Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 531115
Convocatòria i bases per a la cobertura com a personal laboral fix de tres places de Netejador/a de l'ajuntament d'Alcúdia, pel torn lliure i mitjançant el sistema de concurs-oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Resolució de Batlia núm. 2024-2102, de l'Ajuntament d'Alcúdia, de data 26 d'agost de 2024, es va decretar:

Primer.- Aprovar les bases reguladores del procediment selectiu que figuren en l'annex d'aquesta resolució, per cobrir, com a personal laboral fixo, tres places de Netejador/a, grup de classificació professional 5, pel torn lliure i mitjançant el sistema de concurs-oposició, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a l'oferta pública d'ocupació de l'any 2022 de l' ajuntament d' Alcúdia.

Segon.- Convocar el procediment selectiu corresponent a les bases que s'aproven.

Tercer.- Publicar les bases de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis del lloc web de l'Ajuntament d'Alcúdia, així com publicar al Butlletí Oficial de l'Estat l´anunci de la convocatòria.

Quart.- Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d'un mes des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l'establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé directament i de forma alternativa recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'establert als articles esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a interposar davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació en el BOIB de la convocatòria.

 

(Signat electrònicament: 27 d'agost de 2024

La batlessa Josefina Linares Capó)

 

BASES ESPECÍFIQUES QUE HAN DE REGIR EL PROCEDIMENT SELECTIU, PEL TORN LLIURE, DE TRES PLACES DE NETEJADORS/ES, PERSONAL LABORAL FIXO, CORRESPONENT A L'OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA DE L'ANY 2022 DE L'AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Base 1a.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per proveir, com a personal laboral fixo, tres places de personal de neteja, grup 5, mitjançant el sistema de concurs-oposició, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de l'any 2022 de l'ajuntament d'Alcúdia.

La naturalesa del lloc a cobrir és la següent:

  • Vinculació: Personal laboral fixo
  • Denominació: Netejador/a
  • Grup classificació professional: 5
  • Torn: Lliure
  • Sistema selectiu: Concurs-oposició

Base 2a.- REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Per accedir a aquest lloc de treball, serà necessari:

a) Tenir la nacionalitat espanyola sense perjudici del que estableix l'article 57 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

b) Tenir 16 anys complerts el dia que finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds i no haver arribat a l´edat de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del certificat d´escolaritat o equivalent, o en condicions d'obtenir-lo a la data en que finalitzi el termini de presentació de instàncies

d) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana corresponents al nivell A1. Per acreditar aquests coneixements, no hi ha certificat de nivell MECR, els aspirants hauran de realitzar una prova de coneixements, o presentar un certificat de nivell superior de català.

e) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.

f) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

g) No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi el desplegament de les corresponents funcions.

Els requisits establerts en els apartats anteriors s'hauran de complir en data del darrer dia de termini de presentació d'instàncies.

Base 3a.- FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

Les instàncies per participar al concurs-oposició s'hauran de presentar, segons el model normalitzat que figura a l'Annex II d'aquestes bases, adreçades a la Sra. Batlessa de l'Ajuntament d'Alcúdia. Dites instàncies es podran presentar a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania, en el registre general electrònic de l'Ajuntament d'Alcúdia, o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de VINT DIES HÀBILS, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. Els successius anuncis es publicaran únicament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el seu cas, en la pàgina web de l'Ajuntament.

Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d'acompanyar:

a. Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no ser espanyol/a, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

b. Una fotocòpia simple del títol acadèmic exigit (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.

c. Còpia autèntica del certificat, títol o diploma de coneixement del nivell exigit de llengua catalana. La no acreditació serà causa d'exclusió de la convocatòria, excepte aquelles persones que no puguin acreditar el seu nivell i que, per tant, hagin de realitzar la prova de català.

d. El full d'autobaremació que figura a l'annex III amb la còpia autèntica dels documents acreditatius dels mèrits dels que siguin titulars a valorar pel Tribunal.

Només es reconeixeran i seran objecte de valoració els mèrits obtinguts fins a la data de publicació de l'anunci de la convocatòria en el BOE, no es valoraran els mèrits obtinguts amb posterioritat. A més, no es valoraran els mèrits obtinguts abans de la publicació de la convocatòria que siguin al·legats però que no es justifiquin degudament dins el termini de presentació de mèrits abans indicat.

Els documents acreditatius de mèrits hauran de ser còpies autèntiques. En cap cas es requerirà documentació o esmena d'errors relativa als mèrits, llevat de defectes merament formals advertits en la documentació presentada per l'aspirant, sempre que aquesta acrediti el mèrit al·legat en l'aspecte substantiu

La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa sempre i quan determini la mancança dels requisits per participar en la convocatòria, comportarà l'exclusió immediata de la persona sol·licitant des del moment en que s'adverteixi, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

Base 4a.- ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

Expirat el termini de presentació de sol·licituds, la batlessa dictarà resolució aprovant la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública a la pàgina web de l'Ajuntament; es concedirà un termini de deu (10) dies hàbils perquè les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes, i seran esmenats els errors. Els/les sol·licitants que dins el termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admesos seran definitivament exclosos/oses del procés selectiu.

Un cop examinades les que s'haguessin presentat, es publicarà la relació definitiva d'admesos a través dels mitjans esmentats. Les possibles reclamacions o al·legacions, si n'hi haguessin, seran acceptades o rebutjades en la Resolució que aprovi la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.

Els successius anuncis del procediment selectiu es publicaran al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament d'Alcúdia (www.alcudia.net).

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional s'entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es farà pública mitjançant diligència, al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament d'Alcúdia (www.alcudia.net). 

En tot cas, amb la publicació de la llista definitiva de persones admeses i excloses es farà pública la data, lloc i hora de realització de la prova de català.

Base 5a.- TRIBUNAL QUALIFICADOR

L'òrgan encarregat de la selecció és un tribunal qualificador format per un president i quatre vocals, un dels quals realitzarà així mateix les funcions de Secretari, i els seus respectius suplents per cobrir les absències que es puguin produir.

Tots els membres de l'òrgan hauran de ser funcionaris de carrera o personal laboral fix i hauran de comptar amb una titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida per ocupar la plaça convocada. No podrà formar part del tribunal qualificador el personal d'elecció o designació política, ni el personal eventual; i es procurarà la paritat entre homes i dones.

L'òrgan competent nomenarà els membres del tribunal qualificador i es farà públic en el tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal.

El tribunal qualificador no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència de qui ocupi la presidència i la secretaria o aquelles persones que els substitueixin.

Els membres del tribunal qualificador s'han d'abstenir d'intervenir en el procés i ho han de notificar a l'autoritat que els ha nomenat quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Base 6a.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procediment de selecció constarà de tres fases: prova de català, per aquells aspirants que no hagin al·legat el nivell, oposició i concurs.

La puntuació global del procediment serà de 100 punts, dels quals el 60% correspondran a la fase d'oposició i el 40% a la fase de concurs.

La fase d'oposició tindrà lloc abans que la fase de concurs.

I) PROVA DE CATALÀ

Aquesta prova consistirà en la realització d´un exercici de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell A1, la qual es qualificarà com a apte o no apte, i serà eliminatòria. Aquesta prova es durà a terme per part del Servei de Normalització lingüística de l´Ajuntament d´Alcúdia.

Una vegada conclosa la prova de català, el Tribunal qualificador farà públic el resultat d´aquesta al tauler d'anuncis electrònic, atorgant als interessats un termini de tres dies hàbils per tal que puguin formular-ne al·legacions o reclamacions o sol·licitar revisió dels exàmens realitzats. El tribunal qualificador, un cop examinades les al·legacions, les resoldrà i en farà públic el resultat al tauler d'anuncis electrònic. En el mateix acte, el Tribunal anunciarà la data, hora i lloc en que es constituirà a l'objecte de realitzar l'exercici de la fase d'oposició.

Estaran exempts de realitzar aquesta prova les persones aspirants que acreditin estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell exigit o un superior, mitjançant l´aportació d´un certificat expedit per un organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent.

Es reconeixeran els certificats que es presentin inclosos a l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, i segons el règim temporal i d'equivalències que s'hi estableix. Els certificats s'hauran de presentar mitjançant còpia autèntica.

II) FASE D'OPOSICIÓ

Exercici únic: fins a un màxim de 60 punts (60%)

Consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 30 preguntes de tipus test amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 25 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 5 darreres seran de reserva.

Totes les preguntes correspondran al contingut del temari complet de l'oposició, que figura a l'annex I.

El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 45 minuts.

L'exercici es qualificarà de 0 a 60 punts. Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 2,40 punts.

Les preguntes no resoltes o no contestades no puntuaran. Les preguntes contestades erròniament es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta.

Seran eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin una puntuació mínima de 30 punts.

Tal i com s'estableix al Reglament per a l'ús de la llengua catalana a l'ajuntament d'Alcúdia (BOIB núm. 113, de 20 de setembre de 2001), els aspirants hauran de realitzar en llengua catalana com a mínim un dels exercicis de les proves d'accés. Així, l'exercici tipus test es realitzarà en llengua catalana.

Conclòs l'exercici i una vegada realitzada la correcció de la prova, el Tribunal qualificador farà públic el resultat de l'exercici de la fase d'oposició al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament, amb la publicació del llistat d'aspirants que han resultat aptes a la prova, amb expressió de la seva identitat i la puntuació obtinguda, atorgant als interessats un termini de tres dies hàbils per tal que puguin formular-ne al·legacions o reclamacions.

En el cas d'haver-hi reclamacions o al·legacions, el tribunal qualificador, un cop examinades, les resoldrà i, d'acord amb el seu resultat, procedirà a fer públic el llistat definitiu de resultats del segon exercici.

III) FASE DE CONCURS

Valoració dels mèrits: fins a un màxim de 40 punts (40%).

La fase de concurs serà posterior a la fase d'oposició i en cap supòsit servirà per superar la fase d'oposició.

Un cop acabada la fase d'oposició, el Tribunal passarà a valorar els mèrits adduïts per aquells aspirants que hagin superat la fase de l'oposició, d'acord amb el barem previst en aquesta base. Els mèrits es presentaran tal i com s'estableix en la base tercera, juntament amb la sol·licitud de participació emplenant el model d'autobaremació que figura a l'annex III.

Conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal farà pública en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament les puntuacions atorgades a cada aspirant, desglossant en els apartats que composen la fase de concurs.

Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al tribunal dins els tres dies hàbils següents a aquesta publicació.

La qualificació final dels aspirants vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en cada exercici de la fase d'oposició i dels mèrits valorats en la fase de concurs.

Així, mitjançant aquesta fase es valoraran els mèrits següents:

A) Experiència professional (12 punts)

a) Per serveis prestats a un lloc de treball de les mateixes característiques i categoria professional a l'Administració pública o qualsevol ens del sector públic. Es valorarà a raó 0,30 punts per mes de serveis prestats.

L'experiència professional a l'Administració pública o ens del sector públic s'acreditarà mitjançant certificat de serveis prestats emès per la corresponent administració, amb indicació del període treballar, el lloc ocupat i la categoria. A més, en el cas de l'experiència com a personal laboral, caldrà aportar la corresponent vida laboral per verificar el grup de cotització de cada lloc ocupat.

b) Per serveis prestats a un lloc de treball de les mateixes característiques a empreses privades. Es valorarà a raó 0,20 punts per mes de serveis prestats.

L'experiència professional a empreses privades s'haurà d'acreditar mitjançat la vida laboral i els corresponents contractes.

c) Per serveis prestats en altres cossos, escales o especialitat de qualsevol administració pública. Es valorarà a raó de 0,15 punts per mes de serveis prestats..

L'experiència professional a l'Administració pública o ens del sector públic s'acreditarà mitjançant certificat de serveis prestats emès per la corresponent administració, amb indicació del període treballar, el lloc ocupat i la categoria. A més, en el cas de l'experiència com a personal laboral, caldrà aportar la corresponent vida laboral per verificar el grup de cotització de cada lloc ocupat.

B) Titulacions acadèmiques (8 punts)

Titulacions acadèmiques oficials o amb equivalència reconeguda pel Ministeri d´Educació, Cultura i Esports i relacionades directament amb les funcions de la plaça: no es valoraran els títols acadèmics de nivell inferior que siguin necessaris per assolir-ne altres de nivell superior que puguin al·legar-se com a mèrits:

  • Títol de Graduat Escolar, Formació professional de primer grau, ESO (o equivalent): 4 punts.
  • Títol Cicle Formatiu de Grau Mitjà, Batxillerat (o equivalent): 6 punts.
  • Títol Cicle Formatiu de Grau Superior (o equivalent): 8 punts.

S'ha d'acreditar mitjançant la presentació de la còpia de la titulació o certificació acreditativa expedida per institució pública.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivells inferiors necessaris per a obtenir-lo.

C) Cursos de formació (8 punts)

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per universitats, escoles oficials de formació, escoles municipals de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació contínua de les administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers de les Administracions Locals (COSITAL) i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos es valoraran sempre que estiguin relacionats directament amb les tasques pròpies de la plaça, excepte els cursos de l´àrea de seguretat i salut laboral, àrea d´igualtat entre homes i dones i prevenció de la violència de gènere, àrea de qualitat i àrea d´informàtica, que es valoraran en qualsevol cas.

Els cursos poden tenir qualsevol durada.

- L'hora d'impartició es valora amb: 0,050 punts

- L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,030 punts

- L'hora d'assistència es valora amb: 0,015 punts

Els certificats de cursos no seran acumulatius. Es valoraran una sola vegada els cursos relatius a una mateixa matèria, i es valorarà únicament el de nivell superior o avançat.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.

D) Antiguitat reconeguda a les administracions públiques (8 punts)

S'ha de valorar cada trienni com a personal funcionari o com a personal laboral amb 1 punt per trienni.

E) Coneixements de llengua catalana (4 punts)

Es valoraran els certificats i/o titulacions expedides u homologades per l´EBAP, per la Direcció General de Cultura i Joventut, per l'Escola Oficial d´Idiomes, i també els reconeguts d´acord amb la normativa autonòmica i segons el barem següent:

  • Nivell A2: 0,5 punts
  • Nivell B1: 1 punts
  • Nivell B2: 2 punts
  • Nivell C1: 3 punts
  • Nivell C2: 4 punts

Es valorarà només un certificat (el de major graduació). S´ha d´acreditar mitjançant la presentació de la còpia de la titulació o certificació acreditativa expedida per institució pública, oficial u homologada.

Base 7a. ACREDITACIÓ DELS MÈRITS.

Els mèrits al·legats pels aspirants s'hauran d'acreditar mitjançant la documentació següent:

A) Experiència professional: En el cas de serveis en l'administració pública, un certificat de l'administració en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en ella així com el lloc de treball ocupat.

En el cas de l'empresa privada, necessàriament, a més d'una vida laboral, la documentació que acrediti aquest fet (contracte, certificat d'empresa, etc).

B) Titulacions acadèmiques: còpia autèntica del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri competent.

C) Cursos de formació i perfeccionament: certificats d'aprofitament o d'assistència.

D) Antiguitat: certificat de triennis.

E) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), o bé expedits o homologats per la conselleria competent en matèria lingüística o reconeguts com a equivalents d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

Base 8a. VALORACIÓ DE LA FASE DE CONCURS, RESULTAT DEL CONCURS-OPOSICIÓ, ORDRE DE PRELACIÓ FINAL, DESEMPATS, PROPOSTA DE CONTRACTACIÓ I PROPOSTA DE CONSTITUCIÓ DE LA BORSA DE LES PERSONES ASPIRANTS.  

Conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal farà pública en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament les puntuacions atorgades provisionalment a cada aspirant, desglossant en els apartats assenyalats en la base sisena. Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al tribunal dins els tres dies hàbils següents a aquesta publicació.

Una vegada revisades totes les al·legacions i finalitzat el tràmit anterior, el Tribunal publicarà en el Tauler d'anuncis la publicació de la puntuació definitiva del procediment selectiu.

La qualificació final dels aspirants vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en cada exercici de la fase d'oposició i dels mèrits valorats en la fase de concurs.

En cas d'empat, l'ordre de prelació s'ha d'establir tenint en compte la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició, si l'empat continua, s'ha de resoldre amb els següents criteris:

1. S'aplicarà la puntuació de l'experiència professional de la fase de concurs.

2. Si persisteix l'empat, s'aplicarà l'apartat de titulacions acadèmiques de la fase de concurs.

3. Si persisteix l'empat, s'aplicarà l'apartat de cursos de formació de la fase de concurs.

4. Si persisteix l'empat, es resoldrà per sorteig.

Una vegada publicada la qualificació definitiva del procediment, el tribunal qualificador donarà per finalitzada la selecció, i elevarà la seva proposta definitiva a la Sra. Batlessa per que dicti la corresponent resolució de contractació i de constitució de la borsa de treball, l'ordre de prelació serà en funció de les puntuacions obtingudes per cada aspirant. La resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d´anuncis electrònic de l´Ajuntament.

Base 9a. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I CONTRACTACIÓ

Els aspirants que siguin cridats i donin la seva conformitat a la seva contractació com a personal laboral fixo hauran de presentar, en el termini de tres dies hàbils comptats des de la publicació de la puntuació definitiva del procediment, hauran de presentar la següent documentació:

  • Còpia autenticada o fotocòpia original del títol exigit o certificació acadèmica que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets per a la seva expedició.
  • Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.
  • Declaració jurada o promesa que no ha estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats locals, i que no està inhabilitat/da per a l'exercici de funcions públiques.

En el cas que l'aspirant proposat no reuneixi els requisits exigits, o no els acrediti en el termini establert, la Batlia acordarà la seva exclusió i procedirà a proposar la contractació de l'aspirant següent per ordre de puntuació.

Presentada la documentació, es procedirà a la resolució per a la contractació dels aspirants que hagin superat el procediment selectiu, i es disposarà d'un termini de tres dies hàbils per formalitzar el contracte.

La resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis electrònic de l'ajuntament.  

Base 10a. FUNCIONAMENT I VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL

Les persones que formen part d'aquesta borsa a l'efecte d'oferir-los un lloc de treball en l'ajuntament d'Alcúdia o el seu sector públic, estan en situació́ de disponible o no disponible, en ambdós casos, sempre a sol·licitud de la persona interessada.

Estan en la situació de no disponible aquelles persones integrants de la borsa de treball que es trobin en situació d'incapacitat temporal o d'embaràs, en descans per maternitat o paternitat, adopció o acolliment (permanent o preadoptiu) i excedència per cura de fills menors de 12 anys o ascendents dependents.

Mentre la persona aspirant estigui en la situació́ de No Disponible en la borsa, no se la cridarà̀ per oferir-li un lloc de treball d'aquesta borsa.

Estan en la situació de Disponible la resta de persones aspirants a la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició́ en la borsa.

A aquest efecte, el departament de Recursos Humans, en presència d´un membre del Comitè d´Empresa, es posarà en contacte telefònic o telemàtic amb un màxim de tres intents amb la persona que correspongui, li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s'incorpori al lloc de treball. Quedarà constància a l'expedient, mitjançant una diligència, de què aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.

Dins el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació (telefònica o per correu electrònic), o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb la contractació. Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renúncia expressament a la contractació, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, perdrà el seu lloc a la llista de les persones aspirants seleccionades (és a dir, no quedarà exclòs de la borsa de treball), i passarà a ocupar el darrer lloc de la borsa de treball, i el departament de Recursos Humans avisarà a la següent de la llista.

Si alguna de les persones integrants de la borsa renuncien tres vegades seguides a diferents ofertes de feina (és a dir, no manifesta la conformitat a incorporar-se al lloc de feina, renúncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació), serà definitivament exclòs de la borsa de treball a tots els efectes.

Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el seu lloc de treball, es reincorporarà novament a la borsa de treball ocupant el mateix lloc inicial de la llista.

Serà d'aplicació a aquest procediment el que disposen la Llei 39/2015, d´1 d´octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i la Llei 11/2007, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics en el sentit que totes les comunicacions que es derivin d'aquest procediment ho seran mitjançant publicació al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament d'Alcúdia (www.alcudia.net).

La vigència màxima d'aquesta borsa serà de tres anys a comptar de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Base 11a. INCIDÈNCIES, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin, i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procediment de selecció, en tot allò no previst en aquestes bases.

En allò no previst en les bases serà d'aplicació el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refús de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; el Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d´octubre, pel qual s´aprova el text refús de la Llei de l´Estatut dels Treballadors; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; Decret 30/2009, de 22 maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i el vigent Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de l´Ajuntament d´Alcúdia (BOIB 66/2009, de 5 de maig).

Contra la convocatòria i les bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d'un mes des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l´establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d´1 d´octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé directament i de forma alternativa recurs contenciós administratiu, d´acord amb l´establert als articles abans esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB de la convocatòria.

 

ANNEX I  TEMARI

Part general

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978: estructura i contingut. Drets i deures fonamentals. Les Corts Generals. La reforma constitucional.

Tema 2. Organització territorial de l'Estat. El règim local en la Constitució espanyola i en la Llei 7/1985, de 2 d'abril: la Província i el Municipi. Administració autonòmica: els Estatuts d'Autonomia.  

Tema 3. Principis generals de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

Part específica

Tema 4. Organització i control del servei de neteja en centres públics i administratiu. Conceptes generals de neteja.

Tema 5. Funcions del personal de neteja.

Tema 6. La neteja en àrees administratives en edificis públics.

Tema 7. Productes de neteja: tipus de productes, aplicació, composició i propietats.

Tema 8. Estris i maquinària de neteja.

Tema 9. Neteja de sòls i escales. Neteja de banys, lavabos i urinaris. Neteja de finestres, vidres i miralls.

Tema 10. Prevenció de riscos laborals específics en les tasques de neteja.

 

ANNEX II MODEL D'INSTÀNCIA

Nom:_______________________________  Primer llinatge: ___________________________

Segon llinatge: _______________________________  DNI/NIF:________________________

Domicili: _____________________________________________________________________

Localitat: __________________________________ Telèfon: ___________________________

Adreça electrònica: _____________________________________________________________

La/el sotasignat, major d'edat, davant vós compareix i com millor procedeixi,

EXPOSA:

Primer.- Que ha tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la cobertura pel torn lliure, mitjançant concurs-oposició, de tres places vacants de personal de neteja, laboral fixe de l'Ajuntament d'Alcúdia, publicada al BOIB Núm: ___/2024, de data __ de ________.

Que declara estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s'exigeixen en la Base segona de la convocatòria.

Segon.- Que aporta els següents documents:

  • Fotocòpia del seu document d'identificació personal (DNI,NIE, permís de conduir/passaport; en vigor).
  • Fotocòpia simple del títol acadèmic exigit en cada convocatòria (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.
  • Còpia autèntica, o còpia adverada/compulsada del certificat, títol o diploma de coneixement del nivell exigit de llengua catalana. La no acreditació serà causa d'exclusió de la convocatòria.
  • Aquells documents, originals i fotocopies, acreditatius dels mèrits dels que siguin titulars a valorar pel Tribunal. Els mèrits o serveis a tenir en compte estaran referits a la data de publicació de la convocatòria en el BOE.

Per tot l'exposat, SOL·LICITA: Ser admesa/ès a la convocatòria del procediment selectiu per a la cobertura pel torn lliure, mitjançant concurs-oposició, de tres places vacants de personal de neteja, personal laboral de l'Ajuntament d'Alcúdia.

Alcúdia, ____ de ________ de 2024.

Signatura:

 

 

A LA SRA. BATLESSA D'ALCÚDIA

 

ANNEX III AUTOBAREMACIÓ

A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL (12 PUNTS)

TEMPS DE SERVEIS PRESTATS

MESOS

PUNTS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL PUNTS

 

 

B) TITULACIONS ACADÈMIQUES (8 PUNTS)

TITULACIÓ AL·LEGADA

PUNTS

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL PUNTS

 

C) CURSOS DE FORMACIÓ (8 PUNTS)

CURS AMB APROFITAMENT

HORES

PUNTS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CURS AMB ASSISTÈNCIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CURS AMB IMPARTICIÓ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL PUNTS

 

 

D) ANTIGUITAT RECONEGUDA A LES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES (8 PUNTS)

Nº Triennis

Punts

 

 

 

E) CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA (4 PUNTS)

NIVELL DE CERTIFICAT

PUNTS

 

 

 

 

TOTAL PUNTS

 

 

RESUM TOTAL PUNTUACIÓ AL·LEGADA

 

PUNTS

APARTAT A

 

APARTAT B

 

APARTAT C

 

APARTAT D

 

APARTAT E

 

TOTAL PUNTS

 

Alcúdia, ____ de ________ de 2024.

Signatura:

 

 

 

A LA SRA. BATLESSA D'ALCÚDIA