Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MENORCA

INSTITUT MENORQUÍ D'ESTUDIS

Núm. 651676
Decret de presidència nùm. 22/2024 de 8 d'octubre de 2024, relatiu a l'aprovació de les bases específiques i la convocatòria de les proves selectives de provisió de places de la plantilla de l'IME de l'oferta pública d'ocupació extraordinària de l'IME del 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Rector, en sessió de 7 de desembre de 2023, aprovà l'oferta pública d'ocupació extraordinària de l'Institut Menorquí d'Estudis (IME) per a l'any 2023 (BOIB núm. 30 de 29 de febrer de 2024), i sol·licità al Consell Insular la modificació de la plantilla de personal a l'objecte que, en el moment  de la convocatòria del procés selectiu corresponent, les places a convocar es poguessin adequar a les necessitats actuals de l'IME.

En data 19 de setembre de 2024 , el Consell Rector aprovà les bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari previstes en les ofertes públiques d'ocupació de l'IME 2023 (BOIB núm. 128 de 28 de setembre 2024), i en la mateixa reunió aprovà la modificació de les fitxes del catàleg de llocs de treball de les places de l'oferta pública d'ocupació de l'IME 2023 (BOIB núm. 128 de 28 de setembre 2024).

Per altra banda, el Ple del Consell Insular de Menorca, en data 23 de setembre de 2024,  aprovà la modificació de la plantilla de personal de l'IME de conformitat amb la petició del Consell Rector. L'esmentat expedient de modificació pressupostària requereix 15 dies d'exposició pública, tot i que, en el cas que durant el termini esmentat no es presenti cap al·legació, l'acord fins aleshores provisional esdevé definitiu.

El president de l'IME, en data 1 d'octubre de 2024 (BOIB núm. 131 de 5 d'octubre de 2024), aprovà la modificació de l'oferta pública d'ocupació adoptada, per tal d'adaptar-la a la modificació de la plantilla esmentada en el paràgraf precedent.

L'accés a la funció pública es regeix pel que estableixen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; per la Llei de funció pública; per la Llei 3/2007, de 22 de febrer, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i la resta de normativa d'aplicació general.

Atès el que disposen la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic;

Atesos els informes emesos per la cap del Servei de Gestió de Persones de data 5 de desembre de 2023, 14 d'agost de 2024 i 7 d'octubre de 2024;

El president de l'IME, per delegació del Consell Rector en data 3 de setembre de 2024 (BOIB núm. 131 de 5 d'octubre de 2024), adopta els acords següents:

Primer. Aprovar les bases específiques dels processos de selecció de provisió de places de la plantilla de l'Institut Menorquí d'Estudis (administratiu, tècnic/a d'àmbit social, tècnic/a d'edicions i tècnic/a-investigador/a de medi marí) que consten en l'annex I de cadascuna de les bases, de conformitat amb el contingut de les bases generals de l'Oferta Pública d'Ocupació de l'Institut Menorquí d'Estudis 2023.

Segon. Convocar els processos de selecció de provisió de places de la plantilla de l'IME (administratiu, tècnic/a d'àmbit social, tècnic/a d'edicions i tècnic/a investigador/a de medi marí) d'acord amb les convocatòries de l'annex.

Tercer. La convocatòria dels processos de selecció restarà condicionada al fet que no es presentin al·legacions a l'expedient de modificació pressupostària de la plantilla de l'IME aprovat inicialment, sempre que la seva resolució afecti la tramitació de l'esmentada oferta pública.

Quart. Ordenar la publicació de les esmentades bases i de la convocatòria de les places en el Butlletí Oficial de les Illes Balears als efectes oportuns.

Cinquè. Iniciar el termini de 20 dies hàbils per a la presentació de sol·licituds, des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Signat en el lloc i la data que consta en la signatura electrònica: 8 d'octubre de 2024 ​​​​​​​El president Joan Pons Torres

 

ANNEX BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES, PER A L'INGRÉS PEL TORN LLIURE, PER PROVEIR LA PLAÇA D'ADMINISTRATIU/IVA DE L'OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ 2023 DE L'INSTITUT MENORQUÍ D'ESTUDIS

1. Objecte de les bases específiques

L'objecte d'aquesta convocatòria és cobrir una plaça vacant de ADMINISTRATIU/IVA, funcionari del grup C, subgrup C1, de l'Institut Menorquí d'Estudis, incloses en l'Oferta Pública d'Ocupació (OPO) de 2023 de l'Institut Menorquí d'Estudis.

S'entén per places vacants tant les no cobertes temporalment com les places cobertes temporalment per funcionaris interins.

El temari específic que regeix la convocatòria és el que s'estableix en l'annex I d'aquest document.

2. Normativa d'aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari previstes en les ofertes públiques d'ocupació de l'IME aprovades per Acord del Consell Rector de l'entitat de data 19 de setembre de 2024.

3. Transparència i protecció de dades personals

Al llarg del procés selectiu, es publicarà al portal de l'IME tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d'aquest procés.

Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seva identitat pública, han d'indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seves dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d'Estat contra la violència de gènere.

4. Mèrits particulars

En relació amb l'apartat B de l'annex II de les Bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d'altres mèrits al·legats amb un total de fins a 4 punts com a màxim, els mèrits que es valoraran són:

Els 3 primers punts passen a l'apartat de formació continuada i es pot assolir així el global de 7 punts per aquest apartat 2.2 de les bases generals.

L'altre punt disponible és per a la carrera professional, pel qual es pot obtenir un total de 3 punts, en lloc dels 2 prevists en les bases generals.

5. Calendari previst

La primera prova d'oposició està prevista per al darrer trimestre de 2024.

6. Proves d'oposició

Per a la prova teòrica del temari general (annex 1 de les bases generals), l'Institut Menorquí d'Estudis posarà a l'abast dels opositors una bateria de preguntes sobre les quals els tribunals elegiran les corresponents a la prova.

La prova teoricopràctica consistirà en la realització d'exercicis que demostrin la possessió de coneixements, d'habilitats i de destreses relacionades amb el temari que consta en l'annex 2 d'aquestes bases i en el temps que determini el tribunal.

7. Nomenament del personal de nou ingrés

El nomenament del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà en règim de personal funcionarial.

El cessament del personal que ocupa les places de forma interina, en aplicació de l'article 18 de l'Acord marc que regeix les relacions entre el Consell Insular de Menorca i el seu personal funcionari, es produirà per ordre invers al de l'antiguitat en el lloc objecte de l'OPO. S'exceptuen d'aquest ordre les places que estiguin cobertes interinament o temporalment per cobrir situacions especials dels seus titulars (comissió de serveis, serveis especials, etc.).

 

​​​​​​​8. Ordre de prelació i adjudicació de places de les persones aspirants

La relació d'aspirants que hagin superat l'oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l'oposició.

L'ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l'oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les bases generals i específiques.

L'adjudicació dels llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

 

ANNEX 1 Característiques de la convocatòria

- Denominació: ADMINISTRATIU

- Nombre de places que es convoquen: 1

- Tipus: Funcionari

- Escala: Administració general

- Subescala: Administrativa

- Grup: C, subgrup C1

- Nivell: 20

- Oferta Pública: 2023

- Titulació: Batxillerat, tècnic o equivalent

- Nivell de català: C1

 

ANNEX 2 TEMARI ESPECÍFIC D'ADMINISTRATIU

Tema 1. Estructura interna i funcionament de l'IME. Estatuts i Reglament de règim intern de l'IME. Missió, visió i valors.

Tema 2. Estructura interna i funcionament del CIM.

Tema 3. Conceptes generals: bon govern, transparència, dret a una bona administració i a serveis públics de qualitat, cartes de serveis, avaluació permanent dels serveis públics i govern obert.

Tema 4. El dret a la protecció de dades de caràcter personal: definició. Categories de dades de caràcter personal. El consentiment. El consentiment dels menors d'edat.

Tema 5. El dret d'informació. Els drets de les persones interessades. El delegat de protecció de dades. Mesures de seguretat. Les notificacions de violacions de seguretat.

Tema 6. Llei general de subvencions i decret legislatiu de desenvolupament. Concurrència competitiva. Subvencions directes. Procediment de convocatòria d'ajuts i premis. Sol·licitud de subvencions.

Tema 7. Gestió de convenis, acords i protocols de col·laboració amb altres institucions. Normativa aplicable i procediment administratiu.

Tema 8. L'Administració pública: concepte i principis. El ciutadà i ciutadana com a titular de drets davant l'Administració, dret d'accés als serveis i la informació pública, el dret d'accés de les persones a la informació i la documentació públiques.

Tema 9. La competència administrativa. La titularitat i l'exercici de la competència. La direcció i supervisió. La delegació de competències. L'avocació. L'encàrrec de gestió. La delegació de signatura. La suplència.

Tema 10. Les persones interessades en el procediment administratiu. Normes generals d'actuació. El procediment administratiu: fases, terminis, requisits dels actes administratius. Els drets de les persones interessades en un procediment administratiu.

Tema 11. La iniciació del procediment administratiu. Informació i actuacions prèvies. La iniciació del procediment d'ofici per part de l'Administració. L'inici del procediment a sol·licitud de la persona interessada.

Tema 12. L'expedient administratiu. Impuls. Instrucció. La finalització del procediment administratiu. La tramitació simplificada del procediment administratiu comú.

Tema 13. La regulació del funcionament electrònic del sector públic: la seu electrònica, el portal d'internet, els sistemes d'identificació de les administracions públiques, l'actuació administrativa automatitzada, els sistemes de signatura per a l'actuació administrativa automatitzada, la signatura electrònica del personal al servei de les administracions públiques, l'assegurament i interoperabilitat de la signatura electrònica, l'intercanvi electrònic de dades en entorns tancats de comunicació i l'arxiu electrònic de documents.

Tema 14. L'administració electrònica. Els avantatges de l'administració electrònica. Els drets de la ciutadania a relacionar-se amb l'Administració pública per mitjans electrònics. Dades i documents que no cal aportar davant l'Administració.

Tema 15. Els registres d'entrada i sortida de documents administratius: normativa aplicable i organització. Les oficines d'assistència en matèria de registre.

Tema 16. La gestió documental. La gestió dels documents administratius. La gestió dels documents electrònics. La transferència de documents.

Tema 17. Documentació administrativa: estructura i criteris de redacció de decrets, resolucions, propostes, notificacions, cartes, certificats, citacions, convocatòries de reunió, actes de reunió, oficis i sol·licituds. Els usos no sexistes ni discriminatoris de la llengua en el llenguatge administratiu.

Tema 18. El pressupost: concepte i estructura. Operacions economicofinanceres d'acord amb el pressupost i bases d'execució del pressupost. Modificacions pressupostàries. Tipologies d'operacions, declaracions d'IVA i IRPF, pagaments i emissió de factures.

Tema 19. Contractes del sector públic: tipologia, característiques essencials i característiques de la contractació electrònica. Procediments de contractació segons tipologies, contractació major i menor.

Tema 20. La normativa reguladora de la funció pública. Les classes d'empleats i empleades públics. L'estructura de l'ocupació pública. L'adquisició i pèrdua de la relació de servei.

Tema 21. Les situacions administratives. La provisió de llocs de treball i mobilitat. El règim d'incompatibilitats.

Tema 22. Els drets dels empleats i empleades públics. Els drets individuals i els drets individuals exercits col·lectivament. El dret a la carrera professional i a la promoció interna. L'avaluació de l'acompliment. Principis ètics i de conducta dels empleats i empleades públics. Els deures dels empleats i empleades públics. El règim disciplinari.

Tema 23. Pla d'igualtat del Consell Insular de Menorca. Protocol d'assetjament laboral del Consell Insular de Menorca.

Tema 24. Els delictes contra l'Administració pública: la infidelitat en la custòdia de documents i violació de secrets, el suborn, i el tràfic d'influències. Les negociacions i activitats prohibides als funcionaris i funcionàries públics i els abusos en l'exercici de la seva funció.

 

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES, PER A L'INGRÉS PEL TORN LLIURE, PER PROVEIR UNA PLAÇA DE TÈCNIC/A D'ÀMBIT SOCIAL DE L'OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ 2023 DE L'INSTITUT MENORQUÍ D'ESTUDIS

1. Objecte de les bases específiques

L'objecte d'aquesta convocatòria és cobrir una plaça vacant de tècnic/a d'àmbit social, personal laboral del grup A, subgrup A2, per torn lliure, corresponent a l'Oferta Pública d'Ocupació (OPO) de 2023 de l'Institut Menorquí d'Estudis.

S'entén per places vacants tant les no cobertes temporalment com les places cobertes temporalment per funcionaris interins o personal laboral temporal.

El temari específic que regeix la convocatòria és el que s'estableix en l'annex 2 d'aquest document.

2. Normativa d'aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal laboral previstes en les ofertes públiques d'ocupació de l'IME aprovades per Acord del Consell Rector de l'entitat de data 19 de setembre de 2024.

3. Transparència i protecció de dades personals

Al llarg del procés selectiu, es publicarà al portal de l'IME tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d'aquest procés.

Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seva identitat pública, han d'indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seves dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d'Estat contra la violència de gènere.

4. Mèrits particulars

En relació amb l'apartat B de l'annex II de les Bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d'altres mèrits al·legats amb un total de 4 punts com a màxim, els mèrits que es valoraran són:

- Índex publicacions científiques (màxim 2 punts): La persona amb millor índex SCOPUS obtindrà la puntuació màxima de 2 punts, i a la resta de persones a baremar se'ls assignarà de forma decreixent de manera proporcional.

- Publicacions relacionades amb ISBN, beques i premis d'investigació (màxim 2 punts): 0,5 per cada publicació/llibre, 0,1 per cada capítol de llibre i 0,2 per cadascun dels reconeixements obtinguts.

5. Calendari previst

La primera prova d'oposició està prevista per al darrer trimestre de 2024.

6. Proves d'oposició

Per a la prova teòrica del temari general (annex 1 de les bases generals), l'Institut Menorquí d'Estudis posarà a l'abast dels opositors una bateria de preguntes sobre les quals els tribunals elegiran les corresponents a la prova.

La prova teoricopràctica consistirà en la realització d'exercicis que demostrin la possessió de coneixements, d'habilitats i de destreses relacionades amb el temari que consta en l'annex 2 d'aquestes bases i en el temps que determini el tribunal.

7. Nomenament del personal de nou ingrés

El nomenament del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà en règim de personal laboral.

El cessament del personal que ocupa les places de forma interina i/o temporal, en aplicació de l'article 18 de l'Acord marc que regeix les relacions entre el Consell Insular de Menorca i el seu personal funcionari, es produirà per ordre invers al de l'antiguitat en el lloc objecte de l'OPO. S'exceptuen d'aquest ordre les places que estiguin cobertes interinament o temporalment per cobrir situacions especials dels seus titulars (comissió de serveis, serveis especials, etc.).

8. Ordre de prelació i adjudicació de places de les persones aspirants

La relació d'aspirants que hagin superat l'oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l'oposició.

L'ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l'oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les bases generals i específiques.

L'adjudicació dels llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.​​​​​​​

 

ANNEX 1 Característiques de la convocatòria

Denominació: Tècnic/a d'àmbit social

Nombre de places que es convoquen: 1

Torn lliure: 1

Tipus: Laboral

Escala: Administració especial

Subescala: Tècnica

Classe: Investigació social

Grup: A, subgrup A2

Nivell: 20

Oferta Pública: 2023

Titulació: Grau en sociologia, estadística, antropologia o altres titulacions superiors equiparables

Nivell de català: B2

Altres requisits: carnet de conduir B1; nivell d'anglès B1

 

ANNEX 2 Temari específic d'àmbit social

1. La societat com a objecte d'estudi de la sociologia. Individu i societat. L'estructura social.

2. Els grups socials. Les institucions socials. Els rols socials. Les classes socials.

3. Cultura i societat: valors i normes. Multiculturalitat.

4. El concepte de conflicte social. Formes, causes, mobilització i desenvolupament.

5. Sexe i gènere: el procés de socialització de gènere.

6. La comunicació humana: els mitjans de comunicació social. Opinió pública i opinió publicada.

7. Tecnologies de la informació i la comunicació: tecnologies emergents. Xarxes socials. Noves formes d'influència.

8. L'estudi de la població: Demografia i sociologia de la població. Polítiques demogràfiques. Principals conceptes i fonts.

9. El concepte d'indicador. Disseny d'un sistema d'indicadors.

10. Els sistemes d'indicadors de l'àmbit social de l'Observatori Socioambiental de Menorca (OBSAM-IME).

11. Organismes competents i entitats vinculades al món social de Menorca i les Illes Balears.

12. Estructura social a Menorca. Canvis i tendències demogràfiques.

13. Envelliment de la població i reptes de la dependència.

14. Estructura social. Llars i famílies al segle XXI: el paper de la família en la socialització. Famílies, parelles i noves formes de convivència.

15. L'habitatge i l'exclusió residencial. Principals conceptes i fonts d'informació.

16. El mercat laboral i l'ocupació. Principals conceptes i fonts d'informació.

17. El paper de l'educació i la formació en el desenvolupament de les persones.

18. La investigació social: teoria i investigació empírica en les ciències socials. Les fases de la investigació social.

19. El disseny pràctic de la investigació: objectius, tècniques, distribució del temps i pressupostos.

20. Mètodes quantitatius i qualitatius: característiques, limitacions i complementarietat.

21. La quantificació en ciències socials: mètode de mesura. Validesa i fiabilitat.

22. L'ús de fonts d'informació secundària: anàlisi documental en ciències socials. Principals fonts estadístiques i registres de dades (Espanya, Comunitat Autònoma de les Illes Balears, Consell Insular de Menorca i ajuntaments de l'illa).

23. Organismes competents i entitats vinculades al registre estadístic de Menorca i les Illes Balears.

24. Tècniques d'investigació qualitativa: l'observació participant

25. Tècniques d'investigació qualitativa: l'entrevista. Històries de vida.

26. Tècniques d'investigació qualitativa: grups de discussió i grups focals.

27. Tècniques d'investigació quantitativa: mètodes i disseny d'enquestes i qüestionaris.

28. Tècniques d'investigació quantitativa: la mostra. Teoria i aplicació. Univers d'estudi, mida de la mostra, concepte d'error mostral i selecció de les unitats objecte d'estudi (tipus de mostreig).

29. Tècniques d'investigació quantitativa: anàlisi de resultats. Maneig de programes informàtics.

30. Creació i manteniment d'una base de dades. Maneig dels programaris específics.

31. Mètodes estadístics. Maneig dels programaris específics.

32. Estadística descriptiva. Mesures de centralització i dispersió.

33. Estadística inferencial. Distribucions mostrals i intervals de confiança.

34. Regressions i sèries temporals. Coeficients de correlació.

35. El sistema polític i els seus elements. Estudi comparat: principals models.

36. El procés electoral: el sufragi. Els sistemes electorals: elements i les seves conseqüències polítiques sobre la representació.

37. La lògica de l'acció col·lectiva. Associacionisme. Sindicats i organitzacions empresarials.

38. Societat civil i participació ciutadana: grups d'interès, grups de pressió i moviments socials. Participació ciutadana i innovació democràtica: noves formes de participació. El rol de l'Administració pública com a facilitador de la participació ciutadana.

39. Governança, xarxes i governs multinivell. Noves formes de governança. El nou paper de l'estat nació.

40. Cultura organitzativa i l'ètica pública: codis ètics. Els conflictes d'interessos i les incompatibilitats a l'Administració pública.

41. L'avaluació de les polítiques públiques: tipus. Criteris, indicadors, resultats i reformulació.

42. La planificació de la gestió pública: la planificació estratègica i operativa. La direcció per objectius. La programació de projectes. Gestió de projectes i gestió per objectius.

43. La gestió de la qualitat en els serveis socials públics. Instruments, avaluació i assegurament de la qualitat.

44. Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, i Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social.

45. Llei 5/2022, de 8 de juliol, de polítiques de joventut de les Illes Balears.

46. Llei 3/2002, de 17 de maig, d'estadística de les Illes Balears.

47. Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes balears.

48. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

 

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES, PER A L'INGRÉS PEL TORN LLIURE, PER PROVEIR UNA PLAÇA DE TÈCNIC D'EDICIONS DE L'OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ 2023 DE L'INSTITUT MENORQUÍ D'ESTUDIS

1. Objecte de les bases específiques

L'objecte d'aquesta convocatòria és cobrir una plaça vacant de tècnic d'edicions, personal laboral del grup A, subgrup A2, per torn lliure, corresponent a l'Oferta Pública d'Ocupació (OPO) de 2023 de l'Institut Menorquí d'Estudis.

S'entén per places vacants tant les no cobertes temporalment com les places cobertes temporalment per funcionaris interins i/o personal laboral temporal.

El temari específic que regeix la convocatòria és el que s'estableix en l'annex 2 d'aquest document.

2. Normativa d'aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal laboral previstes en les ofertes públiques d'ocupació de l'IME aprovades per Acord del Consell Rector de l'entitat de data 19 de setembre de 2024.

3. Transparència i protecció de dades personals

Al llarg del procés selectiu, es publicarà al portal de l'IME.

Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seva identitat pública, han d'indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seves dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d'Estat contra la violència de gènere.

4. Mèrits particulars

En relació amb l'apartat B de l'annex II de les Bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d'altres mèrits al·legats amb un total de fins a 4 punts com a màxim, els mèrits que es valoraran són:

4.1. S'afegeix 1 punt dels mèrits particulars a l'apartat 2.3 d'impartició de formació.

4.2 Català

En el cas específic del procés corresponent a l'escala de personal tècnic d'edicions, atès que el nivell superior (C2) de coneixements de llengua catalana és un requisit de participació, es valoren els certificats següents:

- Amb 2 punts, el certificat K, de capacitació per a la correcció de textos orals i escrits, o equivalent, atès que, per a la seva obtenció, cal disposar del nivell C2 de català,

- Amb 1 punt cadascun, el certificat J, de coneixements de llenguatge jurídic, o equivalent, i el certificat LA, de coneixements de llenguatge administratiu, o equivalent, atès que, per a la seva obtenció, cal disposar del nivell C1 de català.

Així, en l'apartat 3 d'idiomes de les bases generals la puntuació màxima assoleix els 4 punts, en ambdós subapartats, ja que el d'altres idiomes continua amb un màxim d'1,5 punts.

4.2 Els certificats de formació en programes específics d'edició de texts, imatges i maquetació seran considerats en l'apartat 2.2 de cursos i postgraus relacionats amb la plaça a ocupar.

4.3. Publicacions relacionades amb ISBN: 0,5 per cada unitat/llibre, i 0,1 per cada capítol de llibre; i 0,3 per cada contribució en congressos o conferències. Amb un màxim d'1 punt.

4.4. Beques, premis i reconeixements en algun dels àmbits i les funcions de la plaça, tal com la correcció, edició i/o maquetació: 0,2 punts per cada ítem obtingut, amb un màxim d'1 punt.

5. Calendari previst

La primera prova d'oposició està prevista per al darrer trimestre de 2024.

6. Proves d'oposició

Per a la prova teòrica del temari general (annex 1 de les bases generals), l'Institut Menorquí d'Estudis posarà a l'abast dels opositors una bateria de preguntes sobre les quals els tribunals elegiran les corresponents a la prova.

La prova teoricopràctica consistirà en la realització d'exercicis que demostrin la possessió de coneixements, d'habilitats i de destreses relacionades amb el temari específic que consta en l'annex 2 d'aquestes bases i en el temps que determini el tribunal, i almenys una part serà amb mitjans informàtics per demostrar el control i ús dels programes d'edició.

7. Nomenament del personal de nou ingrés

El nomenament del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà en règim de personal laboral.

El cessament del personal que ocupa les places de forma interina i/o temporal, en aplicació de l'article 18 de l'Acord marc que regeix les relacions entre el Consell Insular de Menorca i el seu personal funcionari, es produirà per ordre invers al de l'antiguitat en el lloc objecte de l'OPO. S'exceptuen d'aquest ordre les places que estiguin cobertes interinament o temporalment per cobrir situacions especials dels seus titulars (comissió de serveis, serveis especials, etc.).

8. Ordre de prelació i adjudicació de places de les persones aspirants

La relació d'aspirants que hagin superat l'oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l'oposició.

L'ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l'oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les bases generals i específiques.

L'adjudicació dels llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

 

ANNEX 1. Característiques de la convocatòria

Denominació: Tècnic/a d'edicions

​​​​​​​Nombre de places que es convoquen: 1

Torn lliure: 1

Tipus: Laboral

Escala: Administració especial Subescala: Tècnica

Classe: Edició

Grup: A, subgrup A2

Nivell: 20

Oferta Pública: 2023

Titulació: Grau en l'àmbit de la filologia, la història, les humanitats o altres titulacions superiors equiparables

Nivell de català: C2

​​​​​​​ANNEX 2 TEMARI ESPECÍFIC D'EDICIONS

1. Les editorials acadèmiques.

2. Gèneres editorials: les obres institucionals, els llibres científics, l'assaig d'alta divulgació i les revistes acadèmiques. Definició, característiques i singularitats.

3. Les col·leccions de l'IME.

4. Edicions pròpies, coedicions i col·laboracions. Diferències i processos de gestió en cada cas.

5. El procés d'edició: de l'original al llibre.

6. Gestió del procés editorial. Elaboració del cronograma del procés editorial i les seves fases.

7. Elaboració i control de pressupostos editorials.

8. Gestió de l'equip editorial. Especialitzacions, àmbits i funcions.

9. ISBN, ISSN, DL, NIPO, DOI, Thema: descripció, normativa i aplicació.

10. Plataformes i programes de gestió editorial.

11. El procés d'avaluació dels textos acadèmics: els consells editorials, la selecció d'originals i els sistemes d'avaluació.

12. Els drets d'autor. Diferents tipus de contractes editorials en funció del tipus de publicacions.

13. La gestió amb els autors, tècnics i gestors de drets i la signatura de contractes.

14. Els contractes menors per a serveis externs de correcció, maquetació i impressió.

15. Les llicències de propietat intel·lectual. Creative Commons.

16. El procés de correcció editorial 1: llibres d'estil i criteris lingüístics per a diferents gèneres editorials.

17. El procés de correcció editorial 2: criteris de citació bibliogràfica. Citacions i referències bibliogràfiques per a diferents gèneres editorials.

18. L'organització del llibre 1: les seccions, els títols, els subtítols i els paràgrafs.

19. L'organització del llibre 2: la portada i la pàgina de crèdits.

20. L'organització del llibre 3: L'organització del llibre 3: la taula de contingut, el pròleg, la nota d'agraïments i la llista d'abreviatures.

21. L'organització del llibre 4: les notes.

22. L'organització del llibre 5: la foliació.

23. L'organització del llibre 6: la bibliografia i els índexs.

24. L'organització del llibre 7: la coberta, les solapes i el llom.

25. Les parts físiques del llibre 1: mides, marges i color.

26. Les parts físiques del llibre 2: gramatge i tipus de paper de la tripa i la coberta.

27. Les parts físiques del llibre 3: tipus d'enquadernacions.

28. El disseny editorial 1: tipografies i estils.

29. El disseny editorial 2: caixes de text i tipografies per a cada gènere i tipus de publicació.

30. Aspectes d'ortotipografia: cursiva, cometes, versaletes, negreta.

31. La composició del text i els programes d'edició.

32. L'edició d'imatges i els programes d'edició d'imatges.

33. Els espais de color. Característiques i aplicacions.

34. La correcció de compaginades: sistemes i suports.

35. Els suports dels llibres: físic i electrònic.

36. L'edició en paper: sistemes d'impressió i tiratges.

37. L'edició electrònica: procés i formats.

38. L'edició electrònica: plataformes.

39. La redacció de paratextos editorials.

40. Campanyes i accions de comunicació.

41. Estratègies de màrqueting.

42. Presentacions de llibres.

43. Gestió de ressenyes escrites per especialistes.

44. Plataformes i programes de venda en línia de llibres.

45. Distribució i venda de llibres.

46. Logística de magatzems: organització física, estocs, entrades i sortides, reposicions, devolucions i purga. Coordinació i gestió.

47. Liquidació de vendes amb llibreries i distribuïdors.

48. L'edició de llibres i la sostenibilitat ambiental del procés.

 

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES, PER A L'INGRÉS PEL TORN LLIURE, PER PROVEIR UNA PLAÇA DE TÈCNIC INVESTIGADOR EN MEDI MARÍ DE L'OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ 2023 DE L'INSTITUT MENORQUÍ D'ESTUDIS

1. Objecte de les bases específiques

L'objecte d'aquesta convocatòria és cobrir una plaça vacant de tècnic investigador en medi marí, personal laboral del grup A, subgrup A1, per torn lliure, corresponent a l'oferta pública d'ocupació (OPO) de 2023 de l'Institut Menorquí d'Estudis.

S'entén per places vacants tant les no cobertes temporalment com les places cobertes temporalment de forma interina i/o laboral temporal.

El temari específic que regeix la convocatòria és el que s'estableix en l'annex 2 d'aquest document.

2. Normativa d'aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal laboral previstes en les ofertes públiques d'ocupació de l'IME aprovades per Acord del Consell Rector de l'entitat de data 19 de setembre de 2024.

3. Transparència i protecció de dades personals

Al llarg del procés selectiu, es publicarà al portal de l'IME tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d'aquest procés.

Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seva identitat pública, han d'indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seves dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d'Estat contra la violència de gènere.

4. Mèrits particulars

En relació amb l'apartat B de l'annex II de les Bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d'altres mèrits al·legats amb un total de fins a 4 punts com a màxim, els mèrits que es valoraran són:

- Índex publicacions científiques (màxim 2 punts): la persona amb millor índex SCOPUS obtindrà la puntuació màxima de 2 punts, i a la resta de persones a baremar se'ls assignarà de forma decreixent de manera proporcional.

- Publicacions relacionades amb ISBN, beques i premis d'investigació (màxim 2 punts): 0,5 per cada publicació/llibre, 0,1 per cada capítol de llibre i 0,2 per cadascun dels reconeixements obtinguts.

5. Calendari previst

La primera prova d'oposició està prevista per al darrer trimestre de 2024.

6. Proves d'oposició

Per a la prova teòrica del temari general (annex 1 de les bases generals), l'Institut Menorquí d'Estudis posarà a l'abast dels opositors una bateria de preguntes sobre les quals els tribunals elegiran les corresponents a la prova.

La prova teoricopràctica consistirà en la realització d'exercicis que demostrin la possessió de coneixements, d'habilitats i de destreses relacionades amb el temari específic que consta en l'annex 2 d'aquestes bases i en el temps que determini el tribunal.

7. Nomenament del personal de nou ingrés

El nomenament del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà en règim de personal laboral.

El cessament del personal que ocupa les places de forma interina i /o laboral temporal, en aplicació de l'article 18 de l'Acord marc que regeix les relacions entre el Consell Insular de Menorca i el seu personal funcionari, es produirà per ordre invers al de l'antiguitat en el lloc objecte de l'OPO. S'exceptuen d'aquest ordre les places que estiguin cobertes interinament o temporalment per cobrir situacions especials dels seus titulars (comissió de serveis, serveis especials, etc.).

8. Ordre de prelació i adjudicació de places de les persones aspirants

La relació d'aspirants que hagin superat l'oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l'oposició.

L'ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l'oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les bases generals i específiques.

L'adjudicació dels llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

 

ANNEX 1 Característiques de la convocatòria

Denominació: Tècnic/a investigador de medi marí

Nombre de places que es convoquen: 1

Torn lliure: 1

Tipus: Laboral

Escala: Administració especial

Subescala: Tècnica

Classe: Investigació

Grup: A, subgrup A1

Nivell: 24

Oferta Pública: 2023

Titulació: Grau en l'àmbit ambiental o altres titulacions superiors equiparables

Nivell de català: B2

Altres requisits: carnet de conduir B1; nivell anglès B1; curs certificat o experiència demostrable en busseig científic; qualificació de bussejador professional o de bussejador recreatiu líder (Dive Master o 3 estrelles); títol de patró d'embarcacions recreatives (PER) o títol professional.

 

ANNEX 2 Bases específiques

1. El medi ambient: concepte i definicions. La seva incorporació al dret internacional, comunitari, nacional i autonòmic.

2. La sostenibilitat: concepte i definicions. La seva incorporació al dret internacional, comunitari, nacional i autonòmic.

3. L'avaluació ambiental de plans i projectes: marc normatiu, procediment i contingut.

4. La responsabilitat ambiental: marc normatiu, procediment i contingut.

5. El canvi climàtic: convencions i protocols internacionals. Escenaris de futur a l'entorn mediterrani per al medi marí i litoral terrestre.

6. Mesures de mitigació del canvi climàtic en medi marí: la transició energètica.

7. Mesures d'adaptació al canvi climàtic aplicables a l'entorn marí mediterrani i el seu litoral terrestre.

8. Normativa aplicable a la gestió dels residus a l'entorn marí.

9. El cicle de l'aigua. Distribució i aprofitament dels recursos hídrics a Menorca.

10. Les aigües epicontinentals. Regulació i marc normatiu. Domini públic i servituds de protecció.

11. Les aigües epicontinentals. Tipologies i problemes de conservació.

12. Les aigües subterrànies. Regulació i marc normatiu.

13. Les aigües subterrànies. Principals problemes de contaminació.

14. Distribució competencial de les aigües marines i del litoral terrestre.

15. La mobilitat en l'àmbit marítim: marc normatiu i instruments de planificació

16. Qualitat acústica de l'entorn marí. Marc normatiu.

17. La protecció de la costa i el litoral: marc normatiu i distribució competencial. Domini públic i servituds de protecció.

18. La conservació del medi ambient marí a través de l'ordenació territorial: instruments de planificació i eines de gestió aplicables a les Illes Balears.

19. La pesca marítima professional a Menorca: marc normatiu i distribució competencial.

20. La pesca marítima professional a Menorca: estadístiques i evolució de les captures.

21. La pesca marítima recreativa a Menorca: marc normatiu i distribució competencial.

22. La pesca marítima recreativa a Menorca: principals espècies pescades, principals modalitats de pesca, estadístiques d'evolució.

23. Els espais naturals protegits a les Illes Balears: marc normatiu i instruments de planificació i gestió.

24. La Xarxa Natura 2000 a Menorca. Espais que la conformen. Instruments de planificació, eines i procediments per la seva preservació.

25. Condicionants biogeogràfics de la biodiversitat a Menorca.

26. Hàbitats i ecosistemes associats al litoral terrestre de Menorca: principals serveis ecosistèmics associats i principals amenaces.

27. Hàbitats i ecosistemes associats a les zones humides i sistema fluvial de Menorca: principals serveis ecosistèmics associats i principals amenaces.

28. Hàbitats i ecosistemes associats al litoral marí de la reserva de biosfera: principals serveis ecosistèmics associats i principals amenaces.

29. Hàbitats i ecosistemes associats a les aigües obertes de la reserva de biosfera: principals serveis ecosistèmics associats i principals amenaces.

30. La posidònia (Posidonia oceanica) i les altres fanerògames marines: serveis ecosistèmics associats i principals amenaces.

31. Herbeis de fanerògames marines: regulació i marc normatiu a les Illes Balears.

32. Les comunitats d'algues del medi litoral i l'infralitoral de Menorca: serveis ecosistèmics associats i principals amenaces.

33. Les espècies de peixos d'interès pesquer a Menorca.

34. Les espècies d'invertebrats d'interès pesquer a Menorca.

35. Les espècies marines protegides de Menorca. Catalogació, marc normatiu i instruments de gestió.

36. Les espècies invasores marines de Menorca. Principals amenaces. Catalogació i marc normatiu.

37. El paisatge submarí de Menorca. Concepte i integració en les directrius, normatives i instruments de planificació.

38. La conservació dels recursos marins: les reserves marines de Menorca. Regulació i marc normatiu.

39. Els principals programes de monitoratge d'espècies i hàbitats marins de les illes Balears. Metodologies.

40. Els principals programes de monitoratge d'espècies i hàbitats marins de les illes Balears. Evolució de les estadístiques.

41. Les reserves de biosfera. Funcions, estratègies, plans d'acció i marc estatutari internacional.

42. La reserva de biosfera de Menorca. Zonificació. Marc normatiu específic.

43. La reserva de biosfera de Menorca. Òrgans de governança i instruments de gestió.

44. L'ús públic al medi natural del litoral terrestre. Regulació i marc normatiu a Menorca. Eines i estratègies de gestió.

45. L'ús públic al medi natural del litoral terrestre. Programes de monitoratge i evolució de les estadístiques.

46. L'ús públic al medi natural marí. Regulació i marc normatiu a Menorca. Eines i estratègies de gestió.

47. L'ús públic al medi natural marí. Regulació i marc normatiu a Menorca. Programes de monitoratge i evolució de les estadístiques.

48. Recursos bàsics per a l'educació ambiental del litoral terrestre mediterrani.

49. Recursos bàsics per a l'educació ambiental de l'entorn marí mediterrani.

50. Instrumentació oceanogràfica. Calibratge d'instruments i validació de dades.

51. Bases de dades oceanogràfiques. Tècniques d'anàlisi i interpretació de dades oceanogràfiques.

52. Tècniques d'observació en zona litoral: sensors, sondes i altres instruments.

53. Tècniques d'observació en zona litoral i marina: càmeres submarines operades remotament.

54. Sistemes d'informació geogràfica i cartografia marina.

55. Teledetecció de l'oceà. Principis i sensors.

56. Tècniques de determinació de l'edat en els organismes marins.

57. Dinàmica de poblacions d'espècies explotades.

58. Estadística aplicada a mostrejos biològics.

59. Propietats químiques de la mar. Contaminació marina.

60. Anàlisi multifactorial en ecologia.

61. Tècniques de pesca experimental.

62. Disseny experimental d'un mostreig en zona litoral.

63. Tipologies de cultius marins a Menorca.

64. Cartografia geològica i geomorfològica dels fons marins.

65. Cartografia geològica i geomorfològica del litoral terrestre de Menorca.

66. Anàlisi de l'erosió del litoral rocós.

67. Dinàmica natural i regeneració de sistemes platja-duna.

68. El Camí de Cavalls i els senders litorals de Menorca. Usos i gestió.

69. Caracterització de masses d'aigua.

70. Circulació oceànica a diferents escales.

71. Normativa aplicable al busseig científic.

72. Normativa aplicable a la navegació professional.

Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes a partir de l'endemà d'haver-se publicat. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Rector de l'IME, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant això, si escau, es pot interposar qualsevol altre recurs que consideri oportú. Tot això, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La qual cosa es publica per general coneixement i perquè tingui els efectes que corresponguin, al mateix temps que es fa saber que contra l'acord precedent, que posa fi a la via administrativa, es poden interposar els recursos següents:

- En el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació d'aquest edicte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, recurs potestatiu de reposició davant el Consell Rector de l'Institut Menorquí d'Estudis. Aquest recurs s'entendrà desestimat si no s'ha notificat la resolució quan hagi transcorregut un mes des de la seva interposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

 - En el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la publicació d'aquest edicte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma sempre que no s'hagués interposat recurs potestatiu de reposició, atès que en aquest cas s'haurà d'esperar que se'n dicti resolució.

Tot això sens perjudici que es pugui utilitzar qualsevol altre recurs que es consideri procedent en dret.

Tot l'anterior s'ajusta a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula de la jurisdicció contenciosa administrativa, i a la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Finalment, escau d'indicar que la interposició dels recursos pertinents no suspèn l'eficàcia de la resolució impugnada ni interromp els terminis que se'n puguin derivar, excepte que l'autoritat competent ho acordi expressament.