Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE CULTURA I PATRIMONI
Núm. 785285
Convocatòria i Bases del procés per a proveir la plaça de director gerent o directora gerenta de la Fundació Teatre Principal de Palma, en règim de personal d’alta direcció
La vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni, dia 11 de desembre de 2023 va adoptar la següent resolució:
Antecedents
1. En aquests moments es troba vacant el lloc de treball de director gerent o directora gerenta de la Fundació Teatre Principal de Palma.
2. L'article 13.2 dels Estatuts de la Fundació Teatre Principal de Palma regula que la direcció gerència es pot designar mitjançant un procediment selectiu en què es compleixin els requisits de mèrit i capacitat i s'acrediti la formació acadèmica i tècnica adequada per exercir les seves funcions.
Fonaments de dret
1. Els Estatuts de la Fundació Teatre Principal de Palma (BOIB núm. 171 de 3 d'octubre de 2020).
2. Llei 50/2002, de 26 de desembre, de Fundacions.
3. Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic
4. Reial Decret 1382/1985 d'1 d'agost pel que es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció.
Per tot l'exposat,
Resolc
1. Aprovar la convocatòria del procés per a proveir la plaça de director gerent o directora gerenta de la Fundació Teatre Principal de Palma, en règim de personal d'alta direcció.
2. Aprovar les Bases que han de regir aquesta convocatòria i que s'adjunten com Annex I i el model de sol·licitud que s'adjunta com Annex II.
3. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web del Teatre Principal de Palma.
Palma, a la data de la firma electrònica (14 de desembre de 2023)
La vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni Antonia Roca Bellinfante
ANNEX
Convocatòria del procés per a proveir la plaça de director gerent o directora gerenta de la Fundació Teatre Principal de Palma, en règim de personal d'alta direcció
L'article 13.2 dels Estatuts de la Fundació Teatre Principal de Palma (en endavant, els Estatuts) regula que la direcció gerència es pot designar mitjançant un procediment selectiu en què es compleixin els requisits de mèrit i capacitat i s'acrediti la formació acadèmica i tècnica adequada per exercir les seves funcions.
Bases per a la provisió d'una plaça de director gerent o directora gerenta de la Fundació Teatre Principal de Palma en règim de personal d'alta direcció
Primera. Objecte de la convocatòria i condicions contractuals
1. L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir el lloc de treball de director gerent o directora gerenta de la Fundació Teatre Principal de Palma (en endavant, FTP). El director gerent o directora gerenta tindrà una relació laboral de caràcter especial, per la qual cosa s'hi ha de subscriure un contracte laboral de caràcter especial de personal d'alta direcció, d'acord amb l'article 13 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i el Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció, atenent als principis de mèrit i capacitat i als criteris d'idoneïtat, mitjançant un procés de concurrència pública.
A l'empara de l'article 5.1 del Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció, s'estableix un període de prova de sis mesos. Un cop transcorregut aquest temps amb plena satisfacció, el contracte produeix plens efectes i s'ha de computar el temps dels serveis prestats en l'antiguitat del treballador d'alta direcció.
2. El càrrec de director gerent o directora gerenta està previst en l'article 13 dels Estatuts aprovats pel Ple del Consell Insular de Mallorca, en la sessió de dia 30 de juliol de 2020 (BOIB núm. 171, de 3 d'octubre de 2020).
3. El director gerent o directora gerenta té dedicació exclusiva a la seva funció, que és incompatible amb l'exercici de qualsevol altra activitat retribuïda, tant pública com privada.
4. La jornada i els horaris són flexibles per atendre les exigències pròpies de la gestió de la FTP i, en especial, les que es deriven de la programació d'espectacles i activitats. Els festius, els permisos i les vacances han de ser, com a mínim, els mateixos que els del personal laboral i correspon concretar-los als òrgans competents de la FTP.
Segona. Atribucions i funcions
1. Segons l'article 13.1 dels Estatuts de la Fundació, a la direcció gerència li correspon l'administració i la gestió ordinària de la Fundació, amb subjecció a les directrius emanades del Patronat o de la Presidència.
La persona que exerceix les funcions de direcció gerència té les atribucions i funcions que detalla l'article 13.3 dels Estatuts de la FTP:
a) Executar els acords adoptats pel Patronat.
b) Presentar al Patronat l'avantprojecte del pla d'actuació de la Fundació.
c) Gestionar i executar el pla d'actuació de la Fundació, de conformitat amb els acords del Patronat o de la Presidència.
d) Tenir cura de la conservació dels béns i la catalogació dels fons artístics del Teatre.
e) Impulsar i elaborar bases de dades, llibres, catàlegs, guies didàctiques i altres materials relacionats amb les activitats del Teatre, amb l'objectiu de promoure'n la difusió artística i social.
f) Elaborar l'avantprojecte dels pressupostos de la Fundació.
g) Aprovar i disposar les despeses executades individualment de fins a 50.000 €.
h) Elaborar la memòria anual d'activitats.
i) Proposar al Patronat el nomenament de quatre vocals del Consell Assessor Tècnic.
j) Tenir cura de la projecció pública de les activitats de la Fundació i d'impulsar tota mena d'iniciatives que permetin la captació de recursos adients.
k) Proposar el canvi de domicili de la Fundació perquè el Patronat l'aprovi.
l) Elaborar la proposta de modificació dels Estatuts i desenvolupar-los, si escau.
m) Elaborar la proposta d'extinció o de fusió de la Fundació.
n) Elaborar la proposta de les condicions específiques que, en cada cas, han de complir els particulars o ens públics per poder incorporar-se al Patronat com a patrons i, si escau, per separar-los o expulsar-los del Patronat.
o) Exercir de cap de personal, selecció i contractació; acomiadar el personal, si escau, i exercir la potestat disciplinària i sancionadora, d'acord amb la normativa vigent.
p) Tenir cura de l'organització i direcció de les tasques ordinàries que desenvolupa el personal de la Fundació.
q) Fer-se càrrec de tots els aspectes relacionats amb la promoció de les activitats de la Fundació: elaboració de programes, relacions amb els mitjans de comunicació, publicitat, relacions públiques, etc.
r) Dur a terme l'inventari de béns i mantenir-lo actualitzat.
s) Rebre les notificacions electròniques de l'Agència Tributària o de qualsevol altra administració o entitat privada, i obtenir-ne les claus criptogràfiques.
t) Despatxar la correspondència i altres assumptes que li encomanin.
u) Dur a terme aquelles altres funcions que el Patronat o la Presidència li encomanin.
2. Segons l'article 13.4 dels Estatuts de la FTP, la direcció gerència ha de proposar una direcció gerència adjunta, si escau, que el Patronat ha de nomenar, amb funcions d'assistència i assessorament. Aquesta persona ha de substituir el director gerent o directora gerenta en els casos d'absència o malaltia.
Aquesta designació ha de respondre als principis de mèrit i capacitat, i a criteris d'idoneïtat mitjançant procediments que en garanteixin la publicitat i concurrència.
Les funcions del director gerent o directora gerenta s'han d'ajustar sempre als Estatuts i qualsevol modificació d'aquests Estatuts implicarà modificacions en les funcions de la gerència.
Tercera. Requisits dels aspirants per participar en el procés selectiu
1. Per participar en aquesta convocatòria, les persones aspirants a la direcció gerència de la FTP han de complir els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o una altra en els casos en què, d'acord amb l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut de l'empleat públic, es permet l'accés a l'ocupació pública. En aquest darrer cas, les persones aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i que no es desprengui del seu origen el coneixement de la llengua castellana han d'acreditar el coneixement d'aquesta llengua mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat pel Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, o el certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes; mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.
b) No haver superat l'edat de jubilació forçosa.
c) Tenir una titulació oficial universitària de grau, diplomatura, llicenciatura o equivalent dels àmbits de coneixement següents:
— Ensenyaments artístics superiors.
— Indústries culturals o gestió cultural.
— Història de l'art i de l'expressió artística o belles arts.
— Història, filosofia o humanitats
— Ciències econòmiques, empresarials, administració i direcció d'empreses, màrqueting, comerç o comptabilitat.
d) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial o per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el supòsit que hagi estat separat, inhabilitat o acomiadat disciplinàriament. En el cas de nacionals d'un altre estat, no estar inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
e) No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeix el desenvolupament de les funcions corresponents. En cas que la persona aspirant tingui acreditat un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, ha de presentar, segons la normativa vigent, un certificat de l'equip oficial de valoració d'incapacitats que acrediti les condicions personals d'aptitud per a l'exercici de les funcions corresponents a la plaça a que aspira.
f) No estar sotmès a causa d'incompatibilitat.
g) Estar en possessió del certificat del nivell de coneixements de català B2. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts com a equivalents per l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març).
h) Estar en possessió del certificat del nivell d'anglès B1 del Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECR).
2. Per ser admeses en la convocatòria, en les sol·licituds de participació les persones aspirants han de manifestar que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies.
Si en qualsevol moment del procés selectiu, es tingués coneixement que algun candidat o candidata no compleix un o més dels requisits exigits en aquesta convocatòria, amb l'audiència prèvia de la persona interessada, el Tribunal pot proposar-ne l'exclusió, i se li han de comunicar, als efectes oportuns, les inexactituds o mancances consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió.
Quarta. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds de participació i documentació
1. Les persones aspirants que vulguin participar en el procés de selecció de la direcció gerència de la FTP han de presentar una sol·licitud per mitjà de la Seu Electrònica del Consell Insular de Mallorca adreçada a la cap del Servei Jurídic de la Secretària Tècnica del Departament de Cultura i Patrimoni del Consell de Mallorca.
2. El termini per presentar les sol·licituds és de trenta dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Amb la presentació de la sol·licitud, els aspirants atorguen el consentiment al tractament de les dades de caràcter personal necessàries per participar en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.
4. Documentació que han de presentar:
— Sol·licitud, segons el model normalitzat que s'adjunta, en el qual es declara responsablement que es reuneixen tots i cadascun dels requisits de la convocatòria.
— Fotocòpia del DNI o documentació oficial acreditativa d'identitat.
— Còpia del certificat de coneixements de la llengua catalana del nivell B2 i del títol oficial que acredita tenir coneixements de la llengua anglesa amb un nivell B1 o equivalent de conformitat amb el MECR del Consell d'Europa.
— Titulació universitària de grau, diplomatura, llicenciatura o equivalent.
— La documentació necessària per valorar els mèrits de la primera fase.
— El pla director previst en la segona fase.
Cinquena. Admissió de les persones aspirants
1. Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Presidència de la FTP, a proposta del Tribunal Qualificador, en el termini màxim de quinze dies hàbils ha de dictar una resolució en la qual ha de declarar aprovada la llista de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s'ha de publicar en la pàgina web del Teatre Principal.
2. Una vegada publicada la resolució d'admesos i exclosos s'ha de concedir un període de cinc dies hàbils per presentar les esmenes i les possibles reclamacions.
Les al·legacions s'han de presentar per mitjà de la Seu Electrònica del Consell Insular de Mallorca adreçades a la cap del Servei Jurídic de la Secretària Tècnica del Departament de Cultura i Patrimoni del Consell de Mallorca i s'han de resoldre en el termini dels tres dies hàbils següents.
3. Si no es presenten esmenes ni reclamacions, s'ha de considerar elevada a definitiva la llista d'aspirants admesos i exclosos sense que es torni a publicar.
Si s'accepta alguna reclamació, es rectificarà la llista provisional publicada i es publicarà, novament, en la pàgina web del Teatre Principal.
Sisena. Òrgan qualificador
1. El Tribunal Qualificador del procediment selectiu es compon pels membres següents:
— Un representant de cada institució que forma part del patronat de la FTP, és a dir, del Consell Insular de Mallorca, del Govern de les Illes Balears i de l'Ajuntament de Palma.
— Dos experts en arts escèniques o musicals escollits per la Comissió Assessora de la Fundació del Teatre Principal.
2. La cap del Servei Jurídic de la Secretaria Tècnica del Departament de Cultura i Patrimoni del Consell de Mallorca ha d'actuar com a secretària del Tribunal Qualificador, coordinar els treballs de naturalesa administrativa del Tribunal Qualificador i estendre les actes de les reunions corresponents.
Setena. Desenvolupament del procés selectiu
1. El procés selectiu es fa pel sistema de concurs de mèrits i entrevista personal.
2. En una primera fase, s'han de valorar els mèrits professionals i acadèmics de les persones aspirants, d'acord amb el barem següent:
Fase primera: avaluació de mèrits (50 punts)
Experiència en llocs de direcció/gerència/responsabilitat/gestió en equipaments o institucions culturals. Per acreditar aquest apartat s'han de presentar els contractes de treball subscrits i la vida laboral. |
0,20 punts per mes o fracció superior a 20 dies Màxim 25 punts |
Títol de grau/diplomatura/llicenciatura o equivalent addicional al requerit com a requisit. Per acreditar aquest apartat s'ha de presentar còpia del títol. |
2 punts per títol Màxim 4 punts |
Títols oficials de postgrau o màster en gestió cultural o formació artística. Per acreditar aquest apartat s'ha de presentar còpia del títol. |
0,1 punts per crèdit ECTS o per cada 25 hores
Màxim 6 punts |
Títol oficial de postgrau o màster en matèria jurídica, direcció d'empreses o gestió de personal. Per acreditar aquest apartat s'ha de presentar còpia del títol. |
0,1 punts per crèdit ECTS o per cada 25 hores
Màxim 4 punts |
Títols propis en gestió cultural o formació artística i/o en matèria jurídica, direcció d'empreses o en gestió de personal. Per acreditar aquest apartat s'ha de presentar còpia del títol expedit en l'acció formativa o del certificat de l'organització en què consti l'objecte/matèria de la formació i, en tot cas, les hores de durada. Si no hi consten les hores, no es tindrà en compte. |
0,06 punts/hora de formació
Màxim 6,5 punts |
Títol de coneixements de la llengua catalana superior a l'exigit com a requisit. Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de la llengua catalana expedits o homologats pels organismes competents. Per acreditar aquest apartat s'ha de presentar còpia del títol expedit. La puntuació per als títols C1 i C2 no és acumulable. |
C1: 0,5 punts C2: 1,5 punts LA: 0,5 punts
Màxim 2 punts |
Títol d'anglès superior a l'exigit com a requisit. Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de la llengua anglesa expedits o homologats pels organismes competents. Per acreditar aquest apartat s'ha de presentar còpia del títol expedit. Només es valorarà el títol de nivell superior. |
B2: 0,5 punts C1: 1 punt C2: 1,5 punts Màxim 1,5 punts |
Coneixements d'altres llengües estrangeres: Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements d'altres llengües estrangeres expedits o homologats pels organismes competents. Per acreditar aquest apartat s'ha de presentar còpia del títol expedit. Per a una mateixa llengua només es valorarà el títol de nivell superior |
A1: 0,2 punts A2: 0,3 punts B1: 0,4 punts B2: 0,5 punts C1: 0,6 punts C2: 1 punt Màxim 1 punt |
3. Una vegada que el Tribunal Qualificador hagi elaborat una llista ordenada amb la puntuació obtinguda per les persones aspirants en aquest apartat, es passarà a la segona fase del concurs, que consisteix en l'avaluació d'una proposta de pla director, d'acord amb els criteris següents:
Fase segona: avaluació de la proposta de pla director (50 punts)
La proposta de pla director ha de consistir en un treball escrit en llengua catalana o castellana, de format lliure, amb una extensió màxima de 15 pàgines en format DIN A4 (excloses la portada, l'índex i les referències), amb lletra Open Sans, mida 10.
En cas que la proposta de pla director no compleixi els requisits formals, el Tribunal pot excloure els aspirants.
El contingut d'aquest treball ha de desenvolupar el pla director de gerència que els aspirants vulguin impulsar a la FTP. Ha d'incloure també necessàriament una proposta de programació del Teatre per a la temporada 2024-2025 (des de setembre de 2024 fins a setembre de 2025).
L'avaluació del pla director es divideix en els apartats següents:
a) Contingut del pla director (màxim 40 punts). Se n'ha d'avaluar el contingut tenint en compte especialment que faci referència als aspectes següents:
Posada en valor del patrimoni de les arts escèniques de la nostra illa, tenint en compte la producció en la nostra llengua pròpia, sense deixar de tenir present que tenim dues llengües oficials. |
Màxim 5 punts |
Consolidació de la creació com un eix més de la programació del Teatre Principal amb la realització de produccions i coproduccions, tenint present el sector de les arts escèniques de la nostra illa i respectant el codi de bones pràctiques acordat amb els diferents sectors. |
Màxim 5 punts |
Inclusió de les gires dels espectacles que s'exhibeixen a les sales del Teatre Principal, projectant la creació del Teatre Principal dins i fora de la nostra illa i potenciant la seva relació amb altres centres i entitats de producció artística. |
Màxim 5 punts |
Capacitat de fer un programa equilibrat entre arts escèniques i música. |
Màxim 5 punts |
Pla de gestió, millora i manteniment de les instal·lacions i equips, així com la posada en valor i la difusió del patrimoni del Teatre Principal. |
Màxim 5 punts |
Pla de gestió econòmica realista i viable, i criteris de gestió en matèria de recursos humans. |
Màxim 5 punts |
Pla de comunicació i màrqueting a partir del pla director presentat. |
Màxim 5 punts |
Valorar la proposta educativa amb l'objectiu final de difondre les arts escèniques i la música dins l'àmbit educatiu per crear l'hàbit d'anar al teatre i posar especial esment en el suport als centres de creació. |
Màxim 5 punts |
b) Defensa de la proposta del pla director (màxim 10 punts)
Una vegada presentat el pla director, els aspirants l'han de defensar davant el Tribunal Qualificador i contestar les preguntes i aclariments que el Tribunal Qualificador els pugui requerir.
El fet de no presentar-se a l'entrevista implica l'eliminació de l'aspirant del procés selectiu.
La crida als aspirants es farà per ordre alfabètic i la durada de les exposicions no pot excedir de 20 minuts.
Els aspectes que ha de tenir en compte el Tribunal Qualificador per assignar la puntuació són els següents:
Caràcter innovador, empatia, comunicació, seguretat, fiabilitat, capacitat de negociació, planificació, determinació de prioritats, presa de decisions i resolució de conflictes, revisió d'estratègies, polítiques i programes. |
Màxim 5 punts |
Defensa del pla director de gerència. Coneixement de l'activitat cultural i escènica i de mecenatge a Mallorca. Capacitat per desenvolupar xarxes de relacions tant en l'àmbit nacional com internacional que propiciïn la col·laboració amb altres teatres, centres culturals, de formació, etc. per a l'organització conjunta de projectes i activitats. |
Màxim 5 punts |
Vuitena. Resultat del procediment selectiu i proposta de candidat
1. El resultat del procediment selectiu serà la creació d'una llista amb la suma dels punts atorgats a les fases primera i segona, ordenada de major a menor puntuació.
Aquesta llista s'ha de publicar en la pàgina web de la FTP i el Patronat de la Fundació Teatre Principal de Palma nomenarà el candidat guanyador o la candidata guanyadora segons disposa l'article 10.1 a) dels Estatuts.
No obstant això, prèviament al nomenament, el candidat guanyador o candidata guanyadora ha de presentar davant la secretària del Tribunal Qualificador perquè els acari els originals dels documents i certificats que va presentar amb còpia en el moment de fer la sol·licitud. Si incompleix aquesta obligació, se l'ha d'excloure immediatament del procediment i s'ha de fer el requeriment pel mateix tràmit al candidat o candidata següent de la llista per fer-ne el nomenament.
2. En cas d'empat en les puntuacions finals entre els candidats, el desempat s'ha de fer tenint en compte els criteris que s'apliquen en ordre de prelació següents:
— Major puntuació en la segona fase.
— Major puntuació en la primera fase.
— La candidatura que discrecionalment decideixi l'òrgan qualificador.
Novena. Termini del contracte
El termini màxim del contracte és de sis anys.
Transcorreguts els primers quatre anys del contracte, la FTP el podrà prorrogar per un any més i, finalitzada aquesta primera pròrroga anual, per un altre any més, fins a arribar al termini màxim de sis anys abans indicat.
Tot això, sens perjudici del que prescriu l'article 8.4 dels Estatuts de la FTP, quan diu que la direcció gerència cessarà una vegada que hagi pres possessió del seu càrrec la nova direcció gerència.
Desena. Remuneració
Com a contraprestació pels seus serveis, el director gerent o directora gerenta rebrà una remuneració de 74.430,99 € bruts anuals en catorze pagues.
Onzena. Protecció de dades de caràcter personal
Segons allò que disposa l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals, s'informa les persones aspirants que:
a) Els responsables del tractament de dades personals són la Fundació Teatre Principal de Palma (c. de la Riera, 2 07003 Palma) i el Departament de Cultura i Patrimoni del Consell Insular de Mallorca (pl. de l'Hospital, 1 07012 Palma), els quals disposaran d'uns fitxers de dades de caràcter personal en què s'incorporaran les sol·licituds d'admissió, la documentació que acompanyi aquestes sol·licituds o la que es generi arran de la convocatòria.
b) La finalitat del tractament d'aquestes dades és, entre d'altres, la convocatòria, la tramitació, la qualificació i la resolució del procés selectiu.
c) La possibilitat d'exercir els drets establerts en els articles 15 a 22 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, general de protecció de dades. L'exercici d'aquests drets s'ha de fer d'acord amb les disposicions generals previstes en l'article 12 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals. Els òrgans administratius davant els quals les persones interessades poden, si escau, exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei orgànica 3/2018 són la Fundació Teatre Principal de Palma i el Departament de Cultura i Patrimoni del Consell Insular de Mallorca. En el cas que siguin necessaris, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB o en la pàgina web de la Fundació del Teatre Principal, segons allò que disposen les bases d'aquesta convocatòria i l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Dotzena. Normativa d'aplicació
En tot allò que no preveuen aquestes bases, regeix el que disposa la resta de normativa d'aplicació i, en concret:
— La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
— La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.
— El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
— El Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció.