Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SELVA

Núm. 544318
Bases reguladores del procediment selectiu, mitjançant concurs oposició, de 3 places de direcció de les escoletes municipals infantils de primera infància de l’Ajuntament de Selva

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Aprovades per la Junta de Govern Local de dia 20 de juny de 2024, es publiquen íntegrament les bases específiques que regiran la convocatòria per proveir, tres places de direcció de les escoletes municipals infantils de primera infància, personal laboral fix de l'Ajuntament de Selva, tal com disposa l'art. 49.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

BASES REGULADORES DEL PROCEDIMENT SELECTIU, MITJANÇANT CONCURS OPOSICIÓ, DE 3 PLACES DE DIRECCIÓ DE LES ESCOLETES MUNICIPALS INFANTILS DE PRIMERA INFÀNCIA DE L'AJUNTAMENT DE SELVA.

PRIMERA.- Objecte de la convocatòria

L'objecte de la present convocatòria és la cobertura, mitjançant concurs-oposició, de tres places de direcció de les escoletes municipals infantils de primera infància, personal laboral fix.

Les característiques dels llocs de treball a cobrir son les següents:

Personal laboral fix.

Denominació: Directors/eres Escoletes Infantils.

Requisit: Títol de mestre educació infantil, Grau o equivalent en educació infantil.

Complement de destí: 21

Complement específic: 4.681,46 €

Nivell de català: C1

Sistema de selecció: Concurs-oposició.

Així mateix, es formarà una borsa de treball amb aquells aspirants que superin el procés selectiu i no adquireixin una plaça en propietat, o que havent superat al menys el primer exercici de la fase d'oposició, no hagin superat el procés selectiu.

La present convocatòria i les bases es publicaran en el BOIB i en el tauler d'anuncis de la web municipal, i, de conformitat amb l'art 6.2 del Reial decret 896/1991, de 7 de juny, l'anunci de la convocatòria també es publicarà al BOE.

SEGONA.- REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

1.- Per ser admesos en aquest procés selectiu, les persones interessades hauran de complir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els següents requisits:

  • Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del disposat a l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic del Treballador Públic, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
  • Tenir 16 anys complerts el dia que finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.
  • Estar en possessió del títol de mestre amb l'especialitat d'educació infantil o títol de grau en educació infantil o títol equivalent.

En el supòsit d'haver presentat un títol equivalent a algun dels exigits, l'aspirant haurà d'al·legar la norma que estableixi l' equivalència, o si no, haurà d'acompanyar certificat expedit per l'òrgan competent que acrediti l'esmentada equivalència.

En el cas de titulacions obtingues a l'estranger s'haurà d'aportar la credencial que acrediti la corresponent homologació o la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.

  • Pel que fa a nacionals d'altres estats:
  1. Els nacionals dels estats membres de la Unió Europea podran accedir, com a empleat públic, en igualtat de condicions que els espanyols a la present convocatòria.
  2. L'accés al procés de selecció s'estendrà igualment a les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els que s'apliqui la lliure circulació de treballadors, en els termes establerts en el punt anterior.
  • No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per l'exercici de les funcions públiques per resolució judicial, per l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas del personal laboral, en el que hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés al servei públic.
  • Posseir la capacitat funcional, física i psíquica, pel desenvolupament de les tasques.
  • Estar en possessió del carnet de conduir classe B i cotxe propi.

Tots els aspirants han de complir els requisits de capacitació lingüística recollits en la Llei 31/1986 de normalització lingüística de les Illes Balears i la normativa derivada del seu desplegament i regulat per l'ordre de la Consellera 14 d'abril de 2014.

Així s'ha d' aportar:

  • Acreditar el coneixement de llengua catalana corresponent al nivell de certificat C1, mitjançant l'aportació del certificat o document entregat per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.
  • Disposar del certificat que acrediti la carència de delictes de naturalesa sexual.
  • Haver satisfet el pagament de la taxa de 20,00€ dins el termini de presentació d'instàncies, d'acord amb l'Ordenança fiscal nº 7 d'expedició de documents administratius de l'Ajuntament de Selva.

TERCERA.- Funcions

Seran les funcions que constitueixen l'objecte peculiar o propi de la professió de director/a de centre de primera infància, així com:

  • Coordinar, organitzar i supervisar el treball pedagògic de l'equip educatiu i dels centres.
  • Elaborar els projectes educatius del centres.
  • Dur les relacions amb les famílies i l'Ajuntament.
  • Planificar les necessitat i la utilització i cura del material educatiu.
  • Atendre al seu grup d'alumnes.
  • Realitzar tasques de gestió del centre.
  • Desplegar les tasques administratives relacionades amb requeriment de documentació o informació per part de la Conselleria d' Educació.
  • Vetllar pel bon funcionament dels centres: cobrir les necessitat que sorgeixin tant materials com humanes.

QUARTA.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I TERMINI

A les instàncies sol·licitant prendre part al procés selectiu, els aspirants han de manifestar expressament que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona de la present convocatòria, es presentaran al Registre General d'aquest Ajuntament en horari d'atenció al públic (Plaça Major, 1 de Selva), o a través de la seu electrònica www.ajselva.net , i aniran dirigides al Batle d'acord amb el model de l'Annex II de la present convocatòria.

Necessàriament els aspirants han d'indicar un telèfon (o varis) de contacte.

Les instàncies també podran presentar-se en qualsevol de les formes que determina l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques. En cas d'utilitzar l'oficina de correus o el registre de qualsevol altre òrgan administratiu que no sigui el de l'Ajuntament d'Selva, s'ha de remetre còpia de la instància, degudament registrada, al correu electrònic secretaria@ajselva.net i dirigit al Registre d'entrada de l'Ajuntament, dins el termini de presentació de sol·licituds.

El termini de presentació d'instàncies serà de 20 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

Les posteriors publicacions referents al procés de selecció es faran en el tauler d'anuncis municipal ubicat a la seu electrònica (https://selva.sedelectronica.es/info ) i a l'apartat corresponent del Portal de Transparència de la web municipal.

A la instància s'hi adjuntaran els següents documents:

  • Còpia del DNI o del NIF o document acreditatiu de la nacionalitat certificat per l'autoritat competent del país d'origen, si s'escau.
  • Còpia de la titulació de títol de mestre amb l'especialitat d'educació infantil o títol de grau en educació infantil o títol equivalent.
  • Còpia del certificat nivell C1 de català.
  • Còpia del certificat de capacitació per a l'ensenyament en llengua catalana al primer cicle de l'educació infantil (CCI).
  • Certificat que acrediti la carència de delictes de naturalesa sexual.
  • Justificant d'haver pagat 20,00 euros dels drets d'examen. En el justificant de pagament hi ha de constar el nom de la persona aspirant i el concepte ha de ser "Procés director escoleta".

El pagament s'haurà d'efectuar al compte bancari següent: ES16 2100 0232 4702 0003 3366

L'acreditació dels diferents mèrits que hagin de ser valorats a la fase de concurs es durà a terme per aquelles persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició en un termini de 5 dies hàbils a contar des del següent a la publicació de la llista definitiva dels aspirants que han superat la fase d'oposició, segons la relació de la base setena. Aquests documents acreditatius dels mèrits hauran de ser originals o copies autèntiques.

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, els/les aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent i, especialment, la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

CINQUENA.- ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el Sr. Batle aprovarà per Resolució la relació provisional d'admesos i exclosos, que es publicarà en el Tauler d'anuncis i al portal de transparència de la seu electrònica de l'Ajuntament, concedint-se, en el seu cas, un termini de 10 dies hàbils, per poder esmenar el defecte que hagi motivat l'exclusió. Un cop examinades les que s'haguessin presentat, es publicarà la relació definitiva d'admesos a través dels mitjans esmentats.

De no presentar cap reclamació, es considerarà definitiva la inicialment publicada.

A la mateixa Resolució es comunicarà la composició del Tribunal i la data d'inici de l'exercici, lloc i hora.

Les possibles reclamacions o al·legacions, si n'hi haguessin, seran acceptades o rebutjades en la Resolució que aprovi la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior. Els successius anuncis del procediment selectiu es publicaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Selva.

SISENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR

Els òrgans de selecció seran col·legiats i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-la aquesta en representació o per compte de ningú.

El Tribunal està format per cinc membres (un president, un secretari i tres vocals) i els seus respectius suplents, per cobrir les absències que es puguin produir. Tots els membres del tribunal són funcionaris de carrera o personal laboral fix, d'igual o superior categoria a la de les places convocades, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida per a l'ingrés en la subescala.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'han d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de les proves en tot el que no preveuen aquestes bases. Tanmateix resoldrà les al·legacions que li siguin plantejades. Tots els membres del Tribunal Qualificador, tindran veu i vot. En el cas que es produeixi un empat en les decisions del Tribunal, el president podrà fer ús del vot de qualitat per desfer-lo.

El tribunal podrà disposar de la incorporació d'assessors especialistes, amb veu i sense vot, en cadascuna de les proves del procés. A l'efecte de comunicacions i altres incidències, el Tribunal té la seva seu a l'Ajuntament de Selva.

Els membres del Tribunal de plantilla de l'Ajuntament d'Selva percebran dieta en cas que la seva dedicació excedeixi de la jornada habitual de feina. La resta de membres podran percebre dieta segons el que preveu el RD 462/2002. El Tribunal qualificador es classifica en la categoria segona.

SETENA.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procediment de selecció constarà de dues fases: concurs i oposició.

La puntuació de la fase d'oposició representarà un 70 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase concurs representarà un 30 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

La suma de la puntuació obtinguda per les persones aspirants en el conjunt dels exercicis de l'oposició i de la puntuació obtinguda en la valoració dels mèrits estableix l'ordre final de prelació de les persones aspirants que hagin superat el concurs oposició.

Fase d'oposició. La puntuació màxima és de 70 punts.

Primer exercici. De caràcter obligatori i eliminatori per a totes les persones aspirants.

L'exercici consistirà a contestar un qüestionari de 50 preguntes tipus test, durant el temps màxim de 90 minuts.

Per a cada pregunta de l'exercici es proposaran tres possibles respostes alternatives, on només una d'elles serà la correcta. Els aspirants marcaran les contestacions en els corresponents fulls d'examen.

Aquest exercici es puntuarà amb un màxim de 35 punts, sent eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació mínima de 17,500 punts. Les puntuacions s'indicaran amb tres decimals. Les preguntes no resoltes, tant si figures les tres opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzarà amb un terç del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:

Q1 = [[A-(E/3)] x 35]/P

  • Q1: resultat de la prova
  • A: nombre de respostes encertades
  • E: nombre de respostes errònies
  • P: nombre de preguntes de l'exercici

Segon exercici. De caràcter obligatori i eliminatori. Només poden accedir els aspirants que hagin superat l'exercici teòric.

L'exercici consistirà a resoldre per escrit un supòsit teòric pràctic, proposat pel tribunal, relacionat amb el programa indicat en l'Annex I d'aquestes bases, en un temps màxim de 120 minuts.

L'exercici serà defensat posteriorment en sessió pública davant el Tribunal Qualificador, en un temps màxim de 40 minuts. El Tribunal Qualificador determinarà el lloc, la data i hora en què es celebraran les lectures corresponents.

Aquest exercici es valorarà fins a un màxim de 35 punts, i serà necessari una qualificació mínima de 17,500 punts per superar-lo.

En aquest exercici es valorarà la capacitat de raonament, el coneixement de les matèries plantejades, l'expressió i la remissió a la normativa aplicable.

En el cas d'existir reclamacions, al·legacions o sol·licituds de revisió, el tribunal qualificador, un cop examinades, les resoldrà i en farà públic el resultat al Tauler d'anuncis electrònic. Un cop resoltes les al·legacions o revisions, si n'hi hagués, i d'acord amb el seu resultat, el Tribunal procedirà a la realització de la baremació de mèrits.

Fase de concurs. La puntuació màxima és de 30 punts.

Els aspirants que hagin superat la fase d'oposició, hauran de presentar, en el termini de 5 dies hàbils des de la publicació de la llista definitiva de la fase d'oposició, els mèrits a valorar en la fase concurs, segons la relació de la base setena.

Aquests documents hauran de ser originals o copies autèntiques.

La fase de concurs no serà eliminatòria i no podrà tenir-se en compte per superar les proves de la fase d'oposició. La valoració dels mèrits de la fase de concurs s'incorporarà a la puntuació final obtinguda per aquells aspirants que hagin superat les dues proves selectives eliminatòries, als efectes de determinar la qualificació final dels aspirants i l'ordre de puntuació dels mateixos.

Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants en la fase de concurs i que el Tribunal valorarà es regiran pel barem següent:

Experiència professional (fins a 10 punts):

  • Experiència professional com a tècnic superior en educació infantil en qualsevol administració pública, a raó de 0,15 punts/mes treballat.
  • Experiència professional com a tècnic superior en educació infantil a l'empresa privada o concertada, a raó de 0,10 punts/mes treballat.
  • Forma d'acreditació de l'experiència professional i documentació a presentar:
  • L'experiència professional s'ha d'acreditar mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent en el cas d'administració pública o contracte laboral a l'empresa privada, juntament amb l'informe de vida laboral.
  • El límit temporal per valorar l'experiència professional serà la data de publicació en el BOE de la convocatòria d'aquest procediment.
  • No seran objecte de valoració els certificats que no incloguin la informació suficient per a poder valorar l'experiència d'acord amb els paràmetres mínims abans indicats en aquest punt.
  • L'experiència professional es computa per mesos complets.
  • En cas de contractes a temps parcial, la puntuació es prorratejarà.

Formació (fins a 10 punts):

  • Llicenciatura o Nivell 3 universitari: 2,5 punts.
  • Diplomatura o Grau: 2 punts.
  • Títol de Postgrau: 1,75 Punts.
  • Títol de Màster: 1,5 Punts.
  • Títol de Formació Professional de Grau superior: 1 punt.
  • Títol de Formació professional de Grau mitjà: 0,75 punts.

Formació no reglada

La puntuació global màxima d'aquest apartat serà de 5 punts.

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d'aquest criteri es durà a terme d'acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), per la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), l'Administració Estatal, Autonòmica o Local, les organitzacions sindicals amb acords de formació continua signats amb les administracions públiques, les Universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d' aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos podran tenir qualsevol durada. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i aprofitament.

No es valoraran per separat les assignatures encaminades a obtenir titulacions acadèmiques.

  • L'hora d'importació es valorarà amb 0,015 punts.
  • L'hora d'aprofitament es valorarà amb 0,010 punts.
  • L'hora d'assistència es valorarà amb 0,005 punts.

Coneixements de la llengua catalana i de llengües estrangeres:

Estar en possessió d'un nivell de coneixement de català superior a l'exigit a la convocatòria. La puntuació global màxima d'aquest apartat serà de 4 punts.

  • Es valoraran els certificats expedits o homologats per l'EBAP o la Direcció General de la Política Lingüística. La puntuació en cada cas serà: Nivell C2: 1,50 punts.
  • Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,50 punts.

En el supòsit de que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només es valorarà el que acrediti el nivell de coneixement més alt, excepte quan estigui en possessió del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, el qual serà acumulatiu amb l'altre certificat acreditat.

Pel que fa els coneixements de llengües estrangeres, només es valoraran aquells certificats expedits per a l'escola oficial d'idiomes:

  • Nivell B1: 0,75 punts.
  • Nivell B2: 1 punts.
  • Nivell C1: 1'5 punts.
  • Nivell C2: 2 punts.

En el supòsit de que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només es valorarà el que acrediti el nivell de coneixement més alt.

VUITENA.- QUALIFICACIÓ I VALORACIÓ DEL CONCURS-OPOSICIÓ

Les qualificacions dels exercicis es faran públiques el mateix dia que s'acordin i s'exposaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament. Per efectuar la reclamació oportuna o sol·licitar la revisió de l'exercici, les persones interessades disposen d'un termini de 3 dies hàbils comptadors a partir de la publicació de la llista provisional.

Un cop acabada la fase d'oposició, el Tribunal passarà a valorar els mèrits adduïts per aquells aspirants que hagin superat la fase de l'oposició, d'acord amb el barem previst en la base sisena.

Conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal farà pública en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament les puntuacions atorgades a cada aspirant, desglossant en els dos apartats assenyalats en la base sisena. Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al tribunal dins els 3 dies hàbils següents a aquesta publicació.

La qualificació final vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis de la fase d'oposició i dels mèrits valorats en la fase de concurs.

En cas d'empat, aquest es resoldrà aplicant la següent graduació:

Major puntuació en la fase d'oposició.

Major puntuació en l'apartat d'experiència professional de la fase de concurs.

Si persisteix l'empat finalment es procedirà al sorteig.

NOVENA.- PROPOSTA DE NOMENAMENT DE PERSONAL LABORAL FIX

Acabada la qualificació d'aspirants, el Tribunal qualificador publicarà al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament la relació de puntuacions obtinguda per cada un, i formularà proposta a favor dels tres aspirants que hagin obtingut la major puntuació. La proposta s'ha d'aixecar a la Presidència de la Corporació, per tal que formuli la corresponent proposta de nomenament.

DESENA.- PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS

En el cas que no els haguessin presentat amb la sol·licitud, els aspirants proposats hauran de presentar a la Secretària General de la Corporació, dins dels 5 dies hàbils següents a la publicació de la proposta, els documents acreditatius de les condicions que s'exigeixen a la base segona i que són:

  • Còpia autèntica del DNI o del NIF o document acreditatiu de la nacionalitat certificat per l'autoritat competent del país d'origen, si s'escau.
  • Còpia autèntica del títol de nivell acadèmic exigible.
  • Còpia autèntica del certificat nivell B2 de català.
  • Declaració jurada o promesa acreditativa de posseir la capacitat funcional que no impedeixi el normal exercici de les funcions.
  • Declaració jurada o promesa de no haver estat separat mitjançant un expedient disciplinari del servei de l'Estat, de l'Administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.
  • Declaració jurada o promesa de no estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
  • Declaració jurada o promesa de no ocupar cal lloc ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
  • Còpia autèntica del certificat de capacitació per a l'ensenyament en llengua catalana al primer cicle de l'educació infantil (CCI), que habilita per a la docència en llengua catalana en el primer cicle de l'educació infantil, d'acord a l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana (BOIB núm. 38, de 27 de març de 2018).

Si dins el termini indicat, i llevat de cas de força major, l'aspirant proposat no presenta la documentació o no reunís els requisits exigits, no podrà ser nomenat i quedarà anul·lada la seva proposta, sense perjudici de la responsabilitat en què podria incórrer per falsedat en la instància sol·licitant prendre part en el concurs. En aquest cas, la Presidència de la Corporació ha de formular proposta a favor de l'aspirant que el segueix en puntuació.

​​​​​​​​​​​​​​DESENA.- NOMENAMENT I PRESA DE POSSESSIÓ

Una vegada aprovada la proposta de nomenament per l'òrgan competent, les persones nomenades han de prendre possessió en el termini de 3 dies hàbils.

 

​​​​​​​ONZENA.- GESTIÓ DE LA BORSA

Les persones aspirants no seleccionades i les que hagin superat la primera prova de la fase d'oposició, constituiran el borsí de treball per cobrir possibles vacants, substitucions, ampliacions de plantilla (en funció de les sol·licituds al servei de l'escoleta infantil de primer cicle), a temps parcial o a jornada completa, i altres incidències que puguin sorgir, i seran cridades per ordre de la puntuació obtinguda.

Quan es donin les circumstàncies per a la contractació de personal laboral temporal, segons les causes regulades legalment, els serveis municipals procediran a contactar de manera telefònica, per ordre de puntuació, amb les persones que formin part de la borsa, les quals hauran de manifestar la seva conformitat o no amb la contractació en un termini d'1 dia hàbil (o 2 dies hàbils si la crida es fa així un divendres). En la comunicació s'haurà d'informar a l'aspirant de les condicions bàsiques de treball del lloc que es proposa. Si no s'accepta la contractació no s'exclourà de la borsa, però passaran al darrer lloc de la mateixa.

Els aspirants cridats que donin la seva conformitat a la seva contractació hauran de presentar en el termini de 3 dies hàbils, comptats des del següent a l'acceptació, la documentació descrita a la base novena..

 

(Signat electrònicament: 30 d'agost de 2024

El batle Joan Rotger Seguí)

 

ANNEX I TEMARI GENERAL:

TEMA 1. - La Constitució Espanyola de 1978: estructura i contingut. Principis generals. Els drets i deures fonamentals dels espanyols.

TEMA 2. - Organització territorial de l'Estat en la Constitució. L'Administració Local. Comunitats autònomes: Estatuts d'autonomia. El sistema institucional en les comunitats autònomes.

TEMA 3. - L'acte administratiu: concepte, classes i elements. Motivació i notificació. Eficàcia i validesa dels actes administratius.

TEMA 4. - Capacitat d'obrar davant les Administracions públiques. Concepte de l'interessat. Representació. Pluralitat de l'interessat. Identificació.

TEMA 5. - Drets dels ciutadans en les seves relacions amb les administracions públiques. Drets d'accés a arxius i registres públics. TEMA 6. - El procediment administratiu. Significat. Principis generals. Fases.

TEMA 7. - Les formes de l'acció administrativa. El foment i els seus mitjans. La Policia administrativa. Servei públic.

TEMA 8. - L'Administració Local. Entitats que comprèn. Règim local Espanyol. Principals lleis reguladores del règim local. Estatuts de la Mancomunitat des Raiguer

TEMA 9.- El Municipi. Organització municipal. Competències. Autonomia municipal.

TEMA 10. - Òrgans de govern municipals. El batle: elecció, deures i atribucions. Els regidors.

TEMA 11. - Òrgans de govern municipals (continuació). El Ple de l'Ajuntament : integració i funcions. La Junta de Govern Local. TEMA 12. - Funcionament dels Òrgans Col·legiats Locals. Convocatòria i ordre del dia. Actes i certificacions d'acords.

TEMA 13. - Ordenances i reglaments de les entitats locals. Procediment d'elaboració i aprovació.

TEMA 14. - Els béns de les entitats locals. Béns de domini públic. Béns patrimonials.

TEMA 15. - Intervenció dels ens locals en l'activitat privada. Especial referència a la intervenció en l'edificació i ús del sòl.

TEMA 16. - Els contractes de les administracions públiques. Òrgans de contractació. Objecte dels contractes. Preu. Requisits per contractar amb l'Administració.

TEMA 17. - El Registre d'entrada i sortida de documents. Requisits en la presentació de documents. L'arxiu: concepte, classes i principals criteris d'ordenació. Comunicacions i notificacions.

TEMA 18. - Hisendes Locals. Pressupost Municipal. Recursos dels Municipis.

TEMA 19. - El personal al servei de les entitats locals. Estructura de la funció pública local. Classes de funcionaris al servei de l'administració local. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari. Drets i deures.

TEMA 20. - Atenció al públic: acollida i informes. Els serveis d'informació i reclamació administrativa.

TEMA 21. - Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

TEMARI ESPECIFIC:

TEMA 1.- Influència dels corrents sociològics, pedagògiques i psicològiques en el primer cicle de l'educació infantil. Visió actual de les seves aportacions. Experiències renovadores rellevants.

TEMA 2.-L'atenció i educació de la infància en la Unió Europea: institucions, programes i projectes dels països que la integren.

TEMA 3.-Psicologia evolutiva de l'educació infantil: Principals concepcions sobre el desenvolupament psicològic infantil. Desenvolupament sensorial i motor. Desenvolupament cognitiu i lingüístic.

TEMA 4.- Psicologia evolutiva de l'educació infantil II. Desenvolupament emocional i social. Evolució del infant fins als 3 anys d'edat i alteracions més freqüents en el desenvolupament.

TEMA 5.- Educació per a la salut. Actituds i hàbits referits al descans, higiene i activitat infantil. La son. Malalties infantils més freqüents. Prevenció d'accidents, primers auxilis, derivació i socorrisme infantil.

TEMA 6.- Alimentació, nutrició i dietètica. Actituds fonamentals referides a l'alimentació de l'infant fins als tres anys.

TEMA 7.- L'educació sexual. Descobriment i identificació del propi sexe. La construcció de rols masculí i femení. Estratègies educatives per a evitar la discriminació de gènere.

TEMA 8.- L'inici de l'autonomia. Les primeres col·laboracions per a resoldre les necessitats bàsiques. La funció del tècnic superior en educació Infantil. El moment del canvi de bolquers, el control d'esfínters, l'asseu i el vestit.

TEMA 9.- L'educació infantil de primer cicle i el interculturalisme social. La col·laboració de l'escola amb els serveis socials locals. El centre d'educació infantil en la prevenció i intervenció amb infants en situació de risc social. Principals conflictes de la vida en grup. Diversitat educativa i necessitats educatives especials en l'educació infantil.

TEMA 10.- El medi familiar. El paper educatiu de la família. El paper del tècnic superior en educació infantil en la relació amb els infants, pares, mares o tutors. Les tècniques de treball amb les famílies. La col·laboració i participació de les famílies en l'escola infantil de primer cicle.

TEMA 11.- Coneixement i anàlisi del voltant del centre escolar infantil: el poble, la ciutat, el barri en què es desenvolupa la vida de l'infant. Condicionaments sociològics, econòmics i culturals.

TEMA 12.- Principis pedagògics i assistencials que fonamenten la concepció actual de l'educació infantil. Models d'atenció a la infància segons el sector d'intervenció.

TEMA 13.- L'equip docent. Formes organitzatives en funció de la coherència horitzontal i vertical del procés d'ensenyança-aprenentatge. Participació de la comunitat educativa.

TEMA 14.- La intervenció del tècnic superior d'educació infantil en l'esco-la infantil de primer cicle. L'equip educatiu. Composició i funcions.

TEMA 15.- L'organització dels espais i del temps en l'escola infantil de primer cicle. Distribució i usos d'espais: les sales, els espais comuns. El mobiliari i el material didàctic en l'escola infantil de primer cicle. Criteris de selecció i d'utilització.

TEMA 16.- L'educació Infantil en la LOE. Principis generals, objectius, ordenació i principis pedagògics.

TEMA 17.- Elements que comprenen el projecte educatiu i el projecte curricular de l'escola d'educació infantil de primer cicle. La programació de grup. La jornada escolar. La distribució d'activitats, espais, temps i ritmes.

TEMA 18.- L'avaluació del procés d'ensenyança aprenentatge. Instrument si tècniques d'avaluació en l'educació infantil de primer cicle. L' observació.

TEMA 19.- La programació. Aplicacions dels principis psicopedagògics i didàctics. L'enfocament globalitzador. Estructura i elements bàsics de les unitats de programació. Formes organitzatives per a afavorir la comunicació i interacció social.

TEMA 20.- L'expedient de l'alumne: aspectes fonamentals seguiment i registre. La història educativa de l'infant del primer cicle de l'educació Infantil. La informació i intercanvi d'informació amb altres professionals de l'educació i les famílies.

TEMA 21.- Característiques bàsiques del desenvolupament psicoevolutiu de la infància. Aspectes cognitius, motrius, afectius i socials dels infants fins als 12anys. Implicacions en el desenvolupament del procés d'ensenyança aprenentatge.

TEMA 22.- El joc en el desenvolupament de l'infant de fins a 3 anys d'edat. Tipus de joc. Importància del joc. El joc com a activitat espontània. El joc coma mitjà d'educació i recurs didàctic.

TEMA 23.- L'organització de l'aula: disseny d'activitats educatives i orga-nització de grups. El professor com dinamitzador del grup-classe.

TEMA 24.- Les àrees del currículum en l'educació infantil de primer cicle: Coneixement de si mateix i autonomia personal, el medi físic, natural i cultural, els llenguatges: la comunicació i representació.

TEMA 25.- La literatura infantil. El conte: el seu valor educatiu. Activitats a partir del conte. Criteris per a seleccionar, utilitzar i narrar contes. La influència de la imatge en l'infant del primer cicle de l'educació Infantil. Les noves tecnologies en l'educació Infantil de primer cicle.

TEMA 26.- El currículum en Educació Infantil.

TEMA 27.- El conte. El seu valor educatiu. Criteris de selecció, utilitzar i narrar contes. Activitats a partir de contes. TEMA 28. Hàbits i autonomia. Concepte d'autonomia i d'infant capaç. La importància del moments de la vida quotidiana.

TEMA 28.- Expressió artística de 0 a 3 anys. Estratègies i materials.

TEMA 29.- Expressió musical. El so i el silenci. Criteris i característiques de selecció de recursos.

TEMA 30.- Expressió corporal. El gest i el moviment. Influència en la construcció de la identitat.

TEMA 31.- El Disseny Universal de l'Aprenentatge. Concepte d'inclusió.

 

 

ANNEX II SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ

(Nom i llinatges)____________________________________________________________, DNI núm. _________________, amb domicili a_____________(localitat) ________________________________________________ (carrer, avinguda, plaça, etc.) núm. _______, codi postal _________, telèfon (per avisos del borsí)_________________, i adreça electrònica      _____________________________________

E X P Ò S:

Que m'he assabentat de la convocatòria per cobrir places de director/a d'escoleta, les bases de la qual varen ser publicades al BOIB núm.  ___________ de data __/__/____ .

Que reunesc totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, referides a la data d'acabament del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.

Que declar conèixer, i he satisfet, els drets d'examen, la qual cosa s'acredita amb el document que s'adjunta.

Que don el meu consentiment a que les dades personals facilitades en aquest procés siguin tractades i recollides de conformitat amb el disposat als articles 5 i 6 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en relació al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes, no essent cedits a tercers excepte obligació legal.

Per fer ús dels drets d'accés, rectificació, oposició, supressió o limitació relativa a les seves dades de caràcter personal, s'haurà de dirigir al Departament de Secretaria de l'Ajuntament de Selva.

Per tot l'exposat, SOL·LICIT: prendre part en aquesta convocatòria. 

 

Selva, ____  d'/de ____________  de 202____

(signatura)

 

 

 

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE SELVA