Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 664825
Aprovació de les bases del procés selectiu per formar part de la borsa de treball, per a cobrir mitjançant contractacions laborals temporals, les necessitats de l’Ajuntament de Ciutadella de Menorca de personal titulat universitari amb funcions d'agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Les següents bases van ser aprovades per acord de Junta de Govern en Sessió Ordinària de dia 18/10/2023:

BASES ESPECÍFIQUES DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ PER A CONSTITUIR UNA BORSA DE PERSONAL LABORAL TEMPORAL PER COBRIR MITJANÇANT CONTRACTACIONS LABORALS TEMPORALS LES FUNCIONS D'AGENTS D'OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL (AODL), CLASSIFICACIÓ PROFESSIONAL SUBGRUP A2, A L'AJUNTAMENT DE CIUTADELLA DE MENORCA MITJANÇANT EL SISTEMA SELECTIU CONCURS-OPOSICIÓ

PRIMERA. Objecte de la Convocatòria

L'objecte d'aquestes bases és regular el procés selectiu per formar part de la borsa de treball, per a cobrir mitjançant contractacions laborals temporals, les necessitats de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca de personal titulat universitari amb funcions d'agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL), classificació professional subgrup A2, en especial, per a projectes presentats a convocatòries de subvencions del Servei d'Ocupació de les Illes Balears per a executar projectes de desenvolupament local mitjançant el sistema selectiu concurs-oposició.

Aquest procés selectiu es regeix per les bases generals que han de regir el procediment de selecció del personal laboral temporal de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, així com les condicions o requisits que, si escau, es derivin de les concretes bases reguladores de les subvencions per contractar personal AODL o altra normativa que sigui d'aplicació en el moment d'efectuar el concret contracte laboral.

SEGONA. Funcions a desenvolupar pels agents d'ocupació i desenvolupament local

Es considera l'agent d'ocupació i desenvolupament local com el professional imprescindible per impulsar des d'un lideratge públic les estratègies de dinamització econòmica entre els diferents agents territorials (públics, privats i comunitaris). A més, es tracta d'un perfil professional clau per desenvolupar polítiques actives d'ocupació territorial i promoure un treball cooperatiu entre l'administració local i autonòmica en matèria d'ocupació.

Es preveu que els agents de desenvolupament local hagin d'elaborar o actualitzar el PEOL i executar el Pla d'Acció que s'hagi presentat al SOIB.

Haurà de desenvolupar els programes i les actuacions necessàries per dur a terme el Pla d'Acció, així com la gestió de les polítiques actives d'ocupació i seguiment d'expedients de subvencions a projectes/ iniciatives municipals.

TERCERA. Requisits de les persones aspirants a participar en el procediment selectiu

Per a formar part en les proves de selecció, serà necessari reunir els requisits establerts en l'article 56 del Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre:

a) Tenir nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors. També poden ser admesos el/la cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels estats membres de la Unió Europea, qualsevol sigui la seva nacionalitat, sempre i quan els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d'aquesta edat però que visquin a càrrec dels seus progenitors i al cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, de conformitat amb l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

Per a les persones aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola i del seu origen no se'n desprèn el coneixement de la llengua castellana, han d'acreditar-ne el coneixement mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera (DELE); o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació que estan en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.

b) Tenir fets els setze anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa. Només per llei podrà establir-se una altra edat màxima, diferent de l'edat de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.

c) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques.

Per participar en el procediment, n'hi ha prou amb la presentació, dins del termini de presentació d'instàncies, d'una declaració responsable de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que són necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents al lloc de treball.

No patir malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les funcions corresponents. No obstant l'anterior, en cas que la persona aspirant tingui acreditat un grau de discapacitat igual o superior al 33%, ha de presentar, d'acord amb la normativa vigent, un certificat de l'equip oficial de valoració d'incapacitats de l'Institut Balear d'Afers Socials (IBAS) que acrediti les condicions personals d'aptitud per a l'exercici de les funcions corresponents a la plaça a la qual aspira.

En cas que la persona aspirant hagi estat seleccionada per formar part de la borsa i sigui cridada per ser contractada temporalment per necessitats dels serveis municipals, haurà de presentar, dins del termini màxim de 3 dies hàbils des de la crida, un certificat mèdic oficial acreditatiu que compta amb les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per realitzar les funcions del lloc de treball establertes en aquesta convocatòria. Si no es presenta el certificat mèdic oficial esmentat en el termini indicat, no es podrà procedir a la contractació en règim laboral temporal que s'hagi ofert a l'aspirant i es passarà a cridar a la següent de la llista, de conformitat amb l'ordre de prelació que pertoqui.

d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat, inhabilitat o acomiadat disciplinàriament. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a una ocupació pública.

e) No estar sotmès a cap causa d'incompatibilitat, o d'incapacitat específica, d'acord amb la normativa vigent, per al desenvolupament del càrrec o funcions.

f) Posseir la titulació exigida corresponent al títol oficial de diplomatura, llicenciatura, grau o equivalent en qualsevol de les branques universitàries de Ciències Socials i/o Jurídiques.

g) Coneixements de la llengua catalana, nivell B2, que s'ha d'acreditar mitjançant certificat, diploma o títol expedit per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears, o equivalent, de conformitat amb l'establert a l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per mitjà de la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB nº 34, de 12 de març de 2013).

h) En el cas de les contractacions d'AODL que s'hagin de realitzar en el marc del «projecte anomenat Ciutadella Comunitat Activa», caldrà estar inscrit a les oficines del SOIB com a persona demandant d'ocupació o millora d'ocupació amb caràcter previ a la contractació de referència, de conformitat amb la convocatòria de subvencions corresponent (BOIB núm 67 de 20/05/2023).

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

Per ser admeses a la convocatòria, només cal que les persones aspirants manifestin, en les seves sol·licituds de participació, que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies.

a) Instància, sol·licitud. Els annexos I i II, degudament formalitzats.

Per poder ser admesos a les proves selectives, les persones aspirants han de manifestar a la sol·licitud que són certes les dades que hi indiquen i que compleixen totes les condicions establertes en les bases, sota la seva responsabilitat i amb independència de la posterior acreditació en finalitzar el procés selectiu. La manca de l'esmentada manifestació és causa d'exclusió de la persona aspirant. Als efectes d'admissió de les persones aspirants, es tenen únicament en compte les dades que aquestes facin constar a la sol·licitud.

b) Acreditació de la nacionalitat : fotocòpia del DNI.

Si no té la nacionalitat espanyola, còpia del document oficial que acrediti la personalitat i que l'autoritzi a treballar.

c) Còpia del títol exigit per prendre part en la convocatòria, o còpia del resguard d'haver abonat els drets d'obtenció del títol.

d) Còpia del document que acrediti que està en possessió del nivell exigit de coneixements de català.

La presentació dels documents acreditatius dels mèrits i l'experiència laboral (que es justificarà amb l'aportació de la vida laboral acompanyada dels contractes laborals o bé dels certificats oficials d'empresa o de serveis prestats a l'administració) es realitzarà en el termini de 3 dies hàbils des de la publicació de la llista de les persones que hagin superat les proves .

- Amb anterioritat a la contractació laboral, la persona interessada ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimita l'article 1 de la Llei 53/1984 d'incompatibilitats, que no percep cap pensió que sigui incompatible amb el contracte laboral temporal; sens perjudici del compliment de la resta de requisits i condicions establertes en la Llei.

Si en qualsevol moment del procés selectiu es tingués coneixement que alguna persona aspirant no compleix un o alguns dels requisits exigits en aquesta convocatòria, amb audiència prèvia de l'interessat, haurà de proposar-se l'exclusió a l'Alcaldia òrgan delegat en matèria de personal, i se li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió.

QUARTA. Forma, termini i lloc de presentació de sol·licituds

Les sol·licituds (Annex I) per prendre part en el procés selectiu s'han d'adreçar a la batlessa i presentar-se directament al Registre General d'entrada de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca (plaça des Born, 15) en horari de 9.00 a 14.00, de dilluns a divendres, en dies laborables, o bé a la resta d'oficines públiques que assenyala l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé telemàticament a través de la seu electrònica municipal prèvia identificació amb un certificat digital reconegut (https://www.carpetaciutadana.org/web/portal.aspx?Con=Conexion003).

En cas de fer servir l'oficina de Correus o el registre de qualsevol altre òrgan administratiu que no sigui el de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, s'haurà de remetre una còpia de la instància presentada al correu electrònic següent: oac@ajciutadella.org i dirigit al Registre General d'entrada de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca dins del termini de presentació de sol·licituds.

El termini de presentació de sol·licituds, per raons de necessitat i urgència per a la constitució de la borsa, serà de 10 dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació de les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

A efectes informatius, també es publicarà al tauler d'anuncis, i al tauler d'edictes de la seu electrònica municipal http://www.ajciutadella.org/tauler/edictes.aspx?TIPO=01&HISTORIC=1.

La no presentació de sol·licituds dins del termini i en la forma escaient determina la no admissió de la persona aspirant en el procés selectiu.

CINQUENA. Protecció de dades de caràcter personal

D'acord amb el que disposa l'article de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals (BOE nº 294, de 6 de desembre de 2018), s'informa les persones aspirants del següent:

a) Que el responsable del tractament de dades personals és l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca (Plaça des Born, 15, CP 07760), el qual disposarà d'un fitxer de dades de caràcter personal en què s'incorporarà la sol·licitud d'admissió, la documentació que s'acompanyi a aquesta o la que es generi arran de la convocatòria.

b) Que la finalitat del tractament d'aquestes dades és, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució del procés selectiu.

c) La possibilitat d'exercitar els drets establerts als articles 15 a 22 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, general de protecció de dades. L'exercici d'aquests drets s'efectuarà conforme a les disposicions generals previstes en l'article 12 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties de drets digitals.

L'òrgan administratiu davant el qual les persones interessades poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de la drets reconeguts en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties de drets digitals, és el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, situat a la plaça des Born, 15, de Ciutadella de Menorca.

En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB, en el tauler d'edictes de l'Ajuntament i en el web d'aquesta corporació municipal (www.ajciutadella.org) d'acord amb el disposat a les bases de la present convocatòria i a l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

SISENA. Admissió dels Aspirants

6.1. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, l'autoritat convocant o la que en tengui la delegació, dictarà una resolució d'aprovació de la llista provisional de persones admeses i excloses en el procés selectiu, degudament fonamentada. Aquesta resolució es publicarà al tauler d'edictes de la de la seu electrònica municipal http://www.ajciutadella.org/tauler/edictes.aspx?TIPO=01&HISTORIC=1, i indicarà les persones que han estat admeses i les provisionalment excloses i, si escau, les causes de la no admissió, tot concedint a les provisionalment excloses un termini de 3 dies hàbils per reclamar i, si és el cas, esmenar les faltes o omissions que n'hagin causat l'exclusió provisional.

6.2. Per esmenar el possible defecte, adjuntar els documents que siguin preceptius o presentar reclamacions es disposarà d'un termini de 3 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució indicada al tauler d'anuncis de la seu electrònica de la corporació. Les persones sol·licitants que dins del termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admeses, seran definitivament excloses del procés selectiu.

Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses, i no caldrà tornar-la a publicar.

6.3. Si es presenten reclamacions, seran acceptades o rebutjades mitjançant la resolució que aprovi la llista definitiva, que es publicarà també als llocs indicats per a la llista provisional. Aquesta última publicació servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos.

Els errors de fet poden ser esmenats en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

6.4. Els successius anuncis que es puguin generar, relatius al procediment selectiu, s'hauran de publicar també al tauler d'edictes abans indicat.

En tot cas, s'haurà de publicar el nomenament del tribunal/comissió de valoració de les proves, així com el lloc, la data i l'hora de la realització d'aquestes.

Els anuncis que indiquin el lloc, la data i l'hora de la realització de l'exercici per part dels aspirants hauran de ser objecte de publicació al mateix tauler d'edictes amb una antelació mínima de 48 hores a la seva realització.

SETENA. Tribunal Qualificador

El Tribunal qualificador del procediment selectiu estarà compost per 3 membres: 1 president/a i 2 vocals, tots ells personal funcionari de carrera i/o personal laboral fixe de l'administració pública, que han de posseir un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a presentar-se al procediment selectiu.

A la sessió constitutiva, els membres del Tribunal designaran qui farà les funcions de secretari, entre els dos membres vocals.

D'acord amb l'art. 60 TRLEBEP, no podran formar part del Tribunal qualificador el personal d'elecció o designació política, els funcionaris interins ni tampoc el personal eventual. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú. En tendirà a la paritat entre l'home i la dona.

El Tribunal podrà disposar la incorporació a la seva labor en el procés selectiu d'assessors especialistes, en aquelles proves que considerin necessari i/o per a aquells aspectes concrets del procés selectiu degut a l'especialització tècnica del treball a realitzar. La seva funció se circumscriu a un mer assessorament, és a dir actuen amb veu, però sense vot, no participen en la presa de decisions del Tribunal. Els assessors hauran de guardar sigil i confidencialitat sobre les dades i assumptes sobre els quals tinguin coneixement a conseqüència de la seva col·laboració en el Tribunal.

Es convidarà a participar en el procediment de selecció a un tècnic superior del SOIB en qualitat d'assessor, que tindrà veu però no vot. Es podrà designar altre personal assessor, el qual tindrà veu però no vot.

L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal serà de conformitat amb els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

VUITENA. Procediment de selecció

El procés selectiu consistirà en la superació de proves teòriques o teoricopràctiques, entrevista i valoració de mèrits.

Els mèrits, l'entrevista i la prova específica es ponderaran aplicant els percentatges següents: Mèrits un 40%, entrevista un 10% i el 50% restant per la prova específica.

1.- Prova: Les proves consistiran en la comprovació dels coneixements i la capacitat analítica dels aspirants, amb la realització d'exercicis que demostrin la possessió d'habilitats i destreses relacionades amb l temari que consta a l'Annex III d'aquestes bases i en el temps que determini el tribunal. Les proves poden ser tant de caràcter teòric com teoricopràctiques. Aquestes proves es puntuaran de 0 a 10 punts i serà necessari obtenir un mínim de 5 punts per continuar el procés selectiu.

2.- Entrevista: El Tribunal convocarà a les persones aspirants a una entrevista personal per tractar sobre la trajectòria professional i formativa de l'aspirant, havent de considerar la seva adequació o aportació al lloc de feina d'AODL. La no presentació a l'entrevista implicarà l'eliminació en el procediment selectiu. Màxim 10 punts.

Els ítems que tindrà en compte el Tribunal qualificador a l'hora d'assignar la puntuació seran els següents:

-Habilitats comunicatives, màxim 2 punts.

-Treball en equip, gestió de personal i resolució de conflictes, màxim 2 punts.

-Planificació, iniciativa, actitud, interès, motivació, màxim 2 punts.

-Coneixements del territori i el seu teixit, associacionisme empresarial, comercial, social, sindical,màxim 2 punts.

Coneixement del mercat de treball del Ciutadella de Menorca, població ocupada, oferta i demanda laboral, població en atur, joves i realitat laboral, ... 2 punts

3.- Valoració de mèrits: Es valoraran els mèrits dels aspirants que hagin superat la prova teòrica o teoricopràctica, una vegada realitzada l'entrevista, d'acord amb els mèrits que hagin aportat segons el següent barem:

1. Experiència professional (màxim 40 punts)

1.1 Experiència professional en l'exercici de funcions, coincidents o anàlogues en contingut professional i nivell tècnic, amb la plaça a proveir:

- en qualsevol administració pública, a raó de 0,1 p/mes treballat.

- en empreses privades 0,07 p/mes.

1.2.- Experiència professional en l'exercici de funcions en una àrea de gestió de la mateixa especialitat i del mateix grup del lloc a proveir:

- en qualsevol administració pública 0,05 punts/mes

- en empreses privades 0,03 p/mes

L'experiència professional s'ha d'acreditar mitjançant certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social i certificat per l'òrgan competent del que es desprenguin les funcions realitzades en el lloc de feina, d'acord amb el següent:

a. En Administració pública, empresa pública, entitats de dret públic o consorcis del sector públic:

mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent de l'Administració o sector de què es tracti.

b. En empresa privada o pública no enquadrada com a empreses públiques o en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat: o bé mitjançant certificació d'empresa en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte i funcions exercides, o bé mitjançant contracte de treball i funcions exercides. Excepcionalment, per al cas d'extinció de l'empresa on es varen prestar serveis, s'han d'aportar els documents originals o fotocòpies que justifiquin de forma fefaent les dades indicades anteriorment.

2. Formació (màxim 50 punts)

2.1.- Titulacions acadèmica (màxim 25 punts).

Titulacions acadèmiques de grau, especialització, postgrau, master, doctorat oi investigació, impartits per una universitat i que tinguin realció directa amb les funcions i el contingut professional del lloc de feina a cobrir. Puntuació: 0,3 punts/ECTS

Nota: Les titulacions anteriors a l'LRU que inicia l'assignació de crèdits s'equipararà:

Llicenciatura = 300 ECTS i diplomatures = 180 ECTS. La mateixa equivalència es ferà dels crèdits anteriors als ECTS.

No es podrà valorar la titulació universitària de grau o llicenciatura aportada en compliment del requisit establert a la base 3.f) d'aquestes bases reguladores.

2.2.- Cursos de formació (màxim 20 punts)

2.2.1.- Es valoraran tant els cursos de formació que tinguin relaciódirecta amb funcions, contingut professional i nivell tècnic del lloc de feina a cobrir:

- Per cada certificat d'aprofitament del curs: a raó de 0,2 punts/10 hores.

- Per cada certificat d'assistència al curs: a raó de 0,1 p/ 10h.

2.2.2.- Cursos de l'àrea juridicoadministrativa i de l'àrea econòmica i financera:

- Amb certificat d'aprofitament: 0,1 p/10h

- Amb certificat d'assitència: 0,05 p/10h

2.2.3.- Cursos de l'àrea de qualitat, igualtat i responsabilitat social:

- Amb certificat d'aprofitament: 0,05 p/10h

- Amb certificat d'assistència: 0,025 p/10h

2.3.- Coneixement en llengües (màxim 5 punts).

2.3.1.- Coneixements de la llengua catalana (màxim 3 punts).

Per estar en possessió de certificats de coneixements de la llengua catalana expedits per òrgan competent  en la matèria:

-Certificat C1: 1 punt.

-Certificat C2: 2 punts.

-Certificat LA: 1 punt.

Només es valorarà un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a un altre certificat que s'aporti.

2.3.2.- Coneixements en altres llengües (màxim 2 punt).

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements d'altres llengües, expedits o homologats per organismes competents:

-Nivell bàsic A1 o equivalent: 0,2 punts.

-Nivell bàsic A2 o equivalent: 0,3 punts.

-Nivell intermedi B1 o equivalent: 0,4 punts.

-Nivell intermedi B2 o equivalent: 0,5 punts.

-Nivell avançat C1 o equivalent: 0,6 punts.

-Nivell avançat C2 o equivalent: 0,7 punts.

Per a una mateixa llengua només es valorarà el títol de nivell superior.

NOVENA. Qualificació

El resultat del procediment selectiu per a constituir la borsa de referència serà la suma ponderada dels punts atorgats a cada aspirant a la fase primera i segona, d'acord amb el corresponent ordre de prelació, de major a menor puntuació.

Acabada la qualificació dels aspirants, el Tribunal qualificador publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web de la corporació la llista amb la relació de persones aprovades provisionalment per ordre de puntuació, amb indicació de les persones que han superat o no les proves i la seva puntuació, i en el termini de 5 dies naturals els aspirants hi podran formular al·legacions i reclamacions.

Passat aquest termini, i si no s'han formulat al·legacions o reclamacions, aquesta llista provisional passarà a ser definitiva i s'elevarà a la Batlia o a la regidoria delegada en la matèria, perquè aprovi la constitució de la borsa de treball objecte d'aquest procediment selectiu.

En canvi, si d'ofici o bé de les al·legacions o reclamacions formulades es detectessin errors materials, rere l'esmena, el tribunal publicarà la llista definitiva, amb la puntuació obtinguda, per ordre de prelació i l'elevarà a la Batlia perquè l'aprovi juntament amb la proposta de nomenament.

La llista definitiva i la proposta de nomenament emeses pel tribunal de selecció són susceptibles d'interposició del corresponent recurs d'alçada.

La resolució que declari la constitució de la borsa serà publicada al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, que trobareu al següent enllaç: http://www.ajciutadella.org/tauler/edictes.aspx?TIPO=01&HISTORIC=1.

Les crides per a oferir els eventuals contractes laborals temporals es realitzaran, en cada moment, tenint en compte l'ordre de prelació de major a menor puntuació segons dels resultats obtinguts en el procediment selectiu, així i com les condicions o requisits que, si escau, es derivin de les concretes bases reguladores de les subvencions per contractar personal AODL o altra normativa que sigui d'aplicació en el moment d'efectuar el concret contracte laboral.

DESENA. Relació d'aprovats, acreditació dels requisits exigits i formalització del contracte

Concloses les proves, s'elevarà a l'òrgan competent proposta de candidats per a la formalització dels contractes, que en cap cas podrà excedir del nombre de places convocades. Qualsevol proposta d'aprovats que contravingui l'anteriorment establert serà nul·la de ple dret.

L'òrgan competent procedirà a la formalització dels contractes prèvia acreditació de les condicions de capacitat i requisits exigits en la convocatòria (Annex I).

En el cas de les contractacions d'AODL que s'hagin de realitzar en el marc del «projecte anomenat Ciutadella Comunitat Activa», l'entitat beneficiària ha de presentar al SOIB la documentació de la persona aspirant per cobrir el lloc d'AODL juntament amb l'acreditació de la seva titulació,com a mínim 7 dies naturals abans de formalitzar la contractació o fer el nomenament.

Igualment, formalitzat el contracte s'haurà de comunicar a l'oficina pública d'ocupació que correspongui, en el termini dels deu dies següents a la seva concertació; així mateix, s'haurà d'informar la representació legal dels treballadors, mitjançant lliurament d'una còpia bàsica dels contractes subscrits.

Tingui's en compte que fins que es formalitzin els mateixos i s'incorporin als llocs de treball corresponents, els aspirants no tindran dret a cap percepció econòmica.

ONZENA. Funcionament de la Borsa de treball

11.1. En haver-hi una vacant, si fa falta proveir-la interinament, o en la resta de supòsits establerts a la legislació vigent per motius de contractacions laborals temporals, s'ha d'oferir un lloc a les persones incloses a la borsa que es trobin en la situació de disponible prevista en el punt 10.7.3., d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeixen les bases de la convocatòria.

Si hi ha més d'un lloc per cobrir, de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible a la borsa com es consideri necessari per atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat.

11.2. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual cal que es presenti. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la contractació laboral temporal en el termini d'un dia hàbil o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres- i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de Recursos Humans, s'entén que hi renuncia. Aquest termini ha de ser com a mínim de 3 dies hàbils i com a màxim de 15 dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre al dret de preavís de l'article 49.1.d) del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors.

11.3. A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita -d'acord amb el punt anterior d'aquesta base- passaran a ocupar automàticament el darrer lloc de la llista de la borsa creada en aquest procediment llevat que al·leguin, dins del termini establert a l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar serveis en una plaça de la plantilla de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca o de qualsevol dels seus patronats municipals, com a personal funcionari interí o laboral temporal en un altre cos, escala, subescala, especialitat i/o subgrup de titulació o categoria laboral.

c) Prestar serveis en una plaça de la plantilla del l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca o de qualsevol dels seus patronats municipals, com a personal funcionari de carrera o laboral fix i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d'excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis en el sector públic.

d) Patir malaltia o incapacitat temporal.

e) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.

11.4. Les persones interessades estan obligades a comunicar, per escrit, al servei de Recursos Humans, l'acabament de les situacions previstes en el punt 10.3, excepte la de l'apartat b, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent.

11.5. La posterior renúncia al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió o incorporació al lloc prèviament acceptat suposa passar a ocupar automàticament el darrer lloc de la llista de la borsa de treball per a la qual va ser cridada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la crida per ocupar una altra categoria laboral o un altre tipus de lloc de treball de personal funcionari de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca o de qualsevol dels seus patronats municipals o en els casos de força major.

11.6. El personal procedent de la borsa creada mitjançant aquest procediment, quan cessi en el lloc de treball, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s'ha d'incorporar automàticament a les borses de les quals formi part en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es varen formar.

11.7. Situacions de les persones aspirants a la borsa de treball.

11.7.1. Les persones aspirants a la borsa de treball, a l'efecte d'oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.

11.7.2. Estan en la situació de no disponible, aquelles persones integrants d'una borsa de treball que estiguin prestant serveis com a personal funcionari o laboral amb caràcter interí a l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca o de qualsevol dels seus patronats municipals corresponent a la mateixa categoria laboral o que, per concórrer alguna de les causes previstes als apartats a, b, c, d i e de l'apartat 10.3. d'aquesta base, no hagin acceptat el treball ofert.

Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en una borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball corresponent a la mateixa categoria laboral.

11.7.3. Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.

11.7.4. Les persones aspirants que, havent-hi renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes a l'apartat 10.3. d'aquestes bases, conserven la posició obtinguda a la borsa. Això no obstant, queden en la situació de no disponible i no rebran cap més oferta mentre es mantengui la circumstància al·legada, amb l'obligació de comunicar l'acabament de les situacions esmentades en la forma i el termini prevists en l'apartat 10.4. d'aquestes bases.

11.8. Les crides per a oferir els eventuals contractes laborals temporals es realitzaran, en cada moment, tenint en compte l'ordre de prelació de major a menor puntuació segons els resultats obtinguts en el procediment selectiu, així i com les condicions o requisits que, si escau, es derivin de les concretes bases reguladores de les subvencions per contractar personal AODL o altra normativa que sigui d'aplicació en el moment d'efectuar el concret contracte laboral.

DOTZENA. Incompatibilitats

Els aspirants proposats quedaran subjectes, en el seu cas, al compliment de les prescripcions contingudes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, sobre Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, i altra normativa aplicable.

TRETZENA. Incidències

En tot allò que aquestes bases no preveuen s'ha d'estar al que disposa la normativa d'aplicació.

Aquesta convocatòria i tots els actes administratius que es derivin de la pròpia convocatòria i de l'actuació del Tribunal Qualificador, poden ser impugnats en els casos i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Així mateix l'Administració pot, si escau, revisar les resolucions del Tribunal, conforme al que preveu la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran publicats al tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca al següent enllaç http://www.ajciutadella.org/tauler/edictes.aspx?TIPO=01&HISTORIC=1, sens perjudici dels que s'hagin de publicar en el BOIB quan això sigui preceptiu.

 

(Signat electrònicament: 20 d'octubre de 2023)

L'alcaldessa Juana Ma. Pons Torres

 

ANNEX I DECLARACIÓ RESPONSABLE

Nom i cognoms_____________________ DNI núm._________________ Domicili ___________________Població ________________Codi postal ___________Telèfon _______________Correu electrònic______________________

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT: En relació a la convocatòria de la borsa de treball d'AGENT d'OCUPACIÓ i Desenvolupament local (AODL)

Primer.- Que accept plenament la totalitat de les bases de la convocatòria esmentada.

Segon.- Que em compromet al compliment de les funcions assenyalades en la base segona de les bases de la convocatòria objecte de la present borsa d'AODL.

Tercer.- Que acomplesc totes i cadascuna de les condicions exigides en les bases de la convocatòria per presentar-me a les proves selectives:

a) Tenir nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors.

b) Tenir fets els setze anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa. Només per llei podrà establir-se una altra edat màxima, diferent de l'edat de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.

c) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques.

d) Que no he estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, a les Comunitats Autònomes o a les Entitats Públiques, i no trobar-me en situació d'inhabilitació per a l'exercici de les Funcions públiques.

e) No estar sotmès a cap causa d'incompatibilitat, o d'incapacitat específica, d'acord amb la normativa vigent, per al desenvolupament del càrrec o funcions.

f) Posseir la titulació exigida corresponent al títol oficial de diplomatura, grau o equivalent en qualsevol de les branques universitàries de Ciències Socials i/o Jurídiques o equivalents.

g) Coneixements de la llengua catalana, nivell B2.

Quart.- En el cas de les contractacions d'AODL que s'hagin de realitzar en el marc del «projecte anomenat Ciutadella Comunitat Activa», em compromet inscrit a les oficines del SOIB com a persona demandant d'ocupació o millora d'ocupació amb caràcter previ a la contractació de referència

SOL·LICIT: Ésser acceptat/ada per a l'esmentada convocatòria.

( ) Sol·licit certificació de serveis prestats a l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca (assenyaleu amb una X, si escau).

Ciutadella de Menorca, ___________________________ de 2023

Signatura

 

A LA BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE CIUTADELLA DE MENORCA (ILLES BALEARS)

 

ANNEX II FULL BAREMACIÓ MÈRITS

Nom i llinatges:

DNI:

1. Experiència professional. Màxim 40 punts

1.1. a)Experiència professional en l'exercici de funcions coincidents o anàlogues en contingut professional i nivell tècnic, amb la plaça a proveir en qualsevol administració pública, a raó de 0,1 punts per mes treballat.

concepte

període (indicar dates)

total temps

punts

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

total

 

1.1.b) Experiència professional en l'exercici de funcions coincidents o anàlogues en contingut professional i nivell tècnic, amb la plaça a proveir en empreses privades 0,07 punts/mes treballat.

concepte

període (indicar dates)

total temps

punts

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

total

 

1.2. a) Experiència professional en l'exercici de funcions en una àrea de gestió de la mateixa especialitat i del mateix grup del lloc a proveir, 0,05 punts/mes en qualsevol administració pública.

concepte

període (indicar dates)

total temps

punts

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

total

 

1.2.b) Experiència professional en l'exercici de funcions en una àrea de gestió de la mateixa especialitat i del mateix grup del lloc a proveir, en empreses privades 0,03 punts/mes.

concepte

període (indicar dates)

total temps

punts

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

total

 

2. Formació (màxim 50 punts)

Titulació

punts

2.1. a) formació acadèmica (màxim 25 punts)

Titulacions acadèmiques de grau, postgrau, master, doctorat i/o investigació, impartits per universitats i que tinguin relació directa amb les funcions i el contingut professional del lloc de feina a cobrir. Puntuació: 0,3 punts/ECTS.

 

2.2.b) Per cursos de formació (màxim 20 punts)

Primer.-Es valoraran els cursos de formació que tinguin relació directa amb les funcions, contingut professional i nivell tècnic del lloc de feina a cobrir:

- Per cada certificat d'aprofitament del curs: a raó de 0,2 punts/10 hores.

 

-Per cada certificat d'assistència al curs: a raó de 0,1 punts/10 hores.

2.2.2.- Cursos de l'àrea juridicoadministrativa i de l'àrea econòmica i financera:

- Amb certificat d'aprofitament: 0,1 p/10h

- Amb certificat d'assistència: 0,05 p/10h

2.2.3.- Cursos de l'àrea de qualitat, igualtat i responsabilitat social:

- Amb certificat d'aprofitament: 0,05 p/10h

- Amb certificat d'assistència: 0,025 p/10h

 

2.3. Coneixement en llengües (màxim 5 punts)

2.3.1 Coneixements de la llengua catalana (màxim 3 punts)

-Certificat C1: 1 punt

 

-Certificat C2: 2 punts

 

-Certificat LA: 1 punt

 

2.3.2 Coneixements en altres llengües (màxim 2 punt)

-Nivell bàsic A1 o equivalent: 0,2 punts

 

-Nivell bàsic A2 o equivalent: 0,3 punts

 

-Nivell intermedi B1 o equivalent: 0,4 punts

 

-Nivell intermedi B2 o equivalent: 0,5 punts

 

-Nivell avançat C1 o equivalent: 0,6 punts

 

-Nivell avançat C2 o equivalent: 0,7 punts

 

total

 

A LA BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE CIUTADELLA DE MENORCA (ILLES BALEARS)

 

ANNEX III

TEMARI

1.- Servei públic d'Ocupació de les Illes Balears.

2.- Acreditació de centres de formació professional per a l'ocupació.

3.- Instruments de la política d'ocupació. Les polítiques actives d'ocupació. La intermediació laboral.

4.- Mercat de treball de Menorca. Sectors econòmics. Població ocupada. Col·lectius amb especial dificultat a l'accés a l'ocupació. Necessitats formatives i dèficits al mercat laboral.

5.- Foment de l'ocupació: modalitats contractuals.

6.- Les qualificacions i la formació professional per l'ocupació.

7.- El programa de Garantia Juvenil, la formació dual i els tallers d'ocupació.

8.- Ordre TAS/718/2008, de 7 de març, que desplega el RD 395/2007, de 23 de març, que regula el subsistema de formació professional per a l'ocupació en matèria de formació d'oferta."