Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 470376
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de la categoria tècnic/tècnica en ciències de la informació corresponent a la Gerència de l’Hospital Universitari Son Espases

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Els articles 9, 9 bis, 9 ter i 9 quater de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, regulen els nomenaments de personal estatutari temporal.

2. D'acord amb l'article 33.1 de la Llei esmentada, la selecció de personal estatutari temporal s'ha d'efectuar per mitjà dels procediments que permetin la màxima agilitat en la selecció, que s'han de basar en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i s'han de establir havent-los negociat prèviament en les meses corresponents.

3. Per mitjà de l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 es va ratificar l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (BOIB núm. 80, de 21 de juny de 2012); en particular, el punt 26 regula un procediment especial de selecció per a determinades categories quan l'ocupació i l'especificitat de la plaça ho requereixin.

4. Per mitjà de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 23 de novembre de 2023 —publicada el 27 al porten el web del Servei de Salut— es va incloure la categoria tècnic/tècnica en ciències de la informació entre les categories en qüestió.

Des d'aleshores només hi ha hagut una convocatòria en aquesta categoria, en la qual no computava l'experiència professional al sector privat; no obstant això, atès que l'article 26.3 de l'Acord esmentat disposa que la determinació de la capacitació professional s'instrumentalitzarà per mitjà de dues fases—una de les quals la de concurs— i que fins ara no s'ha aprovat un barem general, es fa necessari tenir en compte l'experiència professional en l'àmbit privat, perquè és on el nombre més alt de professionals hi presten servei i on els mitjans de comunicació hi són també majoria i diversos, la qual cosa sens dubte afavoreix una concurrència més nombrosa i, a més, permet avaluar el nivell de capacitació amb més rigor.

5. Com a requisit previ a l'inici del procediment selectiu, cal adjuntar l'informe justificatiu oportú en què s'enumerin les característiques especials del lloc que s'hagi de cobrir i que motiven l'aplicació del procediment especial de selecció. En aquest cas, la directora gerenta de l'Hospital Universitari Son Espases va emetre aquest informe justificatiu.

6. El director general del Servei de Salut ha de dictar una resolució que aprovi la convocatòria d'aquest procediment especial, en la qual s'identifiquin les places que cal cobrir, l'obertura del termini de deu dies hàbils per presentar sol·licituds, la composició de la Comissió de Selecció i la informació sobre els mèrits que cal acreditar per valorar-los, a més de la informació relativa a la prova teoricopràctica. A l'efecte de publicitat, s'ha de publicar aquesta resolució de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut (www.ibsalut.es).

7. En virtut del punt 1.b (en relació amb el punt 3.d) de la Resolució de la consellera de Salut de 8 d'agost de 2023 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari als òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12 d'agost de 2023), el titular de la Direcció General del Servei de Salut és competent per convocar i resoldre els procediments de selecció de personal estatutari temporal de les categories professionals de personal estatutari de gestió i serveis que figuren en els punts 26 i 27 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 esmentat.

8. D'acord amb la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, els aspirants que participin en aquest procés selectiu han d'acreditar els coneixements de català establerts en les bases que regeixen aquesta convocatòria.

Per tot això dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per cobrir una plaça de la categoria tècnic/tècnica en ciències de la informació corresponent a la Gerència de l'Hospital Universitari Son Espases.

2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren en l'annex 1.

3. Aprovar el model de prova teoricopràctica que s'ha de presentar, que figura en l'annex 2.

4. Aprovar el model d'acta d'entrevista per a l'exposició i la defensa de la prova teoricopràctica, que figura en l'annex 3.

5. Aprovar el barem de mèrits aplicable a la fase de concurs, que figura en l'annex 4.

6. Designar els membres de la Comissió de Selecció, que figuren en l'annex 5.

7. Ordenar que es publiqui aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 8.6 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 24 de juliol de 2024)

El director general del Servei de Salut de les Illes Balears (Javier Ureña Morales) Per delegació de la consellera de Salut (BOIB núm. 112, de 12/08/2023)

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Aspectes generals

1.1. L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal per cobrir una plaça de la categoria tècnic/tècnica en ciències de la informació corresponent a la Gerència de l'Hospital Universitari Son Espases, del Servei de Salut de les Illes Balears. Les característiques especials i les funcions de la plaça convocada són les següents:

a) Dissenyar i implementar l'estratègia de comunicació corporativa.

b) Gestionar la comunicació institucional i la imatge corporativa.

c) Implicar i fer participar els responsables i l'organització en general en els objectius i les estratègies del pla de comunicació.

d) Coordinar les accions de comunicació i els missatges de l'organització per aconseguir una gestió coherent i una homogeneïtat.

e) Identificar les prioritats en comunicació i crear estratègies segons l'actualitat informativa.

f) Establir relacions amb els mitjans de comunicació (premsa, ràdio, televisió i mitjans digitals) i atendre les peticions d'informació relacionades amb l'activitat de la Gerència de l'Hospital Universitari Son Espases

g) Planificar i elaborar continguts de comunicació tant per als mitjans propis (porten el web, intranet, xarxes socials, cartera digital…) com per als externs (notes de premsa).

h) Coordinar, assessorar i fer el seguiment de les necessitats de comunicació dels diferents departaments i supervisar les accions que es duguin a terme.

i) Revisar els documents per a pacients i elaborar continguts adreçats als usuaris.

j) Participar i/o col·laborar en l'organització d'esdeveniments corporatius.

k) Gestionar les crisis de comunicació.

l) Relacionar-se i cooperar amb els serveis de comunicació del Servei de Salut i de la Conselleria de Salut.

1.2. El procediment selectiu consta d'una prova teoricopràctica i una fase de concurs, que seran valorats per la Comissió de Selecció.

1.3. El procés selectiu està regulat per aquestes bases de conformitat amb l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022 (BOIB núm. 80, de 21 de juny de 2022).

2. Requisits d'accés

2.1. Per accedir a la convocatòria d'aquesta categoria específica de personal estatutari temporal del Servei de Salut cal complir els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la circulació lliure de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d'una norma legal. Hi poden participar igualment —qualsevol que en sigui la nacionalitat— els cònjuges dels ciutadans espanyols i dels altres estats membres de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, tenguin menys de vint-i-un anys o bé siguin majors d'aquesta edat i dependents.

b) Tenir la titulació de grau en Periodisme, en Comunicació Audiovisual o en Publicitat i Relacions Públiques, o un títol universitari oficial equivalent que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliti per dur a terme les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades a la categoria professional, o bé el títol de grau o llicenciatura a l'àrea d'arts i humanitats o ciències socials i jurídiques, o estar en condicions d'obtenir la titulació oportuna dins el termini per presentar sol·licituds. En els casos de les titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades o que el títol està reconegut pel ministeri competent en matèria d'educació (o d'universitats, si escau).

c) Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament.

d) Tenir complits setze anys i no excedir l'edat de jubilació forçosa. Si s'ha complert l'edat de jubilació, l'aspirant serà exclòs del procés de selecció.

e) Acreditar el nivell de coneixements B2 (nivell avançat) de català.

f) No haver estat separat per mitjà d'un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat absolutament o especialment per a llocs o càrrecs públics per mitjà d'una resolució judicial, ni estar inhabilitat per accedir al cos o a l'escala de funcionari o per acomplir funcions similars a les que s'acompleixen en els casos de personal laboral que hagi estat separat o inhabilitat. En cas de ser ciutadà d'un altre estat, no pot estar inhabilitat o en una situació equivalent ni pot haver estat sotmès a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi accedir a l'ocupació pública al seu estat i en els mateixos termes.

g) Formalitzar dins el termini establert la sol·licitud de participació i la memòria amb l'estructura que es descriu en l'annex 2.

h) Pagar la taxa establerta per la normativa vigent; no obstant això, els aspirants que tenguin alguna discapacitat de grau igual o superior al 33 % no han d'abonar la taxa.

i) No incórrer en el moment del nomenament en cap causa d'incompatibilitat, segons allò que estableix la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

j) No estar afectat per una resolució que impliqui ser exclòs de la borsa que es crearà posteriorment.

2.2. Els requisits s'han de complir en la data de formalització de la sol·licitud, s'han d'acreditar en els termes que la convocatòria estableix i s'han de mantenir durant tota la vigència del nomenament.

3. Sol·licitud de participació

3.1. Les persones que estiguin interessades a participar en la convocatòria disposen de deu dies hàbils per formalitzar la sol·licitud i la documentació necessària a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.2. Les persones que cursin una sol·licitud de participació seran denominades aspirants.

3.3. El formulari de sol·licitud i les instruccions per emplenar-lo es poden descarregar en PDF electrònic des del web www.ibsalut.es seguint la ruta Professionals > Recursos humans > Treballa amb nosaltres > Convocatòries específiques.

3.4. Juntament amb la sol·licitud, l'aspirant ha de presentar els documents originals o còpies autèntiques de la titulació, del justificant de pagament de la taxa (vegeu la base 3.6) i dels documents que acreditin els mèrits que, si escau, pretengui que es valorin, i també la memòria a què fa referència la base 2.1.g. En canvi, no cal que presenti els documents que acreditin els serveis prestats com a personal estatutari temporal del Servei de Salut.

3.5. La sol·licitud i els annexos —entre els quals el justificant de pagament de la taxa corresponent— s'han de presentar a l'Oficina a Matèria de Registre o en alguna de les oficines auxiliars del Servei de Salut, o bé per qualsevol de les vies previstes per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.6. La taxa es pot pagar telemàticament des del web de l'Agència Tributària de les Illes Balears (www.atib.es). Si es fa directament en una entitat bancària col·laboradora, el codi que s'ha de consignar en el model de document tributari 046 és «BOGN» i en el resguard ha de figurar el segell de l'entitat bancària que justifiqui l'abonament.

3.7. Per tal d'agilitzar i facilitar el procediment de selecció, si la sol·licitud s'ha presentat en un registre aliè al del Servei de Salut es recomana que l'aspirant n'informi la unitat de selecció escrivint a huse.prh@ssib.es i fent-hi constar el número i la data de registre de la sol·licitud i adjuntant-hi el resguard del pagament de la taxa i els annexos.

3.8. L'aspirant és responsable de la veracitat de les dades i dels mèrits al·legats. Consignar dades falses implicarà l'exclusió definitiva de l'aspirant o de la persona seleccionada en el procés selectiu.

4. Procediment

4.1. Llista provisional d'admesos i exclosos:

a) Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds es publicaran en el web del Servei de Salut les llistes provisionals d'admesos i exclosos (indicant-ne la causa de l'exclusió).

b) Els aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de les llistes per formular reclamacions o al·legacions contra aquesta resolució i esmenar les deficiències que se'ls hagin notificat; si no les esmenen dins el termini establert i en la forma escaient es considerarà que han desistit de la sol·licitud. Tots els documents relatius a reclamacions o al·legacions es poden presentar —adreçats a la Comissió de Selecció— per qualsevol de les vies previstes en la normativa vigent.

4.2. Llista definitiva d'admesos i exclosos: una vegada resoltes les possibles reclamacions o al·legacions es publicarà en el web del Servei de Salut la llista definitiva d'aspirants admesos (que passaran a anomenar-se candidats) i la d'exclosos, fent-ne constar la causa de la exclusió, a més de la data i el lloc de la prova teoricopràctica.

4.3. Prova teoricopràctica: és eliminatòria, i la puntuació màxima que s'hi pot obtenir és de 60 punts; per superar-la i accedir a la fase següent cal obtenir una puntuació mínima de 30 punts.

4.4. Llista provisional de puntuacions de la prova teoricopràctica:

a) Una vegada que la Comissió de Selecció hagi valorat la prova teoricopràctica, es publicarà en el web del Servei de Salut una resolució que contindrà la llista provisional de la puntuació obtinguda pels candidats.

b) Els candidats disposaran d'un termini de cinc dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista per formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació obtinguda; les poden presentar—adreçades a la Comissió de Selecció— per qualsevol de les vies previstes en la normativa vigent.

4.5. Posteriorment, la Comissió de Selecció publicarà la llista definitiva de puntuacions de la prova teoricopràctica i estimarà o desestimarà les al·legacions formulades.

4.6. Llista provisional de la puntuació total:

a) Una vegada que la Comissió de Selecció hagi valorat els mèrits presentats pels candidats que hagin superat la prova teoricopràctica, publicarà en el web del Servei de Salut una resolució que contindrà la llista provisional amb la puntuació obtinguda per cada candidat.

b) Els candidats disposaran d'un termini de cinc dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista per formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació: les poden presentar —adreçades a la Comissió de Selecció— per qualsevol de les vies previstes en la normativa vigent.

4.7. Llista definitiva de la puntuació total: a proposta de la Comissió de Selecció, la directora gerenta de l'Hospital Universitari Son Espases dictarà una resolució per la qual estimarà o desestimarà les al·legacions formulades i establirà la llista definitiva de la puntuació final obtinguda per cada candidat (és dir, prova teoricopràctica més mèrits); aquesta resolució es publicarà en el web del Servei de Salut.

5. Comissió de Selecció

5.1. La Comissió de Selecció està formada per les persones que figuren en l'annex 5.

5.2. Els membres de la Comissió de Selecció s'han d'abstenir de participar en el procés de selecció si hi concorren les circumstàncies o els motius que estableix l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, sobre abstenció o recusació, i han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els ha designat.

5.3. La Comissió compta amb una secretària, amb veu i sense vot, la funció de la qual és fer constar a les actes corresponents les actuacions que la Comissió dugui a terme durant el procés de selecció.

5.4. La Comissió de Selecció té les funcions següents:

a) Valorar la prova teoricopràctica seguint el model que s'estableix en l'annex 2, que inclou l'entrevista per exposar-la i defensar-la.

b) Valorar els mèrits que al·leguin i acreditin els candidats que hagin superat la prova teoricopràctica.

c) Requerir als candidats que, si escau, aclareixin dins el termini establert i en la forma escaient els mèrits al·legats o esmenin els defectes formals que presentin.

d) Resoldre les reclamacions i les al·legacions que els candidats hagin formulat dins el termini establert i en la forma escaient.

e) Elaborar la llista de candidats seleccionats, ordenada a partir de la puntuació més alta.

6. Nomenament

6.1. El nomenament s'oferirà al candidat amb la puntuació més alta de la llista a què fa referència la base 4.7. Si diversos candidats tenen la mateixa puntuació, s'aplicaran els criteris de desempat següents:

a) A tots els efectes, tindran prioritat les dones si el sexe femení està infrarepresentat en la categoria i l'especialitat, de conformitat amb l'article 43.4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

b) En cas d'empat, s'utilitzaran els serveis prestats com a criteri de desempat; si l'empat persisteix, se seleccionarà el candidat la lletra inicial del primer llinatge del qual sigui la primera en l'ordre alfabètic determinat per un sorteig públic.

6.2. Per raons deficiència i agilitat, si es presenta un únic aspirant al procés de selecció, en el moment en què es publiqui la resolució que contengui la llista definitiva d'admesos se li podrà formalitzar de manera directa el nomenament com a personal estatutari de caràcter temporal sempre que compleixi tots els requisits.

Per les mateixes raons, es podrà formalitzar el nomenament de manera directa en cas que un únic candidat superi la prova teoricopràctica.

6.3. D'acord amb el punt 26.4 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 esmentat en la base 1.3, la llista de puntuació final es podrà utilitzar com a borsa específica per fer crides de la categoria convocada sempre que tengui les mateixes característiques especials que la plaça que es pretén cobrir.

 

ANNEX 2 Prova teoricopràctica

Aquesta prova consisteix a elaborar i defensar una memòria que contengui els apartats següents:

  • Disseny d'un pla de comunicació de l'Hospital Universitari Son Espases que inclogui objectius, estratègies i accions relatius tant en la comunicació externa com en la comunicació interna.

  • Definició d'una estratègia de reputació digital (web corporatiu i xarxes socials).

  • Proposta d'una campanya de sensibilització per reduir el nombre d'absències dels pacients a les consultes programades.

 

ANNEX 3 Model d'acta d'entrevista per a l'exposició i la defensa de la prova teoricopràctica

IDENTIFICACIÓ DE L'ENTREVISTA

Data:

Horari:

Lloc:

ASSISTENTS:

  • Montserrat Martín Barricarte, presidenta de la Comissió de Selecció.

  • Julia Díaz Montolío, vocal de la Comissió de Selecció.

  • Bartomeu Ramon Nicolau, vocal de la Comissió de Selecció.

  • Luisa Nogués Sánchez, secretària de la Comissió de Selecció.

  • Nom Llinatge1 Llinatge2, candidat | candidata.

ASPECTES QUE CAL VALORAR

  • Proposta del pla de treball.

  • Aportacions principals.

  • Coneixement de l'Hospital Universitari Son Espases.

DESENVOLUPAMENT DE L'ENTREVISTA

1. Memòria.

2. Altres aspectes.

La presidenta dona per acabada l'entrevista, de la qual, com a secretària, estenc aquesta acta.

La secretària                                                                                      Vist i plau      

                                                                                                            La presidenta

 

ANNEX 4 Barem de mèrits

1. Experiència professional (màxim, 20 punts)

1.1. Els serveis prestats fins a la data de formalització de la sol·licitud es computen segons el barem següent:

a) Per cada mes de servei prestat a institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, a institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o a institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta: 1 punt.

b) Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en una categoria diferent d'aquella a la qual s'opta per a la qual s'exigeixi la mateixa titulació o una d'equivalent: 0,5 punts.

c) Per cada mes de servei prestat a institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, a institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o a institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en una altra categoria: 0,25 punts.

d) Per cada mes de servei prestat en mitjans de comunicació de la Unió Europea com a treballador per compte d'altri o propi acomplint funcions de contingut similar a les de la categoria a la qual s'opta i per a la qual s'exigeixi la mateixa titulació o una d'equivalent: 0,5 punts.

Juntament amb el certificat de serveis prestats cal aportar la vida laboral de la Seguretat Social i els contractes de feina o, si escau, la declaració censal d'alta i baixa d'empresaris, professionals i retenidors davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

1.2. Els aspirants han d'aportar la documentació que acrediti els mèrits al·legats, que han de ser adequats als requisits.

1.3. La fracció del mes computada per dies es calcula proporcionalment.

1.4. Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:

a) La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l'integren és de 20 punts.

b) Un mateix període de temps no es pot valorar per més d'un dels subapartats que l'integren.

2. Formació (màxim, 15 punts)

2.1. Formació postgraduada:

a) Els títols de màster oficial universitari que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta es valoren així:

  • Per cada crèdit ECTS (Sistema Europeu de Transferència i Acumulació de Crèdits): 0,54 punts.

  • Per cada crèdit LRU (sistema d'implantació dels crèdits europeus per mitjà de la Llei de reforma universitària): 0,216 punts.

b) Els títols universitaris propis de postgrau (certificat universitari, expert universitari, especialista universitari i màster universitari) que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta es valoren així:

  • Per cada crèdit ECTS: 0,5 punts.

  • Per cada crèdit LRU: 0,2 punts.

c) Així mateix, cal tenir en compte els aspectes següents:

  • Si en el diploma o certificat hi figura el nombre d'hores en lloc del nombre de crèdits, s'atorgarà un valor de 0,02 punts per cada hora de formació.

  • Si hi figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es farà sempre pels crèdits certificats.

  • Si no s'hi especifiquen hores ni crèdits, no es valorarà aqueixa activitat.

  • Si no s'especifica el tipus de crèdit, es valorarà com a crèdit LRU.

  • Si en un mateix document hi figuren crèdits LRU i ECTS, es tindrà en compte la puntuació més favorable al candidat.

2.2. Formació continuada:

a) Cursos, seminaris, tallers, congressos, jornades, reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta:

  • Per cada crèdit CFC (Comissió de Formació Continuada) o LRU: 0,2 punts.

  • Per cada crèdit ECTS: 0,5 punts.

b) Així mateix, cal tenir en compte el següent:

  • Si en el diploma o certificat hi figura el nombre d'hores en lloc del nombre de crèdits, s'atorgarà un valor de 0,002 punts per cada hora de formació.

  • Si hi figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es farà sempre pels crèdits certificats.

  • Si no s'hi especifiquen hores ni crèdits, no es valorarà aqueixa activitat.

  • En aquest apartat no es valorarà haver superat assignatures d'un estudi acadèmic.

c) Les activitats de formació es valoraran sempre que compleixin alguna de les característiques següents:

  • Han de ser acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries. L'acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut pel que fa als materials de promoció o certificació d'assistència d'aquesta activitat, per la qual cosa hi han de constar conjuntament el logotip, el text i el nombre de crèdits.

  • Han d'haver estat impartides, organitzades, subvencionades, acreditades o homologades per una administració pública, un col·legi professional o una entitat del sector públic institucional (d'acord amb la definició donada per l'article 2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre), cosa que ha de constar en el certificat corresponent.

  • Han d'haver estat impartides, organitzades o acreditades per alguna universitat, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.

  • Han d'haver estat promogudes per una organització sindical o entitat sense ànim de lucre i impartides en virtut d'un conveni subscrit amb una administració pública o una universitat, o bé han d'haver estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.

  • Han d'haver estat duites a terme en virtut dels acords de formació continuada amb les administracions públiques i organitzatives i/o impartides per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.

  • Han d'estar reconegudes com d'interès sanitari per l'òrgan de l'administració pública competent, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.

3. Coneixements orals i escrits de català (màxim, 5 punts)

3.1. Es valoraran els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública i els expedits, reconeguts com a equivalents o homologats per l'organisme competent en matèria de certificació en els quals s'acrediti algun dels nivells de coneixements de català que s'indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 5 punts:

a) Nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu): 3 punts.

b) Nivell C2 (nivell de domini): 4 punts.

c) Llenguatge administratiu (LA): 1 punt.

3.2. Es valorarà només el certificat del nivell de coneixements més alt, excepte en el cas del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularia a la d'aquell.

 

ANNEX 5 Comissió de Selecció

La Comissió de Selecció està formada pels membres següents:

  • Presidenta: Montserrat Martín Barricarte .

  • Vocal: Julia Díaz Montolío .

  • Vocal: Bartolomé Ramon Nicolau.

  • Secretària: Luisa Nogués Sánchez.