Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FUNDACIÓ D'ATENCIÓ I SUPORT A LA DEPENDÈNCIA I PROMOCIÓ DE L'AUTONOMIA PERSONAL DE LES ILLES BALEARS
Núm. 666252
Resolució de la presidenta del Patronat de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears per la qual s’aprova l'oferta pública d'ocupació ordinària per a l'any 2024
Fets
1. L'article 19 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, disposa el següent:
1. Durant l'any 2024, i sens perjudici del que disposa l'apartat següent, el nombre total de places de nou ingrés del personal de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, i també, si escau, els sectors, les funcions i les categories professionals en les quals s'han de concentrar, i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, s'han de fixar de conformitat amb la delimitació que, amb caràcter bàsic, faci l'Estat per a l'any 2024, per mitjà de la norma de rang legal corresponent i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2024, o, si no n'hi ha, amb la que resulta de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, i d'acord també amb l'Estatut bàsic de l'Empleat Públic. (...).
2. En tot cas, les ofertes públiques d'ocupació de personal funcionari, de personal estatutari, de personal funcionari docent i de personal laboral de l'Administració de la comunitat autònoma i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic requereixen els informes previs i favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, que s'han de pronunciar, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria. (...)
2. L'article 20 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, continua sent d'aplicació perquè la Llei de pressuposts estatal ha estat prorrogada i disposa el següent envers l'Oferta d'Ocupació Pública (OPO) ordinària:
U. Oferta d'Ocupació Pública
1. La incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida al sector públic, a excepció dels òrgans contemplats a l'apartat U.e) de l'article anterior, es durà a terme a través de l'Oferta d'Ocupació Pública, com a plasmació de l'exercici de la planificació en un marc pluriennal.
2. Les societats mercantils públiques i entitats públiques empresarials, fundacions del sector públic i consorcis participats majoritàriament per les administracions i organismes que integren el sector públic, es regeixen pel que estableixen les disposicions addicionals vint-i-unena, vint-i-dosena i vint-i-tresena.
3. La configuració concreta de l'Oferta d'Ocupació Pública es durà a terme a través de la taxa de reposició d'efectius, instrument amb què es concreta la planificació i se li atorga dimensió en termes d'efectius respecte de la plantilla actual, així com a través de la resta de mesures contingudes en aquest article.
Dos. Articulació de l'Oferta d'Ocupació Pública.
1. L'Oferta d'Ocupació Pública s'articularà a través de les taxes de reposició d'efectius següents:
a) En els sectors prioritaris la taxa serà del 120 per cent i en la resta de sectors del 110 per cent.
(...)
El que estableixen els paràgrafs anteriors s'entén sense perjudici dels processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, o de normes anteriors.
2. Les administracions públiques hauran de tenir en compte les places de personal interí per vacant i personal laboral temporal per vacant nomenades en l'any 2023.
En tot cas, les vacants ocupades per aquest personal s'hauran d'incloure en l'Oferta d'Ocupació Pública corresponent a l'exercici en què es produeix el seu nomenament i, si no fos possible, en la següent, tret que se'n decideixi l'amortització.
3. Es consideren sectors prioritaris a efectes de la taxa de reposició:
(...)
- Places de personal que presta assistència directa a la ciutadania en els serveis socials i serveis de transport públic, així com les places de seguretat i emergències, les relacionades amb l'atenció a la ciutadania en els serveis públics i la gestió de prestacions i polítiques actives en matèria d'ocupació.
Tres. Regles per a l'aplicació de la taxa de reposició d'efectius.
1. Per a calcular la taxa de reposició d'efectius, el percentatge de taxa màxim autoritzat s'aplicarà sobre la diferència entre el nombre de personal fix que, durant l'exercici pressupostari anterior, deixaren de prestar serveis i el nombre de personal fix que s'hagués incorporat a l'exercici referit per qualsevol causa, excepte els supòsits prevists en l'apartat tres.4, o reingressat des de situacions que no comportin la reserva de llocs de treball.
A aquests efectes es computaran els cessaments per jubilació, retir, mort, renúncia, declaració en situació d'excedència sense reserva del lloc de treball, pèrdua de la condició de funcionari de carrera o l'extinció del contracte de treball, o en qualsevol altra situació administrativa que no suposi la reserva de lloc de treball o la percepció de retribucions amb càrrec a l'Administració en la qual es cessa.
(...)
2. La taxa resultant de les regles del número anterior es podrà incrementar amb la derivada de les altes i baixes registrades durant l'exercici en curs, fins la data d'aprovació de l'oferta, la qual cosa s'haurà de fer constar en la pròpia Oferta d'Ocupació Pública. Per a això l'oferta s'haurà d'aprovar dins del primer semestre de l'exercici. Aquestes places es restaran de la taxa de reposició de l'exercici següent.
3. La disposició addicional vint-i-dosena de la Llei 31/2022, disposa el següent envers la contractació de personal de fundacions del sector públic:
U.
1. La contractació de personal de fundacions del sector públic s'ha de fer amb caràcter indefinit, amb les limitacions i els requisits que estableix aquesta disposició.
La contractació temporal únicament serà possible en els supòsits i d'acord amb les modalitats previstes pel text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, en la redacció donada pel Reial decret llei 32/2021, de 28 de desembre, així com en la resta de normativa aplicable.
2. Les fundacions que gestionin serveis públics o realitzin activitats dels enumerats a l'article 20.dos.2 tindran una taxa de reposició del 120 per cent, en els mateixos termes establerts en aquest precepte, sempre que quedi justificada la necessitat d'aquesta taxa per a la adequada prestació del servei o realització de l'activitat. En els altres casos la taxa de reposició serà del 110 per cent, sense perjudici de la possibilitat d'autoritzar, amb caràcter extraordinari, una taxa específica per donar compliment de l'objectiu previst a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública, en els termes establerts a l'article 20.dos.3.
La determinació de la taxa de reposició es durà a terme seguint les regles de l'article 20.3.
(...)
4. L'article 20 de la Llei 12/2023, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, disposa el següent en relació amb els llocs de treball ocupats interinament:
En tot cas, els llocs de treball de caràcter estructural ocupats interinament s'han d'incloure a la corresponent oferta pública d'ocupació, d'acord amb el que preveu l'article 19 anterior, i, per tant, l'autorització de cobertura temporal d'aquests llocs sempre quedarà supeditada a aquesta inclusió.
Passats tres anys des del primer nomenament o contractació per ocupar aquests llocs de treball de forma temporal, aquests llocs només podran ser ocupats per personal funcionari de carrera o laboral fix, llevat que el procés selectiu corresponent hagi quedat desert, cas en què el lloc el podrà ocupar interinament una altra persona.
Excepcionalment, el personal funcionari interí o laboral de substitució a plaça vacant podrà romandre en el lloc de treball, de caràcter estructural, ocupat temporalment fins que es resolgui el procés selectiu corresponent, sempre que la convocatòria d'aquest procés s'hagi publicat en el termini de tres anys a comptar des de la data del primer nomenament o contractació de tipus temporal.
5. De conformitat amb la normativa esmentada i per tal de dur a terme l'aprovació de l'oferta pública d'ocupació ordinària (OPO), s'ha calculat la taxa de reposició en els termes establerts a l'article 20 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023. També s'han determinat les places que no computen taxa i, per tant, no es tenen en compte per al seu càlcul.
6. Dia 20 de setembre de 2024, la Direcció General de Funció Pública ha emès informe favorable sobre els aspectes de legalitat aplicables de l'oferta pública d'ocupació ordinària de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears per a l'any 2024, que suposa un total de 13 places de la taxa de reposició d'efectius de l'any 2023 i dia 7 d'octubre de 2024, la Direcció General de Pressuposts i Finançament ha emès informe favorable sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera.
7. Dia 20 de setembre de 2023, el Patronat de la Fundació va aprovar la delegació de les seves facultats en la presidenta, excepte l'aprovació del pla d'actuació, els comptes anuals i els pressuposts, la modificació dels Estatuts, la fusió i la liquidació de la Fundació, i els actes que requereixen l'autorització del Protectorat.
Per l'anterior, actuant en virtut de la delegació de facultades acordada en la sessió del Patronat de 20 de setembre de 2023, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer. Aprovar l'oferta pública d'ocupació ordinària per a l'any 2024 corresponent al personal laboral de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears, que suposa un total de 13 places de la taxa de reposició d'efectius de l'any 2023, amb la distribució indicada en l'annex que s'adjunta i en els termes establerts en aquesta Resolució.
Segon. Establir que les 13 places de l'oferta d'ocupació pública ordinària pertanyen al torn lliure.
Tercer. Reservar una quota mínima d'un 7% del total de les vacants objecte de l'oferta perquè les cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%, d'acord amb el que disposa l'article 59.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i la resta de normativa aplicable.
Quart. Disposar que les convocatòries corresponent a les places de l'oferta pública d'ocupació ordinària de l'any 2024 s'han de publicar en el termini improrrogable de tres anys comptadors des de la data de la publicació d'aquesta Resolució.
Cinquè. L'articulació del corresponent procés selectiu haurà de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
Sisè. Donar compte d'aquesta resolució en la propera reunió del Patronat de la Fundació i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Aquesta resolució es pot impugnar davant l'ordre jurisdiccional social, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 de octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que sigui procedent interposar cap recurs en via administrativa ni s'hagi d'interposar preceptivament una reclamació prèvia a la via judicial social.
Palma, en la data de la signatura electrònica (11 d'octubre de 2024)
La presidenta del Patronat Catalina Cirer Adrover
ANNEX 1 Oferta pública d'ocupació ordinària
Categoria/especialitat |
Destinació |
Grup |
Nombre de places |
||
---|---|---|---|---|---|
|
Torn lliure |
Torn promoció interna |
Total |
||
Tècnic/a de grau mitjà. Especialitat: Fisioteràpia |
Palma |
B |
1 |
0 |
1 |
Tècnic/a de grau mitjà. Especialitat: Infermeria |
Marratxí |
B |
1 |
0 |
1 |
Tècnic/a de grau mitjà. Especialitat: Relacions laborals |
Palma |
B |
1 |
0 |
1 |
Tècnic/a de grau mitjà. Especialitat Treball social |
Palma |
B |
1 |
0 |
1 |
Tècnic/a d'integració social |
Palma |
C |
2 |
0 |
2 |
Administratiu/iva |
Palma |
C |
2 |
0 |
2 |
Auxiliar administratiu/iva |
Palma |
D |
1 |
0 |
1 |
Auxiliar administratiu/iva |
Mallorca |
D |
2 |
0 |
2 |
Auxiliar tècnic/a sociosanitari/ària |
Palma |
D |
1 |
0 |
1 |
Zelador/a |
Sant Antoni de Portmany (Eivissa) |
E |
1 |
0 |
1 |
|
Total |
|
13 |
0 |
13 |