Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE FERRERIES

Núm. 399753
Aprovació de l’acord regulador sobre el gaudi de les vacances i dies per assumptes particulars del personal laboral i funcionari de l’Ajuntament de Ferreries

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Ple de l'Ajuntament de Ferreries, en sessió Ordinària de data 25/05/2023, va adoptar, entre d'altres l'acord següent que textualment diu:

"Primer. Aprovar l'acord regulador sobre el gaudi de les vacances i dies per assumptes particulars del personal laboral i funcionari de l'Ajuntament de Ferreries.

Segon. Notificar aquest acord als interessats pel seu coneixement i als efectes oportuns.

Tercer. Publicar aquest acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears."

ANNEX ACORD REGULADOR SOBRE EL GAUDI DE LES VACANCES I DIES PER ASSUMPTES PARTICULARS DEL PERSONAL LABORAL I FUNCIONARI DE L'AJUNTAMENT DE FERRERIES

Exposició de Motius

Amb aquesta instrucció es pretén establir el procediment a seguir per l'autorització i la realització de vacances i dies per assumptes propis del personal al servei de l'Ajuntament, ja que ni el TRLEBEP ni el TRLET entren a regular la forma en la qual els empleats públics poden gaudir dels dies de vacances, sinó que es limiten a establir quants dies es té dret a gaudir, sense indicar la forma o manera en la qual es poden distribuir o gaudir aquests dies.

L'Ajuntament, entre les seves facultats d'autoorganització, pot regular la forma en la qual es poden gaudir aquests dies, i que aquest fet és de vital importància a una Administració de dimensions reduïdes com és l'Ajuntament de Ferreries, per tal de poder optimitzar al màxim els recursos humans disponibles, el que influeix en una major eficiència en la prestació del servei públic.

No obstant l'anterior, segons l'article 37.1 del TRLEBEP seran objecte de negociació les matèries relatives al «calendari laboral, horaris, jornades, vacances, permisos, mobilitat funcional i geogràfica, així com els criteris generals sobre la planificació estratègica dels recursos humans, en aquells aspectes que afectin condicions de treball dels empleats públics», per aquest motiu, la present instrucció ha estat negociada amb la representació dels treballadors.

1. Vacances Anuals

1. El personal laboral i funcionari de l'Ajuntament de Ferreries tindrà dret a gaudir, durant cada any natural, unes vacances anuals retribuïdes de vint-i-dos dies hàbils, o dels dies que corresponguin proporcionalment si el temps de servei durant l'any fos menor.

A aquests efectes, no es consideraran com a dies hàbils ni els dissabtes, ni els diumenges ni els festius, sense perjudici de les adaptacions que s'estableixin per a les jornades o horaris especials.

2. Es tindrà dret al gaudi dels següents dies addicionals de vacances per antiguitat que, en tot cas, seran efectius a partir de l'any natural següent al compliment de l'antiguitat:

Anys de servei a l'Ajuntament                                       Dies hàbils de vacances

15 anys de servei                                                                            23

20 anys de servei                                                                            24

25 anys de servei                                                                            25

30 o més anys de servei                                                                  26

3. Els treballadors podran gaudir les seves vacances anuals al llarg de l'any natural al qual corresponguin i, com a màxim, fins al 31 de gener de l'any següent.

4. Les vacances no podran ser substituïdes per compensació econòmica.

2 . Dies per Assumptes Particulars

1. El personal laboral i funcionari de l'Ajuntament de Ferreries tindrà dret a gaudir durant cada any natural de set dies per assumptes particulars, o dels dies que corresponguin proporcionalment si el temps de servei durant l'any fos menor, segons està establert en el Conveni Conveni del personal laboral i al Pacte del personal funcionari de l'Ajuntament de Ferreries

2. Es tindrà dret al gaudi dels següents dies addicionals per assumptes particulars per antiguitat que, en tot cas, seran efectius des de l'endemà del compliment de l'esmentat trienni:

Triennis                                                                  Dies d'assumptes particulars

6 triennis                                                                                 9

8 triennis                                                                                10

9 triennis                                                                                11

10 triennis                                                                              12

11 triennis                                                                              13

12 triennis                                                                              14

13 triennis                                                                              15

14 triennis                                                                              16

15 triennis                                                                              17

3. Els treballadors podran gaudir dels dies per assumptes particulars que els corresponguin al llarg de l'any natural al qual corresponguin, i, com a màxim, fins dia 31 de gener de l'any següent.

4. Els dies per assumptes particulars no podran ser substituïts per compensació econòmica. Si no s'han gaudit abans de 31 de gener de l'any següent es consideraran perduts.

3. Termini per sol·licitar les vacances i els assumptes particulars

1. A l'objecte d'elaborar un Pla Anual de Vacances, el personal municipal haurà de sol·licitar, a través de la intranet, entre l'1 de gener i el 31 de març de cada any els períodes vacacionals que desitgi gaudir durant l'any en curs. Aquestes peticions s'hauran de resoldre expressament abans del 30 d'abril.

2. Tal i com s'exposarà a l'apartat següent, no és necessari comunicar les dates en que es té previst el gaudi de totes les vacances, sinó que només s'ha d'escollir en aquest moment, com a mínim, la meitat de dies hàbils de vacances. La resta de dies es podran sol·licitar en qualsevol moment de l'any, però sempre amb una setmana com a mínim d'antelació a la data de gaudi.

3. Pel que fa als dies d'assumptes particulars, s'hauran de sol·licitar, com a mínim, amb una antelació d'una setmana a la data de gaudi. La petició haurà de ser contestada expressament a través de la intranet en el termini màxim de 72 hores des de la seva sol·licitud. En cas que es sol·licitin amb una antelació inferior, el seu gaudi estarà supeditat a les necessitats del servei.

4. Excepcionalment, i en cas d'una situació sobrevinguda, imprevisible i justificada documentalment, es podran sol·licitar els dies per assumptes particulars amb una antelació inferior.

4. Règim de gaudi de les vacances i els assumptes particulars

1. Les vacances anuals retribuïdes es gaudiran dins l'any natural en que s'hagin generat, i com a màxim fins al 31 de gener de l'any següent. Dels 22 dies hàbils disponibles (o més en cas dels treballadors amb més de quinze anys de servei), 15 s'han de gaudir en períodes mínims de cinc dies hàbils consecutius, amb subjecció en tot cas a les necessitats del servei.

2. No obstant l'anterior, els restants dies de vacances es podran gaudir de manera aïllada i en períodes inferiors als cinc dies referits al paràgraf anterior.

3. Els dies d'assumptes particulars es podran gaudir de manera consecutiva o aïllada, a elecció de la persona treballadora.

4. Quan es prevegi el tancament de les instal·lacions a causa de la inactivitat estacional de determinats serveis públics, els períodes de gaudi de les vacances coincidiran en la franja temporal de tancament.

 

5. Situacions especials

1. Quan el període de vacances coincideixi en el temps amb una incapacitat temporal derivada de l'embaràs, el part o la lactància natural, es tindrà dret a gaudir les vacances en data diferent de la de la incapacitat temporal o a la del gaudi del permís que per aplicació d'aquest precepte li correspongués, en finalitzar el període de suspensió, encara que hagi acabat l'any natural a què corresponguin.

2. En el cas que el període de vacances coincideixi amb una incapacitat temporal per contingències diferents de les assenyalades en el paràgraf anterior que impossibiliti al treballador gaudir-les, total o parcialment, durant l'any natural a què corresponen, l'empleat públic podrà fer-ho una vegada finalitzi la seva incapacitat i sempre que no hagin transcorregut més de divuit mesos a partir del final de l'any en què s'hagin originat.

3. El treballador municipal comunicarà i acreditarà aquesta circumstància al responsable del servei amb la major urgència i pels mecanismes adequats a aquest efecte, amb la finalitat de la seva oportuna previsió. Serà obligada la immediata remissió dels parts de baixa.

4. En aquests casos, el treballador haurà d'incorporar-se al treball a la finalització de la incapacitat temporal. El període en què es gaudiran les vacances posposades, després de la finalització de la incapacitat temporal, es fixarà per acord entre el treballador i el responsable del servei, sense que pugui comportar modificació del període vacacional d'un altre treballador.

6. Numero màxim de persones que poden estar de vacances alhora

Existeixen determinats col·lectius en els quals es fa del tot necessari coordinar els períodes vacacionals, degut a que no es pot deixar desatès el servei que presten. Concretament són els següents:

  • Personal adscrit a la Biblioteca municipal: com a màxim hi podrà haver una persona alhora de vacances.
  • Personal adscrit al Servei d'Atenció Domiciliària: com a màxim hi podrà haver dues persona alhora de vacances.
  • Personal adscrit al Servei d'Atenció al Ciutadà: com a màxim hi podrà haver una persona alhora de vacances.
  • Personal adscrit a la brigada d'obres: com a màxim hi podrà haver dues persones alhora de vacances.
  • Personal adscrit al servei de neteja viària: com a màxim hi podrà haver una persona alhora de vacances.
  • Personal adscrit al servei de neteja d'edificis municipals: com a màxim hi podrà haver una persona alhora de vacances.
  • Personal adscrit a l'àrea de Serveis socials: com a màxim hi podrà haver la meitat del personal alhora de vacances.
  • Personal adscrit a l'àrea d'Urbanisme: com a màxim hi podrà haver la meitat del personal alhora de vacances.
  • Personal adscrit a l'àrea econòmica: com a màxim hi podrà haver la meitat del personal alhora de vacances.
  • Personal adscrit a l'àrea de Secretaria: com a màxim hi podrà haver la meitat del personal alhora de vacances.

7. Persones que no poden coincidir alhora en període de vacances o assumptes propis

Hi haurà persones que, atenent les funcions que tenen assignades, no podran gaudir de vacances ni dies d'assumptes propis alhora, cóm són els casos següents:

- El/la Secretari/a municipal i la persona que habitualment tengui encomanades les tasques de secretari/a accidental.

- El/la Interventor/a municipal i la persona que habitualment tengui encomanades les tasques de interventor/a accidental.

- El/la Tresorer/a municipal i la persona que habitualment tengui encomanades les tasques de tresorer/a accidental.

- El/la Fontaner/a municipal i l'electricista municipal.

8. Prioritat en el gaudi de les vacances

En cas de conflicte entre treballadors que pretenguin gaudir dels mateixos períodes de vacances i /o assumptes propis i que per necessitats del servei no es pugui atendre a la seva sol·licitud, s'atendrà a l'ordre de prioritats següent:

1. Personal amb fills menors de catorze anys, sempre que es pretengui la coincidència amb el període de vacances escolars.

2. Qualsevol altre causa justificada que faciliti la conciliació de la vida laboral i familiar.

3. Personal que tengui reconeguda més antiguitat en l'Ajuntament.

4. Personal que sol·liciti un únic període que coincideixi amb un mes natural

9. Àmbit d'aplicació

Aquesta instrucció és és d'aplicació al personal laboral i funcionari de l'Ajuntament de Ferreries, a excepció del Cos de la Policia Local.

 

10. Entrada en vigor

Aquesta instrucció entrarà en vigor a partir de la seva signatura. "

 

Ferreries, en la data de la signatura electrònica que consta en aquest document  (16 de juny de 2023)

La batlessa en funcions Joana Febrer Rotger