Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FUNDACIÓ ORQUESTRA SIMFÒNICA ILLES BALEARS

Núm. 676453
Resolució de la gerent de la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears per la qual s’aproven la convocatòria i bases per a la confecció de diverses borses de treball per a contractes de naturalesa temporal a la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Segons el que estableix l'article 24.1 lletra i) dels Estatuts de la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears (BOIB núm. 202, d'1 de desembre 2020), correspon al gerent desenvolupar la política de personal, segons les directrius del Patronat, i promoure els procediments de selecció i promoció.

D'altra banda, l'article 19 del Conveni Col·lectiu del personal de la Fundació disposa que per cobrir les exigències del servei no previstes en la plantilla s'hauran de dur a terme contractacionstemporals per programa a mode de reforç. Així mateix, s'han de cobrir les jubilacions, baixes de llarga durada, maternitat, incapacitat, excedències o permisos de llarga durada.

Atès que els borsins existents es troben esgotats o pròxims a la finalització del seu termini màxim de durada, és necessària la convocatòria de diverses borses de treball per a tots els instruments.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria per a la confecció de diverses borses de treball.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten com a annex I.

3. Ordenar la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB i a la pàgina web de la Fundació.

 

Palma, 17 d'octubre de 2024

La gerent de la Fundació Cristina María Martínez  Mateu

 

ANNEX I Bases del procediment

1.Objecte de la convocatòria i naturalesa dels contractes

L'objecte d'aquesta convocatòria és la cobertura, mitjançant contractes temporals, de professors músics de totes les famílies instrumentals per necessitats eventuals o de substitució de plantilla a través d'audicions pel sistema d'oposició.

El règim jurídic dels contractes per cobrir necessitats eventuals per a un programa serà el dels artistes en espectacles públics (R.D. 1435/85).

Els contractes de substitució de baixes de llarga durada, jubilacions, maternitat, incapacitat, excedències o permisos de llarga durada seran coberts amb contractes laborals amb una durada igual o inferior a 45 dies, o amb contractes d'interinatge fins a cobertura de vacant o d'extinció de la causa que els va motivar.

2. Requisits dels aspirants

Per ser admesos en el procés selectiu per tal de confeccionar les borses, els aspirants han de posseir, el dia d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents de participació:

— Nacionalitat: Tenir la nacionalitat espanyola o qualsevol altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del Text Refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Reial Decret Legislatiu 5/2015.

Edat: Tenir més de setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

— Habilitació: No haver estat acomiadat com a personal laboral, ni separat com a funcionari de carrera ni haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí amb caràcter ferm mitjançant un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes o entitats del sector públic, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercia, en el cas del personal laboral, en el qual hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

— Titulació: Tenir la titulació exigida de títol superior de Música, en l'especialitat corresponent de la borsa a què es presenti l'aspirant; o el corresponent d'un altre país, degudament homologat perquè desplegui els seus efectes a Espanya.

En cas de títol no homologat i només en el cas dels contractes d'interinatge, s'ha de presentar una declaració responsable que s'iniciarà el procés d'homologació, amb els efectes rescissoris corresponents en el supòsit que no s'obtingui l'homologació.

— Coneixement de llengua catalana: Certificat de nivell de català B2. Respecte del coneixement de la llengua catalana és aplicable la Disposició Addicional quarta del Decret 11/2017, de 24 de març, en la redacció introduïda per la disposició addicional vint-i-quatrena de la Llei de pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2019: Si en el moment de la incorporació no pot acreditar el nivell exigit de coneixements de llengua catalana, en el seu contracte es farà constar que queda obligat a assolir i a acreditar el nivell mínim de català en el termini d'un any, i dins els dos anys successius el nivell de català corresponent al lloc de treball.

— Capacitats físiques i psíquiques: Possessió de les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per tal d'exercir les funcions corresponents.

3. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

El termini de presentació de les sol·licituds s'estableix en 15 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria i les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En cas que el darrer dia del termini assenyalat sigui inhàbil, el termini de presentació s'estendrà fins al dia hàbil següent.

La presentació de les sol·licituds s'ha d'efectuar telemàticament, enviant el model de sol·licitud i la resta de documentació al correu electrònic: informacio@simfonicadebalears.com. La no presentació de la sol·licitud en temps i forma suposarà la no admissió del sol·licitant.

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà a la web de la Fundació (https://simfonicadebalears.com) la llista provisional d'admesos i exclosos. Aquesta publicació es considerarà amb caràcter general com a notificació als interessats. A fi d'esmenar les causes que hagin motivat l'exclusió en la llista esmentada, els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació, per al·legar i presentar la documentació corresponent. 

La llista definitiva de persones admeses i excloses es publicarà a la web de la Fundació (https://simfonicadebalears.com),  servint a tots els efectes de notificació.

4. Model de sol·licitud i documentació a presentar

Les sol·licituds es poden formalitzar segons el model normalitzat que figura en l'annex I d'aquestes bases. A la sol·licitud, ha de figurar menció expressa en relació amb si la persona aspirant vol ser acompanyat o no per un pianista, i en cas de voler-ne, ha d'indicar si vol aportar-lo ella mateixa o si pot ser aportat per la pròpia Fundació (s'han inclòs unes caselles al model de sol·licitud per expressar tot l'anterior). S'ha de presentar una sol·licitud per a cada instrument que l'aspirant vulgui accedir.

A banda de la sol·licitud, s'haurà de presentar obligatòriament, essent causa d'exclusió la no presentació, la següent documentació:

- Fotocòpia del DNI, NIE, o passaport en cas dels aspirants estrangers sense NIE.

- Fotocòpia del Títol Superior de Música de l'instrument corresponent a la borsa a la qual volen participar.

- Un Curriculum Vitae musical, amb llargària màxima d'un sol full per davant i darrere.

- Certificat de vida laboral de la Seguretat Social.

- Certificat de llengua catalana de nivell B2. En cas de no tenir-lo, declaració jurada d'estar assabentat de la normativa continguda a la Disposició Addicional quarta del Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediment selectius a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- La Fundació facilitarà un pianista acompanyant a les persones que ho sol·licitin durant el termini de presentació d'instàncies. En cas que l'aspirant vulgui ser acompanyat per un pianista que aporti ell mateix, s'ha d'indicar també a la instància.

A banda de l'anterior documentació obligatòria, i als efectes de considerar-lo com a mèrit, segons l'establert a la Disposició Addicional quarta del Decret 11/2017, de 24 de març, els aspirants que disposin d'un certificat de nivell de català superior a l'exigit, podran presentar una fotocòpia del mateix per tal que es valori com a mèrit:

- Certificat del Nivell C1 de Català.

- Certificat de  Nivell C2 de Català.

5. Tribunal qualificador

Per a les proves d'instruments de corda i arpa, el tribunal serà el següent:

President: Director titular de l'Orquestra. Suplent: Director d'orquestra amb àmplia trajectòria professional.

Vocals titulars (indicant-se els suplents entre parèntesi): Concertino (solista violí I), concertino associat (tutti violí I), solista de Violí II (tutti violí II), ajuda de solista de Violí II (tutti violí II), solista de Viola (tutti viola), ajuda de solista de Viola (tutti viola), solista de violoncel (tutti violoncel), ajuda de solista de violoncel (tutti de violoncel), solista de contrabaix (tutti de contrabaix), ajuda de solista de contrabaix (tutti de contrabaix), solista d'arpa (ajuda solista  percussió) tres solistes d'entre els instruments de fusta i metall (tres solistes d'entre els instruments de fusta i metall). Secretari (sense vot): oficial de producció. Com a suplent; l' arxivera.

Per a les proves d'instruments de vent fusta, el tribunal serà el següent:

President: Director titular de l'Orquestra. Suplent: Director d'orquestra amb àmplia trajectòria professional.

Vocals titulars (indicant-se els suplents entre parèntesi): Concertino (concertino associat), Solista de Flauta (solista de violí II), ajuda de solista de flauta (ajuda solista trompeta), solista d'oboè (solista de viola), ajuda de solista de oboè (ajuda de solista de trompa),solista de clarinet (solista violoncel), un ajuda de solista de clarinet (ajuda solista trompa), un ajuda de solista de clarinet (ajuda solista trombó), solista de fagot (solista contrabaix), ajuda de solista de fagot (ajuda de solista de trombó), ajuda de solista de Fagot, (ajuda solista percussió), solista de trompa (solista de trompa), solista de trompeta (solista d'arpa), solista de trombó (ajuda de solista de percussió), solista de tuba (ajuda de solista de violí II).

Secretari (sense vot): oficial de producció. Com a suplent, l' arxivera.

Per a les proves d'instruments de vent metall, el tribunal serà el següent:

President: Director titular de l'Orquestra. Suplent: Director d'orquestra amb àmplia trajectòria professional.

Vocals titulars (indicant-se els suplents entre parèntesi): Concertino (concertino associat), solista de trompa (solista de violí II), solista de trompa (solista viola), ajuda de solista de trompa (ajuda solista flauta), ajuda solista trompa (ajuda solista flauta), ajuda de solista de trompa (ajuda solista d'oboè), solista de trompeta (solista de violoncel), ajuda de solista de trompeta (ajuda de solista d'oboè), ajuda de solista de trompeta (ajuda solista clarinet), solista de trombó (solista contrabaix), ajuda de solista de trombó (ajuda solista clarinet), ajuda de solista de trombó (ajuda solista fagot), solista de tuba (solista d'arpa), solista de flauta (ajuda de solista de fagot), solista d'oboè, (ajuda solista percussió), solista de clarinet (ajuda solista de percussió), solista de fagot (ajuda solista violí II).

Secretari (sense vot): oficial de producció. Com a suplent, l' arxivera.

Els representants del comitè d'empresa podran assistir tant a les proves com a les deliberacions en qualitat d'observadors, però no podran intervenir en els debats ni en les deliberacions.

El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència del president, el secretari i sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament. Les decisions s'adoptaran per majoria simple, actuant el secretari, sense vot.

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes o les incidències que es presentin i prendre els acords necessaris pel que fa a la interpretació de les bases.

Alhora de la publicació de la llista definitiva d'admesos i exclosos, es publicarà la identificació nominal dels membres titulars, i els suplents corresponents, del Tribunal qualificador.

L'abstenció i la recusació dels membres del Tribunal es farà efectiva d'acord amb el que disposen els articles corresponents de la normativa de règim jurídic del sector públic.

6. Desenvolupament del procés selectiu

Amb la publicació de la llista definitiva d'admesos i exclosos en el procés, s'anunciarà la data i el lloc en què es duran a terme les audicions.

Les proves de selecció consistiran en els exercicis recollits a l'annex II d'aquestes bases, consistents en dos exercicis per a cada instrument (tercera prova opcional per als instruments de vent fusta).

Cada membre del Tribunal puntuarà els dos exercicis de forma conjunta amb una sola nota entre el número 0 (puntuació més baixa) i el 10 (puntuació més alta), i podrà afegir com a màxim un decimal. En el cas del vent fusta la tercera prova voluntària , per a l'instrument complementari, es valorarà conjuntament amb la primera prova. Es crearà una borsa independent per als instruments complementaris (flautí, corn anglès, clarinet baix, contrafagot). Una vegada anotades totes les puntuacions, es rebutjaran la més alta i la més baixa. Finalment, es realitzarà una mitjana, que serà la puntuació final de les proves artístiques.

La puntuació que els membres del Tribunal atorguin a cada aspirant serà secreta. Cada membre del Tribunal tindrà un full per a cada prova, en què escriurà la nota atorgada i les observacions que consideri. Aquest full serà anònim i la persona que exerceixi la secretaria del Tribunal el recollirà al final de cada prova.

Finalment, per a la confecció de les llistes definitives, als aspirants que hagin superat les proves artístiques amb més d'un 5 de mitjana, s'haurà de sumar a dita mitjana el mèrit relatiu a l'acreditació dels següents nivells de català:

- Certificat del Nivell C1 de Català: +0,10 punts

- Certificat del Nivell C2 de Català: +0,20 punts

Atès que aquests dos nivells són del mateix itinerari, la puntuació no és acumulativa, en el sentit que la puntuació per al certificat de nivell superior se subsumeix la del certificat de nivell inferior.

La informació i les notificacions als interessats durant cadascuna de les fases del procés de selecció s'efectuaran mitjançant les corresponents publicacions a la web de la Fundació.

7. Audicions

L'ordre d'intervenció dels aspirants s'establirà mitjançant un sorteig previ a l'inici de les proves. En cada prova, la compareixença dels aspirants serà requerida de viva veu; s'exclouran els que no compareguin a l'acte. El Tribunal podrà exigir en qualsevol moment als aspirants que acreditin la seva identitat. El Tribunal podrà, durant l'execució de la prova, comunicar-se amb el candidat per guiar o indicar el desenvolupament de la mateixa: repetició, interrupció, etc.

Els candidats realitzaran els dos exercicis (o tres segons correspongui) de forma consecutiva davant el Tribunal. Els exercicis es duran a terme amb cortina.

La utilització del telèfon mòbil o qualsevol altre dispositiu de telecomunicació dins els locals on es duguin a terme les proves estarà absolutament prohibida tant per als aspirants com per als membres del Tribunal. Els aspirants queden advertits que el fet d'utilitzar-los donarà lloc a l'exclusió de l'audició.

Les proves seran obertes al públic, complint amb les restriccions d'aforament. No es podrà accedir a les sales una vegada començades les proves. Així mateix, no es permetrà l'ús de mòbils al públic assistent.

8. Resultats de les proves

Una vegada acabades les audicions, el Tribunal publicarà una llista provisional per instrument i per ordre de major a menor puntuació.

La publicació de les llistes provisionals donarà lloc a l'inici d'un termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació en cas que es vulguin recórrer o impugnar els resultats.

Acabat dit termini, es publicaran les llistes definitives, amb els aspirants que hagin obtingut més d'un 5 de mitjana als exercicis, sumant-se després el mèrit del coneixement de llengua catalana per a la confecció d'aquestes llistes definitives.

Els aspirants que hagin obtingut una puntuació entre 5 i 6 només poden optar a contractes temporals per dies, fins al màxim de dies que duri la producció per a la que se'ls requereix.

Els aspirants que hagin obtingut una puntuació igual o superior a 6 poden optar també als contractes de substitució i cobertures de places dotades vacants i excedències o situacions assimilables, per a les categories d'ajudant de solista i  tutti. Els aspirants que hagin obtingut una puntuació superior a 7 poden optar als contractes, en totes les modalitats, de categoria de solista. Els integrants d'aquesta llista han de ser cridats en els supòsits de contractes de substitució, encara que estiguin sota una contractació laboral eventual per dies, i se'ls ha de donar la possibilitat d'elegir. En qualsevol cas  no perden el seu lloc a cap de les borses.

En la secció de vent-fusta es crearà una borsa per als instruments complementaris (Flautí, Corn Anglès, Clarinet Baix i Contrafagot), amb els aspirants que s'hagin sotmès a la prova i hagin obtingut una nota superior a 6.

9. Vigència i incorporació

Les borses de treball tindran una vigència màxima de tres anys, a partir de la publicació de les llistes definitives de cada instrument.  La vigència de les borses podrà ser prorrogada amb caràcter extraordinari mitjançant Resolució motivada.

La crida de les persones es realitzarà per estricte ordre de la puntuació obtinguda. Una vegada acabada la relació laboral regida pel RD 1435/85 o la relació laboral temporal, l'aspirant es reincorporarà a la borsa en el seu lloc originari.

La renúncia a incorporar-se a una plaça, excepte en els casos de crides realitzades en el marc del règim jurídic d' artistes en espectacles públics (R.D. 1435/85), suposarà passar al darrer lloc de la llista .

Per tal de compensar el fet insular, per a les crides de contractacions per dies en el marc del règim jurídic d'artistes en espectacles públics (R.D. 1435/85) i aspirants amb residència a un municipi de fora de Mallorca,  se'ls pagaran les dietes aprovades per Acord de Patronat de la Fundació.

Les persones contractades podran ser requerides en el moment de la signatura del contracte per presentar els originals de les titulacions o certificats presentats com a requisits i mèrits.

Aquesta borsa romandrà com a única borsa vigent a partir de la seva confecció, amb la qual cosa les borses anteriors per a qualsevol instrument quedaran sense efecte o vigència.

10. Torn de persones amb discapacitat

D'acord amb el que disposa el darrer paràgraf de l'article 59.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, es reserva una quota del 7 % de les vacants perquè la cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, sens perjudici que s'hagi d'acreditar la compatibilitat amb les funcions de la categoria professional corresponent. A aquest efecte, se'ls ha d'oferir les vacants número 7 i les posteriors, de catorze en catorze, de la borsa, és a dir, els llocs número 21, 35, 49, 63... i així successivament. No obstant això, se'ls ha d'oferir també llocs de treball, quan els correspongui per la puntuació obtinguda en el procés.

En tot cas, l'oferta de lloc està supeditada al fet que la discapacitat de la persona aspirant concreta sigui compatible amb les tasques del lloc de treball.

Per gestionar millor la reserva per a persones amb discapacitat de les borses convocades, i amb independència que formin part de la borsa general, s'ha de constituir una llista pel torn específic de persones amb discapacitat, per ordre de prelació.

Documents adjunts