Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 231371
Proposta de Reglament de la mesa de Coordinació Intersectorial (Implementació Local de l'Estratègia de Promoció de la Salut i Prevenció al SNS (Aprovat pel Ple de l'Ajuntament de Calvià el 31 de 03 de 2022 i publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears Núm. 46 de 5 d'abril de 2022 Fascicle 69 - Sec. V. - Pàg. 13726)
De conformitat amb el que disposa l'article 44 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, es publica l'anunci al butlletí oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de la proposta de reglament de la Mesa de Coordinació Intersectorial. Aquesta proposta de reglament ha estat dictaminada favorablement, per majoria, per la comissió informativa d'assumptes generals en sessió de dia 18 de març de 2024 i han estat aprovades per Junta de Govern en sessió de 22 de març de 2024. El contingut de la proposta de reglament és el següent:
La Mesa de coordinació intersectorial de Calvià és un instrument per facilitar la implementació local de l'Estratègia de Promoció de la Salut i Prevenció al Sistema Nacional de Salut (SNS) al municipi. Aquest reglament estableix la finalitat, estructura i funcionament de la Mesa.
Article 1. Es crea la Mesa de coordinació intersectorial al municipi de Calvià a data de XX de XXXX de 2024, com a instrument per guanyar salut i concretar les accions de l'Estratègia per a la seva implementació local.
Article 2. La Mesa és l'instrument per avançar en salut i equitat a totes les polítiques. La funció primordial de la Mesa de coordinació intersectorial de Calvià és la contextualització, desenvolupament, coordinació, seguiment i avaluació de la implementació de l'Estratègia al seu territori.
Article 3. La Mesa de coordinació intersectorial de Calvià està formada per:
1. Presidència: Batle o persona a qui delegui
2. Secretaria Municipal: Secretari de l'Ajuntament o persona a qui delegui.
Secretaria Tècnica: la persona que ocupi el lloc de coordinadora de la implementació local de l'Estratègia de Promoció de la Salut i Prevenció.
3. Membres: Els responsables representats per les següents àrees seran com a mínim:
La forma de determinar els membres tècnics que formaran la mesa serà a proposta dels responsables de cada àrea i es donarà compte a la següent convocatòria de la mesa. Es procedirà de la mateixa manera en el cas de fer algun canvi d'alguns dels membres.
En cas que algun membre no hi pugui assistir, haurà de comunicar la suplència a la Secretaria tècnica de la mesa.
A les reunions de la mesa podran ser convidats a participar per períodes limitats les persones/professionals que per raó dels treballs previstos puguin contribuir als objectius.
La mesa pot decidir la conveniència de l'assistència de nous membres externs a l'ajuntament, si es considera que la seva aportació pot ajudar en la implementació de l'estratègia.
Article 4. Els objectius d'aquesta mesa intersectorial són:
Article 5. Són funcions de la presidència:
Article 6. Són funcions de la secretaria:
6.1. Pel que fa a les funcions de la Secretaria Municipal de la mesa, seran totes aquelles relacionades amb les qüestions que l'afectin directament segons l'art. 3.2 RD 128/2018.
6.2. Pel que fa a la Secretaria tècnica de la mesa, haurà de coordinar-se amb Promoure, coordinar i dinamitzar la Mesa de coordinació intersectorial de Calvià:
Article 7. La Mesa de coordinació intersectorial de Calvià està integrada per la totalitat dels seus membres, sota la direcció de la presidència i assistida per la secretaria tècnica, ajustant-se en el seu funcionament a les normes següents:
1. Funcions de la Mesa:
2. Drets a desenvolupar per la mesa:
3. Deures a desenvolupar per la mesa:
4. La Mesa de coordinació intersectorial de Calvià es reunirà almenys amb caràcter ordinari semestralment, i amb caràcter extraordinari quan ho convoqui la presidència.
5. Les normes de funcionament de la Mesa de coordinació intersectorial de Calvià són:
6. Podrà ser objecte de deliberació qualsevol assumpte no inclòs a l'ordre del dia sempre que compti amb la seva aprovació per majoria absoluta.
7. La Mesa de coordinació intersectorial de Calvià aprovarà el pla de treball, el seu cronograma, i en realitzarà el seguiment així com dels acords que s'assoleixi a la Mesa.
8. La Mesa presentarà un informe anual d'activitats al ple de l'Ajuntament de Calvià i emplenarà el full de seguiment de la implementació local que enviarà als responsables de la implementació de l'Estratègia de Promoció de la Salut i Prevenció a nivell autonòmic i nacional.
9. La Mesa establirà la manera de donar visibilitat a la feina que ha realitzat davant la població mitjançant la difusió de la celebració de la mesa a través de la pàgina web de l'Ajuntament de Calvià, la pàgina web de l'Institut Calvianer d'Esports (ICE) i de les xarxes socials.
Article 8. Participació ciutadana a la Mesa de coordinació intersectorial de Calvià:
En aquest cas, per a la participació ciutadana a la Mesa de coordinació intersectorial de Calvià, la persona interessada haurà de sol·licitar per registre oficial una sol·licitud de participació, emplenant el model annex 1 que s'adjunta, en un termini màxim de tres dies hàbils abans de la celebració de la mesa.
Per a la participació a les taules de treball per a l'elaboració del MAC, la ciutadania interessada haurà d'emplenar un full d'inscripció en línia per a la zona on resideix. Des de l'Ajuntament de Calvià es farà la difusió pertinent perquè pugui arribar a la totalitat de persones del municipi, a través de:
Article 9. La durada de la Mesa estarà lligada a la implementació local de l'Estratègia de Promoció de la Salut i Prevenció, però, en cada canvi de legislatura es podran establir els canvis convenients decidint les pròrrogues que es considerin oportunes.
Article 10. L'exercici del càrrec pels membres de la mesa no serà remunerat i formarà part de les funcions de la seva activitat professional.
Article 11. El cessament del càrrec, si es realitza abans de la dissolució de la mesa, es pot deure a:
Article 12. Tota vacant a la Mesa haurà de ser coberta per un nou membre que reuneixi les característiques del lloc vacant. Les vacants que es produeixin seran cobertes a proposta de la institució o col·lectiu que va proposar al titular de la vacant.
Article 13. La Mesa de coordinació intersectorial de Calvià podrà constituir comissions o grups de treball de què podran formar part altres integrants pel seu especial coneixement, vinculació o interès en la matèria objecte de la Mesa, o demanar la col·laboració puntual d'experts per tractar temes específics de competència de la Mesa. Els grups de treball reportaran a mesa les seves activitats i propostes raonades, en els terminis que s'estableixen.
Article 14. La Mesa de coordinació intersectorial de Calvià podrà demanar la col·laboració de persones expertes entre persones amb especial preparació i experiència reconeguda en l'àmbit de la consulta.
(Signat electrònicament: 11 d'abril de 2024)
El tinent de batle delegat d'Economia, Contractació i Esports Francisco Javier Tascón Piña