Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 659164
Bases específiques que regiran les proves selectives per a la seleció i la povisió definitiva d'una plaça de tècnic/tècnica superior de patrimoni corresponent a l'oferta d'ocupació pública de l'any 2024, per torn lliure, mitjançant el sistema de concurs oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En reunió ordinària del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, de data 4 d'octubre de 2024, es va acordar:

(...)

SEGON. APROVAR les Bases específiques reguladores de les convocatòries dels processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari i laboral del Consell Insular d'Eivissa, pel sistema de concurs oposició pels torn de promoció interna i torn lliure, que consta dins de les ofertes d'ocupació pública dels anys 2021, 2022, 2023 i 2024 que consten a l'expedient TAO 24/13906Z amb csv núm. 15250330010202456515 següents:

(…)

  • una plaça de tèncic/técnica superior de patrimoni corresponent a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2024, per torn lliure

(…)

TERCER. CONVOCAR les proves selectives per a la provisió de les places vacants que es detallen a les bases anteriorment esmentades.

QUART. PUBLICAR el text íntegre de les bases específiques i la convocatòria de les proves selectives en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i l'anunci de la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) o , si escau, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i ambdues a la Seu electrònica del Consell d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) al catàleg de tràmits Convocatòries i borsa d'ocupació. La data de publicació al BOE servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LES PROVES SELECTIVES PER A LA SELECCIÓ I LA PROVISIÓ DEFINITIVA D'UNA PLAÇA DE TÈCNIC/TÈCNICA SUPERIOR DE PATRIMONI CORRESPONENT A L'OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA DE L'ANY 2024, PER TORN LLIURE, MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS OPOSICIÓ

1. Objecte i normes generals

1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria es cobrir, per torn lliure i mitjançant el sistema de concurs oposició, una plaça de tècnic/tècnica superior de patrimoni, vacant a la plantilla de personal funcionari, pertanyent a l'escala d'Administració Especial, subescala tècnica, classe superior, grup A, subgrup A1, dotada pressupostàriament, corresponent a l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2024 (Butlletí Oficial de les Illes Balears -BOIB- núm. 101, d'1 d'agost de 2024).

1.2. El sistema de selecció de les persones aspirants serà el de concurs-oposició, i constarà d'una fase d'oposició i d'una fase de concurs, amb els temaris general i específic i en la valoració de mèrits que consten en els annexos d'aquestes bases específiques.

1.3. La data, el dia, l'hora d'inici i el lloc de celebració de la primera prova es publicarà al BOIB i a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa.

2. Normativa d'aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari del Consell Insular d'Eivissa, publicades al BOIB núm. 173 de data 18 de desembre de 2021.

3. Transparència i protecció de dades personals

3.1. Al llarg del procés selectiu, es publicarà a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, seu.conselldeivissa.es, tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d'aquest procés.

3.2. Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seua identitat pública, han d'indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seues dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d'Estat contra la violència de gènere.

3.3. La participació de les persones interessades en els processos selectius implica l'autorització a tractar les dades de caràcter personal recollides en la sol·licitud i en la tramitació del procés selectiu, així com a publicar en els butlletins oficials, taulers d'anuncis, seu electrònica i, en general, en qualsevol mitjà que s'utilitzi per comunicar els resultats parcials o definitius del procés selectiu, conformement amb les previsions establertes en l'article 8 i la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, atès que els procediments selectius estan regits pel principi de publicitat.

4. Requisits de les persones aspirants

Per ser admeses a la realització d'aquest procés selectiu, les persones aspirants han de complir, a més dels que es preveuen a les bases generals, els següents requisits:

a) Estar en possessió o en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds del títol universitari de graduat/graduada en arqueologia o en història o equivalent.

En el supòsit d'invocar títol equivalent a l'exigit, haurà d'acompanyar-se certificat expedit per l'autoritat competent en matèria educativa que acrediti l'equivalència.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol.

b) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que haguessin estat separades o inhabilitades. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

c) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions de la plaça a proveir.

d) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B2 (nivell avançat) o superior, de conformitat amb el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència dels coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant l'aportació d'un certificat corresponent a un nivell igual o superior al que exigeix el Decret 11/2017, expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

Els estudis de llengua catalana de l'ESO i del batxillerat es poden homologar amb els certificats oficials de coneixements de llengua catalana A2, B1, B2 i C1 de la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears.

S'acceptarà l'homologació del certificats de català sempre que s'hagi realitzat abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

Els certificats obtenguts a Catalunya i a la Comunitat Valenciana i els estudis d'ESO o batxillerat realitzats en aquelles comunitats autònomes no són directament vàlids i se n'ha de sol·licitar l'homologació corresponent a la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears.

e) Acompanyar a la sol·licitud per prendre part en el procés selectiu el justificant original d'haver satisfet els drets d'examen de 30,05€ per participació en el procediment de selecció.

D'acord amb l'article 8 de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius del Consell Insular d'Eivissa, publicada en el BOIB núm. 106, d'11 d'agost de 2022, les bonificacions aplicables a les tarifes per la participació en procediments de selecció són les següents:

  • Persones amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33%, un 50%
  • Persones que figurin com a demandants de feina, un 50%
  • Membres de família nombrosa general, un 50%
  • Membres de família nombrosa especial, un 75%

S'haurà de presentar juntament amb la sol·licitud la documentació que ho acrediti.

Els requisits exigits a les bases generals i en aquestes bases específiques s'han de tenir el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i gaudir-ne durant tot el procés selectiu.

En cas de falsedat o manipulació en algun document, decaurà el dret a participar en el procés selectiu.

 

5. Sol·licituds

Les persones aspirants que vulguin prendre part en el procés selectiu hauran d'incriure-s'hi telemàticament a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es/Convocatòries i borses d'ocupació) dins del termini de vint dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) i s'han de dirigir a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa. Si el darrer dia de presentació recaigués en dissabte o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent.

També poden presentar-se per les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La documentació acreditativa dels mèrits a valorar en la fase de concurs només l'han d'aportar les persones aspirants que superin la fase d'oposició. Els mèrits es valoraran amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

En cas que siguin necessàries adaptacions per a la realització de les proves han d'indicar-ho en la sol·licitud i han d'adjuntar-hi l'informe d'aptitud i/o adaptació emès per la Direcció General d'Atenció a la Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Esports o be el document de sol·licitud d'aquest. En tot cas l'informe s'ha de presentar un mínim de quinze dies abans de les proves.

6. Tribunal qualificador

Abans de l'inici del procés selectiu, als efectes del que estableixen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, es publicarà al BOIB i en la seu electrònica del CIE la designació de les persones titulars i suplents que formaran part del tribunal qualificador.

7. Període de pràctiques

7.1. Finalitzat el procés selectiu i exhaurit el període de presentació de documents, i en el termini màxim d'un mes, el conseller/la consellera que tengui atribuïda la competència de Recursos Humans nomenarà funcionaris/funcionàries en pràctiques les persones aspirants proposades pel tribunal. Aquests nomenaments s'han de notificar a les persones interessades.

El període de pràctiques serà de sis mesos.

El personal funcionari en pràctiques ocuparà un lloc de treball vacant de la plantilla del Consell Insular d'Eivissa i rebrà les retribucions corresponents al lloc de treball que s'ocupa.

No obstant això, seran nomenades directament funcionaris/funcionàries de carrera les persones candidates que acreditin haver prestat serveis al Consell Insular d'Eivissa durant un període igual o superior a sis mesos, sempre que ho hagin fet en el mateix subgrup o grup, en el cas que no hi hagués subgrup i categoria, i la valoració sigui adequada. Si els serveis han estat prestats per un període inferior, el nomenament en pràctiques serà pel temps necessari per completar el període establert.

7.2. La persona aspirant que injustificadament no s'incorpori al servei de la Corporació perdrà tots els drets derivats del procés de selecció i del nomenament subsegüent com a funcionari de carrera. Caldrà haver complert el 100 % del període de pràctiques per entendre acomplerta la fase de nomenament.

8. Recursos

Contra la resolució d'aprovació de la convocatòria i les seues bases, que no posa fi a la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, dins el termini d'un mes, comptador des de l'endemà a la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 66 de la llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

 

ANNEX l CONVOCATÒRIA

  • Denominació: Tècnic/tècnica Superior de Patrimoni
  • Oferta ocupació pública: Una plaça OOP 2024
  • Previsió de proves: primer semestre 2025
  • Nombre de places que es convoquen: Una
  • Torn lliure: Una
  • Sistema de selecció: Concurs-oposició
  • Vinculació: Funcionari/funcionària
  • Escala: Administració Especial
  • Subescala: Tècnica
  • Classe: Superior
  • Grup: A
  • Subgrup: A1
  • Nivell de destí: 24
  • Titulació: Títol universitari de graduat/graduada en arqueologia o en història o equivalent.
  • Coneixements de català: Certificat de nivell B2 (nivell avançat) o superior.
  • Drets d'examen: 30,05 €

 

ANNEX II TEMARIS

TEMARI GENERAL

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura i contingut. Els principis constitucionals i els valors superiors. Els drets i els deuresfonamentals: garantia i suspensió. La reforma de la Constitució. El Tribunal Constitucional.

Tema 2. El Govern i l'Administració. Relacions del Govern amb les Corts Generals. L'Administració General de l'Estat: regulació i composició.

Tema 3. L'Estat de les autonomies: les comunitats autònomes. Funcions i competències de l'Estat i de les comunitats autònomes. Distribució de competències entre l'Estat i les comunitats autònomes.

Tema 4. La Unió Europea: els tractats. Les institucions: el Consell, el Parlament, la Comissió Europea i el Tribunal de Justícia. Les fonts del dret comunitari. Els fons estructurals i els seus objectius prioritaris.

Tema 5. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears: estructura, contingut bàsic i principis fonamentals. Competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La reforma de l'Estatut d'autonomia.

Tema 6. El règim local: principis constitucionals i regulació jurídica. L'autonomia local. Entitats que integren l'Administració local. Disposicions generals de les bases de règim local.

Tema 7. Els consells insulars. Característiques generals. Composició, organització i competències en el marc legislatiu estatal i autonòmic.

Tema 8. Els béns de les entitats locals. Tipologia. Prerrogatives i potestats de les entitats locals en relació amb els seus béns. L'inventari. Les hisendes locals. Classificació dels recursos. Les ordenances fiscals i la potestat reglamentària de les entitats locals en matèria tributària.

Tema 9. Les fonts del dret administratiu (I). Concepte de dret administratiu. Jerarquia de fonts: la Constitució. La llei. Disposicions normatives amb força de llei. Els estatuts d'autonomia i les lleis de les comunitats autònomes.

Tema 10. Les fonts del dret administratiu (II). El reglament: concepte i classes. La potestat reglamentària: fonament, titulars i límits. Procediment d'elaboració dels reglaments.

Tema 11. Règim jurídic del sector públic: concepte, principis d'actuació i funcionament. Els òrgans de les administracions públiques: especial referència als òrgans col·legiats. L'atribució de competències als òrgans administratius: delegació, avocació, encàrrec de gestió, delegació de signatura i suplència. Les relacions interadministratives. Els convenis.

Tema 12. L'acte administratiu: característiques generals. Requisits, validesa i eficàcia, inderogabilitat singular, classes. Nul·litat i anul·labilitat. La revisió dels actes administratius: recursos.

Tema. 13. El procediment administratiu: concepte, naturalesa i principis generals. Fases del procediment: iniciació, ordenació, instrucció i finalització. Execució.

Tema 14. La potestat sancionadora de les administracions públiques: principis i procediment. La responsabilitat patrimonial de les administracions públiques: principis i procediment. Responsabilitat de les autoritats i del personal al servei de les administracions públiques.

Tema 15. Els recursos administratius: concepte i naturalesa jurídica. Classes de recursos i regulació positiva. Requisits subjectius i objectius. El procediment administratiu en via de recurs: especialitats. El recurs d'alçada. El recurs potestatiu de reposició. El recurs extraordinari de revisió. Els procediments alternatius d'impugnació.

Tema 16. Els contractes del sector públic. Concepte, classes i elements. Capacitat per contractar i procediment. El compliment dels contractes. Revisió de preus. Resolució, rescissió i denúncia dels contractes. Especialitats dels diversos tipus de contractes. L'encàrrec de gestió sotmès a la legislació de contractació.

Tema 17. Les subvencions públiques: concepte i naturalesa. Legislació bàsica nacional i autonòmica aplicable.

Tema 18. L'activitat administrativa de servei públic. Formes de gestió dels serveis públics. La gestió directa. Modalitats de gestió indirecta. La concessió.​​​​​​​

​​​​​​​TEMARI ESPECÍFIC

Tema 1. La Prehistòria a Eivissa.

Tema 2. L'establiment fenici a Eivissa.

Tema 3. La colonització púnica.

Tema 4. La ciutat d'Eivissa en època púnica.

Tema 5. El món espiritual púnic.

Tema 7. Economia d'Eivissa durant l'època punicoromana.

Tema 8. Fonts històriques antigues sobre Eivissa.

Tema 9. L'època romana a Eivissa.

Tema 10. L'antiguitat tardana a Eivissa.

Tema 11. L'època islàmica a Eivissa.

Tema 12. Divisió d'Eivissa en època àrab. Poblament i tipus d'habitatge. Mâdina Yâbisa, la ciutat islàmica.

Tema 13. Eivissa a les fonts islàmiques.

Tema 14. Incorporació d'Eivissa al món occidental. La conquesta de la corona d'Aragó i el repartiment.

Tema 15. Canvis que comporta la conquesta catalana: religió, llengua i agricultura.

Tema 16. Població d'Eivissa a partir de la conquesta. Cartes de repoblament.

Tema 17. El recinte emmurallat d'Eivissa. Etapa medieval. Etapa renaixentista.

Tema 18. Torres de defensa d'Eivissa. Torres de refugi. Torres predials.

Tema 19. Esglésies rurals.

Tema 20. Molins d'Eivissa. Tipus i protecció.

Tema 21. La Universitat com a òrgan de govern.

Tema 22. Els Decrets de Nova Planta a Eivissa.

Tema 23. Creació del Bisbat. Incidència del moviment il·lustrat a Eivissa. Pla de Millores.

Tema 24. Evolució demogràfica d'Eivissa fins al segle XX.

Tema 25. Evolució de les comunicacions internes i externes d'Eivissa (carreteres, transport marítim i aeri).

Tema 26. Incidència de la Guerra Civil a Eivissa.

Tema 27. Transició democràtica a Eivissa. El Consell com a hereu de l'antiga Universitat. Evolució i competències actuals.

Tema 28. Texts legals i de referència en matèria de Patrimoni, àmbit insular, autonòmic i nacional.

Tema 29. La protecció jurídica del patrimoni a la Constitució espanyola.

Tema 30. Patrimoni Historicoartístic d'Eivissa. Tipus de protecció. Normativa autonòmica en matèria de Patrimoni Historicoartístic. Competències i gestió del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell d'Eivissa.

Tema 31. El patrimoni historicoartístic i arquitectònic al PTI d'Eivissa.

Tema 32. La Comissió Insular d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Patrimoni Historicoartístic d'Eivissa. Definició, estructura i competències.

Tema 33. El paper dels ajuntaments en el marc de la protecció del Patrimoni històric d'Eivissa.

Tema 34. Patrimoni etnogràfic material i immaterial. Actuacions.

Tema 35. Patrimoni eclesiàstic pitiús. Actuacions i col·laboració institucional.

Tema 36. La protecció i gestió del Patrimoni Cultural Subaquàtic.

Tema 37. Les avaluacions d'impacte ambiental sobre el patrimoni. Definició, objectius i metodologia.

Tema 38. Les intervencions arqueològiques i paleontològiques. Tipus i actuacions.

Tema 39. Concepte i funció d'arxiu. Arxius i Biblioteques d'Eivissa.

Tema 40. Els Museus i col·leccions museogràfiques. Concepte i funcions.

Tema 41. Museus d'Eivissa i les seves aportacions.

Tema 42. Els centres d'interpretació a Eivissa. Concepte i exemples.

Tema 43. Història Oral. Fonts i tractament.

Tema 44. Eivissa Patrimoni de la Humanitat. Declaració, delimitació i actuacions actuals.

Tema 45. Els Béns d'Interès Cultural i béns catalogats d'Eivissa.

Tema 46. Els Béns d'Interès Cultural Immaterial (BICIM) a Eivissa.

Tema 47. Els Béns del Patrimoni etnològic d'Eivissa.

Tema 48. Patrimoni Natural d'Eivissa. Es Amunts, ses Salines i ses Feixes. Cala d'Hort. Tipus de protecció. Les Praderies de Posidònia.

Tema 49. Activitats econòmiques tradicionals d'Eivissa.

Tema 50. Condicionaments geogràfics i recursos naturals d'Eivissa.

Tema 51. Etnografia d'Eivissa: economia i parentiu.

Tema 52. Referència sobre els principals pintors eivissencs.

Tema 53. Referència sobre els principals escriptors eivissencs.

Tema 54. Patrimoni Cultural Immaterial d'Eivissa: música i balls, creences, llegendes i mites.

Tema 55. Arquitectura Tradicional d'Eivissa. Característiques i protecció.

Tema 56. La nova arquitectura a Eivissa: Broner, Josep Lluís Sert i Elias Torres.

Tema 57. Història de l'arqueològia d'Eivissa.

Tema 58. Tipus de restes arqueològiques trobades a intervencions preventives a l'illa d'Eivissa.

Tema 59. Problemàtica de la gestió de les restes arqueològiques intervingudes arran d'intervencions preventives.

Tema 60. Patrimoni cultural subaquàtic a Eivissa. Història, principals campanyes i troballes.

Tema 61. Situació actual de l'arqueologia submarina a Eivissa. Perspectives futures.

Tema 62. Història i evolució de la ciutat d'Eivissa.

Tema 63. Necròpolis del Puig dels Molins.

Tema 64. Els bens culturals de sa Caleta, tipus i categories.

Tema 65. Dalt Vila. Els seus principals monuments.

Tema 66. Els ravals de la Marina, sa Riba i sa Penya.

Tema 67. Ses Païsses de Cala d'Hort. Monuments antics i actuals.

Tema 68. Cultura material de l'època antiga a Eivissa.

Tema 69. Cultura material de l'època medieval a Eivissa.

Tema 70. Cultura material de l'època moderna i contemporània a Eivissa.

Tema 71. La problemàtica del final de l'època antiga a Eivissa.

Tema 72. L'època andalusina, fases, història i arqueologia.

 

ANNEX III VALORACIÓ MÈRITS

Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones aspirants, fins a un màxim de 40 punts, i de conformitat amb l'escala següent:

a) Titulacions acadèmiques. Puntuació màxima: 5 punts

Títol de doctor: 2 punts

Títol de màster: 2 punts

Graus universitaris o equivalent: 3 punts.

Diplomatures universitàries o equivalent: 2 punts.

Títol inferior als anteriors: 1 punt.

 

No es valoraran els títols acadèmics que s'han fet servir per obtenir una titulació acadèmica superior o s'hagin presentat com a requisit.

b) Cursos de formació i perfeccionament. Puntuació màxima: 8 punts

Cursos de formació i perfeccionament impartits per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP –abans Institut Balear d'Administració Pública, IBAP), per la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), pel Consell Insular d'Eivissa, per la Universitat, pels col·legis professionals, per l'Administració de l'Estat, autonòmica o local, i altres cursos convalidats per l'EBAP. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, per la qual cosa no seran acumulatius l'assistència i l'aprofitament.

Es valoraran tots els cursos de formació certificats amb aprofitament o assistència, impartits o promoguts per qualsevol administració pública de base territorial i escoles d'administració pública.

També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració.

Els cursos amb aprofitament o impartits es valoraran a raó de 0,02 punts per hora.

Els cursos amb assistència es valoraran a raó de 0,01 punts per hora.

No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.

Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.

En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació.

Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica com a usuari.

c) Coneixements de llengua catalana. Puntuació màxima: 3 punts.

Aquest apartat es valorarà de la següent forma:

 

C1 o equivalència reconeguda: 2,50 punts

C2 o equivalència reconeguda: 2,75 punts

LA o equivalència reconeguda: 0,25 punts

 

Només es valorarà un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti. Si només es presenta el certificat de coneixements de llenguatge administratiu es valorarà a raó de 0,25 punts.

Aquestos coneixements s'han d'acreditar mitjançant l'aportació de títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut del Govern de les Illes Balears i les equivalències previstes.

d) Coneixements de llengües estrangeres (nivells del Marc comú europeu de referència per les llengües, MCER). Puntuació màxima: 2 punts.

Aquest apartat es valorarà de la següent forma:

 

Nivell A1 (accés): 0,25 punts

Nivell A2 (plataforma): 0,5 punt

Nivell B1 (llindar): 0,75 punts

Nivell B2 (avançat): 1,25 punts

Nivell C1 (domini operatiu eficaç): 1,75 punts

Nivell C2 (mestratge): 2 punts

​​​​​​​

Es valoraran els certificats emesos per l'Escola Oficial d'Idiomes o equivalents i només es valorarà el certificat de superior nivell presentat per a cada llengua.

e) Experiència professional. La puntuació màxima serà de 22 punts.

  1. Per cada mes de serveis prestats i reconeguts a l'administració local, en qualitat de personal funcionari o personal laboral, en la mateixa categoria que es convoca: 0,15 punts/mes.
  2. Per cada mes de serveis efectius prestats i reconeguts a l'Administració Pública Autonòmica o Estatal com a personal funcionari o personal laboral, en la mateixa categoria que es convoca: 0,10 punts/mes.
  3. Per cada mes de serveis prestats i reconeguts a qualsevol administració com a personal funcionari o personal laboral en qualsevol categoria del subgrup immediatament superior, que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria que es convoca: 0,09 punts/mes.
  4. Per cada mes de serveis prestats i reconeguts a qualsevol administració com a personal funcionari o personal laboral en qualsevol categoria del subgrup immediatament inferior, o, en el cas que no n'hi hagués, del grup immediatament inferior que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria que es convoca: 0,08 punts/mes.
  5. Per cada mes de serveis prestats i reconeguts a qualsevol administració com a personal funcionari o personal laboral amb una categoria diferent a les incloses en els punts 1, 2 i 3: 0,06 punts/mes.
  6. Experiència professional amb relació laboral en treballs realitzats en empresa pública societària, privada i en règim d'autònoms de la categoria igual que la plaça convocada, enquadrada dins del mateix grup de classificació professional que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria que es convoca: 0,06 punts/mes.

S'ha d'atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui quan la jornada sigui inferior a l'ordinària.

En cap cas, ocupar un lloc de treball reservat a personal eventual o alt càrrec o d'estricta confiança política no constituirà mèrit per accedir a la funció pública o a la promoció interna.

En el cas que l'aspirant hagi desenvolupat simultàniament dues o més modalitats professionals anteriors, només se'n computarà una a efecte de valoració, que serà la que atorgui una puntuació més alta.

La documentació d'aquestos mèrits s'acreditarà mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la següent documentació:

  • Treballs realitzats a l'Administració pública: certificat de l'organisme corresponent, en el qual constin: temps treballat, categoria, grup o subgrup i vinculació amb l'Administració (funcionari de carrera, funcionari interí o contracte laboral).
  • Treballs realitzats en empresa pública societària o privada i règim d'autònoms: còpies dels contractes de treball o certificat d'empresa, acompanyats obligatòriament del certificat/informe de vida laboral emès per la Seguretat Social.

S'ha de fer constar el temps de treball, la categoria laboral i grup de classificació professional. Per acreditar el treball d'autònoms s'exigirà el document d'alta d'activitat econòmica juntament amb la vida laboral. Si l'activitat professional no queda reflectida en la vida laboral, s'haurà d'adjuntar el certificat del col·legi professional que acrediti l'exercici de l'activitat en els períodes que correspongui.

En l'àmbit de qualsevol dels dos apartats anteriors, s'ha d'acreditar que s'han exercit funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a les de la categoria professional per a la qual s'opta. Només es podrà valorar l'experiència laboral quan de la documentació aportada es desprenguin clarament les funcions realitzades i l'analogia amb les del lloc que s'ha de proveir. Es pot acreditar mitjançant la presentació, juntament amb els mèrits, d'un certificat de funcions realitzades o d'un informe, emès per la persona responsable del servei, de les funcions desenvolupades en el lloc de treball

 

Eivissa, 10 d'octubre de 2024

El secretari general del Consell Insular d'Eivissa Pedro Bueno Flores