Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALGAIDA

Núm. 386309
Aprovació definitiva del Reglament d’organització i funcionament de la Mesa General de Negociació de l’Ajuntament d'Algaida

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovat inicialment el Reglament d'organització i funcionament de la Mesa General de Negociació de l'Ajuntament d'Algaida pel Ple de l'Ajuntament d'Algaida, en sessió de dia 11 d'abril de 2024, i atès que durant el termini d'exposició pública no s'ha presentat cap reclamació i, per tant, esdevé aprovat definitivament, es publica íntegrament en compliment del disposat a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i a la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Recursos

Contra l'aprovació definitiva d'aquest Reglament es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptats des del dia de la present publicació, d'acord amb el disposat en els articles 10.1.b i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Consulta i informació de l'expedient

L'expedient es pot consultar a l'Ajuntament d'Algaida, de dilluns a divendres, de les 9:00 h fins a les 14:00 h, excepte festius.

 

Algaida, 13 de juny de 2024

La batlessa Margarita Fullana Arrom

 

REGLAMENT D'ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DE LA MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L'AJUNTAMENT D'ALGAIDA

ÍNDEX

TÍTOL 1: OBJECTE I ÀMBIT

Article 1.- Objecte

Article 2.- Definició i àmbit

 

TÍTOL II: ORGANITZACIÓ

Article 3.- Representativitat i composició

Article 4.- Adopció d'acords

Article 5.- Matèries objecte de negociació

 

TÍTOL III: NORMES GENERALS DE FUNCIONAMENT

Article 6.- Reunions i convocatòries

Article 7.- Ordre del dia

Article 8.- Actes

Article 9.- Secretari/a de la Mesa General de Negociació

 

TÍTOL IV: DELS ACORDS I PACTES

Article 10.- Validesa dels acords i pactes

Article 11.- Publicació i entrada en vigor del reglament

 

Disposició addicional primera

Disposició addicional segona

INTRODUCCIÓ

Es constitueix una Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i laboral de l'Ajuntament d'Algaida, que serà competent per a la determinació de les condicions de treball dels funcionaris i personal laboral del seu àmbit, a través de la negociació col·lectiva, amb les organitzacions sindicals designades segons l'art. 36.3 TREBEP i mitjançant els procediments establerts a l'efecte. Això sense perjudici del principi de llibertat d'elecció de l'àmbit de negociació col·lectiva de l'art. 83.1 ET que regeix per als empleats públics amb contracte laboral i la constitució de la Taula General de Negociació de funcionaris atenent allò que disposa l'art. 34.1 TREBEP.

El capítol IV del Títol III del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, per el que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic regula la negociació col·lectiva, representació i participació institucional dels empleats públics.

 

TÍTOL 1 OBJTECTE I ÀMBIT

Article 1.- Objecte

Aquest reglament té per objecte regular l'estructura, composició i funcionament de la Mesa General de Negociació del personal de l'Ajuntament d'Algaida.

Els pactes i acords, adoptats, de conformitat amb el que preveu l' art. 38 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, per el que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, tindran naturalesa d'acord regulador de les condicions de treball dels empleats públics, amb l'eficàcia jurídica que els hi és inherent.

La negociació es portarà a terme, per les dues parts, sota els principis de legalitat, cobertura pressupostària, obligatorietat, bona fe negocial, publicitat i transparència.

Article 2.- Definició i àmbit

La Mesa General de Negociació és l'òrgan de negociació col·lectiva per a la determinació de les condicions de treball del personal funcionari i laboral de l'Ajuntament d'Algaida. És l'òrgan constituït en aquesta administració per exercir les funcions i competències que legalment se li atribueixen, respecte les matèries previstes a la legislació aplicable.

 

TÍTOL II ORGANITZACIÓ

Article 3.- Representativitat i composició

La Mesa General de Negociació té una composició paritària. Estan legitimats per a estar presents, d'una banda, els representants de l'Ajuntament d'Algaida, i per una altra, les organitzacions sindicals més representatives a nivell estatal, les organitzacions sindicals més representatives de la Comunitat Autònoma, així com els sindicats que hagin obtingut el 10 per 100 o més dels representants en les eleccions als òrgans de representació l'Ajuntament d'Algaida.

D'aquesta manera, la Mesa General de Negociació tindrà la composició següent:

- Presidència: El batle o batlessa de l'Ajuntament d'Algaida o regidor/a a qui delegui.

a) Per part de l'Ajuntament, fins a quatre representants, designats pel batle o batlessa de l'Ajuntament d'Algaida o regidor/a amb delegació en matèria de funció pública, d'acord amb els temes que s'han de tractar. També hi podran assistir fins a un màxim de tres assessors, designats per la mateixa autoritat.

b) Per la part social:

  • Els representants del personal funcionari i els representants per part del personal laboral, de cadascuna de les organitzacions sindicals que van obtenir el 10 per 100 o més dels representants a les eleccions sindicals de l'Ajuntament d'Algaida.
  • Un representant de cada una de les organitzacions sindicals més representatives a nivell estatal i/o Comunitat Autònoma, en el supòsit que les organitzacions sindicals no tinguin representació pel primer apartat.
  • Cada organització sindical podrà comptar amb un assessor, amb veu però sense vot. En cas d'absència del representant titular, el podrà substituir el suplent corresponent.

- Secretari/a: La Secretària de la Corporació o funcionari/a municipal que la substitueixi.

La Mesa quedarà vàlidament constituïda quan hi estiguin representades ambdues parts, i la seva representació serà ponderada.

A l'inici de cada període de representació, una vegada celebrades les eleccions, les organitzacions sindicals notificaran a l'Ajuntament la identitat dels representants, titulars i suplents. És facultat de les organitzacions sindicals el canvi o modificació dels titulars i/o suplents, que s'haurà de comunicar a l'Ajuntament.

La representació de la Corporació i la representació de les organitzacions sindicals podran delegar-se. La representació de la Corporació es podrà delegar en altres membres de la corporació. Els representants de les organitzacions sindicals podran delegar l'assistència a la Mesa, en un altre membre de l'Organització Sindical que representi.

La delegació faculta el delegat per assistir a les reunions amb els mateixos drets que la delegació.

Les delegacions es faran constar a la Mesa.

Article 4.- Adopció d'acords

De conformitat amb l'article 38 del TREBEP, els representants de l'Administració Pública i de les organitzacions sindicals amb capacitat representativa en la Mesa General, podran concertar acords o pactes per a la determinació de les condicions de treball dels empleats públics.

Per a la validesa dels acords, es requerirà almenys de la majoria absoluta de la part social, a la fi de conformar una unitat de vot per cada part sindical. Per conformar la unitat de vot de la representació sindical es seguirà el sistema de vot ponderat, de manera que es trasllada la mateixa proporcionalitat que l'obtinguda en les eleccions sindicals corresponents.

Per a la validesa dels acords es requerirà la majoria de les parts, social i política.

Article 5.- Matèries objecte de negociació

Són matèries de negociació de la Mesa General de Negociació les establertes a la legislació vigent.

 

TÍTOL III NORMES GENERALS DE FUNCIONAMENT

Article 6.- Reunions i convocatòries ordinàries i extraordinàries

La Mesa General de Negociació s'ha de reunir almenys quatre vegades a l'any, durant la segona setmana dels mesos de febrer, maig, setembre i novembre.

La Mesa General de Negociació es reunirà a les dependències que la Corporació habiliti a l'efecte, prèvia convocatòria de la Presidència, en qualsevol d'aquests supòsits:

a) A proposta de la representació municipal.

b) Per acord entre la representació de l'administració i de les organitzacions sindicals presents, que podrà produir-se en finalitzar cada sessió, amb fixació de la data de convocatòria, que en tot cas, tindrà caràcter de sessió extraordinària.

c) A proposta de la majoria absoluta de les organitzacions sindicals presents a la Mesa, que igualment podrà ser expressada en finalitzar cada sessió, que en tot cas, tindrà caràcter de sessió extraordinària.

Les convocatòries s'efectuaran de manera telemàtica. Llevat d'aquelles que es fixin en acabar cada sessió, es realitzaran amb una antelació mínima de cinc dies hàbils, i hauran de ser formulades per escrit, fent constar igualment la data i hora de la convocatòria. En el supòsit de l'apartat c) anterior, el termini per efectuar la convocatòria serà de 7 dies hàbils.

La documentació íntegra dels assumptes inclosos en l'ordre del dia, que hagin de servir de base al debat, i, si escau, votació, han de figurar a disposició dels membres integrants de la Mesa, des del mateix dia de la convocatòria (es trametran per via telemàtica).

Les sessions es celebraran en única convocatòria en el lloc, dia i hora que es convoquin.

Article 7.- Ordre del dia

Correspon a l'Ajuntament convocar totes les reunions de la Mesa General de Negociació.

L'Administració fixarà l'ordre del dia de cada reunió, la qual es configurarà amb la prelació següent:

a) Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la reunió anterior.

b) Assumptes que no es pogueren tractar per manca de temps a les reunions anteriors.

c) Assumptes que s'hagin de debatre a proposta de l'Administració.

d) Assumptes que s'hagin de debatre a proposta d'alguna organització sindical i/o la part social.

e) Torn obert de paraules.

No es poden tractar assumptes no inclosos en l'ordre del dia, tret que hi hagi acord unànime d'inclusió. El proponent ha de justificar i raonar la urgència que aconselli l'estudi o la deliberació immediata de l'assumpte. No es podrà adoptar cap acord a l'apartat “Torn obert de paraules”, tret que hi siguin presents tots el components de la Mesa i l'adoptin per unanimitat.

Article 8.- Actes

D'acord amb el previst a l'article 18 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, cada sessió o reunió que celebri serà gravada íntegrament utilitzant els mitjans tècnics disponibles a l'Ajuntament i aquest enregistrament constituirà el contingut íntegre de l'acta, la qual serà proporcionada a tots els membres de la Mesa, sent ells responsables de l'adequada utilització de les dades de caràcter personal i confidencials continguts en l'enregistrament.

No obstant l'anterior, el/la Secretari/a estendrà acta, que contindrà exclusivament, les següents dades:

a) Lloc i data de la celebració.

b) Hora de començament i de finalització de la reunió.

c) Identificació de la sessió com a ordinària o extraordinària.

d) Nom i llinatges dels assistents de cadascuna de les parts.

e) Assumptes compresos en l'ordre del dia, així com els acords o pactes que s'adoptin, o, si s'escau, indicació de no haver-se arribat a cap acord o pacte.

f) A petició expressa d'algun representant titular de les organitzacions sindicals o de l'Administració, s'ha de fer constar en acta el posicionament o opinió del sindicat o Administració respecte d'algun punt de l'ordre del dia.

Les actes es confeccionaran i s'estendran per el/la Secretari/a de la Mesa General de Negociació, el qual també en tindrà cura de la custòdia, del repartiment i del coneixement entre els membres de la Mesa General de Negociació.

A l'Acta no es farà menció del contingut de les intervencions dels membres de la Mesa que hagin intervingut en els assumptes, fent remissió expressa a aquest efecte a l'enregistrament de la sessió corresponent. La còpia de l'acta es remetrà amb la convocatòria de la reunió següent a tots els membres de la Mesa General de Negociació perquè en prenguin coneixement, i a aquest efecte puguin formular per escrit, en el seu cas, les observacions que consideri pertinents, amb la finalitat d'aprovar definitivament l'Acta al començament de la següent reunió. Només es podran incorporar aquelles observacions que tinguin per objecte esmenar errors o imprecisions en el resultat de les votacions o contingut dels acords.

Els enregistraments de les sessions seran guardades adequadament utilitzant els mitjans tècnics disponibles a l'Ajuntament.

Els representants dels sindicats representatius del personal de l'Ajuntament tindran accés, prèvia petició per escrit, a l'enregistrament i Acta escrita de les sessions de la Mesa, amb l'obligació de guardar el degut sigil sobre les dades de caràcter personal dels quals tinguin coneixement.

Article 9.- Secretari/a de la Mesa General de Negociació

Un Secretari/a assistirà a les reunions de la Mesa General de Negociació, amb les següents funcions:

a) Redactar les actes de les sessions.

b) Efectuar la convocatòria de les sessions, per odre de la Presidència, així com les citacions als membres de la Mesa General de Negociació.

c) Custòdia i arxiu de la documentació que per part dels integrants de la mateixa es faci arribar a la Mesa General de Negociació.

d) Expedir certificats dels acords aprovats.

e) Facilitar la informació, i si és el cas, còpia de la documentació, a qualsevol de les parts negociadores.

f) Rebre els actes de comunicació dels membres de la Mesa General de Negociació i les notificacions, peticions de dades, rectificacions o qualsevol altre classe d'escrits dels quals hagi de tenir coneixement.

g) Computar el resultat de les negociacions.

 

TÍTOL IV DELS ACORDS I PACTES

Article 10.- Validesa dels acords i pactes

Per a la validesa i eficàcia dels pactes i acords aprovats en el si de la Mesa Negociadora, serà necessària l'aprovació expressa i formal per part dels òrgans de govern competents de l'Ajuntament d'Algaida.

L'adopció dels acords i pactes requerirà el vot favorable dels representants de l'Ajuntament i de la majoria de la part sindical a raó de la representació que de forma ponderada en nombre de delegats tinguin les organitzacions sindicals legitimades per formar part de la Mesa General de Negociació.

Article 11.- Publicació i entrada en vigor del reglament

Aquest reglament entrarà en vigor d'acord amb el que s'estableix en els articles 65.2 i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, així com a l'article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; una vegada publicat íntegrament en el Butlletí Oficial dels Illes Balears, i transcorreguts quinze dies des de la recepció de la comunicació per part de l'Administració estatal i autonòmica de l'acord d'aprovació definitiva.

Disposició addicional primera

Els sindicats interessats en participar a la Mesa General de Negociació hauran d'acreditar la representativitat necessària per a poder estar presents a través de la corresponent certificació expedida per l'oficina pública del registre competent, cada dos anys a partir de la signatura del present reglament, llevat que com a conseqüència de la celebració d'eleccions o altres circumstàncies, es procedirà a la revisió de la seva composició a l'inici de la negociació.

Disposició addicional segona

En cas que, per acord de la Mesa General de Negociació, es creïn comissions tècniques i d'estudi, aquestes tindran el mateix vot ponderat.