Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TURISME, CULTURA I ESPORTS

Núm. 611662
Resolució del president del Patronat de la Fundació per a l’Esport Balear per la qual s’ordena la publicació de la modificació dels Estatuts de la Fundació per a l’Esport Balear

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La modificació estatutària va ser informada favorablement pel protectorat el dia 18 de juliol de 2024 i autoritzada per Acord del Consell de Govern el dia 19 de juliol de 2024; aprovada per l'Acord del Patronat del dia 22 de juliol de 2024; elevada a públic, per mitjà d'escriptura atorgada el 14 d'agost de 2024 davant el notari Raimundo Fortuny Marqués (núm. 2258 del seu protocol), i inscrita en el full registral corresponent del Registre Únic de Fundacions de les Illes Balears mitjançant la Resolució de la directora general de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament de 10 de setembre de 2024.

Per tot això, i a fi de donar compliment a la previsió continguda a l'article 57.4 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la modificació dels Estatuts de la Fundació per a l'Esport Balear.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (23 de setembre de 2024)

El president de la Fundació per a l'Esport Balear Jaume Bauzá Mayol

 

PROPOSTA DE MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS DE LA FUNDACIÓ PER A L'ESPORT BALEAR

TÍTOL I DISPOSICIONS GENERALS

Article 1

Denominació i naturalesa

La Fundació per a l'Esport Balear és un organisme de titularitat pública de naturalesa institucional amb personificació privada, sense ànim de lucre, el patrimoni de la qual es troba afectat de manera duradora a l'acompliment de les finalitats d'interès general que es detallen en aquests Estatuts.

Article 2

Personalitat i capacitat

Una vegada inscrita en el Registre de Fundacions, la Fundació constituïda té personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar; en conseqüència, pot dur a terme tots els actes necessaris per acomplir la finalitat per a la qual s'ha creat, amb subjecció al que estableix l'ordenament jurídic i als principis de legalitat, servei a l'interès general, eficàcia, eficiència, estabilitat i transparència. Atesa la seva personalitat jurídica privada, en cap cas pot exercir potestats públiques reservades als funcionaris i a les autoritats, sens perjudici del que preveu l'article 48 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Article 3

Règim jurídic

1. La Fundació es regeix per la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions; pel Decret 61/2007, de 18 de maig, pel qual es regula el Registre Únic de Fundacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de regulació de l'exercici del protectorat; per la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears i per les altres disposicions legals vigents; per la voluntat de les persones fundadores manifestada en aquests Estatuts, i pels acords que el patronat aprovi per interpretar-los i executar-los.

2. La Fundació es regeix, en general, per l'ordenament jurídic privat, excepte en els aspectes establerts en la Llei 7/2010, de 21 de juliol, i en la resta de normativa de dret públic que li sigui d'aplicació.

3. La Fundació per a l'Esport Balear té la consideració de poder adjudicador sempre que la Fundació verifiqui, en cada moment, el compliment dels requisits establerts a l'article 3.1.e) de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.

Article 4

Règim de la Fundació com a mitjà propi personificat de les administracions públiques i dels seus ens instrumentals

1. La Fundació per a l'Esport Balear té caràcter de mitjà propi instrumental i servei tècnic de l'administració esportiva del Govern de les Illes Balears, i, amb aquest objecte, ha d'assumir encàrrecs de gestió per desenvolupar activitats vinculades a l'esport i per a la gestió d'instal·lacions esportives de titularitat autonòmica.

2. D'acord amb el que estableix l'article 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, la Fundació té caràcter de mitjà propi personificat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de la resta d'organismes de dret públic o de dret privat integrats en el sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma que s'hagin de considerar poders adjudicadors d'acord amb la Llei 9/2017 esmentada, així com dels consells insulars, d'acord amb el que estableix la disposició addicional dissetena de la Llei 7/2010.

3. A aquest efecte, l'Administració de la Comunitat Autònoma o qualsevol de les administracions o entitats esmentades en l'apartat anterior poden encarregar a la Fundació l'execució obligatòria, a títol onerós, de qualsevol actuació material inherent a l'exercici de les funcions o les competències pròpies d'aquestes entitats sempre que es tracti d'actuacions relacionades amb les finalitats de la Fundació a les quals es refereixen els articles 6 i 7 d'aquests Estatuts, d'acord amb les instruccions fixades unilateralment per l'entitat que fa l'encàrrec.

4. La condició de mitjà propi personificat de la Fundació determina la impossibilitat de participar en licitacions públiques convocades pels poders adjudicadors dels quals sigui mitjà propi, sens perjudici que, quan no hi hagi cap licitador, se li pugui encarregar l'execució de la prestació objecte de les licitacions.

5. La contraprestació a favor de la Fundació per raó dels encàrrecs que rebi d'aquests poders adjudicadors s'ha d'ajustar a les tarifes aprovades per la conselleria d'adscripció, les quals s'han de calcular tenint en compte els costs reals imputables a l'execució dels projectes, especialment amb la informació que aporti la Fundació a aquest efecte. En tot cas, les tarifes aplicables a cadascun dels encàrrecs s'han d'aprovar amb anterioritat a la formalització dels actes o acords que contenguin els encàrrecs, mitjançant una resolució de la persona titular de la conselleria d'adscripció.

6. En tot cas, el caràcter de mitjà propi de la Fundació a què es refereixen els apartats anteriors exigeix que la Fundació verifiqui els criteris per poder ser considerada fundació del sector públic autonòmic en els termes establerts en l'article 55.1 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears. D'aquesta manera, en el cas que no es verifiquin aquests criteris, la Fundació no ha d'adquirir la condició de mitjà propi instrumental de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de la resta d'administracions públiques i ens instrumentals o, si s'escau, ha de perdre aquesta condició.

Article 5

Nacionalitat i domicili

1. La Fundació té nacionalitat espanyola.

2. El domicili de la Fundació és al carrer de l'Uruguai, s/n, 07010 de Palma (Illes Balears).

3. El patronat pot promoure el canvi de domicili mitjançant la modificació estatutària oportuna, i ha de comunicar-ho immediatament al protectorat en la manera que preveu la legislació vigent.

Article 6

Àmbit d'actuació

La Fundació desenvolupa les seves activitats a tot el territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears i pot col·laborar en qualsevol altre àmbit territorial amb altres organitzacions i entitats per a la consecució dels seus fins.

 

TÍTOL II FINALITATS I ACTIVITATS DE LA FUNDACIÓ

Article 7

Finalitats

1. D'acord amb l'article 11.1 de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears, la Fundació per a l'Esport Balear és una entitat del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que té per finalitat principal contribuir a la promoció i el foment de l'esport d'alt nivell i d'alt rendiment de les Illes Balears. Correspon a la Fundació per a l'Esport Balear dur a terme tota classe d'actuacions d'administració i gestió relacionades amb l'esport d'alt rendiment i la tecnificació esportiva i amb l'esport balear en general i, a aquest efecte, articular plans i programes, gestionar instal·lacions, directament o indirectament, i desenvolupar activitats, formació, serveis i altres aspectes relacionats o complementaris dels anteriors que consideri adequats per al compliment de les seves finalitats a cadascuna de les illes.

2. També són finalitats de la Fundació les següents:

a) Promoure i desenvolupar l'esport balear, individual i col·lectiu, d'alt nivell.

b) Promocionar la imatge esportiva de les Illes Balears o dels seus esportistes i clubs esportius.

c) Posar a disposició dels esportistes que tenguin aptituds per aconseguir un alt rendiment esportiu tots els mitjans materials, humans, tècnics, científics i la seva aplicació, per aconseguir alts nivells en les grans competicions esportives.

d) Ser el centre docent de l'Administració esportiva de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb les competències per impartir i autoritzar l'ensenyament i la formació esportiva, sens perjudici de les competències que pertoquin a la conselleria corresponent en matèria d'ensenyament reglat.

e) Compartir la responsabilitat i el control de la tecnificació esportiva amb la conselleria del Govern de les Illes Balears competent en matèria d'esports; la seva gestió és conjunta amb les federacions autonòmiques implicades en programes esportius de tecnificació i alt rendiment esportiu.

f) Supervisar conjuntament amb la conselleria del Govern de les Illes Balears competent en matèria d'esports l'aplicació dels plans i programes esportius, desenvolupant segments com esport i dona, i esport i discapacitat.

g) Formar el personal tècnic esportiu.

h) Impulsar la investigació científica i tècnica relacionada amb l'activitat física i l'esport, i també el seu desenvolupament tecnològic, d'acord amb l'evolució europea i mundial en aquest camp.

i) Promoure la investigació i l'especialització en el camp de les ciències de l'esport orientades a la tecnificació esportiva.

j) Promoure i desenvolupar el voluntariat esportiu.

k) Prestar una formació esportiva integral i especialitzada destinada a les persones amb discapacitat.

l) Aconseguir recursos per destinar-los a programes d'atenció, suport, investigació i innovació en matèria d'esports.

m) Tenir i mantenir un fons documental i bibliotecari que doni suport a la difusió i la investigació esportiva.

n) Tenir i mantenir un centre que promogui i doni a conèixer els èxits de l'esport balear, mitjançant la figura d'un museu o centre d'interpretació de l'esport.

o) Dur a terme actuacions derivades de l'execució de la normativa vigent en matèria d'esports que li encarregui qualsevol institució pública de les Illes Balears.

p) Qualsevol altra relacionada amb les finalitats esmentades que acordi el patronat.

 

Article 8

Activitats fundacionals

a) Crear els centres i les unitats d'estudi, docència, investigació i rendiment esportiu que consideri adequades, de les quals tindrà cura del manteniment i el desenvolupament.

b) Encarregar-se de tot el que sigui necessari per al bon funcionament de la Fundació: lloguer, adquisició, construcció i alineació d'edificis o d'altres béns immobles propietat de la Fundació, com també la millora dels existents.

c) Finançar els departaments d'investigació, ensenyament, rendiment esportiu i valoració de l'esportista amb les dotacions corresponents.

d) Signar acords amb empreses privades o d'altres organismes i entitats públiques per al desenvolupament de programes d'investigació, docents o d'assistència en l'àmbit esportiu, amb finançament unilateral o mixt.

e) Adquirir tot el material tècnic, científic o docent i els béns de l'equip que siguin necessaris per complir els seus objectius, com també alienar-los quan ja no siguin necessaris per a aquests fins o hagin quedat obsolets.

f) Poder fer ús, si s'escau, dels edificis, del material científic i tècnic dels béns d'equip de qualsevol dels membres fundadors mitjançant els convenis corresponents.

g) Gestionar, fer-se càrrec de l'ús i la destinació i, si és procedent, explotar les instal·lacions esportives de la Fundació i, si escau, del Govern de les Illes Balears, per dur-hi a terme els fins que s'assenyalen en l'article anterior.

h) Crear i concedir premis per a treballs d'investigació o a esportistes avantatjats.

i) Crear i adjudicar beques, tant per als estudis propis de la Fundació com per a la investigació i per al desenvolupament tècnic dels esportistes.

j) Finançar publicacions, editar llibres i adquirir material tècnic i acadèmic, tant si són de la Fundació o d'acord amb altres entitats públiques o privades.

k) Crear i mantenir una borsa de treball per ajudar a la col·locació de l'alumnat i esportistes integrats en els programes del centre.

l) Promoure i coordinar les pràctiques d'alumnes en centres esportius.

m) Formalitzar acords o convenis, si s'escau, amb altres administracions públiques o privades. 

n) Promoure la pràctica de l'esport adaptat.

o) Obtenir recursos econòmics de qualsevol persona física i jurídica, pública o privada, per destinar-los a les activitats fundacionals.

p) Organitzar esdeveniments esportius amb la finalitat de promocionar i desenvolupar l'esport a les Illes Balears.

q) Participar amb equips o esportistes de les Illes Balears en competicions esportives oficials.

r) Organitzar o promoure la realització de congressos, seminaris i jornades amb la finalitat d'afavorir la promoció i el coneixement de l'esport.

s) Promoure i executar plans de millora d'instal·lacions esportives a les Illes Balears.

t) Gestionar la Residència Reina Sofia, a Cala Nova, per a l'estada d'esportistes que durant el curs escolar hi resideixen, incorporant-hi els diferents serveis per poder desenvolupar l'estada amb qualitat i de forma adaptada al perfil de les usuàries i usuaris i les seves necessitats.

u) Desenvolupar, a través de les possibles delegacions de la Fundació dins l'àmbit de la Comunitat Autònoma, programes de seguiment de tecnificació esportiva, campus d'estiu de tecnificació, accions formatives en matèria d'esports i assessorament a les famílies d'esportistes del CTEIB. 

v) Qualsevol altra activitat anàloga que contribueixi al compliment dels fins de la Fundació.

 

Article 9

Llibertat d'actuació

El patronat té llibertat plena per determinar les activitats de la Fundació que tendeixin a aconseguir els objectius concrets més adequats o convenients en cada moment, a judici del patronat i dins l'acompliment de les seves finalitats.

Article 10

Determinació de les persones beneficiàries

El patronat ha d'elegir les persones beneficiàries dels seus recursos, amb criteris d'imparcialitat i no-discriminació, d'entre les que tinguin les característiques següents:

a) Formar part del sector de població que atén la Fundació, en el cas de persones físiques, o desenvolupar programes a favor de la investigació, la formació, la integració, la gestió de processos, etc., en el camp de l'esport en el cas de persones jurídiques.

b) Ser demandant de la prestació, el servei o el finançament que la Fundació pot oferir.

c) No tenir els mitjans adequats per obtenir els mateixos beneficis que els que presta la Fundació.

d) Complir els requisits específics que, complementàriament, pugui acordar el patronat per a cada programa.

 

Article 11

Finalitat de les rendes i dels ingressos

1. Almenys el 70 % dels resultats de les explotacions econòmiques que es desenvolupin i dels ingressos que s'obtinguin per qualsevol altre concepte, una vegada deduïdes les despeses realitzades per obtenir-los, s'ha de destinar a acomplir les finalitats fundacionals. La resta s'ha de destinar a incrementar la dotació fundacional o les reserves, segons un acord del patronat, sens perjudici del que pugui preveure la llei de pressuposts o altres normes amb relació als romanents.

2. La Fundació pot fer efectiva aquesta obligació en el període comprès entre l'inici de l'exercici en el qual s'obtinguin els resultats i els ingressos i els quatre anys següents al tancament d'aquest exercici.

 

TÍTOL III ÒRGANS I ESTRUCTURA DE LA FUNDACIÓ

Article 12

Òrgans:

a) El patronat, que és l'òrgan de govern.

b) La presidència, a la qual correspon la màxima representació de la Fundació. La persona que ocupa la presidència de la Fundació presideix el patronat.

c) La gerència, la direcció adjunta i la direcció d'infraestructures, que són òrgans de direcció i gestió de la Fundació.

 

Capítol I Patronat

Article 13

Naturalesa

El patronat és l'òrgan de govern de la Fundació, i executa les funcions que li corresponen amb subjecció a allò que disposen l'ordenament jurídic i aquests Estatuts.

Article 14

Composició i organització del patronat

1. El patronat està compost pels membres nats i pels electes.

2. Són membres nats del patronat:

a) La persona titular de la conselleria competent en matèria d'esports del Govern de les Illes Balears, que n'és la president o president.

b) La persona titular de la direcció general competent en matèria d'esports del Govern de les Illes Balears, que n'és vocal.

c) La persona titular de la direcció general competent en matèria de turisme del Govern de les Illes Balears, que n'és vocal.

d) La secretària o secretari general de la conselleria competent en matèria d'esports del Govern de les Illes Balears, que n'és vocal.

3. Són membres electes del patronat:

a) Una persona representant de la conselleria competent en matèria d'hisenda i pressuposts, amb rang de director/a general, que n'és vocal.

b) Una persona representant de la conselleria competent en matèria de cultura, amb rang de director/a general, que n'és vocal.

c) Un membre de l'Assemblea Balear de l'Esport, òrgan previst a la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears com a òrgan de participació i assessorament, que n'és vocal.

4. La secretària o secretari és la persona que exerceix el càrrec de gerent, amb veu i sense vot i no té la condició de patró.

5. Les persones que componen el patronat de la Fundació hauran d'exercir el càrrec com a patrones i patrons en absència de conflicte d'interessos.

Article 15

Durada del mandat

1. Les patrones i patrons nats exerceixen les seves funcions de manera indefinida, mentre ocupin el càrrec pel qual foren nomenats.

2. Les patrones i patrons electes exerceixen les seves funcions durant quatre anys i poden ser reelegits un nombre indefinit de vegades.

Article 16

Nomenament i substitució de membres del patronat

1. El nomenament de membres electes és competència del patronat, a proposta dels òrgans competents d'acord amb el que preveu l'article 14.3 d'aquests Estatuts.

2. El termini per cobrir vacants és de dos mesos des que es produeix la vacant.

3. Els acords per nomenar membres són vàlids sempre que s'aprovin per majoria absoluta dels vots del patronat.

 

Article 17

Acceptació del càrrec de patró o patrona

1. Les patrones i patrons comencen a exercir les seves funcions després d'haver acceptat expressament el càrrec en un document públic, en un document privat amb la signatura legitimada per un notari o mitjançant la compareixença amb aquesta finalitat al Registre de Fundacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. També es pot acceptar el càrrec davant el patronat, cosa que s'ha d'acreditar amb un certificat que expedeix la secretaria, amb la signatura legitimada notarialment.

3. En qualsevol cas, l'acceptació s'ha de comunicar formalment al protectorat i s'ha d'inscriure en el Registre de Fundacions.

Article 18

Cessament de patrons i patrones

1. El cessament dels membres del patronat de la Fundació es produeix en els supòsits següents:

a) Mort o declaració de mort.

b) Renúncia comunicada amb les formalitats oportunes.

c) Incapacitat, inhabilitació o incompatibilitat, d'acord amb el que estableix la llei.

d) Cessament en el càrrec per raó del qual van ser nomenats membres nats del patronat.

e) Finalització del termini del mandat pel qual van ser nomenats.

f) Resolució judicial.

g) A proposta del mateix òrgan que els va proposar (únicament en el supòsit de patrons i patrones electes).

2. La renúncia es pot fer per qualsevol dels mitjans i els tràmits prevists per acceptar el càrrec de patró o patrona.

Article 19

La presidència

1. Corresponen a la presidència les funcions següents:

a) Exercir la representació de la Fundació en judici o fora de judici, sempre que el patronat no l'hagi atorgada expressament a un altre membre.

b) Signar en nom de la Fundació els documents la signatura dels quals no estigui atorgada pel patronat a un altre òrgan.

c) Disposar la convocatòria de les sessions del patronat i fixar-ne l'ordre del dia.

d) Presidir les sessions i dirigir i moderar el desenvolupament dels debats; sotmetre a votació els acords, i proclamar el resultat de les votacions.

e) Vetlar per l'execució correcta dels acords que adopti el patronat.

f) Vetlar pel compliment de la llei i dels Estatuts.

g) Visar les actes de reunió de les sessions i els certificats dels acords del patronat.

h) Adquirir béns i serveis, i actuar com a òrgan de contractació aprovant el plec de condicions tècniques i administratives que han de regir la contractació, en tota classe de contractes relacionats amb l'objecte i finalitats de la Fundació d'acord amb les quanties i límits que respecte d'això hagi aprovat el patronat.

i) Prendre, en circumstàncies especials o per raons d'urgència, qualsevol decisió que correspongui al patronat susceptible de delegació.

j) Posteriorment, el president o la presidenta ha d'obtenir la ratificació dels actes realitzats en virtut d'aquesta facultat al patronat.

k) Qualsevol altra facultat que legalment o estatutàriament se li atribueixi.

2. La presidenta o president pot delegar les seves funcions, en tot o en part, amb caràcter temporal o permanent, en la persona titular de la direcció general competent en matèria d'esports o en qualsevol dels membres nats del patronat o en el o la gerent, excepte les que li hagi delegat el patronat. No es poden delegar en la gerència la representació institucional de l'ens, la fixació de l'ordre del dia i la presidència i direcció de les sessions del patronat.

3. En els casos d'absència o malaltia de la presidència, el substituirà la persona titular de la direcció general competent en matèria d'esports o, si s'escau, la resta de membres nats per l'ordre que figuren en l'article 14 d'aquests Estatuts.

Article 20

La secretaria

1. Correspon a la secretaria del patronat:

a) Convocar les sessions per ordre de la presidència i fer les citacions dels membres del patronat.

b) Assistir a les sessions del patronat, amb veu i sense vot.

c) Conservar la documentació de la Fundació, preparar el despatx dels assumptes, redactar i autoritzar les actes de les sessions i reflectir degudament en el llibre d'actes del patronat el desenvolupament de les sessions.

d) Expedir certificats dels acords que adopti el patronat amb el vistiplau de la presidència.

e) Rebre els actes de comunicació dels membres amb l'òrgan i, per tant, les notificacions, les peticions de dades, les rectificacions o qualsevol altra classe d'escrits de què hagi de tenir coneixement.

f) Qualsevol altra funció inherent al seu càrrec o que s'estableixi expressament en els Estatuts de la Fundació.

2. En el cas d'absència, malaltia o vacant de la secretària o secretari, l'ha de substituir la directora adjunta o director adjunt. En el cas d'absència, malaltia o vacant de la directora adjunta o director adjunt, exerceix les funcions de la secretaria la directora o director d'Infraestructures.

Article 21

Facultats del patronat

1. La competència del patronat s'estén a resoldre les incidències de tot el que concerneix el govern, la representació i l'administració de la Fundació, i també la interpretació i la modificació d'aquests Estatuts.

2. Independentment de les funcions que li atorguen aquests Estatuts, i sens perjudici de sol·licitar al protectorat les autoritzacions preceptives, són facultats del patronat, a títol merament enunciatiu, entre d'altres:

a) Exercir l'alta direcció, la inspecció, la vigilància i l'orientació de la tasca de la Fundació.

b) Interpretar els Estatuts fundacionals i desplegar-los amb la normativa complementària oportuna, si n'hi ha. També, adoptar acords sobre la modificació dels Estatuts, sempre que resulti convenient per als interessos de la Fundació o per aconseguir les seves finalitats.

c) Acordar l'obertura i el tancament dels seus centres i les seves oficines i delegacions.

d) Nomenar apoderats generals o especials, i atorgar els poders necessaris per dur-los a terme i també per revocar-los.

e) Aprovar el pla d'actuació previst en la normativa aplicable, en el primer trimestre de l'exercici pressupostari corresponent, que ha de trametre a la conselleria competent en matèria d'esports, la qual n'ha de donar compte al Consell de Govern; aprovar l'avantprojecte de pressupost i les seves modificacions, i aprovar els comptes anuals i la liquidació dels pressuposts en els sis mesos següents al tancament de l'exercici.

f) Adoptar acords sobre la fusió, l'extinció i la liquidació de la Fundació en els casos que estableix la llei.

g) Acordar les mesures per a l'administració dels béns i els drets de la Fundació.

h) Acordar la subscripció de convenis, concerts o contractes amb entitats, empreses o persones, públiques o privades, i determinar els supòsits en els quals és necessària l'autorització prèvia del patronat per contractar.

i) Fixar els criteris d'ordenació de pagaments i assignar en aquesta matèria les atribucions de la gerent del gerent o, sens perjudici de la superior coordinació i control de la gestió de la tresoreria per part dels òrgans competents de l'Administració de la Comunitat Autònoma, en els termes que estableix l'article 11 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

j) Autoritzar, disposar i ordenar els pagaments la competència dels quals no s'hagi atribuït a altres òrgans de la Fundació. Quan es tracti d'expedients de despesa dels quals es puguin derivar obligacions econòmiques superiors a l'import que prevegi l'article 15.2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, s'ha de demanar l'autorització prèvia del Consell de Govern, a proposta de la conselleria competent en matèria d'esports, d'acord amb l'article 40.2 d'aquests Estatuts.

k) Contractar tota classe d'operacions financeres i de crèdit a curt o llarg termini amb les limitacions establertes en l'article 12 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

l) Dissenyar la política del personal de la Fundació i autoritzar els contractes amb les limitacions que, si s'escau, s'estableixin reglamentàriament, en els termes prevists en l'article 20.6 i en la disposició addicional cinquena de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i en el marc del que disposen els articles 20 a 23 i 49 de la Llei esmentada i l'article 42 d'aquests Estatuts.

m) Delegar les seves facultats en un o més patrons, encara que no es poden delegar l'aprovació del pla d'actuació, els comptes anuals i els pressuposts; la modificació dels Estatuts; la fusió i la liquidació de la Fundació, i els actes que requereixen l'autorització del protectorat.

n) Qualsevol altra facultat no atribuïda expressament a un altre òrgan de la Fundació.

 

 

​​​​​​​Article 22

Sessions del patronat i convocatòria

1. El patronat s'ha de reunir almenys tres vegades l'any, per aprovar el Pla d'actuació, l'avantprojecte de pressuposts i els comptes anuals, i totes les vegades que calguin per al bon funcionament de la Fundació. Correspon a la presidència acordar la convocatòria dels membres a les sessions del patronat, a iniciativa pròpia o quan ho sol·liciti un terç dels membres. En aquest cas, en la sol·licitud de convocatòria adreçada a la presidència han de constar els assumptes que s'hagin de tractar.

2. La secretaria ha de redactar la convocatòria de reunió i trametre-la a cada un dels membres, amb almenys cinc dies naturals d'antelació a la data de la sessió. Ha d'utilitzar un mitjà que permeti deixar constància de la recepció. En la convocatòria cal indicar el lloc, el dia i l'hora de la sessió, i també l'ordre del dia dels assumptes dels quals s'ha de tractar.

3. No és necessari fer una convocatòria prèvia quan hi siguin presents tots els patrons i patrones i acordin per unanimitat tenir una reunió com a patronat.

Article 23

Manera de deliberar i de prendre els acords

1. La sessió del patronat queda constituïda vàlidament quan hi assisteixen almenys la meitat més un dels membres. Per constituir vàlidament la sessió del patronat, es requereix la presència del president o la presidenta, el secretari o la secretària o qui els substitueixi i almenys la meitat dels membres.

2. Els acords del patronat són executius immediatament i han de ser aprovats per la majoria dels vots dels membres presents o representats en la sessió. La presidència disposa de vot de qualitat en els casos d'empat.

3. No obstant això, es requereix el vot favorable de la majoria absoluta dels membres del patronat per aprovar acords que es refereixin als aspectes següents:

a) La reforma o modificació dels Estatuts.

b) El nomenament de nous patrons o patrones i càrrecs en el patronat.

c) Els cessaments de patrons i patrones electes i càrrecs, amb causa legal o estatutària.

d) L'alienació i el gravamen dels béns integrants del seu patrimoni.

e) L'aprovació dels comptes i del pla d'actuació.

f) La fusió, absorció, transformació, integració i l'extinció de la Fundació.

4. La secretaria ha d'estendre una acta de les sessions del patronat, que han de signar tots els membres presents i s'ha d'aprovar a la mateixa sessió o a la següent. L'acta ha de contenir necessàriament les persones assistents, presents o representats, l'ordre del dia de la sessió, les circumstàncies del lloc i el temps en què s'ha duit a terme, els punts principals de les deliberacions si ho sol·liciten els patrons i el contingut dels acords adoptats. Una vegada aprovada, s'ha de transcriure al llibre d'actes corresponent i l'han de signar la secretaria i la presidència.

Article 24

Obligacions del patronat

1. En la seva actuació, el patronat s'ha d'ajustar a la legislació vigent i a la voluntat de les persones fundadores, manifestada en aquests Estatuts.

2. Correspon al patronat acomplir les finalitats fundacionals i administrar els béns i els drets que integren el patrimoni de la Fundació, i mantenir-ne plenament el rendiment i la utilitat.

3. El patronat ha de donar informació suficient sobre les finalitats i les activitats de la Fundació perquè les coneguin les persones beneficiàries i la resta de persones interessades. A aquest fi, s'ha d'editar anualment la memòria d'actuació de la Fundació.

Article 25

Obligacions i responsabilitat de les patrones i patrons

1. Entre d'altres, són obligacions dels patrons i patrones:

a) Fer que s'acompleixin les finalitats de la Fundació.

b) Assistir a les sessions a què siguin convocats. No obstant això, un patró pot actuar en nom i representació d'un altre que l'hagi designat. Aquesta actuació és sempre per a actes concrets i s'ha d'ajustar a les instruccions que, si s'escau, el representant formuli per escrit.

c) Ocupar el càrrec amb la diligència d'un representant lleial.

d) Mantenir en bon estat de conservació i producció els béns i els valors de la Fundació.

e) En les seves actuacions, complir el que determinen les disposicions legals vigents i aquests Estatuts.

2. Les patrones i patrons han de respondre solidàriament davant la Fundació pels danys i els perjudicis que causin per actes contraris a la llei o als Estatuts o pels actes realitzats sense la diligència amb què han d'ocupar el càrrec.

3. Queden exempts de responsabilitat els que hagin votat en contra de l'acord i els que provin que, sense haver intervingut per adoptar-los i executar-los, desconeixien que s'havien adoptat o, sabent-ho, hagin fet tot el possible per evitar el dany o s'hagin oposat expressament a executar-los.

Article 26

Caràcter gratuït del càrrec de patró o patrona

1. Les patrones i patrons les exerceixen el càrrec gratuïtament i no poden percebre, en cap cas, cap retribució ni dieta per desenvolupar-ne les funcions.

2. No obstant això, les patrones i patrons tenen dret que se'ls reemborsin les despeses, justificades degudament, que els ocasioni exercir la seva funció.

 

Capítol II La gerència

Article 27

Règim jurídic del càrrec del gerent o de la gerent

1. El patronat pot nomenar un gerent o una gerent, que és l'òrgan unipersonal superior de direcció amb funcions de gestió de la Fundació, a proposta de la presidència. El nomenament ha de recaure en una persona de prestigi reconegut i amb un perfil professional adequat. El nomenament o contractació del gerent o la gerent de la Fundació i el cessament s'ha de comunicar al Consell de Govern, en el termini màxim de set dies, i els acords pels quals el Consell de Govern es doni per assabentat s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en el termini màxim de deu dies, d'acord amb l'article 21.1 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Prèviament al nomenament o contractació, s'han de sol·licitar els informes que preveu l'article 20.5 de la Llei 7/2010.

2. El gerent o la gerent, que no té la consideració d'alt càrrec, sens perjudici que pugui estar assimilat a alt càrrec a determinats efectes, ha de mantenir amb la Fundació una relació de naturalesa laboral, com a personal d'alta direcció, que es regeix per les clàusules estipulades en el contracte de treball corresponent i, supletòriament, per les disposicions vigents en matèria laboral.

3. Aquest càrrec és incompatible amb l'exercici de la funció pública, d'acord amb el que estableix l'article 130 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. En general, a la gerència li és aplicable la normativa reguladora del règim d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs, d'acord amb el que estableix l'article 21.2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

5. En el cas que el gerent o la gerent sigui empleat públic, estarà assimilat al rang d'alt càrrec als efectes prevists a l'article 99.1 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i a l'article 87.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que regulen la declaració de la situació de serveis especials per al personal funcionari i als efectes prevists en l'article 52 del 5è Conveni col·lectiu per al personal laboral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en l'article 46.1 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors que regulen l'excedència forçosa per al personal laboral.

6. La retribució bruta anual de la gerència, que el patronat ha d'aprovar en el moment del nomenament i abans de signar el contracte de treball no pot excedir de la retribució anual establerta per als directors generals en les respectives lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

7. El gerent o la gerent, a més dels supòsits establerts en el contracte de treball corresponent i la normativa laboral aplicable, cessa automàticament quan es realitza el nomenament del nou gerent o la nova gerent o, si no, en el termini màxim de tres mesos des del cessament de la persona que el va proposar per al càrrec. En tot cas, el cessament s'ha de comunicar al Consell de Govern.

8. La persona titular de la gerència no pot percebre en el moment del seu cessament cap indemnització, llevat de les que estiguin establertes per disposició legal de dret necessari. A aquest efecte, no es poden pactar o subscriure clàusules contractuals que tenguin per objecte reconèixer indemnitzacions o compensacions econòmiques, sigui quina sigui la seva naturalesa o quantia.

9. El gerent o la gerent ha d'assistir a les reunions del patronat, amb veu i sense vot, i actuarà en qualitat de secretari o secretària.

Article 28

Funcions de la gerència

1. Corresponen a la gerència les funcions següents:

a) Establir, aprovar i fer complir juntament amb la direcció adjunta i la direcció d'infraestructures les normes globals de funcionament intern de la Fundació i les de cada una de les unitats organitzatives.

b) Gestionar, juntament amb la direcció adjunta, l'àrea de tecnificació esportiva, l'àrea de serveis tècnics esportius, la unitat administrativa, de serveis comuns i de personal.

c) Gestionar juntament amb la direcció d'infraestructures, l'àrea d'infraestructures.

d) Elaborar i proposar al patronat el projecte de pressupost anual de despeses i ingressos i, si s'escau, les modificacions pressupostàries que hi hagi i també els comptes anuals, la liquidació del pressupost de l'exercici anterior i l'inventari.

e) Administrar i gestionar amb caràcter ordinari el patrimoni de la Fundació d'acord amb les lleis i les atribucions conferides pel patronat, al qual n'ha de retre comptes, i mantenir degudament actualitzat l'inventari de béns.

f) Ordenar els pagaments i gestionar la tresoreria d'acord amb els criteris aprovats pel patronat.

g) Vigilar el compliment correcte dels principis i els criteris aplicables a la comptabilitat de la Fundació, i supervisar-la.

h) El seguiment i control econòmic de projectes i activitats.

i) Informar regularment i, almenys trimestralment, el patronat dels resultats de gestió, operatius i financers.

j) Exercir, en cas d'urgència, per apoderament del president, les accions, les excepcions, els recursos i les reclamacions judicials i administratives necessàries en defensa dels drets i els interessos de la Fundació, de la qual cosa ha de donar compte al patronat en la primera sessió que es faci.

k) Elaborar i subscriure l'informe anual d'activitat i la declaració de garantia i responsabilitat de la gestió, prevists en els apartats 2 a 4 de l'article 18 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, o en la norma que la substitueixi, i informar-ne d'això al patronat.

2. En cas d'urgència i quan concorrin circumstàncies excepcionals que impedeixen que abans de la data que s'estableixi per ordre del conseller competent en matèria d'hisenda i pressuposts, el patronat aprovi, a proposta del gerent, l'avantprojecte de pressupost de la Fundació, d'acord amb l'article 41.2 dels Estatuts, el gerent pot trametre l'avantprojecte a l'esmentada conselleria i ha de donar compte al patronat en la primera reunió que es convoqui.

3. La gerència respon de les seves actuacions davant el patronat de la Fundació amb independència i sens perjudici de qualsevol altra responsabilitat que li pertoqui.

4. La gerència exerceix la secretaria del patronat, amb veu i sense vot, i no té la condició de patró o patrona.

5. El règim de substitucions amb els altres òrgans unipersonals de direcció és el que estableix l'article 33.3 d'aquests Estatuts.

 

Capítol III La direcció adjunta

Article 29

La direcció adjunta

1. El patronat pot nomenar una persona per exercir la direcció adjunta, òrgan unipersonal de direcció i gestió de la Fundació, a proposta de la presidència. El nomenament ha de recaure en una persona amb un perfil professional adequat. El nomenament o contractació i el cessament d'aquest òrgan unipersonal de direcció s'ha de comunicar al Consell de Govern en el termini màxim de set dies, i els acords pels quals el Consell de Govern es doni per assabentat s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en el termini màxim de deu dies d'acord amb l'article 21.1 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Prèviament al nomenament o contractació de la direcció adjunta s'han de sol·licitar els informes que preveu l'article 20.5 de la Llei 7/2010.

2. La direcció adjunta, que no té la consideració d'alt càrrec, sens perjudici que pugui estar assimilat a alt càrrec a determinats efectes, ha de mantenir amb la Fundació una relació de naturalesa laboral, com a personal d'alta direcció, que es regeix per les clàusules estipulades en el contracte de treball corresponent i, supletòriament, per les disposicions vigents en matèria laboral, com també per les previsions que es contenen en l'article 21 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Aquest càrrec és incompatible amb l'exercici de la funció pública, d'acord amb el que estableix l'article 130 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. En el cas que el titular de la direcció adjunta sigui empleat públic, estarà assimilat al rang d'alt càrrec als efectes prevists a l'article 99.1 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i a l'article 87.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que regulen la declaració de la situació de serveis especials per al personal funcionari i als efectes prevists en l'article 52 del 5è Conveni col·lectiu per al personal laboral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en l'article 46.1 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, que regulen l'excedència forçosa per al personal laboral.

4. A la direcció adjunta li és d'aplicació la normativa reguladora del règim d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs.

5. La retribució bruta anual de la direcció adjunta, que el patronat ha d'aprovar en el moment del nomenament i abans de signar el contracte de treball, ha de respectar en tots els casos els límits prevists en la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Aquesta retribució no pot excedir la retribució anual establerta per als directors generals en les respectives lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. A més, aquesta retribució ha de ser inferior a la prevista per a la gerència, concretament, ha de ser com a màxim d'un 90 % d'aquella.

6. La direcció adjunta, a més dels supòsits establerts en el contracte de treball corresponent i la normativa laboral aplicable, cessa automàticament quan es realitza el nomenament de la nova directora adjunta o director adjunt o, si no, en el termini màxim de tres mesos des del cessament de la persona que el va proposar per al càrrec. En tot cas, el cessament s'ha de comunicar al Consell de Govern.

7. La persona titular de la direcció adjunta no pot percebre en el moment del seu cessament cap indemnització, llevat de les que estiguin establertes per disposició legal de dret necessari. A aquest efecte, no es poden pactar o subscriure clàusules contractuals que tenguin per objecte reconèixer indemnitzacions o compensacions econòmiques, sigui quina sigui la seva naturalesa o quantia.

8. La direcció adjunta és la persona que exerceix la suplència de la secretaria del patronat, amb veu i sense vot, i no té la condició de patró o patrona.

9. El règim de substitucions amb els altres òrgans unipersonals de direcció és el que estableix l'article 33.3 d'aquests Estatuts.

Article 30

Funcions de la direcció adjunta

Corresponen a la direcció adjunta les funcions següents:

a) Desenvolupar la política de personal dissenyada pel patronat i, amb aquesta finalitat, concertar, resoldre o rescindir relacions laborals, seleccionar el personal laboral, acordar les sancions i executar les actuacions que, en aquesta matèria, li siguin encomanades.

b) Exercir la direcció superior del personal al servei de la Fundació i mantenir les relacions amb els òrgans de representació del personal.

c) Comunicar a les conselleries competents en matèria de coordinació del sector públic instrumental i del seu personal i en matèria d'hisenda i pressuposts, amb l'antelació suficient, la celebració de reunions dels òrgans de negociació de les condicions del personal, com també responsabilitzar-se de la legalitat de les contractacions del personal de la Fundació, d'acord amb el que estableixen les disposicions addicionals novena i onzena de la Llei 7/2010 del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

d) Gestionar, juntament amb la gerència, l'àrea de tecnificació esportiva, l'àrea de serveis tècnics esportius, la unitat administrativa, de serveis comuns i de personal.

e) Dirigir, juntament amb la gerència, l'àrea de tecnificació esportiva i l'àrea de serveis tècnics esportius.

f) Elaborar l'avantprojecte dels projectes o programes d'actuació anual, valorats pressupostàriament, en coordinació amb la gerència.

g) Confeccionar el Pla d'Actuació i l'informe executiu anual de la Fundació en coordinació amb la gerència.

h) Proposar al patronat la inversió més adequada per desenvolupar els projectes i programes relacionats amb la seva competència.

i) Dirigir i proposar, anualment, programes d'actuació a desenvolupar per la Fundació.

j) Assistir a les sessions del patronat amb veu, però sense vot.

k) Qualsevol altra facultat que legalment o estatuàriament se li atribueixi.

 

Capítol IV La direcció d'infraestructures

Article 31

La direcció d'infraestructures

1. El patronat pot nomenar una persona per exercir la direcció d'infraestructures, òrgan unipersonal de direcció i gestió de la Fundació, a proposta de la presidència. El nomenament ha de recaure en una persona amb un perfil professional adequat. El nomenament o contractació i el cessament d'aquest òrgan unipersonal de direcció, s'ha de comunicar al Consell de Govern en el termini màxim de set dies, i els acords pels quals el Consell de Govern es doni per assabentat s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en el termini màxim de deu dies d'acord amb l'article 21.1 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Prèviament al nomenament o contractació de la direcció adjunta s'han de sol·licitar els informes que preveu l'article 20.5 de la Llei 7/2010.

2. La direcció d'infraestructures, que no té la consideració d'alt càrrec, sens perjudici que pugui estar assimilat a alt càrrec a determinats efectes, ha de mantenir amb la Fundació una relació de naturalesa laboral, com a personal d'alta direcció, que es regeix per les clàusules estipulades en el contracte de treball corresponent i, supletòriament, per les disposicions vigents en matèria laboral, com també per les previsions que es contenen en l'article 21 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Aquest càrrec és incompatible amb l'exercici de la funció pública, d'acord amb el que estableix l'article 130 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. En el cas que el titular de la direcció d'infraestructures sigui empleat públic estarà assimilat al rang d'alt càrrec als efectes prevists a l'article 99.1 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i a l'article 87.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que regulen la declaració de la situació de serveis especials per al personal funcionari i als efectes prevists en l'article 52 del 5è Conveni col·lectiu per al personal laboral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en l'article 46.1 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors que regulen l'excedència forçosa per al personal laboral.

4. A la direcció d'infraestructures li és d'aplicació la normativa reguladora del règim d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs.

5. La retribució bruta anual de la direcció d'infraestructures, que el patronat ha d'aprovar en el moment del nomenament i abans de signar el contracte de treball, ha de respectar en tots els casos els límits prevists en la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Aquesta retribució no pot excedir la retribució anual establerta per als directors generals en les respectives lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears. A més, aquesta retribució ha de ser inferior a la prevista per a la gerència, concretament, ha de ser com a màxim d'un 90 % d'aquella.

6. La direcció d'infraestructures, a més dels supòsits establerts en el contracte de treball corresponent i la normativa laboral aplicable, cessa automàticament quan es realitza el nomenament de la nova directora o director o, si no, en el termini màxim de tres mesos des del cessament de la persona que el va proposar pel càrrec. En tot cas, el cessament s'ha de comunicar al Consell de Govern.

7. La persona titular de la direcció d'infraestructures no pot percebre en el moment del seu cessament cap indemnització, llevat de les que estiguin establertes per disposició legal de dret necessari. A aquest efecte, no es poden pactar o subscriure clàusules contractuals que tenguin per objecte reconèixer indemnitzacions o compensacions econòmiques, sigui quina sigui la seva naturalesa o quantia.

Article 32

Funcions de la direcció d'infraestructures

1. Corresponen a la direcció d'infraestructures les funcions següents:

a) Gestionar totes les infraestructures gestionades per la Fundació i, especialment, el Velòdrom Illes Balears.

b) Rendibilitzar les instal·lacions en l'àmbit social, perquè tenguin un major nombre d'usuaris o esportistes i representi un actiu en la societat.

c) Proposar al patronat la inversió més adequada per desenvolupar els projectes i programes relacionats amb la seva competència.

d) Impulsar projectes per a la promoció del ciclisme base.

e) Coordinar la utilització de les instal·lacions amb els agents implicats en els diferents esports i esdeveniments.

f) Planificar i gestionar, conjuntament amb la gerència, el calendari per coordinar esdeveniments i activitats esportives amb altres esdeveniments de les instal·lacions.

g) Dissenyar, implementar i executar el procediment de gestió de reserves dels espais del Velòdrom i dels diferents edificis gestionats per la Fundació.

 

​​​​​​​h) Supervisar que les instal·lacions de titularitat de la Fundació o gestionades per aquesta, compleixin amb les normatives legals i de seguretat aplicables.

i) Gestionar les sol·licituds o incidències relacionades amb el Velòdrom Illes Balears o d'altres instal·lacions vinculades a la Fundació.

j) Confeccionar la memòria anual d'activitats del Velòdrom Illes Balears. Exercir la responsabilitat de l'elaboració, la inspecció i l'avaluació dels projectes o programes inclosos en la seva àrea.

k) Gestionar, juntament amb el gerent, l'àrea d'Infraestructures.

l) Elaborar, inspeccionar i avaluar els projectes o programes inclosos en la seva àrea.

m) Elaborar els projectes o programes tècnics d'actuació anual, valorats pressupostàriament.

n) Dirigir i proposar, anualment, programes d'actuació a desenvolupar per la Fundació.

o) Proposar al Patronat la contractació d'obres o adquisicions de béns i efectes materials que puguin resultar necessaris per al bon funcionament de la Fundació.

p) Assistir a les sessions del patronat amb veu, però sense vot.

q) Qualsevol altra facultat que legalment o estatuàriament se li atribueixi.

2. La direcció d'infraestructures substitueix al secretari o secretària en defecte del primer suplent i actua, per tant, com a segon suplent, en cas d'absència, malaltia o vacant dels anteriors.

3. El règim de substitucions amb els altres òrgans unipersonals de direcció és el que estableix l'article 33.3 d'aquests Estatuts.

 

Capítol V Estructura i funcionament de la Fundació

Article 33

Estructura

1. Quant al funcionament, la Fundació s'estructura en quatre àrees:

a) Àrea de tecnificació esportiva, que té com a finalitats prioritàries les recollides en el títol II d'aquests Estatuts, «Finalitats i activitats de la fundació», article 7.2, punts e), f), g), h), i) i k):

— Compartir la responsabilitat i el control de la tecnificació esportiva amb la conselleria del Govern de les Illes Balears competent en matèria d'esports; la seva gestió és conjunta amb les federacions autonòmiques implicades en programes esportius de tecnificació i alt rendiment esportiu.

— Supervisar conjuntament amb la conselleria del Govern de les Illes Balears competent en matèria d'esports l'aplicació dels plans i programes esportius, desenvolupant segments com esport i dona i esport i diversitat.

— Formar el personal tècnic esportiu.

— Impulsar la investigació científica i tècnica relacionada amb l'activitat física i l'esport, i també el seu desenvolupament tecnològic, d'acord amb l'evolució europea i mundial en aquest camp.

— Promoure la investigació i l'especialització en el camp de les ciències de l'esport orientades a la tecnificació esportiva.

— Prestar una formació esportiva integral i especialitzada destinada a les persones amb diversitat funcional.

Aquesta àrea depèn de la gerència i la direcció adjunta, l'organitza la coordinació de tecnificació esportiva i la gestionen les persones responsables de cadascun dels departaments que la componen, principalment:

  • La unitat que gestiona els programes de tecnificació.
  • La unitat que gestiona la residència d'esportistes.
  • La unitat de serveis mèdics.
  • La unitat de logística.
  • La unitat de suport acadèmic a l'esportista.
  • La Delegació de la Fundació per a l'Esport Balear a Menorca.

b) Àrea de serveis tècnics esportius, que té com a finalitats prioritàries les recollides en el títol II d'aquests Estatuts, «Finalitats i activitats de la Fundació», concretament els punts a), b), c), d), f), l), m) i n) de l'article 7.2:

— Promoure i desenvolupar l'esport balear, individual i col·lectiu, d'alt nivell, mitjançant l'habilitació de recursos propis derivats de l'administració o d'empreses privades que facin possible aquest objectiu.

— Promocionar la imatge esportiva de les Illes Balears o dels seus esportistes i clubs esportius.

 

​​​​​​​— Posar a disposició dels esportistes que tenguin aptituds per aconseguir un alt rendiment esportiu tots els mitjans materials, humans, tècnics, científics i la seva aplicació, per aconseguir alts nivells en les grans competicions esportives.

— Ser el centre docent de l'Administració esportiva de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb les competències per impartir i autoritzar l'ensenyament i la formació esportiva, sens perjudici de les competències que, en matèria d'ensenyament reglat, corresponguin a la conselleria corresponent.

— Supervisar, conjuntament amb la conselleria de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears competent en matèria d'esports, l'aplicació dels plans i programes esportius, desenvolupant segments com esport i dona i esport i diversitat.

— Aconseguir recursos per destinar-los a programes d'atenció, suport, investigació i innovació en matèria d'esports.

— Tenir i mantenir un fons documental i bibliotecari que doni suport a la difusió i la investigació esportiva.

— Tenir i mantenir un centre que promogui i doni a conèixer els èxits de l'esport balear, mitjançant la figura d'un museu o un centre d'interpretació de l'esport.

Aquesta àrea depèn de la gerència i la direcció adjunta, i la gestionen les persones responsables de cadascun dels departaments o unitats que la componen, principalment:

  • La unitat que actua com a servei tècnic de l'administració esportiva del Govern de les Illes Balears (fonamentalment, patrocinis i subvencions relacionades amb l'àrea).
  • La unitat d'igualtat i diversitat.
  • El responsable del Centre d'Interpretació de l'Esport de les Illes Balears.
  • La unitat de formació i titulacions esportives.
  • La unitat responsable del programa d'atenció a l'esportista d'alt nivell del Consell Superior d'Esports (CSD).

c) Àrea d'infraestructures: té com a activitat principal la gestió i l'explotació en tots els àmbits, aspectes i activitats, de totes les parts que componen i integren el Velòdrom Illes Balears i la resta d'instal·lacions i edificis gestionats per la Fundació (recollida al títol II, «Finalitats i activitats de la Fundació», article 8.g), concretament:

— Encarregar, aprovar i contractar tota classe de projectes, construccions, obres, reformes, instal·lacions, equipaments, subministraments, serveis, consultories i assistències tècniques.

— Adquirir, vendre, permutar, disposar, cedir, arrendar i administrar béns mobles i immobles, constituir, modificar i extingir drets de qualsevol naturalesa, i, en general, realitzar tots els negocis jurídics que siguin convenients per realitzar les finalitats de la Fundació al Velòdrom en els termes prevists en la normativa que resulti aplicable.

— Contractar el personal adequat per aconseguir les finalitats de l'ens.

— Subscriure convenis, concerts i altres formes de col·laboració reglada amb altres institucions públiques i persones o entitats públiques o privades sense ànim de lucre.

— Qualsevol altra comesa necessària o convenient per al bon funcionament del Velòdrom Illes Balears.

— Aquesta àrea depèn de la gerència i la direcció d'infraestructures i és gestionada per les persones responsables de cadascun dels departaments que la componen, principalment:

  • La unitat de comunicacions, infraestructures i seguretat.
  • La unitat de serveis tècnics de les instal·lacions i equipaments.
  • La unitat d'esdeveniments i manteniment.

d) Unitat administrativa, de serveis comuns i de personal: incorpora les tasques pròpies de les àrees d'administració, secretaria, personal, comptabilitat, tresoreria, informàtica, premsa, contractació i assessorament jurídic, i dependrà de la gerència i de la direcció adjunta de la Fundació.

2. Les funcions bàsiques i comuns de la gerència, la direcció adjunta i de la direcció d'infraestructures, sens perjudici del que disposen altres articles d'aquests Estatuts, són les següents:

a) Dirigir el personal a càrrec seu, establint normes oportunes per al correcte funcionament tècnic de l'àrea.

b) Gestionar, d'acord amb el que preveuen aquests Estatuts, els temes de responsabilitat directa de l'àrea corresponent.

c) Establir contacte amb persones i entitats en nom de la Fundació per desenvolupar els projectes o programes de la manera més adequada possible.

d) Confeccionar la memòria anual d'activitats de la seva àrea.

3. En cas de vacant, absència o malaltia la gerència, la direcció adjunta i la direcció d'infraestructures s'han de substituir entre elles. En primer lloc, el substitut és el gerent, després la direcció adjunta i, finalment, la direcció d'infraestructures. La gerència pot delegar competències en els altres òrgans unipersonals de direcció.

 

​​​​​​​Article 34

Comissions

1. Per acord del patronat es poden crear comissions per tractar temes d'interès o rellevància de caràcter permanent o temporal que poden assolir les funcions que expressament se li encomanin.

2. Se'n poden crear d'altres amb caràcter específic justificant l'acord de creació.

3. Aquestes comissions específiques poden estar formades per membres del patronat o per persones que en siguin alienes.

4. Ha de presidir cada una de les comissions la persona que designi el patronat en l'acord de creació.

5. Els integrants d'aquestes comissions no han de percebre cap retribució per participar-hi.

 

TÍTOL IV RÈGIM ECONÒMIC

Article 35

Patrimoni fundacional

1. El patrimoni de la Fundació pot estar integrat per tota classe de béns, drets i obligacions susceptibles de valoració econòmica i per aquells que adquireixi la Fundació amb posterioritat a la seva constitució, afectin o no la dotació.

2. Tots han de figurar a nom de la Fundació i constar en l'inventari, en el Registre de Fundacions i en els altres registres que corresponguin.

3. Els moviments patrimonials de la Fundació s'han d'ajustar, en tot moment, a la legislació en matèria de patrimoni aplicable a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Tots els béns i drets susceptibles d'inventariar, s'han de comunicar a l'òrgan de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que exerceixi les funcions previstes en la legislació de patrimoni, perquè en tengui coneixement.

Article 36

Dotació patrimonial de la Fundació

1. La dotació fundacional està integrada per tots els béns i els drets que constitueixen la dotació inicial de la Fundació i pels que en el futur s'hi aportin amb aquest caràcter.

2. En tot cas, les modificacions en la dotació patrimonial de la Fundació que puguin determinar la pèrdua del caràcter de fundació del sector públic autonòmic, requereixen l'autorització prèvia del Consell de Govern, d'acord amb el que disposa l'article 56.1 de la Llei 7/2010, de 21de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Article 37

Finançament

1. Per dur a terme les seves activitats, la Fundació es pot finançar, d'acord amb l'article 10 de la Llei 7/2010, amb els recursos econòmics següents:

a) Els béns i drets que constitueixin el seu patrimoni.

b) Els productes i les rendes d'aquest patrimoni.

c) Els ingressos ordinaris i extraordinaris que estigui autoritzada a percebre, segons les disposicions per les quals es regeix.

d) Les transferències, corrents o de capital, que tengui assignades en els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o d'altres administracions o entitats públiques.

e) Les subvencions, corrents o de capital que procedeixin de les administracions o entitats públiques.

f) Les donacions, els llegats i qualsevol altra aportació, dinerària o no dinerària, que pugui percebre d'entitats privades i de particulars.

g) L'endeutament a curt o llarg termini, en els termes que prevegi la llei i, en particular, l'article 12 de la Llei 7/2010.

h) Qualsevol altre recurs que se li pugui atribuir.

2. Així mateix, la Fundació pot obtenir ingressos per les seves activitats, sempre que això no impliqui una limitació injustificada de l'àmbit de les possibles persones beneficiàries.

Article 38

Administració

1. La gestió patrimonial de la Fundació s'ha de regir per la legislació aplicable a les fundacions, sens perjudici de l'aplicació dels principis generals d'eficàcia, eficiència i transparència a què es refereix l'article 3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. El patronat està facultat per fer les variacions necessàries en la composició del patrimoni de la Fundació, de conformitat amb el que aconselli la conjuntura econòmica de cada moment i sens perjudici de sol·licitar l'autorització oportuna o comunicar-ho degudament al protectorat, d'acord amb el que estableixen la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions, i la resta de normativa de desplegament.

Article 39

Règim financer

1. L'exercici econòmic ha de coincidir amb l'any natural.

2. La Fundació ha de dur necessàriament un llibre diari i un llibre d'inventaris i comptes anuals, i d'altres llibres convenients per desenvolupar adequadament les activitats i per controlar la comptabilitat.

3. En la gestió economicofinancera, la Fundació s'ha de regir pels principis i els criteris generals que determina la normativa vigent i ha d'aplicar les normes específiques que es contenen en aquests Estatuts i les que, en relació amb les entitats que integren el sector públic fundacional, s'estableixen a la legislació economicofinancera de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i en les normes reglamentàries de desplegament.

Article 40

Règim de control intern

1. La Fundació resta sotmesa al control de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, que ha d'exercir les funcions de centre de control intern d'acord amb el que s'estableix en la Llei 7/2010, en la normativa economicofinancera de la Comunitat Autònoma i en la resta de normes legals i reglamentàries aplicables. Així mateix, la Fundació ha de subministrar a la direcció general competent en matèria de pressupost la informació rellevant per verificar el compliment de les disposicions en matèria pressupostària que aquesta li requereixi.

2. Prèviament a la iniciació de qualsevol expedient de despesa per part de la Fundació del qual es puguin derivar per a aquesta obligacions econòmiques superiors a l'import que prevegi l'article 15.2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, s'ha de demanar autorització del Consell de Govern, a proposta de la conselleria d'adscripció.

3. Així mateix, l'adopció de compromisos de despesa pluriennals s'ha d'ajustar a les normes que es contenen en l'article 9 de la Llei 7/2010 i en la normativa reglamentària de desplegament.

4. La Fundació està sotmesa al control d'eficàcia i d'eficiència per part de la conselleria d'adscripció, sens perjudici del que correspongui a la Intervenció General o a altres òrgans. Aquest control té per finalitat comprovar el grau de compliment dels objectius i la utilització adequada dels recursos assignats, com també el control del compliment dels compromisos específics que, si n'és el cas, hagi assumit la Fundació en virtut de convenis, contractes programa o altres negocis jurídics.

5. Així mateix, són aplicables a la Fundació les mesures addicionals de control previstes en l'article 19 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

6. Tot això sens perjudici que la Fundació pugui restar sotmesa al control financer permanent de tot o part de la seva activitat si, d'acord amb la normativa de la Llei 7/2010, li resulta aplicable.

Article 41

Pla d'actuació, pressuposts, comptes anuals i auditoria

1. En els tres primers mesos de cada exercici, el patronat ha d'elaborar un pla d'actuació en què quedin reflectits els objectius i les activitats que es prevegin desenvolupar durant l'exercici, els indicadors, les línies d'actuació necessàries per aconseguir-los, un pla economicofinancer i les previsions relatives a recursos humans i tecnologies de la informació, tot això en el marc del pressupost aprovat per a l'entitat per al mateix exercici. Aquest Pla s'ha d'enviar al protectorat. Aquest Pla ha de complir la normativa amb matèria de fundacions i, així mateix, la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears i, concretament, l'article 17.2 d'aquesta norma o la norma que la substitueixi.

La valoració del grau de compliment del Pla d'Actuació s'ha de reflectir en l'informe anual d'activitat i en la declaració de garantia de gestió.

2. Abans de la data que s'estableixi per ordre del conseller competent en matèria d'hisenda i pressuposts, el patronat ha de debatre i aprovar, si escau, a proposta de la gerència, l'avantprojecte de pressupost de la Fundació per a l'any següent, d'acord amb el que preveuen l'article 11 i concordants de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

En tot cas, la modificació de les dotacions en els pressuposts de la Fundació durant l'exercici s'ha d'ajustar al que preveu l'article 8 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, i l'article 40 de la Llei 14/2014.

Amb caràcter general, no es poden transferir dotacions de despeses de capital a despeses corrents, llevat de les despeses de capital que, d'acord amb el pressupost de la Fundació, estiguin finançades amb ingressos corrents derivats de l'activitat pròpia d'aquesta.

3. Abans del 31 de març de cada any, el patronat ha de debatre i aprovar, si escau, i a proposta de la gerència, la liquidació del pressupost de l'any anterior i s'ha de trametre a la Intervenció General de la Comunitat Autònoma juntament amb els comptes.

4. El gerent o la gerent ha de formular els comptes anuals, que ha d'aprovar el patronat en el termini de sis mesos des que s'hagi tancat l'exercici.

5. Els comptes anuals s'han de redactar amb claredat i han de mostrar la imatge fidel del patrimoni, de la situació financera i dels resultats de la Fundació.

6. Els comptes anuals, que comprenen el balanç, el compte de resultats i la memòria, formen una unitat. En la memòria cal completar, ampliar i comentar la informació continguda en el balanç i en el compte de resultats, i cal incorporar-hi un inventari dels elements patrimonials.

7. A més, s'han d'incloure en la memòria les activitats fundacionals, els canvis en els òrgans de govern, direcció i representació, i també el grau d'acompliment del pla d'actuació. Així mateix, s'hi han d'indicar els recursos emprats, d'on provenen i el nombre de persones beneficiàries corresponents a cada actuació realitzada, els convenis que s'hagin subscrit amb altres entitats per a aquestes finalitats i el grau d'acompliment de la finalitat de rendes i ingressos.

8. Una vegada que el patronat de la Fundació hagi aprovat els comptes anuals, s'han de presentar al protectorat en els deu dies hàbils comptadors a partir de la data d'aprovació, acompanyats d'un certificat de l'acord d'aprovació del patronat en el qual figuri l'aplicació del resultat, que ha d'estendre el secretari amb el vistiplau de la presidenta o president, els quals han d'acreditar la identitat per qualsevol dels mitjans admesos en dret davant el protectorat que ha d'examinar-los i dipositar-los posteriorment en el Registre de Fundacions.

Els comptes anuals s'han de trametre també a la Intervenció General de la comunitat autònoma en els deu dies posteriors a la formulació i a l'aprovació.

9. Els comptes anuals als quals es refereixen els apartats anteriors han de sotmetre's a l'examen i informe d'auditoria pública o, si n'és el cas, al control financer permanent, d'acord amb les normes que estableix la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Llei 7/2010 i les normes reglamentàries que les desenvolupin. L'informe d'auditoria s'ha de trametre al protectorat juntament amb els comptes anuals.

10. Simultàniament a l'aprovació dels comptes anuals, la gerent o el gerent ha de presentar al patronat i a la conselleria d'adscripció un informe anual d'activitat i signar una declaració de garantia i responsabilitat sobre les actuacions duites a terme per la Fundació durant l'any anterior.

L'informe anual d'activitat ha d'incloure les dades relatives a les actuacions desenvolupades, els objectius aconseguits en els termes dels indicadors prevists, com també el compliment de les previsions relatives al pla economicofinancer, els recursos humans i les tecnologies de la informació. Una còpia d'aquest informe s'ha de trametre a la persona titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda.

La declaració de garantia i responsabilitat ha d'oferir una garantia raonable que els recursos assignats a les activitats de la Fundació s'han d'aplicar a les finalitats previstes, respectant els principis de bona gestió financera i les normes aplicables; que els procediments de control intern de la Fundació ofereixen garanties suficients, i que s'ha posat de manifest total la informació rellevant per als interessos de la Fundació o de la comunitat autònoma.

Article 42

Règim del personal

1. El règim jurídic del personal al servei de la Fundació és de caràcter laboral, d'acord amb el que estableix la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

 

​​​​​​​2. El personal laboral al servei de la Fundació es regeix per les disposicions contingudes en el Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre de 2015, que li siguin d'aplicació (concretament, hi són d'aplicació els articles 52, 53, 54, 55 i 59 d'aquest text legal), per la resta de normativa laboral i convencionals aplicables al personal d'aquesta naturalesa, i per la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears i les normes que la despleguen, com també per les normes d'ocupació pública de La Comunitat Autònoma de les Illes Balears que, en el marc del que estableix la disposició addicional primera de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, ho disposin expressament.

3. El procediment de selecció del personal de la Fundació s'ha d'ajustar als sistemes i procediments que estableix la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els articles 45 i 46 i en les normes que la despleguen. Hi són aplicables a la selecció del personal els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat i qualsevol altre que estableixi la normativa.

4. Així mateix, li són aplicables les instruccions sobre autoritzacions i informes previs per a la contractació de personal fix i temporal, que s'emetin d'acord amb la legislació vigent, i sobre qualsevol altra matèria que li sigui d'aplicació.

Article 43

Contractació

L'actuació de la Fundació en matèria de contractació s'ha d'ajustar a les disposicions de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, o a la normativa de substitució, així com les normes corresponents de desplegament.

 

TÍTOL V MODIFICACIÓ, FUSIÓ I EXTINCIÓ

Article 44

Modificació de l'escriptura de constitució i dels Estatuts

1. Les modificacions de l'escriptura de constitució de la Fundació s'han d'elevar, en tot cas i amb caràcter previ a l'aprovació del patronat, al Consell de Govern perquè en faci una autorització prèvia, juntament, si escau, amb el pla d'actuació i l'estudi econòmic financer. Aquest acord l'ha adoptar el Consell de Govern a proposta de la conselleria a la qual està adscrita la Fundació, amb els informes preceptius de les conselleries competents en matèria d'hisenda i pressuposts i en matèria de fundacions.

2. Les modificacions de l'escriptura de constitució que afectin substancialment aspectes propis del pla d'actuació inicial o de l'estudi econòmic financer a què es refereix l'article 5 de la Llei 7/2010 requereixen l'elaboració d'un nou pla d'actuació i d'un nou estudi econòmic financer.

3. Per acord del patronat es poden modificar aquests Estatuts, sempre que resulti convenient per als interessos de la Fundació. S'han de modificar quan les circumstàncies que van presidir la constitució de la Fundació hagin variat de manera que aquesta no pugui actuar satisfactòriament d'acord amb els Estatuts en vigor.

4. Per dur a terme aquesta modificació s'ha d'aplicar el mateix règim previst per a la modificació de l'escriptura de constitució.

5. Per adoptar els acords de modificació estatutària, és necessari un quòrum de votació favorable d'almenys la meitat més un dels membres del patronat.

6. La modificació o la nova redacció dels Estatuts que hagi acordat el patronat s'ha de comunicar al protectorat abans d'atorgar-ne l'escriptura pública, perquè hi manifesti bé l'oposició, per motius de legalitat degudament motivats, o bé la no-oposició. Posteriorment, s'ha d'inscriure en el Registre de Fundacions. La modificació s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Article 45

Fusió amb una altra entitat

1. El patronat pot decidir fusionar la Fundació amb una altra fundació, amb l'acord previ a aquest efecte amb aquest altre ens.

2. L'acord de fusió s'ha d'aprovar amb el vot favorable d'almenys la meitat més un dels membres del patronat i s'ha de comunicar al protectorat perquè hi manifesti la no-oposició, abans d'atorgar-ne l'escriptura pública.

 

​​​​​​​3. La fusió a la qual es refereix aquest article no comporta l'obertura del procediment de liquidació.

Article 46

Absorció, integració, transformació de la Fundació

1. La Fundació pot ser absorbida per altres ens de dret públic integrats en el sector públic autonòmic o ser integrada en l'Administració de la Comunitat Autònoma. Aquesta absorció o integració no implica l'obertura del procediment de liquidació.

2. També es pot transformar en qualsevol altre tipus d'ens de dret públic que s'integri en el sector públic autonòmic.

Article 45

Normes comunes als procediments de fusió, absorció, transformació i integració

1. La proposta de fusió, absorció, integració o transformació de la Fundació s'ha d'elevar, en tot cas i amb caràcter previ que el patronat l'aprovi, al Consell de Govern, perquè l'autoritzi prèviament, a proposta de la conselleria d'adscripció i amb els informes previs de les conselleries competents en matèria d'hisenda i pressuposts i en matèria de fundacions, com també amb l'informe previ, preceptiu i vinculant, de la conselleria competent en matèria de funció pública.

2. Fins que no es completi el procediment de fusió, absorció, integració o transformació de la Fundació, aquesta ha de continuar desenvolupant les activitats pròpies del seu objecte i finalitats. Una vegada completat tot el procediment, l'Administració de la Comunitat Autònoma o l'ens instrumental corresponent s'ha de subrogar en tots els drets i obligacions i en totes les relacions jurídiques de la fundació extingida, sens perjudici, pel que fa al règim de personal, de les limitacions derivades del que estableix la disposició addicional desena de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i s'ha de cancel·lar l'assentament de la Fundació en el Registre de Fundacions de les Illes Balears.

Article 48

Extinció de la Fundació

1. La Fundació s'extingeix per les causes i segons els procediments que estableix la legislació vigent.

2. Als efectes del que preveu l'article 31.e) de la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions i d'acord amb la Llei 7/2010, la Fundació es pot extingir en cas que les activitats d'interès general que desenvolupa d'acord amb aquests Estatuts passin a ser desenvolupades per l'Administració de la Comunitat Autònoma o per una altra entitat del sector públic autonòmic, de naturalesa fundacional o no. L'extinció per aquests motius pot tenir lloc tant en el cas en què la Fundació s'integri en l'Administració autonòmica o en un altre ens instrumental, d'acord amb el que preveu l'article anterior, com en el cas en què no tengui lloc la integració, supòsit en el qual la Fundació dissolta entra en període de liquidació.

3. L'extinció requereix acord previ del Consell de Govern, a proposta de la conselleria interessada, amb els informes preceptius de les conselleries competents en matèria d'hisenda i pressuposts, en matèria de fundacions i en matèria de funció pública.

4. Es pot extingir la Fundació sense que això determini l'obertura del procediment de liquidació establert en l'article 49.

Article 49

Liquidació i adjudicació de l'haver

1. L'extinció de la Fundació determina, si escau, l'obertura del procediment de liquidació, que ha de dur a terme el patronat sota el control del protectorat, llevat del que preveuen els articles 45 i 46 d'aquests Estatuts.

2. Els béns resultants de la liquidació s'han de destinar a fundacions o a altres institucions o entitats de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que persegueixin finalitats d'interès general anàlogues a les de la Fundació i que tenguin afectats els seus béns, fins i tot per al supòsit de la dissolució, a aconseguir aquestes finalitats. Aquestes finalitats les ha de designar el patronat en el moment oportú, d'acord amb el que ordeni la legislació vigent. En cas que no hi hagi entitats d'aquest tipus, s'han de destinar a altres òrgans o entitats de l'Administració de la Comunitat Autònoma que designi el patronat.

Article 50

Normativa aplicable

Totes les actuacions previstes en aquest títol s'han de dur a terme d'acord amb el que estableix la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, o la norma que la substitueixi.

 

​​​​​​​Article 51

Denominacions

Totes les denominacions que en aquests Estatuts apareixen en masculí s'han d'entendre referides també al femení.

 

Palma, (signat electrònicament: 23 de setembre de 2024)

El gerent Eladi Huertas Pons

Vist i plau

El president Jaume Bauzá Mayol