Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
INSTITUT D'INDÚSTRIES CULTURALS DE LES ILLES BALEARS
Núm. 130175
Resolució del president de l’Institut d’Indústries Culturals de les Illes Balears per la qual s’aproven les bases per regir la convocatòria pública per a la formalització de contractes privats de patrocini amb l’ICIB
L'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (en endavant, ICIB) és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i amb capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sense perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma. L'ICIB està adscrit a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports en virtut del Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
L'ICIB té com a fins generals els relacionats amb el desenvolupament de les indústries i empreses culturals i creatives en el marc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de conformitat amb els seus Estatuts, aprovats mitjançant el Decret 50/2018, de 21 de desembre (BOIB núm. 160, de 22 de desembre). Els àmbits inicials d'actuació de l'ens són l'audiovisual i la cultura digital, les arts escèniques, les arts visuals, el món editorial i la música, sense perjudici que en el futur s'hi puguin incorporar altres sectors, com el patrimoni, l'artesania, el disseny i la publicitat, o altres camps de la cultura.
L'article 30.26 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents a cultura, activitats artístiques i culturals, i foment i difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, així com la seva difusió nacional i internacional.
D'acord amb l'article 5 dels Estatuts de l'ICIB, entre les funcions i competències de l'ens es troben: donar suport a les iniciatives empresarials de promoció de productes culturals i impulsar el consum interior, l'exportació, la difusió i la promoció d'aquests productes en circuits internacionals, així com facilitar les relacions entre les indústries culturals i les administracions públiques de les Illes Balears.
Els patrocinis són una eina per a la millora del sector cultural gràcies a la inversió en actuacions claus per a l'augment de la seva competitivitat, atès que influeixen de manera positiva sobre la demanda cultural i tenen un efecte dinamitzador en les empreses culturals.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer.- Aprovar la convocatòria pública per la tramitació dels expedients de contractació que es derivin de les sol·licituds de patrocinis amb entitats privades que generin repercussió mediàtica per a les marques de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB) durant l'any 2024, en els termes que s'indiquen en l'ANNEX I en aquesta resolució.
Segon.- Aprovar els annexos que s'adjunten a aquesta resolució i que es troben disponibles a la pàgina web de l'ICIB.
Tercer.- Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'ICIB en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònicament: 29 de febrer de 2024
El conseller de Turisme, Cultura i esports Jaume Bauzà Mayol)
ANNEX I Bases per regir la convocatòria pública per a la formalització de contractes privats de patrocini amb l'ICIB
1. Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria pública i oberta, és oferir a entitats privades la possibilitat de subscriure contractes privats de patrocini per a dur a terme, en l'àmbit territorial de la Comunitat Autònoma dels Illes Balears, esdeveniments de rellevància en l'àmbit de les indústries culturals i creatives, que generin un retorn publicitari mitjançant la seva repercussió mediàtica i influeixin positivament en la població.
La intenció és fomentar la celebració d'aquesta mena d'esdeveniments públics per a fomentar les iniciatives empresarials de promoció de productes culturals i impulsar el consum interior, l'exportació, la difusió i la promoció d'aquests productes en circuits internacionals.
Constitueix l'objecte d'aquesta convocatòria pública la selecció dels projectes i actuacions promoguts per empreses o entitats privades que generin un retorn publicitari per a l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears, d'ara endavant ICIB, durant l'any 2024, amb motiu de l'execució d'alguna o algunes de les actuacions dirigides a aconseguir les següents finalitats:
• Impulsar de manera directa i indirecta projectes que persegueixin la promoció de qualsevol aspecte que influeixi en l'àmbit competencial de les indústries culturals i creatives.
• Impulsar de manera directa i indirecta projectes que afavoreixin i ajudin a millorar el sector audiovisual i la cultura digital, les arts escèniques, les arts visuals, el món editorial i la música, sens perjudici que en un futur s'hi puguin incorporar altres sectors, com el patrimoni, l'artesania, el disseny i la publicitat, o altres camps de la cultura.
Es consideren accions susceptibles d'obtenir patrocini els projectes, actuacions, celebracions i esdeveniments que compleixin els requisits que es detallen en aquestes bases.
La finalitat de la realització d'una convocatòria oberta d'accés a contractes de patrocini té per objecte la possibilitat de subscriure contractes privats de patrocini amb entitats que duguin a terme esdeveniments de rellevància en l'àmbit de les indústries culturals i creatives, que generin un retorn publicitari mitjançant una repercussió mediàtica i influeixin positivament en la promoció i execució de qualsevol activitat dirigida a desenvolupar les indústries culturals i creatives a les Illes Balears.
La metodologia adoptada per a l'admissió de propostes al llarg de l'any 2024 respon a la selecció d'accions en funció del retorn publicitari, juntament amb la qualitat tècnica del projecte.
1.1 Requisits
Seran esdeveniments susceptibles de formalitzar contracte de patrocini els que compleixin els requisits següents:
a) Els que s'ajustin a la definició d'esdeveniment de rellevància en l'àmbit de les indústries culturals i creatives.
b) Aquells esdeveniments el promotor dels quals sigui una entitat privada o entitats de caràcter social.
c) I que la seva temàtica principal tingui relació amb l'àmbit competencial de l'ICIB.
d) Que l'esdeveniment es desenvolupi entre l'1 de març i el 31 de desembre de 2024.
e) Que tinguin una alta repercussió en la promoció de qualsevol matèria competencial de l'ICIB, aportant una major rendibilitat que una campanya publicitària en si mateixa.
f) Que aconsegueixin una valoració positiva de la seva proposta tècnica.
1.2 Exclusions
Quedaran exclosos d'aquesta convocatòria:
1. Esdeveniments que no compleixin els requisits i/o condicions establertes en aquesta convocatòria.
2. Esdeveniments de contingut religiós o polític.
3. Esdeveniments que promoguin actuacions contràries als principis, valors i drets constitucionals i estatutaris.
4. Esdeveniments que parcial o totalment estiguin subvencionats per una altra entitat pública.
5. Esdeveniments ja realitzats en el moment de presentar la sol·licitud o presentats fora del termini atorgat en l'apartat 5 d'aquestes bases.
6. Esdeveniments que no presentin la documentació necessària per a poder avaluar la seva proposta de conformitat amb els models adjunts i aprovats juntament amb aquesta convocatòria.
2. Principis generals
Aquesta convocatòria pública es duu a terme sobre els principis de publicitat, transparència, concurrència, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència.
L'ICIB no tindrà consideració de promotor del projecte, sent l'entitat o entitats promotores els qui assumeixin els seus costos, la seva organització i qualsevol responsabilitat en relació amb aquests.
3. Pressupost
La present convocatòria té un pressupost màxim de 14.000,00 €, IVA no inclòs, amb càrrec al capítol II del pressupost de l'ICIB per a l'any 2024.
En el cas que l'import resulti insuficient, podrà ser objecte d'ampliació en funció de la disponibilitat pressupostària.
4. Àmbit subjectiu
Podran ser beneficiàries d'aquesta convocatòria pública les persones jurídiques privades organitzadores dels esdeveniments presentats que s'ajustin a l'objecte i compleixin els requisits d'aquesta convocatòria.
En cas que dos o més entitats presentin sol·licitud per a un mateix esdeveniment, es valoressin tècnicament totes les propostes que compleixin els requisits mínims exigits, i s'adjudicarà l'esdeveniment a la millor valorada.
En el cas d'entitats que gestionin diversos esdeveniments, han de presentar una sol·licitud per a cadascun dels esdeveniments per als quals sol·liciti el patrocini, excepte si aquests conformen un programa únic de diverses actuacions.
Un esdeveniment podrà ser objecte d'un únic contracte de patrocini per part de l'ICIB.
S'exclou de la convocatòria:
• Entitats que no estiguin al corrent del pagament de les obligacions econòmiques contretes amb l'ICIB, Administracions Tributàries de l'Estat i de la Comunitat Autònoma i amb la Seguretat Social.
• Entitats amb expedient sancionador, de reintegrament, o per no haver complert les obligacions adquirides per contracte o per qualsevol altre negoci jurídic, obert amb l'ICIB.
5. Termini i lloc de presentació de la documentació
La convocatòria romandrà oberta des de l'endemà de la publicació en el BOIB fins al dia 31 de desembre de 2024.
En el supòsit que s'esgoti el pressupost actual assignat abans del 31 de desembre, es podrà resoldre l'ampliació del pressupost d'aquesta convocatòria o bé l'extinció d'aquesta.
Tots els esdeveniments hauran de presentar tota la documentació necessària per a la seva tramitació amb un mínim de 1 dia hàbil d'antelació a la data d'inici de l'esdeveniment, i haurà de presentar-se a través del tràmit telemàtic disponible en la Seu Electrònica de la CAIB o, en el seu defecte, instància genèrica.
En qualsevol cas, les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per a identificar l'entitat i el seu representant legal i han d'anar acompanyades de la resta de la documentació que s'indica en l'apartat següent.
Seran excloses les sol·licituds presentades una vegada que l'esdeveniment s'hagi realitzat.
6. Sol·licitud i forma de presentació de la documentació
Els sol·licitants hauran de presentar la seva sol·licitud i documentació adjunta segons el model de sol·licitud d'accions de patrocini promocional de l'ICIB amb tots els documents que l'acompanyen i que s'adjunten a aquestes bases, el contingut de les quals es descriu a continuació:
• Sol·licitud de patrocini.
• Declaració Responsable.
• Característiques tècniques de la proposta objecte del patrocini.
• Justificació (haurà de presentar-se en un termini que no podrà superar els 2 mesos a comptar des de l'últim dia de celebració de l'esdeveniment).
6.1. Model de Sol·licitud.
Es realitzarà la petició mitjançant sol·licitud dirigida a l'ICIB conforme al model que s'aprova amb aquestes bases i en el qual es farà constar, principalment, el següent:
• Empresa o entitat sol·licitant
• Projecte proposat
• Retorn publicitari previst per a la marca de destí i per a l'ICIB
• Import total de l'acció o projecte proposat (imposats no inclosos). Aquest import ha d'incloure el cost total del projecte.
• Import sol·licitat a l'ICIB en concepte de patrocini.
6.2. Model de Declaració responsable
La sol·licitud haurà d'anar acompanyada d'aquesta declaració responsable degudament emplenada i signada.
En qualsevol moment del procediment o amb posterioritat l'ICIB pot requerir la presentació de la documentació que consideri oportuna a l'efecte de verificar el contingut declarat.
6.3. Característiques tècniques de la proposta objecte de patrocini
Els sol·licitants hauran de lliurar una memòria tècnica, relativa a les característiques de la proposta degudament emplenat i signat.
La MEMÒRIA TÈCNICA:
Les entitats o empreses sol·licitants hauran de presentar una Memòria Tècnica de la proposta que contingui una descripció detallada de l'acció o projecte promocional que vulguin dur a terme. Aquesta haurà de contenir, com a mínim, el següent:
• Les característiques del projecte (Bloc A).
• L'impacte mediàtic i social del projecte (Bloc B).
Característiques del projecte (Bloc A):
S'avaluarà, en funció de les característiques del projecte, el seu potencial retorn publicitari i benefici sobre els objectius d'aquesta convocatòria.
El sol·licitant haurà d'especificar en la memòria quines seran les contraprestacions en matèria de publicitat, màrqueting, projeccions, edicions i/o marxandatge. En el cas que sigui necessari algun aclariment, s'obliga a presentar-la davant l'ICIB.
Els criteris específics a analitzar són l'adequació del projecte dins dels objectius i les finalitats establerts en la base primera d'aquesta convocatòria.
Aquest bloc A, detallarà:
• Tipus de projecte proposat i descripció detallada d'aquest.
• Objectiu principal de l'entitat.
• Col·lectiu o col·lectius als qui va dirigit el projecte.
• Data o dates en les quals es desenvoluparà l'acció.
• Entitats implicades.
• Si l'entitat està en possessió de la declaració d'interès social.
• Pressupost detallat de l'acció així com de les subvencions rebudes o altres col·laboracions i patrocinadors.
L'impacte mediàtic i social del projecte (Bloc B):
Se centra en l'impacte mediàtic i la repercussió social en mitjans on-line i off-line que el projecte pot generar per si mateix, així com el valor afegit que aporta per a totes dues entitats.
Aquest bloc B, detallarà:
• Rodes de premsa previstes.
• Comunicats de premsa previstos.
• Altres accions de comunicació previstes.
• Comunicació social-media; idiomes i seguiment.
• Edició prevista de fullets, guies, catàlegs específics del projecte (indicant edició i idiomes utilitzats), on-line o off-line.
• Insercions o reportatges publicitaris en revistes, premsa en línia i off-line, ràdio o televisió.
• Existència / Creació de pàgina web pròpia informativa i comercial, indicant URL corresponent, idiomes utilitzats, així com de la plataforma de comercialització del projecte.
• Detall de les contraprestacions que rebrà l'ICIB i el valor econòmic d'aquestes.
• Altres accions rellevants.
Tots els documents han d'estar signats pel representant legal o la persona autoritzada per l'empresa que sol·licita la col·laboració.
7. Procediment de revisió i adjudicació.
El personal tècnic del departament promotor de l'expedient de patrocini revisarà les propostes per a determinar si compleixen o no els requisits exigits i realitzarà la proposta a l'òrgan de contractació, per a l'adjudicació del contracte de patrocini.
Si la sol·licitud no reuneix els requisits legals i els que es deriven de la present convocatòria, es requerirà a l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques perquè en un termini no superior a 5 dies hàbils, repari la falta o adjunti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que preveu l'article 21 de la Llei esmentada.
Si per causa de la necessitat d'esmena de la sol·licitud no es disposés de termini suficient per a la seva anàlisi i adjudicació del contracte es tindrà per desestimada la sol·licitud.
Els projectes presentats seran objecte de valoració per part de l'ICIB sobre la base dels criteris d'idoneïtat establerts en aquestes bases, per ordre d'entrada en el registre de l'ICIB.
Examinada la documentació i, en el seu cas, les esmenes i aclariments presentats, si és el cas, es realitzarà la proposta que correspongui, sigui de desestimació o estimació motivades degudament pel departament promotor, la proposta d'estimació inclourà la proposta a l'òrgan de contractació de signatura del contracte privat de patrocini de conformitat amb el que s'estableix en aquestes bases.
7.1. Adjudicació del patrocini
L'òrgan de contractació adjudicarà el contracte privat i, posteriorment, en cas de ser necessari segons la LCSP, formalitzarà el contracte en el qual constaran les obligacions de totes dues parts, les contraprestacions que rebrà l'ICIB i la manera de justificar el patrocini.
En cas d'haver-se de formalitzar el contracte, en ell haurà de constar com a mínim: la coordinació de les accions, els termes específics d'ús de la marca de destí, els logos i distintius, les responsabilitats, la gestió de les accions i la metodologia de treball que s'establiran. Si no es formalitza, s'hauran de comunicar les obligacions a l'adjudicatari, alhora de comunicar-li l'adjudicació.
El patrocinat facilitarà el seguiment i control del contracte signant i, concretament de la presència de les marques en l'acció patrocinada, especialment en els suports promocionals / publicitaris, incloent-hi la forma i ordre de logotips, les comunicacions amb els mitjans i els seus continguts i el material a utilitzar o editar, ja sigui en suport paper o digital.
La tramitació administrativa per a la formalització dels contractes de patrocini es farà conforme a la tramitació del contracte menor i d'acord amb la normativa aplicable i els models de l'ICIB, substituint-se l'obligació d'aportar tres pressupostos per la publicació d'aquesta convocatòria.
8. Obligacions de l'entitat adjudicatària del patrocini i contraprestació per a l'ICIB.
L'ICIB i l'entitat adjudicatària formalitzaran el contracte privat de patrocini. En aquest contracte es regularà la presència de l'ICIB en tots els mitjans i materials corresponents a l'esdeveniment, incloent-hi detall dels diferents actes i accions previstes com ara programes, invitacions, insercions publicitàries, panells o altres elements promocionals, havent-se d'incloure en ells la col·laboració de l'ICIB reflectint el seu logotip corporatiu i la marca promocional.
Així mateix, l'entitat ha de publicar un bàner amb el logo de l'ICIB, en la web o qualsevol espai digital propi de l'esdeveniment que redirigeixi a la web de l'ICIB. A més haurà d'esmentar-se en tota falca publicitària de l'esdeveniment la condició de col·laborador/patrocinador de l'ICIB.
L'entitat adjudicatària comunicarà a l'ICIB de manera immediata la realització d'aquestes actuacions, podent l'ICIB comunicar discrepàncies respecte de l'aplicació de la seva marca, obligant-se l'entitat a realitzar les actuacions necessàries per a la seva modificació o rectificació.
L'entitat ha d'especificar en la memòria que presenti amb la sol·licitud quines són les contraprestacions en les quals serà present l'ICIB i el valor econòmic en matèria de publicitat, màrqueting, projeccions, edicions i marxandatge.
L'entitat patrocinada ha de cedir expressament les imatges del projecte a l'ICIB per a usos no comercials.
Finalment, la direcció de l'ICIB haurà de ser convidada a actes d'obertura, clausura, rodes de premsa, presentacions i similars. Aquesta presència no serà mesurable a l'efecte de valoració del retorn publicitari.
L'entitat haurà d'acreditar, en qualsevol cas, el compliment de les condicions relatives a la presència de marca de l'ICIB mitjançant el lliurament de dues còpies, una en suport paper i una altra en format digital, d'un dossier explicatiu i justificatiu amb una memòria que inclogui un reportatge fotogràfic, un complet “clipping” amb valor publicitari equivalent, si és el cas, de diversos mitjans (impresos, audiovisuals i en línia), així com el material gràfic i audiovisual realitzat durant el desenvolupament de l'esdeveniment patrocinat. Això inclou tant imatges rellevants del projecte com testimonials de les persones participants i del públic assistent que acrediti la seva execució d'acord amb el que s'estableix en el contracte que se signi i reflecteixi el compliment de les obligacions acordades.
9. Justificació del projecte i pagament
9.1. Justificació
L'entitat promotora de l'esdeveniment patrocinat haurà d'acreditar que es compleixen les condicions relatives a la presència de la marca en aquest.
Per a això, haurà d'emplenar el model de mustificació que s'aprova i adjunta a aquesta convocatòria i presentar-ho en el termini màxim de 2 mesos des de la finalització de l'esdeveniment.
La següent documentació es presentarà a través del registre electrònic de l'ICIB. En cas que excedeixi la grandària suportada, es presentarà per memòria USB, conjuntament a la instància presentada electrònicament amb la indicació que per excés de grandària es presenta per aquesta via.
a) Memòria de l'esdeveniment amb resum de l'acció.
b) Declaració responsable del pressupost efectivament liquidat i documentació acreditativa.
c) Reportatge fotogràfic amb especial interès de les accions publicitàries de l'ICIB.
d) Resum de la repercussió mediàtica i cost total d'aquesta.
El valor econòmic de la repercussió mediàtica del patrocini per a l'ICIB ha de ser igual o superior a la quantitat atorgada.
En cas que el valor econòmic sigui inferior, es considerarà incomplert el contracte.
Per a l'acreditació del cost total es verificarà conforme a la informació aportada en la sol·licitud. Es valorarà el cost total del pressupost efectivament liquidat en publicitat i màrqueting de les accions publicitàries de l'esdeveniment en els quals es faci esment de la condició de patrocinador/col·laborador de l'ICIB.
9.2. Pagament
Una vegada validada la justificació, l'ICIB comunicarà a l'entitat adjudicatària que presenti la factura per a poder pagar el patrocini.
10. Extinció del patrocini
Són causes d'extinció del patrocini:
a) La falsedat de les dades aportades.
b) L'extinció de la personalitat jurídica de qualsevol de les parts.
c) Acord mutu de les parts.
d) La realització per part de l'entitat patrocinada d'actuacions contràries als objectius i a les finalitats de l'ICIB.
e) Incompliment de les contraprestacions recollides en aquestes bases o les pactades amb l'ICIB.
f) No lliurar o lliurar fora de termini la documentació justificativa del patrocini.
g) Quan es consideri que en l'esdeveniment l'acció suposa publicitat negativa de la imatge de l'ICIB.
11. Protecció de dades
Les dades personals facilitades durant la tramitació d'aquesta convocatòria o durant la seva execució eran tractats de conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE, i la legislació vigent en matèria de protecció de dades. La finalitat del tractament i la base jurídica per a aquest tractament és la tramitació de la present convocatòria i la seva posterior execució. El responsable del tractament és l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears.
Les dades personals se cediran o es podran cedir en determinats casos a la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Junta Consultiva de Contractació Pública de l'Estat, la Plataforma de Contractació del Sector Públic, el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals o òrgan autonòmic equivalent, el Tribunal de Comptes, la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, la direcció general competent en matèria del tresor de la Comunitat Autònoma, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la direcció general competent en matèria de transparència de la Comunitat Autònoma, la direcció general competent en matèria de fons europeus de la Comunitat Autònoma, el Consell Consultiu de les Illes Balears, la Direcció de l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l'Institut d'Estudis Autonòmics, la Comissió per a la Resolució de Reclamacions en matèria d'accés a la informació pública, el Parlament de les Illes Balears, l'Oficina Independent de Regulació i Supervisió de la Contractació o òrgan autonòmic equivalent, l'Oficina de Prevenció i Lluita Contra la Corrupció a les Illes Balears, l'Agència Estatal d'Administració Tributària, l'Agència Tributària de les Illes Balears, la Tresoreria General de la Seguretat Social, el Diari Oficial de la Unió Europea, el Butlletí Oficial de l'Estat, el Butlletí Oficial de les Illes Balears, les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat, el Ministeri Fiscal, els òrgans judicials i la Comissió Europea.
Les dades es conservaran permanentment. No es preveu l'existència de decisions automatitzades.
Pel que fa a l'exercici de drets i reclamacions, la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, i, fins i tot, de retirar el consentiment, si és el cas, en els termes que estableix el Reglament citat, davant el responsable del tractament, mitjançant l'enviament d'un mail a info@icib.caib.es i assenyalant clarament el dret que exerceix (informació, oposició, limitació del tractament, etc)
Amb posterioritat a la resposta del responsable o i no hagués respost en el termini d'un mes, podrà presentar la "Reclamació de tutela de drets" davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
12. Confidencialitat
Qualsevol informació confidencial revelada per l'ICIB a l'entitat amb la qual es formalitzin accions objecte d'aquesta convocatòria durant la seva vigència es mantindrà amb caràcter estrictament confidencial per al receptor, que es comprometrà a utilitzar aquesta informació únicament per a la finalitat per a la qual li va ser revelada per l'emissor, excepte imperatiu legal.
El receptor protegirà la informació confidencial de l'emissor contra qualsevol ús no autoritzat o revelació a tercers, de la mateixa manera que protegeix la seva informació confidencial. L'accés a aquesta informació quedarà restringit només a aquells empleats de l'entitat col·laboradora que hagin de conèixer-lo per a complir amb el projecte a desenvolupar.
13. Jurisdicció competent
Els contractes formalitzats entre l'ICIB i l'entitat pertinent tindran el caràcter de privats, i la seva preparació i adjudicació es regiran pel règim contingut substancialment en l'article 26 de la LCSP, i quant a la seva extinció i efectes, per les normes de dret privat. En conseqüència, seran competents els jutjats i tribunals de la jurisdicció contenciosa administrativa pel que fa al contingut d'aquestes bases, i els òrgans de la jurisdicció civil pel que fa al contracte.