Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DES CASTELL

Núm. 647298
Convocatòria de la comissió de serveis de caràcter voluntari per lliure designació del lloc de treball de Cap de Policia Local de l'Ajuntament des Castell

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se aprovat, per Junta de Govern, amb data 13 d'octubre de 2023, les bases que han de regir la convocatòria de la comissió de serveis de caràcter voluntari, per lliure designació el lloc de treball de cap de la policia local de l'Ajuntament des Castell; es publiquen les mateixes a continuació, als efectes oportuns.

 

Es Castell, en la data de la signatura electrònica (13 d'octubre de 2023)

El batlle Jose Luís Camps Pons

 

Bases i convocatòria per proveir, mitjançant el sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari, per lliure designació el lloc de treball de cap de la policia local de l'Ajuntament des Castell

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és proveir mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari per lliure designació el lloc de treball de cap del cos de la policia local de l'Ajuntament des Castell, al qual correspon la prefectura de la policia local de l'Ajuntament des Castell, de la categoria de cap de policia local, d'acord amb l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017 i l'article 46 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

2. Característiques de lloc de treball

El lloc de treball convocat té les següents característiques:

Denominació: CAP de la POLICIA LOCAL. -

Categoria: Subinspector

Grup: A2

Nivell: 22

Complement especific: 967,66 ( x 14 mensualitats/ any)

Nombre de llocs a proveir: 1

Forma de provisió: Lliure designació (comissió de serveis de caràcter voluntari)

3. Requisits

1.Ser personal funcionari de carrera que pertanyi a la màxima escala o de la categoria superior de l'escala immediatament inferior del cos de policia local de l'Ajuntament des Castell o ser personal funcionari de carrera de cossos de policia local d'altres municipis o d'altres cossos o forces de seguretat, sempre que pertanyi a l'escala o categoria esmentades o a una escala superior. En qualsevol cas, el nomenament ha de recaure entre personal funcionari de carrera que pertanyi, com a mínim, a la categoria d'oficial.

2. Estar en servei actiu

3. Estar en possessió de la titulació corresponent al subgrup A2 (grau o equivalent)

4. En el cas de pertànyer a un altre ajuntament, acreditar un mínim de dos anys d'antiguitat en l'escala de procedència.

5. Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell B2 o superior, de conformitat amb allò establert a l'apartat 3.b) del Decret 11/2017. Els certificats seran els expedits per l'Escola Balear de Administració Pública, o els expedits o homologats per la Conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la que es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.

Segons la Disposició addicional sisena del Decret 11/2017 el personal funcionari d'altres administracions que participi, si no pot acreditar el nivell mínim exigit de coneixements de llengua catalana corresponent al lloc de treball al qual opta, queda obligat a assolir-lo i a acreditar-lo en un termini de dos anys, comptadors a partir de la data d'ocupació del lloc de treball.

La data de referència per al compliment dels requisits exigits pels aspirants serà el dia de finalització del termini de presentació d'instàncies.

El personal funcionari que ocupi aquest lloc de treball, amb posterioritat al nomenament ha de fer el curs de capacitació per a caps de policia local que haurà de promoure la Escola Balear d'Administració Pública. Queden eximides de la realització d'aquest curs les persones que ja l'hagin realitzat o les que estiguin en possessió del curs de capacitació de la categoria corresponent.

4. Funcions

Les funcions són les que estableix l'article 47 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears per a la prefectura del cos de policia:

1. Correspon a la prefectura del cos la direcció, la coordinació i la supervisió de les actuacions operatives del cos, i també l'administració que n'asseguri l'eficàcia, i ha d'informar els seus superiors sobre el funcionament del servei.

2. El cap o la cap del cos té comandament immediat sobre totes les unitats en què el cos s'organitza i, en concret, ha d'exercir les funcions següents, amb independència d'altres que li assigni el reglament municipal sobre la matèria, o el batle o batlessa com a autoritat superior del cos:

a) Exigir a tot el personal subordinat el compliment dels seus deures.

b) Dirigir i coordinar les operacions del cos i també les activitats administratives desenvolupades per assegurar-ne l'eficàcia.

c) Avaluar les necessitats dels recursos humans i materials i elevar-ne les propostes a la batlia.

d) Elaborar la memòria anual del cos de policia local.

e) Elevar a la batlia els informes que, sobre el funcionament i l'organització dels serveis, estima pertinents o li requereixen.

f) Proposar al batle o batlessa l'inici de procediments disciplinaris als membres del cos, quan la seva actuació ho requereixi.

g) Proposar al batle o batlessa la concessió de distincions de les quals el personal del cos es faci mereixedor.

h) Proposar al batle o batlessa o tinent de batle o tinent de batlessa responsable la cobertura de places d'especialitats.

i ) Elevar a la batlia les propostes de formació del personal del cos.

j ) Formar part dels òrgans col·legiats que es determinin reglamentàriament, en representació del cos de policia local.

k) Presidir la junta de comandaments en les plantilles en les quals, pel nombre de comandaments, aconsellin que es constitueixi.

l) Acompanyar la corporació en els actes públics als quals concorr i és requerit a aquest efecte.

m) Representar el cos de policia local.

n) Totes les que s'estableixen en aquest Reglament.

5. Durada

La durada, és de dotze mesos. La durada màxima d'un any es pot prorrogar, amb la justificació prèvia de l'òrgan competent, per un termini màxim de dos anys. Quan les necessitats del servei ho requereixin, l'òrgan competent de la corporació local pot prorrogar aquest termini.

Les persones que estiguin en una comissió de serveis tindran reserva del lloc d'origen mentre duri la comissió i percebran les retribucions corresponents al lloc que efectivament ocupin.

6. Publicitat

Aquesta convocatòria es publica en el Butlletí Oficial d'Illes Balears, en el tauler d'anuncis de l'ajuntament i en la seva pàgina web.

7. Presentació de sol·licituds i documentació

1.Les sol·licituds de participació en la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, s'han de presentar en el registre d'entrada de l'Ajuntament des Castell, o en qualsevol de les formes que preveu la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2.El model de sol·licitud a utilitzar per part dels aspirants és lliure i haurà de recollir expressament: manifestació de que es reuneixen tots i cada un dels requisits o condicions exigits a la data de finalització del termini de presentació.

3.El termini de presentació de sol·licituds és de 7 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web.

4.Els aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud:

-Fotocopia del document nacional d'identitat

-Fotocopia autenticada dels documents que acreditin el compliment dels requisits indicats a la base tercera.

-Currículum am la relació dels mèrits professionals i acadèmics, amb índex de la documentació.

5. Les persones que es presentin a aquesta convocatòria donen el seu consentiment perquè l'administració tracti les seves dades personals en els termes de la normativa vigent de protecció de dades.

8. Admissió dels aspirants

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de tres dies hàbils es declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos que es publicarà en la pàgina web i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament des Castell. Es concedirà un termini de dos dies hàbils des de la publicació per esmenar errades i possibles reclamacions.

La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s'hi presenten reclamacions.

Si hi hagués reclamacions seran estimades o desestimades, si s'escau, en el termini màxim de dos dies, en una nova resolució amb la qual s'aprovi la llista definitiva que es farà pública a la pàgina web i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament des Castell.

9. Procediment

Els aspirants podran ser convocats, en cas de considerar-se oportú, a la realització d'una entrevista sobre qüestions derivades de la seva trajectòria professional i qualssevol altres que l'òrgan competent consideri necessàries, amb la finalitat de determinar la idoneïtat del candidat per al seu nomenament.

Es valorarà especialment:

A) Formació: Gestió de RH, Control i execució de pressupostos, Direcció d'equips de treball, Plans d'emergència i primers auxilis, Protecció civil, Seguretat d'edificis i instal·lacions, Gestió de conflictes, Control d'armes, Violència de gènere, Prevenció i extinció d'incendis, Dret penal, Dret civil, Gestió Pública, Prevenció de riscos i salut laboral i Informàtica a nivell d'usuari.

B) Experiència: En l'àmbit de la direcció i comandament de cossos de seguretat en l'Administració pública .

La convocatòria serà resolta pel batle, en el termini màxim d'un mes.

Es formularà directament la proposta d'adjudicació definitiva a favor de la persona que creu més idònia de forma motivada, sempre que la persona seleccionada compleixi els requisits establerts, després d'haver-se exhaurit el termini de presentació de sol·licituds. La convocatòria pot ser declarada deserta si cap dels candidats aconseguís el nivell suficients per al lloc segons el parer motivat de l'òrgan competent.

La proposta d'adjudicació definitiva es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la pàgina web de l'Ajuntament i al tauler d'anuncis de la corporació.

10- Impugnació

Les presents bases i convocatòria així com la resolució d'adjudicació que dicti el batle podran ser impugnades conforme al que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.