Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 760770
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de modificació de la Resolució de 27 de desembre de 2022 per la qual s’aprova el procés d’estabilització pel sistema de concurs oposició per cobrir les places de personal funcionari de l’Agència Tributària de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En data 27 de desembre de 2022 es va publicar en el BOIB núm. 168 la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s'aprova la convocatòria del procés d'estabilització pel sistema de concurs oposició per cobrir les places de personal funcionari de l'Agència Tributària de les Illes Balears, la qual fou modificada per Resolució de 28 d'abril de 2023 (BOIB núm. 57 de 4 de maig de 2023).

2. L'annex 2 de l'esmentada convocatòria, que regula les seves bases específiques, estableix, dins de la base 13.5, un termini de set dies hàbils perquè els aspirants presentin la documentació acreditativa del compliment dels requisits, a que fa referència la base 13.3, així com un escrit d'elecció de llocs de treball oferts, per ordre de preferència.

3. Per tal de millorar l'eficàcia del procés selectiu i eliminar càrregues burocràtiques innecessàries a aquelles persones que malgrat constar a la llista provisional poden no constar a la relació de persones que han superat el procés selectiu, es considera que és més adient que l'oferiment dels llocs de feina es faci amb la publicació de la Resolució de la consellera competent en matèria de funció pública per la qual s'aproven les llistes d'aspirants que hagin superat el concurs oposició, i que l'elecció dels llocs, per ordre de preferència, es realitzi un cop publicada la Resolució esmentada. Amb aquesta finalitat, s'han de modificar les bases en el sentit següent:

a) Que l'oferiment dels llocs de treball s'hagi de fer amb la Resolució de la consellera competent en matèria de funció pública per la qual s'aproven les llistes d'aspirants que hagin superat el procés selectiu(tràmit previst a la base 16.1);

b) Que el termini per tal de presentar, si escau, la documentació acreditativa del compliment dels requisits i l'escrit d'elecció dels llocs de treball, per ordre de preferència, sigui de set dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la Resolució de la consellera competent en matèria de funció pública per la qual s'aproven les llistes d'aspirants que hagin superat el procés selectiu.

4. Per altra banda, atesa l'existència d'una doctrina recent del Tribunal Constitucional que no permet l'adscripció provisional de llocs de treball a funcionaris de nou ingrés, i atès que, en conseqüència, a aquests se'ls ha de fer en tot cas una adscripció amb caràcter definitiu, es considera necessari, per una part, establir expressament a les bases que en cas que cap de les persones seleccionades compleixin els requisits d'ocupació del lloc ofert, aquest s'adjudicarà a la persona aspirant amb major puntuació que l'hagi sol·licitat de forma preferent, i per altra, eliminar de les bases la referència a l'adjudicació en adscripció provisional dels llocs de prefectures orgàniques i llocs singularitzats.

5. Endemés, en les bases específiques s'ha advertit una errada en el punt 16, atès que preveu incloure l'adjudicació del lloc de feina en la resolució de la consellera per la qual s'aproven les llistes d'aspirants que hagin superat el procés selectiu de mèrits, quan allò correcte és incloure-la en la resolució de nomenament que dicti el President de l'ATIB.

Fonaments de dret

1. Article 3 de la Llei 4/2011, de 3 de març, de la Bona Administració i del Bon Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 53, de 9 d'abril de 2011), el qual estableix com a principi que informa el bon govern i la bona administració, entre d'altres, el de simplicitat (lletra g).

2. La Sentència 116/2022, de 27 de septiembre de 2022, del Tribunal Constitucional, sobre la Qüestió d'inconstitucionalitat 5344-2021 (BOE núm. 262, d'1 de novembre de 2022).

3. El Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per a reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears.

4. El Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el Decret 9/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears

5. Conveni de col·laboració, de 25 d'agost de 2022, entre la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, l'Escola Balear d'Administració Pública i l'Agència Tributària de les Illes Balears de delegació de la competència per a la convocatòria i la gestió del procés d'estabilització d'aquest ens públic ((BOIB núm. 116, de 3 de setembre).

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Modificar en els termes que estableix l'annex de la present Resolució, les bases 13, 16 i 17 de l'annex 2, de la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s'aprova la convocatòria del procés excepcional d'estabilització pel sistema de concurs oposició per cobrir les places de personal funcionari de l'Agència Tributària de les Illes Balears (BOIB núm. 168 de 27 de desembre de 2022, BOIB núm. 57 de 4 de maig de modificació).

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la seu electrònica de l'Administració de la CAIB.

Interposició de Recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa

 

(Signat electrònicament: 29 de novembre de 2023)

La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Estarellas Torrens Per delegació (BOIB núm. 116, de 3 de setembre)

 

ANNEX En l'annex 2, bases específiques de la convocatòria, en l'apartat 12.1, documentació que han de presentar les persones aspirants per acreditar el compliment dels requisits

On diu:

“13.3.1. En el termini de set dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de puntuacions, a que fa referència la base 13.5, i sense perjudici de que els requisits puguin ser comprovats en qualsevol moment, les persones aspirants seleccionades han de presentar, d'acord amb el model de l'annex 8, els documents següents“

Hi ha de dir:

“1. En el termini de set dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la Resolució de la consellera competent en matèria de funció pública per la qual s'aprova la llista definitiva de persones aspirants que hagin superat el procés selectiu per concurs oposició, a que fa referència l'apartat 1 de la base 16.1, i sense perjudici de que els requisits puguin ser comprovats en qualsevol moment per l'Administració, les persones aspirants incloses en aquestes llistes han de presentar, d'acord amb el model de l'annex 8, els documents següents:”

- En l'annex 2, bases específiques de la convocatòria, en la base 13.5, comprovació de mèrits, oferiment i elecció de llocs de treball i justificació dels requisits

On diu:

Els tribunals han de revisar la documentació acreditativa dels mèrits requerits seguint el barem que figura en l'annex 4. La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat pot dictar les instruccions que consideri oportunes per homogeneïtzar els criteris d'aplicació de les bases i del barem de mèrits per part dels tribunals.

El tribunal ha de requerir als aspirants que esmenin els defectes que presenti la documentació acreditativa dels mèrits i atorgarà un termini d'esmena de deu dies hàbils a través dels mitjans que estableix la base 6.1. També pot reclamar formalment a les persones interessades els aclariments o, si pertoca, la documentació addicional que consideri necessària per disposar dels elements de judici necessaris per valorar els mèrits que han al·legat i acreditat tal com estableix la convocatòria.

Una vegada conclòs el procediment de revisió i baremació, el tribunal aprovarà una llista provisional amb les puntuacions que han obtingut les persones aspirants. Aquesta llista s'ha de publicar segons la base 6.1 per ordre de major a menor puntuació total.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de set dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de puntuacions, per al·legar les rectificacions que considerin pertinents sobre la valoració provisional de mèrits del

concurs. Dins aquest termini, les persones interessades podran sol·licitar veure l'expedient de valoració. Amb aquesta finalitat, l'EBAP comunicarà en la pàgina web http://oposicions.caib.es la data i l'hora en què les persones interessades podran tenir vista de l'expedient.

Així mateix, dins aquest termini els aspirants han de presentar la documentació acreditativa del compliment dels requisits, a que fa referència la base 13.3, així com un escrit d'elecció de llocs de treball oferts, per ordre de preferència. La presentació d'aquest escrit no garanteix l'adjudicació d'un lloc de feina.

Les persones aspirants que hagin d'esmenar o aclarir algun mèrit han de presentar la documentació original o la còpia corresponent en el registre general de l'Escola Balear d'Administració Pública o en qualsevol de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, mitjançant un escrit adreçat al tribunal.

El tribunal ha de resoldre i notificar de forma motivada les respostes a les al·legacions efectuades pels aspirants. Aquesta notificació es podrà fer mitjançant les publicacions en els llocs indicats en la base 6.1. Un cop resoltes les al·legacions, s' ha de publicar en els mateixos termes la llista definitiva de valoració de mèrits. El tribunal sols pot modificar la llista provisional de puntuacions arran de l'estimació d'al·legacions o per rectificar errades materials, de fet o aritmètiques.

Hi ha de dir:

“Una vegada conclòs el procediment de revisió i baremació, el Tribunal aprovarà una llista provisional amb les puntuacions que han obtingut les persones aspirants. Aquesta llista s'ha de publicar en la forma prevista en la base 6.1 per ordre de major a menor puntuació total.

Les persones aspirants disposen d'un termini de set dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de puntuacions, per al·legar les rectificacions que considerin pertinents sobre la valoració provisional de mèrits del concurs. Dins aquest termini, les persones interessades poden sol·licitar veure l'expedient de valoració. Amb aquesta finalitat l'EBAP comunicarà en la pàgina web http://oposicions.caib.es la data i l'hora en què les persones interessades podran tenir vista de l'expedient.

Les persones aspirants que hagin d'esmenar o aclarir algun mèrit han de presentar la documentació original o una còpia corresponent en el Registre General de l'Escola Balear d'Administració Pública o en qualsevol de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, mitjançant un escrit adreçat al tribunal.

El tribunal ha de resoldre i notificar de forma motivada les al·legacions efectuades pels aspirants. Aquesta notificació es pot realitzar mitjançant les publicacions en els llocs indicats en la base 6.1. Un cop resoltes les al·legacions, ha de publicar en els mateixos termes la llista definitiva de valoració de mèrits. El tribunal sols pot modificar la llista provisional de puntuacions arran de l'estimació d'al·legacions o per rectificar errades materials, de fet o aritmètiques“.

En l'annex 2, bases específiques de la convocatòria, en l'apartat 16, apartats 1 i 2, Llista d'aspirants seleccionats i Nomenament

Allà on diu:

16.1. Llista d'aspirants seleccionats

D'acord amb la proposta del tribunal, la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat ha de dictar una resolució mitjançant la qual s'aprova la llista definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu pel sistema de concurs oposició per als diferents cossos o escales separades per illes, que s'ha de publicar en el tauler d'anuncis de l'EBAP i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

16.2. Nomenament

Les persones que hagin superat el procés selectiu seran nomenades, mitjançant una resolució de la presidenta de l'ATIB, personal funcionari de carrera del cos o ecala corresponent de l'Administració de l'ATIB. Aquesta resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears el mateix dia que la publicació de la llista d'aspirants que han superat el concurs oposició.

 

​​​​​​​Hi ha de dir:

16.1 Llista d'aspirants seleccionats

D'acord amb la proposta del tribunal, la consellera competent en matèria de funció pública, dictarà una resolució per la qual s'aproven les llistes d'aspirants que hagin superat el procés selectiu pel sistema de concurs oposició per als diferents cossos o escales, separades per illes, que s'ha de publicar en el tauler d'anuncis de l'EBAP i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

En la mateixa resolució s'ha d'oferir a totes les persones seleccionades la llista de llocs de treball corresponents a les places convocades perquè sol·licitin destinació.

16.2 Nomenament

Les persones que hagin superat el procés selectiu seran nomenades, per resolució del president de l'ATIB, personal funcionari de carrera del cos o escala corresponent de l'administració de l'ATIB. Aquesta resolució inclourà l'adjudicació dels llocs de feina i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears el mateix dia que la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

En l'annex 2, bases específiques de la convocatòria, en l'apartat 17, Adjudicació de llocs de treball:

On diu:

17. Adjudicació de llocs de treball

L'adjudicació de llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

D'acord amb l'article 22.1 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, els llocs de prefectures orgàniques i llocs singularitzats s'han d'adjudicar en adscripció provisional.

Això no obstant, d'acord amb el que disposa l'article 5 del Decret 36/2004, s'han d'oferir a les persones amb discapacitat que hagin superat el procés aquells llocs de treball adaptats o adaptables a la seva discapacitat.

Hi ha de dir:

17. Adjudicació de llocs de treball

L'adjudicació de llocs de treball es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades. En cas, que cap de les persones persones incloses en la llista definitiva d'aprovats compleixi els requisits d'ocupació del lloc ofert, aquest s'adjudicarà a la persona aspirant amb major puntuació que l'hagi sol·licitat de forma preferent.

Això no obstant, d'acord amb el que disposa l'article 5 del Decret 36/2004, s'han d'oferir a les persones amb discapacitat que hagin superat el procés aquells llocs de treball adaptats o adaptables a la seva discapacitat.