Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
AGÈNCIA DE DEFENSA DEL TERRITORI DE MALLORCA
Núm. 662
Resolució del director gerent de l’Agència de Defensa del Territori de Mallorca per aprovar les bases, el barem de mèrits i la convocatòria per al proveïment definitiu pel sistema de concurs de mèrits del lloc de treball de personal funcionari de Coordinador -a de suport a l'assessoria jurídica de l’Agència de Defensa del Territori de Mallorca, amb codi SIRH F00080002
Antecedents
1. L'article 101 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, preveu el proveïment de llocs de treball del personal funcionari que no tingui habilitació de caràcter nacional, pel procediment de concurs de mèrits, en concordança amb l'establert a l'article 75.1 de Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2. L'article 75.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, preveu la convocatòria pública de manera individualitzada per a llocs de treball, en atenció a les necessitats del servei.
3. Atès l'establert en el punt anterior, aquest lloc de treball es troba en l'actualitat, sotmès als efectes de la limitació temporal de les comissions de serveis de la disposició transitòria sisena en relació amb l'apartat 15 de la Disposició final primera del decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears.
4. El capítol II del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, regula el concurs de mèrits, com a procediment ordinari de proveïment de llocs de treball. D'aplicació, en aquest àmbit, en virtut del que disposa l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
5. El lloc de treball, vacant i dotat pressupostàriament, es recull com a lloc singularitzat dins la vigent Relació de Llocs de Treball l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca i l'article 76 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, estableix que el concurs és el sistema normal de provisió de llocs de feina i consisteix en la comprovació i la valoració dels mèrits i, si escau, de les capacitats, els coneixements o les aptituds que es determinin a la convocatòria, d'acord amb el barem que s'hi estableix.
6. La resolució d'inici del director gerent de dia 22 de novembre 2024 justifica les necessitats de proveïment amb caràcter definitiu del lloc de treball per concurs de mèrits de Coordinador -a de suport a l'assessoria jurídica de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca.
7. L'article 28.1.e) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (BOIB núm. 88, de 7 de juliol de 2022) atribueix al Consell Executiu l'aprovació de les bases de les convocatòries de selecció i proveïment de llocs de treball i qualsevol altra actuació en matèria de personal que no estigui expressament atribuïda a un altre òrgan. Mitjançant l'Acord del Consell Executiu de data de 28 de setembre de 2022, es deleguen determinades atribucions del Consell Executiu en la consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública en matèria de personal (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022), atès el que disposa l'article 9 de la Llei 40/2015, de 2 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, en relació amb l'article 28 de la Llei 4/2022, de 28 de juny dels Consells Insulars.
8. Atès l'establert al punt anterior i en relació amb les funcions establertes al director gerent a l'article 19.1d) en concordança amb l'article 20.2 dels vigents Estatuts de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca (BOIB núm. 41, de 30 de març de 2019), el director gerent l'Agència de Defensa del Territori exerceix les atribucions genèriques conferides per la normativa interna del Consell de Mallorca als consellers executius i conselleres executives.
9.- Consta a l'expedient l'informe jurídic de 9 de desembre de 2024 mitjançant el qual s'informa favorablement la proposta de resolució del director gerent l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, corresponent a l'expedient d'aprovació de les bases, el barem i la convocatòria per al proveïment del lloc de treball de personal funcionari de Coordinador -a de suport a l'assessoria jurídica de l'RLT amb codi SIRH F00080002 de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca.
10.- Consta a l'expedient l'informe econòmic de 9 de desembre de 2024 (amb informes complementaris de dia 11 de desembre de 2024 i de dia 16 de desembre de 2024) on s'indica que hi ha crèdit suficient i adequat i que compleix amb el criteri d'estabilitat pressupostària.
11.- Consta a l'expedient l'informe de fiscalització de conformitat de dia 16 de desembre de 2024
Per tot això, i atès el que estableix l'Acord del Consell Executiu de data 28 de setembre de 2022 (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022), en relació amb les atribucions conferides en l'article 19.1 d) dels Estatuts de l'Agència de Defensa de Mallorca, dict la següent:
Resolució
1. Aprovar les bases, que s'adjunten com a Annex I, per al proveïment definitiu del lloc de treball de Coordinador -a de suport a l'assessoria jurídica de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, amb codi SIRH F00080002 pel sistema de concurs mèrits i el barem de mèrits, que s'adjunten com Annex II.
2. Convocar el proveïment definitiu del lloc de treball de Coordinador -a de suport a l'assessoria jurídica de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, amb codi SIRH F00080002 adjunt com a Annex III, pel sistema de concurs mèrits, amb el model de sol·licitud per participar-hi adjunt com Annex IV.
3. Publicar les bases, el barem de mèrits i la convocatòria del proveïment definitiu del lloc de treball de Coordinador -a de suport a l'assessoria jurídica de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, amb codi SIRH F00080002 en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Seu electrònica l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca.
4. Establir que les sol·licituds s'han de presentar a través del registre electrònic de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca o a l'enllaç:
https://adtm.secimallorca.net/carpetaciudadana/tramite.aspx?idtramite=12086
Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució en el termini d'UN MES.
Contra la desestimació expressa del recurs de reposició podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós administratiu de Palma que correspongui, en el termini de DOS MESOS, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs. Un cop transcorregut un mes des de la interposició del recurs de reposició sense que s'hagi notificat la resolució, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu, contra la desestimació presumpta del recurs de reposició, sense limitació temporal, mentre no hi hagi resolució expressa.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb l'article 4.2 dels Estatuts de l'Agència, aprovats pel Ple del Consell Insular de Mallorca, en sessió de dia 10 de novembre de 2008 (darrera publicació BOIB núm. 41, de 30/03/2019), la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, a la data de la signatura electrònica (2 de gener de 2025)
El director gerent de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca Bartomeu Tugores Truyol (per delegació del Consell Executiu, segons acord de dia 28 de setembre de 2022, (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022) i de l'article 19.1 d) en concordança amb l'article 20.2 dels vigents Estatuts de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca (BOIB núm. 41, de 30 de març de 2019))
ANNEX I Bases per al proveïment definitiu pel sistema de concurs mèrits del lloc de treball de personal funcionari de Coordinador -a de suport a l'assessoria jurídica de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, amb codi SIRH F00080002
Base 1. Objecte de la convocatòria i forma de provisió
L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir, mitjançant el procediment de concurs de mèrits el lloc de feina de Coordinador -a de suport a l'assessoria jurídica de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, amb codi SIRH F00080002, que s'indica a l'annex III i amb les funcions especifiques següents:
- Encarregar-se de l'ús dels programes Lexnet (sistema de gestió de notificacions telemàtiques des dels jutjats amb l'administració i/o professionals de justícia) i Intricom (programa de gestió tributària) en nom de l'Agència.
- Coordinar les tasques administratives de l'assessoria jurídica i del servei executiu de l'Agència.
- Coordinar l'elaboració, la gestió i la tramitació tant de les notificacions derivades de la interposició dels recursos contenciosos interposats pels interessats com de les derivades dels recursos administratius que corresponguin a l'assessoria jurídica de l'ADTM.
- Preparar els lligalls en els expedients reclamats pels òrgans jurisdiccionals objecte de recurs contenciós-administratiu.
- Coordinar la tramitació administrativa de l'execució de sentències fermes.
- Arxivar els expedients tramitats per l'assessoria jurídica i de la secció executiva de l'ADTM.
- Qualsevol altra funció que li encomanin les persones responsables superiors sempre que resultin adequades a l'escala, subescala, classe, grau o categoria d'adscripció del lloc de treball, quan les necessitats del servei ho justifiquin.
Base 2. Requisits i condicions per participar-hi
2.1. Requisits de les persones aspirants:
A) Ser personal funcionari de carrera de l'Agència de Defensa del Territori, del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms o personal funcionari de carrera de les administracions locals i autonòmiques, dels subgrups C1 i C2, de l'escala d'administració general, subescala administrativa o subescala auxiliar sempre que compleixin els requisits exigits, amb les excepcions següents:
- Personal que es troba en situació de suspensió ferma i no complerta.
- Personal funcionari de nou ingrés i personal funcionari que hagi participat en una convocatòria de provisió de llocs de treball i que hagin de romandre a la destinació durant el termini mínim establert a les corresponents convocatòries, d'acord amb les normes següents i que compleixi la resta de requisits.
B) Coneixement de la llengua catalana nivell C1: S'exigiran els coneixements de llengua catalana C1, d'acord amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per recuperar l'ús del català en l'àmbit de la funció pública. Aquests coneixements s'han d'acreditar de la forma següent:
Certificat expedit, reconegut com a equivalent o homologat per la Direcció General de Política Lingüística, d'acord amb el que determina l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als Certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Joventut i Cultura (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013), o bé mitjançant un certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP).
Certificat de superació de les proves d'avaluació de nivell de coneixements de llengua catalana expedits pel Consell de Mallorca d'acord amb els decrets de presidència de 3 de juny de 2004 o de 29 de setembre de 2004.
2.2. Mèrits de les persones aspirants:
Es regulen a la base 6.
2.3. Les condicions generals, els requisits i els mèrits de tots els candidats han d'estar referits a la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds i s'han de mantenir durant tot el procediment del concurs.
2.4 D'acord amb l'apartat 3 de l'article 81 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el personal funcionari titular d'un lloc de treball pot participar en aquesta convocatòria si han passat, com a mínim, dos anys des que en van prendre possessió o el temps mínim de permanència indicat en la convocatòria mitjançant la qual se li va adjudicar amb caràcter definitiu en el cas que aquest període de temps mínim sigui més llarg, ja sigui per haver obtingut destinació en un procés selectiu d'ingrés, pel torn lliure o pel torn de promoció interna (sense perjudici del que disposa l'apartat següent), o bé a través de l'adjudicació d'un lloc de treball mitjançant un sistema de provisió ordinari anterior, amb les excepcions que preveu l'article 81.4. de la Llei esmentada. Aquesta obligació de romandre com a titular en el lloc un mínim de dos anys abans de participar en un procediment de provisió ordinària, no s'aplica en els supòsits de remoció o supressió del lloc de treball, de mobilitat forçosa a què es refereix l'apartat 5 de l'article 74 o de participació en convocatòries de provisió ordinària, incloses les comissions de servei, de llocs de treball del mateix Departament on té la plaça d'origen o la comissió de servei
S'ha d'indicar a la Sol·licitud (annex IV) a l'apartat de “Convocatòria i resolució d'adjudicació definitiva” la resolució d'adjudicació i la convocatòria mitjançant la qual se li va adjudicar amb caràcter definitiu el lloc de treball.
Aquesta obligació de romandre com a titular en el lloc un mínim de dos anys abans de participar en un procediment de provisió ordinària, no s'aplica en els supòsits de remoció o supressió del lloc de treball, de mobilitat forçosa a què es refereix l'apartat 5 de l'article 74 o de participació en convocatòries de provisió ordinària, incloses les comissions de servei, de llocs de treball del mateix Departament on té la plaça d'origen o la comissió de servei.
En el supòsit en què la persona interessada acrediti que el dia de la presa de possessió del lloc es va ajornar per interès del servei, el termini haurà de contar des del dia en què varen tomar possessió del lloc la resta d'adjudicataris del mateix procés de provisió o del mateix procés selectiu del seu cos, escala i torn.
Base 3. Sol·licituds i documentació
3.1. La sol·licitud s'ha de complimentar electrònicament en el model oficial, a través de la Seu electrònica del Consell de Mallorca o a través del registre d'entrada de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca i segons l'establert a la Base 3.2.
La sol·licitud s'ha de dirigir a l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca i han d'adjuntar els documents acreditatius dels requisits i dels mèrits al·legats pel concursant.
L'article 14.2.e) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment comú de les administracions públiques, indica que estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, els empleats de les administracions públiques per als tràmits i actuacions que efectuïn amb elles per raó de la seva condició d'empleat públic.
Els sistemes d'identificació i firma admesos són els corresponents a persones físiques i empleats públics emesos pels prestadors de serveis electrònics de confiança qualificats segons el Ministeri de Transformació Digital i de la Funció Pública.
3.2 Per a la presentació de sol·licituds:
A) La presentació serà mitjançant el tràmit telemàtic habilitat per tal efecte a la Seu electrònica del Consell de Mallorca, que permet:
- La inscripció en línia del model oficial
- La presentació de la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits
- L'esmena, en el seu cas
- El registre electrònic de la sol·licitud
Per a confirmar que la inscripció ha estat correctament registrada, les persones aspirants han de descarregar el justificant de registre de la seva sol·licitud d'admissió.
B) En cas que no resultes possible realitzar el tràmit a través de la Seu Electrònica, es podrà presentar la sol·licitud per registre electrònic de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, en els termes de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb:
- La presentació de la sol·licitud de l'ANNEX IV
- La presentació de la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits
- L'esmena, en el seu cas
- El registre electrònic de la sol·licitud
C) Les persones interessades també poden presentar la sol·licitud en qualsevol de les formes establertes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015.
3.3 A la instància s'han d'adjuntar els documents acreditatius dels mèrits al·legats pels concursants.
No obstant això, els funcionaris i les funcionàries de l'Agència de Defensa del Territori i del Consell de Mallorca no hauran d'acreditar els mèrits relatius a l'antiguitat, al grau personal i a la feina desenvolupada a l'Agència de Defensa del Territori i/o al Consell de Mallorca (punts 1, 2 i 4 de l'annex II). En aquests efectes, l'ADTM ho sol·licitarà a la Direcció Insular de Funció
Pública del Departament d'Hisenda i Funció Pública que emetrà d'ofici un certificat on constin aquests mèrits.
3.4. Per a confirmar el registre, es recomana a les persones aspirants descarregar el justificant de registre de la seva sol·licitud d'admissió.
En cas de presentar més d'una sol·licitud només es tindrà en compte la darrera presentada.
La no presentació de la sol·licitud dins el termini i en la forma escaient suposarà l'exclusió de l'aspirant.
Així mateix, l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca podrà ampliar els terminis no vençuts a conseqüència d'incidències tècniques que hagin impossibilitat el funcionament ordinari del sistema o de l'aplicació que correspongui, segons el disposat a l'article 32.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
3.5 D'acord amb l'art. 15 de la Llei 39/2015, els documents s'han de presentar en qualsevol de les dues llengües oficials de la comunitat autònoma de les Illes Balears. En cas que es presenti en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada en qualsevol dels dos idiomes oficials.
3.6 Aquesta convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). El termini per presentar les sol·licituds (Annex IV) és de SET dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria corresponent al BOIB.
Base 4. Acreditació dels requisits i dels mèrits
4.1 Els requisits i els mèrits de les persones aspirants han d'estar referits al darrer dia del termini de presentació de sol·licituds.
4.2 Les persones aspirants que participin en aquest concurs han d'acreditar, juntament amb la sol·licitud de participació presentada dins el termini establert, els mèrits que al·leguin, mitjançant l'aportació dels documents originals, de les còpies autèntiques o de les còpies dels documents originals. No obstant això, els funcionaris i les funcionàries de l'Agència de Defensa del Territori i del Consell de Mallorca no hauran d'acreditar els mèrits relatius a l'antiguitat, al grau personal i a la feina desenvolupada a l'Agència de Defensa del Territori i/o al Consell de Mallorca, d'acord amb la Base 3.3.
4.3 En qualsevol moment del procés, es pot requerir a les persones aspirants per presentar la documentació original o còpia autèntica corresponent als mèrits acreditats mitjançant còpia, amb l'advertiment que si no l'aporten, es considerarà que desisteixen de la sol·licitud de valoració del mèrit al·legat i no acreditat mitjançant l'original o còpia autèntica.
Base 5. Llistes de persones admeses i excloses
5.1 En haver expirat el termini per presentar les sol·licituds, el director gerent de l'Agència de Defensa del Territori dictarà resolució per la qual aprovarà i farà pública la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses de la convocatòria amb expressió de la causa d'exclusió per a cada persona. Aquesta resolució es publicarà al tauler d'anuncis de la Seu electrònica de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca.
5.2 Les persones excloses disposaran d'un termini de deu dies comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució al tauler d'anuncis de la Seu electrònica de l'Agència de Defensa del Territori Mallorca per esmenar les deficiències detectades i per aportar els documents perceptius. Si tots els aspirants de la llista provisional resulten admesos aquesta esdevé definitiva. D'altra banda, si no es presenten esmenes a la llista provisional, aquesta també esdevé definitiva.
5.3 En finalitzar aquest termini, el director gerent de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca dictarà una resolució per la qual s'aprovarà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses de la convocatòria, amb expressió de les causes d'exclusió. Aquesta resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis de la Seu Electrònica de l'Agència de Defensa del Territori Mallorca.
Base 6. Barem de mèrits.
El barem de mèrits que s'ha d'aplicar per resoldre el concurs és el que figura en l'annex II.
Per poder obtenir un lloc de treball cal arribar, amb caràcter general, a la puntuació d'1,5 punts.
En cas d'empat en la puntuació total dels mèrits al·legats, aquest es dirimirà amb la puntuació atorgada conjuntament als mèrits de consideració necessària i, en cas de persistir l'empat, s'atorgarà el lloc de feina a la persona aspirant amb més antiguitat de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca.
Base 7. Comissió Tècnica de Valoració
7.1 Els membres de la comissió tècnica de valoració seran nomenats pel director gerent de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca d'acord amb els criteris següents:
En la composició d'aquesta comissió tècnica, amb incidència especial en els càrrecs més representatius (presidència i secretaria), s'ha de procurar respectar el principi de presència equilibrada de dones i homes, sempre que això no impliqui vulnerar els principis de professionalitat i especialització dels membres. En aquest sentit, en els col·lectius en què, tradicionalment, hi hagi una infrarepresentació de la dona, s'ha de procurar, de manera especial, que se n'incrementi el nombre, llevat que, per raons fundades, objectives i motivades, no es pugui fer efectiva la mesura. A aquest efecte, s'ha de desagregar la informació sobre el sexe dels membres de la comissió tècnica de valoració.
7.2 Per a cada membre de la Comissió Tècnica de Valoració s'ha de nomenar una persona titular i una de suplent. La composició de la comissió es publicarà en el tauler d'anuncis de la Seu Electrònica de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca.
7.3 Les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració han de pertànyer, en tot cas, com a funcionaris i com a funcionàries de carrera a un grup de titulació igual o superior a l'exigida per ingressar a l'escala, classe i especialitat als quals s'adscriu el lloc de feina de la seva Comissió.
7.4 Les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració s'han d'abstenir de formar-ne part si hi concorren els motius d'abstenció que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
7.5 Perquè la Comissió Tècnica de Valoració es constitueixi vàlidament es requereix la presència de tots els seus membres. Si la Comissió no es pot constituir vàlidament hi haurà una segona convocatòria trenta minuts després de la primera. En aquesta segona convocatòria serà suficient, perquè es pugui constituir, la presència del president o de la presidenta i del secretari o de la secretària.
7.6 Les funcions bàsiques de la Comissió Tècnica de Valoració són les següents:
a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats en la forma establerta en aquesta convocatòria per les persones aspirants al lloc de feina objecte de provisió.
b) Elaborar una llista on, per ordre de puntuació, han de figurar totes les persones aspirants i les puntuacions obtingudes per cada apartat dels mèrits.
c) Fer la proposta del nomenament de l'aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta.
7.7 La comissió tècnica de valoració podrà sol·licitar al conseller o consellera competent en matèria de Funció Pública del Consell de Mallorca (a través director gerent de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca) que designi persones assessores perquè en qualitat d'expertes, i amb veu però sense vot, donin suport a la Comissió.
7.8 Les persones membres de la Comissió Tècnica de Valoració han de puntuar els diversos mèrits al·legats per les persones aspirants. El secretari o la secretària de la Comissió ha de signar els fulls de baremació dels mèrits, si bé totes les persones que en són membres han de donar la conformitat a l'acta a la qual s'adjuntin.
7.9 El secretari o la secretària ha d'estendre una acta de totes les reunions de la Comissió Tècnica de Valoració que, en acabar la sessió o abans de començar-ne la següent, han de signar totes les persones que en són membres que hi hagin assistit.
7.10 Si alguna persona que és membre de la Comissió no vol signar l'acta, se n'ha de deixar constància a l'acta, la qual es donarà per vàlida sense la seva signatura.
7.11 Quan la comissió, en aplicació de la denominada discrecionalitat tècnica, estableixi criteris d'interpretació per valorar determinats mèrits els han de fer constar en l'acta de la sessió en què s'hagin acordat.
7.12 Els membres de la comissió tècnica de valoració poden fer constar a l'acta el seu vot contrari a l'acord i els motius que el justifiquen. També tenen dret a sol·licitar la transcripció íntegra de la seva intervenció o proposta, sempre que aportin, en el mateix moment o en el termini que indiqui el president o la presidenta, un escrit que contingui fidelment la intervenció o la proposta.
Base 8. Resolució de la convocatòria
8.1 La comissió tècnica de valoració ha de publicar en el tauler d'anuncis de la Seu Electrònica de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca la proposta provisional d'adjudicació del lloc de feina objecte de la convocatòria.
8.2 Atesa la proposta provisional esmentada, les persones interessades hi poden formular observacions o reclamacions en el termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la data d'exposició pública de la proposta provisional en el tauler d'anuncis de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca.
8.3 Després d'haver examinat les observacions i les reclamacions presentades dins termini i d'haver fet les modificacions que en resultin, si n'és el cas, la Comissió Tècnica de Valoració elevarà a definitiva la proposta d'adjudicació del lloc de feina.
8.4 Així mateix la proposta definitiva pot incloure, respecte a la provisional, l'esmena d'ofici dels errors de fet detectats.
8.5 Després d'haver vist la proposta definitiva, el director gerent de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca, en dictarà la resolució corresponent que es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Seu electrònica de l'Agència de Defensa del Territori. També es publicarà, només a títol informatiu, al tauler d'anuncis de la Seu Electrònica.
8.6 Una vegada resolta la convocatòria, se'n donarà trasllat al Servei jurídicotècnic de Recursos Humans dependent del Departament d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca perquè en continuï els tràmits fins a la seva efectiva incorporació.
Base 9. Presa de possessió
9.1 El termini per prendre possessió del lloc de feina obtingut és de tres dies hàbils si no implica canvi de residència del funcionari o funcionària, o d'un mes si comporta canvi de residència o el reingrés al servei actiu.
9.2 En els casos que la persona adjudicatària ho demani i, a més, ho justifiqui degudament, el director gerent de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca podrà concedir una pròrroga del termini, tal com s'exposa en el punt 9.4.
9.3 El termini de presa de possessió començarà a comptar a partir l'endemà d'haver cessat en el lloc de feina, que s'ha de fer en els tres dies hàbils següents a la publicació de la resolució del concurs en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
9.4 El director gerent de l'Agència de Defensa del Territori de Mallorca podrà, excepcionalment, acordar prorrogar, per un termini de fins a vint dies hàbils, la incorporació del funcionari o de la funcionària a la nova destinació si implica canvi de localitat i s'al·leguen i s'acrediten raons justificatives de la pròrroga sol·licitada.
Base 10. Efectes de l'adjudicació
L'adjudicació del lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria determina el cessament en el lloc de procedència, sigui quina sigui la forma d'ocupació.
Base 11. Període mínim de permanència en el lloc de feina adjudicat
Una vegada s'hagi adjudicat el lloc de feina d'aquesta convocatòria, el temps mínim de permanència en aquest lloc de feina serà com a mínim de dos anys. L'obligació de romandre en el lloc, com a titular, un mínim de dos anys abans de participar en un procediment de provisió ordinària no és d'aplicació en els supòsits de remoció, suspensió del lloc de feina o de mobilitat forçosa a què fa referència l'apartat 5 de l'article 74 de la Llei 3/2007, de 27 de març de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, o de participació en convocatòries de provisió ordinària de llocs de feina del mateix organisme.
ANNEX II BAREM DE MÈRITS
1. Antiguitat
El valor total del mèrit és de 50 punts.
Es valoren els serveis prestats i reconeguts en l'Administració pública, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978 de 26 de desembre de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública:
1.1 En llocs de treball de l'escala, subescala, i categoria inclosa al lloc que se sol·licita: 0,14 punts per mes complet.
1.2. En llocs de treball de l'escala, subescala, del mateix subgrup o grup, en el cas que no hi hagi subgrup, i de diferent categoria al que se sol·licita: 0,11 punts per mes complet.
1.3. En llocs de treball de l'escala, subescala, d'un subgrup o grup, en el cas que no hi hagi subgrup, immediatament superior o inferior al que se sol·licita: 0,075 punts.
1.4. En llocs no inclosos en els apartats anteriors: 0,035 punts per mes complet.
No es computaran, pel que fa a l'antiguitat, els serveis que s'han prestat simultàniament amb altres igualment al·legats. Només es valoren els mesos sencers.
2. Grau personal
Valor total del mèrit: 10 punts
Es valora la possessió d'un grau personal consolidat i reconegut amb relació al lloc de feina sol·licitat.
a) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, superior en dos o més nivells al lloc de feina al qual es concursa: 10 punts.
b) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, superior en un nivell al del lloc de feina al qual es concursa: 8 punts.
c) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, igual al del lloc de feina al qual es concursa: 6 punts.
d) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, inferior en un nivell al del lloc de feina al qual es concursa: 4 punts.
e) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, inferior en dos nivells al del lloc de feina al qual es concursa: 2 punts.
f) Per posseir un grau personal, consolidat i reconegut, inferior en tres o més nivells al del lloc de feina al qual es concursa: 1 punt.
3. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana
Valor total del mèrit: 5 punts
Es valoren els títols, certificats o diplomes expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits o homologats per l'Institut d'Estudis Baleàrics i els expedits pel Consell Insular de Mallorca d'acord amb els decrets de presidència de 3 de juny de 2004 i de 29 de setembre de 2004 que acrediten que es tenen els nivells de coneixement següents:
Certificat C2: 4 punts
Certificat llenguatge administratiu (LA): 1 punt
Només es valoraran els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'ocupació del lloc de feina al qual es concursa. El certificat de llenguatge administratiu (LA) s'acumularà a la de l'altre certificat que s'acrediti.
4. Valoració de la feina desenvolupada en l'Administració
Valor total del mèrit: 10 punts
Es valora el temps que s'han ocupat llocs de feina com a personal funcionari o laboral en les diferents administracions públiques, atenent el nivell dels llocs ocupats o nivell assimilat. Només es valoren els mesos sencers.
Es valora de la manera següent:
a) Llocs de feina amb un nivell de complement de destinació superior al del lloc al qual es concursa: 0,030 punts per mes.
b) Llocs de feina amb un nivell de complement de destinació igual al del lloc al qual es concursa: 0,026 punts per mes.
c) Llocs de feina amb un nivell de complement de destinació inferior, fins un màxim de quatre nivells al del lloc al qual es concursa: 0,022 punts per mes.
d) Llocs de feina amb un nivell de complement de destinació inferior en més de quatre nivells al del lloc al qual es concursa: 0,018 punts per mes.
5. Estudis acadèmics oficials
Valor total del mèrit: 8 punts
5.1. Estudis que es valoren
a) Els títols acadèmics directament relacionats amb el lloc de feina de què es tracti.
b) La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior o el primer cicle necessari per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctorat i els màsters oficials, en què sí es pot valorar la llicenciatura o l'equivalent.
c) No es valora la titulació que s'exigeix, en la relació de llocs de treball, com a requisit específic per ocupar el lloc, ni la titulació necessària per accedir a l'escala corresponent.
5.2. Puntuació
S'han de puntuar les titulacions oficials amb validesa en tot el territori nacional, relacionades amb el lloc de treball per proveir.
Només es valoren com a mèrits les titulacions diferents del mateix nivell o superior a l'exigit com a requisit, sempre que estiguin relacionades amb el lloc de treball per proveir.
Atès que es tracta d'un lloc de treball al qual poden accedir dos grups o subgrups diferents,
només s'han de valorar com a mèrits les titulacions superiors a la titulació màxima exigida per accedir al grup o subgrup superior.
No són objecte de valoració els títols amb equivalència a efectes laborals o professionals, atès que només ofereixen la possibilitat del compliment del requisit d'accés a la funció pública.
a) Per cada títol de grau, segon cicle universitari, llicenciatura o enginyeria, reconeguts com a nivell 3 MECES i amb el nivell 7 del MEC: 4 punts.
b) Per cada títol de grau, títol acadèmic de diplomatura universitària, enginyeria tècnica o equivalent, reconegut com a nivell 2 pel MECES i nivell 6 del MEC: 3 punts.
c) Per cada títol de tècnic-a superior de formació professional, reconegut com a nivell 1 del MECES i amb el nivell 5 del MEC: 2,5 punts.
6. Formació
Valor total del mèrit: 13 punts
6.1. Criteris generals
6.1.1. La valoració de tota la formació es regeix pels criteris generals que s'indiquen a continuació:
a) Els certificats acreditatius dels cursos i de les accions formatives (inclou seminaris, congressos i jornades) han d'indicar el nombre d'hores o els crèdits dels cursos, de manera que un crèdit LRU equival a 10 h de formació i un crèdit ECTS, a 25 h de formació. En el cas de màsters no oficials o títols propis de postgrau que no indiquen el tipus de crèdit, s'ha d'entendre que els crèdits són LRU.
b) No es valoren els certificats que corresponen a assignatures d'un títol acadèmic.
c) No s'han de valorar els cursos que s'exigeixen com a requisit específic del lloc de treball convocat.
d) Els mèrits relatius a cursos de formació, i de les accions formatives, tant els rebuts com els impartits, s'han de justificar mitjançant fotocòpies acreditatives dels diplomes, títols oficials o certificats. A més, s'hi ha d'adjuntar el programa i/o els continguts del curs perquè es pugui valorar la relació amb el lloc al qual es concursa.
e) Les titulacions universitàries no oficials que tenen el caràcter de pròpies d'una universitat i que estan directament relacionades amb les funcions del lloc convocat, tenen la consideració d'acció formativa.
6.1.2. Els cursos o les accions formatives rebudes i impartides amb títol idèntic només es poden valorar una vegada. En aquest cas, s'ha de valorar l'acció formativa amb més hores de durada, excepte quan la persona aspirant acrediti que es tracta d'un curs o acció formativa de contingut diferent, d'una actualització de coneixements, o bé que impliquen una modificació de les matèries per canvi en els protocols, en els equipaments o similars.
Els cursos i accions formatives s'han de valorar de la manera següent:
6.2. Formació relacionada amb el lloc de feina
A aquest efecte, la comissió tècnica de valoració ha d'aplicar els criteris de valoració que s'indiquen a continuació: Quan el certificat aportat no especifica l'àrea a què correspon l'activitat formativa o no coincideix exactament amb una de les àrees relacionades, la comissió n'han de considerar el contingut i l'enquadrament en una de les àrees o categories definides.
Les àrees per valorar són els següents:
Àrees |
---|
Àrea jurídica i administrativa |
Àrea de qualitat i cursos d'habilitats personals, socials i comunicació |
Àrea urbanística i territorial |
Cursos de prevenció de riscs laborals (màxim de 120 hores) |
Cursos en matèria d'igualtat de gènere i de prevenció de la violència de gènere |
Cursos d'aplicacions ofimàtiques a nivell d'usuari: Open Office, Microsoft Office, correu electrònic i Internet |
Els cursos no inclosos en la relació anterior es valoren sempre que estiguin relacionats directament amb el lloc de treball sol·licitat.
6.2.1. S'inclouen en aquest apartat:
a) Els cursos de formació i de perfeccionament que s'hagin fet en escoles d'Administració pública o les accions formatives que hagin homologat o promogut, la matèria dels quals està relacionada amb el lloc de feina al qual es concursa.
b) Els cursos i les accions formatives que ha fet, en el marc dels acords de formació contínua en les administracions públiques, qualsevol Administració pública i les organitzacions sindicals, quan són signants o promotors d'aquests acords.
c) Activitats formatives i de perfeccionament incloses en el Pla de formació del Consell Insular de Mallorca i de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, aprovades per l'òrgan competent.
6.2.2. La valoració de les accions formatives indicades s'ha de fer d'acord amb els criteris de l'apartat 6.1. per a tota la formació, si bé només es valoren en aquest apartat quan se n'acredita l'aprofitament.
7. Prestació de serveis mitjançant comissió de serveis forçosa o comissió de serveis d'atribució temporal de funcions
Valor total del mèrit: 3 punts
En aquest apartat es valora la prestació de serveis mitjançant una comissió de serveis forçosa o una comissió de serveis en atribució temporal de funcions, amb 0,025 punts per mes complet.
8. Maneig dels programes informàtics sistema LexNET (Reial decret 1065/2015, de 27 de novembre, sobre comunicacions electròniques en l'Administració de Justícia en l'àmbit territorial del Ministeri de Justícia i pel qual es regula el sistema LexNET.) i “Gestión de deuda pública de Intricom Resources”
Valor total del mèrit: 6 punts
En aquest apartat es valora l'experiència acreditada mitjançant certificat de l'ús de l'aplicació informàtica sistema LexNET (Reial decret 1065/2015, de 27 de novembre, sobre comunicacions electròniques en l'Administració de Justícia en l'àmbit territorial del Ministeri de Justícia i pel qual es regula el sistema LexNET.) amb 0,083 punts per mes complet. (màxim 3 punts).
En aquest apartat es valora l'experiència acreditada mitjançant certificat de l'ús de l'aplicació informàtica “Gestión de deuda pública de Intricom Resources” amb 0,083 punts per mes complet. (màxim 3 punts).