Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 651698
Modificació bases de la borsa única del Consell Insular d'Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En reunió ordinària del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, de data 4 d'octubre de 2024, es va acordar:

PRIMER. Rectificar el punt 4.2., quan fa referència als imports de les taxes, la taxa corresponent a monitor socorrista es errònia, atès l'import expressat és de 12,02€, que es correspon a la categoria C2, quan ha de ser de 6,01€, de la categoria AP.

SEGON. Rectificar el punt 4.3., a l'experiència professional, punt e), als apartats 5, 6 i 7, la puntuació, respectivament, fa referència a «0,8 punts/mes a l'apartat 5), 0,5 punts/mes a l'apartat 6) i, 0,4 punts/mes a l'apartat 7», quan la puntuació correcte ha de ser «0,08 punts/mes a l'apartat 5), 0,05 punts/mes a l'apartat 6) i, 0,04 punts/mes a l'apartat 7».

TERCER. Afegir a la base 3 «Requisits», al punt g) que disposa que «Les persones que no acreditin aquest nivell de català no seran excloses, sinó que passaran a formar part d'una llista de reserva i podran ser contractades en el cas de que no hi hagi a la borsa personal disponible amb les dites titulacions lingüístiques.», per incloure la necessitat de superar una prova selectiva per acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana en el següent sentit:

«Aquelles persones aspirants que no puguin acreditar documentalment els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell requerit a la convocatòria, hauran de realitzar una prova específica, per la qual cosa seran requerits mitjançant un anunci a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es), al catàleg de tràmits Convocatòries i borsa d'ocupació.

Establerta la data de tall i en el termini màxim de cinc dies, es publicarà a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, la relació de les persones aspirants que han de realitzar la prova de llengua catalana, amb indicació del dia, hora i lloc de realització de la prova.

El resultat de la prova serà d'apte/apta o no apte/no apta. La qualificació de “no apte/no apta” o de “no presentat/no presentada” implicarà que la persona interessada constarà com exclosa en la relació provisional de persones aspirants admeses i excloses al procés selectiu.

Aquelles persones que no es presentin a la prova selectiva o no superin la prova seran incloses en una llista de reserva que només s'utilitzarà en casos que hagi una necessitat urgent de contractació i no hi hagi personal disponible a la borsa.

Aquelles persones que no disposin de titulació podran ser contractades per substitucions temporals de personal però no per cobertura de la plaça fins a provisió definitiva»

QUART. Eliminar el darrer paràgraf de la publicació del BOIB del text de les bases, atès, aparèixer una frase que no es correspon a l'acord d'aprovació, que és el següent:

«I perquè així consti, a petició del sindicat UGT, amb reserva de l'aprovació definitiva de l'Acord el qual es recull, expedeix i sign aquest certificat amb el vist i conforme de la presidenta».

CINQUÈ. Convocar el procés selectiu obrint el termini d'inscripció i d'aportació de mèrits, des de l'endemà de la publicació d'aquest acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears de les següents categories:

  • Educador/educadora social
  • Monitor/monitora de laborteràpia
  • Auxiliar de serveis socials
  • Monitor/monitora socorrista
  • Educador/educadora infantil

SISÈ. La data de tall serà de set dies hàbils des de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria al BOIB per a les categories següents:

  • Monitor/monitora de laborteràpia
  • Educador/educadora social
  • Educador/educadora infantil

SETÈ. Publicar l'acord que es dicti al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, al catàleg de tràmits «Convocatòries i borsa d'ocupació.

Per tot l'anterior, a continuació es publiquen les bases amb les modificacions realitzades:

BORSA ÚNICA PER A PERSONAL LABORAL DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA DE DIFERENTS CATEGORIES

1. Objecte

Aquest acord té per objecte regular la selecció del personal laboral del Consell Insular d'Eivissa per mitjà de la creació d'una borsa única de treball per a cada categoria i especialitat, a efectes d'establir uns criteris de selecció únics i homogenis que concilien els principis d'igualtat, mèrit i capacitat amb la necessària agilitat que requereix la selecció de personal laboral per a cobrir temporalment les vacants que es necessitin, de forma urgent i inajornable, abans de resoldre el procediment de selecció per a la cobertura definitiva.

Aquesta regulació se supeditarà a la selecció del personal laboral a l'àmbit del Consell Insular d'Eivissa, en la categoria laboral dels grups professionals propis del seu àmbit.

El sistema selectiu serà el concurs de mèrits, valorats pels tècnics que determini el Servei de Recursos Humans.

El fet de figurar en la relació de persones admeses com a aspirant a les llistes que es formin segons la puntuació obtinguda després de la valoració de mèrits, genera el dret a ser inclòs a les bases de dades de la borsa que es crearà per a contractació de personal laboral.

La borsa de treball del personal laboral de les diferents categories estarà permanentment oberta per poder incloure-hi nous aspirants i aportar-hi nous mèrits; tanmateix, en aquestos casos les modificacions fetes per les persones aspirants no tenen efecte fins que no es publiquin les noves llistes en l'actualització corresponent al següent tall de la borsa, que com a mínim ha de tenir caràcter trimestral.

Les persones aspirants podran participar de forma simultània a qualsevol de les categories professionals convocades, sempre que reuneixin els requisits exigits per a cadascuna d'aquestes. L'acompliment de les places convocades quedarà sotmès a la Llei 53/1984 de 26 de desembre i altres normes aplicables en matèria d'incompatibilitats.

2. Àmbit d'aplicació

Aquest acord es aplicable a tots els procediments de selecció de personal laboral per a cobrir temporalment les vacants per substitucions, incapacitats temporals, llicències, excedències, cobertura de vacants fins a cobertura definitiva i altres situacions administratives de les categories professionals i especialitats del personal laboral del Consell Insular d'Eivissa.

3. Requisits

1. Requisits comuns per a tots els grups i categories:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna de les previstes a l'article 57 del Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que permeti l'accés a l'ocupació pública. En el supòsit que les persones aspirants no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, han d'acreditar-ne el coneixement mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen “els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera (DELE)” expedit per les entitats previstes o mitjançant l'acreditació que estan en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent al territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que tenen el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.

b) Tenir 16 anys d'edat complits i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que haguessin estat separades o inhabilitades. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

d) Haver satisfet la taxa en la forma establerta a la base 4.2. d'aquestes bases.

e) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions de la plaça a proveir.

f) Estar en possessió de les següents titulacions, per accedir a les borses de les següents categories:

  • Metge/metgessa: títol de graduat universitari o graduada universitària en medicina o equivalent.
  • Psicòleg/psicòloga: títol universitari de grau en psicologia o equivalent.
  • Fisioterapeuta: títol universitari de fisioterapeuta o equivalent.
  • Infermer/infermera: títol de graduat universitari o graduada universitària en infermeria o equivalent.
  • Educador/educadora social: títol de graduat/graduada universitari/universitària en educació social o de la diplomatura universitària en educació social o equivalent.
  • Treballador/treballadora social: títol de graduat/graduada universitari/universitària en treball social o equivalent.
  • Terapeuta ocupacional: títol de graduat universitari o graduada universitària en teràpia ocupacional o equivalent.
  • Auxiliar d'infermeria: títol de tècnic/tècnica en cures auxiliars d'infermeria (cicle formatiu de grau mitjà, branca sanitària) o equivalent.
  • Monitor/monitora de laborteràpia: títol de graduat/graduada en educació secundària obligatòria o títol de cicle formatiu de grau mitja (branca sanitària) o equivalent.
  • Auxiliar de serveis socials: títol de graduat/graduada en educació secundària obligatòria o títol de cicle formatiu de grau mitja (branca sanitària) o equivalent.
  • Cambrer netejador/cambrera netejadora: no s'exigeix cap titulació acadèmica.
  • Netejador/netejadora: no s'exigeix cap titulació acadèmica.
  • Zelador/zeladora: no s'exigeix cap titulació acadèmica.
  • Cuiner/cuinera: títol de graduat o graduada en educació secundària obligatòria (ESO) o Formació Professional de grau mitjà o equivalent.
  • Ajudant/ajudanta de cuina: no s'exigeix cap titulació acadèmica.
  • Monitor/monitora socorrista: títol de monitor per la Reial Federació Espanyola de Natació, tècnic esportiu nivell 1 en natació, títol de la Federació Espanyola de Socorrisme, títol expedit per la Creu Roja o estaments o empreses homologades per la Conselleria de Sanitat del Govern de les Illes Balears, TAFAE o equivalent.
  • Oficial oficis múltiples: títol de graduat/graduada en educació secundària obligatòria o formació professional de primer grau o equivalent. Estar en possessió del carnet de conduir B.
  • Operari/operària oficis múltiples: no s'exigeix cap titulació acadèmica. Estar en possessió del carnet de conduir B.
  • Educador/educadora infantil: títol de tècnic/tècnica superior en educació infantil o equivalent. Estar en possessió del certificat de capacitació per a l'ensenyament en llengua catalana al primer cicle de l'educació infantil (CCI) o certificat de capacitació per a l'ensenyament en llengua catalana al primer cicle d'educació infantil i primària (CCIP).

g) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana, nivell:

B2, per les categories de metge/metgessa, psicòleg/psicòloga, infermer/infermera, educador/educadora social, treballador/treballadora social, terapeuta ocupacional, fisioterapeuta, educador infantil.

B1, per les categories de monitor/monitora de laborteràpia, auxiliar d'infermeria, auxiliar de serveis socials, oficial oficis múltiples.

A2, per les categories de cambrers netejadors/cambreres netejadores, netejadors/netejadores, zeladors/zeladores, cuiner/cuinera, ajudants de cuina/ajudantes de cuina, monitor/monitora socorrista, operari/operària oficis múltiples.

Titulacions requerides de conformitat amb el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència dels coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant l'aportació d'un certificat corresponent a un nivell igual o superior al que exigeix el Decret 11/2017 de 24 de març, expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

Els estudis de llengua catalana de l'ESO i del batxillerat es poden homologar amb els certificats oficials de coneixements de llengua catalana A2, B1, B2 i C1 de la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears.

S'acceptarà l'homologació del certificats de català sempre que s'hagi realitzat abans de cada tall.

Els certificats obtinguts a Catalunya i a la Comunitat Valenciana i els estudis d'ESO o batxillerat realitzats en aquelles comunitats autònomes no són directament vàlids i se n'ha de sol·licitar l'homologació corresponent a la Direcció General competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears.

Aquelles persones aspirants que no puguin acreditar documentalment els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell requerit a la convocatòria, hauran de realitzar una prova específica, per la qual cosa seran requerits mitjançant un anunci a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es), al catàleg de tràmits, convocatòries i borsa d'ocupació.

Establerta la data de tall i en el termini màxim de cinc dies, es publicarà a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, la llista de les persones aspirants que han de realitzar la prova de llengua catalana, amb indicació del dia, hora i lloc de realització de la prova.

El resultat de la prova serà d'apte/apta o no apte/no apta. La qualificació de “no apte/no apta” o de “no presentat/no presentada” implicarà que la persona interessada constarà com a exclosa en la relació provisional de persones aspirants admeses i excloses al procés selectiu.

h) Per aquelles categories que tenguin contacte amb menors, s'haurà d'acreditar, no haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, assetjament sexual, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com por tràfic d'éssers humans. A aquest efecte, la persona interessada que pretengui l'accés a les professions, oficis i activitats que impliquen contacte habitual amb menors, haurà d'acreditar aquesta circumstància, bé mitjançant l'aportació d'una certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals, bé autoritzant el personal del Servei de Recursos Humans del Consell Insular d'Eivissa perquè sol·liciti i obtengui del Registre Central de delinqüents sexuals, en el seu nom, la informació requerida.

4. Inscripcions

4.1. Les persones aspirants que vulguin formar part d'aquesta borsa hauran de presentar la corresponent sol·licitud telemàticament a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es/convoca.online) o al Registre Electrònic General del Consell Insular d'Eivissa mitjançant cita prèvia (https://citaprevia.conselldeivissa.es/) i s'han de dirigir a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa.

També poden presentar-se per les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els errors de fet que poguessin advertir-se com a tals en la sol·licitud, es poden esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de part.

Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagin fet constar en les seues sol·licituds i poden únicament demanar la seua modificació mitjançant escrit motivat, abans de cada tall.

La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa sempre que determini la mancança dels requisits per participar en la convocatòria comportarà l'exclusió immediata de la persona sol·licitant des del moment en què s'adverteixi, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

4.2. Les persones aspirants hauran de presentar:

- Omplir el procediment telemàtic, disponible a l'efecte, segons la categoria a la borsa que opti.

Als efectes d'admissió de les persones aspirants, es tindran en compte les dades que aquestes facin constar a la sol·licitud.

Les dades corresponents al domicili, telèfon i adreça electrònica que figurin en la sol·licitud es consideraran com les úniques vàlides a efectes de notificació i seran responsabilitat exclusiva de les persones aspirants els errors en la seua consignació i la comunicació al Consell d'Eivissa de qualsevol canvi en aquestes.

Serà responsabilitat de les persones aspirants la veracitat de les dades consignades, sense perjudici que en qualsevol moment l'autoritat convocant o la comissió avaluadora pugui requerir l'acreditació dels requisits necessaris quan cregui que hi ha inexactituds o falsedats en les quals hagin pogut incórrer les persones aspirants.

- Titulació exigida segons la categoria a la qual es presenta.

- Certificat del nivell de coneixements de llengua catalana segons el que s'exposa al punt g de l'apartat de requisits d'aquesta convocatòria.

Les persones interessades hauran d'acompanyar a la sol·licitud la documentació acreditativa del mèrits a valorar. Els mèrits es valoraran amb referència a la data de tall.

- Document acreditatiu d'haver abonat els drets de participació:

Les persones aspirants hauran d'acompanyar a la sol·licitud, de la categoria a la qual hagin optat, el document acreditatiu d'haver abonat els drets de participació, de conformitat amb els imports a la categoria a què es presenten:

  • Metge/metgessa: 30,05 €
  • Psicòleg/psicòloga: 30,05 €
  • Fisioterapeuta: 24,04 €
  • Infermer/infermera: 24,04 €
  • Educador/educadora social: 24,04 €
  • Treballador/treballadora social: 24,04 €
  • Terapeuta ocupacional: 24,04 €
  • Auxiliar d'infermeria: 12,02 €
  • Monitor/monitora de laborteràpia: 12,02 €
  • Auxiliar de serveis socials: 12,02 €
  • Cambrer/cambrera netejador/netejadora: 6,01 €
  • Netejador/netejadora: 6,01 €
  • Zelador/zeladora: 6,01 €
  • Cuiner/cuinera: 12,02 €
  • Ajudant/ajudanta de cuina: 6,01 €
  • Monitor/monitora socorrista: 6,01 €
  • Oficial oficis múltiples: 12,02 €
  • Operari/operària oficis múltiples: 6,01 €
  • Educador infantil: 18,03 €

Bonificacions:

Les persones aspirants tendran dret a les següents bonificacions segons el que estableix l'article 8 de l'Ordenança:

  • Persones amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33%: 50%
  • Persones que figurin com demandants de feina: 50%
  • Membres de família nombrosa general: 50%
  • Membres de família nombrosa especial: 75%

S'haurà de presentar la documentació que acrediti tenir dret a la bonificació de les taxes al tràmit d'inscripció.

En cap cas, la sola presentació del justificant d'ingrés dels drets de participació suposarà la substitució del tràmit de presentació, en temps i forma, de la sol·licitud a l'òrgan expressat en aquestes bases.

Així mateix, la falta d'abonament d'aquests drets de participació durant el termini de presentació de sol·licituds no serà esmenable i determinarà l'exclusió de les persones aspirants.

No serà procedent en cap cas la devolució de la taxa en els supòsits d'exclusió de la convocatòria per causa imputable a la persona interessada.

4.3. Mèrits a presentar:

El barem de mèrits consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones aspirants, fins a un màxim de 40 punts, i de conformitat amb l'escala següent:

a) Titulacions acadèmiques. Puntuació màxima: 6 punts

Títol de doctor: 3 punts

Títol de màster: 2 punts

Graus universitaris o equivalent: 3 punts

Diplomatures universitàries o equivalent: 2 punts

Titulacions de formació professional corresponents a la branca de la categoria a seleccionar: 2 punts

Títol inferior als anteriors: 1 punt

No es valoraran els títols acadèmics que s'hagin presentat com a requisit.

b) Cursos de formació i perfeccionament. Puntuació màxima: 8 punts

Cursos de formació i perfeccionament impartits per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP –abans Institut Balear d'Administració Pública, IBAP), per la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), pel Consell Insular d'Eivissa, per la Universitat, pels col·legis professionals, per l'Administració de l'Estat, autonòmica o local, i altres cursos convalidats per l'EBAP. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, per la qual cosa no seran acumulatius l'assistència i l'aprofitament.

Es valoraran tots els cursos de formació certificats amb aprofitament o assistència, impartits o promoguts per qualsevol administració pública de base territorial i escoles d'administració pública.

També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració.

Els cursos amb aprofitament o impartits es valoraran a raó de 0,02 punts per hora.

Els cursos amb assistència es valoraran a raó de 0,01 punts per hora.

No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.

Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.

En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació.

Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica com a usuari/ària.

c) Coneixements de llengua catalana. Puntuació màxima: 3 punts.

Aquest apartat es valorarà de la següent forma:

  • Nivell B1 o equivalència reconeguda: 1,75 punts
  • Nivell B2 o equivalència reconeguda: 2,00 punts
  • Nivell C1 o equivalència reconeguda: 2,25 punts
  • Nivell C2 o equivalència reconeguda: 2,75 punts
  • Nivell LA o equivalència reconeguda: 0,25 punts

Només es valorarà un certificat que sigui superior al que s'exigeix, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti.

Si només es presenta el certificat de coneixements de llenguatge administratiu es valorarà a raó de 0,25 punts.

Aquests coneixements s'han d'acreditar mitjançant l'aportació de títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General del òrgan competent en política lingüística del Govern de les Illes Balears i les equivalències previstes.

d) Coneixements de llengües estrangeres (nivells del Marc comú europeu de referència per les llengües, MCER). Puntuació màxima: 3 punts.

Aquest apartat es valorarà de la següent forma:

  • Nivell A1: 0,5 punts
  • Nivell A2: 1 punt
  • Nivell B1: 1,5 punts
  • Nivell B2: 2,25 punts
  • Nivell C1: 2,75 punts
  • Nivell C2: 3 punts

Es valoraran els certificats emesos per l'Escola Oficial d'Idiomes o equivalents i només es valorarà el certificat de superior nivell presentat per a cada llengua.

e) Experiència professional. La puntuació màxima serà de 20 punts.

1. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública de la mateixa categoria que es convoca: 0,25 punts/mes.

2. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública en qualsevol categoria del subgrup immediatament superior o, en el cas que no n'hi hagués, del mateix grup o grup immediatament superior que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria que es convoca: 0,18 punts/mes.

3. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública en qualsevol categoria del subgrup immediatament inferior, o, en el cas que no n'hi hagués, del grup immediatament inferior que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria que es convoca: 0,11 punts/mes.

4. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública amb una categoria diferent a les incloses en els punts 1, 2 i 3: 0,06 punts/mes.

A l'efecte de valorar aquest mèrit (punts 1, 2, 3 i 4) s'inclouen, en tot cas, els serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins de l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública i sector públic instrumental de l'administració.

5. Experiència professional amb relació laboral en treballs realitzats en empresa pública societària, privada i en règim d'autònoms de la categoria igual que la plaça convocada, enquadrada dins del mateix grup de classificació professional que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria que es convoca: 0,08 punts/mes.

6. Experiència professional amb relació laboral en treballs realitzats en empresa pública societària, privada i en règim d'autònoms de qualsevol categoria superior a la plaça convocada, enquadrada dins del mateix grup de classificació professional que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria que es convoca: 0,05 punts/mes.

7. Experiència professional amb relació laboral en treballs realitzats en empresa pública societària, privada i en règim d'autònoms de la categoria inferior a la plaça convocada, enquadrada dins del mateix grup de classificació professional que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria que es convoca: 0,04 punts/mes.

S'ha d'atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui quan la jornada sigui inferior a l'ordinària.

En cap cas, ocupar un lloc de treball reservat a personal eventual o alt càrrec o d'estricta confiança política no constituirà mèrit per accedir a la funció pública o a la promoció interna.

En el cas que l'aspirant hagi desenvolupat simultàniament dues o més modalitats professionals anteriors, només se'n computarà una a efecte de valoració, que serà la que atorgui una puntuació més alta.

La documentació d'aquests mèrits s'acreditarà mitjançant la presentació de la següent documentació:

  • Treballs realitzats a l'Administració pública: certificat de l'organisme corresponent, en el qual constin: temps treballat, categoria, grup o subgrup i vinculació amb l'Administració (funcionari de carrera, funcionari interí o contracte laboral).
  • Treballs realitzats en empresa pública societària o privada i règim d'autònoms: còpies dels contractes de treball o certificat d'empresa, acompanyats obligatòriament del certificat de vida laboral emès per la Seguretat Social.

S'ha de fer constar el temps de treball, la categoria laboral i el grup de classificació professional. Per acreditar el treball d'autònoms s'exigirà el document d'alta d'activitat econòmica juntament amb la vida laboral. Si l'activitat professional no queda reflectida en la vida laboral, s'haurà d'adjuntar el certificat del col·legi professional que acrediti l'exercici de l'activitat en els períodes que correspongui.

En l'àmbit de qualsevol dels dos apartats anteriors, s'ha d'acreditar que s'han exercit funcions de naturalesa o de contengut tècnic anàleg a les de la categoria professional per a la qual s'opta.

Només es podrà valorar l'experiència laboral quan de la documentació aportada es desprenguin clarament les funcions realitzades i l'analogia amb les del lloc que s'ha de proveir. Es pot acreditar mitjançant la presentació, juntament amb els mèrits, d'un certificat de funcions realitzades o d'un informe, emès per la persona responsable del servei, de les funcions desenvolupades en el lloc de treball.

4.4. La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívoca de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tendrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

4.5. S'obrirà un procediment electrònic per a les inscripcions i un altre procediment per a l'aportació de mèrits. Les persones interessades presentaran els requisits al procediment denominat INSCRIPCIONS, mitjançant el tràmit de la Seu electrònica «Convocatòries i borsa d'ocupació», i els mèrits al procediment d'APORTACIÓ DE MÈRITS, a «Convocatòries i borsa d'ocupació». Només caldrà apuntar-se un cop al procediment d'INSCRIPCIONS i per aportar mèrits serà necessari aportar el justificant obtingut a la inscripció.

La primera presentació de mèrits s'haurà de realitzar mitjançant el procediment creat d'APORTACIÓ DE MÈRITS, a «Convocatòries i borsa d'ocupació», a l'apartat «Borsa d'ocupació» però, durant l'interval entre la presentació dels mèrits i la data de tall, només podran presentar-se els nous mèrits una sola vegada, mitjançant el procediment electrònic «d'aportació de mèrits». Si la persona interessada, després d'una primera aportació de mèrits vol tornar-ne a presentar ho haurà de fer mitjançant el procediment electrònic APORTACIÓ DE MÈRITS, a «Convocatòries i borsa d'ocupació», un sol cop, si es vol presentar una segona documentació haurà d'introduir-se mitjançant el tràmit de la Seu electrònica «instància general».

S'aconsella a la persona aspirant que a efectes de facilitar el procediment realitzi tota la introducció de mèrits una sola vegada entre les diferents dates de tall, així no tindrà que utilitzar el procediment de la Seu electrònica «instància general».

5. Admissió de persones aspirants i barem de mèrits

L'autoritat convocant, o aquella en què delegui, dictarà resolució, en el termini màxim de deu dies, en la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses juntament amb el resultat del barem de mèrits.

S'exposarà a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, en la qual constaran el nom i els llinatges de les persones candidates, i quatre xifres aleatòries del document nacional d'identitat i la causa de la seua exclusió, si fos el cas.

Els errors de fet podran corregir-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

A fi d'evitar errors i, si se'n produeixen, de possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar que no figuren a la llista de persones excloses, i que, a més, consten a la de persones admeses.

En tot cas, les persones aspirants excloses disposaran d'un termini de deu dies, des del dia següent a aquell en què es publica la relació provisional a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, perquè puguin presentar al·legacions.

Qui no presenti al·legacions dins del termini assenyalat, justificant el seu dret d'estar-hi admès/admesa, s'exclourà definitivament del procés.

En cas d'urgència es poden realitzar contractacions malgrat no haver transcorregut el termini de presentació d'al·legacions, tot atenent la situació de precarietat en l'atenció de les persones usuàries que manifestin els serveis. Una vegada resoltes les llistes provisionals les persones candidates se situaran al lloc que els pertoqui per rigorós ordre.

Transcorregut el termini fixat per presentar al·legacions, es dictarà resolució que declararà aprovada la llista definitiva de persones que formaran part de la borsa extraordinària i urgent.

Aquest procediment es repetirà cada vegada que es faci un nou tall de les sol·licituds que s'hagin presentat des de l'última resolució definitiva.

El termini de sol·licituds seguirà obert i el nou tall es realitzarà en el termini de tres mesos, a excepció que, la previsió de contractacions sigui major que la llista aprovada, en aquest cas, es realitzarà un tall amb les sol·licituds presentades fins a llavors i, el termini tornarà a comptar des de la data de la nova resolució definitiva.

La qualificació dels mèrits es podrà realitzar directament pels tècnics del Servei de Recursos Humans, que seran designats per aquestes tasques o, per els qui designi l'òrgan competent. Es constituiran com a òrgan col·legiat i estaran sotmesos a les normes que la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, preveu a aquests efectes. No podrà estar format per menys de tres membres.

6. Període de prova

Les persones que formen part de la borsa hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits establerts en aquestes bases quan siguin requerides per a la provisió d'un lloc de treball. La falsedat en la baremació dels mèrits en l'acreditació dels requisits suposarà ser exclòs d'aquesta borsa i de qualsevol contractació, sense poder tornar a formar-ne part. A més es poden iniciar el tràmits oportuns per falsedat documental.

Per cobrir una vacant en menys de 24 hores, després del primer intent telefònic i el missatge informatitzat sense obtenir-hi resposta en el termini de trenta minuts, es passarà a l'aspirant següent, i el primer restarà en el mateix ordre de la borsa en què estava abans de realitzar la crida. Si es reproduís la situació amb el segon aspirant, se seguirà el mateix procediment fins que alguna de les persones aspirants accepti l'oferta.

La persona contractada quedarà supeditada a superar un període de prova.

La durada del període de prova no podrà excedir de sis mesos per als tècnics titulats, ni de dos mesos per als altres treballadors.

En el supòsit dels contractes temporals de durada determinada de l'article 15 de l'ET concertats per temps no superior a sis mesos, el període de prova no podrà excedir d'un mes, llevat que es disposi una altra cosa en el conveni col·lectiu.

Durant el període de prova qualsevol de les parts pot desistir de continuar la relació laboral.

A l'acabament d'aquest període, la persona treballadora haurà d'obtenir una valoració d'apte o no apte, per al qual es tendrà com a referència l'informe que hagi emès el cap de la Secció o del Servei. Si el Servei de Recursos Humans no rep cap informe de no apta, per part de la Secció o del Servei al qual estigui adscrita la persona contractada, s'entendrà que el resultat ha estat apta i el contracte continuarà.

La no superació del període de prova suposarà l'extinció de la seua relació laboral amb el Consell Insular d'Eivissa i deixarà de formar part de la borsa, fet que serà resolt per l'autoritat competent de la Corporació.

Les situacions d'incapacitat temporal, risc durant l'embaràs, maternitat, adopció, guarda amb fins d'adopció, acolliment, risc durant la lactància i paternitat, que afectin el treballador durant el període de prova n'interrompen el còmput.

7. Vigència

Aquest acord te una vigència indefinida i té un efecte a partir del dia següent de la seua publicació.

8. Recursos i impugnacions

Contra la resolució de l'òrgan competent per l'aprovació de les presents bases, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada en els termes dels articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d‘octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.»

 

Eivissa, 8 d'octubre de 2024

El secretari general del Consell Insular d'Eivissa Pedro Bueno Flores