Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FUNDACIÓ ORQUESTRA SIMFÒNICA ILLES BALEARS

Núm. 809000
Acord del Patronat de data 28 de desembre de 2023 pel qual s’aprova l’oferta pública d’ocupació ordinària per a l’any 2023 corresponent al personal laboral de la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Els Estatuts de la Fundació (BOIB núm. 2, d'1 de desembre de 2020), en l'article 3, disposa que la Fundació es regeix per aquests Estatuts, per les normes de règim intern que dicti el Patronat i per la legislació que li sigui aplicable, especialment per la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions; pel Decret 61/2007, de 18 de maig, de regulació del Registre Únic de Fundacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d'organització de l'exercici del Protectorat, i per la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Així doncs, tal com disposa l'article 23 de la Llei 7/2010 la selecció del personal al servei dels ens del sector públic instrumental de les Illes Balears, s'ajustarà als sistemes i procediments que s'estableixen a la Llei de funció pública de les Illes Balears. Així mateix, l'esmentat article disposa que dit personal es regirà per la legislació aplicable a cada cas i per les disposicions de la pròpia Llei 7/2010.

2. L'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que: «Les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés han de ser objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal [...]».

3. L'article 18 de la Llei 11/2022, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023, estableix, entre altres aspectes, el següent:

Article 18. Oferta pública d'ocupació

1. 1. Durant l'any 2023, i sens perjudici del que disposa l'apartat següent, el nombre total de places de nou ingrés del personal de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, i també, si escau, els sectors, les funcions i les categories professionals en les quals s'han de concentrar, i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, s'han de fixar de conformitat amb la delimitació que, amb caràcter bàsic, faci l'Estat per a l'any 2023, per mitjà de la norma de rang legal corresponent i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, o, si no n'hi ha, amb la que resulta de la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, i d'acord també amb l'Estatut bàsic de l'empleat públic [...]

2. En tot cas, les ofertes públiques d'ocupació de personal funcionari, de personal estatutari, de personal funcionari docent i de personal laboral de l'Administració de la comunitat autònoma i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic requereixen els informes previs i favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts, que s'han de pronunciar, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria.

4. L'apartat U de l'article 20 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressuposts Generals de l'Estat per a l'any 2023, pel que fa a l'oferta d'ocupació pública, disposa

U. Oferta Pública d'Ocupació

1. La incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic, a excepció dels òrgans prevists en l'apartat U.e) de l'article, s'ha de dur a terme mitjançant l'Oferta Pública d'Ocupació, com a plasmació d'un exercici de la planificació en un marc pluriennal.

2. Les societats mercantils públiques i entitats públiques empresarials, fundacions del sector públic i consorcis participats majoritàriament per les Administracions i Organismes que integren el sector públic, es regiran pel que s'estableix en les disposicions addicionals vintena primera, vintena segona i vintena tercera.

 

 

​​​​​​​5. L'apartat U de la disposició addicional vintena segona de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressuposts Generals de l'Estat per a l'any 2023, relativa a la contractació de personal per a les fundacions del sector públic, disposa:

1. La contractació de personal de fundacions del sector públic haurà de realitzar-se amb caràcter indefinit, amb les limitacions i requisits establerts en la present disposició.

La contractació temporal únicament serà possible en els supòsits i conformement a les modalitats previstes pel text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, en la seva redacció donada per Reial decret llei 32/2021, de 28 de desembre, així com en la resta de normativa aplicable.

2. Les fundacions que gestionin serveis públics o realitzin activitats dels enumerats en l'article 20.dos.2 tindran una taxa de reposició del 120 per cent, en els mateixos termes establerts en aquest precepte, sempre que quedi justificada la necessitat d'aquesta taxa per a l'adequada prestació del servei o realització de l'activitat.

En els altres casos la taxa de reposició serà del 110 per cent, sense perjudici de la possibilitat d'autoritzar, amb caràcter extraordinari, una taxa específica per a donar compliment de l'objectiu previst en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, en els termes establerts en l'article 20.dos.3.

La Fundació Orquestra Simfònica és una fundació del sector públic autonòmic definides a l'article 55 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:

Són fundacions del sector públic de la comunitat autònoma de les Illes Balears les que estiguin adscrites a l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears d'acord amb els criteris que, a aquest efecte, s'estableixen en la legislació estatal bàsica relativa al règim jurídic del sector públic.

6. Per tant, tornant a l'article 20 apartat Tres de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressuposts Generals de l'Estat per a l'any 2023, les regles per al càlcul de la taxa de reposició són:

1. Per a calcular la taxa de reposició d'efectius el percentatge de taxa màxim autoritzat s'aplicarà sobre la diferència entre el nombre d'empleats fixos que, durant l'exercici pressupostari anterior, van deixar de prestar serveis i el nombre d'empleats fixos que s'haguessin incorporat en el referit exercici, per qualsevol causa excepte els supòsits previstos en l'apartat tres.4, o reingressat des de situacions que no comportin la reserva de llocs de treball.

A aquest efecte es computaran els cessaments per jubilació, retir, defunció, renúncia, declaració en situació d'excedència sense reserva de lloc de treball, pèrdua de la condició de funcionari de carrera o l'extinció del contracte de treball, o en qualsevol altra situació administrativa que no suposi la reserva de lloc de treball o la percepció de retribucions amb càrrec a l'Administració en la qual se cessa.

Igualment, es tindran en compte les altes i baixes produïdes pels concursos de trasllats a altres Administracions Públiques, així com les produïdes a conseqüència del que es disposa en l'apartat sis.3 d'aquest article i en l'apartat Un.3 de les disposicions addicionals vintena primera, vintena segona i vintena tercera respecte de la mobilitat del personal amb una relació preexistent, fixa i indefinida en el sector de què es tracti. [...]

2. La taxa resultant de les regles del número anterior podrà incrementar-se amb la derivada de les altes i baixes registrades durant l'exercici en curs, fins a la data d'aprovació de l'oferta, la qual cosa haurà de fer-se constar en la pròpia Oferta d'Ocupació Pública. Per a això l'oferta haurà d'aprovar-se dins del primer semestre de l'exercici. Aquestes places es restaran de la taxa de reposició de l'exercici següent.

Així doncs, la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears ha tingut en compte per al càlcul de la taxa 0 altes i 3 baixes.

S'ha de tenir en compte que una baixa de l'exercici 2022, es va incloure dins l'oferta pública d'ocupació de 2022, aprovada dins el primer semestre de 2022, per la qual cosa s'ha de restar de la taxa de reposició de l'exercici 2023.

En conclusió, les places resultants del càlcul abans d'aplicar la taxa de reposició suposen 2 places derivades de 0 altes i 2 baixes, descomptada l'anterior. Aplicant la taxa del 110% resulta una taxa de reposició com la que es mostra a continuació:

 

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

​​​​​​​Situacions 2022

Empleats Fixos que han deixat de prestar serveis

Places anticipades a l'OPO 2022

Plaça - Codi

Codi i Extensió

Jubilacions

3

-

Violí Tutti II

L1003007

Ext 3

Viola Tutti

L1003010

Ext 4

Violoncel Tutti

L1003013

Ext 1

Defuncions

0

-

 

Renúncia

0

-

 

Excedències

0

-

 

Altres causes extinció

0

-

 

Places anticipades a l'OPO 2022

-

1

Violí Tutti II

L1003007

Ext 3

TOTAL

2

 

 

 

TAXA REPOSICIÓ 110% APLICADA

2,2

 

 

 

TOTAL ARRODONIT

2 PLACES

 

 

 

7. Finalment, l'apartat Quatre de l'esmentat article 20 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressuposts Generals de l'Estat per a l'any 2023 no autoritza la cessió de taxa de reposició de les administracions públiques a les fundacions, excepte en determinats casos:

3. No s'autoritza la cessió de taxa de reposició de les Administracions Públiques a les seves societats mercantils públiques, entitats públiques empresarials i fundacions. Es podrà cedir taxa de reposició als consorcis per part de les Administracions i altres entitats que participin en el consorci.

4. Com a excepció, el sector públic podrà cedir part de la seva taxa de reposició a les fundacions públiques que tinguin la condició d'agents d'execució del Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació o que realitzin projectes de recerca, sempre que la taxa de reposició que se cedeixi es dediqui als citats projectes.

8. L'article 59 del TREBEP regula la reserva de persones amb discapacitat en les ofertes d'ocupació pública, article d'aplicació als ens del sector públic instrumental, d'acord amb el que preveu la disposició addicional primera. Aquest article disposa que en les ofertes d'ocupació pública s'ha de reservar una quota no inferior al set per cent de les vacants per ser cobertes entre persones amb discapacitat, que es consideren com les definides en l'apartat 2 de l'article 4 del Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre. Ara bé, l'oferta pública ordinària que s'eleva a la següent proposta compleix els requisits dels articles 47 i 48 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, no reservant-se cap percentatge de persones amb discapacitat atès que el nombre de places no és suficient per aplicar dita reserva.

9. Aquesta oferta d'ocupació pública es va negociar en la sessió de 30 de gener de 2023 amb el Comitè d'empresa, aixecant-se acta de dita sessió. En data de 24 de novembre de 2023 es va reunir novament el Comité d'empresa, aixecant-se acta de dita sessió on es recullen les últimes negociacions en aquest sentit.

10. En data 22 de desembre de 2023 i 27 de desembre de 2023, s'han emès els informes favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressupostos, respectivament.

En data 27 de desembre de 2023 es notifica al Comitè l'impossibilitat d'incloure la plaça d'administratiu i la inclusió de la plaça de viola tutti.

11. Segons l'article 15.2 lletra p) dels Estatuts de la Fundació, correspon al Patronat aprovar l'oferta d'ocupació pública de la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears, en el marc de l'atribució relativa a dissenyar la política de personal de l'ens.

Per tot això, propòs al Patronat de la Fundació que adopti el següent

ACORD

Primer. Aprovar l'oferta d'ocupació pública ordinària per a l'any 2023 corresponent al personal laboral de la Fundació Orquestra Simfònica de les Illes Balears que suposa un total de 2 places pel torn lliure, amb la distribució indicada en els annexos que s'adjunten i en els termes establerts en aquest Acord.

Segon. Oferir pel torn d'oferta d'ocupació pública ordinària les places següents, d'acord amb el desglossament següent:

— 2 places de personal laboral que pertanyen al torn lliure corresponent a la taxa de reposició d'efectius.

Tercer. Les convocatòries corresponents a l'oferta d'ocupació pública ordinària s'han de publicar en el termini improrrogable de tres anys comptadors des de la data de la publicació d'aquest Acord.

Quart. L'articulació dels corresponents processos selectius haurà de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

Cinquè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Sisè. Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Patronat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs davant l'ordre Social de les Illes Balears, d'acord amb l'article 80 i següents de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.

 

Palma, en data de la signatura digital (28 de desembre de 2023)

El president del Patronat Jaume Bauzà Mayol

 

ANNEX 1 OFERTA PÚBLICA ORDINÀRIA

Categoria/especialitat

Illa

Nombre de llocs de treball

Torn lliure

Torn promoció interna

Total

Artístic Grup A / Viola Tutti

Mallorca

1

 

 

Artístic Grup A / Violoncel Tutti

Mallorca

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total

 

2

 

2