Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA

Núm. 544199
Resolució de modificació i correcció d'errades de la Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, de 30 de novembre de 2022, per la qual s'aprova la convocatòria del procés selectiu d'estabilització pel sistema de concurs per cobrir les places de personal laboral fix de les categories (o especialitats) dels subgrups A1, A2, C1, C2 i grups B i AP de diverses entitats locals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Resolució de modificació i correcció d'errors de la Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, de 30 de novembre de 2022, per la qual s'aprova la convocatòria del procés selectiu d'estabilització pel sistema excepcional de concurs de mèrits per cobrir les places de personal laboral fix de les categories (o especialitats) dels subgrups A1, A2, C1, C2 i grups B i AP derivada de l'oferta d'ocupació pública dels Ajuntaments d'Alcúdia, Algaida, Andratx, Artà, Binissalem, Búger, Campanet, Capdepera, Consell, Esporles, Estellencs, Felanitx, Inca, Lloret de Vistalegre, Lloseta, Manacor, Maria de la Salut, Pollença, Porreres, Puigpunyent, Sa Pobla, Santa Maria del Camí, Sencelles, Ses Salines, Son Servera i Valldemossa; del Patronat Residència Cas Metge Rei; de les empreses municipals EMSER 2022, SLU i Serveis Municipals de Porreres, SL; de les Mancomunitats des Pla i Des Raiguer i de l'entitat local menor Palmanyola

Es publica la resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública de 23 de gener de 2023, dictada per delegació del Consell Executiu, segons l'Acord de 28 de setembre de 2022, BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022, de conformitat amb el que disposa l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques:

“Antecedents

1. En el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 158, de 6 de desembre de 2022, es va publicar la Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, de 30 de novembre de 2022, per la qual s'aprova la convocatòria del procés selectiu d'estabilització pel sistema excepcional de concurs de mèrits per cobrir les places de personal de les categories (o especialitats) dels subgrups A1, A2, C1, C2 i grups B i AP derivada de l'oferta d'ocupació pública dels Ajuntaments d'Alcúdia, Algaida, Andratx, Artà, Binissalem, Búger, Campanet, Capdepera, Consell, Esporles, Estellencs, Felanitx, Inca, Lloret de Vistalegre, Lloseta, Manacor, Maria de la Salut, Pollença, Porreres, Puigpunyent, Santa Maria del Camí, Sa Pobla, Sencelles, Ses Salines, Son Servera i Valldemossa; del Patronat Residència Cas Metge Rei; de les empreses municipals EMSER 2022, SLU i Serveis Municipals de Porreres, SL; de les Mancomunitats des Pla i Des Raiguer i de l'entitat local menor Palmanyola.

2. En el BOIB núm. 13, de 28 de gener de 2023, en el BOIB núm. 19, d'11 de febrer de 2023 i en el BOIB núm. 67, de 20 de maig de 2023, es varen publicar les Resolucions del conseller d'Hisenda i Funció Pública, de 24 de gener de 2023, de 7 de febrer de 2013 i de 18 de maig de 2023 de modificació i correcció d'errors observats a la Resolució de 30 de novembre de 2022, per la qual s'aprova la convocatòria del procés selectiu d'estabilització pel sistema excepcional de concurs de mèrits per cobrir les places de personal de les categories (o especialitats) dels subgrups A1, A2, C1, C2 i grups B i AP derivada de l'oferta d'ocupació pública dels Ajuntaments d'Alcúdia, Algaida, Andratx, Artà, Binissalem, Búger, Campanet, Capdepera, Consell, Esporles, Estellencs, Felanitx, Inca, Lloret de Vistalegre, Lloseta, Manacor, Maria de la Salut, Pollença, Porreres, Puigpunyent, Santa Maria del Camí, Sa Pobla, Sencelles, Ses Salines, Son Servera i Valldemossa; del Patronat Residència Cas Metge Rei; de les empreses municipals EMSER 2022, SLU i Serveis Municipals de Porreres, SL; de les Mancomunitats des Pla i Des Raiguer i de l'entitat local menor Palmanyola.

3. L'annex II de l'esmentada convocatòria, que regula les bases específiques, estableix, dins la base 8.5 que, juntament amb la llista informativa de l'ordre de les persones aspirants d'acord amb la puntuació al·legada en la declaració responsable, es farà públic l'oferiment de llocs de feina.

Així mateix, la base 8.6 preveu que en la mateixa llista informativa es requerirà un nombre d'aspirants igual al 120 % del nombre de places convocades, per acreditar els requisits i els mèrits al·legats en la declaració responsable, així com per manifestar l'ordre de preferència dels llocs de treball oferts i que el termini per acreditar els requisits i mèrits al·legats i per presentar un escrit d'elecció de llocs de treball oferts, per ordre de preferència és de 10 dies hàbils des de la publicació de la resolució per la qual s'aprova la llista informativa de l'ordre dels aspirants en la Seu electrònica i en el tauler d'edictes electrònic del Consell de Mallorca.

 

Es a dir, el  termini per a l'elecció dels llocs de feina ofert era coincident amb el termini per acreditar els requisits i mèrits al·legats. No obstant, per millorar l'eficàcia del procés i evitar tràmits innecessaris als interessats es considera mes adient que l'oferiment dels llocs de feina, per ordre de preferència, es realitzi al mateix temps que es publica la llista definitiva de valoració de mèrits.

Fonaments de dret

1. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que les administracions públiques poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de les persones interessades, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.

2. Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat.

3. Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears.

Per tot l'exposat, la consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública, en virtut de les atribucions que té conferides per l'Acord del Consell Executiu de 28 de setembre de 2022, de delegació de determinades atribucions del Consell Executiu en el conseller executiu o consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública, en matèria de personal (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022), en relació amb l'article 28.1.e) de la llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars,  dict la següent,

RESOLUCIÓ

1. Rectificar els errors i modificar la Resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública, de 30 de novembre de 2022, rectificada per les resolucions de 24 de gener, 7 de febrer i 18 de maig de 2023 per la qual s'aprova la convocatòria del procés selectiu d'estabilització pel sistema excepcional de concurs de mèrits per cobrir les places de personal de les categories (o especialitats) dels subgrups A1, A2, C1, C2 i grups B i AP derivada de l'oferta d'ocupació pública dels Ajuntaments d'Alcúdia, Algaida, Andratx, Artà, Binissalem, Búger, Campanet, Capdepera, Consell, Esporles, Estellencs, Felanitx, Inca, Lloret de Vistalegre, Lloseta, Manacor, Maria de la Salut, Pollença, Porreres, Puigpunyent, Santa Maria del Camí, Sa Pobla, Sencelles, Ses Salines, Son Servera i Valldemossa; del Patronat Residència Cas Metge Rei; de les empreses municipals EMSER 2022, SLU i Serveis Municipals de Porreres, SL; de les Mancomunitats des Pla i Des Raiguer i de l'entitat local menor Palmanyola, en el sentit següent:

̶ A l'annex II, allà on diu:

«8.5 Un cop finalitzat el termini al qual es refereix l'apartat anterior i esmenades les al·legacions fetes en la declaració responsable (autobaremació), si escau, el tribunal publicarà la llista de les persones aspirants per ordre de prelació, d'acord amb la puntuació al·legada a l'autobaremació, i l'elevarà al conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública perquè dicti una resolució per la qual s'aprova la llista informativa de l'ordre de les persones aspirants d'acord amb la puntuació al·legada en la declaració responsable. Juntament amb aquesta Resolució, es farà públic l'oferiment de llocs de feina. Aquesta resolució s'ha de fer pública en la Seu electrònica i en el tauler d'edictes electrònic del Consell de Mallorca.

8.6 En la mateixa llista informativa es requerirà un nombre d'aspirants igual al 120 % del nombre de places convocades, per acreditar els requisits i els mèrits al·legats en la declaració responsable, així com per manifestar l'ordre de preferència dels llocs de treball oferts. (...)

(...) El termini per acreditar els requisits i mèrits al·legats és de 10 dies hàbils des de la publicació de la resolució per la qual s'aprova la llista informativa de l'ordre dels aspirants en la Seu electrònica i en el tauler d'edictes electrònic del Consell de Mallorca. Així mateix, dins aquest termini els aspirants han de presentar un escrit d'elecció de llocs de treball oferts, per ordre de preferència.(...)»

Ha de dir:

«8.5 Un cop finalitzat el termini al qual es refereix l'apartat anterior i esmenades les al·legacions fetes en la declaració responsable (autobaremació), si escau, el tribunal publicarà la llista de les persones aspirants per ordre de prelació, d'acord amb la puntuació al·legada a l'autobaremació, i l'elevarà al conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública perquè dicti una resolució per la qual s'aprova la llista informativa de l'ordre de les persones aspirants d'acord amb la puntuació al·legada en la declaració responsable. Aquesta resolució s'ha de fer pública en la Seu electrònica i en el tauler d'edictes electrònic del Consell de Mallorca.

8.6 En la mateixa llista informativa es requerirà un nombre d'aspirants igual al 120 % del nombre de places convocades, per acreditar els requisits i els mèrits al·legats en la declaració responsable. (...)

(...) El termini per acreditar els requisits i mèrits al·legats és de 10 dies hàbils des de la publicació de la resolució per la qual s'aprova la llista informativa de l'ordre dels aspirants en la Seu electrònica i en el tauler d'edictes electrònic del Consell de Mallorca. (...)»

̶ A l'annex II, allà on diu:

«8.8 Seguint l'ordre obtingut en les puntuacions de la llista definitiva de valoració de mèrits i aplicats els desempats quan escaigui, el tribunal elevarà al conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública la proposta de persones aspirants que han superat el procés selectiu de concurs de mèrits, amb assignació de llocs de feina, desglossada, en el seu cas, per torns d'accés. D'acord amb l'article 52.3 de la Llei 3/2007, en concordança amb l'article 61.8 del TREBEP, aquesta llista ha de contenir, com a màxim, tantes persones aprovades com el nombre de places convocades.(...)»

Ha de dir:

«8.8 Al mateix temps de la publicació de la llista definitiva de valoració de mèrits, s'ha de procedir a oferir els llocs de treball corresponents a les places convocades i elegir per ordre de preferència dels llocs oferts. A partir de l'endemà d'aquesta publicació les persones aspirants que figurin en la llista definitiva de valoració de mèrits han de comunicar l'ordre de preferència dels llocs de treball oferts en el termini de 7 dies hàbils. L'adjudicació del lloc de treball s'efectuarà atenent a l'ordre de prelació definitiu, d'acord amb la petició de destinació efectuada per la persona interessada ateses les seves preferències del lloc de treball.

Seguint l'ordre obtingut en les puntuacions de la llista definitiva de valoració de mèrits i aplicats els desempats quan escaigui, el tribunal elevarà al conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública la proposta de persones aspirants que han superat el procés selectiu de concurs de mèrits, amb assignació de llocs de feina, desglossada, en el seu cas, per torns d'accés. D'acord amb l'article 52.3 de la Llei 3/2007, en concordança amb l'article 61.8 del TREBEP, aquesta llista ha de contenir, com a màxim, tantes persones aprovades com el nombre de places convocades.(...)»

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la Seu Electrònica i en el tauler d'edictes electrònic del Consell Insular de Mallorca.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d'alçada davant la Comissió de Govern dins el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb allò que preveu l'article 66.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i els articles 12 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, a data de la signatura electrònica (29 d'agost de 2023)

La consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública Maria del Pilar Bonet Escalera (per delegació del l'Acord del Consell Executiu, de 28 de setembre de 2022, BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022)