Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 437958
Resolució de la directora gerenta de l’Hospital Universitari Son Espases per la qual s’aprova la convocatòria per proveir, pel procediment de lliure designació, un lloc de cap del Servei d’Assessoria Jurídica

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

La Direcció de Gerència presenta les bases que han de regir el procés selectiu per proveir, pel procediment de lliure designació, un lloc de cap del Servei d'Assessoria Jurídica.

Fonaments de dret

  1. Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

  2. Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP).

  3. Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places a les institucions sanitàries de la Seguretat Social, norma que es mantindrà vigent, amb rang reglamentari i sense caràcter bàsic, mentre cada servei de salut procedeixi a modificar-la, segons el que preveu la disposició transitòria sisena, punt 1.c) de la Llei 55/20023, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

  4. Disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública.

  5. Article 4.b) de l'Acord del Consell de Govern de 30 de maig de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de treball del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 70, de 31 de maig de 2022).

  6. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  7. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

  8. Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

  1. Aprovar la convocatòria per proveir, mitjançant el procediment de lliure designació, el lloc de feina de cap del Servei d'Assessoria Jurídica, corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Universitari Son Espases.

  2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que es detallen a l'annex 1.

  3. Aprovar el model de sol·licitud per accedir al lloc de treball ofert en aquesta convocatòria (annex 2).

  4. Publicar aque

  5. sta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en els portals corporatius del Servei de Salut de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la data de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de la publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú.

 

Palma, (signat electrònicament: 8 de juliol de 2024)

La directora gerenta de l'Hospital Universitari Son Espases Cristina Granados Ulecia P.D. Consellera de Salut BOIB num. 112 de 12.08.2023

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria per proveir, pel procediment de lliure designació, un lloc de cap del Servei d'Assessoria Jurídica

Primera Identificació del lloc de treball

Denominació

Cap del Servei d'Assessoria Jurídica.

Dependència

Direcció de Gestió.

Sistema

Per lliure designació. El personal nomenat per a un lloc de treball de lliure designació pot ser destituït discrecionalment per l'autoritat que n'hagi acordat el nomenament.

Funcions generals

La persona seleccionada haurà de dur a terme les funcions pròpies de la funció administrativa en l'àmbit jurídic, així com totes les que li siguin encomanades en l'àmbit de les seves competències pels responsables de la Direcció de l'Hospital Universitari Son Espases.

Funcions específiques

La persona que finalment ocupi el lloc de treball objecte d'aquesta convocatòria són les que es detallen a continuació:

a) Gestionar els recursos humans en dependència jeràrquica directa

b) Realitzar i executar els procediments de contractació de l'Hospital i fer-ne el seguiment.

c) Coordinar la iniciació, la licitació i l'execució dels expedients de contractació corresponents i fer-ne el seguiment.

d) Atendre les consultes jurídiques i fer-ne el seguiment.

e) Assessorar la Gerència i qualsevol altra unitat administrativa o assistencial en matèria de contractació.

f) Assessorar la Gerència i qualsevol altra unitat administrativa o assistencial en matèria jurídica.

g) Representar la Gerència i la Direcció de Gestió davant els òrgans de l'Administració en les matèries que li competeixin, especialment jutjats, ministeri fiscal, cossos i forces de seguretat de l'Estat i cossos i forces de seguretat d'àmbit local.

h) Gestionar els processos disciplinaris i fer-ne el seguiment.

i) Instruir els expedients disciplinaris que li encomanin.

j) Elaborar i redactar informes jurídics.

k) Col·laborar amb el servei competent en matèria de responsabilitat patrimonial del Servei de Salut.

l) Assistir i participar en les comissions, reunions o grups de treball relacionats amb la matèria competencial mateixa i per als quals hagi estat designat membre.

m) Preparar propostes de resolució d'expedients, de reclamacions i de recursos administratius la resolució dels quals correspongui a la persona titular de la Gerència.

n) Assessorar i controlar l'execució de les resolucions judicials fermes en l'àmbit de la Gerència.

o) Altres funcions que li encomani l'òrgan unipersonal de Direcció de la Gerència.

Objectius

1. Valorar el volum de feina per optimitzar els recursos humans del Servei.

2. Emetre informes jurídics per escrit en un termini màxim de 10 dies (llevat dels remesos per la Direcció amb caràcter d'urgència).

3. Proposar millores pel que fa a la modernització de l'administració electrònica.

4. Iniciar els tràmits per a expedients disciplinaris i informacions reservades (en un termini màxim de 30 dies a partir de la indicació de la Direcció).

5. Establir un horari d'atenció al públic per atendre les consultes jurídiques i fer-ne el seguiment.

6. Revisar els convenis de col·laboració signats per la gerenta.

7. Estudiar i valorar nous canals de comunicació àgils amb altres administracions, jutjats i tribunals, cossos i forces de seguretat.

8. Establir vies de comunicació continuada amb la Gerència.

Segona Destinataris

Personal estatutari de gestió i serveis del subgrup A1 o A2.

Tercera Requisits dels aspirants

Les persones aspirants han de complir els requisits següents el darrer dia del termini per presentar sol·licituds en la forma que determina aquesta convocatòria i els han d'acreditar en el moment de formalitzar la sol·licitud.

Requisits generals

1. Els que estableix l'article 30.5 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc, i l'article 56 del TREBEP.

2. Tenir la titulació universitària de llicenciatura o grau universitari en dret o equivalent. En el cas de les titulacions obtingudes a l'estranger, s'ha d'acreditar que estan homologades pel Ministeri d'Educació.

3. Segons el que estableix l'apartat 1 de la disposició transitòria segona de la Llei 40/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, l'acreditació de coneixements de català corresponents al nivell B2, per mitjà d'un certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o qualsevol dels reconeguts com a equivalents o homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin aquest nivell de coneixement.

Requisits específics

Pot participar en aquesta convocatòria el personal estatutari fix de gestió i serveis dels subgrups A1 o A2 que en la data de publicació d'aquesta Resolució estigui en situació de servei actiu o en situació de reserva de plaça i presti serveis a algunes institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut.

Així mateix, hi pot participar el personal funcionari de carrera dels subgrups A1 o A2 de qualsevol administració pública que en la data de publicació d'aquesta Resolució estigui en situació de servei actiu o en situació de reserva de plaça.

A més, hi podrà participar el personal amb nomenament temporal de caràcter interí que reuneixi els requisits determinats en la convocatòria en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds.

En qualsevol cas, sempre té preferència en l'adjudicació el personal amb nomenaments de caràcter permanent (fix) per sobre del personal amb nomenaments temporals de caràcter interí, amb independència dels punts que s'obtinguin en fer la valoració dels mèrits aportats.

 

Quarta Comissió Assessora

L'òrgan convocant designa com a assessors per resoldre la convocatòria:

a) Presidenta: Monserrat Martín Barricarte (titular). Elena María Villaverde Bellido (suplent).

b) Vocal: Júlia Diaz Montolio (titular). Bartomeu Ramón Nicolau (suplent).

c) Secretària: Luisa Nogués Sánchez (titular) Francisca Cortinas Martínez (suplent).

Aquesta Comissió assessorarà l'òrgan convocant en la selecció del candidat idoni.

Cinquena Publicació

Aquesta convocatòria es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears segons el que estableix el punt 4.1 de l'Acord del Consell de Govern de 13 de maig de 2011.

Sisena Sol·licituds

1. Les persones interessades a participar en aquesta convocatòria pública han de presentar la còpia autèntica electrònica de la documentació que es detalla a continuació en el termini de vint (20) dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears:

a) Model de sol·licitud degudament emplenat (annex 2).

b) Acreditació dels requisits exigits i dels mèrits al·legats:

  • DNI/NIE.
  • Titulació acadèmica exigida.
  • Certificat de nivell de català.
  • Certificat que acrediti el compliment del requisit establert a la base segona.
  • Títol o resguard acreditatiu dels estudis acadèmics reglats i formació postgraduada.

c) Currículum professional.

2. Els requisits i els mèrits s'han d'acreditar amb data anterior a la finalització del termini de presentació de sol·licituds per participar en el procediment de provisió, tal com s'indica a continuació:

a) Antiguitat, experiència professional i grau de carrera professional: certificat expedit per les administracions públiques corresponents.

b) Estudis acadèmics reglats i formació postgraduada: còpia autèntica del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentar títols d'estudis cursats a l'estranger, se n'ha d'acreditar l'homologació del ministeri competent en matèria d'educació.

c) Coneixements de català: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) o bé expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística o reconeguts com a equivalents d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

d) Cursos de formació: certificats d'aprofitament o assistència.

3. En el procés de valoració es pot demanar formalment a les persones aspirants que efectuïn aclariments o, si escau, que aportin la documentació addicional que es consideri necessària per comprovar els mèrits al·legats.

4. S'han de presentar en qualsevol dels Registres Oficials de les Illes Balears (comptant-hi Son Espases) o per qualsevol de les vies previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015 (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

Sigui quina sigui l'opció escollida per presentar la sol·licitud, es recomana enviar per correu electrònic el justificant de presentació al Departament de Recursos Humans de l'Hospital Universitari Son Espases, a l'adreça següent: huse.prh@ssib.es.

Les persones que participin en el procés són personalment responsables de la veracitat de la documentació que aportin i estan obligades a presentar els documents originals en qualsevol moment a requeriment de l'Administració convocant.

 

​​​​​​​Setena Procediment

El procediment s'ha d'ajustar al que estableix l'article 11 de l'Acord del Consell de Govern de 30 de maig de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de treball del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears.

Criteris de valoració

Els criteris de valoració que s'aplicaran per a l'avaluació curricular i de les competències professionals són els següents:

1. Experiència en llocs de treball similars d'àmbit jurídic.

L'experiència professional com a càrrec directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut es valorarà de la mateixa manera que els serveis prestats en la mateixa categoria que la del lloc de treball ofert sempre que es compleixin els requisits exigits per participar en el procediment de provisió durant el temps en què hagi ocupat el càrrec directiu.

a) Grau de carrera professional.

b) Estudis acadèmics relacionats amb el lloc de treball.

c) Capacitat de treball en equip.

d) Autonomia en l'organització del treball.

e) Facilitat d'aprenentatge.

f) Ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions.

g) Capacitat de gestió i control de documentació confidencial.

h) Capacitat per elaborar i presentar informes jurídics.

i) Habilitats organitzatives, de gestió i de planificació.

2. Un cop finalitzada la valoració de totes les sol·licituds, la Comissió de Valoració ha d'elevar a l'òrgan competent una relació nominal d'aspirants que reuneixin els requisits i superin les especificacions exigides en la convocatòria. Es pot proposar que es declari deserta, per acord motivat, quan no hi concorrin candidats que reuneixin els requisits exigits en la convocatòria o no hi concorrin candidats idonis per a l'exercici del lloc de feina.

3. L'òrgan competent, en haver escoltat la Comissió de Valoració, ha de nomenar la persona que consideri més adequada per al càrrec. Les persones titulars dels càrrecs proveïts per aquest procediment poden ser remogudes discrecionalment, mitjançant una resolució motivada, per l'òrgan que les hagi nomenat o pel que el substitueixi en l'exercici d'aquesta competència.

4. L'òrgan competent per resoldre pot declarar deserta la convocatòria, mitjançant una resolució motivada, quan no hi concorrin aspirants idonis per ocupar el càrrec convocat.

5. La resolució d'aquesta convocatòria s'ha de publicar en el portal corporatiu del Servei de Salut de les Illes Balears i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Vuitena Presa de possessió i efectes 

1. La persona designada ha de prendre possessió del lloc adjudicat en un termini màxim d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació de la resolució esmentada en el punt anterior. Si la persona adjudicatària ho sol·licita, sempre que ho justifiqui degudament, l'òrgan convocant li pot concedir una pròrroga del termini esmentat.

Si per qualsevol motiu la persona designada no pren possessió del lloc adjudicat, l'òrgan competent per resoldre pot, si escau, designar el candidat que després de la valoració de mèrits el segueixi, per ordre de puntuació.

2. La persona nomenada no podrà participar en els concursos de provisió de llocs durant un termini mínim de dos anys, comptadors des del dia en què prengui possessió del lloc.

La previsió del punt anterior no és aplicable en els supòsits de remoció o supressió del lloc de treball, de redistribució d'efectius i altres supòsits de mobilitat forçosa.

3. Els efectes econòmics i administratius del nomenament només es produiran una vegada que s'hagi efectuat la presa de possessió del lloc de destinació.

4. La persona designada obtindrà un nomenament per ocupar el càrrec convocat i la seva situació administrativa serà la següent:

a) Si resulta nomenat per al càrrec un estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears que té la plaça estatutària fixa al mateix centre, continuarà ocupant-la com a personal estatutari fix de la seva categoria al mateix centre.

b) Si resulta nomenat per al càrrec un estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears que té la plaça estatutària fixa en un altre centre, ocuparà directament el càrrec al centre de destinació i quedarà en situació de reserva respecte del seu càrrec plaça estatutària fixa.

c) Si resulta nomenat per al càrrec un estatutari fix d'un altre servei de salut, ocuparà directament el càrrec al centre de destinació i quedarà en la situació administrativa que li correspongui segons la legislació que li sigui aplicable.

d) Si resulta nomenat per al càrrec un funcionari de carrera que té la plaça fixa en una altra administració pública, ocuparà directament el càrrec al centre de destinació i quedarà en la situació administrativa que li correspongui segons la legislació que li sigui aplicable

Novena Cessament

1. Són causa de cessament en el lloc de treball obtingut segons el que preveu aquesta convocatòria els casos següents:

a) La renúncia de la persona interessada, acceptada per l'òrgan que en va efectuar el nomenament.

b) La remoció derivada de no haver superat dues avaluacions consecutives, que, segons el que preveu l'Acord del Consell de Govern de 30 de maig de 2022, evidenciïn la manca de capacitat per a l'exercici del lloc de feina.

c) La supressió del lloc de feina per circumstàncies organitzatives o assistencials sobrevingudes.

d) La sanció disciplinària ferma imposada d'acord amb la legislació bàsica aplicable per haver comès una infracció greu o molt greu o, si escau, la imposició d'una sanció de suspensió provisional de funcions per un termini superior a sis mesos.

e) L'accés a una situació diferent de la de servei actiu que no comporti reserva de plaça.

f) El transcurs d'un any, en el supòsit de cobertura del lloc de personal amb nomenament temporal de caràcter interí.

g) L'extinció de la relació temporal per les causes previstes en la normativa en el supòsit de cobertura del lloc per part de personal amb nomenament temporal de caràcter interí.

h) La pèrdua de confiança, degudament motivada, atesa la cobertura del lloc pel sistema de lliure designació.

2. Els supòsits de renúncia o cessament en el càrrec previstos en aquesta clàusula i des de la data en què aquests supòsits siguin efectius, suposen la reincorporació de l'interessat a l'exercici de les funcions corresponents a la plaça bàsica de la seva categoria o cos al seu centre o institució de procedència.

3. Sense perjudici del que estableix el punt anterior, les persones que hagin estat nomenades per ocupar un lloc de treball d'acord amb qualsevol dels sistemes de provisió regulats a l'Acord del Consell de Govern de 30 de maig de 2022 i que amb posterioritat accedeixin a la situació de serveis especials no poden patir un menyscapte en la carrera administrativa.

4. A aquest efecte, en el moment que reingressin al servei actiu tenen dret a mantenir les condicions i les retribucions corresponents al lloc de feina que ocupaven en el moment que varen passar a la situació de serveis especials.

Documents adjunts