Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DES CASTELL

Núm. 169862
Aprovació de les bases per a la concessió d'ajuts individuals per a transport per a estudiants des Castell curs 2022 - 2023 (Fora de l'Illa de Menorca)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se aprovat, per la Junta de Govern, amb data 24 de febrer, les bases que han de regir la concessió d'ajuts individuals per a transport per a estudiants des  Castell. Curs 2022/2023. (Fora de l'Illa de Menorca), es publiquen les mateixes a continuació als efectes oportuns.

 

Es Castell, en la data de la signatura electrónica:(6 de març de 2023)

La batllessa Juana Escandell Salom

 

Bases reguladores per a la concessió d'ajuts individuals per a transport per a estudiants des Castell. Curs 2022/2023. (Fora de l'Illa de Menorca)

1.- Objecte.

L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió d'ajuts individuals adreçats a l'alumnat que s'hagi de desplaçar fora de l'illa de Menorca, dins el territori nacional, durant el curs 2022-2023, que no percebi cap altre tipus d'ajut per a desplaçament.

Els estudis per als quals es pot sol·licitar ajut són:

a. estudis universitaris: de grau, primer i segon cicle, màster, doctorat o altres estudis de postgrau.

b. de formació professional de grau mitjà o superior.

c. ensenyaments artístics superiors.

d. altres estudis, sempre que aquests es realitzin a institucions de reconegut prestigi i es demostri haver fet estudis previs relacionats amb la matèria.

e. En els apartats anteriors a), b) i c) s'ha de tractar d'estudis presencials a centres oficials reconeguts per l'Administració educativa i que s'encaminin a l'obtenció d'un títol oficial amb validesa acadèmica o professional. En l'apartat d) poden ser estudis no oficials i serà la comissió avaluadora la que valorarà la seva inclusió a la convocatòria.

En queden exclosos els estudis a distància, en línia o virtuals i els que es puguin realitzar presencialment a Menorca.

2.- Finançament.

El finançament d'aquests ajuts aniran a càrrec del pressupost de l'Ajuntament des Castell per a l'any 2023, procedents de la partida pressupostària 30 231 48910 Ajuts Transport, fins exhaurir la mateixa.

L'atorgament de subvencions per aquesta finalitat està limitat per la dotació econòmica establerta en el pressupost municipal i a l'existència de crèdit suficient en el moment de la resolució de la concessió.

3.- Beneficiaris.

Podran ser beneficiaris de l'ajut l'alumnat d'entre 15 i 30 anys empadronat as Castell, mínim un any, i matriculat a qualsevol dels centres on es desenvolupin els estudis descrits a la base 1 anterior.

4.- Naturalesa i quantitat de la subvenció.

L'ajut consistirà en el finançament de un o diversos desplaçaments d'anada i tornada del sol·licitant, amb un import màxim de 300€/alumne/a, i va destinat a les despeses de transport ocasionades pel trasllat del beneficiari/ària des del centre on es cursin els estudis, referits a la base 1 anterior, fins a l'illa de Menorca.

L'ajut s'atorgarà als sol·licitants que compleixin amb els requisits establerts en aquesta convocatòria i segons l'ordre d'entrada de les sol·licituds al Registre d'Entrada d'aquest Ajuntament.

5.- Sol·licituds i termini de presentació.

Les sol·licituds es presentaran al Registre d'Entrada de l'Ajuntament des Castell i es dirigiran al Departament d'Educació.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils des de l'endemà de la publicació al BOIB.

6.- Documentació a aportar.

Amb les sol·licituds degudament emplenades s'ha acompanyar:

- Fotocòpia DNI.

- Matrícula o certificat acreditatiu d'estar matriculat al corresponent centre per a l'any 2022-2023.

- Descripció de la ruta sol·licitada.

- Factura dels bitllets

- Dades bancàries per a poder realitzar la transferència, si escau, a nom de la persona que sol·licita l'ajut d'aquesta convocatòria o tutor.

7.- Requisits.

- Estar empadronat as Castell, mínim amb un any d'antiguitat

- Tenir entre 15 i 30 anys (ambdós inclosos).

- Està matriculat pel curs 2022-2023 a algun dels estudis disposats a la base 1.

8.- Criteris.

Les sol·licituds seran examinades i es concediran els ajuts a les que reuneixin els requisits establerts en aquesta convocatòria.

Als efectes d'atorgament dels ajuts es tindrà en compte l'ordre de presentació de les sol·licituds atès que l'atorgament està limitat a l'existència del crèdit establert a la clàusula segona d'aquestes bases, com s'ha dit.

9.- Procediment.

L'òrgan competent per a la instrucció i proposta de resolució de l'expedient serà la Regidoria d'Educació de l'Ajuntament des Castell, la qual realitzarà les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades de la sol·licitud. La proposta s'elevarà a la Junta de Govern Local, òrgan aquest encarregat de resoldre la petició.

Si la documentació aportada és incompleta es requerirà que s'esmeni en el termini de 10 dies hàbils, amb advertència que, si no s'aporta es considerarà que es desisteix de la sol·licitud.

10.- Resolució i atorgament.

La resolució de l'atorgament o denegació dels ajuts, que posarà fi a la via administrativa, es notificarà als interessats.

11.- Pagament

La quantia global dels ajuts seran lliurades mitjançant transferència bancària, i es realitzarà abans del 30 de desembre del 2023.

12.- Revocació.

En el supòsit que es comprovi que el beneficiari de l'ajut incompleix qualsevol de les condicions establertes en aquestes bases o la no utilització finalista de l'ajut, l'Ajuntament des Castell podrà revocar o suspendre l'ajut que va concedir en el seu dia.

13.- Acceptació de les bases.

La presentació de sol·licituds a aquesta convocatòria suposa l'acceptació íntegre d'aquestes bases.

 

14.- Reclamacions.

Contra la resolució d'atorgament o denegació de l'ajut, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes a comptar des de la seva notificació, o bé recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos des d'aquella.