Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
FUNDACIÓ PILAR I JOAN MIRÓ A MALLORCA
Núm. 351481
Procés selectiu cobertura plaça de direcció-gerència de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca
CONVOCATÒRIA I BASES PER A LA SELECCIÓ DE LA PLAÇA DE DIRECCIÓ-GERÈNCIA DE LA FUNDACIÓ PILAR I JOAN MIRÓ A MALLORCA 2023
Base 1. Finalitats, funcions i activitats de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca
Els Estatuts de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca (en endavant, la Fundació) foren aprovats a la sessió del seu Patronat del 5 d'abril de 2011 i pel Ple de l'Ajuntament en sessions del 19 d'abril i el 30 de juny de 2011, i publicats al BOIB núm. 181, de 3 de desembre de 2011. El seu article 5 estableix que “la Fundació té per objecte el foment i la difusió del coneixement artístic, facilitant la tasca creadora de futurs artistes, en íntima i constant col·laboració amb tots els sectors ciutadans, superant els esquemes museístics habituals amb una realitat cardinal, dinàmica, que expliqui vivencialment l'estètica de l'art contemporani”.
D'altra banda, el seu article 6 enumera les següents funcions de la Fundació:
Finalment, l'art. 7 estipula que “per a aconseguir els fins fundacionals la Fundació desenvolupa les activitats que el Patronat considera necessàries directament i/o en col·laboració amb altres entitats, institucions o persones, d'acord amb la normativa sobre fundacions”. Segons aquest article pot dur a terme, entre d'altres, les següents activitats:
Les activitats relacionades amb els fins fundacionals s'han de dur a terme segons les normes que les regulen específicament i obtenint, si escau, els permisos o les llicències pertinents.
El Patronat té llibertat a l'hora de determinar les activitats de la Fundació per a aconseguir els objectius o les finalitats esmentades anteriorment.
Base 2. Atribucions de la direcció-gerència
L'article 23 dels Estatuts de la Fundació estableix que en l'àmbit tècnic correspon a la direcció-gerència:
A continuació preveu que per a dur a terme les funcions de caràcter econòmic i administratiu li correspon:
Base 3. Règim de contractació i incompatibilitats
La persona designada per a ocupar la plaça que es convoca haurà de subscriure un contracte d'alta direcció, regulat pel Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, amb una durada de quatre anys i amb la possibilitat de pròrroga de dos anys com a màxim en períodes anuals, llevat de denúncia expressa per qualsevol de les dues parts formulada amb un mes d'antelació a la data del seu venciment.
La retribució s'estableix a la taula salarial de gerents d'ens públics depenents de l'Ajuntament de Palma i serà de 54.000 euros més 6.000 euros vinculats a l'acompliment d'objectius. Estarà sotmès al règim establert per la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
La seva dedicació a la Fundació serà a jornada completa de 40 hores setmanals. No podrà desenvolupar cap altra activitat laboral, mercantil o vinculada al comerç de l'art o col·leccionisme privat. Excepcionalment es podrà acceptar la seva participació en algun projecte extern a la Fundació, amb l'autorització de la Comissió de Govern.
Base 4. Requisits
Els/les candidats/tes han de complir els requisits següents:
a. Ser major d'edat i tenir la nacionalitat espanyola o la d'un país membre de la Unió Europea. En cas contrari, abans de subscriure el contracte haurà d'acreditar residència legal i permís de treball a les Illes Balears.
b. Disposar d'una titulació universitària de llicenciatura, grau o equivalent.
c.Tenir una trajectòria i experiència demostrable de gestió cultural, direcció o gestió de museus, centres d'art o espais culturals.
d. Acreditar coneixements en art modern i contemporani.
e. Acreditar coneixements de nivell C1 de les llengües catalana i anglesa. Si la persona candidata no té la nacionalitat espanyola i procedeix d'un país on l'idioma oficial no és el castellà haurà d'aportar el títol acreditatiu del domini de nivell C1 d'aquest idioma.
Per a facilitar l'acreditació dels coneixements de català exigits les persones que no disposin de la certificació oficial corresponent podran sol·licitar participar a la prova de nivell equivalent al C1 de català que es durà a terme per a determinar si la persona és apta o no apta només a l'efecte del que disposa aquest punt.
f. Presentar un projecte de funcionament de la Fundació per als pròxims quatre anys que inclogui els objectius a assolir, les línies bàsiques d'actuació, els criteris de feina i altres aspectes que es consideri adient aportar.
Els requisits s'hauran d'acreditar documentalment, amb l'excepció que s'estableix al punt e.
Base 5. Presentació de candidatures
5.1 Documentació
Els/les candidats/tes hauran d'aportar la documentació següent:
a.ANNEX I: Sol·licitud disponible a l'annex d'aquestes bases i al web de la Fundació miromallorca.com.
b.Document acreditatiu de la identitat i la nacionalitat, així com, si escau, els oportuns permisos de residència i de treball.
c.Acreditació de coneixements de nivell C1 de llengua catalana i anglesa en tots els casos i de llengua castellana si escau.
d.ANNEX II: índex i acreditació de la formació. S'ha d'aportar còpia simple dels documents acreditatius. Les còpies han d'anar enumerades seguint l'índex presentat.
e.ANNEX III: índex i acreditació de l'experiència. S'ha d'aportar còpia simple dels documents acreditatius i un certificat de vida laboral. Les còpies han d'anar enumerades seguint l'índex presentat.
f.Projecte de funcionament de la Fundació per als pròxims 4 anys.
Si la documentació es presenta en un idioma diferent al català o castellà s'haurà d'acompanyar amb una traducció a un d'aquests idiomes i una declaració responsable de compromís d'aportar la traducció jurada abans de la presa de possessió si la persona és la seleccionada.
La comissió de selecció sol·licitarà còpia autèntica de la documentació presentada a la persona proposada per a cobrir la plaça que es convoca. Podrà sol·licitar-la en qualsevol moment del procés a qualsevol de les candidatures si es considera necessari.
La comissió de selecció farà la valoració dels requisits i dels mèrits únicament a la vista de les còpies entregades dels documents presentats.
5.2 Forma de presentació
Per a respectar la confidencialitat de les candidatures la documentació s'haurà de presentar en un sol sobre tancat general que indiqui “Candidatura direcció-gerència FPJM 2023”. S'assignarà un codi a cada candidatura.
Aquest sobre general n'haurà de contenir dos més, identificats únicament amb les inscripcions “sobre A” i “sobre B”:
SOBRE A:
SOBRE B:
5.3. Termini i lloc de presentació
El termini de presentació de sol·licituds és de 30 dies hàbils comptats des de l'endemà que es publiqui aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), en horari de dilluns a divendres, de 9 a 14 h, a:
Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca –Departament d'Administració–
C. de Saridakis, 29. 07015 Palma (Illes Balears)
Les sol·licituds i la documentació també es podran presentar mitjançant correu certificat, justificant la data mitjançant el segell de l'oficina de Correus o qualsevol de les altres formes previstes per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Són responsabilitat exclusiva dels interessats les gestions necessàries perquè es rebi la documentació lliure de càrregues. No s'acceptaran documentacions que en comportin.
Presentar les sol·licituds fora de temps i/o forma implica no participar al procés selectiu.
En finalitzar el procés, des de l'endemà del nomenament de la persona seleccionada i fins a 30 dies naturals després, les persones interessades podran sol·licitar el retorn de la documentació aportada al procés de selecció.
Una vegada publicada aquesta convocatòria al BOIB els diferents anuncis i comunicacions es faran al web de la Fundació.
Base 6. Procés de selecció
6.1. Comissió de Selecció
La selecció de la persona per a ocupar la direcció-gerència de la Fundació serà a càrrec d'una comissió integrada per experts en la matèria i representants del Patronat de la Fundació:
La Comissió queda autoritzada per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el que no preveuen aquestes Bases.
6.2. Procediment
6.2.1. Primera fase: admissió i valoració de mèrits
La Comissió de Selecció revisarà la documentació presentada pels candidats/tes per verificar que compleixen els requisits establerts als punts 4 i 5 anteriors i es durà a terme, si escau, la prova de català esmentada a la base 4.
Es publicarà la relació de persones admeses i excloses.
A continuació es valoraran els mèrits de formació i experiència aportats per les persones admeses, fins a un màxim de 50 punts:
FORMACIÓ: fins a 25 punts
EXPERIÈNCIA fins a 25 punts
Es valorarà únicament l'experiència directament relacionada amb el que descriuen les bases als apartats 1 i 2 d'aquesta convocatòria i que hi sigui aplicable, en els següents aspectes:
6.2.2. Segona fase: valoració del projecte de funcionament
Es valorarà fins a un màxim de 35 punts.
La Comissió de Selecció valorarà el projecte de funcionament de la Fundació que es proposi per als pròxims quatre anys. Haurà d'incloure els objectius a assolir, les línies bàsiques d'actuació, els criteris de feina i d'altres aspectes que es consideri adient proposar, amb una extensió màxima de 10 fulls A4 (20 pàgines), lletra calibri, interlineat senzill, cos de lletra 12 i marges de 2,5 cm.
6.2.3. Tercera fase: entrevista
Es valorarà fins a un màxim de 15 punts.
La Comissió de Selecció publicarà el resultat de la primera i la segona fases i citarà els/les tres candidats/tes que hagin obtingut la puntuació més alta per a fer una entrevista, la finalitat de la qual és que la Comissió de Selecció pugui establir un diàleg per a contrastar amb l'aspirant aspectes vinculats al projecte o als mèrits acreditats, així com conèixer altres capacitats, fortaleses i debilitats d'interès per a la plaça que s'ha de cobrir.
En qualsevol cas, es convocarà l'aspirant amb un mínim de 48 hores d'antelació perquè pugui comparèixer davant la Comissió de Selecció.
6.2.4. Proposta
Una vegada feta l'entrevista la Comissió de Selecció publicarà la puntuació final d'aquesta fase i la proposta de contractació de la més ben valorada. Aquesta proposta raonada sobre la candidatura seleccionada s'elevarà a la Comissió de Govern de la Fundació perquè la prengui en consideració i acordi la contractació de la persona que ocuparà la Direcció-Gerència.
Si ho considera adient, la Comissió de Selecció podrà disposar que les persones que hagin passat a la tercera fase (entrevista) puguin ser proposades per a la Direcció-Gerència en cas de renúncia de la persona seleccionada en primer lloc.
La Comisió podrà declarar deserta la convocatòria de forma raonada quan les candidatures no tinguin un nivell de contingut i qualitat suficients per a les finalitats descrites a les presents bases.
Base 7. Confidencialitat
Es garanteix la confidencialitat de les candidatures durant el procés de selecció i una vegada finalitzat. Les publicacions relatives al procés es codificaran per a preservar l'anonimat dels/de les sol·licitants. Només es farà públic el nom de la persona candidata que resulti seleccionada.
Base 8. Acceptació de les Bases
La participació en aquest procés de selecció implica l'acceptació de les Bases publicades. La Comissió queda autoritzada per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre les decisions que calguin durant el procés per al bon ordre i resolució de tot el que no es previst en aquestes Bases.
Al web de la Fundació miromallorca.com es pot consultar tota la informació respecte d'aquest procés selectiu, que es regeix pels principis de mèrit, igualtat i no-discriminació.
Aquestes bases han estat aprovades per la Comissió de Govern de la Fundació a la sessió de 13 d'abril de 2023.
Per a consultes sobre aquest procés selectiu podeu adreçar-vos a l'email cultura@palma.cat
(Signat electrònicament: 25 de maig de 2023
El director tècnic de Cultura de l'Ajuntament de Palma
Secretari delegat de la Comissió de Govern de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca
Rafael Umbert Salas)
ANNEX I SOL·LICITUD
Nom:
Llinatges:
DNI/NIE/Passaport:
Telèfon/s de contacte:
Email:
EXPÒS,
Que compleixo tots els requisits exigits per a prendre part al procés selectiu de la plaça de direcció-gerència de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca, per això,
SOL·LICIT
Realitzar la prova específica de català (encerclau el que correspongui)
SI NO
Ser admès/admesa al procés selectiu per a la direcció-gerència de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca.
Lloc i data de la signatura:
Signatura:
ANNEX II MÈRITS FORMACIÓ
Nom:
Llinatges:
DNI/NIE/Passaport:
Telèfon/s de contacte:
Email:
DECLAR,
Que totes les dades i acreditacions que aporto son autèntiques o còpia de les autèntiques.
Que em comprometo a lliurar la documentació original o còpia autèntica en cas de ser designat/da per ocupar la plaça convocada o en el cas que la Comissió de Selecció ho requereixi per qualsevol altre motiu.
Lloc i data de la signatura:
Signatura:
MODEL ÍNDEX PRESENTACIÓ ACREDITACIÓ DE LA FORMACIÓ
Documents |
FORMACIÓ REGLADA punt 6.2.1. a i b. de les bases |
Hores/Crèdits |
1 |
|
|
2 |
|
|
... |
|
|
Documents |
FORMACIÓ NO REGLADA punt 6.2.1. c. de les bases |
Hores/Crèdits |
1 |
|
|
2 |
|
|
.... |
|
|
Documents |
CONEIXEMENTS ACREDITATS OBRA JOAN MIRÓ I PILAR JUNCOSA punt 6.2.1. d. de les bases |
|
1 |
|
|
2 |
|
|
... |
|
|
Documents |
PUBLICACIONS A L'ÀMBIT DE LA CULTURA CONTEMPORÀNIA punt 6.2.1. e. de les bases |
|
1 |
|
|
2 |
|
|
... |
|
|
Documents |
CONEIXEMENTS D'IDIOMES I PROCEDIMENT ADMINISTRATIU punt 6.2.1. f. de les bases |
|
1 |
|
|
... |
|
|
ANNEX III MÈRITS EXPERIÈNCIA
Nom:
Llinatges:
DNI/NIE/Passaport:
Telèfon/s de contacte:
Email:
DECLAR,
Que totes les dades i acreditacions que aporto son autèntiques o còpia de les autèntiques.
Que em comprometo a lliurar la documentació original o còpia autèntica en cas de ser designat/da per ocupar la plaça convocada o en el cas que la Comissió de Selecció ho requereixi per qualsevol altre motiu.
Que aporto un certificat de vida laboral
Lloc i data de la signatura:
Signatura:
MODEL ÍNDEX PRESENTACIÓ ACREDITACIÓ DE L'EXPERIÈNCIA
Document |
EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL |
---|---|
1 |
|
2 |
|
... |
|
(els annexes i les bases es troben disponibles a la web miromallorca.com)