Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 45798
Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 16 de gener de 2023 per la qual es modifica la Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 17 de febrer de 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. La Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 17 de febrer de 2021 (BOIB núm. 26, de 23 de febrer de 2021) aprova les instruccions per sol·licitar l'ampliació de funcions dels assessors i avaluadors en procediments de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral i aprenentatges no formals.

2. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'Educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38, de 17 de març de 2022), determina que l'Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB) ha de regular el procediment per avaluar, reconèixer i acreditar les competències professionals adquirides per l'experiència laboral o altres vies no formals i informals de formació.

3. El Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral (BOE núm. 205, de 25 d'agost de 2009), vigent en tot allò que no s'oposi a la Llei orgànica 3/2022, de 31 de març, d'ordenació i integració de la Formació Professional (BOE núm. 78, d'1 d'abril de 2022), determina que les administracions competents han d'habilitar els assessors i els avaluadors que han de dur a terme aquest procediment i mantenir-ne el registre.

4. El Reial decret 143/2021, de 9 de març, pel qual es modifica el Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral (BOE núm. 59, de 10 de març de 2021), estableix que, per obtenir l'habilitació, les persones que hagin d'exercir les funcions d'assessorament i/o d'avaluació han de complir uns determinats requisits d'experiència en els perfils professionals que pertoquin en cada cas.

5. El Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l'estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l'experiència laboral o vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 81, de 2 de juny de 2011), estableix que l'IQPIB és l'òrgan encarregat d'habilitar els assessors i avaluadors i mantenir-ne el registre, així com de planificar i gestionar la formació inicial i contínua dels assessors i avaluadors.

6. La publicació de la normativa esmentada implica la modificació de les instruccions de la Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 17 de febrer de 2021.

Fonaments de dret

1. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que aquestes administracions poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de les persones interessades, els errors materials, de fets o aritmètics que hi hagi en els seus actes.

2. De conformitat amb l'article 56.3 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i amb l'article 19 del Decret 68/2012, de 27 de juliol, pel qual es regula el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s'han de modificar alguns punts de la Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 17 de febrer de 2021.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Substituir l'annex de la Resolució de 17 de febrer de 2021 i les instruccions que regulen la sol·licitud de l'ampliació de funcions dels assessors i avaluadors en procediments de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral i formació no formals per l'annex d'aquesta Resolució.

2. Aprovar les instruccions que regulen el procediment per sol·licitar l'ampliació de funcions dels assessors i avaluadors que ja estan habilitats.

3. Aplicar les instruccions que consten a l'annex d'aquesta Resolució a totes les sol·licituds rebudes a partir de l'1 de desembre de 2022.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i establir que començarà a tenir efectes l'endemà de publicar-se.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el Conseller d'Educació i Formació Professional de les Illes Balears en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 16 de gener de 2023

El director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors Antonio Baos Relucio

 

ANNEX 1 Instruccions

Primer ​​​​​​​Requisits

1. Les persones interessades a participar han d'estar habilitades com a assessors i avaluadors.

2. A més, han de tenir quatre anys d'experiència relacionada amb la funció que volen ampliar. Per acreditar aquesta experiència, es té en compte l'exercici professional en alguna de les situacions següents:

  1.  Col·lectiu 1. Professors tècnics de formació professional o professors d'ensenyament secundari amb atribució docent que tenguin una experiència d'almenys quatre anys en l'especialitat corresponent a la nova funció en què volen ampliar l'habilitació.
  2.  Col·lectiu 2. Formadors que no pertanyen al sistema educatiu amb una experiència docent d'almenys quatre anys impartint mòduls formatius associats a la qualificació professional corresponent a la nova funció en què volen ampliar l'habilitació.
  3.  Col·lectiu 3. Professionals experts que tenguin una experiència laboral d'almenys quatre anys relacionada amb la qualificació professional corresponent a la nova funció en què volen ampliar l'habilitació.
  4.  Els professionals dels col·lectius 1 i 2, amb almenys dos anys d'experiència docent en mòduls professionals o mòduls formatius associats a una qualificació professional, de la qual volen ampliar l'habilitació i han d'acreditar també dos anys d'experiència laboral en el sector productiu relacionat amb la qualificació professional corresponent a la nova funció en què volen ampliar l'habilitació.

Segon Sol·licitud

1. El termini per presentar les sol·licituds està obert de manera permanent. La Comissió de Valoració que les ha d'analitzar per informar-ne posteriorment s'ha de reunir dues vegades a l'any per valorar les sol·licituds que hagi rebut. La primera reunió es durà a terme durant la primera quinzena de juny i l'altra reunió es durà a terme durant la primera quinzena de desembre.

2. Les persones interessades han d'emplenar la sol·licitud telemàtica mitjançant el formulari establert a aquest efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es.  La tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d'aigua «sense validesa», ja que això indica que no s'ha enviat.

3. La documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud és la següent:

a) Les persones que pertanyen al col·lectiu 1 (professors):

  • Full de serveis.

b) Les persones que pertanyen al col·lectiu 2 (formadors):

  • Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Institut Social de la Marina o de la mutualitat a la qual estiguin afiliats en què constin l'empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació.
  • Certificat, amb signatura autenticada, emès per l'entitat en la qual hagin impartit el curs, amb indicació del període en què es va dur a terme, les hores, els continguts o el mòdul formatiu del curs.

c) Les persones que pertanyen al col·lectiu 3 (Professionals experts):

  • Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Institut Social de la Marina o de la mutualitat a la qual estiguin afiliats en què constin l'empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació.
  • Certificat de l'empresa, amb signatura autenticada, emès pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) o certificat emès per l'empresa que acrediti les funcions desenvolupades.
  • En el cas de treballadors autònoms, cal adjuntar una declaració responsable amb indicació de l'activitat laboral amb un resum de les funcions desenvolupades.

d) Les persones que pertanyen al col·lectiu 1 i 2 (professors i formadors amb almenys dos anys d'experiència docent i almenys dos anys d'experiència laboral):

  • Full de serveis.
  • Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Institut Social de la Marina o de la mutualitat a la qual estiguin afiliats en què constin l'empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació.
  • Certificat de l'empresa, amb signatura autenticada, emès pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) o certificat emès per l'empresa que acrediti les funcions desenvolupades.
  • En el cas de treballadors autònoms, cal adjuntar una declaració responsable amb indicació de l'activitat laboral amb un resum de les funcions desenvolupades.

4. Les sol·licituds s'han de presentar de manera telemàtica mitjançant el programa habilitat per a aquest tràmit, que es trobarà en la pàgina web http://iqpib.caib.es, i s'han de seguir les instruccions que s'hi especifiquin.

Tercer Comissió de Valoració

1. La Comissió de Valoració és l'òrgan col·legiat encarregat d'examinar les sol·licituds presentades i emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar les propostes de resolució.

2. La Comissió de Valoració està integrada per les persones següents:

  • La directora de l'IQPIB, que actuarà com a presidenta.
  • Dos assessors de l'IQPIB.
  • Un auxiliar administratiu de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, que actuarà com a secretari.

3. Per tal que la Comissió de Valoració es pugui constituir vàlidament, es requereix com a mínim la presència de la presidenta, el secretari i un vocal.

Quart Publicació de la llista provisional dels sol·licitants amb resolució favorable i dels sol·licitants amb resolució desfavorable

1. En la pàgina web http://iqpib.caib.es es publicarà la llista provisional de les persones que han obtingut una resolució favorable i de les persones que han obtingut una resolució desfavorable, amb indicació de la causa o causes per les quals no ha pogut ser habilitada.

2. S'ha d'obrir un termini de cinc dies hàbils comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la llista provisional per tal que les persones interessades puguin presentar al·legacions i esmenar així la causa o causes que els impedeix l'habilitació, mitjançant la presentació dels documents que acreditin que compleixen els requisits.

Cinquè Publicació de la llista definitiva de les persones que han obtingut una resolució favorable o desfavorable

1. El director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors ha d'aprovar, mitjançant una resolució, la llista definitiva de les sol·licituds favorables i desfavorables, amb indicació de la causa o causes per les quals no ha pogut ser habilitada, si escau.

2. Aquesta resolució s'ha de publicar en la pàgina web http://iqpib.caib.es el dia que es dicti. Així mateix, s'ha de publicar en el BOIB la resolució amb el llistat de les persones que han obtingut la nova habilitació.