Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

Núm. 504185
Resolució d'Alcaldia núm. 1739 – 2023,en data 03 d’agost de 2023, de l'Ajuntament de Santa Margalida per la qual s'aproven les bases i la convocatòria per cobrir funcionari interí/a d'un/a agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL), perfil general, de l’Ajuntament de Santa Margalida, Grup A, subgrup A2, en el marc de la convocatòria de subvencions del programa SOIB Desenvolupament Local per a dur a terme actuacions de promoció de l'activitat econòmica local fins al 31 de desembre de 2025. i la constitució d’una borsa de treball

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se aprovat per Resolució d'Alcaldia núm. 1739 – 2023, en data 03 d'agost de 2023, de l'Ajuntament de Santa Margalida per la qual s'aproven les bases i la convocatòria per cobrir funcionari interí/a d'un/a agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL), perfil general, de l'Ajuntament de Santa Margalida, Grup A, subgrup A2, en el marc de la convocatòria de subvencions del programa SOIB Desenvolupament Local per a dur a terme actuacions de promoció de l'activitat econòmica local fins al 31 de desembre de 2025. i la constitució d'una borsa de treball., s'obre el termini de presentació de sol·licituds, que serà de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació d'aquest anunci en el BOIB.

 

Santa Margalida, a data de signatura electrònica (3 d'agost de 2023)

El batle Joan Monjo Estelrich

 

S'adjunten les bases reguladores que regiran la convocatòria:

BASES QUE HAN DE REGIR EL PROCÉS SELECTIU PER COBRIR UNA (1) PLAÇA D'AGENT D'OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL (AODL) MITJANÇANT CONCURS, COM A FUNCIONARI/ÀRIA INTERÍ/NA DE L'AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA DERIVADA DEL PROGRAMA SOIB DESENVOLUPAMENT LOCAL 2023-2025; I LA CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL.

BASE 1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

Aquesta convocatòria té per objecte el nomenament com a personal funcionari interí/a d'un/a agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL), perfil general, de l'Ajuntament de Santa Margalida, Grup A, subgrup A2, en el marc de la convocatòria de subvencions del programa SOIB Desenvolupament Local per a dur a terme actuacions de promoció de l'activitat econòmica local fins al 31 de desembre de 2025.

Es formarà una borsa de treball a efectes de substituir possibles baixes, permisos, llicències o qualsevol altre supòsit pel nomenament com a personal funcionari previst a l'article 18 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears.

Atès que la convocatòria té la finalitat de cobrir necessitats de servei urgent i inajornables, és d'aplicació a dit procés la tramitació d'urgència, atès les raons d'interès públic esmentades, reduint a la meitat els terminis establerts en el procediment ordinari.

BASE 2. NORMATIVA APLICABLE

- Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball (BOIB núm. 67, de 20 de maig de 2023), el Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB; el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local; Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic.

- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

- Llei  39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

BASE 3. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Per ser admeses en aquest procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i durant el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un país membre de la Unió Europea o, també, la d'aquells altres que, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors/es.

b) Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

c) Estar inscrit/a com a demandant d'ocupació en el SOIB abans del nomenament.

d) Estar en possessió de titulació universitària de grau o diplomatura en: Dret, Administració i Direcció d'Empreses, Relacions Laborals, Empresarials i/o Econòmiques o equivalents. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, les persones aspirants hauran d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti la seva homologació o de la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.

e) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la plaça a proveir.

f) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes; ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas en què haguessin estat separades, inhabilitades o acomiadades disciplinàriament. En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

g) Acreditar el requisit de coneixement de llengua catalana, nivell B2, de conformitat amb el Decret 11/2017, de 24 de març, amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística de les Illes Balears o equivalències previstes.

h) Haver satisfet els drets de participació en la forma establerta a la base quarta d'aquestes bases.

i) Estar en possessió del carnet de conduir B. 

Tots els requisits anteriors, hauran de posseir-se en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i gaudir-ne durant el procediment de selecció, fins al moment del nomenament.

En el supòsit de què es presenti més d'un document, aquests s'han de presentar agrupats en un únic PDF  o comprimits en un arxiu tipus rar o zip.

BASE 4. FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

1.- Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex I) que s'adjunta a les presents bases i es presentaran al Registre Electrònic de la Corporació dirigint-se  a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Santa Margalida.

També es podran presentar mitjançant les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2.- Aquestes bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.- A més de les dades que han de constar a la sol·licitud, les persones aspirants han de consignar i acompanyar la documentació que s'indica a continuació:

- Còpia del DNI

- Titulació acadèmica exigida indicada a la base 3 punt d)

- Certificat de català exigit a la base 3 punt g)

- Carnet de conduir B exigit a la base 3 punt i)

- Documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen. Els mèrits insuficientment acreditats no seran valorats.

- El justificant d'ingrés de la taxa de 20,00 euros pels drets de participació, d'acord amb el previst a l'Ordenança reguladora corresponent.

L'abonament dels drets de participació haurà de ser satisfet algun dels següents comptes bancaris;

ES37 0061 0098  6100 2286 0187BCAMARCH (BIC BMARES2MXXX)

ES38 2100 0107 1402 0000 1164CAIXABANK (BIC CAIXESBBXXX)

ES91 0049 3186 5819 1000 2890 BANC SANTANDER (BIC BSCHESMM)

S'ha d'indicar al document de pagament ,el nom, DNI, concepte «Procés selectiu AODL»

L'aportació de les còpies dels mèrits i de la documentació  exigida  com a requisit per a l'accés al lloc de treball serà presentada dins el termini de presentació d'instàncies.

El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que les persones interessades compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu hauran d'aportar la documentació original abans del seu nomenament   i dels mèrits i requisits presentats amb la instància dins els  3 dies següents a la seva crida per ocupar el lloc de treball.

Pel fet de sol·licitar prendre part en el procés selectiu, les persones aspirants es sotmeten expressament a les seves bases reguladores que constitueixen la norma d'aquest procés selectiu, sense perjudici de les responsabilitats en què poguessin incórrer si s'apreciés inexactitud fraudulenta en la declaració que formulin.

Resultaran admeses les persones aspirants que acreditin reunir els requisits exigits, segons allò que s'ha exposat a la base tercera.

Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant dictarà una resolució declarant aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses i concedint un termini d'esmena a les persones excloses de 3 hàbils, indicant que, si no es du a terme l'esmena, s'entendrà que han desistit de la sol·licitud i seran definitivament excloses.

La llista de persones admeses i excloses contendrà també la causa o causes que han motivat l'exclusió. Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

Una vegada publicades les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, els successius anuncis referits al procediment selectiu objecte de la present convocatòria es publicaran a la seu electrònica de l'Ajuntament de Santa Margalida.al tauler d'anuncis de la seu electrònica de la corporació (https://ajsantamargalida.sedeelectronica.es/board) i en el portal de transparència de l'Ajuntament

(https://ajsantamargalida.sedelectronica.es/transparency)

BASE 5. FUNCIONS DE LES PERSONES  ASPIRANTS

Les funcions de la persona seleccionada per ocupar la plaça d'agent d'ocupació i desenvolupament local seran les següents:

  • Participació en totes les convocatòries de subvencions de foment de l'ocupació del SOIB, amb pressupost preassignat per a les entitats locals, i execució del projecte subvencionat.

  • Actuacions de coordinació amb oficines; derivació de persones al SOIB; participació en les activitats organitzades pel SOIB; elaboració o actualització del PEOL; elaboració del Pla d'Acció; elaboració d'informes intermedis i anuals de justificació i justificació tècnica de la convocatòria.

  • Actuacions per facilitar la inserció sociolaboral dels participants en els programes de foment de l'ocupació.

  • Actuacions d'atenció i derivació d'emprenedors i de difusió d'ajuts per a emprenedors i empreses.

  • Actuacions d'innovació i bones pràctiques.

  • Difusió i impuls de fòrums, fires d'ocupació, jornades o espais de trobada entre les empreses i els agents/operadors de formació en el territori; creació de meses de formació professional per a la coordinació, planificació i desplegament de la formació al territori en els sectors clau, o articulació d'una xarxa d'espais per a la formació en les instal·lacions i seus d'empreses tractores del territori.

  • Tramitació d'expedients de subvencions afectades amb fons europeus que siguin assignades al pla de treball de l'AODL.

  • Participació en l'execució dels projectes de dinamització local que li siguin assignats.

BASE 6. TRIBUNAL DE SELECCIÓ

El Tribunal qualificador es constituirà en la forma que determina l'article 60 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (TRLEBEP) i, supletòriament, l'article 51 de la Llei 3/2007, de la funció pública de la CAIB.

Els membres del Tribunal s'hauran d'abstenir d'intervenir, la qual cosa hauran de notificar a l'autoritat convocant, quan es doni alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic.

El Tribunal podrà comptar amb personal assessor especialista per a aquelles proves en què sigui necessari, i també de personal col·laborador amb tasques de vigilància i de control del desenvolupament de l'oposició. Aquest personal assessor i col·laborador es limitarà a donar l'assistència i la col·laboració que els sigui sol·licitada i tendrà veu, però no vot.

Els membres del tribunal han de disposar , com a mínim, d'una titulació igual o superior a la requerida per aspirar a la plaça del procés selectiu.

Correspon al Tribunal resoldre totes les qüestions derivades de l'aplicació d'aquestes bases i també allò que pertoqui en els casos no prevists.

Quan, en absència del president o presidenta titular del Tribunal, tampoc no sigui possible la presència del designat com a suplent, n'assumirà la presidència el vocal que resulti en atenció als criteris de major jerarquia, antiguitat o edat, aplicats per aquest ordre. El Tribunal no podrà actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el secretari i el president o qui legalment els substitueixi.

Els membres del tribunal seran els següents:

PRESIDENTA

SUPLENT/PRESIDENT

Margalida Quetglas Ferragut

Margalida Jaume Boyeras

VOCAL I

SUPLENT I

Núria Martín Sastre

María Marqués García

VOCAL II

SUPLENT II

Maria Isabel Mas Vanrell

Raimundo Montis Sastre

VOCAL III

SUPLENT III

Maria Magdalena Vicens Pons

Elena Palacios Muñón

SECRETARI/ÀRIA

SUPLENT SECRETARI/ÀRIA

Alicia Payeras Pascual

Manuel Gallardo Gil

BASE 7. PROCEDIMENT SELECTIU

CONCURS DE MÈRITS (MÀXIM 100 PUNTS)

El sistema de concurs consisteix en qualificar els mèrits al·legats i acreditats per a les persones aspirants, d'acord amb el barem inclòs en aquestes bases. Només es valoraran els mèrits obtinguts fins a la data de la publicació de la convocatòria d'aquest procés selectiu al BOIB.

 La puntuació màxima a aconseguir és de 100 punts.

- Mèrits professionals: 25 punts.

- Altres mèrits: 75 punts.

1.- Experiència professional

Puntuació màxima d'aquest apartat: 25 punts

1. Per serveis prestats com AODL a l'Administració Pública, com a personal funcionari o    personal laboral. Puntuació: 0,3  punts per mes complet.

2. Per serveis prestats a una administració pública a la categoria A desenvolupant funcions       anàlogues, com a personal laboral o funcionari. Puntuació: 0,2 punts per mes complet.

3. Per serveis prestats com a AODL a l'empresa privada desenvolupant tasques pròpies del          perfil en el grup de cotització II . Puntuació: 0,10 punts per mes complet.

La forma d'acreditació dels mèrits haurà d'adequar-se a les següents indicacions:

Mitjançant una certificació acreditativa dels serveis prestats expedida per l'entitat corresponent amb la indicació de l'escala, subescala,categoria i data d'alta i baixa d'aquesta. Juntament amb aquest certificat es haurà de presentar la vida laboral actualitzada expedida per la TGSS.

En empreses privades, mitjançant contractes laborals o certificats de l'empresa, juntament amb la vida laboral. A més, haurà de presentar una certificació d'empresa, acreditant les funcions realitzades.

En cas de no aportar-se tota la documentació, no es valorarà aquest mèrit.La puntuació s'atorgarà per cada mes complet de serveis prestats. El còmput de temps d'alta a la TGSS que apareix a la vida laboral es farà en mesos i no en dies.

No es valoraran els serveis prestats per l'Administració Pública en virtut d'un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes del sector públic. Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de personal eventual o de confiança, de conformitat amb l'establert en l'article 20.4 de la Llei 3/2007 de 3 d'abril, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2 .- Titulacions acadèmiques. Puntuació màxima d'aquest apartat 4 punts.

La valoració d'aquest criteri es durà a terme d'acord amb el següent barem:

Estar en possessió de llicenciatura, grau, diplomatura (excepte la titulació requerida com a requisit d'accés a la convocatòria) doctorat, màster, especialista universitari o expert universitari: 2 punts per títol.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivells inferiors necessaris per a obtenir-lo. Per a la valoració de les titulacions, s'estarà al que es disposa en la taula d'equivalències del Ministeri d'Educació.

La valoració dels estudis de doctorat o de postgrau i titulacions universitàries només es valoraran si estan relacionats amb les funcions de la plaça convocada.

3.- Cursos de formació. Puntuació màxima d'aquest apartat 44 punts.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 44 punts. 

En referència a la formació, ha d'estar relacionada amb les funcions de la plaça, a la qual, s'opta.

La valoració d'aquest criteri es dur a terme d'acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament  reconeguts per universitats, escoles oficials de formació, escoles municipals de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació contínua de les administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB).

Els cursos poden tenir qualsevol durada. No són acumulatius els crèdits d'assistència i els d'aprofitament.

-L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,06 punts.

-L'hora d'assistència es valora amb: 0,03 punts.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.

Si no s'indica el tipus de crèdit , s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valorarà a raó de 10 hores per crèdit.

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits tendran prevalença les hores. En tots els casos es valoraran només una vegada les accions formatives relatives a un mateix tema o a un mateix programa, Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores

Si el certificat no determina si ha estat amb aprofitament o assistència es comptarà com a assistència.

Si no consten les hores no es valorarà. No seran valorats els mèrits al·legats que no siguin justificats documentalment. El tribunal podrà demanar a les persones interessades els aclariments, o en el seu cas, la documentació addicional que consideri oportunes, amb la finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats.

No es valoraran a aquest apartat els certificats que no indiquen les hores de duració o crèdits de l'acció formativa, els que corresponen a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic ni els derivats de processos selectius.

4. Impartició de  tallers, jornades, formacions. Puntuació màxima d'aquest apartat 23 punts.

Els tallers, formacions o jornades impartides i relacionades amb les tasques a desenvolupar. A 0,2 punts per hora impartida.  La puntuació màxima d'aquest apartat és de 23 punts. 

5. Coneixements de llengües. Puntuació màxima d'aquest apartat 3 punts.

Certificacions de llengua catalana. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

Es valoraran els certificats expedits o reconeguts com a equivalents per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears. Només es computarà el nivell més alt acreditat. El certificat LA es pot acumular al C1 i al C2. La puntuació en cada cas serà:

- Certificat C1 o equivalent: 1,25 punt.

- Certificat C2 o equivalent: 1'5 punts.

- Certificat LA o equivalent: 0.5 punt.

Coneixements en altres llengües. Puntuació màxima d'aquest apartat 1 punt.

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements d'altres llengües, expedits o homologats per organismes competents:

Nivell bàsic A1 o equivalent: 0,2 punts.

Nivell bàsic A2 o equivalent: 0,3 punts.

Nivell intermedi B1 o equivalent: 0,5 punts.

Nivell intermedi B2 o equivalent: 0,6 punts.

Nivell avançat C1 o equivalent: 0,7 punts.

Nivell avançat C2 o equivalent: 0,8 punts.

Per a una mateixa llengua només es valorarà el títol de nivell superior.

BASE 8. RELACIÓ DE CANDIDATURES I PUNTUACIÓ DE MÈRITS – ORDRE DE CLASSIFICACIÓ.

Realitzada la valoració dels mèrits per part del Tribunal, es publicaran les valoracions i corresponents puntuacions provisionals les persones aspirants per ordre descendent, al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament i al Portal de Transparència.

En cas d'empat, per establir l'ordre de les persones aspirants es tindrà en compte, en primer lloc, la major puntuació obtinguda en la valoració dels mèrits professionals. En el cas de persistir l'empat, es tindrà en compte la major puntuació aconseguida  en la valoració de la formació acadèmica. En cas de persistir l'empat es resoldrà per sorteig.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de les qualificacions provisionals, per fer al·legacions.

Les al·legacions es presentaran telemàticament a la seu electrònica de l'Ajuntament de Santa Margalida.

Un cop transcorregut el termini anterior i resoltes les al·legacions per part del Tribunal si se'n presenten, el Tribunal Qualificador donarà per finalitzada la selecció i elevarà a la Presidència la seva proposta definitiva de nomenament de l'aspirant que hagi obtingut major qualificació. A la mateixa acta, el Tribunal també elevarà a la Presidència la seva proposta definitiva de relació de candidats que formaran part de la borsa de treball per ordre descendent de puntuació d'acord amb les qualificacions atorgades en la valoració dels mèrits, amb la finalitat que la batlia dicti la corresponent resolució de constitució de la borsa de treball.

Abans de procedir a dictar la resolució de nomenament de funcionari/ària interí/na del candidat proposat pel Tribunal, es requerirà al mateix que en el termini de tres dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació de l'acta definitiva del Tribunal, presenti la següent documentació relacionada amb els requisits de la base tercera:

• Certificat mèdic que acrediti que el candidat tingui les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.

• Declaració responsable de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

Les resolucions que es dictin es publicaran al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament i en el Portal de Transparència, al marge de la seva publicació en el BOIB quan sigui preceptiva.

BASE 9. FUNCIONAMENT I VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL

La borsa de treball que es formi resultant d'aquest procés, estarà vigent fins a la finalització del projecte execució de l'AODL i com a màxim fins al 31 de decembre de 2025, tal com estableixen les bases de la convocatòria de subvencions del programa SOIB- Desenvolupament Local 2023-2025.

Quan es produeixi la necessitat de nomenar personal, les persones aspirants seran requerides segons l'ordre de puntuació mitjançant contacte telefònic durant dos dies seguits amb un màxim de tres intents totals o a per una sola vegada a través de correu electrònic del qual es requerirà resposta dins les vint-i-quatre hores posteriors independentment del caràcter hàbil o inhàbil del dia següent de l'enviament del correu. A través de diligencia quedarà constància a l'expedient de que l'aspirant ha rebut la comunicació, o dels requeriments efectuats.

A la persona aspirant se li comunicarà el lloc i el termini en el que sigui precís que es presenti. Si l'aspirant no manifesta la seva conformitat amb el nomenament interí en el termini d'un dia hàbil (o en el segon dia hàbil següent a la cridada si es fa en divendres) i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat, s'entendrà que renuncia.

Les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita (conforme al paràgraf anterior) passaran a l'últim lloc de la borsa de treball, excepte en el cas de la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, les quals han de justificar-se documentalment dins del termini de tres (3) dies hàbils:

  • Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu, incloent el període en que sigui procedent la concessió de l'excedència pel cuidat de fills per qualsevol dels supòsits anteriors.
  • Trobar-se en servei actiu en un lloc de treball de qualsevol administració pública.
  • Malaltia o incapacitat temporal.
  • Estar exercint funcions sindicals.

Les persones aspirants que, malgrat haver renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes anteriorment conservaran la posició obtinguda a la borsa. No obstant això, quedaran en la situació de no disponible i no rebran cap oferta més mentre es mantingui la circumstància al·legada. Així mateix, hauran de comunicar per escrit la finalització de la circumstància al·legada, amb la corresponent justificació, en un termini no superior a deu dies hàbils des de la seva finalització per a poder passar a disponible i poder ocupar el lloc ofert en cas de ser seleccionats. La falta de comunicació en el termini determinarà perdre el seu ordre de prelació a la borsa.

L'ordre de cridada als aspirants s'alterarà per donar preferència als qui tinguin un nomenament vigent amb l'Ajuntament, quan es tracti d'un nomenament a temps parcial i sempre que els correspongui per major posició en la llista, i que el nou nomenament millori el vigent.

Quan es produeixi el cessament de la persona seleccionada en el seu lloc de treball, es reincorporarà a la borsa de treball ocupant el mateix ordre de prelació, tret que sigui per renúncia voluntària.

L'incompliment del deure d'incorporar-se al lloc de treball prèviament acceptat o una vegada ocupat, la posterior renúncia voluntària, suposarà l'exclusió de la borsa de treball, excepte que aquestes circumstàncies es produïssin per causa de força major.

BASE 10.- NOMENAMENT INTERÍ PER ÚS DE LA BORSA I PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS

En el moment de fer ús borsa de treball, l'aspirant al qui es dirigeixi una oferta de treball haurà de presentar a la seu electrònica de l'Ajuntament de Santa Margalida, dins dels tres (3) dies hàbils següents a l'oferiment del lloc de feina, la documentació següent:

Certificat mèdic que acrediti que el candidat té les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.

Declaració responsable de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en que hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

L'aspirant que en el termini fixat no presenti la documentació, exceptuant en els casos de força major o si es comprova que no compleix els requisits establerts a la base tercera, no podrà ser anomenat i seran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en que hagi recaigut per falsedat a la seva instància. En el seu lloc es nomenarà a la persona que ocupi el lloc següent de la borsa.

BASE 11.- INCIDÈNCIES

El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública es publicaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament i al Portal de Transparència, al marge de la seva publicació en el BOIB quan sigui preceptiva.

La convocatòria, les bases i els actes administratius que derivin d'aquesta i de les actuacions del Tribunal, podran ser impugnats pels interessats en els casos i en la forma establerta per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós-administrativa.

 

BASE 12- PREVISIONS EN ORDRE A LA PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL

Les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent i, especialment la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digital.

Contra l'esmentada resolució, que exhaureix la via administrativa, les/els interessades/ts poden interposar de forma alternativa, els següents recursos: o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant la Batlia, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació de la present resolució, o bé directament recurs contenciós administratiu, a interposar davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució; tot això sense perjudici que els interessats puguin interposar aquells altres recursos que en considerin procedents.

 

Santa Margalida, a data de la signatura electrònica (3 d'agost de 2023)

El batle Joan Monjo Estelrich

 

ANNEX I     SOL·LICITUD D'INSTÀNCIA I DECLARACIÓ RESPONSABLE

NOM I COGNOMS:

 

DNI:

 

DATA DE NAIXEMENT:

 

DOMICILI:

 

POBLACIÓ:

 

CORREU ELECTRÒNIC:

 

TELÈFON:

 

DECLARA I FA CONSTAR QUE, marcar amb una X:

O- No estic sotmès a cap dels motius d'incompatibilitat establerts a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, i no percep pensió de jubilació, de retir ni d'orfenesa.

O- No desenvolup cap activitat professional, econòmica i/o laboral privada remunerada, per compte propi ni per compte d'altri en entitat pública i/o privada.

O- No he estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, ni estic inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

O- Reuneixo totes i cadascuna de les condicions exigides a la base 3, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

EXPÒS:

Que he tengut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu de funcionari interí d'un agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL), perfil general, de l'Ajuntament de Santa Margalida, Grup A, subgrup A2, AODL de l'Ajuntament de Santa Margalida.

Per tot l'exposat,

SOL·LICIT:

O- Ser admès/a i poder formar part al procediment selectiu abans esmentat

O- Adaptació en el cas de persones aspirants amb discapacitat. Indicar el tipus d'adaptació:

_________________________________________________________________________________

Data i firma:

 

 

 

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA