Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 758066
Resolució de la Presidència de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials per la qual s’aproven la convocatòria, les bases específiques i el temari que han de regir el procés selectiu, mitjançant el sistema de concurs oposició, per cobrir les places vacants de l’especialitat Personal de serveis de l'Administració especial de l’Oferta d’ocupació pública corresponent als exercicis de 2021, 2023 i 2024 de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials
Antecedents
1. En data 18 de novembre de 2021, la Presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) va aprovar l'Oferta d'ocupació pública de personal funcionari per a l'any 2021, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària (BOIB núm. 162, de 23 de novembre de 2021).
En data 20 de desembre de 2023, la Presidència de l'IMAS va aprovar l'Oferta d'ocupació pública de personal funcionari per a l'any 2023, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària i de la taxa específica de l'article 20 de la Llei de Pressupostos de l'Estat per a l'any 2023 (BOIB núm. 173, de 23 de desembre de 2023). Posteriorment, en data 1 d'agost de 2024, la citada resolució va ser corregida mitjançant Resolució de correcció d'errades (BOIB núm. 104, de 8 d'agost de 2024).
En data 17 de setembre de 2024, la Presidència de l'IMAS va aprovar l'Oferta d'ocupació pública de personal funcionari per a l'any 2024, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària i de la taxa específica de l'article 20 de la Llei de Pressupostos de l'Estat per a l'any 2023, prorrogats per a l'any 2024 (BOIB núm. 125, de 24 de setembre de 2024).
2. En data 1 d'octubre de 2024, el Director Gerent va emetre informe justificatiu per iniciar l'expedient per aprovar la convocatòria, les bases específiques i el temari del procés selectiu, mitjançant el sistema de concurs oposició, per cobrir les places vacants de l'especialitat Personal de serveis de l'Administració especial de l'Oferta d'ocupació pública corresponent als exercicis de 2021, 2023 i 2024 de l'IMAS.
3. En data 15 de juliol de 2024, la Presidència de l'IMAS va aprovar les Bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'Administració especial de l'oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici de 2024 del Consell de Mallorca i de les ofertes d'ocupació pública corresponents als exercicis 2021 i 2023 de l'IMAS i les ofertes d'ocupació pública derivades del Pla estratègic per la reducció de la temporalitat de l'IMAS aprovat pel Consell Rector dia 15 de desembre de 2023 (BOIB núm. 94, de 18 de juliol de 2024).
4. En data 4 d'octubre de 2024, la Presidència de l'IMAS va resoldre iniciar l'expedient per aprovar la convocatòria, les bases específiques i el temari del procés selectiu, mitjançant el sistema de concurs oposició, per cobrir les places vacants de l'especialitat Personal de serveis de l'Administració especial de l'Oferta d'ocupació pública corresponent als exercicis de 2021, 2023 i 2024 de l'IMAS.
5. En data 11 d'octubre de 2024, la responsable de Servei de Gestió Econòmica de l'IMAS va emetre l'informe econòmic corresponent, en el qual conclou que les places de la convocatòria estan dotades en el pressupost de l'exercici 2024 i l'avantprojecte del pressupost de l'exercici 2025 també preveu la seva dotació.
6. En data 15 d'octubre de 2024, des del Servei Jurídic del Departament de Recursos Humans de l'IMAS es va emetre informe jurídic favorable, atès que s'ha seguit el procediment legalment establert i s'adequa a la normativa vigent.
7. En data 21 d'octubre de 2024, la Intervenció general del Consell de Mallorca va emetre informe de fiscalització prèvia amb resultat favorable.
Fonaments de dret
1. A l'article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP), s'estableix que, en tot cas, l'execució de l'oferta pública d'ocupació s'haurà de desenvolupar dins el termini improrrogable de tres anys.
L'IMAS va aprovar l'Oferta d'ocupació pública de personal funcionari per a l'any 2021, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària (BOIB núm. 162, de 23 de novembre de 2021), l'Oferta d'ocupació pública de personal funcionari per a l'any 2023, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària i de la taxa específica de l'article 20 de la Llei de Pressupostos de l'Estat per a l'any 2023 (BOIB núm. 173, de 23 de desembre de 2023), modificada per la Resolució de correcció d'errades (BOIB núm. 104, de 8 d'agost de 2024), i l'Oferta d'ocupació pública de personal funcionari per a l'any 2024, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària i de la taxa específica de l'article 20 de la Llei de Pressupostos de l'Estat per a l'any 2023, prorrogats per a l'any 2024 (BOIB núm. 125, de 24 de setembre de 2024).
A l'Oferta d'ocupació pública de personal funcionari per a l'any 2021, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària (BOIB núm. 162, de 23 de novembre de 2021), es varen aprovar, entre d'altres, 6 places, de l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'oficis/operari-operària, especialitat Personal de serveis, de l'Agrupació Professional.
A l'Oferta d'ocupació pública de personal funcionari per a l'any 2023, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària i de la taxa específica de l'article 20 de la Llei de Pressupostos de l'Estat per a l'any 2023 (BOIB núm. 173, de 23 de desembre de 2023), modificada per la Resolució de correcció d'errades (BOIB núm. 104, de 8 d'agost de 2024), es varen aprovar, entre d'altres, 2 i 27 places, respectivament, de l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'oficis/operari-operària, especialitat Personal de serveis, de l'Agrupació Professional.
A la Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS que va tenir lloc el dia 20 de febrer de 2024 es varen negociar i aprovar els criteris de les places reservades a promoció interna i a discapacitat procedents de les Ofertes d'Ocupació Pública de personal funcionari al servei de l'IMAS dels anys 2021 i 2023. Pel que fa a l'especialitat de Personal de serveis, es varen determinar 5 places pel torn de promoció interna i 2 places pel torn de reserva per a persones amb discapacitat.
A l'Oferta d'ocupació pública de personal funcionari per a l'any 2024, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària i de la taxa específica de l'article 20 de la Llei de Pressupostos de l'Estat per a l'any 2023, prorrogats per a l'any 2024 (BOIB núm. 125, de 24 de setembre de 2024), es varen aprovar, entre d'altres, 18 places de l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'oficis/operari-operària, especialitat Personal de serveis, de l'Agrupació Professional.
Amb relació a les places de l'oferta de l'exercici 2024, n'hi ha 2 pel torn de promoció interna i 3 pel torn de reserva per a persones amb discapacitat.
En total, hi ha 53 places de l'especialitat Personal de serveis, que és procedent convocar.
2. D'acord amb l'article 55 del TREBEP, tots els ciutadans tenen dret a l'accés a l'ocupació pública d'acord amb els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat, i d'acord amb el que preveuen aquest Estatut i la resta de l'ordenament jurídic.
A l'article 100 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del Règim Local, es disposa que correspon a l'Administració General de l'Estat establir reglamentàriament les regles bàsiques i els temaris mínims als quals s'ha d'ajustar el procediment de selecció del personal funcionari. A l'empara d'aquesta atribució, el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a que s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris de l'administració local, ho fa amb caràcter bàsic d'acord amb l'article 149.1.18 de la Constitució Espanyola.
Segons es disposa a l'article 3 del Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a que s'ha d'ajustar el procediment de selecció del funcionaris de l'administració local, de caràcter bàsic segons la seva Disposició Final, els procediments de selecció es regiran per les bases de convocatòria que aprovi l'Òrgan corresponent de la Corporació per a cadascuna de les Escales, subescales i classes de funcionaris.
A l'article 44 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears s'estableixen els principis informadors de l'accés a la funció pública i a l'article 49 de la mateixa norma s'estableix el contingut mínim que han de contenir les convocatòries de selecció, així com que s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), i les bases vinculen l'Administració, els òrgans de selecció i les persones que hi participen.
Mitjançant Resolució de la Presidència de l'IMAS, de data 15 de juliol de 2024, es varen aprovar les Bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'Administració especial de l'oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici de 2024 del Consell de Mallorca i de les ofertes d'ocupació pública corresponents als exercicis 2021 i 2023 de l'IMAS i les ofertes d'ocupació pública derivades del Pla estratègic per la reducció de la temporalitat de l'IMAS aprovat pel Consell Rector dia 15 de desembre de 2023 (BOIB núm. 94, de 18 de juliol de 2024).
Aquestes bases generals constitueixen el règim jurídic que ha de regir de manera uniforme el desenvolupament dels processos selectius de personal funcionari per al torn lliure, com per al torn de reserva per a persones amb discapacitats i per al torn de promoció interna. Tot això, sense perjudici de les especificitats, derivades de les característiques de les diferents escales, subescales, classes i categories o especialitats, que s'hauran de recollir a les bases específiques de cada convocatòria.
3. La Disposició addicional primera de l'Ordenança per la qual es regula l'Administració electrònica del Consell de Mallorca i els organismes que en depenen, aprovada per Acord del Ple del Consell de Mallorca, de dia 14 de febrer de 2013 (BOIB núm. 69 de 16 de maig de 2013), modificada per Acord del Ple del Consell de Mallorca, de dia 9 de juny de 2022 (BOIB núm. 122, de 17 de setembre de 2022), estableix que les persones que participin en els processos selectius convocats per les entitats incloses a l'àmbit d'aplicació de l'Ordenança han de presentar les sol·licituds i la documentació i, si escau, l'esmena, els procediments d'impugnació de les actuacions d'aquests processos selectius, així com qualsevol altre actuació relacionada amb el procediment, per mitjans electrònics. El deure de relacionar-se amb l'Administració insular per mitjans telemàtics comprendrà l'obligació de rebre notificacions electròniques en el cas d'aquells actes o incidències que requereixin una comunicació personal. La presentació de sol·licituds, escrits i documents, així com les comunicacions per mitjans telemàtics suposa una major agilitat en la tramitació dels procediments i facilita l'accessibilitat dels ciutadans, que poden fer les gestions necessàries des de qualsevol lloc i hora, dins els terminis prevists en la convocatòria.
Altrament, l'Ordenança per la qual es regula l'Administració electrònica del Consell de Mallorca i els organismes que en depenen preveu que, per causes excepcionals degudament motivades, les convocatòries podran habilitar, en relació amb el respectiu procés selectiu, la utilització de mitjans no electrònics per a tothom o per a part dels tràmits i actuacions. D'igual manera, l'òrgan convocant, quan es presentin circumstàncies sobrevingudes de caràcter tècnic o de qualsevol altra naturalesa, podrà autoritzar motivadament l'ús de mitjans no electrònics per a la relació de les persones aspirants amb l'Administració, en aquells tràmits en els quals pugui resultar necessari, havent d'incloure's una referència a aquesta possibilitat en les convocatòries corresponents.
4. D'acord amb l'article 7.2.13 dels Estatuts de l'IMAS, aprovats pel Ple del Consell de Mallorca, de dia 11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), correspon a la Presidència convocar i resoldre els procediments de selecció, establir-ne les bases, els programes i el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció.
Per tot això, es dicta la següent
Resolució
1. Aprovar les bases específiques i el temari, del torn lliure, del torn de promoció interna i del torn de reserva per a persones amb discapacitat, que han de regir el procés selectiu per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'oficis/operari-operària, especialitat Personal de serveis, de l'Agrupació Professional, de l'Oferta d'ocupació pública de l'IMAS, corresponent als exercicis 2021, 2023 i 2024, que s'adjunten com a Annex I i Annex II.
2. Convocar el procés selectiu per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'Administració especial de l'Oferta d'ocupació pública de l'IMAS, corresponent als exercicis 2021, 2023 i 2024, pel sistema de concurs oposició, de l'especialitat següent:
- Classificació: Escala Administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'oficis/operari-operària, especialitat Personal de serveis, de l'Agrupació Professional.
- Nombre de vacants: 53, de les quals 7 són pel torn de promoció interna i 5 pel torn de reserva per a persones amb discapacitat.
3. Publicar les bases específiques, el temari i la convocatòria del procés selectiu en el BOIB i en el tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS, i l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
4. Establir que aquesta convocatòria es regeix per les bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'Administració especial de l'oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici de 2024 del Consell de Mallorca i de les ofertes d'ocupació pública corresponents als exercicis 2021 i 2023 de l'IMAS i les ofertes d'ocupació pública derivades del Pla estratègic per la reducció de la temporalitat de l'IMAS aprovat pel Consell Rector dia 15 de desembre de 2023 (BOIB núm. 94, de 18 de juliol de 2024).
5. Establir que el termini per a la presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria corresponent en el BOE.
6. Establir, a l'efecte de l'article 66.6 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que la sol·licitud de participació i el full d'autobaremació de mèrits, s'han d'emplenar mitjançant l'aplicació telemàtica de l'IMAS, amb les especificacions de la Base 6.2 de l'Annex I de les bases generals.
A aquests efectes, s'ha d'accedir al portal de Selecció (https://www.imasmallorca.net/rh/).
7. Establir que el Tribunal qualificador del procés selectiu objecte de la convocatòria ha d'estar constituït per tres membres titulars, amb el mateix nombre de suplents, i que el nomenament s'ha de publicar en el BOIB, en el tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i en el portal de selecció de l'IMAS, un cop finalitzat el període de presentació d'instàncies.
8. Establir que, juntament amb la Resolució de la Presidència de l'IMAS que aprovi la relació definitiva de persones admeses i excloses de les proves selectives, s'especificaran el lloc, la data i l'hora de realització del primer exercici de cadascuna de les convocatòries i l'ordre d'actuació dels aspirants, si escau. Aquesta resolució s'ha de publicar en el BOIB, en el tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i en el portal de selecció de l'IMAS.
Interposició de recursos
Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28 dels Estatuts de l'IMAS aprovats pel Ple del Consell de Mallorca, de dia 11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, en la data de la signatura electrònica d'aquesta Resolució (5 de novembre de 2024
El conseller executiu de Benestar Social i president de l'IMAS Guillermo Sánchez Cifre
La secretària delegada de Institut Mallorquí d'Afers Socials (BOIB núm. 86, d'1 de juliol de 2021) Maria Elena Tur Figueruelo)
ANNEX I Bases específiques que han de regir el procés selectiu per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'oficis/operari-operària, especialitat Personal de serveis, de l'Agrupació Professional, de l'Oferta d'ocupació pública de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, corresponent als exercicis 2021, 2023 i 2024
1. Normes generals
1.1. Objecte de la convocatòria i característiques de les places
1.1.1. L'objecte de la convocatòria és el proveïment de 53 places de l'especialitat Personal de serveis de l'Oferta d'ocupació pública de l'IMAS, corresponent als exercicis 2021, 2023 i 2024 distribuïdes de la forma següent:
- Pel torn lliure: 41
- Pel torn de promoció interna horitzontal: 7
- Pel torn de reserva per a persones amb discapacitat: 5
1.1.2. Les característiques de les places convocades són les següents:
Grup, subgrup: Agrupació Professional (AP)
Escala: administració especial
Subescala: serveis especials
Classe: personal d'oficis/operari-operària
Especialitat: personal de serveis
Sistema de selecció: concurs oposició
Vinculació: funcionari-funcionària
1.2. Procediment selectiu
S'estableix com a procediment selectiu el de concurs oposició.
Pel torn lliure i per a les places pel torn de reserva per a persones amb discapacitat, la fase de concurs ha de representar un 30% i la fase d'oposició un 70% del resultat global del sistema selectiu.
Pel torn de promoció interna, la fase de concurs ha de representar un 40% i la fase d'oposició un 60% del resultat global del sistema selectiu.
La fase d'oposició consisteix en la realització dels exercicis que es determinin en les bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'administració especial previstes a les ofertes d'ocupació pública corresponents a l'exercici de 2024 del Consell de Mallorca i de les ofertes d'ocupació pública corresponents als exercicis de 2021 i 2023 de l'IMAS i de les ofertes d'ocupació pública derivades del Pla estratègic per a la reducció de la temporalitat de l'IMAS, aprovat pel Consell Rector dia 15 de desembre de 2023 (BOIB núm. 94, de 18 de juliol de 2024) i en aquestes bases específiques per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants.
La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.
La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin i acreditin les persones aspirants, i la seva forma d'acreditació, conforme el barem de mèrits de l'Annex A de les bases generals per al torn lliure i per al torn de reserva per a persones amb discapacitat i el barem mèrits de l'Annex B de les bases generals per al torn de promoció interna. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.
2. Requisits de les persones aspirants
2.1. A més dels que es preveuen a les bases generals:
- No és necessari estar en possessió de cap de les titulacions previstes en el sistema educatiu vigent.
- Estar en possessió del títol de coneixement de la llengua catalana de nivell B1.
3. Drets d'examen
La quantia de la taxa del dret d'examen és de 13,77 euros, d'acord amb el que disposa l'article 4 de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa pel servei de selecció de personal en l'àmbit del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms (BOIB núm. 35, de 20 de març de 2018, modificat pel BOIB núm. 107, de 13 d'agost de 2022), que s'haurà d'abonar dins el termini de presentació d'instàncies, sense que es pugui abonar en cap altre moment. Tot això sense perjudici de les exempcions previstes a l'article 5 de la citada Ordenança.
En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.
La falta de l'abonament dels drets d'examen dins el termini de presentació de sol·licituds implica l'exclusió de la persona aspirant del procediment de selecció.
4. Calendari de les proves
La Presidència de l'IMAS ha d'aprovar la resolució en què s'especifiquin la data, l'hora i el lloc de realització del primer exercici d'aquesta convocatòria. Aquesta resolució s'ha de publicar en el BOIB, en el tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i en el portal de selecció de l'IMAS, juntament amb la relació definitiva de persones admeses i excloses de les proves selectives.
Amb la publicació de la llista definitiva de puntuacions de cada exercici, s'ha de fer públic l'anunci de la realització dels exercicis següents en el tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i en el portal de selecció de l'IMAS, almenys tres dies hàbils abans de la data assenyalada per a la realització de cadascun dels exercicis i, com a màxim, dos mesos abans de la data dels exercicis. No obstant això, la Presidència de l'IMAS podrà, mitjançant resolució, ampliar el termini esmentat, a proposta del tribunal, de forma motivada.
5. Tribunal qualificador
El Tribunal qualificador de cada procés selectiu és l'òrgan de selecció encarregat de dur a terme el procediment selectiu i depèn de la Presidència de l'IMAS, que en designa la presidència.
El Tribunal qualificador ha de respectar el que estableixen els capítols V i VI del Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (CAIB), aprovat per Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el reglament d'ingrés del personal al servei de la CAIB, i les regles que s'estableixen en les bases generals.
El Tribunal qualificador del procés selectiu objecte de convocatòria ha d'estar constituït per tres membres titulars, amb el mateix nombre de suplents, i el nomenament s'ha de publicar en el BOIB, en el tauler d'anuncis electrònic de l'IMAS i en el portal de selecció de l'IMAS, un cop finalitzat el període de presentació d'instàncies.
6. Exercicis i qualificacions del torn lliure i del torn de reserva per a persones amb discapacitat
6.1. Primer exercici
És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a respondre un qüestionari de 40 preguntes de tipus test amb tres respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 35 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 5 darreres seran de reserva. Totes les preguntes correspondran a casos pràctics de l'especialitat.
L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 0,286 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha assenyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, no es valoraran. Les respostes errònies es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. El test que hauran de respondre els aspirants es triarà per sorteig públic dut a terme davant els aspirants, abans de la realització de les proves, entre un mínim de tres alternatives diferents.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 60 minuts i per superar-lo serà necessari obtenir una puntuació mínima de 5 punts.
La qualificació de l'exercici es farà de manera mecanitzada i garantint l'anonimat.
En el cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament és incorrecte, perquè totes les respostes plantejades són incorrectes o perquè n'hi ha més d'una de correcta, i també perquè no hi ha coincidència substancial entra la formulació de les preguntes en les dues versions oferides en les llengües oficials de la Comunitat Autònoma, el Tribunal establirà en el mateix acord, la substitució, a l'efecte de càlcul de la qualificació resultant, de les anul·lades per altres tantes de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figuren en el qüestionari.
El Tribunal podrà acordar l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o bé com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També pot anul·lar preguntes si es detecta d'ofici un error material, aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici.
6.2. Segon exercici
És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a respondre un qüestionari de 65 preguntes de tipus test amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 55 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 10 darreres seran de reserva. Totes les preguntes correspondran al contingut del temari de la part general i estaran distribuïdes de manera equilibrada entre els diferents temes.
L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 0,182 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha assenyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, no es valoraran. Les respostes errònies es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta. El test que hauran de respondre els aspirants es triarà per sorteig públic dut a terme davant els aspirants, abans de la realització de les proves, entre un mínim de tres alternatives diferents.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 75 minuts i per superar-lo serà necessari obtenir una puntuació mínima de 5 punts.
La qualificació de l'exercici es farà de manera mecanitzada i garantint l'anonimat.
En el cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament és incorrecte, perquè totes les respostes plantejades són incorrectes o perquè n'hi ha més d'una de correcta, i també perquè no hi ha coincidència substancial entra la formulació de les preguntes en les dues versions oferides en les llengües oficials de la Comunitat Autònoma, el Tribunal establirà en el mateix acord, la substitució, a l'efecte de càlcul de la qualificació resultant, de les anul·lades per altres tantes de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figuren en el qüestionari.
El Tribunal podrà acordar l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o bé com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També pot anul·lar preguntes si es detecta d'ofici un error material, aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici.
7. Exercici i qualificació del torn de promoció interna
7.1. Exercici únic
És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a respondre un qüestionari de 40 preguntes de tipus test amb tres respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 35 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 5 darreres seran de reserva. Totes les preguntes correspondran a casos pràctic de l'especialitat.
L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 0,286 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha assenyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, no es valoraran. Les respostes errònies es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. El test que hauran de respondre els aspirants es triarà per sorteig públic dut a terme davant els aspirants, abans de la realització de les proves, entre un mínim de tres alternatives diferents.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 60 minuts i per superar-lo serà necessari obtenir una puntuació mínima de 5 punts.
La qualificació de l'exercici es farà de manera mecanitzada i garantint l'anonimat.
En el cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament és incorrecte, perquè totes les respostes plantejades són incorrectes o perquè n'hi ha més d'una de correcta, i també perquè no hi ha coincidència substancial entra la formulació de les preguntes en les dues versions oferides en les llengües oficials de la Comunitat Autònoma, el Tribunal establirà en el mateix acord, la substitució, a l'efecte de càlcul de la qualificació resultant, de les anul·lades per altres tantes de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figuren en el qüestionari.
El Tribunal podrà acordar l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o bé com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També pot anul·lar preguntes si es detecta d'ofici un error material, aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici.
8. Fórmula per calcular la puntuació final
En el cas del torn lliure i del torn de reserva per a persones amb discapacitat, la puntuació final de concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:
Nota de l'aspirant en l'oposició Mèrits de l'aspirant en el concurs
70 x -------------------------------------------- + 30 x ----------------------------------------------
Nota màxima de l'oposició Puntuació màxima en el concurs
En el cas del torn de promoció interna, la puntuació final de concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:
Nota de l'aspirant en l'oposició Mèrits de l'aspirant en el concurs
60 x -------------------------------------------- + 40 x ----------------------------------------------
Nota màxima de l'oposició Puntuació màxima en el concurs
9. Borsa de personal funcionari interí derivada del procés selectiu i borsa de personal funcionari de carrera per a millora de l'ocupació
9.1. Borses de personal funcionari interí derivades dels processos selectius
Aquest procés selectiu generarà una borsa de personal funcionari interí que inclourà per ordre de puntuació final a les persones candidates que hagin superat com a mínim un exercici de la fase d'oposició, d'acord amb allò establert al Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
L'ordre de prelació de les persones aspirants dins la borsa es determina d'acord amb la suma total de la puntuació obtinguda (fase d'oposició i fase de concurs), i per als que no han superat la fase d'oposició es determina únicament per la suma de puntuacions de l'exercici o exercicis que hagin aprovat.
En les convocatòries es podrà preveure l'aprovació de llistes parcials per al nomenament de personal funcionari interí.
9.2. Borsa de personal funcionari de carrera per cobrir places de funcionari pel sistema de nomenament provisional per a millora de l'ocupació
El torn de promoció interna horitzontal d'aquest procés selectiu generarà una borsa de personal funcionari de carrera que inclourà per ordre de puntuació final a les persones candidates que hagin superat com a mínim un exercici, per efectuar nomenaments provisionals per a millora de l'ocupació que regula l'article 82 bis de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
L'ordre de prelació de les persones aspirants dins la borsa es determina d'acord amb la suma total de la puntuació obtinguda (fase d'oposició i fase de concurs), i per als que no han superat la fase d'oposició es determina únicament per la suma de puntuacions de l'exercici o exercicis que hagin aprovat.
ANNEX II Temari del procés selectiu per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'oficis/operari-operària, especialitat Personal de serveis, de l'Agrupació Professional, de l'Oferta d'ocupació pública de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, corresponent als exercicis 2021, 2023 i 2024
Part general
Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: Estructura i principis generals. Els drets i deures fonamentals.
Tema 2. Les formes d'organització territorial de l'Estat. Les Comunitats autònomes. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: disposicions generals i principis fonamentals. Competències i institucions de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Tema 3. Els Consells Insulars: característiques generals. Composició, organització i competències en el marc legislatiu estatal i autonòmic. Composició, organització i competències de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.
Tema 4. La Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques: objecte i àmbit d'aplicació. Els drets de les persones en les seves relacions amb les administracions públiques. Les persones interessades en el procediment: capacitat d'obrar, concepte de persona interessada i representació.
Part específica
Tema 1. Organització del treball de neteja en centres públics. Organització i distribució de les tasques en funció del temps. Priorització de tasques davant les urgències.
Tema 2. Concepte de neteja i de desinfecció d'espais. Elecció d'estris, productes i tècniques de neteja en funció dels tipus de superfícies i de brutor. Resolució de qüestions pràctiques relacionades amb la desinfecció davant els àcars, els paràsits, els bacteris, els virus i els fongs.
Tema 3. Àrees de neteja. Intervenció en habitacions, procediment i tècniques per fer llits, banys, cuines, menjadors, oficines, zones comunes, espais oberts i instal·lacions. Maquinària de neteja. Neteja d'equips elèctrics i d'equips d'ofimàtica.
Tema 4. Tipus de maquinària de bugaderia. Tipus de productes químics per utilitzar. Programes adients: elecció en funció dels tèxtils i brutor. Influència de la temperatura i la duresa de l'aigua en el procés de rentat.
Tema 5. Recepció de la roba per a la neteja: manipulació, triatge i classificació. Prevenció i tractament de roba que requereix vigilància especial: desinfecció i rentat d'uniformes.
Tema 6. Nocions bàsiques de dietes i menús per a les patologies més freqüents de la gent gran. Tipus de substàncies o productes que causen al·lèrgies o intoleràncies segons el Reglament (EU) 1169/2011 de Parlament Europeu i del Consell de 25 d'octubre de 2011. Principis bàsics d'higiene alimentària.
Tema 7. Posada a punt, muntatge i parament de taules. Temperatura dels aliments i de les cambres frigorífiques. Gestió de residus alimentaris. Tracte i comportament amb les persones usuàries al menjador.
Tema 8. Normes d'higiene i seguretat en el treball: riscos laborals i mesures preventives del personal de serveis (menjador, bugaderia, neteja).