16 d'abril de 2025 va acordar el següent:
1. Adaptar el grup professional dins el sistema de carrera professional horitzontal del personal que en virtut dels Acords de la Junta de Govern n. 20220330_01_020 de dia 30 de març de 2022, n. 20231025_01_016 de dia 25 d'octubre de 2023 i n. 20221011_01_015 de dia 11 d'octubre de 2022 han vist modificat el grup professional en el sentit que, amb efectes del dia 1 de gener de 2024, el personal que apareix a l'annex I d'aquest acord adquirirà directament el grup de carrera professional del lloc de treball reclassificat mantenint el nivell en que es troben i, a partir d'aquesta data, en relació a la carrera professional horitzontal meritarà aquest temps en el corresponent grup reclassificat.
Tot i que per tal d'accedir als següents trams de carrera professional es tindran en compte els criteris de ponderació establerts als Acords referents a la carrera professional horitzontal, es respectarà la data d'efectes administratius d'accés al nivell anterior.
En aquest sentit, s'ha de tenir en compte que la reclassificació dels llocs de treball es fonamenta en el procés de revisió i ajustament de les categories i funcions dels diferents llocs dins de la relació de llocs de treball per tal d'assegurar que aquests estiguin correctament classificats segons les responsabilitats, competències i requisits necessaris per exercir-los i que donat que la carrera professional horitzontal està directament vinculada amb el desenvolupament professional sense necessitat de canviar de lloc o de categoria, prenent com a eix el reconeixement i la millora de les competències i habilitats del personal dins del mateix nivell, es considera adient unificar ambdós conceptes i criteris d'acord amb les raons organitzatives que varen propiciar la modificació dels llocs de treball.
Tot això, sense perjudici de les corresponents avaluacions de l'acompliment que corresponguin d'acord a l'Acord de Carrera Professional Horitzontal.
2. Agregar la corresponent retenció dels crèdits que, una vegada que es compti amb la llista
Instar al Servei de Nòmines i Prestacions a realitzar les gestions necessàries per tal d'abonar la diferència econòmica esdevinguda d'aquest acord corresponent a l'exercici 2024 i 2025.
3. Instar al Servei de Nòmines i Prestacions a realitzar les gestions necessàries per tal d'abonar la diferència econòmica esdevinguda d'aquest acord corresponent a l'exercici 2024 i 2025.
4. Comunicar el canvi a Registre de Personal.
5. Publicar aquest Acord al BOIB.
6. Establir que contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació del present acord. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa. Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Palma, a la data de la signatura electrónica (16 d'abril de 2025)
La cap de Departament de Recursos Humans Esperanza Vega Terrón p.d. Decret de batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014)