Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 765247
Resolució del conseller d’Hisenda i Funció Pública per aprovar les bases específiques, els temaris i les convocatòries que han de regir els processos selectius, mitjançant el sistema de concurs oposició, per cobrir les places de vacants de personal funcionari d’Administració especial, de la subescala de serveis especials, categories d’oficial –a de carreteres i d’ordenança porter –a de l’oferta d’ocupació pública corresponents a l’exercici de 2024 del Consell de Mallorca
L'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, preveu que les corporacions locals formularan públicament la seva oferta d'ocupació, ajustant-se als criteris fixats a la normativa bàsica estatal, i l'article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, estableix que les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'altre instrument similar de gestió del proveïment de les necessitats de personal.
D'altra banda, l'article 193 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, afegeix, entre altres coses, que l'oferta d'ocupació pública ha d'indicar l'escala, la subescala, la classe o l'especialitat del personal funcionari, o el nivell i la categoria professional del personal laboral a què corresponguin les places vacants i també que l'oferta d'ocupació s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
L'oferta d'ocupació pública per a l'any 2024, en virtut de la pròrroga automàtica dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, d'acord amb la previsió de l'article 134.4 de la Constitució, es troba regulada a la Llei 31/2022, de 23 de desembre. Atès això, el Consell de Mallorca ha aprovat l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2024, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària (BOIB núm. 78, d'11 de juny de 2024). L'oferta d'ocupació pública del Consell de Mallorca per a l'any 2024 preveu, entre d'altres, la reposició d'efectius següents:
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Classificació: escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe personal d'oficis. Nombre de vacants: dues (una pel torn lliure i una pel de promoció interna). Denominació: oficial –a de carreteres.
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: AP. Classificació: escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe de comeses especials. Nombre de vacants: una. Denominació: ordenança porter –a.
En data 12 de juny de 2024 (BOIB núm. 80, de 15 de juny de 2024) s'han aprovat les Bases generals que constitueixen el règim jurídic que ha de regir de manera uniforme el desenvolupament dels processos selectius de personal funcionari de l'Administració Especial tan pel que fa al torn lliure, com pel que fa a la promoció interna i al torn de persones amb discapacitats, que engloba l'oferta pública de l'any 2024 del Consell de Mallorca, llevat de les places classificades a l'escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe de servei d'extinció d'incendis, que s'han de negociar en el si de la Mesa sectorial a l'àmbit del personal de l'àrea operativa del Servei dels Bombers de Mallorca i, si n'és el cas, de les places vacants de l'Administració especial de les especialitats o categories amb correspondència entre el Consell de Mallorca i l'IMAS, de les ofertes d'ocupació pública corresponents als exercicis de 2021 i 2023 i de les ofertes d'ocupació pública derivades del Pla estratègic per a la reducció de la temporalitat de l'IMAS aprovat pel Consell Rector dia 15 de desembre de 2023. Tot això sense perjudici de les especificitats, derivades de les característiques de les diferents escales, subescales, classes i categories o especialitats, que s'han de recollir a les bases específiques de cada convocatòria.
L'article 2 del Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel que s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims als que ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris de l'administració local, disposa que l'ingrés en la funció pública local s'ha de realitzar, amb caràcter general, mitjançant el sistema d'oposició, llevat que per la naturalesa de les places o de les funcions a desenvolupar, sigui més adequada la utilització del sistema de concurs-oposició o de concurs. En aquests casos, la naturalesa de les places a convocar així com les seves funcions, al tractar-se de places vacants de l'escala d'administració especial, són de caràcter específic, i fan convenient establir com a sistema de selecció el de concurs oposició, per tal de valorar tant l'experiència com la formació específica de les especialitats corresponents.
Pel que fa a l'administració local, l'article 100 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del Règim Local, disposa que correspon a l'Administració General de l'Estat establir reglamentàriament les regles bàsiques i els temaris mínims als quals s'ha d'ajustar el procediment de selecció del personal funcionari. A l'empara d'aquesta atribució, el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, estableix les regles bàsiques i els programes mínims a que s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris de l'administració local i ho fa amb caràcter bàsic d'acord amb l'article 149.1.18 de la Constitució Espanyola.
La disposició addicional primera de l'Ordenança per la qual es regula l'Administració electrònica del Consell de Mallorca i els organismes que en depenen (aprovada per Acord del Ple del Consell de Mallorca en sessió de 14 de febrer de 2013 i publicat en el BOIB núm. 69 de 16 de maig de 2013, modificada per Acord del Ple del Consell de Mallorca en sessió de 9 de juny de 2022 i publicat en el BOIB núm. 122, de 17 de setembre de 2022), estableix que les persones que participin en els processos selectius convocats per les entitats incloses a l'àmbit d'aplicació de l'Ordenança han de presentar les sol·licituds i la documentació i, si escau, l'esmena, procediments d'impugnació de les actuacions d'aquests processos selectius, així com qualsevol altre actuació relacionada amb el procediment, per mitjans electrònics. El deure de relacionar-se amb l'Administració insular per mitjans telemàtics comprendrà l'obligació de rebre notificacions electròniques en el cas d'aquells actes o incidències que requereixin una comunicació personal. La presentació de sol·licituds, escrits i documents, així com les comunicacions per mitjans telemàtics suposa una major agilitat en la tramitació dels procediments i facilita l'accessibilitat dels ciutadans, que poden fer les gestions necessàries des de qualsevol lloc i hora, dins els terminis prevists en la convocatòria.
Altrament, l'Ordenança per la qual es regula l'Administració electrònica del Consell de Mallorca i els organismes que en depenen preveu que, per causes excepcionals degudament motivades, les convocatòries podran habilitar, en relació amb el respectiu procés selectiu, la utilització de mitjans no electrònics per a tothom o per a part dels tràmits i actuacions. D'igual manera, l'òrgan convocant, quan es presentin circumstàncies sobrevingudes de caràcter tècnic o de qualsevol altra naturalesa, podrà autoritzar motivadament l'ús de mitjans no electrònics per a la relació de les persones aspirants amb l'Administració, en aquells tràmits en els quals pugui resultar necessari, havent d'incloure's una referència a aquesta possibilitat en les convocatòries corresponents.
L'article 28.1.e) de la Llei de Consells Insulars atribueix al Consell executiu la competència consistent en aprovar les bases de les convocatòries de selecció i proveïment de llocs de treball i qualsevol altra actuació en matèria de personal que no estigui expressament atribuïda a un altre òrgan.
Consta a l'expedient l'informe jurídic favorable, de data 31 d'octubre de 2024
Consta a l'expedient l'informe econòmic que estableix que la proposta de resolució compta amb crèdit adequat i suficient i compleix amb el principi d'estabilitat pressupostària, de data 7 de novembre de 2024.
Consta a l'expedient informe favorable de fiscalització, de data 8 de novembre de 2024.
Per tot l'anterior, d'acord amb el que estableix l'Acord del Consell Executiu de dia 28 de setembre de 2022, (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022) pel qual es delega la competència, dict la següent:
Resolució
1. Aprovar les convocatòries, les bases específiques i els temaris del torn lliure i del torn de promoció interna, si n'és el cas, que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de l'Administració especial de l'oferta d'ocupació pública del Consell de Mallorca, corresponent a l'exercici de 2024, següents:
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Classificació: escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe personal d'oficis. Nombre de vacants: dues (una pel torn lliure i una pel de promoció interna). Denominació: oficial –a de carreteres, que s'adjunten com a annex I i II.
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: AP. Classificació: escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe de comeses especials. Nombre de vacants: una. Denominació: ordenança porter –a, que s'adjunten com a annex III i IV.
2. Publicar aquesta Resolució i els seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'anuncis de la Seu electrònica del Consell de Mallorca.
3. Publicar l'anunci de les convocatòries en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
4. Establir que aquestes convocatòries es regeixen per la Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca, de 12 de juny de 2024, que aprova les Bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'Administració Especial de l'oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici 2024 del Consell de Mallorca i de les ofertes d'ocupació pública corresponents als exercicis de 2021 i 2023 de l'IMAS i de les ofertes d'ocupació pública derivades del Pla estratègic per a la reducció de la temporalitat de l'IMAS, aprovat pel Consell Rector dia 15 de desembre de 2023 (BOIB núm. 80, de 15 de juny de 2024), modificada per Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, de 4 de setembre de 2024 (BOIB núm. 118, de 7 de setembre de 2024).
5.Establir que el termini per a la presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria corresponent en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
6. Establir, a l'efecte de l'article 66.6 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que el model específic de sol·licitud de participació i d'autobaremació de mèrits estan inclosos dins el tràmit telemàtic que es troba disponible en el Portal de Selecció (https://seleccio.conselldemallorca.cat/) i en la Seu electrònica del Consell de Mallorca (https://seu.conselldemallorca.net/ca-ES/).
7. Establir que, quan d'acord amb les bases específiques, hagi torn de reserva de persones amb discapacitat, en el desenvolupament de les proves selectives s'establiran, per a les persones amb discapacitat que ho sol·licitin, les adaptacions possibles de temps i de mitjans per realitzar-les.
8. Establir que els Tribunals Qualificadors dels processos selectius objecte de les convocatòries han d'estar constituïts per tres membres titulars, amb el mateix nombre de suplents, i que el nomenament s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca un cop finalitzat el període de presentació d'instàncies.
9. Establir que, juntament amb la Resolució del conseller o consellera competent en matèria de funció pública del Consell de Mallorca que estableix la relació definitiva de persones admeses i excloses de les proves selectives, s'especificaran el lloc, la data i l'hora de realització del primer exercici de cadascuna de les convocatòries, dins el segon semestre de l'any 2025, i l'ordre d'actuació dels aspirants, si escau.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d'alçada davant la Comissió de Govern dins el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb allò que preveuen els articles 66.2 i 18 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, en relació amb l'article 34 del Reglament Orgànic del Consell Insular de Mallorca, aprovat per Acord del Ple de 12 d'abril de 2018, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, al dia de la firma electrònica (14 de novembre de 2024)
El conseller executiu del Departament d'Hisenda i Funció Pública (per delegació del Consell Executiu, segons acord de dia 28 de setembre de 2022, BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022) Rafael Ángel Bosch Sans
ANNEX I Convocatòria i bases específiques que han de regir el procés selectiu per cobrir les places de vacants de personal funcionari d'Administració especial, de la subescala de serveis especials, categoria d'oficial –a de carreteres, de l'oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici de 2024 del Consell de Mallorca
1. Normes generals
1.1 Objecte de la convocatòria i característiques de les places
1.1.1. L'objecte de la convocatòria és el proveïment de dues places de la subescala de serveis especials de l'Administració especial, classe personal d'oficis, denominació oficial –a de carreteres, de l'oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici de 2024 del Consell de Mallorca, distribuïdes de la forma següent:
1.1.2 Les característiques de les places convocades són les següents:
Grup: C
Subgrup : C2
Escala: administració especial
Subescala: serveis especials
Classe: personal d'oficis
Denominació: Oficial –a de carreteres
Sistema de selecció: concurs-oposició
Vinculació: funcionari –a
1.2 Procediment selectiu
S'estableix com a procediment selectiu el de concurs-oposició tant per al torn lliure com per al torn de promoció interna vertical.
Per al torn lliure, la fase de concurs ha de representar un 30% i la fase d'oposició un 70% del resultat global del sistema selectiu, i per al torn de promoció interna vertical, la fase de concurs ha de representar un 40% i la fase d'oposició un 60% del resultat global del sistema selectiu.
La fase d'oposició consisteix en la realització dels exercicis que es determinin en les Bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'administració especial previstes a les ofertes d'ocupació pública corresponents a l'exercici de 2024 del Consell de Mallorca i de les ofertes d'ocupació pública corresponents als exercicis de 2021 i 2023 de l'IMAS i de les ofertes d'ocupació pública derivades del Pla estratègic per a la reducció de la temporalitat de l'IMAS, aprovat pel Consell Rector dia 15 de desembre de 2023 (BOIB núm. 80, de 15 de juny de 2024), modificada per Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, de 4 de setembre de 2024 (BOIB núm. 118, de 7 de setembre de 2024) i en aquestes bases específiques per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.
La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin i acreditin les persones aspirants, segons els annexos A (torn lliure) i B (torn de promoció interna) de les Bases generals. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.
2. Requisits de les persones aspirants
2.1. A més dels que es preveuen a les Bases generals:
̶ Estar en possessió de la titulació oficial de graduat en educació secundària obligatòria, graduat escolar o equivalent.
Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1837/2008 i altres normes de transposició i desplegament.
̶ Estar en possessió del títol de coneixement de la llengua catalana de nivell B1 que s'ha d'acreditar mitjançant algun dels certificats següents:
̶ Estar en possessió del carnet de conduir B.
3. Drets d'examen
La quantia de la taxa del dret d'examen és de 13,77 euros, d'acord amb el que disposa l'article 4 de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa pel servei de selecció de personal en l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms (BOIB núm. 35, de 20 de març de 2018 modificat pel BOIB núm. 107, de 13 d'agost de 2022), que s'haurà d'abonar dins el termini de presentació d'instàncies, sense que es pugui abonar en cap altre moment.
En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.
La falta de l'abonament dels drets d'examen dins el termini de presentació de sol·licituds implica l'exclusió de la persona aspirant del procediment de selecció.
4. Calendari de les proves
El conseller o consellera competent en matèria de funció pública del Consell de Mallorca ha d'aprovar la resolució en què s'especifiquin la data, l'hora i el lloc de realització del primer exercici de cadascuna de les convocatòries. Aquesta resolució s'ha de publicar en el BOIB i en el tauler d'anuncis de la Seu electrònica Consell de Mallorca, juntament amb la relació definitiva de persones admeses i excloses de les proves selectives.
Amb la publicació de la llista definitiva de puntuacions de cada exercici, s'ha de fer públic l'anunci de la realització dels exercicis següents en el tauler d'anuncis de la Seu Electrònica del Consell de Mallorca almenys tres dies hàbils abans de la data assenyalada per a la realització de cadascun dels exercicis i com a màxim dos mesos abans de la data dels exercicis. No obstant això, el conseller o consellera competent en matèria de funció pública del Consell de Mallorca podrà, mitjançant resolució, ampliar el termini esmentat, a proposta del tribunal, de forma motivada.
5. Tribunal qualificador
El Tribunal Qualificador de cada procés selectiu és l'òrgan de selecció encarregat de dur a terme el procediment selectiu i depèn del conseller o consellera competent en matèria de funció pública, que en designa la presidència.
La convocatòria ha d'establir la composició del Tribunal Qualificador, que ha de respectar el que estableixen els capítols V i VI del Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el reglament d'ingrés del personal al servei de la CAIB, i les regles que s'estableixen en les bases generals.
6. Exercicis i qualificacions del torn lliure
6.1.Primer exercici
Primer exercici
És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a respondre un qüestionari de 40 preguntes de tipus test amb tres respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 35 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 5 darreres seran de reserva. Totes les preguntes correspondran a casos pràctic de l'especialitat.
L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 0,286 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha assenyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, no es valoraran. Les respostes errònies es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. El test que hauran de respondre els aspirants es triarà per sorteig públic dut a terme davant els aspirants, abans de la realització de les proves, entre un mínim de tres alternatives diferents.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 60 minuts i per superar-lo serà necessari obtenir una puntuació mínima de 5 punts.
La qualificació de l'exercici es farà de manera mecanitzada i garantint l'anonimat.
En el cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament és incorrecte, perquè totes les respostes plantejades són incorrectes o perquè n'hi ha més d'una de correcta, i també perquè no hi ha coincidència substancial entra la formulació de les preguntes en les dues versions oferides en les llengües oficials de la Comunitat Autònoma, el Tribunal establirà en el mateix acord, la substitució, a l'efecte de càlcul de la qualificació resultant, de les anul·lades per altres tantes de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figuren en el qüestionari.
El Tribunal podrà acordar l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o bé com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També pot anul·lar preguntes si es detecta d'ofici un error material, aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici.
6.2. Segon exercici
És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a respondre un qüestionari de 65 preguntes de tipus test amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 55 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 10 darreres seran de reserva. Totes les preguntes correspondran al contingut del temari de la part general i estaran distribuïdes de manera equilibrada entre els diferents temes.
L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 0,182 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha assenyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, no es valoraran. Les respostes errònies es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta. El test que hauran de respondre els aspirants es triarà per sorteig públic dut a terme davant els aspirants, abans de la realització de les proves, entre un mínim de tres alternatives diferents.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 75 minuts i per superar-lo serà necessari obtenir una puntuació mínima de 5 punts.
La qualificació de l'exercici es farà de manera mecanitzada i garantint l'anonimat.
En el cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament és incorrecte, perquè totes les respostes plantejades són incorrectes o perquè n'hi ha més d'una de correcta, i també perquè no hi ha coincidència substancial entra la formulació de les preguntes en les dues versions oferides en les llengües oficials de la Comunitat Autònoma, el Tribunal establirà en el mateix acord, la substitució, a l'efecte de càlcul de la qualificació resultant, de les anul·lades per altres tantes de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figuren en el qüestionari.
El Tribunal podrà acordar l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o bé com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També pot anul·lar preguntes si es detecta d'ofici un error material, aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici.
7. Exercicis i qualificacions del torn de promoció interna vertical
7.1. Exercici únic
És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a respondre un qüestionari de 40 preguntes de tipus test amb tres respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 35 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 5 darreres seran de reserva. Totes les preguntes correspondran a casos pràctic de l'especialitat. L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 0,286 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha assenyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, no es valoraran. Les respostes errònies es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. El test que hauran de respondre els aspirants es triarà per sorteig públic dut a terme davant els aspirants, abans de la realització de les proves, entre un mínim de tres alternatives diferents.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 60 minuts i per superar-lo serà necessari obtenir una puntuació mínima de 5 punts.
La qualificació de l'exercici es farà de manera mecanitzada i garantint l'anonimat.
En el cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament és incorrecte, perquè totes les respostes plantejades són incorrectes o perquè n'hi ha més d'una de correcta, i també perquè no hi ha coincidència substancial entra la formulació de les preguntes en les dues versions oferides en les llengües oficials de la Comunitat Autònoma, el Tribunal establirà en el mateix acord, la substitució, a l'efecte de càlcul de la qualificació resultant, de les anul·lades per altres tantes de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figuren en el qüestionari.
8. Fórmula per calcular la puntuació final
En el cas del torn lliure, la puntuació final de concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:
Nota de l'aspirant en l'oposició Mèrits de l'aspirant en el concurs
70 x -------------------------------------------------- + 30 x -----------------------------------------------
Nota màxima de l'oposició Puntuació màxima en el concurs
En el cas de la promoció interna vertical, la puntuació final de concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:
Nota de l'aspirant en l'oposició Mèrits de l'aspirant en el concurs
60 x ------------------------------------------------ + 40 x -----------------------------------------------
Nota màxima de l'oposició Puntuació màxima en el concurs
9. Borsa de personal funcionari interí derivada del procés selectiu i borsa de personal funcionari de carrera per a millora de l'ocupació
9.1 Borses de personal funcionari interí derivades dels processos selectius
Aquest procés selectiu generarà una borsa de personal funcionari interí que inclourà per ordre de puntuació final a les persones candidates que hagin superat com a mínim un exercici de la fase d'oposició, d'acord amb allò establert al Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
L'ordre de prelació de les persones aspirants dins la borsa es determina d'acord amb la suma total de la puntuació obtinguda (fase d'oposició i fase de concurs), i per als que no han superat la fase d'oposició es determina únicament per la suma de puntuacions de l'exercici o exercicis que hagin aprovat.
En les convocatòries es podrà preveure l'aprovació de llistes parcials per al nomenament de personal funcionari interí.
9.2 Borsa de personal funcionari de carrera per cobrir places de funcionari pel sistema de de nomenament provisional per a millora de l'ocupació
El torn de promoció interna vertical d'aquest procés selectiu generarà una borsa de personal funcionari de carrera que inclourà per ordre de puntuació final a les persones candidates que hagin superat com a mínim un exercici, per efectuar nomenaments provisionals per a millora de l'ocupació que regula l'article 82 bis de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
L'ordre de prelació de les persones aspirants dins la borsa es determina d'acord amb la suma total de la puntuació obtinguda (fase d'oposició i fase de concurs), i per als que no han superat la fase d'oposició es determina únicament per la suma de puntuacions de l'exercici o exercicis que hagin aprovat.
ANNEX II Temari del procés selectiu per cobrir les places de vacants de personal funcionari d'Administració especial, de la subescala de serveis especials, categoria d'oficial –a de carreteres, de l'oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici de 2024 del Consell de Mallorca
Temari general
Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978: contingut bàsic. Drets i llibertats públiques, Drets i Deures fonamentals.
Tema 2. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: contingut bàsic i principis fonamentals.
Tema 3. El règim local. L'Administració Local en la Constitució i en els estatuts d'autonomia. El principi d'autonomia local: significat, contingut i límits.
Tema 4. Les fonts del Dret Local. Regulació bàsica de l'Estat i normativa de les comunitats autònomes en matèria de règim local. La potestat normativa de les entitats locals: reglaments i ordenances.
Temari específic
Tema 5. Aritmètica. Operacions elementals. Sistemes de mesura.
Tema 6. Geometria. Línies i angles. Figures planes. Àrees.
Tema 7. Interpretació de plans. Plantes. Escales.
Tema 8. Elements constitutius de la carretera.
Tema 9. Construcció de carreteres: materials i maquinaria.
Tema 10. Coneixements generals sobre maquinaria d'obres públiques. Formigons i altres fàbriques.
Tema 11. Descripció de les obres de terra, fermes i paviments.
Tema 12. Els treballs de conservació. Neteja de cunetes. Flonjalls. Apedaçament.
Tema 13. Senyalització. Abalisament i defenses. Tipus de senyals, balises, defenses i col·locació.
Tema 14. Materials que s'utilitzen, descripció de les diferents obres i parts de les mateixes.
Tema 15. Neteja i reparació de les obres de fàbrica.
Tema 16. Nocions generals sobre sòls agrícoles i forestals. Labors agrícoles i forestals: maquinàries i ormeigs.
Tema 17. Riscos: finalitat i classes. Plaguicides i herbicides: classes i eines per aplicar-les.
Tema 18. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: objecte i caràcter de la norma. Actuacions de les administracions públiques competents en matèria laboral. Dret a la protecció davant dels riscos laborals.
Tema 19. Equips de treball i mitjans de protecció. Mesures d'emergència. Vigilància de la salut. Protecció de treballadors especialment sensibles a determinats riscos. Protecció de la maternitat.
Tema 20. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscs. Consulta dels treballadors. Drets de participació i representació. Delegats de Prevenció. Comitè de Seguretat i Salut.
ANNEX III Convocatòria i bases específiques que han de regir el procés selectiu per cobrir les places de vacants de personal funcionari d'Administració especial, de la subescala de serveis especials, categoria d'ordenança porter –a, de l'oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici de 2024 del Consell de Mallorca
1. Normes generals
1.1 Objecte de la convocatòria i característiques de les places
1.1.1. L'objecte de la convocatòria és el proveïment d'una plaça de la subescala de serveis especials de l'Administració especial, classe comeses especials, denominació ordenança porter –a, de l'oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici de 2024 del Consell de Mallorca, amb la distribució següent:
1.1.2 Les característiques de les places convocades són les següents:
Grup: AP
Escala: administració especial
Subescala: serveis especials
Classe: comeses especials
Denominació: ordenança porter –a
Sistema de selecció: concurs-oposició
Vinculació: funcionari –a
1.2 Procediment selectiu
S'estableix com a procediment selectiu el de concurs-oposició. La fase de concurs ha de representar un 30% i la fase d'oposició un 70% del resultat global del sistema selectiu.
La fase d'oposició consisteix en la realització dels exercicis que es determinin en les Bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'Administració Especial (BOIB núm.80, de 15 de juny de 2024), modificada per Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, de 4 de setembre de 2024 (BOIB núm. 118, de 7 de setembre de 2024) i en aquestes bases específiques per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.
La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin i acreditin les persones aspirants, segons l'annex A (torn lliure) de les bases generals. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.
2. Requisits de les persones aspirants
2.1 A més dels que es preveuen a les Bases generals:
̶ No és necessari estar en possessió de cap de les titulacions previstes en el sistema educatiu.
̶ Estar en possessió del títol de coneixement de la llengua catalana de nivell B1 que s'ha d'acreditar mitjançant algun dels certificats següents:
̶ Estar en possessió del carnet de conduir B.
3. Drets d'examen
La quantia de la taxa del dret d'examen és de 13,77 euros, d'acord amb el que disposa l'article 4 de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa pel servei de selecció de personal en l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms (BOIB núm. 35, de 20 de març de 2018 modificat pel BOIB núm. 107, de 13 d'agost de 2022), que s'haurà d'abonar dins el termini de presentació d'instàncies, sense que es pugui abonar en cap altre moment.
En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.
La falta de l'abonament dels drets d'examen dins el termini de presentació de sol·licituds implica l'exclusió de la persona aspirant del procediment de selecció.
4. Calendari de les proves
El conseller o consellera competent en matèria de funció pública del Consell de Mallorca ha d'aprovar la resolució en què s'especifiquin la data, l'hora i el lloc de realització del primer exercici de cadascuna de les convocatòries. Aquesta resolució s'ha de publicar en el BOIB i en el tauler d'anuncis de la Seu electrònica Consell de Mallorca, juntament amb la relació definitiva de persones admeses i excloses de les proves selectives.
Amb la publicació de la llista definitiva de puntuacions de cada exercici, s'ha de fer públic l'anunci de la realització dels exercicis següents en el tauler d'anuncis de la Seu Electrònica del Consell de Mallorca almenys tres dies hàbils abans de la data assenyalada per a la realització de cadascun dels exercicis i com a màxim dos mesos abans de la data dels exercicis. No obstant això, el conseller o consellera competent en matèria de funció pública del Consell de Mallorca podrà, mitjançant resolució, ampliar el termini esmentat, a proposta del tribunal, de forma motivada.
5. Tribunal qualificador
El Tribunal Qualificador de cada procés selectiu és l'òrgan de selecció encarregat de dur a terme el procediment selectiu i depèn del conseller o consellera competent en matèria de funció pública, que en designa la presidència.
La convocatòria ha d'establir la composició del Tribunal Qualificador, que ha de respectar el que estableixen els capítols V i VI del Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el reglament d'ingrés del personal al servei de la CAIB, i les regles que estableixen les Bases generals.
6. Exercicis i qualificacions del torn lliure
6.1.Primer exercici
Primer exercici
És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a respondre un qüestionari de 20 preguntes de tipus test amb tres respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 15 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 5 darreres seran de reserva. Totes les preguntes correspondran a casos pràctic de l'especialitat.
L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 0,667 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha assenyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, no es valoraran. Les respostes errònies es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. El test que hauran de respondre els aspirants es triarà per sorteig públic dut a terme davant els aspirants, abans de la realització de les proves, entre un mínim de tres alternatives diferents.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 50 minuts i per superar-lo serà necessari obtenir una puntuació mínima de 5 punts.
La qualificació de l'exercici es farà de manera mecanitzada i garantint l'anonimat.
En el cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament és incorrecte, perquè totes les respostes plantejades són incorrectes o perquè n'hi ha més d'una de correcta, i també perquè no hi ha coincidència substancial entra la formulació de les preguntes en les dues versions oferides en les llengües oficials de la Comunitat Autònoma, el Tribunal establirà en el mateix acord, la substitució, a l'efecte de càlcul de la qualificació resultant, de les anul·lades per altres tantes de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figuren en el qüestionari.
El Tribunal podrà acordar l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o bé com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També pot anul·lar preguntes si es detecta d'ofici un error material, aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici.
6.2. Segon exercici
És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a respondre un qüestionari de 55 preguntes de tipus test amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 45 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 10 darreres seran de reserva. Totes les preguntes correspondran al contingut del temari de la part general i estaran distribuïdes de manera equilibrada entre els diferents temes.
L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 0,222 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha assenyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, no es valoraran. Les respostes errònies es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta. El test que hauran de respondre els aspirants es triarà per sorteig públic dut a terme davant els aspirants, abans de la realització de les proves, entre un mínim de tres alternatives diferents.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 65 minuts i per superar-lo serà necessari obtenir una puntuació mínima de 5 punts.
La qualificació de l'exercici es farà de manera mecanitzada i garantint l'anonimat.
En el cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament és incorrecte, perquè totes les respostes plantejades són incorrectes o perquè n'hi ha més d'una de correcta, i també perquè no hi ha coincidència substancial entra la formulació de les preguntes en les dues versions oferides en les llengües oficials de la Comunitat Autònoma, el Tribunal establirà en el mateix acord, la substitució, a l'efecte de càlcul de la qualificació resultant, de les anul·lades per altres tantes de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figuren en el qüestionari.
El Tribunal podrà acordar l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o bé com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També pot anul·lar preguntes si es detecta d'ofici un error material, aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici.
7. Fórmula per calcular la puntuació final
Pel torn lliure, la puntuació final de concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:
Nota de l'aspirant en l'oposició Mèrits de l'aspirant en el concurs
70 x -------------------------------------------- + 30 x ---------------------------------------------------
Nota màxima de l'oposició Puntuació màxima en el concurs
8. Borsa de personal funcionari interí derivada del procés selectiu
Aquest procés selectiu generarà una borsa de personal funcionari interí que inclourà per ordre de puntuació final a les persones candidates que hagin superat com a mínim un exercici de la fase d'oposició, d'acord amb allò establert al Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
L'ordre de prelació de les persones aspirants dins la borsa es determina d'acord amb la suma total de la puntuació obtinguda (fase d'oposició i fase de concurs), i per als que no han superat la fase d'oposició es determina únicament per la suma de puntuacions de l'exercici o exercicis que hagin aprovat.
En les convocatòries es podrà preveure l'aprovació de llistes parcials per al nomenament de personal funcionari interí.
ANNEX IV Temari del procés selectiu per cobrir les places de vacants de personal funcionari d'Administració especial, de la subescala de serveis especials, categoria d'ordenança porter –a, de l'oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici de 2024 del Consell de Mallorca
Temari general
Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978: contingut bàsic. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: contingut bàsic i principis fonamentals.
Tema 2. El règim local. L'Administració Local en la Constitució i en els estatuts d'autonomia. El principi d'autonomia local: significat, contingut i límits.
Temari específic
Tema 3. Organització del treball administratiu. El fitxer. Tramitació de correspondència i paqueteria interna i externa. Servei de correus i missatgeria externa. Tipus de documents administratius. La comunicació telefònica. La comunicació telemàtica.
Tema 4. Atenció a la ciutadania. Els drets de la ciutadania davant de l'Administració. Acolliment i informació. La imatge corporativa. Protocols d'actuació i normes de seguretat. Nocions bàsiques de protocol.
Tema 5. Ús i cura de les instal·lacions públiques. Custòdia i vigilància de les instal·lacions. Els protocols d'actuació segons les normatives de seguretat i salut laboral. Plans d'emergència d'edificis i instal·lacions.
Tema 6. El suport en l'habilitació i en la preparació de sales i instal·lacions per a diferents usos i esdeveniments. Ús, cura i control de material i maquinària. Registre i control bàsic de material i equips d'oficina. Material fungible i no fungible. Gestió bàsica d´inventaris. Tipologia, classificació i control d'estocs Els equips de reproducció, informàtics i enquadernació. Mètodes de reproducció. Reprografia, multicopista i digitalització. Criteris de seguretat. Criteris de sostenibilitat.
Tema 7. Càrrega, descàrrega i transport de materials. Manipulació manual de càrregues. Prevenció de riscos en la manipulació de càrregues.
Tema 8. Coneixements bàsics sobre el manteniment dels edificis i instal·lacions: d'aigua, calefacció, electricitat i gas. Eines bàsiques.
Tema 9. Actuacions en casos d'emergència. Funcionament bàsic dels sistemes de seguretat d'edificis i instal·lacions. Extintors. Funcions de vigilància i custòdia d'immobles. Utilització de l'ascensor.
Tema 10. Nocions bàsiques de seguretat i salut a la feina. Prevenció d'accidents. Primers auxilis.