Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 46043
Acord de Consell Executiu d’aprovació de la proposta de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans per a l’aprovació de la primera ordre de pagament del Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d’Eivissa i l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per al finançament dels serveis socials comunitaris bàsics per als anys 2022, 2023 i 2024
En data 30 de desembre de 2022 en la reunió ordinària del Consell Executiu Insular d'Eivissa, s'ha aprovat la següent proposta:
PRIMER. Reconèixer l'obligació i ordenar el pagament, la quantitat de sis-cents setanta-cinc mil dos-cents divuit euros amb trenta-set cèntims d'euro (675.218,37€), a favor de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia amb NIF P0704800B amb càrrec a la partida pressupostària 2310 46200 dels pressupostos del Consell d'Eivissa per a l'any 2022.
SEGON. Notificar l'acord que s'adopti a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
Conveni de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per al finançament dels serveis socials comunitaris bàsics per als anys 2022, 2023 i 2024.
Parts
Vicent Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa, de conformitat amb l'article 20 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i l'article 52 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa.
Angel Luis Guerrero Domínguez, batle de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, actuant en nom i representació d'aquesta institució, de conformitat amb el que disposa l'article 21.1.b de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
Antecedents
1.L'article 9.2 de la Constitució espanyola preveu que correspon als poders públics promoure les condicions perquè la llibertat i la igualtat de l'individu i dels grups en què s'integra siguin reals i efectives; remoure els obstacles que impedeixin o dificultin la seua plenitud i facilitar la participació de tota la ciutadania en la vida política, econòmica, cultural i social.
També estableix als seus articles 41, 139 i 149.1.1, que els poders públics mantendran un règim públic de Seguretat Social per a tothom, que garanteixi l'assistència i les prestacions socials suficients davant situacions de necessitat; així com que tots els espanyols tenen els mateixos drets i obligacions en qualsevol part del territori de l'Estat i, que l'Estat té competència exclusiva sobre la regulació de les condicions bàsiques que garanteixin la igualtat de tots els espanyols en l'exercici dels drets i en el compliment dels drets constitucionals.
2.El nostre Estatut d'Autonomia (segons redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, que el va reformar) estableix en l'art. 12 els principis rectors de l'activitat pública, i disposa que les institucions pròpies de la comunitat autònoma han de promoure, entre d'altres, la cohesió social i el dret a la protecció social. Així mateix, en el seu article 16.4 disposa que les administracions públiques, en el marc de les seues competències respectives, han de promoure les condicions necessàries perquè els drets socials de la ciutadania de les Illes Balears i dels grups i col·lectius en què s'integren siguin objecte d'una aplicació real i efectiva.
3.La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (després de la reforma operada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local) estableix a l'art. 25.1 que el municipi, per a la gestió dels seus interessos i en l'àmbit de les seues competències, pot promoure activitats i prestar els serveis públics que contribueixin a satisfer les necessitats i aspiracions de la comunitat veïnal en els termes que preveu aquest article, i a l'art. 25.2 preveu que exerceix, en tot cas, com a competències pròpies, en els termes de la legislació de l'Estat i de les comunitats autònomes, en les matèries següents: lletra e) Avaluació i informació de situacions de necessitat social i l'atenció immediata a persones en situació o risc d'exclusió social. D'altra banda, l'article 36 atribueix als consells insulars l'assistència i cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis.
Altrament, l'art. 6 del Decret llei 2/2014, de 21 de novembre, de mesures urgents per aplicar a les Illes Balears la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local, disposa que els municipis continuaran exercint les competències en matèria de prestació de serveis socials i de promoció i reinserció social que es preveien com a pròpies abans de l'entrada en vigor de la Llei 27/2013, mentre no hagin estat assumides per part de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4.El Consell Insular d'Eivissa ha assumit únicament competències en matèria de serveis socials i assistència social en virtut de la Llei 12/1993, de 20 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i assistència social, i de la Llei 14/2001, de 29 d'octubre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social, en els termes i amb l'abast que estableixen aquestes lleis.
5.La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials a les Illes Balears, té com a finalitat principal aconseguir el major benestar social possible al territori de les Illes Balears, de forma progressiva i en tots els seus aspectes, mitjançant un sistema d'acció social integrat per serveis socials i mesures d'assistència social que afavoreixin el desenvolupament ple de la persona dins la societat per superar i prevenir les causes determinants de la seua marginació i promoure'n la plena integració social.
En relació amb les responsabilitats públiques, en aquesta llei s'estableix, en el seu article 34, que correspon a l'Administració autonòmica, als consells insulars i als municipis exercir les competències en aquesta matèria d'acord amb el que estableixen l'Estatut d'autonomia, la Llei de serveis socials i la legislació de règim local, de manera que s'asseguri el funcionament correcte del sistema públic de serveis socials.
L'article 37.g de la referida norma autonòmica, estableix que és competència dels consells insulars donar suport tècnic i professional als serveis socials comunitaris i col·laborar-hi en la implantació de les prestacions bàsiques.
I al seu article 38.1.a preveu que seran de competència dels municipis, entre altres, crear, organitzar i gestionar els serveis socials que considerin necessaris dins el seu municipi, tant propis com delegats per altres administracions, d'acord amb la cartera de serveis socials i el pla estratègic corresponent, i els plans estratègics autonòmic i balear. Així com l'art. 12 preveu que els serveis socials comunitaris són el primer nivell del sistema públic de serveis socials.
6.Els serveis socials comunitaris bàsics (d'ara endavant SSCB) són els serveis que es configuren com els serveis que tenen un caràcter universal, obert i polivalent, que constitueixen el canal normal d'accés al sistema de serveis socials i garanteixen la universalitat del sistema i la seva proximitat a les persones usuàries i als àmbits familiar i social.
7.L'article 70 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, en la redacció donada per la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la covid-19, modificat pel Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la covid-19, assenyala que el finançament dels SSCB i dels programes que prestin és a càrrec de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dels consells insulars i de les entitats locals de les Illes Balears. L'aportació de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears ha de garantir, en el marc dels principis d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, el finançament a les entitats locals titulars dels SSCB.
L'import i la distribució dels crèdits que ha de satisfer la conselleria competent en matèria de serveis socials respecte a l'aportació en concepte de cofinançament de la comunitat autònoma de les Illes Balears als consells insulars i ajuntaments en cap cas no pot ser inferior al 50% del cost d'aquests, sempre que es compleixin com a mínim les ràtios de plantilla establertes en la normativa que regula aquests serveis.
Així mateix, el referit article 70 estableix que l'import i la distribució dels crèdits que ha de satisfer la conselleria competent en matèria de serveis socials, tant en concepte de cofinançament com dels fons que es vagin creant, s'han d'establir al Pla de Finançament dels Serveis Socials Comunitaris, que s'acorda en la Conferència Sectorial de Serveis Socials i s'aprova per acord del Consell de Govern.
8.La Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, preveu al seu art.120 que els consells insulars poden subscriure convenis amb subjectes de dret públic i privat, sense que això impliqui la cessió de la titularitat de la competència.
9.En data 28/02/2022 en Consell de Govern es va aprovar el Pla de finançament dels SSCB de les Illes Balears per als anys 2022, 2023 i 2024, el qual va estar informat favorablement per la Conferència Sectorial de Serveis Socials en la sessió de dia 16 de febrer de 2022. Aquest Pla ha estat modificat pel que fa als fons 5 per acord del Consell de Govern de 7 de novembre de 2022.
El referit Pla de finançament es configura com el document d'articulació dels programes, els fons i les prestacions de SSCB, així com de l'establiment dels criteris dels seu finançament, per als anys referits.
10.El Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels SSCB, estableix uns ràtios d'equips mínims de professionals o unitats de treball social (UTS), que s'han de garantir a tot el territori de les Illes Balears i estableix els criteris per determinar els costs dels SSCB, i s'ha d'aplicar al Pla de Finançament dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics de les Illes Balears per als anys 2022, 2023 i 2024.
11.La cartera de serveis socials és l'instrument que determina el conjunt de prestacions del sistema públic de serveis socials, i inclou totes les prestacions tècniques, econòmiques i tecnològiques. L'activitat dels Serveis Socials comunitaris bàsic s'ha d'articular mitjançant la implantació de les prestacions que especifica la Cartera de Serveis Socials.
12.El Pla de Finançament dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics de les Illes Balears per als anys 2022, 2023 i 2024, regula al seu punt 2.1 com al seu objectiu principal: reforçar el primer nivell d'atenció del Sistema Públic de Serveis Socials mitjançant l'increment progressiu del nombre de professionals de les Unitats de Treball Social (UTS) i la intervenció de les UTS dins els marc dels SSCB.
13.Amb l'aprovació del referit Pla, el Govern es compromet al finançament dels SSCB de l'illa d'Eivissa per a les properes tres anualitats, sempre i quan es compleixin amb les ràtios de professionals establertes al Decret 48/2011, de 13 de maig. El termini de referència per al càlcul del compliment de ràtios és la població de l'any 2020, segons les dades de l'IBESTAT (Institut d'Estadística de les Illes Balears), en el cas de la població del municipi de Sant Josep de Sa Talaia al referit termini era de 27.732 persones.
14.Durant el termini comprès entre l'1 de gener de 2022 i el 31 de desembre de 2024, tal i com s'exposa en el punt 1.2.3 del referit Pla «Fixació de ràtios per als anys 2022, 2023 i 2024», s'han de complir per part dels SSCB dels municipis de l'illa d'Eivissa, els següents ràtios de professionals són:
Any 2022
1 treballador/a social cada 7.500 habitants.
1 educador/a social cada 7.500 habitants.
1 Auxiliar cada 10.000 habitants.
Any 2023
1 treballador/a social cada 6.500 habitants.
1 educador/a social cada 6.500 habitants.
1 Auxiliar cada 10.000 habitants.
Any 2024
1 treballador/a social cada 5.000 habitants.
1 educador/a social cada 5.000 habitants.
1 Auxiliar cada 10.000 habitants.
En compliment del punt 2.1. «Estructura i objecte de finançament» del referit pla, es determina que l'aportació al Pla de Finançament per part de la Conselleria d'Afers Socials i Esports del Govern de les Illes Balears queda supeditada al compliment de ràtios per part dels diferents ajuntaments. Aquells que no compleixin la ràtio exigida per a cada anualitat no podran beneficiar-se de cap dels fons finançats per l'administració del Govern de les Illes Balears.
1.El crèdit que preveu la Conselleria d'Afers Socials i Esports del Govern de les Illes Balears per al finançament del conjunt dels SSCB de l'illa d'Eivissa, sempre i quan, es compleixin els ràtios referits anteriorment és el següent:
a. Import any 2022: 1.381.858,25€
b.Import any 2023: 1.646.737,97€
c.Import any 2024: 1.646.737,97€
* En aquest import s'ha d'afegir la quantitat de 83.330,00€, aprovat a la modificació del pla el qual es destina al Fons 5 del mateix.
2.En el cas de l'illa d'Eivissa, el Pla de Finançament preveu que la distribució de l'import previst per part del Govern de les Illes Balears es distribueixi en els fons de finançament de l' 1 al 5 (aquest inclòs), quedant exclosos els fons 6 i 7 de finançament, concretament:
Fons 1: Finançament de les Unitats de Treball Social
L'objecte del referit finançament és el 50% dels costs salarials dels i les professionals de les UTS responsables de l'atenció directa, polivalent i comunitària dins el marc dels SSCB, calculant el cost mitjà de les ràtios establertes per cada any detallades en el punt anterior.
Fons 2: Millora de ràtios de la UTS.
Aquest fons finança l'avançament en l'esforç dels ajuntaments que durant l'any 2022 estiguin complint amb la ràtio que exigeix a l'any següent i els que a l'any 2023 estiguin complint amb la ràtio que el pla exigeix per a l'any 2024.
Fons 3: Actuacions complementàries a la intervenció de les UTS dins el marc dels SSCB
L'objecte d'aquest fons és finançar les actuacions derivades de la feina de la UTS, sigui a nivell individual com comunitari.
Fons 4. Programa VECA
La finalitat d'aquest Fons és el finançament d'ajudes per a l'accés a oferta d'oci en períodes de vacances escolars per a infants amb l'objecte de garantir l'assistència a menjadors escolars durant el període no lectiu.
Fons 5. Actuacions preventives i de detecció de risc dels menors.
El Fons 5 té per objecte finançar actuacions preventives i de detecció de risc de menors, pel que fa a l'illa d'Eivissa ofereix suport econòmic per a la creació i/o manteniment d'equips d'atenció a la infància i família als serveis socials comunitaris, en execució d'allò previst a la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència front a la violència (LOPIVI).
Aquest finançament només és per a l'anualitat de l'any 2022, ja que és l'únic exercici que és té la certesa de que hi ha crèdit per part de l'Administració General de l'Estat (AGE).
El crèdit destinat a aquest fons és va aprovar la «Propuesta de distribución territorial de los Créditos para Programas Sociales Consignados en los PGE 2022» en data 28 de juny de 2022 pel Consell Interterritorial de Serveis Socials, a la referida proposta s'incorpora una nova línia de feina vinculada al desenvolupament de la referida LOPIVI.
La transferència d'aquest fons als ajuntaments queda condicionada a seva aprovació definitiva per part del Consell de Govern i a la resolució de la transferència per part de la Consellera d'Afers Socials i Esports.
1.De conformitat amb el Pla de finançament dels serveis socials, Consell Insular d'Eivissa rebrà per part del Govern de les Illes Balears els imports assenyalats en l'antecedent 15 del present conveni, els quals s'han de distribuir i transferir als diferents ajuntaments de l'illa d'Eivissa segons l'anualitat amb els imports que es detallen a continuació, sempre i quan, es compleixin les ràtios de treballadors establerts anteriorment:
ANY 2022 |
FONS 1 |
FONS 2 |
FONS 3 |
FONS 4 |
FONS 5 |
TOTAL |
Eivissa |
326.707,92€ |
39.643,87€ |
70.057,23€ |
15.235,97€ |
31.350,51€ |
482.995,50€ |
Sant Antoni de Portmany |
172.740,87€ |
20.960,97€ |
51.779,09€ |
8.385,66€ |
|
253.866,59€ |
Sant Josep de sa Talaia |
177.207,48€ |
21.502,96€ |
54.762,53€ |
8.787,98€ |
|
262.260,94€ |
Sant Joan de Labritja |
42.020,64€ |
5.098,93€ |
9.294,92€ |
2.079,02€ |
8.648,50€ |
67.142,01€ |
Santa Eulària del Riu |
251.497,62€ |
30.517,58€ |
61.463,91€ |
12.113,10€ |
43.330,99€ |
398.923,20€ |
TOTAL |
970.174,53€ |
117.724,32€ |
247.357,67€ |
46.601,72€ |
83.330,00€ |
1.465.188,25€ |
ANY 2023 |
FONS 1 |
FONS 2 |
FONS 3 |
FONS 4 |
TOTAL |
Eivissa |
366.351,79€ |
89.198,69€ |
70.057,23€ |
15.235,97€ |
540.843,68€ |
Sant Antoni de Portmany |
193.701,84€ |
47.162,19€ |
51.779,09€ |
8.385,66€ |
301.028,78€ |
Sant Josep de sa Talaia |
198.710,44€ |
48.381,68€ |
54.762,53€ |
8.787,98€ |
310.642,62€ |
Sant Joan de Labritja |
47.119,57€ |
11.472,59€ |
9.294,92€ |
2.079,02€ |
69.966,09€ |
Santa Eulària del Riu |
282.015,21€ |
68.664,57€ |
61.463,91€ |
12.113,10€ |
424.256,79€ |
TOTAL |
1.087.898,85€ |
264.879,72€ |
247.357,67€ |
46.601,72€ |
1.646.737,97€ |
*La distribució en relació al fons 5 es farà en cas de que existeixi crèdit disponible.
ANY 2024 |
FONS 1 |
FONS 2 |
FONS 3 |
FONS 4 |
TOTAL |
Eivissa |
455.550,48€ |
0€ |
70.057,23€ |
15.235,97€ |
540.843,68€ |
Sant Antoni de Portmany |
240.864,03€ |
0€ |
51.779,09€ |
8.385,66€ |
301.028,78€ |
Sant Josep de sa Talaia |
247.092,12€ |
0€ |
54.762,53€ |
8.787,98€ |
310.642,63€ |
Sant Joan de Labritja |
58.592,16€ |
0€ |
9.294,92€ |
2.079,02€ |
69.966,09€ |
Santa Eulària del Riu |
350.679,78€ |
0€ |
61.463,91€ |
12.113,10€ |
424.256,79€ |
TOTAL |
1.352.778,57€ |
0€ |
247.357,67€ |
46.601,72€ |
1.646.737,97€ |
*La distribució en relació al fons 5 es farà en cas de que existeixi crèdit disponible.
1.A part de l'aportació del Govern de les Illes Balears, el Consell Insular d'Eivissa aporta al finançament dels serveis socials comunitaris bàsics, la quantitat total de 5.230.400€ per l'any 2022, 2023 i 2024, distribuïts de la següent manera:
Import any 2022: 2.954.800€
Import any 2023: 1.137.800€
Import any 2024: 1.137.800€
L'import de les aportacions per a les anualitat 2023 i 2024 es podrà ampliar en funció de la disponibilitat de crèdit, mitjançant la formalització d'una addenda.
2.La distribució de l'aportació que realitza el Consell Insular d'Eivissa pel que fa al finançament dels SSCB de l'illa d'Eivissa és la següent:
Distribució any 2022 dels 2.954.800€
a) L'aportació al Fons 1 de finançament de les unitats de Treball Social per cobrir el 25% dels costs salarials dels i les professionals de la UTS responsables de l'atenció social directa, polivalent i comunitària dins el marc dels SSCB, és la següent:
b) La resta del finançament mitjançant l'aportació del Consell Insular pot anar destinat a les despeses ocasionades pels següents conceptes:
Concepte 1: Despeses ocasionades pel personal tècnic d'estructura
-Despeses ocasionades pel personal tècnic d'estructura, dedicat a la coordinació entès com a cap de Departament, coordinador d'UTS sempre i quan no s'imputin al FONS 1.
Concepte 2: Despeses ocasionades per serveis, prestacions i actuacions pròpies dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics
-Despeses ocasionades pels serveis i prestacions destinats a la promoció de l'autonomia personal, com pot ser el Servei d'Ajuda a Domicili entre d'altres.
-Despeses ocasionades pels serveis i prestacions destinats a l'allotjament alternatiu.
-Despeses ocasionades pels serveis i prestacions destinats a dins l'àmbit d'actuació d'Infància i família.
-Despeses ocasionades pels serveis i prestacions dirigits a col·lectius d'atenció específics com poden ser la gent gran, persones immigrants entre d'altres.
-Despeses ocasionades per altres actuacions pròpies dels SSCB com poden ser accions formatives per personal dels referits serveis, entre d'altres.
Així doncs la distribució de l'aportació del Consell Insular pels municipis per a l'anualitat 2022, pels conceptes relacionats anteriorment és la següent:
ANY 2022 |
FONS 1 |
Conceptes 1 i 2 |
TOTAL |
Eivissa |
225.746,58€ |
758.919,59€ |
984.666,17 € |
Sant Josep de Sa Talaia |
122.445,71€ |
428.164,18€ |
550.609,89 € |
Santa Eulària des Riu |
173.778,24€ |
586.519,53€ |
760.297,77 € |
Sant Antoni de Portmany |
119.359,40€ |
411.650,49€ |
531.009,89 € |
Sant Joan de Labritja |
29.035,16€ |
99.181,13€ |
128.216,29€ |
TOTAL |
670.365,08€ |
2.284.434,92 € |
2.954.800€ |
Pel que fa a les anualitats 2023 i 2024, el Consell Insular d'Eivissa aportarà l'import de 1.137.800€ per al finançament dels SSCB que es distribuiria entre els municipis de l'illa d'Eivissa de la següent manera.
a) Distribució municipi ANY 2023:
ANY 2023 |
Fons 1 |
Conceptes 1 i 2* |
TOTAL |
Eivissa |
253.127,78€ |
120.564,22 € |
373.692,00 € |
Sant Antoni de Portmany |
133.836,71€ |
74.156,29 € |
207.993,00 € |
Sant Josep de sa Talaia |
137.297,36€ |
77.338,20 € |
214.635,56 € |
Sant Joan de Labritja |
32.556,88€ |
15.785,70 € |
48.342,58 € |
Santa Eulària del Riu |
194.856,10€ |
98.280,76 € |
293.136,86 € |
TOTAL |
751.674,83€ |
386.125,19 € |
1.137.800€ |
*L'import destinat al finançament per part dels conceptes 1 i 2 es podrà ampliar en funció de l'existència de disponibilitat de crèdit.
b) Distribució municipi ANY 2024:
ANY 2024 |
Fons 1 |
Conceptes 1 i 2* |
TOTAL |
Eivissa |
314.758,87€ |
58.933,15 € |
373.692,02 € |
Sant Antoni de Portmany |
166.423,03€ |
41.569,97 € |
207.993,00 € |
Sant Josep de sa Talaia |
170.726,27€ |
43.909,28 € |
214.635,55 € |
Sant Joan de Labritja |
40.483,77€ |
7.858,81 € |
48.342,58 € |
Santa Eulària del Riu |
242.299,31€ |
50.837,54 € |
293.136,85 € |
TOTAL |
934.691,25€ |
203.108,77 € |
1.137.800€ |
*L'import destinat al finançament per part dels conceptes 1 i 2 es podrà ampliar en funció de l'existència de disponibilitat de crèdit.
Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d'acord amb les següents
Clàusules
1.Objecte
Aquest conveni té per objecte establir les condicions de col·laboració entre el Consell Insular d'Eivissa i l'Ajuntament de Sant Josep de Sa Talaia per al finançament de les prestacions dels serveis socials comunitaris bàsics d'aquest municipi per als anys 2022, 2023 i 2024.
Els serveis socials comunitaris finançats amb aquest conveni es prestaran amb el contingut i amb els criteris que s'estableixen al Pla de finançament dels SSCB de les Illes Balears per als anys 2022, 2023 i 2024, aprovat pel Consell de Govern el 28 de febrer de 20022.
2.Estructura i objecte del finançament
El Pla de Finançament, 2022, 2023 i 2024 dels serveis socials comunitaris bàsics té com objecte principal reforçar el primer nivell d'atenció del Sistema Públic de Serveis Socials mitjançant l'increment progressiu del nombre de professionals de les unitats de Treball Social (UTS) i la intervenció de les UTS dins el marc dels serveis socials comunitaris bàsics.
Els ajuntaments que no compleixin la ràtio exigida per a cada anualitat no podran beneficiar-se de cap dels fons finançats per l'administració del Govern de les Illes Balears.
L'accés al Fons 1 obre la porta a la participació de la resta de fons d'aquesta via.
El fons 2 finança l'avançament en l'esforç dels ajuntaments que durant l'any 2022 estiguin complint amb la ràtio que s'exigeix a l'any següent. I els que a l'any 2023 estiguin complint la ràtio que aquest pla exigeix per a l'any 2024.
Per tant, a mesura que millora la ràtio, augmenta la quantia econòmica assignada al fons 1 i disminueix la del fons 2, fins que a l'any 2024, any que la ràtio fixada és la millor prevista al decret, el fons 2 desapareix.
El fons 3 té per objecte finançar les actuacions derivades de la feina de la UTS, sigui a nivell individual com a comunitari.
El fons 4 finança ajudes per a l'accés a oferta d'oci en períodes de vacances escolars per a infants amb l'objecte de garantir l'assistència a menjadors escolars durant el període no lectiu i el Fons 5 complementa i enriqueix aquest Pla, amb aquest fons es considera que el desenvolupament de la Llei d'Infància i Família és bàsic.
D'altra banda, mitjançant el present conveni es regula el finançament que reben els diferents ajuntaments de l'illa d'Eivissa, per part del Consell Insular d'Eivissa. El referit finançament es distribueix entre el fons 1, l'import del qual s'ha calculat amb el mateix percentatge de l'import finançat per part de Govern pel mateix fons, i pels conceptes 1 i 2 l'objecte dels qual s'ha descrit a l'antecedent 19 del present conveni.
L'import que correspon als conceptes 1 i 2 s'ha calculat tenint en compte el criteri poblacional (núm. d'habitants) de cada municipi.
L'aportació del Consell Insular d'Eivissa al Pla de Finançament no es veurà afectat en cas d'incompliment de ràtios per part dels Ajuntaments.
2.1. FONS 1: Finançament de les Unitats de Treball Social (UTS)
Mitjançant el FONS 1, es finança l'import correspon al cost de l'equip mínim de professionals establert per a cada estrat de població i segons les ràtios de professionals de treballador/a, educador/a socials i auxiliar administratiu/iva dels articles 10 i 13 del Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual es regulen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics. La conselleria competent en matèria de serveis socials del Govern de les Illes Balears abonarà a cada unitat de finançament el 50% del cost de la UTS, i correspon al Consell Insular d'Eivissa i als ajuntaments finançar el 50% restant.
Es pren com a referència el salari mitjà dels treballadors/es socials i educadors/es socials en 35.000 € i de l'auxiliar administratiu en 25.000 €. A l'import resultant se li afegeix un 8% addicional pels costos indirectes sobre els costos laborals que inclouen despeses corrents, de reposició i de petites inversions.
La vinculació del finançament a l'obligació del compliment de les ràtios mínimes tindrà efectes amb un llindar màxim d'incompliment de 0,1 de jornada i la ràtio mínima és de 25% de la jornada.
La quantitat total que rebrà l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per UTS pels anys 2022, 2023 i 2024 serà de:
FINANÇAT PER |
ANY 2022 |
ANY 2023 |
ANY 2024 |
GOIB |
177.207,48€ |
198.710,44€ |
247.092,12€ |
CIE |
122.445,71€ |
137.297,36€ |
170.726,27€ |
TOTAL |
299.653,19 € |
336.007,80 € |
417.818,39 € |
2.2. Fons 2: Millora de ràtios de la UTS
El FONS 2 finança l'avançament en l'esforç dels ajuntaments que durant l'any 2022 estiguin complint amb la ràtio que s'exigeix per l'any 2023. I els que a l'any 2023 estiguin complint la ràtio que aquest pla exigeix per a l'any 2024. Per tant, a mesura que millora la ràtio, augmenta la quantia econòmica assignada al fons 1 i disminueix la del fons 2, fins que a l'any 2024, any en el que la ràtio fixada és la millor prevista al decret, el fons 2 desapareix.
L'objecte de finançament d'aquest Fons és l'incentiu financer del 50% dels cost salarials necessaris per la millora progressiva de la ràtio dels i les professionals de la UTS responsables de l'atenció social directa, polivalent i comunitària dins el marc dels SSCB.
En qualsevol cas, s'entendrà com a millora de ràtio, el cas que una entitat local hagi assolit la ràtio de l'any següent en al menys, un dels dos perfils professionals (treballador/a i educador/a social), si no s'acredita l'assoliment de les ràtios de l'any posterior no es podrà percebre l'import establert pel fons 2.
Les aportacions del Govern de les Illes Balears per l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia a càrrec del fons 2 són les següents:
|
ANY 2022 |
ANY 2023 |
TOTAL |
FONS 2 |
21.502,96€ |
48.381,68€ |
69.884,64€ |
2.3. FONS 3: Actuacions complementàries a la intervenció de les UTS dins el marc dels SSCB.
El FONS 3 té per objecte finançar les actuacions derivades de la feina de la UTS, sigui a nivell individual com comunitari, concretament per:
a) Fomentar la polivalència dels professionals derivats del Fons 1 mitjançant el finançament de les activitats incloses en els seus projectes d'intervenció comunitària.
En aquest cas podrà imputar-se un mínim del 50% del fons en projectes comunitaris adreçats a infància, joventut, dona, solitud de les persones majors o envelliment saludable.
b) Cofinançament de prestacions econòmiques amb caràcter d'urgència social (segons Decret llei 10/2020 de 12 de juny, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears). En aquest cas la despesa imputada en aquest concepte no podrà ser superior al 50%.
Amb l'aportació d'aquest Fons es finançarà el cost de l'activitat generada per les actuacions referides anteriorment, no es podrà imputar com a despesa aquelles derivades de la contractació de personal ni amb la contractació de serveis de personal (cap I i II).
La distribució del crèdit del fons 3 s'ha fet un 50% segons la població dependent (menor de 14 i major de 85 anys), un 20% segons el nombre d'expedients treballats el 2020, i un 30% segons el nombre de persones ateses pels SSCB segons la justificació del pla de finançament 2020.
Les aportacions del Govern de les Illes Balears per a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia a càrrec del fons 3 són les següents:
|
ANY 2022 |
ANY 2023 |
ANY 2024 |
TOTAL |
FONS 3 |
54.762,53€ |
54.762,53€ |
54.762,53€ |
164.287,59€ |
2.4. FONS 4: Programa VECA
Amb aquesta aportació es distribueixen els fons provinents del Ministeri del programa per la garantia dels drets a l'alimentació, oci i cultura dels menors durant les vacances escolars i es canalitza mitjançant ajudes econòmiques d'urgència social per finançar:
a) La cobertura de necessitats bàsiques com alimentació saludable, equilibrada i apropiada a la seva edat.
b) Activitats d'oci, temps lliure, culturals i educatives.
c) La conciliació de la vida familiar i laboral de famílies amb fills i filles a càrrec i en situació de vulnerabilitat social.
El crèdit s'ha distribuït d'acord amb la població menor de 14 anys segons revisió de padró 01/01/2020.
Les aportacions del Govern de les Illes Balears per a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia a càrrec del fons 4 són les següents:
|
ANY 2022 |
ANY 2023 |
ANY 2024 |
TOTAL |
FONS 4 |
8.787,98€ |
8.787,98€ |
8.787,98€ |
26.363,94€ |
2.5. FONS 5: Actuacions de desenvolupament de la Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la Infància i Adolescència i actuacions preventives i de detecció de risc del menors.
Aquest fons té dos objectius:
-El suport al finançament de les actuacions materials, tècniques i jurídiques per a poder exercir les declaracions de risc previstes al títol IV de la llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i els drets de la Infància i Adolescència per part dels serveis socials municipals.
-El suport econòmic per a la creació i/o manteniment d'equips d'atenció d'infància i família als serveis socials d'atenció primària (serveis socials comunitaris), en execució d'allò previst a la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència front a la violència (LOPIVI), i aprovats en el Consell Interterritorial de Serveis Socials de dia 28 de juny de 2022, i distribuïts per acord de la Conferència sectorial de dia 14 d'octubre de 2022, i del Consell de serveis socials de dia 15 d'octubre de 2022.
Per tal d'assolir els objectius exposats anteriorment, es duen a terme dues línies d'actuació:
Línia A: El primer objectiu, vinculat a la Llei balear d'Infància i adolescència, presenta les següents característiques:
A mesura que els diferents consells insulars prenguin la iniciativa que faciliti l'exercici de les declaracions de risc per part dels SSCB, aquest fons creixerà en la seva dotació econòmica.
En el cas de l'illa d'Eivissa cap ajuntament realitza actuacions imputables a aquesta modalitat.
Línia B: El segon objectiu, vinculat a la Llei orgànica de protecció de integral a la infància i l'adolescència front a la violència (LOPIVI), es caracteritza per:
L'aprovació dels «Programas para el esfuerzo de equipos de atención a la infancia y la família en los servicios sociales de atención primaria», provinents de fons estatals consignats als Pressupostos Generals de l'Estats de 2022, provoca la seva inclusió al Pla de Finançament.
Aquesta línia B, pretén ajudar a finançar equips d'infància i família, de caràcter preventiu als serveis socials de primària. Aquest equips es defineixen en l'art 42 de la LOPIVI:
«Artículo 42. De los equipos de intervención.
1. Las administraciones públicas competentes dotarán a los servicios sociales de atención primaria y especializada de profesionales y equipos de intervención familiar y con la infancia y la adolescencia, especialmente entrenados en la detección precoz, valoración e intervención frente a la violencia ejercida sobre las personas menores de edad.
2. Los equipos de intervención de los servicios sociales que trabajen en el ámbito de la violencia sobre las personas menores de edad, deberán estar constituidos, preferentemente, por profesionales de la educación social, de la psicología y del trabajo social, y cuando sea necesario de la abogacía, especializados en casos de violencia sobre la infancia y la adolescencia»
L'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, no va presentar cap proposta de finançament per aquest fons, per a l'any 2022.
2.6 . Aportacions a càrrec del pressupost del Consell Insular d'Eivissa
a) Concepte 1 «Despeses ocasionades pel personal tècnic d'estructura».
El seu objecte és finançar les despeses ocasionades per personal propi dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics que es dediquen a tasques de coordinació, supervisió i direcció de les UTS, que no es dediquen a l'atenció directa de casos i que no estan imputats al FONS 1.
b) Concepte 2 « Despeses ocasionades per Serveis, prestacions i actuacions pròpies dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics».
L'objecte de finançament d'aquest Fons és finançar despeses ocasionades per serveis i prestacions pròpies dels SSCB, els qual estan definits en el punt 15.b) dels antecedents d'aquest conveni, ja siguin despeses de personal, sempre que no estiguin imputades al Fons 1, com despeses derivades de l'execució dels referits serveis i prestacions.
El finançament del conceptes 1 i 2 només és per a l'any 2022, ja que està subjecte a disponibilitat de crèdit per part del Consell Insular d'Eivissa.
L'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia rebrà a càrrec d'aquests dos conceptes un import de 549.411,66 €.
ANY 2022 |
ANY 2023 |
ANY 2024 |
TOTAL |
428.164,18€ |
77.338,20€ |
43.909,28€ |
549.411,66€ |
3.Obligacions de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
L'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia , es compromet a:
a.Desenvolupar i executar, dins del seu àmbit territorial i d'acord amb les condicions establertes en el present conveni.
b.Acreditar, davant el Consell Insular d'Eivissa, la realització d'aquestes actuacions objecte del conveni i presentar la documentació justificativa corresponent d'acord amb les condicions que es detallen en el present conveni.
c.Col·laborar amb els tècnics del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat d'assolir un millor desenvolupament de les actuacions previstes en el marc del present conveni.
d.Lliurar al Consell d'Eivissa tota la informació que li sigui requerida en relació amb l'execució del conveni, i en concret pel que fa a la gestió dels expedients, segons l'estructura de l'annex “Variables del sistema informatiu” del Decret 48/2011, a efectes estadístics de planificació d'actuacions, i les/les professionals d'alta en el sistema, a efectes de seguiment periòdic de l'acord de compliments de ràtios de les UTS.
e.Destinar el finançament rebut pels diferents Fons de finançament a l'objecte que correspon en cada fons, atès que aquesta obligació està vinculada al finançament que rebran per part de la Conselleria d'Afers Socials i Esports i del Consell Insular d'Eivissa, en concepte de finançament d'accions complementaries.
4.Obligacions del Consell Insular d'Eivissa
-Aportar a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per als anys 2022, 2023 i 2024, la quantitat màxima d'un milió vuit-cents seixanta-tres mil quatre-cents vint-i-set euros amb vint-i-un cèntims d'euro (1.863.427,21€) en concepte de finançament dels serveis socials comunitaris bàsics anys, 2022, 2023 i 2024.
-Donar suport, assistència tècnica als professionals dels equips municipals per contribuir a un òptim desplegament de les actuacions objecte del present conveni. En aquesta línia el Consell d'Eivissa podrà convocar reunions de seguiment i coordinació i organitzar accions formatives.
5. Fase de presentació i seguiment
Entre l'1 de març i el 15 de març i entre l'1 de setembre i el 15 de setembre dels anys 2023 i 2024, a l'Ajuntament ha de presentar els següents documents dels quals es facilitaran models:
a) Annex 1 de sol·licitud del finançament per l'any corresponent.
b) Annex 2 que inclou:
2.1 annex 2 - fitxa 1 - identificativa dels centres de serveis socials municipals i punts d'atenció.
2.2 annex 2 - fitxa 2 – fitxa identificativa dels professionals dels centres de serveis socials. (marcant la casella fase presentació i relacionant totes les contractacions duites a terme o vigents de 01 de gener a la data de presentació de la documentació).
La presentació de la referida documentació és necessària per tal de que quedi justificat el compliment de les ràtios acordades i el Consell pugui emetre a la Conselleria d'Afers Socials el certificat on es detalli el compliment de la ràtio prevista per a cada anualitat de cada municipi.
La documentació referida anteriorment i l'acreditació del compliment de ràtios per part de l'Ajuntament és condició necessària per rebre l'aportació del Govern de les Illes Balears pels dels exercicis 2023 i 2024.
Pel que fa a l'any 2022, a petició del Consell Insular, els ajuntaments ja han presentat, prèviament a la formalització del present acord, la documentació relacionada anteriorment, acreditant el compliment de les ràtios i resta de condicions per rebre el finançament objecte del conveni per l'any en curs.
6.Pagament i justificació.
6.a. Previsió d'ordres de pagament.
a) La primera ordre de pagament, per un import de sis-cents setanta-cinc mil dos-cents divuit euros amb trenta-set cèntims d'euro (675.218,37€) equivalent al 100% de l'aportació del Govern de les Illes Balears (262.260,95€) i del 75% de l'aportació del Consell Insular (412.957,42€), de la quantia corresponent a l'exercici 2022, s'ordenarà a la signatura del conveni, atès que l'ajuntament ja ha presentat la documentació de presentació i de seguiment, detallada en l'anterior punt 5, acreditant degudament, fins a setembre del 2022, el compliment ràtios especificades en el punt 12 dels antecedents del present conveni.
b) La segona ordre pagament per un import de sis-cents seixanta-dos mil nou-cents trenta euros amb seixanta-sis cèntims d'euro (662.930,66€), equivalent al 25% de l'aportació del Consell Insular corresponent a l'exercici 2022 (137.652,47€), i el 100% de les aportacions del Govern de les Illes Balears i del Consell Insular (525.278,19€) de la quantia corresponent a l'anualitat 2023, es tramitarà una vegada justificades les despeses tècniques i econòmiques del primer pagament. L'Ajuntament haurà de presentar, com a màxim el 15 de febrer de 2023, la documentació que es detalla en el punt 6.b) del present conveni.
c) La tercera ordre de pagament, per un import de cinc-cents vint-i-cinc mil dos-cents setanta-vuit euros amb divuit cèntims d'euro (525.278,18€) equivalent al 100% de les aportacions la quantia corresponent a l'exercici 2024, es tramitarà una vegada justificat el segon pagament i que l'Ajuntament presenti com a màxim el 15 de febrer de 2024, la documentació que es detalla en el punt 6.b) del present conveni.
6.b. Fase de justificació.
Amb efectes de la justificació final i per tal que el Consell pugui emetre els certificats corresponents en el els terminis establerts en el pla de finançament, els ajuntaments presentaran abans de dia 15 de febrer de cada un dels anys 2023 i 2024 i 2025, degudament signats i actualitzats a 31 de desembre de l'any anterior els següents documents dels quals se'n facilitaran models pel seu emplenament:
1.Memòria tècnica i econòmica del Pla de Finançament dels SSCB, amb la presentació de les següents fitxes: (models dels quals seran facilitats per part de Conselleria d'Afers Socials i Esports)
a.Fitxa 1: Memòria técnico - econòmica : «Personal del centre de Serveis Socials»
b.Fitxa 2: Memòria tècnica: «Persones usuàries per prestacions i Projectes d'Intervenció Comunitària».
Fitxa 2.1: Informe de memòria tècnica: «Persones usuàries per prestacions»
Fitxa 2.2: Memòria tècnica: «Projectes d'intervenció comunitària»
c.Fitxa 3: Memòria econòmica: «Balanç d'ingressos i despeses»
2.Certificat de la persona responsable de Recursos humans de l'Ajuntament on es detalli el compliment de la ràtio prevista per a cada anualitat i l'assoliment de la ràtio de millora, si n'és el cas.
3.Certificat de l'interventor/a o secretari/a de l'Ajuntament que acrediti que l'import del conveni corresponent a cada exercici s'ha aplicat correctament a la finalitat prevista, amb expressió detallada de la despesa.
4.Informació estadística corresponent a cada exercici procedent dels municipis i en suport informàtic, resultant del sistema d'informació Història Social Integrada (HSI), sobre les persones usuàries dels serveis socials comunitaris bàsics i dels professionals d'alta en el sistema.
5.En quant a la justificació de l'aportació rebuda per part del Fons 5, l'Ajuntament ha de justificar el 100% del finançament rebut, s'ha de presentar certificació del secretari de l'Ajuntament que justifiqui el destí del crèdit atorgat i fins els imports assignats acompanyat la referida certificació una memòria tècnica , descriptiva dels equips , territoris i projectes de prevenció.
Si, una vegada revisada la documentació justificativa del període justificat, es comprova que les despeses justificades per l'Ajuntament són inferiors a les derivades de l'execució de l'exercici corresponent, es reduirà proporcionalment la quantitat pendent d'abonar derivada d'aquesta diferència en el següent pagament.
Si en les aportacions que provenen del Govern hi ha romanents derivats del no compliment dels requisits dels fons 1 i 2 (compliments de ràtios) es podran distribuir a aquells ajuntaments que sí compleixen per ampliar la quantitat prevista al Pla de Finançament dels fons 3 i 4. Si es dona el cas, aquesta nova distribució quedarà reflectida a la resolució en la qual s'aprovarà la justificació presentada i es reconeixerà i s'ordenarà la següent ordre de pagament.
Tots els documents s'han de presentar en el Registre Electrònic del Consell Insular, i també s'hauran d'enviar en format d'arxiu de full de càlcul, al correu electrònic que sigui facilitat per tal fi.
La presentació incorrecta de la documentació haurà de ser esmenada d'acord a les indicacions i els terminis del Consell Insular, en compliment de la normativa vigent en aquesta matèria.
De conformitat amb el previst a l'article 52 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic, si a la liquidació del conveni, hi hagués un romanent perquè les despeses justificades per l'Ajuntament han estat inferiors a la quantitat percebuda a la bestreta, la diferència s'ha de retornar al Consell Insular d'Eivissa. L'Ajuntament ha de tramitar la devolució en el termini màxim d'un mes des de la notificació de la reclamació de les quantitats no justificades.
En qualsevol cas les despeses justificades s'han d'haver efectuat entre l'1 de gener i el 31 de desembre de cada un dels exercicis objecte del finançament del present conveni, i cal comunicar qualsevol modificació que es produeixi en les mateixes.
7 . Informació i divulgació.
A l'entrada de les instal·lacions dels serveis socials municipals a què fa referència aquest Conveni hi ha d'haver una placa identificativa en què figuri el cofinançament de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, del Consell Insular i de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
(Escut institucional del Govern de les Illes Balears)
Govern de les Illes Balears
Conselleria de Serveis Socials i Esports
Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia
Consell Insular d'Eivissa
Sistema Públic de Serveis Socials
Serveis Socials Comunitaris Bàsics
La corporació local té l'obligació d'aportar una imatge digital de la placa identificativa que hagi utilitzat en què consti el cofinançament de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, quan presentin la justificació del conveni, juntament amb la memòria tècnica i la memòria econòmica.
Comunicar a la Conselleria d'Afers Socials i Esports i al Consell Insular d'Eivissa i convocar-los a través dels seus gabinets de premsa a qualsevol acte de difusió a mitjans de comunicació que realitzi la corporació local, en relació a les actuacions previstes en aquest conveni.
8 . Seguiment i avaluació
El seguiment i l'avaluació del desplegament d'aquest conveni, es realitzarà mitjançant una Comissió Mixta de Seguiment, formada per dos membres del Consell Insular d'Eivissa i dos membres de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia. S'ha de reunir quan ambdues parts ho acordin. La Comissió pot sol·licitar la participació de terceres persones per tractar sobre aspectes específics del Conveni, les quals hi tenen veu, però no vot.
9 . Modificació del Conveni
Qualsevol modificació que alteri el que estableix aquest Conveni s'ha de pactar per acord escrit de les parts. En qualsevol cas, el document en què es formalitzi la modificació s'ha d'adjuntar a aquest Conveni com a addenda.
10 . Període de vigència del Conveni .
Aquest Conveni és vigent des del moment de la signatura fins al 15 de març de 2025, i comprèn totes les actuacions descrites a la clàusula segona que siguin objecte de les aportacions corresponents i que es realitzin o s'hagin realitzat amb efectes retroactius des de l'1 de gener de 2022 fins al 31 de desembre de 2024.
11 . Extinció
Aquest conveni s'extingeix per expiració del temps convengut d'acord amb el que estableix la clàusula anterior o per alguna de les causes de resolució següents:
-L'acord mutu de les parts, que s'ha de formalitzar per escrit
-La impossibilitat sobrevinguda, legal o material, de complir les obligacions que es deriven de l'objecte del conveni.
-La denúncia prèvia per escrit d'alguna de les parts, amb una antelació mínima de tres mesos des de l'acabament de la vigència del conveni.
-L'incompliment greu i manifest, per qualsevol de les parts, de les clàusules pactades, amb la denúncia prèvia d'una de les parts. En aquest cas, es poden exigir les responsabilitats que es derivin d'incomplir-les. En cas d'incompliment de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, ha de reintegrar els diners que li hagin estat pagats i dels quals no hagi efectuat la despesa, d'acord amb el que disposa aquest conveni.
-La decisió judicial declaratòria de la nul·litat del conveni.
12 . Normativa aplicable.
Són aplicables a aquest la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Aquest conveni queda exclòs de l'àmbit d'aplicació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
13 . Resolució de conflictes
Les parts ens comprometem a resoldre, mitjançant la Comissió Mixta de Seguiment prevista en la clàusula vuitena, els problemes d'interpretació, de compliment o qualsevol altre que es pugui plantejar respecte d'aquest Conveni.
Les qüestions litigioses que se'n puguin derivar, atesa la naturalesa juridicoadministrativa del Conveni, s'han de sotmetre a la jurisdicció contenciosa administrativa, segons la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Com a prova de conformitat, signam aquest Conveni en dos exemplars.
El president del Consell Insular d'Eivissa El batle de l' Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia
Vicent Marí Torres Angel Luis Guerrero Domínguez
(Signat electrònicament: 9 de gener de 2023)
La cap de secció de Serveis Socials Ana Andreu Mas