Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 364482
Resolució del conseller executiu d’Hisenda i Funció Pública mitjançant la qual s’aprova l’oferta d’ocupació pública del Consell Insular de Mallorca per a l’any 2024, derivada de la taxa de reposició d’efectius ordinària
En data 6 de juny de 2024, aquest conseller executiu ha resolt:
«Atès:
1. L'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, preveu que les corporacions locals formularan públicament la seva oferta d'ocupació, ajustant-se als criteris fixats a la normativa bàsica estatal, i l'article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, estableix que les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'altre instrument similar de gestió del proveïment de les necessitats de personal.
D'altra banda, l'article 193 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, afegeix, entre altres coses, que l'oferta d'ocupació pública ha d'indicar l'escala, la subescala, la classe o l'especialitat del personal funcionari, o el nivell i la categoria professional del personal laboral a què corresponguin les places vacants i també que l'oferta d'ocupació s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
2. L'oferta d'ocupació pública per a l'any 2024, en virtut de la pròrroga automàtica dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, d'acord amb la previsió de l'article 134.4 de la Constitució, es troba regulada a la Llei 31/2022, de 23 de desembre, l'article 20.Dos.1 de la qual preveu, amb caràcter bàsic segons s'estableix a l'apartat Nou del mateix article, que l'oferta d'ocupació pública s'articularà a través de les següents taxes de reposició d'efectius i, entre d'altres, inclou una taxa de reposició d'efectius del 120 per cent en els sectors prioritaris, que la mateixa llei especifica, i del 110 per cent en la resta dels sectors. Afegeix que les entitats locals que tinguessin amortitzat el seu deute financer a 31 de desembre de l'exercici anterior tindran un 120 per cent de taxa en tots els sectors.
En el punt 1 de l'apartat Tres del mateix article, s'estableix la forma de calcular la taxa de reposició d'efectius, assenyalant que el percentatge de taxa màxim autoritzat s'aplicarà sobre la diferència resultant entre el número de personal fix que, durant l'exercici pressupostari anterior, va deixar de prestar serveis i el número de personal fix que s'hagués incorporat en el referit exercici, per qualsevol causa o reingressat des de situacions que no impliquin la reserva de llocs de treball. A aquests efectes, es computaran els cessaments en la prestació de serveis per jubilació, retir, defunció, renúncia, declaració en situació d'excedència sense reserva de lloc de treball, pèrdua de la condició de funcionari -ària de carrera o l'extinció del contracte de treball o en qualsevol altra situació administrativa que no suposi la reserva de lloc de treball o la percepció de retribucions amb càrrec a l'Administració en la qual se cessa. Igualment es tindran en compte les altes i les baixes produïdes pels concursos de trasllats a altres Administracions públiques.
El punt 4 del mateix apartat determina que no computaran per a la taxa de reposició, entre d'altres, les places que es cobreixin com a conseqüència de la incorporació de personal en execució d'ofertes d'ocupació pública d'exercicis anteriors, les places que es convoquin per promoció interna, ni els cessaments derivats d'aquests processos, les places corresponents al personal declarat indefinit no fix per sentència judicial, les places necessàries per a la posada en marxa i funcionament de nous serveis l'establiment dels quals vengui imposat en virtut d'una norma estatal, autonòmica o local, tampoc, en els serveis públics que passin a ser prestats mitjançant gestió directa, el nombre de places que les empreses externes destinaven a la prestació d'aquest servei concret i, a més, les places de personal dels serveis de prevenció i extinció d'incendis que, estant dotades pressupostàriament, siguin necessàries per donar compliment a les previsions legals o reglamentàries sobre la prestació dels esmentats serveis, la seva creació, organització i estructura.
D'altra banda, l'apartat Quatre.1 de l'esmentat article estableix que la taxa de reposició d'un o varis sectors o col·lectius prioritaris es podrà acumular en altres sectors o col·lectius prioritaris. Igualment, la taxa de reposició dels sectors no prioritaris es podrà acumular en els sectors prioritaris. Les entitats locals que tinguessin amortitzat el seu deute financer a 31 de desembre de l'exercici anterior podran acumular la seva taxa de reposició indistintament en qualsevol sector.
3. El tresorer del Consell Insular de Mallorca, en relació amb l'amortització del deute financer a 31 de desembre, en data 29/04/2024, ha informat que el capital viu del deute bancari a 31 de desembre de 2023 en el Consell de Mallorca és de 0,00€. La inexistència de deute bancari en l'àmbit a què afecta aquesta oferta d'ocupació pública permet aplicar un 120 per cent de taxa en tots els seus sectors, tinguin o no caràcter de prioritaris.
4. Un cop finalitzat l'exercici pressupostari de l'any 2023, en el Consell de Mallorca, la taxa de reposició d'efectius, calculada en la forma assenyalada anteriorment, es concreta en setze places, que resulten de l'aplicació del percentatge del 120 per cent sobre la diferència entre les baixes (17) i les incorporacions (3).
D'acord amb la previsió continguda a l'article 20.Quatre.1 de la Llei de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, que permet acumular la taxa de reposició d'un o varis sectors o col·lectius prioritaris en altres sectors o col·lectius prioritaris, a més de la dels sectors no prioritaris, i que les entitats locals que tinguessin amortitzat el seu deute financer a 31 de desembre de l'exercici anterior puguin acumular la seva taxa de reposició indistintament en qualsevol sector, les places corresponents a la taxa de reposició d'efectius ordinària de l'oferta d'ocupació pública d'aquest any s'acumula principalment en les places afectades per la limitació temporal de l'ocupació fixada per l'article 10.1.a) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, redactat conforme la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.
Fora del còmput per a la taxa de reposició d'efectius, s'inclouen les places del personal del servei de prevenció i extinció d'incendis que, estant dotades pressupostàriament, són necessàries per poder dur a terme una programació de torns de treball adequada al nombre d'efectius mínims per torn i parc, a més de la resta de places estructurals i dotades pressupostàriament, que es troben enquadrades en l'escala operativa del Servei de Bombers.
També s'inclouen, fora del còmput per a la taxa de reposició d'efectius, les places que són objecte de convocatòria mitjançant promoció interna i el nombre de places que les empreses externes destinaven a la prestació del servei dels refugis que ara són objecte de prestació mitjançant gestió directa.
5. La Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i del personal laboral del Consell Insular de Mallorca i de l'IMAS, en sessió realitzada dia 28 de maig de 2024, ha tractat com a punt de l'ordre del dia la proposta d'oferta d'ocupació pública del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2024 derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària, la qual ha resultat aprovada per unanimitat.
6. En data 4 de juny de 2024, l'Institut Balear de la Dona ha emès l'informe sobre l'impacte de gènere de l'esmentada proposta de resolució, sol·licitat en compliment d'allò que preveu l'article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, en el qual s'assenyala que en la proposta no s'ha detectat l'existència de cap desigualtat per qüestió de gènere alhora que, atesa l'especial incidència socioeconòmica dels processos d'estabilització d'ocupació temporal, recomana que s'incorpori l'articulat desenvolupat en el cos de l'informe a l'aprovació de les convocatòries que regulen els processos selectius d'accés, provisió i promoció en l'ocupació pública, una vegada ja s'hagi publicat l'oferta objecte de l'informe.
7. Correspon al conseller executiu o consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública l'aprovació de l'oferta d'ocupació pública, per delegació del Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, segons acord d'aquest òrgan adoptat en sessió ordinària de 28 de setembre de 2022 (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022).
Per tot l'exposat,
RESOLC
Primer. APROVAR la següent oferta d'ocupació pública del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2024, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària:
TAXA DE REPOSICIÓ D'EFECTIUS ORDINÀRIA
FUNCIONARIS –ÀRIES DE CARRERA.-
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d'administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic superior. Nombre de vacants: Quatre (tres pel torn lliure i una pel de promoció interna). Denominació: Enginyer -a de camins, canals i ports.
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d'administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic superior. Nombre de vacants: Cinc (quatre pel torn lliure i una pel de promoció interna). Denominació: Tècnic-a superior economista.
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d'administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic superior. Nombre de vacants: Tres. Denominació: Tècnic-a superior de formació.
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A2. Classificació: Escala d'administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic mitjà. Nombre de vacants: Dues. Denominació: Tècnic-a en comunicació digital.
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A2. Classificació: Escala d'administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic mitjà. Nombre de vacants: Una. Denominació: Tècnic-a grau mitjà especialista ergonomia i psicosociologia aplicada.
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A2. Classificació: Escala d'administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic mitjà. Nombre de vacants: Dues. Denominació: Tècnic-a de grau mitjà d'emergències.
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A2. Classificació: Escala d'administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic mitjà. Nombre de vacants: Dues (una pel torn lliure i una pel de promoció interna). Denominació: Tècnic-a de grau mitjà.
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C1. Classificació: Escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe de servei d'extinció d'incendis. Nombre de vacants: Una (promoció interna). Denominació: Suboficial –a.
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C1. Classificació: Escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe de servei d'extinció d'incendis. Nombre de vacants: Una (promoció interna) . Denominació: Sergent –a.
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C1. Classificació: Escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe de servei d'extinció d'incendis. Nombre de vacants: Vint (promoció interna) . Denominació: Caporal –a.
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C1. Classificació: Escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe de servei d'extinció d'incendis. Nombre de vacants: Cinquanta. Denominació: Bomber -a conductor -a.
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C1. Classificació: Escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe de servei d'extinció d'incendis. Nombre de vacants: Una. Denominació: Operador –a de comunicacions.
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Classificació: Escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe personal d'oficis. Nombre de vacants: Dues (una pel torn lliure i una pel de promoció interna). Denominació: Oficial-a de carreteres.
Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: AP. Classificació: Escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe de comeses especials. Nombre de vacants: Una. Denominació: Ordenança-porter-a.
PERSONAL LABORAL.-
Nivell de titulació: Graduat -da en educació secundària obligatòria. Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Denominació de la plaça: Guarda refugi. Nombre de vacants: Quatre.
Nivell de titulació: Graduat –da en educació secundària obligatòria. Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Denominació de la plaça: Oficial –a 2a cuiner -a. Nombre de vacants: Dues.
Segon. Reservar una quota mínima d'un 7 per cent del total de les vacants objecte de l'oferta perquè siguin cobertes per persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent, d'acord amb el que preveu l'article 59.1 de Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
Tercer. El present acord es trametrà a l'Administració General de l'Estat, a l'efecte de l'establert a l'article 56,1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i l'anunci de la seva aprovació es publicarà al “Butlletí Oficial de les Illes Balears”.
Quart. Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant això, si escau, es pot interposar qualsevol altre recurs que consideri oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.»
Palma, a la data de la signatura electrònica (6 de juny de 2024)
El conseller executiu del Departament d'Hisenda i Funció Pública Rafael Angel Bosch Sans (Decret de 27-08-2019, BOIB núm. 123, de 7 de setembre)