Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 338979
Aprovació definitiva de la Modificació núm. 3 del Pla territorial insular de Mallorca (MD3PTIM)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Consell Insular de Mallorca, en sessió de dia 11 de maig de 2023, ha acordat:

Primer.- Resoldre les al·legacions presentades dins el tràmit publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 180 de 30 de desembre de 2021, amb relació a l'Acord del Ple del Consell Insular de Mallorca de dia 29 de desembre de 2021, d'aprovació inicial de la modificació núm. 3 del Pla territorial insular de Mallorca (MD3PTIM), en el sentit recollit als informes de resposta individualitzada que hi consten a l'expedient i que es resumeixen succintament a continuació:

AL·LEGACIONS DE PARTICULARS

Codi

Registre EntradaNúm.

Data Entrada

Al·legant

Síntesi al·legació

Sentit de la resposta

A-01

467/2022

05/01/2022

J.O.M.

Sol·licita que no es modifiquin els límits de l'Àrea de Desenvolupament Urbà del vigent Pla Territorial en el plànol núm. 724-7, pel que fa a sòl urbà al nord-est des Pas de Vallgornera. S'entén que se n'ha modificat el límit i que aquest reajustament és erroni. Adjunta documentació gràfica que ho acredita.

Estimada

A-02

1278/2022

13/01/2022

S.M.M.

Sol·licita que no es modifiquin els límits de l'Àrea de Desenvolupament Urbà del vigent Pla Territorial en el plànol núm. 724-7, pel que fa a sòl urbà al nord-est des Pas de Vallgornera. S'entén que se n'ha modificat el límit i que aquest reajustament és erroni. Adjunta documentació gràfica que ho acredita.

Estimada

A-03

3133/2022

27/01/2022

A.S.M. i M.R.M.

 

a) Que es mantingui la distinció actual existent entre les àrees de transició de creixement (AT-C) i les Àrees de Transició d'Harmonització (AT-H).b) De manera subsidiària (en cas que es desestimi la sol·licitud), se sol·licita que la parcel·la 832 de la zona Sud del polígon 7 de rústica de Manacor segueixi sent sòl adequat per a creixements de sòl urbà industrial.

Estimada parcialment b)

A-04

5663/2022

09/02/2022

PI – Proposta per les Illes Balears

1. Manifesta que la prioritat és que els planejaments municipals s'adaptin a la planificació territorial.2. Demana la supressió dels creixements residencials en zones turístiques. (Normes 6.2.ei 7.3)3. Sol·licita que es restableixin els dos tipus d'àrees de Transició 4. Demana (DTª 11) que el percentatge de sòl impermeable no s'apliqui en cas d'aparcaments subterranis a la parcel·la. 5. Insisteix en el desenvolupament de la regulació del paisatge, exigeix ​​una tramitació més extensa i clarificar l'elaboració i l'aprovació de catàleg del paisatge i les seves directrius. Demana simplificar la Norma 7 bis. I un règim transitori per als PGM ja aprovats inicialment.6. Manifesta el seu acord amb la reducció del potencial de creixement,

Estimada parcialment:1,4,5

A-05

3,27

14/02/2022

M.C.C.

Se sol·licita modificacions en la delimitació de les APR d'incendis i d'erosió sobre determinades parcel·les a es Murterar (TM Alcúdia). Sol·licita en determinades parcel·les del plànol 671-3 (Àrees de desenvolupament urbà i categories de sòl rústic), no es qualifiquin amb restriccions de riscos, tant en aplicació de l'APR d'incendis com pel que fa al risc d'erosió.

Desestimada

A-06

8280/2022

22/02/2022

E.O.C. i M.M.A.

L'al·legant assenyala, en relació amb la parc. 221, pol. 9 del TM de Camps que la MPTIM assigna a aquesta finca com a sòl de règim general forestal (SRRF) i que es tracta d'un error del PTIM aprovat el desembre de 2004. Al·lega que aquest error ja es va reconèixer en resposta a les al·legacions que va fer a la M2PTIM.

Estimada

A-07

8781/2022

23/02/2022

Junta de Compensació Auximasa

Se sol·licita que el Sector VII Auximasa de la urbanització Ses Palmeres es consideri també a la cartografia del PTIM com a sòl urbanitzable i no com a AT. Tot això sobre la base que el sector no es troba en els supòsits desclassificatoris de la disposició addicional setzena de la llei 12/2017, d'Urbanisme de les Illes Balears, el decret llei 9/2020 de 25 de maig, de mesures urgents de protecció del territori de les Illes Balears, ni pels establerts a la llei 4/2008, de mesures urgents per a un desenvolupament territorial sostenible a les Illes Balears.

Estimada

A-08

8784/2022

23/02/2022

Junta de Compensació Auximasa

Se sol·licita que el Sector VII Auximasa de la urbanització Ses Palmeres es consideri també a la cartografia del PTIM com a sòl urbanitzable i no com a AT. Tot això sobre la base que el sector no es troba en els supòsits desclassificatoris de la disposició addicional setzena de la llei 12/2017, d'Urbanisme de les Illes Balears, el decret llei 9/2020 de 25 de maig, de mesures urgents de protecció del territori de les Illes Balears, ni pels establerts a la llei 4/2008, de mesures urgents per a un desenvolupament territorial sostenible a les Illes Balears.

Estimada

A-09

8873/2022

24/02/2022

Urnova SL

Sol·licita que no es desclassifiqui la UA d'Alaró a partir de les justificacions següents: - Denuncia errors tècnics a la fitxa de la UE-3 d'Alaró que sustenten la possibilitat de considerar que la connexió amb sòl urbà completament consolidat és inferior a 2/ 3.- Argumenta mitjançant un informe que més del 50% del perímetre està en contacte amb sòl urbà.- Denúncia que en tot cas el no desenvolupament d'aquesta UA és conseqüència de la inactivitat municipal en no adaptar el PGM.

Desestimada

A-10

9100/2022

24/02/2022

Junta de Compensació Auximasa

Se sol·licita que el Sector VII Auximasa de la urbanització Ses Palmeres es consideri també a la cartografia del PTIM com a sòl urbanitzable i no com a AT. Tot això sobre la base que el sector no es troba en els supòsits desclassificatoris de la disposició addicional setzena de la llei 12/2017, d'Urbanisme de les Illes Balears, el decret llei 9/2020 de 25 de maig, de mesures urgents de protecció del territori de les Illes Balears, ni pels establerts a la llei 4/2008, de mesures urgents per a un desenvolupament territorial sostenible a les Illes Balears.

Estimada

A-11

9236 / 2022

25/02/2022

Col. Oficial Enginyers de Camins

Exposa problemes puntuals d´accés a la documentació. Comparteix l'eliminació de les àrees de transició de creixement i que quedi a disposició de l'autonomia municipal. Sol·licita:

a) Assenyala la inexistència de dades de mesurament de diversos tipus de superfícies regulades per la MD3PTIM.

b) Sol·licita que es permeti de forma condicionada l'ús d'habitatge a zones ANEI, ARIP-B i AT-C., i la possibilitat de la seva ampliació.

c) Critica la prohibició del formigó i l'aglomerat asfàltic als accessos, a més de altres consideracions en relació a les plaques solars,

e) Sol·licita que es posi tota la documentació a l'abast del públic i que es justifiquin “adequadament” les modificacions realitzades a la Cartografia.

Estimada parcialment:

 a) e)

A-12

9875/2022

02/03/2022

M.B.B.

Sol·licita que no es desclassifiqui la UA d'Alaró a partir de les justificacions següents: - Denuncia errors tècnics a la fitxa de la UE-3 d'Alaró que sustenten la possibilitat de considerar que la connexió amb sòl urbà completament consolidat és inferior a 2/ 3.- Argumenta mitjançant un informe que més del 50% del perímetre està en contacte amb sòl urbà.- Denúncia que en tot cas el no desenvolupament d'aquesta UA és conseqüència de la inactivitat municipal en no adaptar el PGM.

Desestimada

A-13

9846/2022

02/03/2022

Coltur SL

Sol·licita que no es desclassifiqui la UA d'Alaró a partir de les justificacions següents: - Denuncia errors tècnics a la fitxa de la UE-3 d'Alaró que sustenten la possibilitat de considerar que la connexió amb sòl urbà completament consolidat és inferior a 2/ 3.- Argumenta mitjançant un informe que més del 50% del perímetre està en contacte amb sòl urbà.- Denúncia que en tot cas el no desenvolupament d'aquesta UA és conseqüència de la inactivitat municipal en no adaptar el PGM.

Desestimada

A-14

10422/2022

04/03/2022

R.G.G.

Sobre la parcel·la parc. 39, pol.15 del TM de Son Servera, s'assenyala que hi ha discrepàncies entre la M3PTIM i les NNSS de Son Servera pel que fa a que les NNSS no inclouen aquesta parcel·la a la capa APR-Risc d'Incendis. Sol·licita que es mantingui el criteri de les NNSS o que se n'exclogui la part de la parc. en què no hi ha vegetació, i es revisi la delimitació de l'APR-Risc d'Erosió.

Desestimada

A-15

10480/2022

04/03/2022

G.N.A.

Pel que fa a la finca amb referència cadastral 7395060ED1779N0001RB, l'al·legant manifesta la discrepància amb la classificació i categorització aprovada pel PGOU de Manacor. I sol·licita sigui considerada com a sòl urbà.

Desestimada

A-16

10802/2022

07/03/2022

Alabern & Alabern SL

Sol·licita:

a) En relació amb la norma 14, que la MOD3PTIM delimiti les APR d'Incendis a una escala més detallada, anotant elements físics fàcilment identificables.

b) Que s'inclogui un article on s'especifiqui que les APR de risc d'incendis hauran de ser aquelles que s'aprovin al Pla General de Defensa d'incendis, que estigui en vigor o qualsevol altre document que detalli les APR d'incendis que siguin aplicables.

c) Que no s'inclogui el nucli rural de Son Font en cap àrea risc d'incendis.

Desestimada

A-17

10840 / 2022

07/03/2022

AMB

Demana que es rectifiqui la delimitació de la franja de 500 metres de l'APT de costes d'acord amb la línia de Ribera del mar fixada a l'Ordre ministerial de 15 d'abril del 2021.

Estimada

A-18

10847 / 2022

07/03/2022

Assoc. Veïns i Amics d'Es Trenc

Sol·licita l'actualització de la línia del DPTM de la zona Trenc-Salobrar conforme al límit oficial que ha estat modificada legalment el 2021.

Estimada

A-19

11019/2022

07/03/2022

Junta de Compensació Pol. Montuïri

Sol·licita que no es desclassifiqui el sector de sòl industrial.

 a) Assenyala que el polígon no entra en els supòsits de desclassificació fixats pel DL 9/2020. paisatgística no és suficient

Desestimada

A-20

11030/2022

07/03/2020

Guillermo Durán Inversiones SA

Sobre la pol 77-01 de Ses Calafates de lTM de Palma. Manifesta que la MOD3PTIM només aplica les disposicions legals vigents sobre SUNP de més de 8 anys sense PAU aprovat inicialment abans de la LUIB i per tant desclassifica aquest polígon, Manifesta que la revisió del PGM de Palma aprovat inicialment el 28/10/2021 qualifica el Pol 77-01 com a sòl urbanitzable i que l'anomena SUB 77-01. Assenyala que ambdós aspectes són coneguts oficialment, per això: Demana que si bé efectivament la MPTIM podria assenyalar aquest sector com a desclassificat (en exercici de les seves competències sobre OT i compliment de la legislació, això sigui sense perjudici i sense que aquest reconeixement condicioni la decisió municipal respecte a la classificació en el procés de revisió del PGM de Palma.

Estimada

A-21

11134/2022

08/03/2022

Entitat Urbanística Nucli Rural Son Font

Sol·licita: 

a) En relació amb la norma 14, que la MOD3PTIM delimiti les APR d'Incendis a una escala més detallada, anotant elements físics fàcilment identificables.

b) Que s'inclogui un article on s'especifiqui que les APR de risc d'incendis hauran de ser aquelles que s'aprovin al Pla General de Defensa d'incendis, que estigui en vigor o qualsevol altre document que detalli les APR d'incendis que siguin aplicables.

c) Que no s'inclogui el nucli rural de Son Font en cap àrea risc d'incendis.

Desestimada

A-22

11137/2022

08/03/2022

Victòria Property Develop España SL

Sol·licita:

a) En relació amb la norma 14, que la MOD3PTIM delimiti les APR d'Incendis a una escala més detallada, anotant elements físics fàcilment identificables.

b) Que s'inclogui un article on s'especifiqui que les APR de risc d'incendis hauran de ser aquelles que s'aprovin al Pla General de Defensa d'incendis, que estigui en vigor o qualsevol altre document que detalli les APR d'incendis que siguin aplicables.

c) Que no s'inclogui el nucli rural de Son Font en cap àrea risc d'incendis.

Desestimada

A-23

11151/2022

08/03/2022

Propietaris SUNP Puigdorfila Sud

Sobre l'àmbit del SUNP-24-01 SÓN PUIGDORFILA SUD del vigent PGOU de Palma: Manifesta que el sector no s'ha desenvolupat urbanísticament per causes alienes als titulars. L'aprovació del PGM Palma 1998 desclassificava el sector sud SUNP 24-01, i va ser anul·lada per una sentència que va ser aplicada el 2006 (modificació del PGOU de Palma). El PGOU de Palma es va haver d'adaptar al PTIM i va ser aprovat per silenci administratiu (BOIB de 3-08-2006), però aquesta aprovació va ser suspesa en una interlocutòria de 15 febrer de 2007, per la qual cosa fins al 25-10-2014 no es va aprovar la modificació i la seva adaptació al PTIM. Per tot això, la inacció privada no ha sumat 8 anys i per això no es troba dins dels supòsits de desclassificació genèrica del DL 9/2020, ja que no ha transcorregut el termini de 8 anys de vigència exigit per l'art. 3.

Estimada

A-24

11370/ 202211372 / 202211377 / 2022

08/03/2022

M.T.N.

L'al·legant sol·licita que la parcel·la situada al carrer Major, núm. 73 del TM de Lloret de Vistalegre es consideri des del PTIM com a sòl urbà, tot i que no està considerada com a tal per la DSU vigent. Conclou sol·licitant incloure la parcel·la de Carrer Major nº73 a la delimitació de l'ADU de Lloret.

Desestimada

A-25

11369 / 2022

08/03/2022

M.V.T. i M.V.T.

S'al·lega en referència a la parc. 11 del pol.35 de Llucmajor (S'Allapasseta) i la consideració com a sòl de rústic general forestal a causa d'un error tècnic cartogràfic. Mostra l'error amb una superposició d'ortofoto i cartografia del PTIM, on es visualitza un "desplaçament" amb problemes de georeferenciació tant de SRGF com de SRG. Se sol·licita la correcció de l'error.

Estimada

A-26

11430 / 2022

08/03/2022

J.M.B.

Sol·licita que es mantingui com a ADU una zona (illetes 03534, 05523 i 06529 del cadastre de Campos, al Camí Vell de Ciutat) que està al sector Industrial I , que ha estat desclassificat per la DA 16a de la Llei 12/2017, apartat 2). Ho justifica segons la disponibilitat de serveis i el grau de consolidació. Conclou sol·licitant que aquests terrenys es mantinguin com a àrea de desenvolupament urbà, sens perjudici de la desclassificació de la resta del sector d´urbanitzable.

Desestimada

A-27

11436 / 2022

08/03/2022

M.A.C.

Demana que s'elimini a la cartografia base del PTIM un camí ja que no tenen la consideració de carretera. sobre un camí sense consideració de carretera. i considera que és una errada. Manifesta que en aquest element no hi ha servitud de qualsevol altre dret similar de caràcter civil, per la qual cosa no s'hauria de reconèixer com a camí públic

Desestimada

A-28

11472 / 2022

09/03/2022

MIRADOR D'ES TRENC. SL

En relació amb el sector THM II a Sa Ràpita (TM Campos). Considera que la desclassificació dels sòls del Sector Son Durí II (THM II) és improcedent, ja que causa un dany efectiu als propietaris del sòl. Que la M3PTIM no és una transposició documental, ja que opera una desclassificació de sòls. Que la Llei 12/2017 no va desclassificar els sòls de cap sector. Que les circumstàncies fàctiques que han impedit el desenvolupament d'aquest sector no es poden considerar imputables a la propietat .Per tot això sol·licita que es mantingui la classificació del sector THM II, sense transformar-lo en sòl rústic.

Desestimada

A-29

11492 / 2022

09/03/2022

M.P.M.

En relació amb la finca Bèlldeport inclosa a l'AIP-I “Entorn de la Reial”. Demana que a la fitxa de l'AIP-I l'assecar de la Reial es permeti l'ús d'equipament docent.

Estimada

A-30

11495 / 2022

09/03/2022

M.T.N

L'al·legant sol·licita que la parcel·la situada al carrer Major, núm. 73 del TM de Lloret de Vistalegre es consideri des del PTIM com a sòl urbà, tot i que no està considerada com a tal per la DSU vigent. Conclou sol·licitant incloure la parcel·la de Carrer Major nº73 a la delimitació de l'ADU de Lloret.

Desestimada

A-31

11529 / 2022

09/03/2022

G.C.N.

Pel que fa a la parc. 45 del pol. 60 a TM Palma (zona Bellavista).

Sol·licita: Que mantingui la consideració de sòl urbà.

(aparentment es tracta d'una al·legació al PGO de Palma en tramitació)

Estimada parcialment

(es manté el planejament vigent avui)

A-32

11544 / 2022

09/03/2022

B.V.

Sol·licita: a) En relació amb la norma 14, que la MOD3PTIM delimiti les APR d'Incendis a una escala més detallada, anotant elements físics fàcilment identificables. b) Que s'inclogui un article on s'especifiqui que les APR de risc d'incendis hauran de ser aquelles que s'aprovin al Pla General de Defensa d'incendis, que estigui en vigor o qualsevol altre document que detalli les APR d'incendis que siguin aplicables. c) Que no s'inclogui el nucli rural de Son Font en cap àrea risc d'incendis.

Desestimada

A-33

11546 / 2022

09/03/2022

M.V.

Sol·licita:

a) En relació amb la norma 14, que la MOD3PTIM delimiti les APR d'Incendis a una escala més detallada, anotant elements físics fàcilment identificables.

b) Que s'inclogui un article on s'especifiqui que les APR de risc d'incendis hauran de ser aquelles que s'aprovin al Pla General de Defensa d'incendis, que estigui en vigor o qualsevol altre document que detalli les APR d'incendis que siguin aplicables.

c) Que no s'inclogui el nucli rural de Son Font en cap àrea risc d'incendis.

Desestimada

A-34

11548 / 2022

09/03/2022

E.S.

Sol·licita:

a) En relació amb la norma 14, que la MOD3PTIM delimiti les APR d'Incendis a una escala més detallada, anotant elements físics fàcilment identificables.

b) Que s'inclogui un article on s'especifiqui que les APR de risc d'incendis hauran de ser aquelles que s'aprovin al Pla General de Defensa d'incendis, que estigui en vigor o qualsevol altre document que detalli les APR d'incendis que siguin aplicables.

c) Que no s'inclogui el nucli rural de Son Font en cap àrea risc d'incendis.

Desestimada

A-35

11549 / 2022

09/03/2022

N.S.C.

Sol·licita:

a) En relació amb la norma 14, que la MOD3PTIM delimiti les APR d'Incendis a una escala més detallada, anotant elements físics fàcilment identificables.

b) Que s'inclogui un article on s'especifiqui que les APR de risc d'incendis hauran de ser aquelles que s'aprovin al Pla General de Defensa d'incendis, que estigui en vigor o qualsevol altre document que detalli les APR d'incendis que siguin aplicables.

c) Que no s'inclogui el nucli rural de Son Font en cap àrea risc d'incendis.

Desestimada

A-36

11550 / 2022

09/03/2022

C.B.

Sol·licita:

a) En relació amb la norma 14, que la MOD3PTIM delimiti les APR d'Incendis a una escala més detallada, anotant elements físics fàcilment identificables.

 b) Que s'inclogui un article on s'especifiqui que les APR de risc d'incendis hauran de ser aquelles que s'aprovin al Pla General de Defensa d'incendis, que estigui en vigor o qualsevol altre document que detalli les APR d'incendis que siguin aplicables.

c) Que no s'inclogui el nucli rural de Son Font en cap àrea risc d'incendis.

Desestimada

A-37

11551 / 2022

09/03/2022

EL..

Sol·licita:

a) En relació amb la norma 14, que la MOD3PTIM delimiti les APR d'Incendis a una escala més detallada, anotant elements físics fàcilment identificables.

b) Que s'inclogui un article on s'especifiqui que les APR de risc d'incendis hauran de ser aquelles que s'aprovin al Pla General de Defensa d'incendis, que estigui en vigor o qualsevol altre document que detalli les APR d'incendis que siguin aplicables.

 c) Que no s'inclogui el nucli rural de Son Font en cap àrea risc d'incendis.

Desestimada

A-38

11553 / 2022

09/03/2022

S.T.

Sol·licita:

a) En relació amb la norma 14, que la MOD3PTIM delimiti les APR d'Incendis a una escala més detallada, anotant elements físics fàcilment identificables.

b) Que s'inclogui un article on s'especifiqui que les APR de risc d'incendis hauran de ser aquelles que s'aprovin al Pla General de Defensa d'incendis, que estigui en vigor o qualsevol altre document que detalli les APR d'incendis que siguin aplicables.

c) Que no s'inclogui el nucli rural de Son Font en cap àrea risc d'incendis.

Desestimada

A-39

11555 / 2022

09/03/2022

M.O.N

Sol·licita:

a) En relació amb la norma 14, que la MOD3PTIM delimiti les APR d'Incendis a una escala més detallada, anotant elements físics fàcilment identificables.

b) Que s'inclogui un article on s'especifiqui que les APR de risc d'incendis hauran de ser aquelles que s'aprovin al Pla General de Defensa d'incendis, que estigui en vigor o qualsevol altre document que detalli les APR d'incendis que siguin aplicables.

 c) Que no s'inclogui el nucli rural de Son Font en cap àrea risc d'incendis.

Desestimada

A-40

11556 / 2022

09/03/2022

PL..

Sol·licita:

a) En relació amb la norma 14, que la MOD3PTIM delimiti les APR d'Incendis a una escala més detallada, anotant elements físics fàcilment identificables.

b) Que s'inclogui un article on s'especifiqui que les APR de risc d'incendis hauran de ser aquelles que s'aprovin al Pla General de Defensa d'incendis, que estigui en vigor o qualsevol altre document que detalli les APR d'incendis que siguin aplicables.

 c) Que no s'inclogui el nucli rural de Son Font en cap àrea risc d'incendis.

Desestimada

A-41

11559 / 2022

09/03/2022

J.R.H.

Sol·licita:

a) En relació amb la norma 14, que la MOD3PTIM delimiti les APR d'Incendis a una escala més detallada, anotant elements físics fàcilment identificables.

 b) Que s'inclogui un article on s'especifiqui que les APR de risc d'incendis hauran de ser aquelles que s'aprovin al Pla General de Defensa d'incendis, que estigui en vigor o qualsevol altre document que detalli les APR d'incendis que siguin aplicables.

c) Que no s'inclogui el nucli rural de Son Font en cap àrea risc d'incendis.

Desestimada

A-42

11568 / 2022

09/03/2022

A.C.C.

En relació amb la parcel·la 8 del polígon 1 Camp de Mar a Port de Sóller. Demana que es torni a declarar SUNP.

Desestimada

A-43

11572 / 2022

09/03/2022

ANS

fa referència a la parcel·la 636, pol.1 de Santa Eugènia. Sol·licita que els plànols que delimiten les APR d'erosió s'adaptin a l'informe emès per la Direcció General de Recursos Hídrics, excloent-ne la part inferior de la parcel·la esmentada del risc d'Erosió.

Estimada

A-44

11628 / 2022

09/03/2022

Grup de consellers del Partit Popular del Consell de Mallorca.

És una al·legació extensa i detallada. Sintèticament sol·licita: 1 a 4. La retirada del document de tot allò que no sigui una adaptació puntual a la normativa sobrevinguda (Decret Llei 9/2020 i Llei 2/2020)5. Replantejar la redacció de les Normes 7(bis) i 7(ter), ja que no s'assenyalen les directrius del paisatge a seguir clarament i queden a la lliure interpretació creant inseguretat jurídica i una tramitació més llarga i complexa per als agents i administracions, i que el desenvolupament normatiu hauria d'abordar. A més, es delega al Ple del Consell de Mallorca d'un desenvolupament normatiu que hauria d'estar inclòs dins del Pla Territorial amb el seu procediment d'aprovació.6. Sol·licita que el PGOU de Palma tingui exempció respecte a la Norma 54 relativa a aparcaments dissuasius. 7. Sol·licita corregir les xifres del Municipi de Selva de forma acord amb el seu PDSU i la DT 3a al Projecte de Delimitació del Sòl Urbà de Selva.8. Oposició a la DA 4a amb Montuïri al polígon industrial per ser decisió contrària al ple de l'ajuntament.9 i 10. Assenyala discrepàncies entre proposta de sectors del document aprovat inicialment i el document en tramitació de la Revisió del PGOU de Palma.11. Demana una revisió global de la cartografia del nou Pla territorial de manera global. Per discrepàncies entre al sòl rústic de règim general forestal (SRG-F) i la realitat, modificacions de l'APR incendis sense justificació, errors en l'actualització de la delimitació de costes i APT de Costes (ex. Salobrar de Campos), i errors en la translació del planejament actualitzat. 12. Sol·licita eliminar la referència a habitatges unifamiliars com a ús prohibit (apartat 3a de la Norma 19) en haver desaparegut les AT-C .13. Sol·licita tracte diferenciat als nuclis de població a la DT 14 sobre la Norma 6.14. Se sol·licita que s'inclogui el sector VII Auximasa dins del sòl urbanitzable.15. Sol·licita (en relació amb la norma 6 i el creixement) que no haurien de computar com a superfícies de nou creixement les destinades a equipaments i infraestructures públiques municipals i zones verdes públiques, així com tampoc computaran com a creixement els sistemes generals d'equipaments. Serveis i infraestructures i espais lliures públics.16. Sol·licita que la Norma 7 i la nova densitat mínima s'hagin d'exigir exclusivament amb els sectors urbanitzables no ordenats.17. Sol·licita eliminar a la norma 42.2 en relació amb la DT 11, la regulació sobre permeabilitat dels espais lliures públics perquè és d'autonomia municipal.18. Sol·licita l'eliminació de (Norma 54.3) qualsevol referència a la reducció d'ocupació dels espais públics dels centres urbans per vehicles o excepcionar-ne els dels residents.19. Demana aclariment sobre la norma 62 en relació amb el PDS de carreteres per entrar en conflictes entre la regulació municipal i la regulació insular i excepcionar expressament que aquests aparcaments dissuasius, creats pel Pla Insular d'aparcaments dissuasius, computen en el càlcul del creixement residencial, turístic o mixt del municipi on estiguin situats.20. Sol·licita la supressió de la DT 10, ja que s'ha complert el termini.21. Demana eliminar el paràgraf primer de la Norma 3. 5 i l'expressió de la prevalença de la versió en llengua catalana respecte de la castellana.22. Se sol·licita l'eliminació de l'apartat 5.d en matèria de contaminació lumínica a favor de la regulació per normativa urbanística dels ajuntaments. 23. Se sol·licita aclarir la redacció de l'apartat 3 de la Norma 7 per no generar confusió.24. Se sol·licita que a la cartografia del PTI es representi gràficament tots els equipaments i infraestructures.25. Se sol·liciten diverses correccions a la normativa:- Eliminar la referència de les AT-C a l'apartat 3.a de la norma 19- Eliminar l'apartat 3 de la norma 54 o afegir excepció per als residents,- Eliminar la DTª 10,- Eliminar el paràgraf primer de la Norma 3.

Estimada parcialment: 5, 7, 11, 13, 14, 16, 18 i 19

A-45

11726 / 2022

09/03/2022

Junta de Compensació Són Ametller II

Conclou sol·licitant que es mantingui la classificació del sector SUB 59-01 “Son Ametler” del municipi de Palma al Plànol núm. 1 com a àrea de desenvolupament urbà de sòl urbà o urbanitzable o apte per a la urbanització.

Estimada

A-46

11740 / 2022

09/03/2022

V.C.F.

Sol·licita que s'atorgui la classificació de Nucli Rural a la parcel·la 127 polígon 23 del TM de Palma, en base a: Que hi ha un greuge comparatiu amb la classificació urbanística de la finca confrontant NR-53-09 S'Olivaret, Que el confrontant Dipòsit Municipal de cotxes (antiga incineradora) causa un perjudici econòmic i ambiental sobre la parcel·la.

Desestimada

A-47

11757 / 2022

09/03/2022

Grup Mixt al Consell de Mallorca

Sol·licita: a) La redacció per part del Consell d'una Guia Metodològica d'Estudi de Paisatge, detallant els principis a incloure com a instrument per facilitar la tasca dels tècnics implicats. b) Introduir algun indicador relacionat amb el paisatge, com a elements del catàleg afectats .

Estimada parcialment (b)

A-48

11744 / 2022

09/03/2022

Associació Balear Immobiliària Nacional i internacional

Sol·licita:1. Que es diferenciïn les mesures que realment siguin de caràcter parcial o puntual sotmetent-se aquestes a un nou tràmit d'aprovació inicial, i les mesures d'abast integral o estructural per a ser tramitades com una revisió.2.- Que ens incloguin aspectes de competència municipal ( sòls amb pendent superior al 25%, DT 11a).3.- Es consideren com a àmbit de revisió: l'actualització de les APR d'incendis.4.- S'assenyalen alguns errors

Estimada parcialment 4

A-49

11776 / 2022

09/03/2022

PROINBA Associació de promotors immobiliaris de Balears (id A-48)

Sol·licita:1. Que es diferenciïn les mesures que realment siguin de caràcter parcial o puntual sotmetent-se aquestes a un nou tràmit d'aprovació inicial, i les mesures d'abast integral o estructural per ser tramitades com una revisió.2.- Que ens i incloguin aspectes de competència municipal ( sòls amb pendent superior al 25%, DT 11a).3.- Es consideren com a àmbit de revisió: l'actualització de les APR d'incendis.4.- S'assenyalen alguns errors

Estimada parcialment 5

A-50

11192 / 2022

08/03/2022

CEL BLAU DEL MEDITERRANI SL

a) Sol·licita que es protegeixi la Serra de Tramuntana.

b) Adjunta una documentació complexa sobre una denúncia de tancaments i edificacions a l'àmbit de Son Font.

Estimada parcialment a)

A-51

11818 / 2022

10/03/2022

ZORZAL CB

Sol·licita:

a) La qualificació de les parcel·les 583 i 584 del polígon 16 de Campos, en la seva totalitat, com a Sòl Rústic de Règim General en base a les seves característiques agràries i físiques,

 b) La qualificació del recinte 4 de la parcel·la 578, del Polígon 16 de Campos com a Sòl Rústic de Règim General en base a les seves característiques físiques i agràries.

Desestimada

A-52

11836 / 2022

10/03/2022

EDISTRIBUCIÓ XARXES DIGITALS SLU.

Sol·licita:

Que se simplifiqui la regulació de l'àmbit de l'AIP V Antiga Central Tèrmica d'Alcúdia. En concret que la superfície de zones verdes s'ubiqui segons determini i valori el futur Pla Especial que el PTIM i no en condicioni la localització en un espai concret.

Estimada

A-53

12005 / 2022

10/03/2022

ZORZAL CB

Sol·licita (al municipi d'Alaró): a) Se sol·licita que s'exclogui el recinte 2 de la parcel·la 213, de la delimitació d'APR d'Erosió i Lliscaments. b) Se sol·licita l'exclusió del recinte 2 de la parcel·la 382, de la delimitació com a APR d'incendis.

Estimada parcialment a)

A-54

12018 / 2022

10/03/2022

F.D.L.D.

Sol·licita:

a) Correccions en la tramitació del pla urbanístic d'Estellencs.

b) Millores en la tramitació, errors en la traducció i absències en referències a altres legislacions.

c) En relació amb l'AIP-VI Serra de Tramuntana, considera que la norma 48 és insuficient, i sol·licita unes normes d'aplicació més exigents.

d) Demana que la regulació sobre l'estratègia del paisatge sigui real i eficaç.

Estimada parcialment b), c) i d)

A-55

12042 / 2022

10/03/2022

Associació de Constructors de Balears

Sol·liciten:1.- A la DTª11, que el percentatge que s'ha de destinar a sòl permeable s'apliqui de forma proporcional i no esglaonada, i que s'implementi substituint el concepte impermeable per enjardinat. 2.- A la norma 7bis, que aquest integri el contingut en els instruments, tràmits, projectes i plànols ja previstos actualment.3.- A la DTª 14, que no es limiti el creixement a l'obligació d'esgotar en primer lloc els àmbits pendents d'executar. I que el càlcul es faci per nuclis de població.

Estimada parcialment. Alguns aspectes de l'1,2 i 3.

A-56

12112 / 2022

11/03/2022

ARCA

Sol·licita:1.- Sol·licita que es faci un mes d'ampliació en el tràmit d'exposició pública i una ronda de reunions amb els professionals tècnics de l'equip redactor.2.- Considera que cal un replantejament de la Modificació de PTI prevista incloent-hi les qüestions d'ordenació territorial actuals i que preocupen profundament a la població, cosa que exigirà una aprovació inicial nova o segona.3.- Proposa que el CIM encomani una tasca d'anàlisi exhaustiva per redactar les normes bàsiques d'aplicació plena i directa a tot el territori del AIP.4.- Considera que la MOD3PTIM ha de fer un esforç normatiu quant a les energies renovables.5.- Considera que el PTIM hauria d'adoptar una norma addicional referida a les visuals dels conjunts amb valor patrimonial.6.- Considera que ARCA i altres sectors i empreses haurien de ser inclosos en òrgans de naturalesa assessora o consultiva.7.- Que es corregeixin algunes errades detectades.

Estimada parcialment5 i 7.

A-57

12153 / 2022

11/03/2022

ENDESA

Sol·licita:

Modificar la redacció de la DTª 12 introduint com a situació transitòria respecte a l'adaptació a la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica, proposant la delimitació com a zones de desenvolupament prioritari per a la implantació d'energies renovables ( conforma a l'article 33 del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears).b) Sol·licita la possibilitat d'integrar aquest ús com a ús admès, i la seva implantació provisional als aparcaments, amb esment a la norma 54.3 d'aquest Pla, com a projecte únic i integral, i amb les condicions previstes als apartats anteriors. En aquest cas de projectes conjunts amb la implantació d'energia renovable, no serà necessària la incorporació prèvia al planejament urbanístic.”

Estimada parcialment b)

A-58

12362 / 2022

11/03/2022

PROPIETARIS SUNP PUIGDORFILA SUD

Sobre l'àmbit del SUNP-24-01 SÓN PUIGDORFILA SUD del vigent PGOU de Palma: Manifesta que el sector no s'ha desenvolupat urbanísticament per causes alienes als titulars: L'aprovació del PGM Palma 1998 desclassificava el sector sud SUNP 24-01, i va ser anul·lada per una sentència que va ser aplicada el 2006 (modificació del PGOU de Palma). El PGOU de Palma es va haver d'adaptar al PTIM i va ser aprovat per silenci administratiu (BOIB de 3-08-2006), però aquesta aprovació va ser suspesa en una interlocutòria de 15 febrer de 2007, per la qual cosa fins al 25-10-2014 no es va aprovar la modificació i la seva adaptació al PTIM. Per tot això, la inacció privada no ha sumat 8 anys i per això no es troba dins dels supòsits de desclassificació genèrica del DL 9/2020, ja que no ha transcorregut el termini de 8 anys de vigència exigit per l'art. 3.

Estimada

A-59

12567 / 2022

14/03/2022

Associació Defensa Paisatges d'Estellencs (DEFPAIES)

Sol·licita:1.- Qüestions generals i Estellencs. Desenvolupa crítiques sobre la regulació de Serra de Tramuntana i en concret sobre la redacció del Pla d'Estellencs. Exigeix evitar qualsevol creixement del nucli d'Estellencs i en reforça les al·legacions contra el procediment del nou PG. 2.- Qüestions formals: Escàs temps i procés de participació, i errors en la traducció.3.- Detecta deficiències en la relació del PTIM amb altres instruments d'ordenació i sobre energies renovables. Considera que el PTI és poc ambiciós en els temes d'energies renovables i en la protecció del paisatge natural i cultural, especialment a Serra de Tramuntana. 4.- En relació amb l'AIP-VI Serra de Tramuntana. Considera que la norma 48 és insuficient i sol·licita al CIM el desenvolupament d'unes normes aplicables específiques.5. - Pel que fa a l'estratègia del paisatge. Considera que els principis normatius són correctes, però que no seran eficaços. 6.- Assenyala la necessitat de remarcar la prelació de la LPHIB amb la LUIB

Estimada parcialment. Alguns aspectes de l'1,2, 4 i 5 .

A-60

13181 / 2022

16/03/2022

PROM. IBERO MEDITERRANEAS SA

Demana que es mantingui la classificació del Sector PT-2 El Pinaret, del Port de Pollença, com a sòl urbanitzable. Proposa així mateix que s'excloguin els terres del torrent de l'Arganell.

Desestimada

A-61

13865 / 2022

18/03/2022

PROMONTORIA COLISEUM REAL ESTATE SLU

Sol·licita que es mantingui la classificació del Sector com a Sòl Urbanitzable Programat el sector SUP 87-01 Puntiró de Palma. que el PGOU sí que està adaptat al PTI, la urbanització està executada en més d'un 80% i els terminis de l'execució s'han esgotat per causes imputables a l'Administració, per la qual cosa sol·licita que es mantingui al PTI com a ADDU.

Desestimada

A-62

14463 / 2022

10/03/2022

ENDESA

Sol·licita) Modificar la redacció de la DTª 12 introduint com a situació transitòria respecte a l'adaptació a la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica, proposant la delimitació com a zones de desenvolupament prioritari per a la implantació d'energies renovables ( conforma a l'article 33 del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears).b) Sol·licita la possibilitat d'integrar aquest ús com a ús admès, i la seva implantació provisional als aparcaments, amb esment a la norma 54.3 d'aquest Pla, com a projecte únic i integral, i amb les condicions previstes als apartats anteriors. En aquest cas de projectes conjunts amb la implantació d'energia renovable, no serà necessària la incorporació prèvia al planejament urbanístic.”

Estimada parcialment

A-63

15603 / 2022

28/03/2022

Comunitat de Regants d'Estellencs

Afirma que el cabdal d'aigua de la font va minvant any rere any, i aquest fet pareix que anirà augmentant al llarg dels anys, irreversiblement degut al canvi climàtic.

Sol·licita: Que a l'hora de fer un planejament s'han de considerar els recursos necessaris que són disponibles, per què és tingui present de cara al pla territorial.

Estimada amb relació a les futures previsions de planejament

A-64

19529 / 2022

13/04/2022

M.A.L.

Sol·licita que un camí particular al municipi de Montuïri (referència a Pol 8, parcel·les 22 i 271, amb referència cadastral 07038A00809021) i que figura com a públic a la cartografia base del PTIM, no tingui associat un APT de carreteres.

Estimada

A-65

28928 / 2022

24/05/2022

R.R.E.

Indica que els terrenys afectats pel que s'ha anomenat a la M3PTIM com a UA-2 són sòl urbà, sense trobar-se dins una unitat d'actuació. Per això sol·licita que no se n'accepti la reclassificació com a sòl rústic.

Desestimada per extemporània

A-66

72722 / 2022

22/12/2022

Grup de consellers del Partit Popular del Consell de Mallorca. (complementa anterior A-44))

Davant les informacions sobre la proposta d'incloure en aquesta modificació del Pla territorial una esmena per deixar sense efecte 26 variants i/o desdoblaments previstos al Pla director sectorial de Carreteres de Mallorca emparada en criteris mediambientals i de mobilitat sostenible. Es qüestiona la validesa de la mesura en tant que té caràcter indefinit, la considera inconnexa i no sotmesa a informació pública ni avaluació ambiental. Sol·licita que no s'hi inclogui i/o que es procedeixi a una aprovació inicial d'aquesta mesura.

Estimada parcialment. No com a mesura indefinida, sinó una suspensió temporal.

A-67

72914/2022

23/12/2022 Data de Reg. sortida: 09/03/2022

PORTVI SA

(cal entendre entrada el dia que consta al reg. Sortida)

Sol·licita:

a) Que s'exclogui la UE 11.2 de la modificació en tramitació per estar en tramitació a seu municipal i no reunir els requisits del DL 9/2020.

 

b) Revaluar de la capacitat d'allotjament turístic del PIAT a què fa referència la DA1a del DL 3/2022.

Desestimada

Segon.- Aprovar definitivament, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 10 de la Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial, la Modificació número 3 del vigent Pla territorial insular de Mallorca, amb l'objecte i abast que defineix la documentació tècnica incorporada a l'expedient, i que s'integra per: DOCUMENT 0: ÍNDEX DE DOCUMENTS; DOCUMENT I: MEMÒRIA, MEMÒRIA JUSTIFICATIVA i ESTUDI DE ECONÒMIC I FINANCER, ADDENDA MEMÒRIA, Annexos a la memòria: ANNEX M-1: PARTICIPACIÓ CIUTADANA, ANNEX M-2: QUADRE DE NORMATIVA COMPARADA, ANNEX M-3: CARTOGRAFIA DE PENDENTS; DOCUMENT II: NORMES D'ORDENACIÓ, NORMES D'ORDENACIÓ; DOCUMENT III: CARTOGRAFIA, Plànol 1: E 1:25.000 «Àrees de desenvolupament urbà i categories del sòl rústic» (AP), Plànol 2: E 1:25.000 «Àrees de Prevenció de Riscos» (AP); DOCUMENT IV: ANNEXOS: Modificació ANNEX I. Àrees de reconversió territorial (AP), Modificació ANNEX III. Àmbits d'intervenció paisatgística (AP), ANNEX IV. Àmbits modificats a l'empara pel Decret Llei 9/2020 (AP), ANNEX V. Indicadors de seguiment del PTIM (AP), ANNEX VI. Servituds aeronàutiques; DOCUMENT V: AVALUACIÓ AMBIENTAL ESTRATÈGICA DE LA MODIFICACIÓ Nº 3 DEL PTIM, EAE-1. ESTUDI AMBIENTAL ESTRATÈGIC, EAE-2. RESUM, EAE-3. ANNEXOS al EAE, EAE-3.1 ANNEX A CARTOGRAFIA AMBIENTAL, EAE-3.2 ALTRES ANNEXOS.

Tercer.- Encomanar al Departament de Territori la redacció del text consolidat de les normes d'ordenació del Pla territorial insular de Mallorca que incorporin les modificacions número 1, número 2 i número 3 aprovades definitivament, amb la finalitat de facilitar la comprensió del text vigent desprès de les respectives modificacions. D'aquest text consolidat se'n farà l'oportuna difusió.

Quart.- Publicar aquest acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, als efectes prevists a l'article 3.2 de la Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'Ordenació Territorial, tot assenyalant que l'entrada en vigor de la modificació aprovada definitivament es produeix a partir del dia següent a l'esmentada publicació, sense perjudici dels efectes derivats de l'acord de la seva aprovació inicial, en els termes legalment establerts.

Cinquè.- Notificar aquest acord a totes les persones que constin com a interessades dins del procediment administratiu, donant-los trasllat particularitzat de la resposta a les al·legacions que haguessin formulat.

 

Palma, el dia de la signatura electrònica (22 de maig de 2023)

La consellera executiva de Territori Maria Antònia Garcias Roig

Documents adjunts