Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Núm. 52569
Aprovació definitiva del Reglament intern de funcionament de la Mesa general de negociació conjunta de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, a la sessió ordinària celebrada el 18/01/2024, va acordar aprovar expressament amb caràcter definitiu la redacció final del text del Reglament intern de funcionament de la Mesa general de negociació comuna de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, una vegada resolts els suggeriments presentats. La qual cosa es fa pública per al seu general coneixement, en compliment del que disposa l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

«REGLAMENT DE FUNCIONAMENT DE LA MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ CONJUNTA DEL PERSONAL FUNCIONARI I LABORAL DE L'AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

CAPÍTOL I: OBJECTE I ÀMBIT

Article 1. Objecte.

Article 2. Definició i àmbit competencial.

Article 3. - Matèries objecte de negociació i matèries excloses.

CAPÍTOL II: ORGANITZACIÓ

Article 4. Composició.

Article 5. Representativitat.

Article 6. Delegació.

Article 7. Funcions dels membres.

Article 8. Permisos de representació sindical. Crèdit horari.

CAPÍTOL III: NORMES GENERALS DE FUNCIONAMENT

Article 9. Reunions i convocatòries.

Article 10. Règim de funcionament.

Article 11. Ordre del dia.

Article 12. Actes.

CAPÍTOL IV: ELS ACORDS I ELS PACTES

Article 13. Concepte.

Article 14. Contingut.

Article 15. Vigència.

Article 16. Procediment.

Article 17. Adopció d'acords. Eficàcia i validesa.

Article 18. Mediació.

CAPÍTOL V: MODIFICACIÓ I REFORMA

Article 19. Modificació i reforma del Reglament.

Article 20. Règim supletori.

CAPÍTOL VI: VIGÈNCIA

Article 21. Vigència.

DISPOSICIÓ FINAL

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

L'esperit d'aquest Reglament és el compromís de diàleg entre els diferents actors implicats per a aconseguir un enteniment en la negociació col·lectiva que defensi i millori la qualitat dels serveis públics de l'Ajuntament de SANT ANTONI DE PORTMANY.

Es constitueix una Mesa general de negociació conjunta (MGNC) del personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de SANT ANTONI DE PORTMANY, que serà competent per a la determinació de les condicions de treball dels funcionaris i personal laboral del seu àmbit a través de la negociació col·lectiva, amb les organitzacions sindicals designades segons els articles 35 i 36.3 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic i mitjançant els procediments establerts a aquest efecte.

L'article 33 del Reial decret legislatiu 5/2015 regula la negociació col·lectiva dels empleats públics i recalca que els principis de legalitat, cobertura pressupostària, obligatorietat de la negociació, bona fe, publicitat i transparència han de presidir la negociació.

 

CAPÍTOL I OBJECTE I ÀMBIT

Article 1. Objecte

1. El present Reglament estableix les normes d'organització i funcionament de la Mesa general de negociació conjunta de personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de SANT ANTONI DE PORTMANY constituïda conforme als articles 35 i 36.3 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

2. Igualment regula el procediment per a adoptar acords o pactes, i les restants condicions formals de validesa o eficàcia derivats d'aquests.

3. Respecte a la part no definida en aquest reglament, s'ha d'aplicar el que disposen el TREBEP i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Article 2. Definició i àmbit competencial

1. La Mesa general de negociació conjunta és el màxim òrgan de negociació col·lectiva per a la determinació de les condicions de treball del personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de SANT ANTONI DE PORTMANY.

2. Exercirà les funcions i competències que legalment se li atribueixen.

Article 3. Matèries objecte de negociació i matèries excloses

2. Sense ser una enumeració exhaustiva, l'àmbit competencial se circumscriu a les matèries següents:

a) L'aplicació de l'increment de les retribucions del personal al servei de les administracions públiques que s'estableixi a la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat i de les comunitats autònomes.

b) La determinació i aplicació de les retribucions complementàries dels empleats públics de l'AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY.

c) Les normes que fixin els criteris generals en matèria d'accés, carrera, provisió, sistemes de classificació de llocs de treball, i plans i instruments de planificació de recursos humans.

d) Les normes que fixin els criteris i mecanismes generals en matèria d'avaluació de l'acompliment.

e) Els plans de Previsió Social Complementària.

f) Els criteris generals dels plans i fons per a la formació i la promoció interna.

g) Les propostes sobre drets sindicals i de participació.

h) Els criteris generals d'acció social.

i) Les que així s'estableixin a la normativa de prevenció de riscos laborals.

j) Els criteris generals sobre ofertes d'ocupació pública.

k) Les referides a calendari laboral, horaris, jornades, vacacions, permisos, mobilitat funcional i geogràfica, així com els criteris generals sobre la planificació estratègica dels recursos humans, en aquells aspectes que afectin condicions de treball dels empleats públics.

3. Queden excloses de l'obligatorietat de la negociació, les matèries següents:

a) Les decisions de la corporació municipal que afectin les seues potestats d'organització. Quan les conseqüències de les decisions de la corporació municipal, que afectin les seues potestats d'organització, tenguin repercussió sobre condicions de treball dels empleats públics previstes a l'apartat anterior, procedirà la negociació d'aquestes condicions amb les organitzacions sindicals que formen la MGNC.

b) La regulació de l'exercici dels drets dels ciutadans i dels usuaris dels serveis públics, així com el procediment de formació dels actes i disposicions administratives.

c) La determinació de condicions de treball del personal directiu.

d) Els poders de direcció i control propis de la relació jeràrquica.

e) La regulació i determinació concreta, en cada cas, dels sistemes, criteris, òrgans i procediments d'accés a l'ocupació pública i la promoció professional.

 

CAPÍTOL II ORGANITZACIÓ

Article 4. Composició

1. La MGNC té una composició paritària. Estaran legitimats per a ser-hi presents, d'una banda, els representants de la corporació municipal, i per una altra, les organitzacions sindicals més representatives a nivell estatal, les organitzacions sindicals més representatives de la comunitat dels Illes Balears, així com els sindicats que hagin obtingut el 10 % o més dels representants en les eleccions per a juntes de personal i comitè d'empresa de l'Ajuntament de SANT ANTONI DE PORTMANY.

Cap de les parts pot superar el nombre de 8 membres.

D'aquesta manera estarà composta pels membres següents:

President/a: L'Alcalde/essa o regidor/a en qui delegui, competent en matèria de recursos humans, que ostentarà la presidència. Participarà en les reunions amb veu i vot.

Secretari/a: La Secretaria de la Mesa recau en un/a funcionari/ària de la Corporació, triat per la resta de membres de la Mesa. Mantindrà estricta neutralitat d'actuació, comptant amb l'assistència tècnica i jurídica dels serveis de la Corporació. Participarà en les reunions amb veu però sense vot.

Vocals:

8 vocals polítics: Els representants polítics que componen l'equip de govern de l'Ajuntament de SANT ANTONI DE PORTMANY, en igual nombre al de la part sindical. Disposaran de veu i vot a les reunions.

8 Vocals sindicals: en igual nombre que els representants de l'administració i la distribució garantirà la presència d'aquells que tenen dret (representativitat) i de manera proporcional. Disposaran de veu i vot a les reunions.

Cada sindicat legitimat té dret, com a mínim, a un lloc repartint-se la resta en proporció a la seua representativitat, sense anar en detriment del dret d'ús de paraula de la resta dels membres.

2. La Mesa quedarà vàlidament constituïda amb l'assistència de les persones que ostentin la Presidència, la Secretaria i la majoria simple dels representants sindicals (la meitat més un 5 representants).

Tots els representants sindicals són susceptibles d'actuar a la MGNC, respectant sempre el nombre màxim de 8 participants, així com la representativitat establerta en l'apartat 1 d'aquest article. Aquests seran designats per cada organització sindical i comunicats a la Secretaria de la Mesa abans de l'inici de la sessió. La resta de representants sindicals podran assistir a la Mesa, sempre que ho facin fora del seu horari laboral o bé sol·licitin permís per hores sindicals per assistir-hi. Aquests no podran comptar amb vot i, en cas de voler fer ús de veu, hauran de delegar-la en algun dels membres designats per a aquesta Mesa.

3. En la composició de les MGCN, es promourà la presència equilibrada entre homes i dones en els termes establerts en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.

4. Les parts negociadores podran comptar amb l'assistència en les deliberacions d'assessors (un per cadascun dels sindicats), que intervindran amb veu, però sense vot.

Article 5. Representativitat

Els sindicats interessats a participar en la MGNC hauran d'acreditar la representativitat necessària per a poder ser-hi presents a través de la corresponent certificació expedida per l'Oficina Pública del Registre competent, cada dos anys a partir de la signatura del present Reglament, tret que, a conseqüència de la celebració d'eleccions o altres circumstàncies, es revisi la seva composició a l'inici de la negociació.

Article 6. Delegació

La representació de la corporació i de les organitzacions sindicals podrà delegar-se. Els representants de l'equip de govern i de les organitzacions sindicals podran delegar l'assistència a la Mesa, en un altre membre de la Junta de Govern Local o membre de l'organització sindical que representi.

La delegació faculta al delegat per a assistir a les reunions amb els mateixos drets que el delegant.

Les delegacions hauran de notificar-se prèviament a la Secretària de la Mesa, almenys amb 24 hores abans de la sessió.

Article 7. Funcions dels membres

1. Presidència:

a) Convocar les sessions fixant l'ordre del dia

b) Obertura, suspensió i aixecament de sessions

c) Presidència, direcció i moderació dels debats, atorgant l'ús de la paraula a qui el sol·liciti retirant-la en els següents suposats:

i. Fer ús de la paraula sense haver estat atorgada,

ii. Reproduir intervencions anteriors

iii. Qualsevol altre supòsit que impedeixi el normal desenvolupament de les sessions sempre que estigui justificat.

d) Concloure el punt de l'ordre del dia quan la qüestió estigui prou debatuda

e) Visar les actes i certificacions de les sessions i acords de la MGNC

f) Vetllar pel compliment dels acords i comunicar-lo als òrgans i/o serveis afectats.

g) Exercir quantes altres funcions siguin inherents a la condició de President de la mesa que els siguin atribuïdes per la legislació vigent

2. Secretaria:

a) Efectuar la convocatòria de les sessions ordinàries/extraordinàries per ordre de la Presidència i les citacions als seus membres, amb una antelació de cinc dies hàbils, indicant data, hora i lloc, detallant l'ordre del dia i remetent la informació disponible en relació als temes a tractar. Les convocatòries de les sessions extraordinàries es convocaran amb antelació raonable.

b) Redactar acta de les sessions reflectint el resultat de les votacions i actuar com a fedatari dels actes i acords d'aquests, expedint les certificacions corresponents.

c) Rebre el registre, custòdia i arxiu de la documentació que presentin els integrants de la Taula General de Negociació Conjunta.

d) Informar, documentar i, si és el cas, facilitar còpia de la documentació a qualsevol de les parts negociadores.

3. Membres integrants de la Mesa

a) Participar en els debats

b) Formular precs i preguntes

c) Obtenir informació precisa per al compliment dels seus fins

d) Realitzar al·legacions a les actes

e) Altres funcions inherents a la seva condició

f) Aquestes funcions no podran exercir-se quan concorri qualsevol motiu d'abstenció quan les circumstàncies afectin directament l'interessat.

Article 8. Permisos de representació sindical. Crèdit horari

La representació sindical tendrà dret a la concessió dels permisos retribuïts com a hores sindicals, o com a crèdit horari que es consideraran com a treball efectiu, que siguin necessaris per a l'adequat exercici de la seva tasca com a negociadors, sempre que l'Ajuntament estigui afectat per la negociació.

Així mateix, l'assistència a les sessions de la Mesa general de negociació conjunta o en les sectorials, així com en els seus grups de treball, disposaran de quants permisos siguin precisos, dins de la seva jornada laboral, per a l'adequat exercici de la seva labor com a negociadors. Aquests permisos no descomptaran del crèdit sindical que disposen com a Representants del personal funcionari i laboral.

Utilització de les hores sindicals o crèdits horaris:

Els beneficiaris d'hores sindicals o crèdit horari comuniquessin a través del Portal de l'Empleat, amb una antelació suficient i de manera responsable, l'ús del crèdit horari. Els crèdits horaris disponibles, es gaudiran per mesos naturals amb efectes del dia primer de cada mes, incloses les eventuals acumulacions o cessions.

Com a excepció al que s'estableix anteriorment, els mesos d'adquisició de la condició de delegat o delegada sindical o delegat o delegada de personal, el gaudi del crèdit horari serà proporcional al mateix temps que estigui com a delegat o delegada.

L'exercici de funcions sindicals i la utilització del crèdit horari per part dels interessats o interessades es faran sense perjudici del compliment de totes les obligacions que puguin derivar-se del seu lloc de treball i del compliment horari quan no estiguin gaudint d'aquest crèdit horari, no se suspèn el crèdit horari durant els períodes de vacances i permisos.

 

CAPÍTOL III NORMES GENERALS DE FUNCIONAMENT

Article 9. Reunions i convocatòries

1. La Mesa funcionarà en règim de sessions ordinàries i extraordinàries. Són sessions ordinàries aquelles la periodicitat de les quals està preestablerta.

La Mesa celebrarà sessió ordinària almenys dues vegades a l'any, una per semestre, prèvia convocatòria de la Presidència.

Són sessions extraordinàries aquelles que convoqui la presidència amb tal caràcter, a petició d'una de les parts per majoria absoluta i la petició de la convocatòria haurà de contenir l'ordre del dia sol·licitat i proposta d'acord motivada relativa a cadascun dels punts a tractar.

2. La MGNC es reunirà en les dependències que la corporació habiliti a aquest efecte, prèvia convocatòria de la presidència, en qualsevol d'aquests supòsits:

a) Per decisió del president de la mesa.

b) Per acord entre la representació de la corporació i de les organitzacions sindicals presents, que podrà produir-se en finalitzar cada sessió, amb fixació de la data de convocatòria, o podrà sorgir en el si d'un grup de treball.

c) Per decisió de la majoria absoluta de les organitzacions sindicals presents en la respectiva Mesa, que igualment podrà ser expressada en finalitzar cada sessió.

En aquest últim cas, el procés de negociació s'iniciarà en el termini màxim d'un mes des que s'hagi promogut, tret que existeixin causes legals o pactades que ho impedeixin.

3. Les convocatòries, excepte aquelles que es fixin en acabar cada sessió, es realitzaran amb una antelació mínima de 7 dies hàbils, i hauran de ser formulades per escrit, fent constar igualment la data i hora de la convocatòria. La documentació íntegra dels assumptes inclosos en l'ordre del dia, que hagin de servir de base al debat, i si és el cas, votació, hauran de figurar a la disposició dels membres integrants de la Mesa, des del mateix dia de la convocatòria.

En els casos de notòria urgència es podran reduir els terminis a dos dies hàbils. En aquests casos per a la validesa d'aquesta convocatòria, aquesta haurà de ser aprovada per majoria absoluta de la part social mitjançant el sistema de vot ponderat.

S'utilitzaran mitjans electrònics en la notificació de la convocatòria i documentació objecte de debat en la sessió que correspongui, considerant-se suficient el correu i comunicació electrònica per a les convocatòries.

Article 10. Règim de funcionament

1. El/la President/enta iniciarà les sessions seguint els punts de l'ordre del dia. L'ordre del tractament dels punts podrà variar, per acord unànime de les persones presents, a proposta de qualsevol de les quals integrin la taula.

2. La Presidència o aquella persona a qui li cedeixi l'ús de la paraula, exposarà el contingut del punt a tractar, després de la qual cosa es concedirà un torn d'intervenció a cada organització sindical.

3. Intervindrà en primer lloc l'organització sindical amb major representativitat en la corresponent taula, continuant les intervencions per ordre de major a menor representativitat. Pel fet que tots els membres sindicals designats compten amb veu i vot, podran intervenir indistintament en funció el punt a tractar.

4. Es realitzarà per part de l'Ajuntament una intervenció en resposta a l'al·legat per les organitzacions sindicals. La Presidència podrà concedir els torns d'intervencions necessaris, en funció del desenvolupament del debat i el contingut d'aquest.

5. Les intervencions vindran referides als concrets punts de l'ordre del dia i als posicionaments i propostes que realitzin referits a matèries competència de la corresponent taula de negociació.

Article 11. Ordre del dia

1. L'ordre del dia de les reunions serà fixat pels convocants de cada sessió de la Mesa, o ben acordat en acabar la immediata anterior.

2. El primer punt de l'ordre del dia de cada sessió, serà l'aprovació de l'acta de la sessió anterior. En les sessions ordinàries després de relacionar-se els assumptes que s'inclouen, s'incorporarà un apartat relatiu a precs i preguntes.

3. Quan l'acumulació d'assumptes sigui considerable i resulti impossible tractar-los tots, la MGNC com a punt previ, acordés l'ordre en el qual hauran de ser debatuts, quedant inclosos en l'ordre del dia de la sessió següent aquells temes no tractats, en el termini màxim de dues setmanes.

4. Iniciada una sessió, perquè un assumpte pugui ser inclòs en l'Ordre del dia per la via d'urgència es necessitarà l'acord de la Corporació i, almenys, de la meitat de les organitzacions sindicals legitimades per a ser presents en la Taula General de Negociació Conjunta.

5. En les sessions ordinàries només poden ser adoptats acords sobre assumptes inclosos en el respectiu Ordre del dia, tret que fossin declarats d'urgència en la pròpia sessió per la Mesa.

6. En les sessions extraordinàries no poden declarar-se d'urgència assumptes no inclosos en el seu Ordre del dia.

Article 12. Actes

1. De cada sessió o reunió que celebri la MGNC s'estendrà acta, que contindrà, almenys:

Lloc i data de la celebració.

Hora de començament i finalització de la reunió.

Nom i cognoms dels assistents de cadascuna de les parts.

Assumptes compresos en l'ordre del dia, així com part dispositiva dels acords o pactes que s'adoptin, o si és el cas, indicació de no haver-se arribat a cap acord o pacte.

Propostes presentades a la MGNC i votacions que s'efectuïn sobre aquestes, amb indicació dels resultats, i de l'avinença i discrepància respecte a les qüestions plantejades.

A petició expressa d'algun representant titular de les organitzacions sindicals o de la Corporació, es farà constar en acta el posicionament o opinió del sindicat o Corporació respecte a algun punt de l'ordre del dia.

2. L'esborrany de l'acta es remetrà en el termini de 15 dies hàbils a tots els membres titulars, perquè en prenguin coneixement i si és el cas, de la formulació d'observacions que hauran de ser comunicades al Secretari/ària de la Mesa en un termini de 7 dies hàbils des de la remissió del esborrany de l'acta. S'incorporaran aquelles que tenguin per objecte esmenar errors o imprecisions en la transcripció de les intervencions de cada representant.

3. Les actes seran confeccionades pel secretari/ària, qui s'encarregarà de la seva custòdia i distribució entre els membres de la Mesa. Finalitzat el termini per a formular observacions a l'esborrany de l'acta, aquesta serà confeccionada pel secretari/ària considerant-se definitiva. Haurà d'anar signada per el/la president/a, secretari/a, i tots els membres que hagin estat presents en la sessió de la Mesa general de negociació conjunta. Una vegada signada per tots els assistents l'acta es considerarà ferma.

4. Una vegada aprovades les actes es donarà difusió d'aquestes a través del Portal de l'Empleat de l'Ajuntament.

 

CAPÍTOL IV ELS ACORDS I ELS PACTES

Article 13. Concepte

1. En el si de les meses de negociació corresponents, els representants de l'AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY podran concertar pactes i acords amb la representació de les organitzacions sindicals legitimades a tals efectes, per a la determinació de condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament.

2. Els pactes se celebraran sobre matèries que es corresponguin estrictament amb l'àmbit competencial de l'òrgan administratiu que el subscrigui i s'aplicaran directament al personal de l'àmbit corresponent.

3. Els acords versaran sobre matèries competència dels òrgans de govern de l'AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY. Per a la seva validesa i eficàcia serà necessària la seva aprovació expressa i formal per aquests òrgans. Quan tals Acords hagin estat ratificats i afectin temes que poden ser decidits de manera definitiva pels òrgans de govern, el contingut dels mateixos serà directament aplicable al personal inclòs en el seu àmbit d'aplicació, sense perjudici que a efectes formals es requereixi la modificació o derogació, si és el cas, de la normativa reglamentària corresponent.

Article 14. Contingut

1. Els acords o els pactes hauran d'expressar, com a mínim, les següents dades:

a) Determinació de les parts que els concertin.

b) Àmbit personal, funcional i temporal.

c) Forma, termini de preavís i condicions de denúncia d'aquests.

d) Comissió Paritària de Seguiment de l'Acord o Pacte, d'acord amb l'art. 38.5 del Reial decret legislatiu 5/2015, amb la composició i funcions que les parts determinin.

Article 15. Vigència

1. Els acords o els pactes subscrits conforme al procediment establert en aquest Reglament obliguen a les parts durant tot el temps de vigència.

2. La vigència del contingut dels pactes i els acords, una vegada conclosa la seva durada, es produirà en els termes que els mateixos haguessin establert.

3. Si no hi ha acord en contra, els pactes i els acords es prorrogaran d'any en any, si no mitjançant denúncia expressa d'una de les parts.

Els pactes i els acords que succeeixin a altres anteriors els deroguessin en la seua integritat, excepte els aspectes que expressament s'acordi mantenir.

Article 16. Procediment

1. La representació de l'administració o de les organitzacions sindicals, que promoguin la negociació, ho comunicaran per escrit a la resta de components de la MGNC, expressant en la comunicació la proposta en qüestió, i les matèries objecte de negociació.

2. La part receptora de la comunicació, només podrà negar-se a l'inici de negociacions per causa legalment establerta o quan es tracti de revisar un pacte o acord encara en vigor, si el pacte no s'està complint.

3. Quan la negociació sigui promoguda per la majoria de la representació sindical present en la MGNC, en el termini màxim de quinze dies naturals, es procedirà a la convocatòria de la MGNC, a fi de que per totes dues parts es puguin establir el corresponent pla de negociació.

Article 17. Adopció d'acords. Eficàcia i validesa

1. L'adopció d'acords o pactes requerirà per a la seua validesa i eficàcia, el vot favorable de la majoria absoluta de cadascuna de les dues representacions: de l'Ajuntament i de la part sindical.

Per a conformar la unitat de vot de la part de la representació sindical se seguirà el sistema de vot ponderat, de manera que es traslladi la mateixa proporcionalitat que l'obtinguda en les eleccions sindicals corresponents.

Per a conformar la unitat de vot de la part de la representació política se seguirà el sistema de vot ponderat, de manera que es traslladi la mateixa proporcionalitat que existeixi en la Junta de Govern Local.

2. En el cas que no s'aconsegueixi la majoria, es realitzarà nova convocatòria en el termini de 48 hores, havent-se de que adoptar en aquest supòsit, l'acord per majoria simple. El/la President/enta ostenta vot de qualitat en cas d'empat.

Transcorregut el termini de 48 hores, la no assistència d'un sindicat, implicarà mala fe negocial.

3. Els pactes –una vegada subscrits per les parts-, i els acords –una vegada ratificats pel Ple municipal dins del termini del mes natural següent a l'adopció de l'Acord-, hauran de ser enviats a l'oficina pública competent i s'ordenarà la seva publicació en el BOIB.

4. La no aprovació expressa i formal d'un acord pel ple de la corporació, haurà de posar-se en coneixement de les parts, per a la finalitat que aquestes al·leguin tot el que estimin convenients en el termini de deu dies hàbils. En aquest supòsit, i una vegada fetes les al·legacions oportunes, tornarà a passar pel Ple, prèvia negociació amb la MGNC, en el termini màxim dos mesos des de la desestimació anterior.

5. Excepte acord en contra, els pactes i acords es prorrogaran d'any en any.

6. L'adopció de pactes i acords es regularan conforme el que es preveu en l'article 38 de la Llei 5/2015, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic o normativa que els substitueixi. En el no previst en el present Reglament s'estarà al que es disposa en Capítol II, secció I de la Llei 40/2015 de Règim Jurídic del Sector Públic i Capítol IV del TREBEP

Article 18. Mediació

1. En qualsevol moment de la negociació, i per a resoldre els conflictes sorgits en la MGNC, o els incompliments de pactes i/o acords, les parts podran instar la intervenció d'un mediador que serà nomenat de comú acord i podrà formular la proposta corresponent.

2. La negativa de les parts a acceptar les propostes presentades pel mediador/a hauran de ser raonades i per escrit.

3. Les propostes del mediador/a i l'oposició de les parts, o si és el cas, s'hauran de fer públiques de manera immediata.

 

CAPÍTOL V DE LA MODIFICACIÓ I REFORMA

Article 19. Modificació i Reforma del Reglament

1. El Reglament de la MGCN es modificarà quan així ho acordin totes dues parts i d'acord amb les majories necessàries per a l'adopció d'acords de la Taula General de Negociació de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

2. La proposta de modificació del Reglament haurà d'anar acompanyada dels motius que la justifiquin així com de la redacció alternativa de proposta.

3. Per a la reforma d'aquest Reglament s'aplicaran les mateixes normes que per a l'adopció d'acords.

 

Article 20. Règim supletori

La Mesa general de negociació conjunta, a més d'aquest Reglament, es regirà pel que disposa l'Estatut bàsic de l'empleat públic i les normes legals o convencionals estatals o autonòmiques que siguin aplicables, així com la normativa de règim jurídic del sector públic.

 

CAPÍTOL VI VIGÈNCIA

Article 21. Vigència

Aquest Reglament vigirà mentre no se n'acordi la modificació o l'expressa derogació.

DISPOSICIÓ FINAL

Aquest Reglament entrarà en vigor l'endemà d'haver-se publicat definitivament al Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB).»

Contra aquest acord, hom hi pot interposar el recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, amb seu a Palma, en el termini de dos mesos comptadors a partir del sendemà de la publicació d'aquest anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de poder exercitar qualsevol altre recurs que es trobi pertinent.

 

Sant Antoni de Portmany, (signat electrónicament: 22 de gener de 2024)

L'alcalde Marcos Serra Colomar