Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS
Núm. 160580
Resolució de la presidenta del patronat de la Fundació per a l’Esport Balear per la qual s’aprova la convocatòria del procés de selecció per cobrir una plaça de tècnic de natació de la fundació per a l’esport Balear
Antecedents
1. La Fundació per a l'Esport Balear té un total de 23 programes de tecnificació, entre els quals el programa de natació.
2. L'estructura habitual i més adient per als programes de tecnificació està composada per una Direcció Tècnica i un o diversos tècnics esportius, en funció del nombre d'esportistes admesos a cada programa i les particularitats de cada esport.
3. Dia 2 de gener de 2022 la persona que ocupava el lloc de treball de la RLT de la Fundació per a l'Esport Balear de Director Tècnic Programa de Natació va iniciar la seva jubilació, deixant aquest lloc vacant.
4. Mitjançant Acord del Patronat de la Fundació per a l'Esport Balear (en endavant “Fundació”) de dia 8 de setembre de 2023, es va aprovar la proposta de modificació puntual de la RLT de la plaça de director tècnic de natació a tècnic de natació, validada per Funció Pública, així com la convocatòria i les bases per a la selecció d'un/a tècnic/a de natació.
5. En data 19 de gener de 2023, la Comissió Interdepartamental de Retribucions emet informe favorable relatiu a la proposta de modificació d'aquest lloc de treball a la RLT de la Fundació Esport Balear.
6. En data 9 de febrer de 2023 la Direcció General de Funció Pública emet informe favorable sobre la convocatòria i les bases de selecció del tècnic de natació de la Fundació per a l'Esport Balear.
Per tot això, es pren el següent
Acord
1. Aprovar la convocatòria per a la selecció d'un/a tècnic/a de natació de la Fundació per a l'esport balear i les bases que consten a l'annex 1 (Acord del Patronat de la Fundació per a l'Esport Balear de 8 de setembre de 2022), les funcions del lloc de treball que consten a l'annex 2, i el barem de mèrits que consta a l'annex 3.
2. Fer públic el model de sol·licitud a disposició de les persones interessades en la pàgina web www.fundacioesportbalear.es
3. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Patronat de la Fundació per a l'Esport Balear en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També s'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2, 10.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.
(Signat electrónicament: 3 de març de 2023)
La presidenta Fina Santiago Rodríguez
ANNEX 1
Bases de la convocatòria del procés de selecció per cobrir un lloc de treball de tècnic/a de natació de la Fundació per a l'Esport Balear
1. Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria és la contractació d'una persona que ocupi el lloc de treball de tècnic/a de natació la Fundació per a l'Esport Balear de manera temporal. Aquest lloc forma part de la Relació de Llocs de Treball de la Fundació per a l'Esport Balear.
2. Forma de selecció
La selecció s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs de mèrits, de conformitat amb els barems de l'Annex 3.
3. Requisits generals per poder participar en aquesta convocatòria
Per a l'admissió a aquestes proves selectives, les persones aspirants hauran de complir, en la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir nacionalitat espanyola o la d'un estat de la Unió Europea, o ser nacional d'altres estats amb les condicions que estableix l'article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
b) Tenir 16 anys d'edat complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents al lloc de treball al qual es presenten, d'acord amb l'Annex 2.
d) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per exercir funcions similars a les de la categoria corresponent. En cas de persones nacionals d'un altre estat, no haver estat inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
e) No haver estat condemnades per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, d'acord amb l'article 12 de la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència.
f) Declarar que, durant la relació laboral resultant d'aquest procés selectiu, es complirà amb la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques.
g) Estar en possessió del coneixement de la llengua catalana corresponent al lloc de treball al qual es presenten, de conformitat amb el que disposa l'article 4 del Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de la llengua catalana en procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Per al lloc de treball de tècnic/a esportiu/va (grup C), és necessari acreditar el nivell B2 o superior.
4. Requisits específics
El lloc de treball de tècnic o tècnica poden ser sol·licitats per les persones que puguin acreditar una de les condicions següents:
5. Sol·licituds i documentació
Les persones interessades en participar en aquest procés selectiu han de presentar una sol·licitud d'acord amb el formulari que s'adjunta a aquestes bases com a annex 4 i que està a disposició de les persones interessades a la pàgina web de la Fundació per a l'Esport Balear (www.fundacioesportbalear.es).
A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:
a) Una còpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, una fotocòpia del document oficial acreditatiu de la nacionalitat.
b) Títol o document original o còpia autèntica, que acrediti estar en possessió d'alguna de les formacions requerides per al lloc de treball sol·licitat, si escau.
c) Certificat que acrediti l'experiència requerida per al lloc de treball sol·licitat, si escau.
d) Informe de vida laboral.
e) Certificat original o còpia autèntica del nivell de coneixements de la llengua catalana corresponent al lloc de treball sol·licitat.
f) Certificat negatiu del Registre central de delinqüents sexuals.
g) Declaració jurada de no haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, d'acord amb el model de l'Annex 4.
h) Declaració jurada de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents al lloc de treball al qual es presenten, d'acord amb el model de l'Annex 4.
i) Declaració jurada de que, durant la relació laboral resultant d'aquest procés selectiu, es complirà amb la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
j) Documentació acreditativa dels mèrits.
Les sol·licituds i documentació adjunta es podran presentar de manera presencial o electrònica. Per a presentar-ho de manera electrònica, es podrà fer el tràmit mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), accedint a l'enllaç https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do amb certificat digital; dins aquest registre caldrà seleccionar com a organisme destinatari la "Conselleria d'Afers Socials i Esports" i a l'assumpte indicar "Convocatòria Fundació per a l'Esport Balear". Per a presentar-ho de forma presencial, es podrà fer el tràmit en el Registre de la Fundació per a l'Esport Balear (Centre de Tecnificació Esportiva Illes Balears, carrer del Gremi Forners, 4, polígon de Son Castelló de Palma) o en qualsevol dels registres que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si la sol·licitud es fa de forma presencial i es lliura en un lloc diferent del registre de la Fundació per a l'Esport Balear, s'ha d'enviar per correu electrònic a (info@fundacioesportbalear.es), el formulari de sol·licitud amb el segell o el resguard que acrediti que s'ha presentat dins el termini establert. Aquest correu s'haurà d'enviar com a molt tard, durant les 24 hores següents que acabi el termini de presentació de les sol·licituds.
El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies naturals a comptar des del dia següent a la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de las Illes Balears.
Si el darrer dia de presentació de les sol·licituds cau en dissabte o en diumenge, el termini s'entendrà ampliat fins el dia hàbil següent.
Es considera que les persones que presenten una sol·licitud per participar en aquesta selecció donen el consentiment perquè la Fundació tracti les seves dades personals als efectes que se'n derivin.
6. Llista de persones admeses i excloses
Una vegada que s'acabi el termini de presentació de sol·licituds, s'ha de publicar a la pàgina web de la Fundació la relació provisional de persones admeses i excloses, amb indicació de les causes de l'exclusió. Les persones interessades disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes, per esmenar els defectes o aportar els documents preceptius.
7. Comissió tècnica de valoració
La comissió tècnica de valoració està formada per les persones següents:
President o presidenta:
Titular: Mateu Cañellas Martorell, coordinador de tecnificació esportiva.
Suplent: Carlos Lorenzo García Cerdà, responsable de psicologia esportiva.
Secretari o secretària:
Titular: Jorge Grigelmo Miguel, responsable de promoció i patrocini, TIC i I+D.
Suplent: Monserrat Cardona Capellà, delegada de la Fundació a Menorca.
Vocal:
Titular: Rafa Huete Lladò, Directora Técnica de Natació.
Suplent: Isabel Pons Llull, responsable dels serveis jurídics.
Les funcions bàsiques de la comissió tècnica de valoració són les següents:
8. Valoració de mèrits
Els mèrits al·legats s'han de valorar d'acord amb els barems establerts a l'annex 3.
Només es podran puntuar aquells mèrits que siguin degudament acreditats mitjançant la documentació aportada per les persones candidates (presentació de l'original o còpia autèntica).
No es valorarà cap mèrit professional si no s'especifica clarament el termini d'inici i de finalització i la durada de la jornada laboral, mitjançant un certificat d'empresa i l'informe de vida laboral o el contracte de treball.
Els mèrits esportius obtinguts, o càrrecs tècnics desenvolupats dintre d'una Federació Autonómica, Nacional o Internacional, aniran certificats per aquesta pròpia Federació. A més a més, en el cas de càrrecs desenvolupats dins d'una Federació en el certificat acreditatiu s'haurà d'indicar Memòria Esportiva Oficial o acord de l'òrgan directiu pertinent, on quedi reflectit el càrrec desenvolupats.
No es tindran en compte els càrrecs amb una durada inferior a 6 mesos.
No es tindran en compte càrrecs amb una durada inferior a un any i/o temporada.
Els càrrecs seran amb funcions anàlegs a les que s'han de desenvolupar a la plaça convocada.
En el cas d'experiència professional en règim de treballadors autònoms, s'ha d'especificar clarament la dedicació setmanal de l'activitat laboral certificada.
A efectes de comptabilització del nombre de mesos d'experiència, en els contractes inferiors a mitja jornada s'aplicarà un corrector del 50 % al nombre de mesos calculat.
No es valoraran els certificats acreditatius de formació que no indiquin les hores de durada de les accions formatives acreditades.
A la valoració de la formació continua els crèdits ECTS es comptabilitzaran amb 25 h per crèdit, mentre que els no ECTS amb 10 h per crèdit.
Les puntuacions de mèrits professionals i esportius tan sols es tindran en compte si han estat desenvolupades o assolits a les categories absolutes i/o menors.
9. Publicació de les valoracions
Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, la comissió tècnica ha de fer pública, a la pàgina web de la Fundació per a l'Esport Balear una llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants. Aquesta llista s'ha de publicar per ordre de major a menor puntuació total.
Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional.
Una vegada resoltes les al·legacions s'ha de publicar la llista definitiva de valoracions a la pàgina web de la Fundació per a l'Esport Balear.
10. Regulació de la relació laboral
La relació contractual serà de durada indeterminada i per una jornada laboral de 40 hores setmanals.
El contracte es formalitzarà per escrit entre el gerent de la Fundació per a l'Esport Balear i el professional i, en qualsevol cas, ha d'indicar l'objecte del contracte i la seva durada. Al personal seleccionat mitjançant aquest procés els és d'aplicació l'Adhesió parcial de la Fundació al V Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Acord entre la representació de l'empresa i la representació dels treballadors de dia 7 de novembre de 2016).
11. Borsa de treball de personal tècnic esportiu de la Fundació.
La Fundació ha de constituir una borsa de treball, per aquest lloc de treball, amb les persones admeses que no hagin estat seleccionades.
D'acord amb el punt 10.3 de la instrucció conjunta del director general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis i del director general de Pressuposts i Finançament de 29 de febrer de 2016, la vigència mínima de la borsa serà d'1 any i s'haurà de renovar periòdicament.
Ordre de prelació
L'ordre de prelació en la borsa de treball està determinat per la puntuació obtinguda per les persones aspirants de conformitat amb els barems establerts a la convocatòria.
Funcionament de la borsa
Exclusions:
a) La no acceptació d'un contracte suposarà l'exclusió automàtica de la llista, tret que la renúncia estigui motivada per estar treballant en altra empresa o entitat, circumstància que el candidat haurà de justificar per escrit. Igualment, el candidat haurà de manifestar per escrit la seva disponibilitat per tornar a ser cridat.
b) El candidat que hagi acceptat un contracte i no s'incorpori al lloc de feina serà exclòs de la borsa.
c) El personal que s'incorpori al treball i renunciï serà exclòs de la borsa.
d) Seran excloses de la borsa les sol·licituds que presenti falsedats en la documentació aportada o en les dades consignades.
e) Els candidats que no superin el termini de prova establert seran exclosos de la borsa.
f) Haver incorregut en faltes molt greus que hagin provocat l'acomiadament disciplinari.
Crida i contractació:
L'oferta de contractació a les persones de la borsa s'efectuarà seguint rigorosament l'ordre de puntuació.
El procediment de comunicació serà el següent:
1. Contacte telefònic amb un màxim de tres intents en horari de matí (de 8 a 15 h) o per correu electrònic. Quedarà constància a l'expedient de la data i hora de les cridades i els correus electrònics.
2. Dins el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès en el nomenament.
3. Els aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita passaran al darrer lloc de la llista, llevat que al·leguin, dins el termini establert, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar dins els tres dies hàbils següents:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat, paternitat, adopció o acolliment permanent o preadoptiu.
b) Prestar serveis en un altre lloc, ja sigui en l'àmbit públic o privat o per haver rebut una oferta de contractació laboral o de nomenament de funcionari interí.
d) Patir malaltia o incapacitat temporal.
e) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.
ANNEX 2
Funcions del lloc de treball que es convoca
TÈCNIC/A ESPORTIU/VA
És la persona encarregada directa dels entrenaments dels i les esportistes i ha de ser capaç d'aplicar, de manera autònoma, les planificacions proposades pels directors tècnics.
Funcions pròpies:
ANNEX 3
Barem de mèrits per al lloc de tècnic/a esportiu/va de natació
1. Mèrits professionals com a tècnic esportiu o tècnica esportiva (màxim 20 punts)
Només es tindran en compte els mèrits professionals desenvolupats con a entrenador. En cap cas com altres modalitats de tècnic associats a la tecnificació de la natació.
Les fraccions inferiors a un mes no computaran.
2. Mèrits esportius de l'aspirant (màxim 30 punts)
Només es tindran en compte els mèrits professionals desenvolupats com a entrenador/a. En cap cas com altres modalitats de tècnic associats a la tecnificació de la natació.
S'haurà d'acreditar que el mèrit esportiu es va assolir quan la persona candidata exercia com a entrenador/a de l'esportista en qüestió.
En cas de poder acreditar més d'un mèrit esportiu com a tècnic esportiu o tècnica esportiva, es valorarà únicament el millor assolit per cada un dels esportistes presentats.
Les competicions internacions oficials son campionats del Món, Europa o Jocs Olímpics de la Joventut.
Tan sols es comptabilitzaran resultats a proves individuals.
3. Mèrits acadèmics i formatius (màxim 50 punts)
3.1. Formació reglada i/o impartida per una universitat (màxim 28 punts)
Les titulacions relacionades amb el lloc convocat són aquelles relacionades amb les funcions de tècnic descrites en aquestes bases. Es a dir, es tindran en compte per discriminar-les cada una de les àrees de treball en les que està dividida aquesta fundació, essent únicament acceptades aquelles que es desenvolupin dintre de l'àrea de tecnificació esportiva.
Els màsters i les titulacions universitàries anteriors a l'any 2000 es valoraran individualment segon decret de regulació de titulacions universitaris anteriors a aquesta data.
3.2. Formació contínua (màxim 18 punts)
Només s'han de sumar les activitats de formació que com a mínim siguin de 10 hores.
No es valoraran els certificats que no indiquin les hores de durada de l'acció formativa.
La formació relacionada amb el lloc convocat són aquelles relacionades amb les funcions de tècnic descrites en aquestes bases. Es a dir, es tindran en compte per discriminar-les cada una de les àrees de treball en les que està dividida aquesta fundació, essent únicament acceptades aquelles que es desenvolupin dintre de l'àrea de tecnificació esportiva.
Tan sols es valorarà la formació cursada dins dels darrers 10 anys a contar a partir de la data de publicació d'aquestes bases.
3.3. Coneixements de llengua catalana (màxim 2 punts)
Només es valora el certificat del nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti.
3.4. Coneixements d'una llengua estrangera (màxim 2 punts)
Només es valora el certificat del nivell més alt que s'acredita d'una determinada llengua.