Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 178684
Acord del Consell de Govern de 13 de març de 2023 de modificació de l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 4 de febrer de 2017 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 15 l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habituals de treball.

L'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 també disposa que la meritació de les gratificacions corresponents a favor del personal funcionari integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l'òrgan competent de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l'entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació dels serveis extraordinaris amb temps de descans, i que es compleixin la resta de tràmits que, amb aquesta finalitat,estableix el Decret 85/1990, de 20 de setembre, pel qual es regula el règim retributiu dels funcionaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Aquest Acord es va modificar mitjançant els acords del Consell de Govern de 10 de març de 2017 (BOIB 30/2017); de 7 de juliol de 2017 (BOIB 83/2017); de 27 d'octubre de 2017 (BOIB 132/2017); de 17 de novembre de 2017 (BOIB 141/2017); de 23 de febrer de 2018 (BOIB 25/2018); de 20 d'abril de 2018 (BOIB 49/2018); de 14 de setembre de 2018 (BOIB 114/2018); de 5 d'octubre de 2018 (BOIB 123/2018); de 10 d'octubre de 2018 (BOIB 127/2018); de 9 de novembre de 2018 (BOIB 141/2018); de 8 de febrer de 2019 (BOIB 18/2019); de 7 de març de 2019 (BOIB 32/2019); de 22 de març de 2019 (BOIB 38/2019); de 3 de maig de 2019 (BOIB 61/2019);de 25 d'octubre de 2019 (BOIB 146/2019); de 20 de desembre de 2019 (BOIB 171/2019); de 3 d'abril de 2020 (BOIB 51/2020); de 23 de novembre de 2020 (BOIB 199/2020); de 8 de febrer de 2021 (BOIB 17/2021); de 20 de desembre de 2021 (BOIB 174/2021); de 13 de juny de 2022 (BOIB 77/2022); de 28 de novembre de 2022 (BOIB 155/2022), i de 27 de febrer de 2023 (BOIB 26/2023).

El Servei de Valoració i Orientació de la Discapacitat i la Dependència (SVODD) és la unitat tècnica administrativa, dependent de la Direcció General d‘Atenció a la Dependència de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, que du a terme les actuacions encaminades a la informació, l'orientació i el reconeixement de la discapacitat, reconeixement que dona dret a l'obtenció dels serveis, beneficis assistencials i econòmics establerts o que puguin establir les administracions i altres entitats, adreçades a les persones amb discapacitat física, psíquica (deficiència mental o malaltia mental) o sensorial. El procediment es regula en el Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre, de procediment per al reconeixement, la declaració i la qualificació del grau de discapacitat.

En l'àmbit de les Illes Balears, l'1 de juny de 2021va entrar en vigor el Decret 91/2019, de 5 de desembre, pel qual es regulen el procediment per al reconeixement del grau de discapacitat i els principis generals del procediment per al reconeixement del grau de dependència, i es modifica el Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals del procediment per al reconeixement de la situació de dependència, la intensitat de protecció dels serveis i el règim de compatibilitat de les prestacions del Sistema per a l'Autonomia i l'Atenció a la Dependència en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i es crea la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència de les Illes Balears.

Amb l'entrada en vigor del Decret 91/2019, es va donar cobertura normativa a una nova manera d'entendre la valoració de la discapacitat i la dependència de manera integral i s'implantava el model progressivament fins a arribar a assolir agilitat i eficàcia en els procediments de reconeixement del grau de discapacitat i escometre la sectorització dels equips per apropar-los al territori, tal com es desprèn literalment del contingut de la part expositiva de la norma.

Ara bé, la dificultat de cobrir les places corresponents als equips valoradors,tant a Mallorca com a Menorca i a Eivissa, mitjançant procediments de comissions de serveis que han quedat repetidament deserts i borses de personal interí, juntament amb la posada en marxa del nou procediment previst en el Decret 91/2019 a partir del dia 1 de juny de 2021, en el si d'una crisi sanitària que va obligar a esponjar el nombre de persones usuàries citades per donar compliment a totes les mesures sanitàries de seguretat proposades, ha provocat un retard en la valoració, que ha afectat la llista d'espera de persones usuàries així com l'execució progressiva de les mesures previstes en el Decret 91/2019.

D'altra banda, les disfuncionalitats derivades de la integració dels expedients de discapacitat dins la nova aplicació informàtica DISDEP durant l'any 2022 ha provocat igualment un retard en la tramitació i la resolució dels expedients, que ha provocat un increment en la llista d'espera, amb un perjudici evident per a les persones que actualment estan pendents de ser citades i valorades per poder obtenir la declaració de discapacitat i, per tant, els beneficis inherents a aquest reconeixement a l'efecte de garantir un nivell de vida digne a aquestes persones (mesures d'integració educativa, laboral o social, accés a pensions no contributives d'invalidesa, prestació familiar per fill a càrrec, targeta d'aparcament, subvencions, deduccions fiscals, orientació i integració laboral, ingrés en centres especialitzats, etc.).

A més, l'entrada en vigor del Reial decret 888/2022, de 18 d'octubre, pel qual s'estableix el procediment per al reconeixement, la declaració i la qualificació del grau de discapacitat, prevista per al 20 d'abril de 2023, implica un canvi fonamental en l'avaluació del grau de discapacitat, ja que estableix nous barems per avaluar tant les deficiències com les limitacions de l'activitat i les restriccions en la participació que presenti la persona interessada, com també, si escau, els factors contextuals o barreres ambientals. La posada en marxa d'aquest nou barem requereix un període de temps d'adaptació i aprenentatge per poder emprar aquesta nova eina de manera adequada, cosa que provocarà un retard en la tramitació dels expedients que s'acumularà a l'existent, almenys durant la primera etapa d'aplicació de la norma.

Així, es considera necessari que el personal adscrit a la Direcció General d'Atenció a la Dependència de la Conselleria d'Afers Socials i Esports que du a terme funcions relacionades amb la valoració de la discapacitat pugui fer hores extraordinàries.

Segons el que s'ha exposat, i atès que la possibilitat de dur a terme la compensació d'hores extraordinàries de feina amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats del servei corresponent, es considera convenient modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, per tal d'incorporar-hi el personal adscrit a la Direcció General d'Atenció a la Dependència de la Conselleria d'Afers Socials i Esports que du a terme funcions relacionades amb la valoració de la discapacitat, de l'1 de març al 30 de juny de 2023.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors, en la sessió de 13 de març de 2023, adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:

Primer. Modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habituals de treball, en el punt primer, que queda redactat de la manera següent:

  • Facultatius superiors, facultatius tècnics i agents de medi ambient amb funcions d'extinció d'incendis.
  • Personal adscrit al Departament d'Emergències de la Direcció General d'Emergències i Interior de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d'emergències.
  • Personal adscrit al Gabinet de la Presidència.
  • Xofers de la presidenta i dels consellers.
  • Personal adscrit a la Direcció General de Desenvolupament Tecnològic amb funcions d'operativa i manteniment de la xarxa i dels sistemes informàtics corporatius.
  • Personal adscrit a la Direcció General de Salut Pública i Participació amb funcions d'inspecció o laboratori.
  • Personal facultatiu superior que té funcions relacionades amb el Servei d'Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública i Participació, només en els casos en què s'hagi declarat un cas d'alerta sanitària i durant el temps que duri.
  • Personal adscrit a l'Agència Tributària de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats en la campanya Renda Àgil durant els mesos de maig, juny i juliol de cada any.
  • Personal funcionari de Ports de les Illes Balears en els supòsits següents: personal de ports de gestió directa que hagi de prestar serveis fora de l'horari o jornada habitual de feina per complicacions derivades d'operatives de vaixells, motius d'emergència i tasques de control i vigilància d'activitats puntuals de tercers en l'àmbit portuari, així com el personal de les oficines centrals en relació amb les incidències amb els sistemes de reserves en línia i activitats no estructurals com l'assistència a fires nàutiques o altres tasques de representació i aquelles tasques que, tot i ser estructurals, demanden puntualment càrregues extraordinàries de feina com la tramitació de concessions administratives derivades de l'aplicació de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes, i les obres excepcionals de consolidació de ports derivades de les mancances d'inversió dels darrers anys de crisi.
  • Personal adscrit a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials i a la Direcció General de Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació que du a terme funcions relacionades exclusivament amb la gestió i la tramitació de la renda social garantida i de les prestacions de dependència i no contributives.
  • Personal adscrit al Servei d'Atenció a la Ciutadania de la Secretaria General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.
  • Personal adscrit al Servei d'Inspecció del Transport Terrestre de la Direcció General de Mobilitat i Transports de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.
  • Personal funcionari adscrit a l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius que es designi per dur a terme cada un dels projectes d'execució del Pla d'Infraestructures Educatives 2016-2023.
  • Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que es mobilitzi per part del director del pla de protecció civil activat, des del nivell 2, per fer tasques de suport a la intervenció, de control de la situació, de protecció, i de recuperació i restabliment dels danys produïts a causa d'una emergència de protecció civil.
  • Personal funcionari adscrit a les oficines d'atenció al públic del Servei d'Ocupació de les Illes Balears durant els mesos d'octubre, novembre i desembre de cada any.
  • Personal funcionari adscrit al Servei d'Inspecció Mèdica del Servei de Salut de les Illes Balears que du a terme funcions relacionades amb la valoració de la discapacitat, durant el període de col·laboració amb la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
  • Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que du a terme tasques per pal·liar els efectes derivats de la situació ocasionada pel COVID-19.
  • Personal funcionari de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors que du a terme funcions relacionades exclusivament amb l'elaboració de l'Avantprojecte de llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el període comprès entre l'1 d'octubre i el 31 de desembre de cada any.
  • Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que dugui a terme tasques relacionades amb la planificació, la preparació, la redacció i l'aprovació de projectes, inclosos els projectes d'execució de qualsevol tipus, que s'hagin de finançar amb qualsevol dels fons esmentats en els apartats 2, 3 i 4 de l'article 2 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
  • Personal funcionari adscrit a la Direcció General d'Habitatge de la Conselleria de Mobilitat i Habitatge encarregat de la tramitació de les ajudes per al lloguer d'habitatges.
  • Personal de l'Escola Balear d'Administració Pública que formi part del Servei de Selecció i Provisió o li doni suport i de la conselleria competent en matèria de funció pública que doni suport al Servei esmentat, en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats durant la preparació i el desenvolupament del procés selectiu corresponent a les ofertes públiques dels exercicis de 2018, 2019 i 2020 i als processos d'estabilització d'ocupació temporal.
  • Personal funcionari de la Conselleria d'Educació i Formació Professional en els supòsits següents:
  1.  Personal que dugui a terme tasques de baremació i introducció de dades per actualitzar el Registre general d'activitats de formació permanent del professorat de les Illes Balears que derivin de les convocatòries de borses de personal interí.
  2.  Personal que dugui a termetasques d'actualització o introducció de les dades al programa de registre del Ministeri d'Educació i Formació Professional per completar el tràmit de beques generals i ajuts per a alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu.
  3.  Personal que dugui a terme tasques de baremació en els processos d'estabilització per mitjà de concurs i concurs oposició del personal docent.
  • Personal funcionari adscrit al Departament de Coordinació i Modernització de la Direcció General de Funció Pública de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat que dugui a terme tasques relatives a l'actualització del Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, fins al 31 de desembre de 2023.
  • Personal funcionari de l'Administració autonòmica que intervengui en el procés electoral de les eleccions de l'any 2023 al Parlament de les Illes Balears i als consells insulars.
  • Personal funcionari de l'Administració autonòmica en relació amb les tasques de gestió dels procediments de concessió de subvencions en matèria de conciliació de la vida familiar, laboral i personal que preveu el capítol VII del Decret llei 9/2022, de 7 de novembre, de mesures urgents per compensar la inflació a les Illes Balears.
  • Personal tècnic de prevenció de riscs laborals adscrit a l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL) en els casos en què és requerit pel Centre d'Emergències 112 per investigar accidents laborals molt greus, greus, múltiples i mortals, i també quan és requerit per denúncies o peticions extraordinàries d'organismes, prèviament justificades.
  • Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que intervengui en els esdeveniments relatius a la celebració del Dia de les Illes Balears de l'any 2023.
  • Personal adscrit a la Direcció General d'Atenció a la Dependència de la Conselleria d'Afers Socials i Esports que du a terme funcions relacionades amb la valoració de la discapacitat, de l'1 de març al 30 de juny de 2023.

Segon. Publicar aquest Acorden el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 3 de març de 2023

La secretària del Consell de Govern Mercedes Garrido Rodríguez