Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

AGÈNCIA D'ESTRATÈGIA TURÍSTICA DE LES ILLES BALEARS

Núm. 668747
Resolució del president de l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) per la qual s’aproven les bases que han de regir la convocatòria d’un procediment extraordinari per a la constitució de borses de personal laboral per cobrir places vacants de diverses categories en l’AETIB i se n’aprova la convocatòria

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Els articles 2 i 3 del Decret 18/2018, de 22 de juny, pel qual es reorganitza, reestructura i regula l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB), modificat pel Decret 4/2022, de 28 de febrer, estableixen les finalitats de l'Agència. L'AETIB, adscrita a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, és l'encarregada d'elaborar l'estratègia turística de les Illes Balears i de gestionar els recursos del fons per afavorir el turisme sostenible, com també els fons Next Generation (NGEU) que li són transferits amb càrrec al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR). Amb relació a aquesta darrera finalitat, el 30 d'agost de 2022, es va signar un conveni de col·laboració entre l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i l'AETIB pel qual es regulen funcions assumides per aquesta entitat quant a la gestió per a la consecució de les fites i els objectius prevists en el component 14 dels fons Next Generation (NGEU).

L'article 23.2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix els criteris que han de seguir els ens públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma en la contractació de personal laboral.

Els articles 17 i 18 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposen que s'han d'aplicar els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat en les contractacions.

L'article 1.2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, idènticament al mateix precepte del Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, afegeix un nou apartat, en l'article 11, al Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP), relatiu al personal laboral, i estableix els principis que en tots els casos han de regir la selecció del personal laboral temporal, com ara publicitat, igualtat, mèrit, capacitat i celeritat. Fixa també la finalitat que s'ha de perseguir, ateses, en tots els casos, raons expressament justificades de necessitat i urgència.

2. L'AETIB, en l'actualitat, no disposa de borses de treball i cada vegada que necessita personal ha d'anunciar una convocatòria per la via del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB). A més, hi ha llocs de feina vacants en la relació de llocs de feina (RLT) amb necessitat urgent de cobertura. De fet, en aquests moments, hi ha llocs de treball estructurals a l'AETIB sense cobrir:

  • una plaça de nivell A ( grau en dret )
  • una plaça de nivell A  (grau en Arquitectura o equivalent)
  • una plaça de nivell A (grau en Geografia i Història o equivalent)
  • una plaça de nivell C (administratiu, que te com a requisit estar en possessió d'una certificació d'auditor ISO 9000 o acreditació de formador de SICTED)

Per altra banda, hi ha diversos llocs en procés de tramitació en el projecte d'inversió corresponent per a la gestió dels fons del mecanisme de recuperació i resiliència (MRR) en la relació de llocs de feina temporal de l'AETIB. Concretament, quatre places de nivell  A (qualsevol grau universitari, llicenciatura, doctorat, enginyeria, arquitectura o equivalent ) i una plaça de nivell C (administratiu o administrativa).

És per això que resulta convenient crear borses per poder cobrir les necessitats actuals i altres que puguin sorgir. Es tracta d'una necessitat urgent, no tan sols per a les tasques estructurals de l'AETIB mateixa, sinó també per a la tramitació dels fons MRR, atès que hi ha una manca molt considerable de personal disponible, en especial a diverses àrees claus de l'AETIB, com són l'econòmica i la jurídica.

3. El 13 de setembre de 2023, la Direcció General de Funció Publica emeté informe sobre la convocatòria d'aquest procediment extraordinari de selecció de naturalesa simplificada per cobrir, amb caràcter d'interinitat, places vacants de diferents categories entre les quals es troben les de tècnics superiors (nivell A ), tècnics de grau mitja (nivell  B) i administratius (nivell C ) ja esmentades.

El Consell de Direcció de l'AETIB va aprovar, el 13 de gener i el 2 de març de 2023, la relació de llocs de feina temporal, condicionada als informes de la Direcció General de Pressuposts i de la Direcció General de Funció Pública. Paral·lelament, s'encarregà a la Direcció de l'AETIB l'anunci de la convocatòria per cobrir aquests llocs.

 Fonaments de dret

1. L'article 11.1 del  Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

2. La Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que estableix els criteris que han de seguir els ens públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma en la contractació de personal laboral.

3. Els articles 20 i 21 de la Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i modificacions posteriors, que regula un procediment extraordinari de selecció de personal que gestioni fons MRR.

4. L'article 7 de la Instrucció conjunta del director general de Funció Pública i Administracions Públiques i del director general de Pressuposts i Finançament, de 29 de febrer de 2016, per la qual es determina el requeriment d'autorització i d'informes previs per a la contractació de personal laboral fix i temporal dels ens que integren el sector públic autonòmic.

5. L'article 1 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que estableix que el Decret no és d'aplicació per a la selecció de personal docent ni de personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica, ni de personal funcionari amb destinació al Complex Hospitalari de Mallorca. Res no diu de la resta de personal, per la qual cosa es pot utilitzar per analogia.

6. L'article 4.4 del Decret 30/2009, amb relació a la Instrucció, que  estableix on s'han de publicar les convocatòries de borses extraordinàries.

7. L'article 4 bis del Decret 30/2009, que estableix que, per ser admès en les convocatòries dels procediments extraordinaris, basta que les persones aspirants presentin una declaració responsable en els termes de l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8. L'article 11 del Reial decret legislatiu 5/2015, que estableix qui és personal laboral.

9. L'article 7 de la Instrucció conjunta 1/2022 de la directora general de Funció Pública, del director general de Pressuposts i del director de l'Oficina de Planificació i Coordinació d'Inversions Estratègiques, d'11 d'abril de 2022, relativa a la tramitació dels projectes temporals prevists en l'article 20 de la Llei 4/2021, que disposa que la modalitat de contractació ha de ser el contracte de durada determinada vinculat als programes finançats amb fons europeus (codis 406 o 506, segons sigui a temps complet o a temps parcial) i establert en la disposició addicional cinquena del Reial decret llei 32/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reforma laboral, la garantia de l'estabilitat en l'ocupació i la transformació del mercat de treball vinculat a la durada del projecte.

10.  L'article 11.3 del TREBEP, que disposa que els procediments de selecció de personal laboral han de ser públics i s'han de regir en tots els casos pels principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i que, en el cas de personal laboral temporal, ha de regir el principi de celeritat.

11. L'article 33 de la Llei 39/2015, que estableix la possibilitat d'acordar, per raons d'interès públic, d'ofici o a instància de la persona interessada, l'aplicació al procediment de la tramitació d'urgència per la qual es redueixen a la meitat els terminis establerts per al procediment ordinari, tret dels relatius a la presentació de sol·licituds i recursos.

12. Aquest procediment extraordinari i simplificat es regula, en tot allò no previst en aquestes bases, per la Llei 4/2021 i modificacions posteriors; per les disposicions del Decret 30/2009, per analogia, en no haver-hi decret que reguli el procediment de selecció del personal laboral; per la Instrucció conjunta del director general de Funció Pública i Administracions Públiques, i del director general de Pressuposts i Finançament, de 29 de febrer de 2016, i per la Instrucció conjunta 1/2022 de la directora general de Funció Pública, del director general de Pressuposts i del director de l'Oficina de Planificació i Coordinació d'Inversions Estratègiques, d'11 d'abril de 2022.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar les bases que s'adjunten com a annex 1, d'acord amb el barem de mèrits que s'especifica en l'annex 2, que han de regir la convocatòria d'un procediment extraordinari per a la constitució de diverses borses per cobrir places vacants, tant d'estructura de l'AETIB com de la relació de llocs temporals, per a la tramitació de fons europeus; en especial, dels MRR:

̶  categoria tècnic o tècnica superior (nivell A), llicenciatura o grau  en dret, una  plaça

categoria arquitecte o arquitecta (nivell A), grau en Arquitectura o equivalent, una plaça

̶  categoria tècnic o tècnica superior (nivell A), qualsevol llicenciatura o grau universitari, quatre places

̶  categoria tècnic o tècnica superior (nivell A), grau  en Geografia i Història o equivalent, una plaça

̶ administratiu o administrativa (nivell C), dos places, una de les quals a te com a requisits estar en possessió d'una certificació d'auditor ISO 9000 o acreditació de formador de SICTED)

2. Aprovar la convocatòria d'un procediment extraordinari per constituir borses de personal laboral temporal per cobrir places vacants de les categories assenyalades en el punt primer d'aquesta Resolució.

3. Disposar que el termini per presentar sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. Designar els membres de l'òrgan de selecció, que figuren en l'annex 3.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la Seu Electrònica de l'AETIB.

6. Comunicar aquesta publicació de la convocatòria per constituir borses al Comitè d'Empresa de l'AETIB.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el president de l'AETIB en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació.

Contra la resolució al recurs de reposició, que és definitiva en la via administrativa, es pot interposar la demanda corresponent davant el Jutjat Social en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la publicació, d'acord amb l'article 69 de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (23 d'octubre de 2023)

La secretaria general de la conselleria de Cultura, Turisme i Esports MªIsabel Saez Sastre (Per delegació del president de l'AETIB de 14.08.23)

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Normes generals

1.1. D'acord amb el que determina la disposició addicional cinquena de la Llei 4/2021 sobre selecció de personal en cas de necessitat urgent i inajornable, i atesa la necessitat urgent de cobrir diferents llocs de treball, l'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria del procediment de concurs extraordinari per constituir diverses borses de treball a l'AETIB de les categories següents:

̶ categoria tècnic o tècnica de grau (nivell A), llicenciat o grau  en dret equivalent categoria arquitecte o arquitecta (nivell A), graduat o graduada en Arquitectura o equivalent

̶  categoria tècnic o tècnica superior (nivell A), qualsevol llicenciatura o grau universitari

̶  categoria tècnic o tècnica de grau (nivell A), llicenciat o llicenciada en Geografia i Història o equivalent

̶  administratiu o administrativa (nivell C), títol de batxillerat o tècnic

1.2. Les persones aspirants s'han de seleccionar mitjançant el procediment de concurs, que ha de consistir en la valoració dels mèrits que detalla l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

1.3. El procediment selectiu es regeix per les regles que fixen aquestes bases i pel que estableixen la Llei 4/2021, la Llei 7/2010, la Llei 39/2015, la Instrucció conjunta del director general de Funció Pública i Administracions Públiques, i del director general de Pressuposts i Finançament, de 29 de febrer de 2016, i la Instrucció conjunta 1/2022 de la directora general de Funció Pública, del director general de Pressuposts i del director de l'Oficina de Planificació i Coordinació d'Inversions Estratègiques, d'11 d'abril de 2022.

1.4.  D'acord amb les competències de l'AETIB, les funcions que s'han de desenvolupar per a cada una de les categories per a les quals es volen conformar borsins són les que s'indiquen a continuació, les quals s'han de considerar merament enunciatives i succintes. Les funcions que s'hi enumeren no tenen caràcter exhaustiu ni excloent:

a) Categoria tècnic/a superior (A), llicenciat o graduat en Dret o equivalent: desenvolupar les funcions genèriques que siguin pròpies del grup (A) en concret les pròpies de programació, direcció, estudi, proposta, coordinació, execució, control i inspecció de caire administratiu, i en especial les d'assessorament jurídic, les quals s'han d'adaptar en cada supòsit a l'àmbit de la unitat orgànica o servei al qual es destinin o adscriguin.

b) Categoria tècnic o tècnica superior (nivell A), llicenciat o llicenciada, o graduat o graduada en Arquitectura o equivalent: desenvolupar les funcions genèriques que són pròpies del nivell A; en concret, les de programació, direcció, estudi, proposta, coordinació, execució, control i inspecció de tipus administratiu, i, en especial, les relatives a les funcions atribuïdes específicament per a l'activitat professional corresponent d'arquitectura, les quals s'han d'adaptar en cada supòsit a l'àmbit de la unitat orgànica o servei al qual es destinin o adscriguin.

c) Categoria tècnic o tècnica superior (nivell A), qualsevol llicenciatura o grau universitari: desenvolupar les funcions genèriques que són pròpies del nivell A; en concret, les de programació, direcció, estudi, proposta, coordinació, execució, control i inspecció de tipus administratiu, i, en especial, les relatives a la gestió de fons europeus; concretament, de l'MRR, les quals s'han d'adaptar en cada supòsit a l'àmbit de la unitat orgànica o servei al qual es destinin o adscriguin.

d) Administratiu o administrativa (nivell C), títol de batxillerat o tècnic: desenvolupar les funcions genèriques que són pròpies del nivell C; en concret, tasques administratives de tràmit i col·laboració, no assignades al nivell B, les quals s'han d'adaptar en cada supòsit a l'àmbit de la unitat orgànica o servei al qual es destinin o adscriguin. Una de les places d'administratiu te com a requisit auditor ISO 9000 o acreditació de formador de SICTED, ateses les tasques a desenvolupar.

1.5. Amb les persones de les borses, d'acord amb l'ordre de prelació, es poden formalitzar diferents contractes, després del procediment adient:

a) Per realitzar tasques de naturalesa estructural de l'AETIB , s'han de formalitzar contractes temporals subjectes a l'acompliment del terme pactat. S'està davant un contracte temporal de durada indeterminada, però en el qual consta que el terme pactat arribarà quan la vacant ocupada es cobreixi, després de finalitzar el procés de selecció que s'ha de convocar per cobrir-la.

b) Amb les persones candidates seleccionades que siguin contractades per a la  relació de tasques corresponents a la tramitació de fons europeus, s'han de formalitzar contractes temporals per un termini màxim de tres anys o pel termini que resta per a l'execució del projecte d'inversió de la gestió dels fons MRR.

2. Reserva per a persones amb discapacitat

2.1. D'acord amb el que disposa el darrer paràgraf de l'article 59.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, es reserva una quota del 7 % de les vacants perquè les cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, sense perjudici que s'hagi d'acreditar la compatibilitat amb les funcions de la categoria professional corresponent.

A aquest efecte, se'ls han d'oferir les vacants número 7 de la borsa i les posteriors de catorze en catorze, és a dir, els llocs números 21, 35, 49, 63, etc. No obstant això, se'ls han d'oferir també llocs de treball quan els correspongui per la puntuació obtinguda en el procés selectiu. En tots els casos, l'oferta de lloc de feina està supeditada al fet que la discapacitat concreta de la persona aspirant sigui compatible amb les tasques del lloc de feina.

2.2. Per gestionar millor la reserva per a persones amb discapacitat de les borses convocades, amb independència que formin part de la borsa general, s'ha deconstituir una llista específica de persones amb discapacitat, per ordre de prelació.

2.3 Per determinar la capacitat física i funcional de les persones aspirants que accedeixen a la borsa i requereixen adaptació, aquestes han de presentar, a requeriment de l'AETIB, els documents que acrediten el grau de discapacitat al·legat i la compatibilitat per a l'exercici de les funcions que té atribuïdes la categoria del lloc convocat.

3. Requisits i condicions de les persones aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents i han d'estar en possessió d'aquests durant tot el procés selectiu:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015.

b) Haver fet els setze anys i no haver arribat a l'edat de la jubilació forçosa.

c) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública ni dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

d) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de les categories a què correspon la borsa específica a la qual opten.

e) Estar en possessió del títol acadèmic o del nivell de titulació exigits, o en condicions d'obtenir-los en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds.

La titulació exigida per participar en cadascuna de les borses convocades és la següent:

̶  borsa 1  (nivell A), llicenciatura o grau en Dret o equivalent

̶  borsa 2 (nivell A), llicenciatura o grau en Arquitectura o equivalent

̶  borsa 3 (nivell A), qualsevol llicenciatura o grau universitari o equivalent

̶  borsa 4 (nivell A), grau en Geografia i Història o equivalent

̶  borsa 5 (nivell C), ̶  títol de batxillerat, títol de tècnic o tècnica superior corresponent a cicles formatius de grau superior, o títol de tècnic o tècnica especialista corresponent a formació professional de segon grau. Requisit: títol   d'auditor ISO 9000 o acreditació de formador de SICTED.

̶  borsa 6 (nivell C), títol de batxillerat, títol de tècnic o tècnica superior corresponent a cicles formatius de grau superior, o títol de tècnic o tècnica especialista corresponent a formació professional de segon grau.   

En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar la credencial d'homologació o el reconeixement corresponents del ministeri competent per raó de la matèria. Aquest requisit no és d'aplicació per a les persones aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

f) No estar afectat per una resolució que impliqui l'exclusió de la borsa.

g) Estar en possessió del coneixement de la llengua catalana del nivell C1, de conformitat amb el que disposa l'article 4 del Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Sol·licituds

4.1. La sol·licitud s'ha de formalitzar electrònicament en el model oficial a què s'accedeix a través de la Seu Electrònica, de conformitat amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

La sol·licitud inclou anexe una declaració responsable en els termes de l'article 69 de la Llei 39/2015 relativa al compliment de totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació d'instàncies. En la declaració responsable, entre altra informació, s'han de consignar, en les caselles que ho indiquin, les dades següents:

a) La titulació acadèmica exigida en la convocatòria per participar en cada borsa especifica que es posseeix o que s'està en condicions d'obtenir en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de títols universitaris, s'ha d'assenyalar la universitat d'expedició. En els supòsits de grau més títol habilitant, s'ha d'indicar la denominació d'ambdós.

b) El nivell de coneixements de llengua catalana exigit en la convocatòria per participar (C1) i el tipus de certificat que l'acredita dels següents:

̶  certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears

̶  certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública

̶  certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013)

̶  certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (s'ha de disposar de la corresponent resolució d'homologació del certificat)

̶  certificat que acredita que s'han superat les proves d'avaluació del nivell de coneixements de llengua catalana corresponent fetes pel Consell de Mallorca com a conseqüència de les convocatòries dutes a terme pels decrets de la Presidència de 3 de juny i de 29 de setembre de 2004.

c) El grau de discapacitat reconegut, si escau.

d) Les possibles causes de desempat, si escau.

En la mateixa sol·licitud,  les persones aspirants han d'incloure l'autobaremació, que té igualment la consideració de declaració responsable. La puntuació declarada vincula la persona  aspirant i determina la seva posició màxima en l'ordre de prelació de la borsa. D'acord amb les puntuacions declarades, s'ha de conformar una llista provisional de mèrits. No es pot valorar cap mèrit que no s'hagi al·legat en el termini de presentació de sol·licituds.

Els sistemes d'identificació i signatura admesos són els corresponents a persones físiques i empleats públics emesos per les persones prestadores de serveis electrònics de confiança qualificades segons el Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital.

La presentació, mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a tal efecte en la Seu Electrònica de l'AETIB permet:

̶  la inscripció en línia del model oficial

̶  la declaració responsable relativa al compliment de totes i cadascuna de les condicions exigides

̶  l'autobaremació

̶  el registre electrònic de la sol·licitud

Per confirmar que la inscripció ha estat correctament registrada, les persones aspirants han de descarregar el justificant de registre de la sol·licitud d'admissió.

S'ha de presentar una sol·licitud per a cada borsí en què es vulgui participar.

4.2. El termini per presentar sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

En el cas de presentar més d'una sol·licitud a un mateix borsí, només s'ha de tenir en compte la darrera presentada.

No presentar la sol·licitud en temps i forma comporta l'exclusió de la persona aspirant.

Així mateix, l'AETIB pot ampliar els terminis no vençuts com a conseqüència d'incidències tècniques que hagin impossibilitat el funcionament ordinari del sistema o de l'aplicació que correspongui, segons l'article 32.4 de la Llei 39/2015. Aquesta ampliació no afecta el que disposa la base 9.2.

5. Llista provisional de mèrits i requeriment de documentació

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, d'acord amb les puntuacions declarades, s'ha de conformar una llista provisional de mèrits.

Juntament amb la publicació d'aquesta llista provisional de mèrits s'ha de requerir que, en el  termini de cinc dies hàbils, les persones aspirants aportin la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits declarats i la documentació que justifiqui els possibles desempats.  Aquesta llista s'ha de publicar en la Seu Electrònica de l'AETIB.

El fet de constar en la llista provisional de mèrits no implica reconèixer que les persones interessades compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.

6. Admissió i exclusió de les persones aspirants i llista definitiva

S'han de revisar i comprovar els requisits, els mèrits i les puntuacions declarades en la llista provisional de mèrits seguint l'ordre de prelació de les persones aspirants.

Una vegada comprovada la documentació referent als requisits, s'han d'indicar en la llista les persones admeses i excloses amb el motiu d'exclusió.

Si amb la comprovació de la documentació referent als mèrits es modifica la puntuació declarada per les persones aspirants, l'òrgan de selecció ha d'ajustar la seva posició en la relació provisional. Aquesta llista s'ha de publicar en la Seu Electrònica de l'AETIB perquè, en el termini de cinc dies hàbils, les persones interessades puguin presentar les al·legacions i els documents que considerin adients.

Si en aquest punt les persones omeses o excloses per no tenir els requisits no esmenen el defecte, s'han de considerar excloses del procediment mitjançant la resolució per la qual s'ha d'aprovar la llista definitiva de puntuacions a la qual es refereix el punt 7 d'aquestes bases.

7. Constitució de la borsa

Comprovats els requisits i els mèrits de totes les persones aspirants i resoltes les al·legacions presentades, el director de l'AETIB ha de dictar una resolució de constitució de la borsa en què ha de declarar aprovada la llista definitiva de persones admeses i excloses i les puntuacions d'aquestes. Aquesta resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la Seu Electrònica de l'AETIB.

8. Criteris generals de desempat

En el cas que es produeixin empats, s'han de resoldre atesos els criteris establerts en el punt 1 de la disposició final novena que modifica la disposició addicional cinquena de la Llei 4/2021, modificada per la disposició final novena del Decret llei 4/2022, de 30 de març, pel qual s'adopten mesures extraordinàries i urgents per pal·liar la crisi econòmica i social produïda pels efectes de la guerra a Ucraïna:

̶  ser dona, en cas d'infrarrepresentació d'aquestes en la categoria de la borsa convocada

̶  ser dona víctima de violència de gènere

̶  estar en situació de desocupació, inscrita la persona aspirant com a tal en el SOIB, cas en el qual s'ha de tenir en compte la major antiguitat en aquesta situació

̶  sorteig

9. Acreditació dels mèrits

9.1. L'acreditació de cada un dels mèrits, si escau, s'ha de fer com s'indica a continuació:

a) L'experiència professional s'acredita amb els serveis prestats en qualsevol administració pública o qualsevol entitat pública empresarial del sector instrumental de la CAIB inclosa en l'àmbit d'aplicació del Reial decret legislatiu 5/2015 (article 2) exercint funcions que per la seva naturalesa o contingut tècnic siguin anàlogues a les de la categoria a la qual s'opta. Si els serveis al·legats com a mèrit s'han prestat en altres administracions públiques, s'ha d'acreditar aquest mèrit mitjançant la presentació de la resolució corresponent o del certificat acreditatiu expedit per l'administració en què s'hagin prestat aquests serveis.

b) Els coneixements de llengua catalana s'acrediten mitjançant els documents següents:

̶  certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears

̶  certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública

̶  certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013)

̶  certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (s'ha de disposar de la resolució d'homologació del certificat corresponent)

9.2. Els mèrits s'han d'al·legar i acreditar amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. En cap cas no s'han de valorar mèrits que no hagin estat al·legats ni, si escau, acreditats documentalment en el termini habilitat a tal efecte.

10. Requeriment i comprovació de la documentació

La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori, o la no presentació davant l'administració competent de la documentació que, si escau, es requereix per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determina la impossibilitat de continuar el procediment des del moment en què es tengui constància d'aquests fets, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquin.

11. Vigència de la borsa

Són preferents davant d'aquesta borsa les que derivin del procediment d'estabilització previst en el Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears o les successives que es realitzin derivades de les ofertes d'estabilització de l'AETIB i les ofertes publiques d'ocupació que pugui convocar l'AETIB, si escau.

Les borses formades per analogia amb la disposició addicional cinquena de la Llei 4/2021,  modificada pel Decret llei 4/2022, únicament han de romandre actives quan les borses ordinàries estiguin exhaurides.

 

ANNEX 2 Barem de mèrits

Mèrits avaluats

Puntuació màxima

1. Experiència professional

50

2. Coneixements d'ofimàtica

10

3. Titulacions acadèmiques

10

4. Cursos de formació

20

5. Llengua estrangera

5

6. Llengua catalana

5

Total

100

1. Experiència professional (per a totes les borses)

1.1. Per mes complet de serveis prestats a ens instrumentals (entitats públiques empresarials, consorcis, fundacions, societats mercantils i, en general, tots els ens públics), l'Administració pública de la CAIB i la resta d'administracions públiques relacionats directament amb les tasques de la plaça convocada a la qual s'opta: 0,35 punts.

1.2. Per mes complet de serveis prestats a ens instrumentals, l'Administració pública de la CAIB i la resta d'administracions públiques relacionats directament amb les funcions de la categoria professional a la qual s'opta: 0,20 punts.

1.3. Per mes complet de serveis prestats en el sector privat amb les funcions de la categoria professional a la qual s'opta: 0,10 punts.

1.4. La puntuació màxima assolible en aquest apartat és de 50 punts.

1.5. L'acreditació de tots aquests mèrits s'ha de fer mitjançant el certificat corresponent:

̶  l'experiència a una administració territorial o a una entitat autònoma, mitjançant certificat expedit per l'administració territorial o l'organisme autònom corresponent

̶  l'experiència a un ens del sector públic instrumental (entitats públiques empresarials, consorcis, fundacions, societats mercantils i, en general, tots els ens públics), mitjançant certificat emès per l'òrgan directiu competent en matèria de personal, acompanyat d'una còpia acarada del contracte laboral i de l'informe de vida laboral

̶  si l'experiència no arriba al mes complet, no computa, si bé se suma el temps del mateix apartat a diferents empreses

2. Coneixements d'ofimàtica

2.1. Per qualsevol llicenciatura o grau universitari i administratiu (borses 1 , 3, 4,5 i 6)

Es valoren els coneixements del maneig de les eines informàtiques següents:

̶  Plataforma de Contractació de l'Estat                               2,5 punts

̶  Plataforma Notifica                                                           2,5 punts

̶  Inside                                                                                 2,5 punts

̶  Pinball                                                                               2.5 punts

̶  Excel                                                                                  2,5 punts

̶  plataformes de gestió de fons MRR                                  2,5 punts

La puntuació màxima assolible en aquest apartat és de 10 punts. S'ha de puntuar pel fet d'estar d'alta en cadascuna d'aquestes eines informàtiques.

2.2. Per a la borsa de llicenciat o llicenciada, o graduat o graduada en Arquitectura o equivalent (borsa 2), es valoren els coneixements del maneig de les eines informàtiques següents:

̶  Excel                                                                                  3.5 punts

̶  Word                                                                                  3.5 punts

̶  Sistema CAIB  (Notifica, Distribució)                              3.0 punts

3. Titulacions acadèmiques

3.1. Per qualsevol llicenciatura o grau universitari i administratiu (borses 1, 3, 4 i 6), s'han de valorar aquelles titulacions que estiguin relacionades directament amb les funcions del lloc de feina que s'ha de cobrir de la manera següent:

̶  cursos o màsters universitaris relacionats amb la contractació pública............5 punts

̶  cursos o màsters universitaris relacionats amb l'àmbit de les subvencions......5  punts

̶  cursos o màsters universitari relacionats amb l'Administració electrònica..... 5 punts

La puntuació màxima assolible en aquest apartat és de 10 punts.

3.2. Per a la borsa de llicenciat o llicenciada, o graduat o graduada en Arquitectura o equivalent (borsa 2), s'han de valorar aquelles titulacions que estiguin relacionades directament amb les funcions del lloc de feina que s'ha de cobrir, de la manera següent:

̶  cursos o màsters universitaris relacionats amb la eficiència energètica..........5 punts

̶  cursos o màsters universitaris relacionats amb l'àmbit de les subvencions.....5 punts

La puntuació màxima assolible en aquest apartat és de 10 punts.

 

​​​​​​​4. Cursos de formació

4.1. Per qualsevol llicenciatura o grau universitari i administratiu (borses 1,2, 3, 4,5 i 6), s'han de valorar cursos de formació i perfeccionament superats a escoles d'Administració pública, organismes sindicals i empresarials i centres oficials. Els cursos s'han de valorar sempre que estiguin relacionats directament amb les funcions de la categoria professional a la qual s'opta. La durada del curs ha d'estar especificada en hores. Només s'han de valorar els cursos amb certificat d'aprofitament i a partir de deu hores. Cada deu hores suposen un crèdit i cada crèdit s'ha de valorar amb 0,20 punts.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valora a raó d'un crèdit ECTS per cada 25 hores. Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entén que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valora a raó d'un crèdit per cada 10 hores.

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevalen les hores.

En tots els casos, es valoren una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que s'hi hagi participat repetidament.

Només es valora el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica com a persona usuària.

La puntuació màxima assolible en aquest apartat és de 20 punts.

4.2. Per a la borsa de llicenciat o llicenciada, o graduat o graduada en Arquitectura o equivalent (borsa 2), es valoren:

̶  cursos relacionats amb la eficiència energètica, 2,5 punts/curs, fins a un màxim de .........10 punts

̶  cursos relacionats amb l'àmbit de les subvencions, 2,5 punts/curs, fins a un màxim de.....10 punts

La puntuació màxima assolible en aquest apartat serà de 20 punts.

5. Llengua estrangera (per a totes les borses)

S'han de valorar els coneixements de la llengua anglesa.

5.1. Nivell d'anglès:

̶  Certificat B1 .......2 punts

̶  Certificat B2 .......3 punts

̶  Certificat C1.....   4 punts

̶  Certificat C2 .....  5 punts

La puntuació màxima assolible en aquest apartat és de...5 punts.

L'acreditació dels coneixements d'anglès s'ha de fer mitjançant certificats oficials i de conformitat amb la Taula d'equivalències respecte al Marc Comú Europeu de Referència.

5.2. Aquesta acreditació ha de ser emesa per universitat, escola oficial d'idiomes o equivalent, segons la Instrucció 3/2021 de la directora general de Funció Pública per establir les titulacions i certificats que, amb referència als nivells que estableix el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, acrediten el nivell de coneixement de llengües estrangeres en els processos de provisió de llocs de treball de l'Administració de la CAIB.

6. Llengua catalana (per a totes les borses)

S'han de valorar els certificats següents:

̶  Certificat C2 .....3 punts

̶  Certificat LA ....2 punts

La puntuació màxima assolible en aquest apartat és de 5 punts.

L'acreditació dels coneixements de català s'ha de fer mitjançant algun dels certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) o expedit o homologat per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació i Cultura.

 

ANNEX 3 Òrgan de selecció per a totes les categories

Òrgan de selecció titular

̶  presidenta: Margalida Vaquer Manresa, cap del Departament de Coordinació i Planificació de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports

̶  vocal primera: Damiana Isern Bibiloni, cap de la Secció Jurídica de l'AETIB

̶  vocal segona: Susana Esther Lujan Sureda , cap de la Secció de Planificació  de l'AETIB

Òrgan de selecció suplent

̶  president: Antonio Barceló Amer, cap del Servei de Coordinació i Ordenació Turística de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports

̶  vocal primera: Magdalena Cardona , assessora jurídica

̶  vocal segon: Vicente Cañellas Frau, cap del Servei de Projectes de l'AETIB

 

ANNEX 4 Informació sobre protecció de dades personals

1. Tractament de dades

La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu implica que la persona aspirant coneix i accepta inequívocament el tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds ha de tenir en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. Responsable del tractament

Les dades personals que conté la sol·licitud han de ser tractades per l'AETIB (carrer de Rita Levi, s/n - Parc Bit 07121, Palma, Illes Balears.

3. Finalitat del tractament i base jurídica

La finalitat del tractament de dades és la tramitació del procediment de selecció, causa que legitima el tractament de les dades necessàries.

4. Persones destinatàries de les dades personals

Les dades personals es poden comunicar a les autoritats competents i de control.

5. Termini de conservació de les dades personals

Les dades s'han de conservar durant el temps necessari, d'acord amb les responsabilitats que es poden revisar d'aquestes prestacions de serveis.

6. Existència de decisions automatitzades

No n'hi ha.

7. Transferències de dades a tercers països

No es preveuen.​​​​​​​

8. Exercici de drets i reclamacions

La persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirada del consentiment, si escau, en els termes que estableix l'RGPD) davant la persona responsable del tractament, mitjançant el procediment per a l'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals.

Una vegada rebuda la resposta de la persona responsable o en el cas que no respongui en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar una reclamació de tutela de drets davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

9. Delegació de protecció de dades

dpd@aetib.caib.es