Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA

Núm. 358008
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears de l'Acta Constitució de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu sectorial d’Establiments Sanitaris Hospitalització Consulta i Assistència de Balears, de 17 de gener de 2024 i la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (codi de conveni 07000345011982)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El 17 de gener de 2024 els membres de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu sectorial d'Establiments Sanitaris Hospitalització Consulta i Assistència de Balears es van reunir per aprovar la constitució de la Comissió Paritària i de les taules salarials per als anys 2024 i 2025.

2. El 18 de març de 2024, José Carlos Sedano Almiñana, en representació de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu, va sol·licitar el registre, el dipòsit i la publicació de la citada Acta.

Fonaments de dret

1. L'article 90.3 del Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març.

2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.

3. L'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Per tot això, dicto la següent

Resolució

1. Inscriure i dipositar l'Acta de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu sectorial d'Establiments Sanitaris Hospitalització Consulta i Assistència de Balears de 17 de gener de 2024 en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears.

2. Publicar el Conveni en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. Ordenar la traducció del text a la llengua catalana i fer constar que la versió castellana del text és l'original signada pels membres de la Comissió Paritària i que la versió catalana és la seva traducció.

 

4. Notificar aquesta Resolució a la persona interessada.

 

Palma, (signat electrònicament: 27 de març de 2024)

La directora general de Treball i Salut Laboral Catalina Teresa Cabrer González Por delegació del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia (BOIB 103/2023)

 

ACTA 1 DE CONSTITUCIÓ DE LA COMISSIÓ PARITÀRIA DEL CONVENI COL·LECTIU PER ALS ESTABLIMENTS SANITARIS D'HOSPITALITZACIÓ, CONSULTA I ASSISTÈNCIA DE LES ILLES BALEARS PER ALS ANYS 2024 I 2025

(Codi de Conveni 07000345011982)

ASSISTENTS

Per la representació sindical

  • Sra. Teresa SÁNCHEZ SEVILLA (FSP-UGT)
  • Sr. Ryan McLARTY MULET (FSP-UGT)
  • Sra. Isabel MARTÍNEZ JIMÉNEZ (FSP-UGT)
  • Sr. Andreias GAB CARDOS (FSS-CCOO)
  • Sr. Iván SANTACASILDA CAULES (FSS-CCOO)

Per la representació empresarial

  • Sr. Antoni M. FUSTER MIRÓ (UBES)
  • Sr. Víctor M. ALONSO MANZANARES (assessor UBES)

A Palma (Mallorca), el 17 de gener de 2024 a les 15.30 hores, en la seu de la Unión Balear de Entidades Sanitarias (UBES), situada al carrer Aragó, núm. 215, primer pis (seu de la CAEB), de Palma, es reuneixen les persones a dalt esmentades en virtut de la convocatòria realitzada per la representació empresarial mitjançant correu electrònic de 15 de gener de 2024, i en compliment del compromís adquirit aquest mateix dia en l'última reunió de la Comissió negociadora per les parts signants del nou Conveni col·lectiu, a fi de celebrar reunió per constituir la Comissió Paritària d'interpretació i vigilància del Conveni col·lectiu esmentat en l'encapçalament d'aquesta Acta, per donar així compliment al que disposa l'article 32è d'aquest, el qual ha estat registrat en aquesta data davant l'autoritat laboral i sol·licitada la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (en endavant, BOIB).

L'Ordre del dia de la sessió és el següent:

1r Constituir la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu per als establiments sanitaris d'hospitalització, consulta i assistència de les Illes Balears per als anys 2024 i 2025, el registre del qual davant l'autoritat laboral i sol·licitud de la publicació en el BOIB ha tingut lloc en la mateixa data.

2n Aplicar la revisió salarial fruit de l'activació de la clàusula de garantia salarial recollida en l'article 9è de l'anterior Conveni col·lectiu per als anys 2022 i 2023. I confeccionar, com a resultat d'això, les taules retributives definitives per als dos anys de vigència del nou Conveni col·lectiu (2024 i 2025). Tot això, de conformitat amb el que estableix l'article 8è.2 del nou Conveni col·lectiu.

Aixeca aquesta Acta el Sr. Víctor Manuel Alonso Manzanares, assessor de la firma C. SEDANO & ASOCIADOS, qui actua en la reunió com a secretari de la Comissió per consens de les parts i acceptació del designat.

En virtut de l'anterior, les organitzacions signants del Conveni col·lectiu esmentat, en primer lloc, constitueixen la Comissió Paritària d'interpretació i vigilància d'aquest. La Comissió queda composta per quatre representants dels sindicats signants d'aquest text convencional: dos d'UGT SERVEIS PÚBLICS i dos de la FEDERACIÓ DE SANITAT I SECTORS SOCIOSANITARIS DE LES ILLES BALEARS DE CCOO, més quatre representants de l'organització empresarial UNIÓN BALEAR DE ENTIDADES SANITARIAS (UBES). Cada part designa com a membres integrants de la Comissió que es constitueix les persones següents:

Per la representació sindical: Teresa SÁNCHEZ SEVILLA i Ryan McLARTY MULET, per part de la UGT SERVEIS PÚBLICS: i Andreias GAB CARDOS i Iván SANTACASILDA CAULES, per part de la FEDERACIÓ DE SANITAT I SECTORS SOCIOSANITARIS DE LES ILLES BALEARS DE CCOO.

Per la representació empresarial: Antoni Miquel FUSTER MIRÓ, José Francisco BARRANCO GONZÁLEZ, Antonio COLUMBRAM GUAL i Álvaro MORENO TORRES.

Els membres designats podran ser substituïts per l'organització que els ha triat, el que s'haurà de comunicar en el termini i en la forma escaient a la Comissió Paritària.

A les reunions podran assistir un màxim de dos (2) assessors per cada representació, que podran intervenir amb veu però sense vot.

La Comissió Paritària es reunirà cada vegada que ho sol·liciti qualsevol de les parts signants del Conveni col·lectiu quan sigui requerida formalment per a això. En aquest sentit, les propostes que s'hagin de tractar en cada reunió seran canalitzades a través de l'organització empresarial UBES, a la qual es remetran mitjançant escrit i amb l'antelació suficient per preparar l'ordre del dia corresponent de cada sessió.

Així mateix, ambdues representacions acorden que les comunicacions sobre interpretació del Conveni col·lectiu, a les quals al·ludeix la lletra a) de l'article 32è del seu text, s'han de dirigir a la Comissió Paritària a través d'alguna de les organitzacions signants d'aquest, excepte aquelles que provinguin de l'Administració o dels jutjats i tribunals.

Seran funcions de la Comissió Paritària, a més de les establertes amb caràcter general en aquesta per disposicions legals, les recollides específicament en el Conveni col·lectiu, de manera especial, en l'article 32è.

Les controvèrsies sorgides en el si de la Comissió Paritària que limitin o impedeixin la resolució de les funcions que legalment o convencionalment en té atribuïdes o comportin el bloqueig en l'adopció d'acords se sotmetran al que es disposa en aquesta matèria d'acord amb els procediments regulats en l'Acord Interprofessional pel qual es crea el Tribunal d'Arbitratge i Mediació de les Illes Balears (TAMIB), en aplicació del Reglament de funcionament d'aquest.

La seu i domicili de la Comissió queda situat en el del TAMIB, delegació de Palma (Mallorca), avinguda del Comte de Sallent, núm. 11, 2n pis.

Una vegada constituïda la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu, i en compliment del mandat realitzat a aquesta en l'article 8è.2 esmentat del nou text convencional per aplicar la revisió salarial derivada de l'activació de la clàusula de garantia salarial recollida en l'article 9è de l'anterior Conveni col·lectiu, i per confeccionar, com a resultat d'això, les taules retributives definitives per als dos anys de vigència del nou Conveni col·lectiu (2024 i 2025), una vegada constatat que la dada de l'Índex de Preus de Consum (ÍPC) publicat per l'Institut Nacional d'Estadística (INE) aquest mes de gener de 2024, respecte dels anys 2022 (un 5,7 %) i 2023 (un 3,1 %), el sumatori de tots dos ha estat d'un 8,8 %, cal revisar els conceptes retributius convencionals en el percentatge d'excés del 8 % esmentat, amb el topall d'un punt, això és, en un 0,8 %. La revisió es calcula sobre les retribucions vigents l'any 2021, sumant els increments derivats d'aquesta als imports resultants dels increments de l'any 2024 fruit de la revisió salarial prevista en el primer paràgraf del punt 1 de l'article 8è del nou Conveni col·lectiu per confeccionar la taula retributiva definitiva per al 2024, que és aprovada en aquest acte per ambdues representacions, amb entrada en vigor el dia 1 de gener de 2024, i que deixa sense efecte la taula de retribucions que figura en l'annex I del text articulat del nou Conveni col·lectiu.

S'adjunten a aquesta Acta les variacions de l'IPC publicades per l'INE respecte dels anys 2022 i 2023, així com, com a annex I, la taula retributiva definitiva per a l'any 2024.

Així mateix, com resultat de l'anterior i en compliment del que estableix l'últim paràgraf de l'article 8è.2 del nou Conveni col·lectiu, es confecciona també la taula retributiva definitiva per a 2025, que entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2025, i deixa sense efecte la que figura en l'annex I bis del text articulat del nou Conveni col·lectiu, que suma a l'increment del 2025 fruit de la revisió salarial prevista en el segon paràgraf del punt 1 de l'article 8è del nou Conveni col·lectiu els imports resultants dels increments definitius del 2024. Aquesta taula per a l'any 2025 és aprovada en aquest acte per ambdues representacions.

S'adjunta, com a annex I bis, la taula retributiva definitiva per a l'any 2025.

No havent-hi més assumptes que tractar, s'acorda autoritzar Carlos Sedano Almiñana, perquè, en nom de la Comissió, dipositi aquesta Acta i els annexos davant l'autoritat laboral per al seu registre i sol·licitar la publicació en el BOIB.

I, en prova de conformitat amb el contingut, els assistents signen l'Acta i els annexos per triplicat, quedant el secretari de l'Acta habilitat per certificar quantes copies siguin precises. Així finalitza la reunió, a les 16,30 hores del dia de la data a dalt esmentada.

Part empresarial

Part sindical

 

 

 

 

 

Documents adjunts