Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 751586
Departament de Selecció i Provisió de Recursos Humans. Servei de Selecció. Convocatòria borsí extraordinari i urgent de personal interí pel sistema de concurs de l’especialitat Caporal/a del Cos de Bombers per promoció interna
La Regidora d'Hisenda, Funció Pública i Govern Interior, per resolució núm. 15494, de 04 de novembre de 2024, ha resolt el següent:
DECRET
PRIMER.- Aprovar les bases i la convocatòria per a la constitució borsí extraordinari de personal interí pel sistema de concurs de l'especialitat Caporal/a de Bombers per promoció interna per a posteriors nomenaments com a funcionaris interins de l'Ajuntament de Palma enquadrats en l'escala d'Administració especial, serveis especials, classe b) servei contra incendis i salvament, grup C, subgrup C1, Caporal/a del Cos de Bombers, que s'adjunten.
SEGON.- Publicar la present Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'Ajuntament.
BASES PER A LA CONVOCATÒRIA DE CONCURS DE MÈRITS PER A LA CONSTITUCIÓ D´UN BORSÍ EXTRAORDINARI PER A LA COBERTURA INTERINA DE PLACES DE CAPORAL/A DEL COS DE BOMBERS DE L´AJUNTAMENT DE PALMA
1. JUSTIFICACIÓ I OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
La necessitat d'iniciar la convocatòria per a la creació d'un borsí extraordinari de caporal/a de S.C.I.S. (Servei Contra Incendis i Salvament) de l'Administració especial de l'Ajuntament de Palma, es fonamenta en la urgència de cobrir places de forma interina, atès que les necessitats extraordinàries i urgents de personal del Cos de Bombers de Palma, mentre es resolen els processos selectius per tal de nomenar caporals com a funcionaris de carrera. Així, es podran nomenar per subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d'increment d'activitat que, en el seu cas, es determinaran en el moment del nomenament de la persona interina.
És objecte de la present convocatòria la creació d'un borsí extraordinari pel sistema de concurs de promoció interna, per a la realització de posteriors nomenaments com a personal funcionari interí del Cos de Bombers de l Ajuntament de Palma enquadrats en l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, classe b) servei contra incendis i salvament, grup C, subgrup C1, amb la finalitat de poder cobrir de forma immediata totes aquelles situacions administratives que es puguin produir en les quals sigui necessària la seva cobertura de manera interina fins a la seva provisió de manera definitiva.
Aquesta convocatòria és extraordinària i urgent i el borsí que es derivi d'ella únicament tindrà validesa fins que existeixi un borsí derivat d'un procés ordinari de concurs oposició per promoció interna per caporal del SCIS. Una vegada exhaurit el borsí generat pel procés ordinari abans esmentat es podrà reiniciar la validesa d'aquest borsí en cas de necessitat urgent o extraordinària.
Aquesta convocatòria es regirà per les bases de borsins 2016, publicades al BOIB núm. 86 de 7 de juliol de 2016 i per les bases generals 2017, 2018 i 2019 publicades al BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019.
2. DESCRIPCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA
2.1 SUPÒSITS QUE ES PRETENEN COBRIR:
Totes aquelles situacions administratives que es puguin produir en les quals sigui necessària la seva cobertura de manera interina.
ESCALA:
Administració especial, subescala serveis especials, classe b) servei contra incendis i salvament.
GRUP:
C, subgrup C1.
PROCEDIMENT DE SELECCIÓ:
Concurs per promoció interna.
REQUISITS DELS ASPIRANTS:
A més dels establerts a les bases generals:
a) Pertànyer a la plantilla del servei de Bombers d'aquest Ajuntament com a personal funcionari de carrera i dur com a mínim cinc anys d'antiguitat de servei actiu a la plaça BOMBER/A o BOMBER/A CONDUCTOR/A referida a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies.
b) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent.
c) Estar en possessió del diploma d'aptitud de caporal de bombers, diploma expedit per l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o per un organisme/escola autoritzada per l'òrgan competent.
d) Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2 mitjançant un certificat expedit per l´EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixement de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB num. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d'Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits.
e) Tenir carnet de conduir de la classe B.
f) No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi o minvi el correcte desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de treball (annex B).
3. SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ, FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES
La sol·licitud per participar en el concurs-oposició s'ha d'emplenar mitjançant l'aplicació del Portal de l'opositor (https://oposicions.palma.cat), essent imprescindible l'acreditació per algun dels sistemes d'identificació i firma admesos per la passarel·la Cl@ve del Govern d'Espanya: DNIe/Certificat electrònic, Cl@ve Permanent i Cl@ve ocasional (Cl@ve Pin). Complimentada la sol·licitud telemàtica, es generarà un document pdf que s'haurà de registrar, juntament amb el justificant d'abonament de la taxa i el model d'instància específica borsí extraordinari caporal i autobaremació segons annex A, dins el termini de presentació d'instàncies, a través del Registre electrònic de l'Ajuntament de Palma.
El termini de presentació de les sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Els drets d'examen seran de 15,91 euros i seran abonats per les persones interessades dintre el termini d'admissió d'instàncies dins el procés d'inscripció recollits al primer paràgraf.
Atès que el full d'inscripció obtingut al portal de l'opositor de l'Ajuntament de Palma conté una declaració jurada de l'aspirant d'acompliment de tots els requisits exigits per accedir a la plaça de caporal, no es requereix en el moment d'inscripció la documentació acreditativa, que serà requerida als aspirants proposats pel Tribunal abans de la presa de possessió.
DOCUMENTACIÓ
La documentació que hauran de presentar necessàriament abans de la presa de possessió com a funcionaris interins és la següent:
4. TRIBUNAL QUALIFICADOR:
CATEGORIA DEL TRIBUNAL
Als efectes prevists en el Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el Tribunal queda classificat en la categoria segona.
COMPOSICIÓ
El Tribunal Qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l'òrgan competent, i 4 vocals, que seran designats per la Corporació per sorteig d'entre personal funcionari en servei actiu, un de la categoria d'oficial/a del SCIS, un de la categoria de Sergent/a del SCIS i dos de les categories de Caporal/a del SCIS, i que reuneixin els requisits exigits a la normativa vigent.
Aquesta designació implicarà la del respectiu personal suplent. El secretari/ària serà designat per votació d'entre els vocals.
El Tribunal Qualificador pot acordar, si ho creu convenient, la incorporació d'assessors i especialistes, amb veu però sense vot, perquè col·laborin amb la seva especialització tècnica.
En tot cas, podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu
FUNCIONAMENT
El procediment d'actuació del Tribunal Qualificador s'ha d'ajustar a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
De conformitat amb la normativa anterior, els membres del Tribunal Qualificador s'han d'abstenir, i notificar-ho a l'òrgan convocant, quan es trobin en alguna de les circumstàncies previstes normativament. Igualment, les persones participants poden recusar els membres del Tribunal Qualificador quan concorrin les circumstàncies previstes.
De cadascuna de les reunions del Tribunal Qualificador, se n'ha d'estendre l'acta corresponent.
L'òrgan convocant, per si mateix o a proposta del president o presidenta del Tribunal Qualificador, pot requerir, als efectes escaients, l'acreditació dels aspectes necessaris quan cregui que les persones participants han pogut incórrer en inexactituds o falsedats, les quals poden ser excloses de la convocatòria en qualsevol moment. En tot cas, s'han de posar en coneixement de les autoritats competents les inexactituds o falsedats comprovades, a l'efecte pertinent.
SEU
Als efectes de comunicacions i altres incidències, el Tribunal Qualificador té la seu al parc central de bombers al carrer Gregorio Marañón, 10, 07007 Palma (Illes Balears).
5. ADMISSIÓ AL PROCEDIMENT SELECTIU.
A l'efecte d'admissió de les persones participants es tenen en compte les dades que facin constar a la sol·licitud, i és responsabilitat seva la veracitat d'aquestes dades, sens perjudici que, en qualsevol moment del procés selectiu, el Tribunal Qualificador de la convocatòria requereixi a les persones participants l'acreditació de les dades que han fet constar a la seva sol·licitud d'admissió.
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds de participació, l'òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d'un mes i declararà aprovada la llista provisional de persones participants admeses i excloses de la convocatòria, que es publicarà al tauler electrònic d'edictes i anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament i a l'apartat d'oferta pública de feina de la mateixa pàgina web .
L'endemà de la publicació de la llista esmentada, les persones participants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils per presentar al·legacions adreçades a esmenar els defectes que els són imputables, acreditar la documentació sol·licitada o esmenar els defectes de la seva sol·licitud inicial.
Les persones participants que no esmenin dins d'aquest termini el defecte imputable a elles que n'hagi motivat l'exclusió, es considerarà que desisteixen de la seva petició i s'arxivarà la seva sol·licitud sense cap altre tràmit.
Transcorregut aquest termini de presentació de reclamacions i en un termini màxim d'un mes s'aprovarà la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà al tauler electrònic d'edictes i anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament i a l'apartat d'oferta pública de feina de la mateixa pàgina web.
A la relació de persones excloses es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades.
Els errors materials, de fet i aritmètics es poden esmenar en qualsevol moment.
PUBLICACIÓ I INFORMACIÓ
Les publicacions oficials relatives a la convocatòria es fan a través del tauler electrònic d'edictes i anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament i a l'apartat d'oferta pública de feina de la mateixa pàgina web.
D'acord amb el que disposa l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb la publicació de les resolucions al BOIB i l'exposició de les llistes als taulers d'anuncis en els llocs que s'hi indiquin, es considerarà realitzada la notificació oportuna a les persones interessades i s'iniciaran els terminis als efectes de possibles reclamacions o recursos
6. DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU
El procediment selectiu és el de concurs i consta d'una única fase: Fase de concurs
Els mèrits de la fase de concurs es calcularan amb 2 decimals.
CONSIDERACIONS GENERALS DE LA FASE DE CONCURS.
La fase de concurs no té caràcter eliminatori i la puntuació màxima assolible a la fase de concurs és 50 punts.
Tots els mèrits que conformen aquesta fase es valoraran fins la data de finalització de presentació d'instàncies. Per tal de poder comptabilitzar els mèrits presentats serà necessari tenir les titulacions i certificats en vigor fins l'últim dia de valoració de mèrits.
Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la traducció jurada corresponent.
Els requisits i els mèrits corresponents s'han d'acreditar en la forma següent:
MÈRITS VALORATS
A. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL (38%) (MÀXIM 19 PUNTS)
Els punts valorats en l'experiència professional són acumulables.
Serveis prestats exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic, anàlogues a les de la plaça convocada (caporal). Màxim de 10 punts. |
0,08 punts per mes sencer treballat |
Serveis prestats exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic, anàlogues a les de la plaça de bomber o bomber-conductor. Màxim de 9 punts. |
0,04 punts per mes sencer treballat |
S'entén per mes sencer treballat a 30 dies.
El mèrit establert en aquest apartat s'ha d'acreditar mitjançant un certificat de l'òrgan competent en matèria de personal, on s'ha de fer constar de manera clara i expressa el càrrec de l'òrgan que té la competència per expedir el certificat, o el de l'òrgan en el qual delegui. Així mateix, ha de constar el règim jurídic, el vincle, el cos, la categoria, el període concret de prestació dels serveis fins a la data de publicació de la convocatòria i les funcions concretes desenvolupades.
B.CURSOS DE FORMACIÓ NO REGLADA (20%) (MÀXIM DE 10 PUNTS)
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions del cos, escala o especialitat corresponent a la borsa a la qual s'opta.
La valoració d'aquest criteri es du a terme d'acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Escola Municipal de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions.
L'hora d´impartició com a formador de L'Escola Municipal de Formació de l'Ajuntament de Palma |
0,08 punts |
L'hora d´impartició com a formador |
0,04 punts |
L'hora d'aprofitament com a alumne |
0,02 punts |
L’hora d’assistència com a alumne |
0,01 punts |
Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.
C. CARNET DE CONDUCCIÓ (10%) (MÀXIM 5 PUNTS)
Permís de conducció de vehicles de la categoria C, en vigor, o permisos equivalents d'acord amb normativa aplicable |
2 punts |
Permís de conducció de vehicles de la categoria C+E, en vigor, o permisos equivalents d'acord amb normativa aplicable |
1,5 punts |
Permís de conducció de vehicles de la categoria D, en vigor, o permisos equivalents d'acord amb normativa aplicable |
1,5 punts |
D. CONEIXEMENTS DE LA LLENGUA CATALANA (4%) (MÀXIM 2 PUNTS)
Nivell de català C1 |
1 punt |
Nivell de català C2 |
1,5 punts |
Nivell de català de llenguatge administratiu |
0,5 punts |
Els nivells C1 i C2 no són acumulatius. Es pot acumular el nivell de llenguatge administratiu al nivell C1 o nivell C2.
Pel coneixement de la llengua catalana , caldrà acreditar el nivell mitjançant un certificat expedit per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d'Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits.
E. QUALIFICACIONS OBTINGUDES EN L'OBTENCIÓ DEL DIPLOMA D'APTITUD DE CAPORAL DE BOMBERS (10%) (MÀXIM 5 PUNTS)
Es valorarà la qualificació obtinguda en el diploma de caporal de bombers expedit per l'òrgan competent de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Es multiplicarà la nota del curs pel coeficient de 0'5.
F. TITULACIONS ACADÈMIQUES OFICIALS (10%) (MÀXIM 5 PUNTS)
Es valoraran les titulacions de mateix nivell acadèmic o superior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l'acreditada com a requisit. Per cada titulació que s'hagi de valorar s'aplicarà el següent criteri:
Doctorat |
1 punt |
Màster universitari oficial |
1 punt |
Titulació de grau, llicenciatura o equivalent |
1,5 punts |
Diplomatura o equivalent |
1,5 punts |
Tècnic superior de formació professional o equivalent |
1 punt |
G. EXERCICIS SUPERATS EN PROCESSOS SELECTIUS ANTERIORS (6%) (MÀXIM 3 PUNTS)
Es valoraran els exercicis de superats en processos selectius anterior per a la plaça de caporal de Bombers de l'Ajuntament de Palma. Només es valoraran aquells exercicis amb temari de coneixements específics o generals. Queden exclosos de puntuació els exercicis psicològics, psicotècnics i els cursos d'aptitud.
Per cada exercici superat amb temari de coneixements específics o generals |
1,5 punts |
H. COMISSIÓ DE SERVEIS EN ATRIBUCIÓ TEMPORAL DE FUNCIONS (2%) (MÀXIM 1 PUNT)
Serveis prestats mitjançant una comissió de serveis en atribució temporal de funcions de caporal de bombers |
0,04 punts per mes sencer treballat |
Annex A Model d'instància específica Borsí extraordinari Caporal/a SCIS i autobaremació
L'emplenament d'aquesta instància és independent de la sol·licitud d'admissió a proves selectives (model general a tot l'Ajuntament de Palma).
Llinatges i Nom
|
|
DNI
|
|
Telèfon
|
|
a)Experiència professional (19 punts)
|
Mesos |
Punts per mes |
Total |
Serveis prestats exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic, anàlogues a les de la plaça convocada (caporal). |
|
0,08 |
|
Serveis prestats exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic, anàlogues a les de la plaça de bomber o bomber-conductor. |
|
0,04 |
|
b) Formació no reglada (10 punts)
|
Hores |
Punts per hora |
Total |
L'hora d´impartició com a formador de L'Escola Municipal de Formació de l'Ajuntament de Palma |
|
0,08 |
|
L'hora d´impartició com a formador |
|
0,04 |
|
L'hora d'aprofitament com a alumne |
|
0,02 |
|
L'hora d'assistència com a alumne |
|
0,01 |
|
c) Carnet de conduir (5 punts)
|
Total |
Permís de conducció de vehicles de la categoria C, en vigor, o permisos equivalents d'acord amb normativa aplicable |
|
Permís de conducció de vehicles de la categoria C+E, en vigor, o permisos equivalents d'acord amb normativa aplicable |
|
Permís de conducció de vehicles de la categoria D, en vigor, o permisos equivalents d'acord amb normativa aplicable |
|
d) Coneixement de la llengua catalana (2 punts)
|
Total |
Nivell de català C1 |
|
Nivell de català C2 |
|
Nivell de català de llenguatge administratiu |
|
e) Qualificacions obtingudes en l'obtenció del Diploma d'aptitud de caporal de bombers (5 punts)
|
Nota |
Factor |
Total |
Qualificació del curs de Caporal |
|
0,5 |
|
f) Titulacions acadèmiques oficials (5 punts)
|
Total |
Doctorat |
|
Màster universitari oficial |
|
Titulació de grau, llicenciatura o equivalent |
|
Diplomatura o equivalent |
|
Tècnic superior de formació professional o equivalent |
|
g) Exercicis superats en processos selectius anteriors (3 punts)
|
Nombre |
Puntuació |
Total |
Nombre d'exercicis superats amb temari de coneixements específics o generals |
|
1,5 |
|
h) Comissió de serveis en atribució temporal de funcions (1 punt)
|
Mesos |
Punts per mes |
Total |
Serveis prestats mitjançant una comissió de serveis en atribució temporal de funcions de caporal |
|
0,04 |
|
|
Total |
Total fase de concurs (a+b+c+d+e+f+g+h) |
|
DECLARO SOTA JURAMENT I SOTA RESPONSABILITAT
I per deixar-ne constància als efectes oportuns, signo la present declaració
en……………………………………………………, a………de………………de…………...
Annex B Exclusions mèdiques per a l'accés a places de caporal del SCIS.
Són criteris d'exclusió generals:
Anomalies que incapacitin per vestir el uniforme i que impedeixin dur o transportar una part essencial de l'equip.
Incapacitat per el servei per manca d'eficiència psicofísica a causa de malalties, lesions o anomalies de caràcter permanent.
Contagiositat o perillositat per a la comunitat.
Malalties greus d'evolució irreversible.
Lesions, anomalies o malalties que, encara que no siguin greus en principi, necessiten un tractament permanent i costós.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre la present notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt el de reposició.
En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat, i 45 i següents de la llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació en el BOIB.
Palma, a la data de la signatura electrònica
Els sotasignats declaren conèixer el contingut dels articles 52, 53 i 54 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic i de l'article 61 del Reglament Financer (UE 2018/1046 de 18 de juliol de 2018) i no tenir conflictes d'interès en aquest acte que integra l'expedient.
(Signat electrònicament: 5 de novembre de 2024)
La cap de Departament de Personal Esperanza Vega Terrón p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 04/03/2014)