Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FUNDACIÓ TEATRE PRINCIPAL D'INCA

Núm. 296936
Modificació de l’acord per l’establiment i modificació dels preus privats per les activitats i serveis que presti la Fundació Teatre Principal d’Inca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El patronat de la Fundació Teatre Principal d'Inca, en sessió ordinaria celebrada el dia 27 d'abril de 2023, aprovà la modificació de l'acord per a l'establiment i modificació dels preus privats per les activitats i serveis que presti la Fundació Teatre Principal d'Inca, amb el següent contingut literal:

MODIFICACIÓ DE L'ACORD PER L'ESTABLIMENT I MODIFICACIÓ DELS PREUS PRIVATS PER LES ACTIVITATS I SERVEIS QUE PRESTI LA FUNDACIÓ TEATRE PRINCIPAL D'INCA

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació.

1. El present acord té per objecte la regulació del règim jurídic dels recursos que obté la Fundació Teatre Principal d'Inca (en endavant Fundació) segons les normes de Dret privat i que tenen la consideració de preus privats.

2. El present acord és d'aplicació a tots els serveis i activitats que es prestin per la Fundació.

Article 2. Conceptes i tipologies de preus.

1. Són preus privats les contraprestacions pecuniàries percebudes per la Fundació amb motiu del lliurament de béns, la prestació de serveis o la realització d'activitats subjectes al Dret privat, que no tinguin el caràcter de coactius i sempre que existeixi o pugui existir oferta privada concurrent en el mercat de què es tracti.

S'entendrà que existeix o pot existir oferta privada concurrent quan no hi hagi impediment legal per a accedir com a oferent els serveis, béns o activitats al mercat corresponent.

2. Seran preus privats subvencionables, aquells que per raons de les persones destinatàries, pel tipus d'espectacle o per altres motius degudament motivats siguin inferiors als que s'acorden amb caràcter general a l'Annex 1.

3. Seran preus privats amb sobrecost aquells que per l'increment del cost del caixet, de les despeses associades per desenvolupar l'espectacle, per la popularitat o rellevància de l'esdeveniment o altres causes degudament motivades impliquin un preu superior als preus establerts en l'Annex 1 de la proposta de preus del present informe.

4. Seran preus privats reduïts:

4.1. Aquells que derivin de l'aprofitament o utilització de les sales i/o instal·lacions de la Fundació de l'Annex 2 els serà aplicable aplicable una reducció de fins el 100 % del preu. Aquesta reducció serà aplicada per raó de subjecte o d'objecte.

4.1.1. Per raó de subjecte: Aquelles persones i entitats amb domicili fiscal al municipi d'Inca obtendran una reducció del 25%.

4.1.2. Per raó de l'objecte: Aquelles activitats culturals o actes diversos que en funció de la seva tipologia, per les persones a les quals van dirigides, persones destinatàries, pel tipus d'espectacle, o per altres raons degudament motivades que ho justifiquin obtendran una reducció de fins 100%.

4.2. Aquells que derivin de la realització d'espectacles i activitats cultural referides a l'Annex I els serà aplicable una reducció de fins al 50% del preu establert d'acord amb l'article 3.2. Aquesta reducció serà aplicada per raó de subjecte o per circumstàncies objectives.

4.2.1. Per raó de subjecte:

En relació a l'edat de l'usuari: En els casos en que el preu establert de les activitats siguin iguals o superiors a 15 €, serà aplicable una reducció d'un 30% per aquelles persones menors de 30 anys i per aquelles persones majors de 65 anys.

En aquests casos, amb independència de que es pugui realitzar prèviament la reserva de l'esdeveniment de forma telemàtica, les entrades s'hauran de recollir personalment a la taquilla del Teatre presentant el document d'identitat o document oficial amb fotografia on consti l'edat de l'usuari.

En relació a condicions personals de l'usuari: En els casos en que el preu establert de les activitats siguin iguals o superiors a 15 € serà aplicable una reducció d'un 30% per aquelles persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, integrants de famílies nombroses i integrants de famílies monoparental.

En aquests casos, amb independència de que es pugui realitzar prèviament la reserva de l'esdeveniment de forma telemàtica, les entrades s'hauran de recollir personalment a la taquilla del Teatre presentant el document d'identitat i document oficial que acrediti la circumstància personal al·legada.

Pel caràcter de membre d'associacions balears dedicades o vinculades a les arts escèniques i estudiants de escoles oficials de música, dansa i teatre. Serà aplicable una reducció d'un 50% dels preus de les activitats referides a l'apartat 1.1 i 1.2 de l'Annex I adjunt als membres de l'Associació d'Actors i Actrius de les Illes Balears, l'Associació Professional de Dansa de les Illes Balears i l'Associació de dramaturgues i dramaturgs de les Illes Balears. La mateixa reducció resultara aplicable a aquells estudiants en actiu dels conservatoris i escoles de música i dansa oficials de les Illes Balears i de l'Escola Superior d'Art Dramàtic de les Illes Balears.

En aquests casos, amb independència de que es pugui realitzar prèviament la reserva de l'esdeveniment de forma telemàtica, les entrades s'hauran de recollir personalment a la taquilla del Teatre presentant el document d'identitat i document o carnet acreditatiu del caràcter d'associat o estudiant que s'al·lega.

4.2.2. Per circumstàncies objectives:

Reduccions per grups: serà aplicable una reducció d'un 20 % del preu establert de les activitats per aquells grups d'usuaris que estiguin integrats per 20 o més persones.

Reduccions per cicle d'activitats: es podran agrupar una serie de funcions o activitats i oferir-les conjuntament com a abonament per un cicle determinat. L'import d'aquest abonament es determinarà en funció del preu establert de cada actuació programada amb una reducció de fins un 30% sobre el total de la suma dels imports de les entrades corrents.

Per raó de baixa afluència d'usuaris: l'entitat podrà acordar una reducció en els preus fixats per a la realització d'espectacles i activitats culturals programades de conformitat amb l'Annex I de fins a un 50% en aquells supòsits en que les ventes siguin significativament inferiors a les esperades inicialment en una data pròxima a l'esdeveniment.

Aquesta reducció no tindrà efectes en aquelles compres prèviament pagades pels usuaris.

Seients amb visibilitat reduïda: l'entitat oferira les localitats que es considerin de visibilitat reduïda amb una reducció del preu aprovat d'un 30%, aquesta circumstància s'indicarà durant l'operació de selecció dels seients.

Les reduccions aplicables definides a aquest punt quart son mútuament excloents i per tant no procedeix la seva aplicació de forma simultània.

Article 3. Òrgans competents.

1. L'òrgan competent per l'acord d'establiment i revisió de la quantia dels preus privats és el Patronat de la Fundació.

2. L'òrgan competent per determinar: els preus de les activitats, dins les franges establertes a l'Annex 1, les activitats subvencionades, les activitats en sobrecost i els preus privats reduïts definits a l'article 2 apartat 4.1.2 referent a l'Annex 2 serà el President/a de la Fundació.

Article 4. Establiment i revisió.

1. Per a la determinació, revisió i actualització de les operacions subjectes als preus privats, així com de les quanties corresponents, haurà d'elaborar-se, per l'òrgan competent, un Informe tècnic/memòria comprensiva dels següents extrems:

a) Identificació i característiques dels béns, serveis o activitats retribuïts mitjançant preus privats.

b) Fonamentació de l'adequació del preu de mercat al dels preus proposats.

2. Amb caràcter previ a la creació o revisió dels preus privats serà preceptiu l'informe del Tresorer/a de la Fundació. A aquest efecte, es remetrà la proposta de preus privats, acompanyat de l'informe tècnic/memòria a què fa referència l'apartat anterior i de la documentació complementària que es consideri convenient.

3. Els preus privats es publicaran en el "Butlletí Oficial de les Illes Balears'', mitjançant ordre del President.

Article 5. Quantia.

1. La quantia dels preus privats haurà de cobrir, com a mínim, la totalitat dels costos econòmics del bé, servei o activitat prestats, llevat de les activitats a les que fa referència l'article 2.2 i 2.4.

Les quanties dels preus privats no inclouran l'Impost sobre el Valor Afegit, que serà repercutit als obligats al pagament segons els tipus vigents i, en el seu cas, de les exempcions que corresponguin, en funció de la naturalesa del bé, servei o activitat prestats.

2. Excepcionalment i pels casos prevists, previ informe favorable de la Tresoreria de la Fundació, i ateses les condicions i circumstàncies del mercat en el qual operin els preus privats, podran aplicar-se els preus subvencionables i els preus reduïts de l'article 2 per determinats esdeveniments i serveis.

3. L'actualització dels preus privats s'efectuarà pels òrgans competents a què es refereix l'article 3 i mitjançant el procediment de l'article 4, en consideració als costos econòmics de l'operació objecte de contraprestació i dels factors concurrents de l'oferta i de la demanda en el mercat corresponent sense subjecció a cap periodicitat ni a factors d'indexació oficial de referència per als ingressos de Dret públic.

Article 6. Gestió i cobrament.

1. La gestió i cobrament del preu es durà a terme baix la direcció Tresoreria de la Fundació.

2. Els deutes generats pel lliurament de béns o realització d'operacions subjectes a preus privats s'exigiran conforme a les normes de Dret privat que resultin d'aplicació, sense que pugui acudir-se al procediment administratiu de constrenyiment.

3. Per casos de força major, emergència pública o per una altra causa que sigui imputable a la Fundació no es pogués dur a terme l'esdeveniment o la prestació del servei, la Fundació procedirà d'ofici a la devolució dels imports abonats mitjançant resolució motivada de la Presidència de la Fundació, previ informe favorable de la Tresoreria de l'entitat.

Article 7. Control financer.

1. Els preus privats estaran sotmesos al règim de comptabilitat i al control financer en la modalitat d'auditoria, de conformitat al que s'estableix en la legislació d'hisenda de l'entitat on es trobi adscrita la Fundació en cada exercici.

2. El control financer es durà a terme baix la direcció de la Intervenció de la Fundació.

Article 8. Règim jurídic.

Els actes, negocis i, en general, relacions jurídiques que es derivin de les actuacions econòmiques dels òrgans, organismes i entitats oferents que gestionin contraprestacions qualificades com a preus privats, es regiran per les normes d'ordenació jurídica privada que resultin d'aplicació.

Disposició derogatòria única

Queden derogats aquells acords preexistents que s'oposin al present.

Disposició final única. Entrada en vigor.

La present ordre entrarà en vigor l'endemà al de la seva publicació en el "Butlletí Oficial de les Illes Balears ".

 

Document signat electrònicament (2 de maig de 2023)

El president de la Fundació Teatre Principal d'Inca (Virgilio Moreno Sarrió)

 

ANNEX 1 PROPOSTA DE PREUS PER ALS ESPECTACLES I ACTIVITATS CULTURALS PROGRAMATS AL TEATRE PRINCIPAL D'INCA

1.1. PREUS EN FUNCIÓ DE L'ACTIVITAT

ESPECTACLE

IMPORT

1.1

Activitats infantils i juvenils

Mínim 7,00 €

Màxim 15,00 €

1.2

Activitats per a adults1

Mínim 10,00 €

Màxim 45,00 €

1.3

Activitat cinematogràfica

Mínim 3,90 €

Màxim 6,00 €

1.4

Activitats escolars

Mínim 1,00 €

Màxim 3,00 €

1.2. PREUS DE LES ACTIVITATS PER A ADULTS

ESPECTACLE

IMPORT

Tarifa A

Actuacions que no superin els 5.000,00 € de contractació

Mínim 10,00 €

Màxim 15,00 €

Tarifa B

Actuacions que no superin els 7.500,00 € de contractació

Mínim 15,00 €

Màxim 20,00 €

Tarifa C

Actuacions que no superin els 10.000,00 € de contractació

Mínim 20,00 €

Màxim 25,00 €

Tarifa D

Actuacions que superin els 10.000,00 € de contractació

Mínim 25,00 €

Màxim 45,00 €

 

ANNEX 2 PROPOSTA DE PREUS PRIVATS PER L'APROFITAMENT I LA UTILITZACIÓ DELS ESPAIS I SERVEIS DEL TEATRE PRINCIPAL D'INCA

2.1. PREUS EN FUNCIÓ DELS DIFERENTS ESPAIS PER US GENÈRIC.

ESPAIS

IMPORT

2.1.1

Platea principal

2.000,00 €

2.1.2

Sala Petita

900,00 €

2.1.3

Espai Multifuncional (3a Planta)

600,00 €

2.1.4

Hall Platea principal

600,00 €

2.1.5

Hall entrada

300,00 €

2.1.6

Camerino individual

100,00 €

2.1.7

Camerino col·lectiu

150,00 €

2.1.8

Utilització de totes les sales i espais

4.000,00 €

2.2 PREUS PER L'APROFITAMENT DE LES INSTAL·LACIONS DESTINADES A RODATGES, FILMACIONS O SIMILARS AMB ÀNIMS LUCRATIUS.

TIPOLOGÍA

IMPORT

2.2.1

Preu/Dia difusió del producte àudio visual mitjançant xarxes socials o d'abast autonòmic

Increment 50% sobre preus apartat 2.1

2.2.2

Preu/Dia difusió del producte àudio visual amb abast nacional o internacional

Increment 100% sobre preus apartat 2.1

 

Preu contractació dia consecutiu fins a 13 (inclòs).

Preu Dia addicional=Preu dia*(1- (Dia addicional contractat *8%)

 Preu contractació dia consecutiu superior a 13

Preu dia addicional=Mitjana de preus dels 13 primer dies

2.3 PREUS I SERVEIS COMUNS A AMBDUES MODALITATS D'APROFITAMENT O UTILITZACIÓ D'ESPAIS.

TIPOLOGIA

IMPORT

2.3.1

Servei de producció, coordinació d'esdeveniments externs

11%* Base Imposable Pressupost esdeveniment

2.3.2

Suplerts o pagaments a compte d'esdeveniments externs

3%*Import Despesa suplerta o incorreguda per compte d'esdeveniment d'un tercer

2.3.3

Contractació de sales i espais a mitja jornada

 50 %* Preu

2.3.4

Dies per muntatge i desmuntatge de sales

50 % *Preus apartat 2.1