Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 390121
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, a proposta del director general de Relacions Institucionals i Cooperació Local, per la qual es classifica com de categoria Superior [3013] i d’Entrada [3014] el lloc de feina de director de l’òrgan de Gestió Tributària de l’Ajuntament de Palma, reservat a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, subescala Intervenció-Tresoreria i es classifica el seu sistema de provisió com de lliure designació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El director general de Relacions Institucionals i Cooperació Local ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. El 4 d'abril de 2023 va tenir entrada en el Registre de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (GOIB núm. 235765/2022) un ofici de la cap del Servei de Provisió i Planificació de l'Ajuntament de Palma en què dóna trasllat de la còpia de l'Acord de la Junta de Govern, de 28 de desembre de 2022 i de 29 de març de 2023, en virtut del qual es crea el lloc de treball de director de l'òrgan de Gestió Tributària, de conformitat amb la proposta MF-813, per tal que s'inscrigui en el Registre d'habilitats nacionals.

2. L'escrit s'acompanya de la modificació de la Relació de Llocs de Feina (RLT) de l'Ajuntament de Palma. En l'apartat de Descripció de la plaça, s'estableix que l'òrgan de Gestió Tributària queda reservat a personal funcionari de la subescala Intervenció-Tresoreria, categoria superior [3013] i categoria d'entrada [3014].

3. En relació amb el sistema de provisió, la Corporació Local ha determinat que sigui per lliure designació. En aquest sentit, s'aporta còpia de l'Informe emès pel Ministeri d'Hisenda i Funció Pública de l'Estat, signat el 21 de setembre de 2022, el qual insta a la modificació de la RLT per tal d'incloure aquest nou lloc de treball i que se li assignin les funcions de l'article 135 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril. A més, autoritza l'ús del sistema de lliure designació en la mesura que aquest lloc de feina té caràcter directiu per manament legal.

4. Pel que fa al nivell de coneixement de llengua catalana, aquest lloc té assignat el nivell B2.

5. El 21 d'abril de 2023 es va sol·licitar informe al Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers d'Administració Local de les Illes Balears. El 12 de maig de 2023, el CSITAL va trametre l'informe el tenor literal del qual és:

"Informar favorablement la creació per part de l'Ajuntament de Palma del lloc de feina de director/a de l'òrgan de gestió tributària, lloc reservat a funcionaris amb habilitació de caràcter nacional.”

6.El 26 de maig de 2023 el Servei de Corporacions Locals va emetre l'informe jurídic corresponent.

Fonaments de dret

1. L'article 92.bis 4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, en la redacció de l'apartat 25 de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local, disposa que el Govern ha de regular les especialitats de la creació, classificació i supressió de llocs reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

2. El punt 2 de la DA 4ª del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional estableix que la classificació dels llocs reservats a funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional en els municipis de gran població s'efectuarà per la comunitat autònoma corresponent.

3. L'article 5 d'aquest Reial decret 128/2018, que estableix la separació entre les funcions de tresoreria i les de gestió i recaptació. I l'article 2 de la mateixa norma, que reserva aquestes funcions a personal funcionari de l'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional.

4. L'article 27.1 del Reial decret 128/2018, estableix que els llocs de treball reservats a funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional s'han de proveir per concurs de mèrits, que serà el sistema normal de provisió.

5. Excepcionalment, l'article 45.1 del Reial decret 128/2018 permet que es pugui optar pel sistema de provisió de lliure designació en aquelles entitats locals incloses en l'article 92 bis 6 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril. I quan es tracti de llocs de feina que tenguin assignades funcions dels articles 4 i 5, serà necessària autorització expressa de l'òrgan competent de l'Administració General de l'Estat amb acreditació de les circumstàncies excepcionals que justifiquen aquest sistema, el caràcter directiu i l'especial responsabilitat. A més, l'apartat 2 de l'article 45 esmentat, estableix la prèvia modificació de la relació de llocs de feina i la comunicació a l'òrgan competent de la comunitat autònoma als efectes de la classificació del sistema de provisió.

6. L'article 1.2 del Decret 2/2017, de 13 de gener, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments de provisió de llocs de treball de les entitats locals de les Illes Balears reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, que estableix que el nivell de coneixement de la llengua catalana que s'exigeix amb caràcter general és el nivell B2, sens perjudici que les entitats locals puguin exigir el requisit del coneixement de la llengua catalana corresponent al certificat de nivell C1 per a qualsevol forma de provisió de llocs de treball reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, quan estigui previst en la relació de llocs de treball o ho acordi l'òrgan competent.

7. L'article 45.1 a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que en tot cas els actes administratius han de ser objecte de publicació, i aquesta té els mateixos efectes que la notificació, quan tengui per destinataris una pluralitat indeterminada de persones.

8. L'article 2.2.b) del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, mitjançant la Direcció General de Relacions Institucionals i Cooperació Local.

Proposta de resolució

Propòs a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat que dicti una resolució en els termes següents:

1. Classificar el lloc de treball de director de Gestió Tributària de l'Ajuntament de Palma, reservat a funcionaris d'Administració Local  amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'Intervenció-Tresoreria com de categoria d'entrada i categoria superior.

2. Classificar com de lliure designació el sistema de provisió d'aquest lloc de director de Gestió Tributària de l'Ajuntament de Palma.

3. Anotar en el Registre Integrat de Personal Funcionari d'Administració Local amb Habilitació de Caràcter Nacional la creació de la plaça de director de l'òrgan de Gestió Tributària de l'Ajuntament de Palma.

4. Publicar la resolució que es dicti en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i notificar-la a l'Ajuntament de Palma i al Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d'aquesta comunitat autònoma.

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

(Signat ekectrònicament el 31 de maig de 2023)

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez

(Signat electrònicament el 30 de maig de 2023)

El director general proposant Francesc Miralles Mascaró