Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 296708
Convocatòria pluriennal de subvencions per a l’impuls de polítiques locals de joventut els anys 2023 – 2024 als ajuntaments de Mallorca fins a 52.000 habitants

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi: BDNS 691339  http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index

El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió que ha tengut lloc el dia 5 d'abril de 2023, ha aprovat el següent acord:

“El Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, a través de la Direcció Insular de Participació i Joventut, per acord de dia  5 d'abril de 2023  i d'acord amb els objectius fixats en el Pla Estratègic de Subvencions de l'any 2023 va aprovar una convocatòria pública d'acord amb l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada per acord del Ple de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB 96, de 4 d'agost de 2018).

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la present convocatòria és donar suport a les entitats locals perquè puguin desenvolupar polítiques actives de joventut, des de diferents àmbits, i promoure així el benefici sociocomunitari que suposa la implicació de les persones joves en la seva realitat immediata des d'un vessant institucional i recullen els objectius següents: 

  • Facilitar l'exercici de la ciutadania activa de la població jove a través de les iniciatives proposades a l'àmbit local.
  • Fomentar la implantació de serveis de dinamització i/o informació juvenil.
  • Impulsar el desenvolupament i l'aprovació dels Plans locals de Joventut i l'adequació dels existents com eines de planificació de les polítiques locals de joventut.

2. Beneficiaris

2.1. Ajuntaments de Mallorca, amb una població fins a 52.000 habitants, dividit en dues línies:

  • Línia 1 (L1): Ajuntaments de Mallorca, amb una població igual o inferior a 20.000 habitants i l'entitat local menor de Palmanyola.
  • Línia 2 (L2): Ajuntaments de Mallorca, amb una població superior a 20.000 habitants i inferior a 52.000 habitants.

Les dades referents a la població que es tindran en compte són les que consten a l'Institut d'Estadística de les Illes Balears (IBESTAT) a 1 de gener de 2021.

2.2. No poden acollir-se a l'ajuda econòmica les entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).

3. Naturalesa de les subvencions

Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes en l'Ordenança general de subvencions. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

4. Règim de compatibilitat amb altres ajuts o subvencions

D'acord amb el que es preveu en l'article 16 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, la subvenció atorgada és compatible amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol altra administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que l'import no sigui, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o conjuntament amb les altres subvencions, superi el cost de l'activitat que la persona beneficiària ha de dur a terme o el valor de la situació objecte de finançament, i sense perjudici del que s'estableixi en la normativa per la qual es regulen aquestes altres subvencions concurrents.

 

5. Règim de concurrència

5.1.  Aquestes subvencions es concedeixen d'acord amb els principis indicats en l'article 5.4 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.

El procediment per seleccionar les entitats beneficiàries és la concurrència no competitiva per quantia fixa, per la qual cosa, no es fixa un ordre de prelació si les sol·licituds reuneixen els requisits i si hi ha crèdit suficient. En cas contrari, la prelació de la concessió vindrà donada per l'ordre d'entrada de la sol·licitud en el registre, sempre que l'expedient sigui correcte i aporti els documents preceptius, fins que s'exhaureixi el total del crèdit assignat.

5.2. Les sol·licituds presentades poden perdre el número d'ordre d'entrada si se'ls ha fet algun requeriment per esmenar la documentació. En aquest cas, l'entitat beneficiària passarà a tenir el número d'ordre d'entrada obtingut en el moment de presentar la documentació esmenada en el Registre General.

6. Actuacions i despeses subvencionables

Dins el objectius de la convocatòria s'han concretat en dues línies d'actuació, segon l'entitat local que les dugui a terme.

6.1. Actuacions subvencionables línia 1 (L1):

6.1.1. Ajuntaments de menys de 5000 habitants

a) Programes, campanyes i/o projectes d'informació, dinamització i formació juvenil  que es desenvolupin per les àrees de joventut, que segueixin una o varies de les línies següents: 

  • Formació: S'entenen per aquelles accions formatives destinades a la formació de les persones joves, d'entre 18-30 anys, amb les que s'obtenen una titulació oficial reconeguda per les administracions públiques.
  • Informació juvenil: S'entenen els conjunts programes i accions dirigides a la joventut entre 16-30 anys que tenen com a objectiu facilitar l'accés a la informació per garantir el coneixement i l'ús a recursos públics de qualsevol tipus i finalitat. A més de la premissa anterior, també s'entén per informació juvenil les accions, com  ara tallers- formació i similars, en qualsevol matèria que pugui ser d'interès per les persones joves.
  • Dinamització juvenil: S'entenen per aquelles programes i serveis  de caràcter socioeducatives emmarcats en programacions anuals que tenen com a objectiu l'empoderament social de la joventut en edats compreses entre els 12-20 anys mitjançant la participació activa i el suport a l'organització juvenil.

Es podran presentar programes, campanyes  i/o projectes que compleixin les següent condicions:

1. Ha de tenir una duració mínima de sis mesos i màxim de dos anys. En el cas que el  programa i/o projecte tingui continuïtat d'un any a l'altre s'ha d'informar específicament.

2. Ha d'executar-se durant el període subvencionable.

3. Ha de contenir un conjunt d'accions interrelacionades entre sí amb uns objectius comuns a totes les accions executades per aconseguir una finalitat concreta, d'acord amb les línies de  l'apartat 6.1.1 a).

4. Ha d'informar de tot el contingut establert a l'annex 3.

b) Accions de formació de reciclatge i perfeccionament en matèria de joventut adreçades al personal fix o eventual adscrit a la regidoria de joventut que contribueixin a una millora del servei de joventut.

c) Fins al 24 % de l'import subvencionable per l'adquisició de bens inventariables o inversió de millora, per al casals i punts d'informació per a joves del municipi. Per subvencionar aquesta actuació és indispensable disposar del punt d'informació i/o casal de joves a la data de la publicació d'aquesta convocatòria.

d) Nòmines i Seguretat Social del personal, fix o eventual, de l'ajuntament o del personal contractat mitjançant una entitat privada que, de manera exclusiva, es dediqui a l'execució del servei d'informació i/o dinamització juvenil del municipi.

6.1.2. Ajuntaments d'igual o més de 5000 habitants

a) Implementació d'un pla local de joventut (PLJ) participat i dirigit a la població jove (16-30 anys).

D'acord a la llei 5/2022 de Polítiques de Joventut de les Illes Balears tots els ajuntaments amb una població igual o superior a 5.000 habitants han de comptar amb una planificació quinquennal dels programes i serveis dirigits a la Joventut.

A conseqüència d'aquesta novetat legislativa les entitats locals sol·licitants que no disposin d'un PLJ aprovat per l'òrgan competent abans de la publicació d'aquesta convocatòria han de destinar com a mínim el 25% de l'import subvencionable a la redacció i implementació d'un PLJ, d'acord a l'article 42 de la llei citada al paràgraf anterior, amb la finalitat de tenir-lo aprovat per l'òrgan competent en el moment de la justificació d'aquesta subvenció.

Aquells ajuntaments sol·licitants que disposin d'un PLJ, aprovat per l'òrgan competent, prèvia publicació d'aquesta convocatòria, podran presentar, com a despesa subvencionable, el cost de la seva adequació  a la llei 5/2022 de polítiques de joventut de les Illes Balears.

Per altra banda, en el supòsit que no resulti necessària la citada adequació a la Llei 5/2022, únicament serà subvencionable  el cost de les accions recollides en  al seu Pla  quan  s'adaptin a les actuacions subvencionables descrites als punts b), c), d) i e) d'aquest apartat. La resta d'accions del PLJ que no s'adaptin als  citats punts b), c) d) i e) no seran subvencionables.

b) Programes, campanyes i/o projectes d'informació, dinamització i formació juvenil  que es desenvolupin per les àrees de joventut, que segueixin una o varies de les línies següents:  Formació: S'entenen per aquelles accions formatives destinades a la formació de les persones joves, d'entre 18-30 anys, amb les que s'obtenen una titulació oficial reconeguda per les administracions públiques.

  • Informació juvenil: S'entenen els conjunts programes i accions dirigides a la joventut entre 16-30 anys que tenen com a objectiu facilitar l'accés a la informació per garantir el coneixement i l'ús a recursos públics de qualsevol tipus i finalitat. A més de la premissa anterior, també s'entén per informació juvenil les accions, com  ara tallers- formació i similars, en qualsevol matèria que pugui ser d'interès per les persones joves.
  • Dinamització juvenil: S'entenen per aquelles programes i serveis  de caràcter socioeducatives emmarcats en programacions anuals que tenen com a objectiu l'empoderament social de la joventut en edats compreses entre els 12-20 anys mitjançant la participació activa i el suport a l'organització juvenil.

Es podran presentar programes, campanyes  i/o projectes que compleixin les següent condicions:

1. Ha de tenir una duració mínima de sis mesos i màxim de dos anys. En el cas que el  programa i/o projecte tingui continuïtat d'un any a l'altre s'ha d'informar específicament.

2. Ha d'executar-se durant el període subvencionable.

3. Ha de contenir un conjunt d'accions interrelacionades entre sí amb uns objectius comuns a totes les accions executades per aconseguir una finalitat concreta, d'acord amb les línies de  l'apartat 6.1.2 b).

4. Ha d'informar de tot el contingut establert a l'annex 3.

c) Accions de formació de reciclatge i perfeccionament en matèria de joventut adreçades al personal fix o eventual adscrit a la regidoria de joventut que contribueixin a una millora del servei de joventut.

d) Fins al 24 % de l'import subvencionable per l'adquisició de bens inventariables o inversió de millora, per al casals i punts d'informació per a joves del municipi. Per subvencionar aquesta actuació és indispensable disposar del punt d'informació i/o casal de joves un cop publicada la convocatòria.

e) Nòmines i Seguretat Social del personal, fix o eventual, de l'ajuntament o del personal contractat mitjançant una entitat privada que, de manera exclusiva, es dediqui a l'execució del servei d'informació i/o dinamització juvenil del municipi d'acord a la següent distribució:

  • Ajuntaments entre 5.000 - 10.000  habitants: Fins a un 70% de l'import subvencionable.
  • Ajuntaments 10.000 – 20.000  habitants:  Fins a un 60% de l'import subvencionable.

6.2. Actuacions subvencionables línia 2 (L2):

a. Implementació d'un pla local de joventut (PLJ) participat i dirigit a la població jove (16-30 anys).

D'acord a la llei 5/2022 de Polítiques de Joventut de les Illes Balears tots els ajuntaments amb una població igual o superior a 5.000 habitants han de comptar amb una planificació quinquennal de les accions, serveis, projectes i programes dirigits a la Joventut.

A conseqüència d'aquesta novetat legislativa les entitats locals sol·licitants que no disposin d'un PLJ aprovat per l'òrgan competent abans de la publicació d'aquesta convocatòria han de destinar com a mínim el 25% de l'import subvencionable a la redacció i implementació d'un PLJ d'acord a l'article 42 de la llei citada al paràgraf anterior amb la finalitat de tenir-lo aprovat per l'òrgan de govern que pertoqui a la justificació d'aquesta subvenció.

Aquells ajuntaments sol·licitants que disposin d'un PLJ, aprovat per l'òrgan competent, prèvia publicació d'aquesta convocatòria, podran presentar, com a despesa subvencionable, el cost de la seva adequació a la llei 5/2022 de polítiques de joventut de les Illes Balears.

Per altra banda, en el supòsit que no resulti necessària la citada adequació a la Llei 5/2022, únicament serà subvencionable el cost de les accions recollides en al seu Pla quan  s'adaptin a les actuacions subvencionables descrites als punts b), c) i d) d'aquest apartat. La resta d'accions del PLJ que no s'adaptin als citats punts b), c) i d) no seran subvencionables.

b. Programes, campanyes i/o projectes que es desenvolupin per les àrees de joventut que segueixin una o varies de les línies següents:

  • Informació juvenil: S'entenen els conjunts programes i accions dirigides a la joventut entre 16-30 anys que tenen com a objectiu facilitar l'accés a la informació per garantir el coneixement i l'ús a recursos públics de qualsevol tipus i finalitat. A més de la premissa anterior, també s'entén per informació juvenil les accions, com  ara tallers- formació i similars, en matèria de sexualitat i afectivitat, salut mental, mobilitat, emancipació i/o treball i educació que es realitzin des de les regidories de joventut.
  • Formació: S'entenen per aquelles accions formatives destinades a la formació de les persones joves, d'entre 18-30 anys, amb les que s'obtenen una titulació oficial reconeguda per les administracions públiques.

Es podran presentar programes, campanyes  i/o projectes que compleixin les següent condicions:

1. Ha de tenir una duració mínima de sis mesos i màxim de dos anys. En el cas que el  programa i/o projecte tingui continuïtat d'un any a l'altre s'ha d'informar específicament.

2. Ha d'executar-se durant el període subvencionable.

3. Ha de contenir un conjunt d'accions interrelacionades entre sí amb uns objectius comuns a totes les accions executades per aconseguir una finalitat concreta, d'acord amb les línies de  l'apartat 6.2.b).

4. Ha d'informar de tot el contingut establert a l'annex 3.

c. Accions de formació de reciclatge i perfeccionament en matèria de joventut adreçades al personal fix o eventual adscrit a la regidoria de joventut que contribueixin a una millora del servei de joventut.

d. Fins al 25% de l'import subvencionable en les nòmines i Seguretat Social del personal, fix o eventual contractat, de l'ajuntament o del personal contractat mitjançant una entitat privada que, de manera exclusiva, es dediqui a l'execució del servei d'informació i/o dinamització juvenil del municipi.

6.4. Perquè una actuació pugui ser subvencionable no pot haver estat subvencionada en cap altra convocatòria de subvencions del Consell de Mallorca dins el mateix període d'execució.

6.5. De manera general les actuacions subvencionades han d'anar destinades únicament a joves d'entre 16 i 30 anys. Tot així, s'hauran de respectar les limitacions d'edat a les actuacions en matèria de dinamització juvenil (12 -20 anys), formació (18-30 anys) i la informació juvenil i el PLJ (16-30 anys).

6.6 Es consideren subvencionables les despeses que, de manera indubtable, responen a la naturalesa de l'actuació subvencionada, resulten estrictament necessàries i s'efectuen en el període d'elegibilitat de les despeses establert en l'apartat 6.7 d'aquesta convocatòria.

En cap cas, el cost d'adquisició de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat.

Les despeses subvencionables d'aquesta convocatòria són les següents:

  • Costs laborals del personal vinculat a la regidoria de joventut que es dediqui exclusivament al servei de dinamització i/o d'informació juvenil excepte els que s'esmenten en el punt 7 d'aquestes bases.
  • Despeses derivades del desenvolupament del PLJ d'acord a l'apartat 6.1.2.a) i 6.2.a).
  • Despeses corrents derivades de l'actuació subvencionable: arrendament d'instal·lacions, d'equipaments, de vehicles o de maquinària que expressament s'hagin contractat per dur a terme l'actuació subvencionada.
  • Materials divulgatius, informatius. En aquest apartat, s'inclouen, entre d'altres, tot tipus de publicacions o materials que informin de l'actuació subvencionable o el promocionin, com un programa d'activitats de l'actuació subvencionable, un reportatge informatiu sobre algun aspecte de l'activitat subvencionada, cartelleria, plans, tríptics.
  • Béns consumibles en general. S'inclouen els béns fungibles directament relacionats amb l'actuació subvencionable, com material de papereria, ferreteria, etc.
  • Cursos de formació per a persones joves amb les que s'obtenen una titulació oficial reconeguda per les administracions públiques que constin als programes, campanyes i/o projectes d'acord amb les condicions de les línies subvencionables i descrites a l'annex 3.
  • Accions que constin a les programacions dels programes, campanyes i/o projecte de dinamització i/o informació d'acord amb les condicions de les línies subvencionables i descrites a l'annex 3.
  • Assegurances d'accidents i de responsabilitat civil directament relacionades amb l'acció concreta objecte de la subvenció.
  • Transport, muntatge i desmuntatge d'instal·lacions temporals.
  • Serveis de neteja, vigilància, ambulància i altres serveis personals directament relacionats amb l'activitat subvencionada.
  • Només per la línia 1, adquisició de bens mobles inventariables per al casals o punts d'informació juvenil del municipi. Als efectes d'aquesta convocatòria, es consideren béns mobles inventariables: maquinària, eines, mobiliari i equips d'oficina, ordinadors, aparells audiovisuals, aparells portàtils d'aire condicionat, aplicacions informàtiques, entre d'altres que reuneixin les característiques següents:
    • Que no siguin béns fungibles.
    • Que el període de vida útil sigui superior a un any.
    • Que produeixin un increment del patrimoni.
    • Que el preu d'adquisició sigui superior a 150 €, IVA inclòs.

6.7 El període d'elegibilitat de les despeses subvencionables és el comprès entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2024, inclusivament. La data d'emissió de les factures o dels justificants de despesa ha de ser dins aquest període.

7. Actuacions i despeses no subvencionables

7.1. Són actuacions no subvencionables als efectes d'aquesta convocatòria:

  • Queden excloses d'aquesta subvenció qualsevol acció puntual relacionada amb festes de nadal i pasqua.
  • Queden excloses d'aquesta subvenció les sortides a parcs i instal·lacions d'atraccions, aquàtics i de circuits d'aventures, entre d'altres de la mateixa tipologia. 
  • Queden excloses d'aquesta subvenció totes els programes, projectes, i/o campanyes que no respectin els objectius i valors que es preveuen en el punt 1 d'aquesta convocatòria.
  • Queden exclosos d'aquesta subvenció els programes, projectes, i/o campanyes que no tenguin les persones joves com a destinatàries.
  • Queden excloses d'aquesta subvenció els programes, projectes, i/o campanyes amb caràcter lucratiu, comercial, mercantil o similar, i les activitats vinculades a partits polítics o organitzacions sindicals.
  • Queden excloses d'aquesta subvenció els programes, projectes, i/o campanyes de matèries curriculars i acadèmiques, d'alfabetització cultural o lingüística, les activitats docents (complementàries i d'ampliació) i les relacionades amb l'aprenentatge d'idiomes o el reforç i suport educatiu o escolar.
  • Queden excloses d'aquesta subvenció els programes, projectes, i/o campanyes turístiques, viatges individuals, viatges d'estudis o de grups escolars.
  • Queden excloses d'aquesta subvenció les sortides lúdiques sense cap objectiu socioeducatiu.
  • Queden excloses d'aquesta subvenció els programes, projectes, i/o campanyes de qualsevol associació (federacions, clubs, xarxes, associacions menors...) que únicament faci accions esportives.
  • Queden excloses d'aquesta subvenció les activitats reglades de música.
  • Queden excloses d'aquesta subvenció totes les activitats que en l'article 38 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, es delimiten com a excloses d'activitats de temps lliure infantil i juvenil.
  • Queden excloses els projectes de lleure infantil i juvenil definits a l'article 37 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut  en període de vacances escolars.

7.2. Són despeses no subvencionables als efectes d'aquesta convocatòria:

  • Queden excloses les nòmines del personal contractat per la mancomunitat.
  • Els interessos deutors dels comptes bancaris.
  • Els interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.
  • Les despeses de procediments judicials.
  • Les despeses d'indemnització per acomiadaments.
  • Les referents a begudes alcohòliques, tabac o substàncies similars.
  • Les despeses relacionades amb aperitius, menjars, càtering contractat o similars.
  • Les referents a obsequis, regals, banquets, gales, atencions rotocol·làries o representatives.
  • Els imposts indirectes quan es puguin recuperar o compensar.
  • Les donacions, subvencions a tercers i les aportacions de solidaritat.
  • Els subministraments (aigua, llum i telèfon).
  • El material d'oficina fungible que no s'empri en l'execució de les activitats destinades a joves.
  • Els sous o la remuneració del personal vinculat a altres serveis municipals.
  • La compra de béns, immobles i mobles, inventariables, només per la línia 2.
  • Les destinades a cobrir ajudes o beques.

8. Finançament i import màxim

8.1. D'acord amb el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2023, es destina a la present convocatòria un import total de 1.200.000,00 euros, per concedir subvencions a ajuntaments de Mallorca de fins a 52.000 habitants per l'impuls de polítiques locals de joventut els anys 2023 i 2024, amb càrrec a les següents aplicacions pressupostàries i núm.documents comptables RC i RC Fut i d'acord amb la següent distribució per anualitats:

Núm. Document comptable RC i RC Fut

Aplicació despesa

Anualitat 2023

Anualitat 2024

220230004298

65.33410.46200

490.500,00 €

 

65.33410.46800

9.500,00 €

 

65.33410.76200

97.720,00 €

 

65.33410.76800

2.280,00 €

 

220239000246

65.33410.46200

 

490.500,00 €

220239000247

65.33410.46800

 

9.500,00 €

220239000248

65.33410.76200

 

97.720,00 €

220239000249

65.33410.76800

 

2.280,00 €

 

TOTAL

1.200.000,00 €

8.2. Les subvencions que s'atorguin s'adjudicaran fins a exhaurir el límit del crèdit pressupostari inicial, sempre que es compleixin els requisits legals d'aquesta convocatòria, d'altres normes aplicables i en funció de l'índex de percentatge de població juvenil de cada ajuntament, d'acord amb els barems següents (per a l'any 2023 i 2024):

Línia 1 (L1):  Ajuntaments de 20.000 o menys habitants

 

≤ 15 %

de població jove

Actuacions i despeses per l'adquisició de bens inventariables

Màxim 3.840 €

Resta d'actuacions i despeses subvencionables

Màxim 16.000 €

Anualitat 2023:

- Actuacions i despeses per l'adquisició de bens inventariables (fins 24%): 1.920 €

- Resta d'actuacions i despeses subvencionables: 8.000 €

Anualitat 2024:

- Actuacions i despeses per l'adquisició de bens inventariables (fins 24%): 1.920 €

- Resta d'actuacions i despeses subvencionables: 8.000 €

 

 

De 15,01 % a 16 % de població jove

Actuacions i despeses per l'adquisició de bens inventariables

Màxim 4.560 €

Resta d'actuacions i despeses subvencionables

Màxim 19.000 €

Anualitat 2023:

- Actuacions i despeses per l'adquisició de bens inventariables (fins 24%): 2.280 €

- Resta d'actuacions i despeses subvencionables: 9.500 €

Anualitat 2024:

- Actuacions i despeses per l'adquisició de bens inventariables (fins 24%): 2.280 €

- Resta d'actuacions i despeses subvencionables: 9.500 €

 

≥ 16,01 %

de població jove

Actuacions i despeses per l'adquisició de bens inventariables

Màxim 5.280 €

Resta d'actuacions i despeses subvencionables

Màxim 22.000 €

Anualitat 2023:

- Actuacions i despeses per l'adquisició de bens inventariables (fins 24%): 2.640 €

- Resta d'actuacions i despeses subvencionables: 11.000 €

Anualitat 2024:

- Actuacions i despeses per l'adquisició de bens inventariables (fins 24%): 2.910 €

- Resta d'actuacions i despeses subvencionables: 11.000 €

Línia 2 (L2): Ajuntaments de més de 20.000 i menys de 52.000 habitants

≤ 17 %  de població jove ------------------------------------ 24.000,00 €

Anualitat 2023: 12.000 €

Anualitat 2024: 12.000 €

≥ 17,01 % de població jove -------------------------------- 27.000,00 €

Anualitat 2023: 13.500 €

Anualitat 2024: 13.500 €

Es consideraran les dades de població juvenil disponibles a l'Institut d'Estadística de les Illes Balears (IBESTAT) a 1 de gener de 2021 per al col·lectiu d'entre 15 i 29 anys (darrera data publicada). Població per illa i municipi de residència, sexe i grup d'edat. Població > Padró (xifres oficials de població).

Unitat de mesura: nombre de persones

Període de referència: revisió del padró 01/01/2021

Darrera actualització: 20220215 22:58

 

 

 

Població d'edat entre (15-29)

Població total

% Jovent

1

Alaró

874

5.741

15,22%

2

Alcúdia

3.754

20.651

18,11%

3

Algaida

780

5.963

13,08%

4

Andratx

1.808

11.571

15,62%

5

Ariany

118

897

12,52%

6

Artà

1.307

7.984

16,37%

7

Banyalbufar

65

542

11,99%

8

Binissalem

1.442

8.895

16,21%

9

Búger

128

1.084

11,80%

10

Bunyola

1.133

7.037

16,24%

11

Calvià

8.632

51.567

16,73%

12

Campanet

399

2.684

14,86%

13

Campos

1.626

11.425

14,23%

14

Capdepera

2.074

12.003

17.27%

15

Consell

628

4.243

14,80%

16

Costitx

179

1.379

12,98%

17

Deià

108

674

16.02%

18

Escorca

21

181

11,60%

19

Esporles

801

5.134

15,60%

20

Estellencs

38

326

11,65%

21

Felanitx

2.962

18.164

16,30%

22

Fornalutx

105

682

15,39%

23

Inca

5.731

33.726

16,99%

24

Lloret de Vistalegre

186

1.465

12,69%

25

Lloseta

992

6.250

15,87%

26

Llubí

357

2.385

14,96%

27

Llucmajor

5.797

38.224

15,65%

28

Manacor

7.827

44.809

17,46%

29

Mancor de la Vall

216

1.569

13,76%

30

Maria de la Salut

316

2.242

14,09%

31

Marratxí

6.459

38.357

16,83%

32

Montuïri

454

3.087

14,70%

33

Muro

1.196

7.515

15,91%

34

Palmanyola

345

2.264

15,23%

35

Petra

486

3.028

16,05%

36

Pollença

2.723

16.969

16,55%

37

Porreres

814

5.624

14,47%

38

Pobla (Sa)

2.297

13.873

16,55%

39

Puigpunyent

311

2.057

15,11%

40

Sencelles

508

3.542

14,34%

41

Sant Joan

307

2.185

14,05%

42

Sant Llorenç des Cardassar

1.441

8.920

16,15%

43

Santa Eugènia

266

1.724

15,42%

44

Santa Margalida

2.113

12.767

16,55%

45

Santa Maria del Camí

1.159

7.507

15,43%

46

Santanyí

2.018

12.342

16,35%

47

Selva

525

4.126

12,72%

48

Salines (Ses)

688

5.010

13,73%

49

Sineu

609

4.122

14,77%

50

Sóller

2.179

13.491

16,15%

51

Son Servera

2.049

11.835

17,31%

 

52

Valldemossa

288

2.042

14,10%

 

54

Vilafranca de Bonany

562

3.558

15,79%

Font: Institut d'Estadística de les Illes Balears (IBESTAT). Espanya (CC BY 3.0)

8.3. Cada entitat sol·licitant pot demanar fins a un màxim de l'import que li pertoca segons el tant per cent de la població juvenil d'acord amb el criteri establert en el punt anterior.

En el cas que l'entitat sol·liciti més import del que li correspon en funció del que s'estableix en el punt 8.2., només es concedirà el màxim que li pertoqui.

No obstant això, quan la quantia del crèdit de la convocatòria no sigui suficient per cobrir el 100 % del pressupost de la convocatòria, la darrera persona beneficiària segons l'ordre d'entrada derivat del registre rebrà com a màxim l'import romanent.

8.4 Si no es concedeixen les quanties inicialment previstes per a les diferents línies, per manca de sol·licituds o per no acreditar la condició de beneficiari, es pot traspassar indistintament el crèdit romanent d'una aplicació pressupostària a l'altra, si, d'acord amb les sol·licituds presentades, és convenient incrementar la dotació pressupostària per atendre totes les sol·licituds.

Les subvencions que s'atorguin s'adjudicaran fins a exhaurir el límit del crèdit pressupostari inicial, sempre que es compleixin els requisits legals d'aquesta convocatòria i de la resta de normes aplicables.

9. Formalització de la sol·licitud i acreditació dels requisits

Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model i els annexos que facilita el Consell Insular de Mallorca, que es poden descarregar directament del web de la institució, a través de l'adreça https://seu.conselldemallorca.net/

Emplenar la documentació de manera incompleta o amb errors, de manera que no es pugui apreciar la concurrència dels requisits necessaris per atorgar la subvenció, o no presentar el projecte subvencionable o la documentació complementària necessària, és motiu suficient d'exclusió. Si escau, s'ha de comunicar la deficiència a l'entitat sol·licitant perquè l'esmeni en un termini de deu dies hàbils comptadors des de la recepció del requeriment.

9.1. Les sol·licituds s'han de presentar amb la documentació següent:

  • Model de sol·licitud, signada pel batle o la batlessa de l'entitat local. (Annex 1)
  • Declaració responsable de l'entitat, signada pel batle o la batlessa i pel secretari o secretària de l'entitat local. (Annex 2)
  • Projecte objecte de la sol·licitud signat per la persona responsable tècnica en matèria de joventut amb el vistiplau del batle o la batlessa de l'entitat local. (Annex 3)
  • En cas de modificació de les dades bancaries s'ha de fer el corresponent tràmit telemàtic mitjançant la remissió al link: https://seu.conselldemallorca.net/fitxa?key=72772 . La dada bancaria que consti registrada a la seu electrònica del Consell de Mallorca serà a la que es farà el corresponent pagament.
  • Model de conveni aprovat per l'òrgan competent (annex 7)
  • Pla Local de Joventut, només en aquells casos que l'Ajuntament l'hagi aprovat pel seu òrgan competent. 

9.2. D'acord amb el que s'estableix en l'article 10.2 de l'Ordenança general de subvencions, l'entitat sol·licitant no necessita aportar documentació acreditativa de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen. L'òrgan instructor d'aquesta convocatòria demanarà directament els certificats corresponents.

9.3. Per a tot el que no es preveu en aquesta convocatòria, s'ha d'aplicar amb caràcter supletori el que disposa l'article 10 de l'Ordenança general esmentada.

10. Termini i lloc de presentació de la sol·licitud

10.1. El termini per presentar les sol·licituds i tota la documentació és de quaranta-cinc (45) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de publicar-se l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Si el darrer dia és inhàbil, el termini s'allarga fins al dia hàbil següent.

10.2. Els ajuntaments han de dirigir la sol·licitud, la justificació, els annexos i tota la documentació a la Direcció Insular de Participació i Joventut del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, identificat amb el codi DIR LA0015208, a través del Registre Electrònic del Consell de Mallorca.

Els documents s'han d'aportar amb signatura vàlida, d'acord amb l'article 10.2. de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

10.3. Si la sol·licitud o la documentació presentada no reuneix els requisits exigits o no l'acompanyen els documents preceptius, no es pot valorar. En aquest cas, l'òrgan instructor ha de requerir a les persones interessades que esmenin la falta o aportin els documents preceptius en el termini de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment corresponent. Si esmenen la documentació, s'ha d'aplicar el que es disposa en el punt 5.2. d'aquesta convocatòria, si no ho fan, es considerarà que n'han desistit.

11. Procediment, òrgans d'instrucció, fiscalització i resolució

11.1. La tramitació i gestió d'aquesta convocatòria se subjecta als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència establerts en l'article 5.4 de l'Ordenança general esmentada.

11.2. El procediment de selecció de les entitats beneficiàries es du a terme mitjançant concurrència no competitiva, segons rigorós ordre d'entrada en el Registre General del Consell de Mallorca, sempre que les persones interessades reuneixin els requisits i fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari establert en aquest convocatòria i amb els límits que es recullen en el punt 8 d'aquesta convocatòria.

11.3. L'òrgan instructor pot requerir a la persona interessada els informes o els aclariments que consideri convenients.

11.4. Presentar la sol·licitud equival a acceptar la subvenció, si es concedeix. L'entitat beneficiària pot renunciar-hi en qualsevol moment del procés.

11.5. D'acord amb l'article 18 de l'Ordenança general esmentada, la cap del Servei de Joventut o qui la substitueixi ha d'instruir l'expedient administratiu de concessió de les subvencions i ha de vetlar perquè es compleixin els requisits de la convocatòria, a més d'exercir les facultats que es preveuen en l'article 18.2.

11.6.  D'acord amb l'article 28.1. f) i m) de  la Llei 4/2022, de 28 de juny, de Consells insulars, en concordança amb les Bases d'execució del pressupost del Consell de Mallorca per al 2023, aprovades pel Ple de la corporació en sessió extraordinària de dia 29 de desembre de 2022 (BOIB núm. 179, de 31 de desembre de 2022), el Consell Executiu és l'òrgan competent per l'autorització de la despesa i l'aprovació de les convocatòries de subvencions. Al conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local li correspon reconèixer les obligacions econòmiques, en concepte de subvenció.

11.7. La Intervenció delegada de la Misericòrdia del Consell de Mallorca s'encarrega de dur a terme la fiscalització prèvia limitada a la convocatòria i els actes que en deriven: aprovació de la convocatòria, concessió, justificació de les subvencions i reconeixement de obligacions.

11.8. El Consell de Mallorca, en compliment del que es preveu en els articles 14 i 19.2 de l'Ordenança general esmentada, ha d'enviar a la Base de dades nacional de subvencions informació sobre l'aprovació d'aquesta convocatòria i de la concessió que en derivin.

Tanmateix, aquesta convocatòria s'ha de publicar en el BOIB i en la Seu Electrònica del Consell Insular de Mallorca  (https://seu.conselldemallorca.net/).

11.9. Quan s'aprovi l'acord de concessió de les subvencions, les persones beneficiàries han de signar un conveni (annex 7) amb el Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, signat pel conseller executiu del departament d'acord amb l'article 1 del Decret de la Presidència del Consell pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca.

Abans de signar aquest conveni, l'òrgan de govern competent de cada ajuntament ha d'haver aprovat el model de conveni i ho ha de notificar al Consell de Mallorca amb la presentació de la sol·licitud de subvenció.

Així mateix, tenint en compte el que s'estableix en l'article 36.d del Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat per acord del Ple de 12 d'abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19 de juliol de 2018), correspon al Consell Executiu aprovar els convenis independentment de la quantia. Per tant amb l'acord d'aprovació de la convocatòria, igualment, s'aprovarà l'esmentat conveni.

11.10. El termini màxim de resolució és de sis (6) mesos, comptadors des de la data de publicació de la convocatòria corresponent. Si no s'ha dictat la resolució transcorreguts aquests sis mesos, s'ha d'entendre desestimada la sol·licitud, encara que l'Administració n'ha de dictar la resolució expressa.

11.11. L'acord de concessió d'aquesta convocatòria s'ha de notificar oficialment a les entitats interessades amb la publicació en el BOIB i en la Seu Electrònica del Consell Insular de Mallorca (https://seu.conselldemallorca.net/). Qualsevol altra notificació que s'hagi de fer durant la tramitació d'aquesta subvenció a les entitats interessades, es farà de manera electrònica al correu designat a aquest efecte amb la sol·licitud de subvenció.

12. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries de les subvencions han de complir les obligacions establertes en aquestes bases i les que es disposen en els articles 9 i 15 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca sobre les obligacions de les persones beneficiàries i sobre la difusió de la subvenció concedida, a més de la resta de normativa aplicable.

Cal remarcar que la persona beneficiària ha de comunicar a l'òrgan instructor de la present convocatòria qualsevol anul·lació que es faci de reconeixement d'obligacions.

Els municipis majors de 5.000 habitants sol·licitants de la convocatòria que no tenguin PLJ en el moment de la publicació de la convocatòria hauran de redactar i implementar un pla local de joventut al llarg del termini elegible de la subvenció d'acord a l'article 42 de la Llei  5/2022 de 8 de Juliol, de polítiques de joventut de les Illes Balears.

A cada una de les actuacions subvencionades que les entitats locals beneficiàries duguin a terme en el marc de la present convocatòria, han de fer constar que l'acció es desenvolupa amb el suport del Servei de Joventut del Consell de Mallorca, a través dels logotips del Servei, de la mateixa mida dels de l'ajuntament i al costat d'aquests, al igual que els materials i els serveis de dinamització i d'informació finançats pel Consell de Mallorca. Aquests serveis, penjaran un Din-A3 (segon model amb el logotip del Servei de Joventut) al tauló de l'equipament o espai juvenil. Així mateix, els bens inventariables adquirits hauran de dur una etiqueta que indiqui que estan finançats pel Servei de Joventut del Consell de Mallorca.

En el cas que, a l'hora de justificar, no es demostri l'ús dels logotips del Consell Insular de Mallorca i el del Servei insular de Joventut segons el que s'estableix en el paràgraf anterior, pot ser causa de pèrdua total o parcial de la subvenció concedida.

13. Pagament de la subvenció

13.1. La subvenció s'atorgarà per un import cert, d'acord amb l'ordre de prelació de les sol·licituds i en aplicació de l'article 24.2 de l'Ordenança general de subvencions. Els projectes se subvencionen per un import cert equivalent a la quantia sol·licitada, fins al màxim corresponent. Per tant, no s'aplica l'ajustament a la baixa de l'import de la subvenció per raó del grau d'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això no impliqui superar el cost total de l'activitat, projecte o programa seleccionat, un cop deduïts els ingressos aliens o altres subvencions que l'han finançat.

13.2. Els pagaments es faran amb una bestreta del 100 % de la subvenció per l'anualitat de 2023 i del 100 % de la subvenció per l'anualitat de 2024 una vegada concedides les subvencions i sempre dins l'exercici 2023 i 2024, respectivament, sense que calgui presentar cap garantia, segons l'article 50 i següents de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, que permet que les convocatòries de subvencions tramitades per aquest organisme prevegin pagaments anticipats quan així es consideri justificat.

13.3. Segons el que s'estableix en l'article 48.4. de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, per poder fer-se el pagament de la subvenció, la persona beneficiària ha d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, així com de les obligacions tributàries davant el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen, imposades per les disposicions vigents. Així mateix, la persona beneficiària ha d'acreditar que no és deutora per resolució de procedència de reintegrament.

13.4. El Consell Insular de Mallorca pot inspeccionar les activitats subvencionades, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

14. Justificació de la subvenció

14.1. Un cop finalitzat el període subvencionable, període d'elegibilitat de les despeses, indicat en el punt  d'aquesta convocatòria, l'entitat beneficiària té l'obligació de justificar, d'acord amb l'article 35 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, l'aplicació dels fons percebuts i el compliment de la resta de condicions imposades a la finalitat que ha servit de fonament a la concessió de la subvenció. Els documents justificatius s'enumeren en el punt 15 d'aquesta convocatòria.

14.2. Les corporacions locals beneficiàries de les subvencions convocades tenen fins al 31 de gener de 2025 per enviar al Servei de Joventut del Consell de Mallorca la justificació de les actuacions subvencionables.

En el cas que la concessió de les subvencions sigui en una data posterior a la indicada en el paràgraf anterior, el termini per presentar la justificació serà de deu (10) dies, comptadors des de l'endemà de la notificació de la concessió de les subvencions objecte de la present convocatòria.

14.3. Si no es presenta la justificació davant l'òrgan administratiu competent en el termini establert, s'ha de requerir a la persona beneficiària que la presenti en el termini improrrogable de quinze (15) dies hàbils, comptadors des de l'endemà de rebre la notificació.

14.4. Si la documentació que es presenta com a justificació és incompleta o incorrecta, s'ha de requerir a l'entitat beneficiària que la rectifiqui o aporti els documents necessaris en el termini de tres (3) dies hàbils improrrogables, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. No fer-ho suposa perdre el dret a cobrar la subvenció.

15. Contingut del compte justificatiu

 D'acord amb la disposició addicional segona de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, en els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès per la persona titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti que l'activitat s'ha dut a terme i que s'ha complit la finalitat de la subvenció, juntament amb l'informe emès per la intervenció o l'òrgan de control financer equivalent de l'entitat beneficiària, pel qual s'acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.

Per a aquesta convocatòria, els documents que s'han de presentar per justificar la subvenció són:

  • Memòria tècnica de les actuacions fetes objecte de la subvenció signada per un tècnic o tècnica responsable en la matèria, amb el vistiplau del batle o la batlessa. S'hi ha d'adjuntar documentació (fotografies, cartells, ...) que demostri la realització dels programes, campanyes i/o projectes, l'edat dels participants, la data i el suport del Consell de Mallorca a través del logotip. (Annex 4)
  • Un informe emès per l'interventor o interventora de l'entitat beneficiària amb el vistiplau del batle o batlessa que acrediti la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció. (Annex 5)
  • Un certificat emès pel secretari o secretària de l'entitat local, amb el vistiplau del batle o batlessa que acrediti que el programa/es, campanya/es o projecte/s s'ha dut a terme i que s'ha complit la finalitat de la subvenció. (Annex 6)
  • Per als municipis majors o iguals a 5000 habitants un PLJ (Pla Local de Joventut) d'acord a l'article 42 de la llei 5/2022, del 8 de juliol, de polítiques de joventut de les Illes Balears.

16. Infraccions, sancions i pèrdua de dret al cobrament

16.1. El règim d'infraccions i de sancions administratives aplicables és el que s'estableix en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), i en la resta de la normativa aplicable i, en concret, en els articles 63 i 64 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.

16.2. L'article 58 de l'Ordenança abans esmentada regula la pèrdua del dret a cobrar la subvenció.

16.3. Amb independència del criteri d'atorgament de la subvenció aplicat, quan la persona beneficiària presenti una justificació definitiva per un import inferior al concedit, el centre gestor podrà cancel·lar d'ofici el romanent de la concessió amb l'acceptació prèvia de la persona beneficiària. Als efectes indicats, la persona beneficiària podrà renunciar a l'import romanent no justificat si així ho indica en l'apartat 6 de l'Annex 5.

16.4. De conformitat amb els principis d'eficàcia i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics regulats en l'article 5 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, en el cas que l'import de la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció sigui igual o inferior a 100,00 € i sempre que aquest import no superi l'1 % de la subvenció concedida, el centre gestor anul·larà d'ofici la diferència entre l'import de la subvenció concedida i l'import de la subvenció reconeguda, sense necessitat d'iniciar el procediment i la declaració posterior de la pèrdua del dret al cobrament d'una part de la subvenció, i sense que la persona beneficiària presenti la renúncia a cobrar aquesta quantitat.

17. Publicitat

17.1. El Consell Insular de Mallorca, en compliment del que es preveu en els articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003 esmentada i d'acord amb els articles 19.2 i 14 de l'Ordenança general de subvencions esmentada, ha d'enviar la informació d'aquesta convocatòria i de les resolucions de concessions a la Base de dades nacional de subvencions.

17.2. L'extracte de la convocatòria de subvencions i la resolució s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, així com en la Seu Electrònica del Consell Insular de Mallorca (https://seu.conselldemallorca.net/).

18. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria

Si, per circumstàncies sobrevingudes d'interès públic i general, el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d'aquesta convocatòria, l'òrgan que la va aprovar l'ha de deixar sense efectes amb un informe justificatiu previ de la secretaria tècnica del centre gestor.

19. Normativa d'aplicació

Les subvencions d'aquesta convocatòria es regeixen pel contingut d'aquestes bases; per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006); per l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada per acord del Ple de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018), i  la resta de la normativa que hi sigui aplicable.

20. Recursos

De conformitat amb l'article 44 i 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució no es pot interposar cap recurs en via administrativa, si bé es pot formular potestativament un requeriment per a l'anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es rep la notificació amb caràcter previ a la interposició d'un recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si, en el termini d'un mes des de la presentació, no es notifica cap resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu és de dos mesos comptadors des de l'endemà del dia que s'ha rebut la comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula el requeriment previ, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de rebre la notificació.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica: (3 de maig de 2023)

La secretaria tècnica de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (Per delegació del conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local. Resolució de 22/07/2019. BOIB núm. 103, de 27/07/2019) Rosa Mª Cañameras Bernaldo

 

ANNEX 1 SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ

CONVOCATÒRIA PLURIENNAL DE SUBVENCIONS PER L'IMPULS DE POLÍTIQUES LOCALS DE JOVENTUT ELS ANYS 2023 – 2024 ALS AJUNTAMENTS DE MALLORCA FINS A 52.000 HABITANTS.

Dades de l'entitat local sol·licitant

Ajuntament d

CIF

Domicili

Núm.        Pis    

Telèfon                                                                                                                    

Adreça electrònica per a notificacions:

Localitat

CP

 

Nom i llinatges del batle/batlessa:

DNI/NIE:

EXPÒS:

1. Que hem tingut coneixement de la convocatòria pluriennal de subvencions per l'impuls de polítiques locals de joventut els anys 2023-2024 als ajuntaments de Mallorca fins a 52.000 habitants.

2. Que l'entitat local que represent es vol acollir a aquesta convocatòria i compleix tots els requisits. Per això, adjuntam a aquesta sol·licitud la documentació requerida en la convocatòria.

3. Que acceptam íntegrament les normes de la convocatòria de subvencions 2023-2024.

4. Que accepta els pagaments d'una bestreta del 100 % de la subvenció per l'anualitat de 2023 i del 100 % de la subvenció per l'anualitat de 2024 una vegada concedides les subvencions i sempre dins l'exercici 2023 i 2024, respectivament.

SOL·LICIT:

Subvenció i el pagament anticipat del 100 % de la subvenció de  l'anualitat de 2023  i 100% de la subvenció de l'anualitat de 2024 de

...................................€,   per:

(  ) Línia 1 (L1): Ajuntaments de Mallorca, amb una població igual o inferior a 20.000 habitants i l'entitat local menor de Palmanyola.          

(   ) Línia 2 (L2): Ajuntaments de Mallorca, amb una població superior a 20.000 habitants i inferior a 52.000 habitants.

MARCAU una de les següents opcions (obligatori): 

(   )   No es disposa de Pla local de Joventut (PLJ) aprovat per l'òrgan de govern competent. En aquest cas,  es destinarà, com a mínim, el 25% de l'import subvencionable per a la seva redacció i implementació.

(   ) Si es disposa de Pla Local de Joventut (PLJ) aprovat per l'òrgan de govern competent.  En aquest cas únicament serà  subvencionable  el cost de les accions recollides en  al seu Pla  que  s'adaptin a les actuacions subvencionables descrites als  apartats 6.1.2 b), c), d) i e)  per la línia 1 i als  apartats 6.2 b), c) i d)  de la convocatòria o el cost de l'adequació del propi PLJ aprovat per l'òrgan competent.

MARCAU (opcional):

(    ) S'ha fet el tràmit telemàtic al link de la Seu del Consell de Mallorca en el cas de modificació de les dades bancàries.

Amb data i signatura electrònica.

[El batle/batlessa]

 

ANNEX 2 DECLARACIÓ RESPONSABLE

[Nom i llinatges]................................................................................................... com a batle/batlessa de l'Ajuntament/entitat local menor d

.......................................................................................................................................................

Declar sota la meva responsabilitat:

1. Que accept les bases de la convocatòria pluriennal de subvencions per a l'impuls de polítiques locals de joventut els anys 2023-2024 als ajuntaments fins a 52.000 habitants.  de la Direcció Insular de Participació i Joventut del Consell Insular de Mallorca.

2. Que es farà constar en els projectes objecte d'aquesta subvenció que es desenvolupen amb el suport del Consell de Mallorca, amb els logotips corresponents, de la mateixa mida dels de l'ajuntament i al costat d'aquests, que facilitarà la Direcció Insular de Participació i Joventut del Consell Insular de Mallorca.

3. Que adjunt la documentació exigida en la convocatòria pluriennal de subvencions per a l'impuls de polítiques locals de joventut els anys 2023-2024 als ajuntaments fins a 52.000 habitants.   de la Direcció Insular de Participació i Joventut del Consell Insular de Mallorca.

4. Que l´ajuntament al qual represent es troba al corrent de les seves obligacions tributàries amb l´AEAT i el Consell de Mallorca, així com de les obligacions amb la TGSS.

5. En relació amb l'acreditació de les circumstàncies d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (marcau amb una creu l'opció escollida):

(   ) Don el consentiment perquè l'òrgan instructor demani els certificats telemàtics oportuns. (En aquest cas, el sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent.)

(   ) Deneg expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquests certificats. (En aquest cas, els ha d'aportar juntament amb la sol·licitud.)

(     ) Present una declaració responsable que substitueix les certificacions.

6. Que l'ajuntament que represent no incorr en cap de les prohibicions que s'estableixen en els apartats 2, 3 i 4 de l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, aprovada per acord del Ple de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

7. Que l'entitat que represent no ha estat sancionada ni condemnada, en els tres darrers anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, ni sancionada per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma (article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes).

8. Que l'entitat local que represent no és deutora per resolució de reintegrament de subvencions, d'acord amb l'article 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006) per la qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

9. Que es compromet expressament a mantenir el compliment del que s'estableix en aquesta declaració durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici del dret al cobrament de la subvenció.

10 . Que en relació amb l'IVA suportat en la despesa subvencionable de l'execució del projecte (marcau amb una creu l'opció escollida):

(   ) No recuperaré ni compensaré l'IVA suportat de la despesa subvencionable.

(   ) Sí recuperaré i/o compensaré l'IVA suportat de la despesa subvencionable.

11. Que pel que fa al projecte objecte de la sol·licitud (marcau amb una creu l'opció escollida):

(   ) No es preveuen ingressos derivats de l'execució del projecte (vendes, entrades, etc.) o l'obtenció d'altres recursos per finançar el projecte.

(   ) Els ingressos que es preveuen obtenir de l'execució del projecte o altres subvencions o recursos per finançar el projecte són els següents:

Tipus d'ingrés i, si escau, entitat adjudicatària

Import

 

 

IMPORT TOTAL

12. En relació a  la sol·licitud de despeses en bens inventariables o inversió de millora com actuació subvencionable:

(   ) Si es disposa de casals i/o punts d'informació per a joves en el municipi.

(   ) No es disposa de casals i/o punts d'informació per a joves en el municipi.

Així mateix, manifest, sota la meva responsabilitat, que totes les dades que faig constar en aquest document són certes, de conformitat amb les normes de la convocatòria.

I, perquè consti, sign aquesta declaració davant el secretari o secretària de la corporació, en la data de la signatura electrònica.

[Nom, llinatges i signatura del batle/batlessa]                                               [Nom, llinatges i signatura Secretari/Secretària]

 

ANNEX 3 PROGRAMES, CAMPANYES, PROJECTES

1. Descripció de les accions per a la qual se sol·licita finançament

Descripció breu dels serveis locals de joventut (marcau amb una creu)

 

L'ajuntament compta amb àrea/departament de joventut:   (   ) Sí              (   )  No

 

Comptau amb un pla local de joventut? :  (   ) Sí          (   )  No

 

L'ajuntament compta amb serveis de joventut:  (   ) Sí              (   )  No           En cas afirmatiu:

 

Amb quina cartera de serveis juvenils comptau (projectes, plans, equipaments, espais...) ?

 

 

 

 

Actuacions per les quals sol·licita la subvenció (marcau amb una creu)

Ajuntaments de menys de 5000 habitants (línea 1):

(      ) Programes, campanyes i/o projectes desenvolupats per les àrees de joventut en les línies següents:

(      ) Formació per a persones joves d'entre 18-30 anys, amb les que s'obtenen una titulació oficial reconeguda per les administracions publiques.

(     ) Informació juvenil per a persones joves d'entre 16-30 anys que tenen com a objectiu facilitar l'accés a la informació per garantir el coneixement i l'ús a recursos públics de qualsevol tipus i finalitat. També,  accions tallers-formacions.

(   ) Dinamització juvenil per a persones joves d'entre 12-20 anys de caràcter socioeducatiu emmarcats en programacions anuals que tenen com a objectiu l'empoderament social de la joventut mitjançant la participació activa i el suport a l'organització juvenil.

(   ) Accions de formació de reciclatge i perfeccionament en matèria de joventut adreçades al personal fix o eventual adscrit a la regidoria de joventut que contribueixin a una millora del servei de joventut.

(     ) Fins al 24 % de l'import subvencionable per l'adquisició de bens inventariables o inversió de millora, per al casals i punts d'informació per a joves del municipi. Per subvencionar aquesta actuació és indispensable disposar del punt d'informació i/o casal de joves un cop publicada la convocatòria.

(    ) Nòmines i Seguretat Social del personal, fix o eventual, de l'ajuntament o del personal contractat mitjançant una entitat privada que, de manera exclusiva, es dediqui a l'execució del servei d'informació i/o dinamització juvenil del municipi.

 

Ajuntaments d'igual o més de 5000 habitants (línea 1):

(     ) Implementació d'un Pla Local de Joventut (PLJ) participat i dirigit a la població jove (16-30 anys). Les entitats locals que no disposin d'un PLJ aprovat per l'òrgan de govern competent han de destinar com a mínim el 25% de l'import subvencionable a la redacció i implementació d'un PLJ.

(      ) Adequació del Pla Local de Joventut (PLJ) a la llei 5/2022, de polítiques de joventut, participat i dirigit a la població jove (16-30 anys) per les entitats locals que ja disposin d'un PLJ.

(      ) Programes, campanyes i/o projectes desenvolupats per les àrees de joventut en les línies següents:

(      ) Formació per a persones joves d'entre 18-30 anys, amb les que s'obtenen una titulació oficial reconeguda per les administracions publiques.

(     ) Informació juvenil per a persones joves d'entre 16-30 anys que tenen com a objectiu facilitar l'accés a la informació per garantir el coneixement i l'ús a recursos públics de qualsevol tipus i finalitat. També,  accions tallers-formacions.

(   ) Dinamització juvenil per a persones joves d'entre 12-20 anys de caràcter socioeducatiu emmarcats en programacions anuals que tenen com a objectiu l'empoderament social de la joventut mitjançant la participació activa i el suport a l'organització juvenil.

(   ) Accions de formació de reciclatge i perfeccionament en matèria de joventut adreçades al personal fix o eventual adscrit a la regidoria de joventut que contribueixin a una millora del servei de joventut.

(     ) Fins al 24 % de l'import subvencionable per l'adquisició de bens inventariables o inversió de millora, per al casals i punts d'informació per a joves del municipi. Per subvencionar aquesta actuació és indispensable disposar del punt d'informació i/o casal de joves un cop publicada la convocatòria.

(    ) Nòmines i Seguretat Social del personal, fix o eventual, de l'ajuntament o del personal contractat mitjançant una entitat privada que, de manera exclusiva, es dediqui a l'execució del servei d'informació i/o dinamització juvenil del municipi d'acord a la següent distribució:

(     ) Ajuntaments entre 5.000 - 10.000  habitants: Fins a un 70% de l'import subvencionable.

(     ) Ajuntaments 10.000 – 20.000  habitants:  Fins a un 60% de l'import subvencionable. 

 

Ajuntaments de més de 20.000 habitants i inferior a 52.000 habitants (línia 2)

(     )Implementació d'un Pla Local de Joventut (PLJ) participat i dirigit a la població jove (16-30 anys). Les entitats locals que no disposin d'un PLJ aprovat per l'òrgan de govern competent han de destinar com a mínim el 25% de l'import subvencionable a la redacció i implementació d'un PLJ.

(     ) Adequació del Pla Local de Joventut (PLJ) a la llei 5/2022, de polítiques de joventut, participat i dirigit a la població jove (16-30 anys) per les entitats locals que ja disposin d'un PLJ.

(      ) Programes, campanyes i/o projectes desenvolupats per les àrees de joventut en les línies següents:

(      ) Formació per a persones joves d'entre 18-30 anys, amb les que s'obtenen una titulació oficial reconeguda per les administracions publiques.

(      ) Informació juvenil per a persones joves d'entre 16-30 anys que tenen com a objectiu facilitar l'accés a la informació per garantir el coneixement i l'ús a recursos públics de qualsevol tipus i finalitat. Tallers- formacions i similars, en matèria de sexualitat i afectivitat, salut mental, mobilitat, emancipació i/o treball i educació que es realitzin des de les regidories de joventut.

(    ) Accions de formació de reciclatge i perfeccionament en matèria de joventut adreçades al personal fix o eventual adscrit a la regidoria de joventut que contribueixin a una millora del servei de joventut.

(     ) Fins al 25% de l'import subvencionable en les nòmines i Seguretat Social del personal, fix o eventual contractat, de l'ajuntament o del personal contractat mitjançant una entitat privada que, de manera exclusiva, es dediqui a l'execució del servei d'informació i/o dinamització juvenil del municipi.

 

Descripció breu de cadascuna de les accions a la qual es presenta (d'acord al que heu marcat a l'apartat anterior): Nom del programa, campanya i/o projecte, objectius, contingut, metodologia, recursos materials i humans i avaluació. MOLT IMPORTANT! Indicar qui serà el personal responsable (personal propi de l'ajuntament i càrrec o servei contractat i nom de l'empresa), l'edat de les persones destinatàries i la temporalització (durada: indicar els mesos i l'any de desenvolupament). En el cas que el programa, campanya o projecte tingui continuïtat d'un any a l'altre s'ha d'informar específicament.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Si en aquest apartat no hi cap tota la informació, es pot presentar un document adjunt amb els mateixos

conceptes

1. Despeses del programa, campanya o projecte

TIPUS DE DESPESA

 

IMPORT SOL·LICITAT

Cost personal propi de l'àrea de joventut

 

 

Servei de dinamització/informació extern contractat

 

 

Despeses del Pla Local de Joventut:

(     ) Redacció i implementació  (mínim un 25 % de l'import)

(     ) Adequació

 

 

 

       Arrendament

(     ) Instal·lació

 

 

(     ) Equipaments

 

 

(     ) Vehicles

 

 

(     ) Maquinària

 

 

Material divulgatiu i informatiu: Publicacions o promocions (tríptics, cartelleria, plans, programes...)

 

 

Material fungible

 

 

Assegurances de l'acció objecte de la subvenció

 

 

Transport

 

 

Muntatge i desmuntatge d'instal·lacions temporals

 

 

Servei de neteja per la realització de l'acció objecte de la subvenció

 

 

Vigilància per la realització de l'acció objecte de la subvenció

 

 

Ambulància per la realització de l'acció objecte de la subvenció

 

 

Mobles inventariables, només línia 1 (màxim un 24% de l'import)

 

 

Cursos de formació per a persones joves amb titulació oficial reconeguda per les administracions públiques

 

 

Accions que constin a les programacions dels programes, campanyes i/o projecte de dinamització i/o informació.  Especificau:

 

 

 

 

 

IMPORT TOTAL

 

 

Recordau que l'import de la subvenció juntament amb altres ingressos que pugui tenir l'entitat local pel mateix concepte, no pot ser superior al del total de la despesa.

Responsable tècnic/tècnica en matèria                                                    Vist i plau del batle/batlessa

de joventut

[Nom, llinatges amb data i signatura electrònica]                              [Nom, llinatges amb data i signatura electrònica]

 

ANNEX  4 MEMÒRIA TÈCNICA DE LES ACTUACIONS EN MATÈRIA DE JOVENTUT

Descripció de les actuacions

1. S'han d'indicar i explicar amb detall les accions que s'han dut a terme (nom, objectius, continguts, metodologia i recursos).

2. Nombre i edat de les persones usuàries participants i personal responsable (càrrec i si és o no propi de l'ajuntament).

3. Dates de les actuacions que inclogui els mesos i l'any de realització (lloc, durada i horaris). En el cas que el programa, campanya o projecte tingui continuïtat d'un any a l'altre s'ha d'informar específicament.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Avaluació de les actuacions

1. S'ha d'indicar el grau d'assoliment de les actuacions (objectius, continguts, metodologia i recursos).

2. Conclusions, propostes de millora i recomanacions futures.

3. Evidències documentals de les actuacions* (fotografies, cartelleria, registre de seguiment, control de les actuacions, publicacions a les xarxes/al tauler de l'espai...).

Han d'anar amb els logotips  del Servei de Joventut del Consell de Mallorca.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Adjuntau totes les proves documentals. 

Si en aquest document no hi cap tota la informació, es pot presentar un document adjunt amb els mateixos conceptes.

​​​​​​​Responsable tècnic/tècnica en matèria de joventut                                                Vist i plau del batle/batlessa

[Nom i llinatges i data signatura electrònica]                                                     [Nom i llinatges i data signatura electrònica]

 

ANNEX 5 INFORME D'INTERVENCIÓ QUE ACREDITA LA VERACITAT I LA REGULARITAT DE LA DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA DE LA SUBVENCIÓ

De conformitat amb la disposició addicional segona de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca,

............................................................................................................................ com a interventor/interventora de l'Ajuntament/entitat local

menor de....................................................., en relació amb la subvenció concedida la convocatòria pluriennal de subvencions per l'impuls

de polítiques locals de joventut els anys 2023 – 2024 als ajuntaments de Mallorca fins a 52.000 habitants, de la Direcció Insular de Participació i Joventut del Consell Insular de Mallorca,

DECLAR:

1. Que don la meva aprovació de la quantia presentada al quadre de despeses (apartat b del present annex)    per un import total de

.............................. €, per justificar la subvenció que ens heu concedit en la convocatòria pluriennal de subvencions per l'impuls de polítiques locals de joventut els anys 2023 – 2024 als ajuntaments de Mallorca fins a 52.000 habitants. Que les factures de la relació, en la quantia imputada a la subvenció, no s'han emprat ni s'empraran com a justificants per cobrar cap altra ajuda i que compleixen, sense cap dubte, l'objecte de la subvenció.

2. Que les despeses relacionades en aquest informe corresponen, sense dubte, a l'activitat subvencionada i s'ajusten al valor de mercat.

3. Que, en relació amb l'IVA suportat en la despesa subvencionable de l'execució del projecte, (marcau una opció):

(   ) És recuperat i compensat.

(   ) No és recuperat ni compensat.

4. Que la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca s'ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera —amb les subvencions i altres ingressos concurrents— el pressupost d'execució del projecte subvencionat.

5. Que els ingressos, despeses i desviacions per dur a terme el projecte indicat han estat els següents:

A) INGRESSOS

- Subvenció atorgada pel Consell Insular de Mallorca    Quantia: ...................

- Altres subvencions o ajuts:

Entitat: ..................................................................     Quantia: ...................

Entitat: ..................................................................     Quantia: ...................

- Altres ingressos:

Procedència: ........................................................     Quantia: ........................

B) DESPESES

Les despeses que es presentin hauran d'anar en coherència amb les actuacions presentades al quadre de despeses del programa, campanya o projecte presentat a l'annex 3 (S'ha d'especificar a cada concepte) .

Quantitat factures

Actuació subvencionada

Núm. factura

Data factura

Proveïdor

CIF

Concepte

Base imposable

IVA

Data de pagament

Import

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMPORT TOTAL

 

En aplicació de l'article 48.1 de l'Ordenança general de subvencions, com que la persona beneficiària és una entitat local, en aquesta convocatòria es considerarà com a despesa feta la certificació de les obligacions reconegudes.

C) DESVIACIONS

S'han d'indicar les desviacions esdevingudes, increments o disminucions respecte del pressupost presentat, i se n'ha d'explicar el motiu:

1. _________________________________________________________________________

2. _________________________________________________________________________

3.__________________________________________________________________________

4.__________________________________________________________________________

5.__________________________________________________________________________

 (Nota: La relació de despeses, que s'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost presentat, ha d'indicar les dades següents: el número i la data d'emissió de la factura, el nom i CIF del proveïdor, el concepte, l'import i la data de pagament. La relació d'ingressos ha d'indicar la subvenció del Consell de Mallorca, altres subvencions sol·licitades i/o rebudes i la resta d'ajuts o ingressos que han finançat el mateix projecte subvencionat, amb indicació de l'import i la procedència. S'han d'explicar les desviacions esdevingudes respecte del pressupost inicial.)

6. D'acord amb l'article 58.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, en el cas que la justificació definitiva presentada sigui d'un import inferior al de la subvenció concedida

(   ) Accept renunciar al romanent de la subvenció concedida.

7. D'acord amb l'article 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'entitat que represent és deutora per una resolució de reintegrament de subvencions (marcau amb una creu l'opció escollida):

(   )  Sí

(   ) No

I, perquè consti, expedesc aquest document, amb el vistiplau del batle/batlessa de l'Ajuntament/Entitat local, en la data de la signatura.

Interventor/interventora                                                        Vist i plau del batle/batlessa

( signatura electrònica)                                                         ( signatura electrònica)

 

ANNEX 6 CERTIFICACIÓ SOBRE LA REALITZACIÓ DE L'ACTIVITAT I EL COMPLIMENT DE LA FINALITAT DE LA SUBVENCIÓ

A l'efecte de complir l'article 35 de l'Ordenança general de subvencions aprovada per acord del Ple del 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018), [nom i

llinatges] ............................................................................................................................, com a secretari/secretària de l'Ajuntament d

................................................................. i en execució de la disposició addicional segona de l'Ordenança esmentada

CERTIFIC

1. Que no s'ha dictat cap resolució declarativa de la procedència del reintegrament de la subvenció, ni de la pèrdua del dret a cobrar-la.

2. Que no s'ha acordat cap mesura cautelar sobre la retenció dels lliuraments de pagament referits a la mateixa subvenció, per alguna de les causes que es preveuen en l'article 56 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

3. Que les activitats subvencionades s'han fet en els termes i en les condicions establertes en la convocatòria de subvencions per als ajuntaments de Mallorca fins a 52.000 habitants per donar suport a la joventut per a l'any 2023-2024 de la Direcció Insular de Participació i Joventut del Consell Insular de Mallorca.

4. Que, amb la realització d'aquestes activitats, s'ha complit la finalitat de la subvenció concedida.

I, perquè consti, expedesc aquest certificat amb el vistiplau del batle/batlessa, amb data de la signatura.

Secretari/secretària                                                                 Vist i plau del batle/batlessa

( signatura electrònica)                                                         ( signatura electrònica)

 

ANNEX 7 CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I L'AJUNTAMENT/ENTITAT MENOR D............................................... PER DUR A TERME ACTUACIONS RELATIVES A LA CONVOCATÒRIA PLURIENNAL DE SUBVENCIONS PER L'IMPULS DE POLÍTIQUES LOCALS DE JOVENTUT ELS ANYS 2023 – 2024 ALS AJUNTAMENTS DE MALLORCA FINS A 52.000 HABITANTS.

Parts

[Nom i llinatges]..............................................................., conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en nom i representació del Consell de Mallorca, en virtut de l'article 1.d del Decret la Presidència pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca.

[Nom i llinatges] .............................................................................................., batle/batlessa de [nom de l'entitat o ajuntament]

..............................................................................................., en virtut de l'acord del Ple de..........de........de............

Antecedents

El Consell Executiu del Consell de Mallorca en acord de 5 d'Abril de 2023 va aprovar Convocatòria pluriennal de subvencions per l'impuls de polítiques locals de joventut els anys 2023 – 2024 als Ajuntaments de Mallorca fins a 52.000 habitants.

1. En el marc d'aquesta convocatòria de subvencions, a l'Ajuntament/entitat menor d.................................................. se li va concedir una subvenció per un import de .......................................... euros per dur a terme les següents actuacions:

...............................................................................................................................................................................................................................

......................................................

En el mateix acord d'aprovació de la convocatòria el Consell Executiu del Consell de Mallorca, aprovà aquest conveni per subscriure amb tots els ajuntaments beneficiaris de les subvencions per l'impuls de polítiques locals de joventut els anys 2023 – 2024 als Ajuntaments de

Mallorca fins a 52.000 habitants. L'Ajuntament d....................................., mitjançant l'acord de l'òrgan competent de ............ d................... de ......................... va aprovar el text d'aquest conveni.

2. La disposició addicional segona de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple del 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018) recull que:

«En els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès pel titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, i també a través de l'informe emès per la Intervenció, o òrgan de control financer equivalent, de l'entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.»

3. Segons el que es preveu en aquesta disposició addicional segona, la naturalesa d'aquest conveni és regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció abans esmentada concedida pel Consell de

Mallorca a l'Ajuntament d..............................................................................

Les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni, d'acord amb les següents

Clàusules

1. Aquest conveni té per objecte regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la

subvenció concedida pel Consell de Mallorca a l'Ajuntament/entitat menor d......................................................... per a actuacions relatives al suport a la joventut, en el marc de la convocatòria de subvencions del Consell de Mallorca per els anys 2023-2024.

2. L'Ajuntament d......................................................... ha rebut la subvenció per dur a terme les actuacions següents:

  • .....................................................................................................................

  • .....................................................................................................................

  • .....................................................................................................................

3. L'Ajuntament/entitat menor d........................................................., com a beneficiari de la subvenció, es compromet a complir totes i cadascuna de les obligacions previstes en la convocatòria de subvencions, tant les de tipus administratiu com les de tipus tècnic, i molt especialment es compromet a dur a terme les actuacions subvencionades i a presentar la justificació de les despeses al Consell Insular de Mallorca fins al 31 de gener 2025 o en el cas que la concessió de les subvencions sigui en una data posterior, dins el termini de deu (10) dies, comptadors des de l'endemà de rebre la notificació de la concessió de les subvencions.

4. La justificació de les actuacions subvencionades a l'Ajuntament d..............................., d'acord amb la disposició addicional segona de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, s'ha de fer amb la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la documentació següent:

  • Una memòria tècnica de les actuacions fetes objecte de la subvenció signada per un tècnic o tècnica responsable en la matèria, amb el vistiplau del batle o la batlessa. S'hi ha d'adjuntar documentació (fotografies, cartells...) que demostri la realització de les activitats i/o projectes, l'edat dels participants, la data i el suport del Consell de Mallorca a través del logotip. (Annex 4)
  • Un informe emès per l'interventor o interventora de l'entitat beneficiària, amb el vistiplau del batle o la batlessa que acrediti la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció. (Annex 5)
  • Un certificat emès pel secretari o secretària de l'entitat local, amb el vistiplau del batle o la batlessa que acrediti que l'activitat s'ha duit a terme i que s'ha complit la finalitat de la subvenció. (Annex 6)

5. Aquest conveni finalitzarà en acabar les actuacions subvencionades i en haver-se fet els pagaments de la subvenció a l'Ajuntament d...............................................

Com a mostra de conformitat, el Consell de Mallorca i l'Ajuntament d ................................ signam aquest conveni per duplicat, en data de signatura electrònica.”