Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 37039
Resolució de la Presidència de l’IMAS de dia 12 de gener de 2022 per la qual es convoca la concertació social del servei d'intervenció familiar en el domicili

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En data de 24 de novembre de 2022 s'emet per part del Cap de Servei d'Infància i Família, amb el vist-i-plau de la directora insular d'Infància i Família Informe justificatiu de la necessitat de concertació social de 90 places del servei d'intervenció familiar en el domicili.

2. En la mateixa data la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant, IMAS) va ordenar l'inici de l'expedient relatiu a la concertació del servei esmentat.

3. Consta a l'expedient, la proposta dels Plecs de prescripcions tècniques que han de regir el concert, i la proposta de convocatòria amb els annexes corresponents, signats per part de la Direcció Insular d'Infància i Família.

4. En data 23 de desembre de 2022, la Presidència de l'IMAS ha emès la Resolució d'aprovació de la previsió i fixació de preus dels serveis a concertar durant l'any 2023 per la Direcció Insular d'Infància i Família de l'IMAS, serveis entre els quals es troba el que és objecte d'aquest informe.

5. La despesa prevista per aquest expedient té caràcter pluriennal i és de 1.846.776,74 i el Servei de Comptabilitat i Pressuposts va emetre Informe d'autorització en data de 12 de desembre de 2022.

6. El Servei Juridicoadministratiu i la Intervenció delegada de l'IMAS han emès sengles informes favorables a la convocatòria del concert objecte d'aquesta Resolució.

Fonaments de dret

Pel que fa a la competència,

1. La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (BOIB núm. 32 ext., d'1 de març de 2007; correcció d'errades BOIB núm. 29, de 28 de febrer de 2008), en concret l'article 70.4 relatiu a la competència pròpia dels consells insulars en matèria de serveis socials i assistència social.

2. La Llei 14/2001, de 29 d'octubre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social, estableix a l'article 14 la potestat reglamentària normativa atribuïda als consells insulars en matèria de serveis socials, dins el marc de la regulació bàsica establerta pel Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 135, de 10 de novembre de 2001 i BOE núm. 284, de 27 de novembre de 2001).

3. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears (BOIB núm. 89 de 18 de juny de 2009 i BOE núm. 163 de 7 de juliol de 2009) preveu a l'article 27 i a la disposició final quarta, que cada Consell Insular, en el marc de les seves competències, ha de definir les prestacions pròpies de serveis socials, complementant la cartera bàsica de serveis socials que aprova el Govern de les Illes Balears, la qual va ser aprovada mitjançant el Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals.

4. Els Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019) aprovats per acord del Ple del Consell de Mallorca de data 11 d'abril de 2019, en especial l'establert a l'article 2 d'acord amb el qual l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, com a organisme autònom creat pel Consell de Mallorca, adscrit al Departament de Drets Socials del Consell de Mallorca, és l'organisme que exerceix les competències atribuïdes per qualsevol títol al Consell de Mallorca en matèria de serveis socials i protecció de menors.

5. Decret de la Presidència del Consell de Mallorca, de dia 8 de juliol de 2019,modificat per el Decret de la Presidència de dia 28 de desembre de 2021, pel qual es creen els departaments que n'han d'estructurar el govern (BOIB núm. 92, de 9 de juliol de 2019, BOIB 180 de 30 de desembre de 2021), entre els quals es troba el Departament de Drets Socials.

6. Decret de la Presidència del Consell de Mallorca pel qual es nomenen els membres del Consell Executiu de dia 12 de novembre de 2021 (BOIB núm. 158 de 16 de novembre de 2021) per el que es nomenada la Sra. Sofia Alonso Bigler consellera executiva de Drets Socials.

7. L'òrgan competent per aprovar aquesta resolució és la Presidència de l'IMAS, d'acord amb l'article 7.2.28 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019). No obstant això, i d'acord amb l'article 8.2.1 les Vicepresidències de l'IMAS supliran a la Presidència i assumiran les seves atribucions en cas de vacant, absència, malaltia, impossibilitat física o una altre causa legal.

Pel que fa al fons,

8. La Cartera Insular de Serveis Socials i dels Serveis a Menors i Família de Mallorca aprovada definitivament en Ple del Consell de Mallorca de 13 de juliol de 2017 (BOIB núm. 97, de 18 de juliol de 2017 i correcció d'errades materials publicada BOIB núm. 161, de 30 de desembre de 2017) i prorrogada la seva vigència fins al 31 de desembre de 2022 per Acord del Ple en sessió ordinària de dia 8 de juliol de 2021 (BOIB núm. 95, de 17 de juliol de 2021). I novament prorrogada per Acord del Ple en sessió ordinària de 15 de desembre de 2022, pendent de publicació en el BOIB.

9. El títol IV de la Llei 9/2019, de 19 de febrer, de l'atenció i dels drets de la infància i adolescència de les Illes Balears es regula el conjunt de mesures i actuacions de prevenció, detecció, intervenció i reparació de situacions de risc, de desemparament i de conductes inadaptades o problemes de conducta en què l'infant o l'adolescent o, si n'és el cas, el concebut es pot trobar, tendents a garantir-ne el ple desenvolupament i autonomia personal, així com la integració familiar i social, i promoure'n la inserció en un context social i familiar normalitzat, amb la prevalença, en tot cas, de l'interès superior de la persona menor d'edat (BOIB núm. 26, de 18 de febrer de 2019).

10. La Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor (BOE núm 15, de 17 de gener de 1996),reformada per la Llei orgànica 8/2015, de 22 de juliol i Llei 26/2015, de 28 de juliol, de reforma del sistema de protecció de la infància i la adolescència.

11. La Directiva 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública, estableix, en el seu considerant 114 estableix que els Estats membres i els poder públics segueixen tenint llibertat per prestar per si mateixos aquest serveis i organitzar els serveis socials de manera que no sigui necessari celebrar contractes públics, per exemple, mitjançant el finançament d'aquests serveis o la concessió de llicències o autoritzacions a tots els operadors econòmics que compleixin les condicions prèviament fixades pel poder adjudicador, sense límits ni quotes, sempre que aquest sistema garanteixin una publicitat suficient i s'ajusti als principis de transparència i no discriminació.

I es ratifica a la sentència del Tribunal de Justícia de la UE (Sala Quarta) de 14 de juliol de 2022 en relació al assumpte C-436/20.

12. La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, en el seu article 11.6 estableix que: «Queda exclosa de la present Llei la prestació de serveis socials per entitats privades, sempre que aquesta es realitzi sense necessitat de celebrar contractes públics, a través, entre altres mitjans, del simple finançament d'aquests serveis o la concessió de llicències o autoritzacions a totes les entitats que compleixin les condicions prèviament fixades pel poder adjudicador, sense límits ni quotes, i que aquest sistema garanteixi una publicitat suficient i s'ajusti als principis de transparència i no discriminació».

13. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears que regula el règim de concertació als articles 89 i següents.

14. La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 146 de 22 de novembre de 2018), regula al Capítol I el «Règim de col·laboració privada en la gestió de serveis socials per a les persones mitjançant l'acció concertada» (en endavant Llei 12/2018).

15. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, (BOIB número 132 de 28 d'octubre de 2017) pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials (en endavant Decret 48/2017), la vigència del qual s'ha vist parcialment afectada per la Llei 12/2018 i, en conseqüència, resta en vigor en tot allò que no contradigui ni s'oposi al que disposa aquesta llei.

16. La Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social (BOIB núm. 67, de 31 de maig de 2018), regula als seus articles 3 i 4 les entitats que tenen la consideració d'entitats del tercer sector d'acció social.

17. Resolució de la Presidència de l'IMAS de 23 de desembre de 2022 d'aprovació de la previsió i fixació de preus dels serveis a concertar durant l'any 2023 per la Direcció Insular d'Infància i Família de l'IMAS .

Pel que fa al procediment,

18. La Llei 12/2018 disposa a l'article 5 els «Requisits exigibles a les entitats gestores dels serveis concertats i a l'article 6 els «Procediments de concertació i criteris de preferència a favor d'entitats del tercer sector social».

19. El Decret 48/2017 al Títol III, estableix els «Procediments de concertació» en tot el que no contradigui la Llei 12/2018 abans esmentada.

 

20. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

21. L'article 214 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, i atès l'acord d'aprovació del règim de fiscalització i intervenció limitada prèvia de requisits bàsics i presa de raó en ingressos del Consell Insular de Mallorca i de les entitats del seu sector públic subjectes a funció interventora de data 12 de desembre de 2019, l'expedient ha estat sotmès a la Intervenció delegada de l'IMAS per a l'emissió del preceptiu informe de fiscalització prèvia ( BOE núm. 59 de 9 de març de 2004).

En virtut de la competència atribuïda legalment;

 

RESOLC

Primer. DECLARAR que d'acord amb els antecedents d'aquesta resolució, queda acreditada la concurrència de les circumstàncies que fan necessari recórrer a l'acció concertada per a la gestió de la prestació del servei de intervenció familiar en el domicili.

Segon. CONVOCAR la concertació de 90 places del servei de intervenció familiar en el domicili per dues anualitats, d'acord amb els termes següents:

«Convocatòria de la concertació social ordinària del del servei d'intervenció familiar en el domicili»

1. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és fixar el procediment, els criteris de preferència, els requisits i les condicions de la concertació social del servei d'intervenció familiar en el domicili. Es dicta a l'empara de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears, en endavant Llei 12/2018; i del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials, en endavant Decret 48/2017.

2. Àmbit territorial.

L'àmbit territorial d'aquesta concertació és l'Illa de Mallorca.

3. Places a concertar.

Les places a concertar, en el marc d'aquesta convocatòria són 90 places. Aquest nombre té caràcter estimatiu i s'ha establert en funció de les necessitats actuals del Servei d'Infància i Família.

4. Vigència de la concertació.

La vigència d'aquest concert serà de 2 anys, des de la seva formalització o des de la data que expressament es determini a l'acord d'acció concertada subscrit entre l'IMAS i les entitats que resultin adjudicatàries. El concert serà susceptible de renovació per igual termini.

5. Pressupost i preu màxim del servei.

5.1. Pressupost

L'import màxim estimat per assignar la concertació social és de 1.846.776,74 € (IVA exempt).

5.2. Preu

El preu de referència màxim per plaça concertada és per:

Any 2023:

  • Preu plaça ocupada: 840,10 € plaça / mes (IVA exempt)
  • Preu plaça no ocupada: 805,66 € plaça / mes (IVA exempt)
 

Any 2024:

  • Preu plaça ocupada: 862,98 € plaça / mes (IVA exempt)
  • Preu plaça no ocupada: 827,60 plaça / mes (IVA exempt)

Any 2025:

  • Preu plaça ocupada: 895,24 € plaça / mes (IVA exempt)
  • Preu plaça no ocupada: 858,54 plaça / mes (IVA exempt)

6. Requisits de les entitats.

Les entitats que vulguin optar a aquesta concertació social han de complir els requisits següents:

a) Inscripció en el Cens d'organitzacions del Tercer Sector Social de les Illes Balears, d'acord amb l'establert a la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social (BOIB núm. 67, 31 de maig de 2018).

b)Tenir el servei objecte d'aquesta convocatòria legalment constituït i acreditat per l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant, l'IMAS) en el moment de l'adjudicació, així com tenir el servei inscrit en el Registre Unificat de Serveis Socials.

c) Complir els requisits mínims que s'estableixen en el títol VII de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de Serveis Socials de les Illes Balears (BOIB núm. 89, de 18 de juny de 2009).

d) Acreditar una experiència mínima d'un any en la prestació del servei i perfil de les persones usuàries objecte d'aquesta concertació social. L'experiència ha de ser acreditada d'acord amb el punt 7.2 d'aquesta convocatòria.

e) Acreditar solvència financera i tècnica per prestar el servei objecte de la concertació social d'acord amb el punt 7.2 d'aquesta convocatòria.

f) Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell de Mallorca i amb l'IMAS, i de les altres obligacions tributàries i amb la Seguretat Social que són imposades per la normativa vigent.

g) Que respecte el servei a concertar, l'entitat no hagi estat objecte de resolució d'expedient sancionador en matèria de serveis socials, causes que consten als articles 128 i 129 de la Llei 4/2009 de serveis socials de les Illes Balears, durant els darrers 24 mesos anteriors a la concertació social, a excepció que, amb caràcter previ a la presentació de la sol·licitud, l'entitat hagi satisfet el pagament íntegre de la totalitat de l'import de la sanció i hagi acreditat davant l'òrgan sancionador que s'han corregit les causes que motivaren la sanció. En qualsevol cas, aquesta acreditació s'ha de requerir preceptivament amb la verificació i l'informe corresponent de l'òrgan administratiu competent.

h) L'entitat no ha d'estar afectada per cap prohibició de contractar amb l'Administració, d'acord amb l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, ni per cap dels supòsits prevists a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, o a la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

i) En els darrers quatre anys, l'entitat no ha d'estar sancionada mitjançant resolució ferma per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries d'empreses de treball temporal, seguretat social o prevenció de riscs laborals.

j) Acreditar el compliment de la normativa que, amb caràcter general o específic, els sigui aplicable, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com pel tipus de servei objecte de concertació social.

k) Acreditar la titularitat del centre, o la disponibilitat de l'espai físic necessari per desenvolupar el servei, mitjançant qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al de la vigència del concert.

7. Presentació de sol·licituds.

7.1. Lloc i termini de sol·licituds.

El termini per presentar les sol·licituds és de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds s'han de presentar al registre electrònic de l'IMAS, el qual es troba disponible a l'enllaç https://imas.sedipualba.es/segex/tramite.aspx?idtramite=12092 així com des de la icona que es troba a la seu electrònica del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net/la-seu.

Per a qualsevol informació o assessorament sobre aquesta convocatòria es pot contactar amb el Servei d'Infància i Família de l'IMAS (C/ General Riera, 67 – 07010) o a la direcció electrònica següent: serveidemenors@imas.conselldemallorca.net.

 

7.2. Documentació que s'ha de presentar.

Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds d'acord amb el model normalitzat que figura a la seu electrònica del Consell de Mallorca i al Tauler d'Anuncis de l'IMAS, i que s'aprova amb aquesta convocatòria, juntament amb la documentació següent:

1.Model de sol·licitud que ha de signar la persona representant legal de l'entitat indicant expressament el nombre de places que sol·licita concertar amb l'IMAS en el marc d'aquesta convocatòria. Aquesta sol·licitud s'ha d'acompanyar dels documents que es detallen a continuació:

a) Una fotocòpia del document nacional d'identitat, per acreditar la identitat de la persona que legalment representi a l'entitat, així com l'acreditació de la seva representació.

b) Certificat de la inscripció al Cens Públic d'Organitzacions del Tercer Sector Social de les Illes Balears, amb menys de 6 mesos de vigència.

c) Certificat de la inscripció al Registre Unificat de Serveis Socials, amb menys de 6 mesos de vigència.

d) Còpia de la resolució d'acreditació vigent del servei per concertar o còpia de la sol·licitud de l'acreditació.

e) Documentació acreditativa de la solvència tècnica. En el cas que la solvència tècnica s'acrediti mitjançant Resolució de serveis prèviament contractats o concertats amb l'IMAS no és preceptiu presentar la documentació acreditativa. Si bé, en tot cas, s'ha d'indicar a l'Annex.

f) Documentació acreditativa de la solvència financera conforme amb l' assenyalat en el Model de Sol·licitud.

g) Assegurança de riscos professionals i de responsabilitat civil específica per a tot el període de durada del concert, amb una cobertura mínima de 150.000 euros per víctima i 600.000 euros per sinistre.

h) Documentació acreditativa de la titularitat o de disponibilitat de l'espai físic en el que es desenvoluparà el servei, per qualsevol títol jurídic vàlid, per un període no inferior al de la vigència del concert.

i) Documentació acreditativa dels criteris de preferència del punt 8.4 d'aquesta convocatòria. La no presentació d'aquesta documentació no serà objecte de requeriment d'esmena, si bé, pot ser objecte de sol·licitud d'aclariment si l'òrgan instructor o la Comissió Avaluadora ho considera idoni.

En relació a la documentació referenciada a les lletres a), b), c), d) i e) del punt 1, de conformitat a l'establert a l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant Llei 39/2015), no serà necessària la presentació d'aquella documentació que ja hagi estat prèviament aportada, havent d'indicar-lo l'entitat, emplenant a aquest efecte la informació continguda , sempre que estigui en vigor i no hagi sofert modificacions.

La presentació de la sol·licitud implica que l'entitat autoritza a l'IMAS per a què pugui consultar i demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient, i que l'entitat s'obliga a complir amb el plec de prescripcions tècniques d'aquesta convocatòria.

7.3. Esmena de deficiències

En el supòsit que la sol·licitud no compleixi els requisits legals exigits i els que es deriven d'aquesta convocatòria de concertació social, l'Administració ha de requerir a l'entitat sol·licitant, d'acord amb l'establert a l'article 68 de la Llei 39/2015 per a què, en un termini no superior a cinc dies hàbils, de conformitat amb l'article 33.1 d'aquesta Llei, esmeni les deficiències o aporti els documents demandats, amb la indicació que, si no ho fa, es tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució expressa en els termes que estableix l'article 21 de la llei esmentada.

8. Instrucció del procediment.

8.1. Òrgan competent per a la instrucció i procediment.

L'òrgan competent per instruir el procediment és la Direcció insular d'Infància i Família de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, qui tindrà la prerrogativa d'interpretar-lo i resoldre els dubtes que poden sorgir durant la instrucció.

Els serveis tècnics de la Direcció insular d'Infància i Família han d'examinar les sol·licituds, i si escau tramitar els requeriments d'esmena que siguin necessaris, emetent-se informe al respecte.

8.2. El procediment de concertació es resoldrà d'acord amb els següents criteris:

- Si el còmput total de places que ofereixen les entitats que compleixin amb els requisits establerts al punt 6 d'aquesta convocatòria no supera el nombre total màxim de places previstes en la convocatòria, l'informe proposarà que s'adjudiquin directament a les entitats sol·licitants.

 

- Si el còmput total de places que ofereixen les entitats que compleixin amb els requisits establerts al punt 6 d'aquesta convocatòria supera el nombre total màxim de places previstes en la convocatòria, s'actuarà segons els criteris de preferència establerts al punt 8.4 d'aquesta convocatòria.

- A petició de l'òrgan instructor, en cas que hi hagi dificultats en la interpretació de les ofertes presentades o dubtes en el procediment d'adjudicació, o així ho consideri l'òrgan instructor es convocarà una comissió avaluadora, amb la composició i funcions que s'estableixen al punt 8.3 d'aquesta convocatòria.

8.3. De la Comissió Avaluadora.

La Comissió Avaluadora ha d'actuar de conformitat amb l'article 15 del Decret 48/2017, relatiu al «Comitè tècnic d'assessorament». La Comissió Avaluadora té la consideració de figura anàloga respecte al Comitè Tècnic d'Assessorament esmentat.

i. Composició.

La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:

  • President: El vicepresident primer de l'IMAS o persona que la substitueixi.
  • Vocals:
    • El cap del Servei d'Infància i Família, o persona que la substitueixi;
    • La cap del Servei de Gestió Econòmica , o persona que el substitueixi i;
    • La gerent de l'IMAS o persona que la substitueixi.
  • Secretària (amb veu i sense vot): La cap del Servei Juridicoadministratiu de l'IMAS, o persona que la substitueixi.

ii. Règim de funcionament.

Aquesta comissió ha d'analitzar i interpretar les incidències o dificultats detectades i ha d'emetre informe al respecte, el qual ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució. Només serà convocada per l'òrgan instructor en cas que, per existir dificultats o dubtes aquest òrgan ho consideri necessari.

La Comissió Avaluadora queda vàlidament constituïda amb l'assistència, com a mínim, dels membres següents: la presidència o persona suplent, la secretària o persona suplent i dos vocals.

8.4. Criteris de preferència.

Els criteris de preferència per resoldre aquesta concertació social, fins esgotar el crèdit pressupostari disponible per atendre les sol·licituds presentades, són els següents:

a) En primer lloc es tindrà en compte l' arrelament de la persona en l'entorn d'atenció per donar-li continuïtat al servei del qual ja era beneficiària i les condicions d'atenció que requereix.

b) En segon lloc, es tindran en compte els criteris següents:

Criteris

Punts

Màxim per criteri

Per la presentació d'un pla de formació amb aprofitament relativa a les matèries següents:

- Preservació familiar

- Capacitació parental

- Parentalitat positiva

- Suport social i integració de les famílies en la comunitat

- Intervenció amb adolescents i resolució de conflictes

*

5 punts

Per cada curs per a més de 2 professionals es donarà 1 punt. S'haurà de presentar la formació que es desenvoluparà durant la concertació i el nombre de persones que rebran la formació i compromís de dur-la a terme

Per la presentació d'un pla de formació en Igualtat i/o prevenció de la violència contra les dones pels i les professionals, a partir de 20 hores

*

2 punts

Per cada curs per a més de 2 professionals es donarà 1 punt. S'haurà de presentar la formació que es desenvoluparà durant la concertació i el nombre de persones que rebran la formació i compromís de dur-la a terme

Per presentar programes d'investigació o d'estudi del servei pel qual es presenta

1 punt

3 punts

S'ha de presentar el projecte d'investigació o estudi, la planificació, la temporalització i al finalitzar, la memòria de l'estudi o investigació, al Servei d'Infància i Família. Per a la posada en marxa del projecte serà necessària l'autorització de l'Entitat Pública. Per acreditar aquest criteri es presentarà un compromís de dur a terme l'estudi o projecte d'investigació dins del termini del concert. 

8.5 Continuació del procediment

Un vegada comprovats tots els requisits s'emetrà informe proposta d'adjudicació de les places a concertar del servei d'intervenció familiar en el domicili , que inclourà la designació d'un responsable del seguiment del concert i l'enunciat i motivació, si és el cas, de l'exclusió de les entitats que no compleixin amb els requisits establerts, així com qualsevol altra informació que resulti necessària per a la resolució de l'expedient.

9. Resolució i notificació.

9.1. Òrgan competent per a la resolució

L'òrgan competent per aprovar la resolució d'adjudicació relativa a aquesta concertació social és la Presidència de l'IMAS, d'acord amb l'article 7.2.28 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019).

9.2. Termini

El termini màxim per dictar i notificar la resolució de la present concertació és de tres mesos comptadors de l'endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds. S'han de considerar desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini indicat anteriorment.

9.3. Notificació

La resolució de la concertació social objecte d'aquesta convocatòria, s'ha de notificar individualment a les entitats interessades, d'acord amb el previst a l'article 42 de la Llei 39/2015, han de ser expresses, motivades i han de fixar la quantia individual del concert.

A més, aquesta resolució es publicarà al Tauler d'Anuncis de l'IMAS (https://imas.sedipualba.es/tablondeanuncios/) i a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca.

9.4. Modificació resolució

Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la concertació social pot comportar la modificació de la resolució.

9.5. Dels Recursos

Contra les resolucions que adopta la Presidència es pot interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca en el termini i amb els efectes de l'article 112 de la Llei 39/2015.

10. Formalització dels concerts

La concertació social que s'estableix a l'empara d'aquesta convocatòria s'ha de formalitzar mitjançant un document administratiu anomenat «acord d'acció concertada», el model del qual s'ha d'aprovar per resolució de la Presidència de l'IMAS. En l' acord d'acció concertada s'ha de fer constar els continguts mínims prevists a l'article 8 de la Llei 12/2018, així com, d'acord l'establert a l'article 7 del Decret 48/2017, els drets i les obligacions recíprocs, les característiques concretes del servei, altres circumstàncies que deriven de la Llei 4/2009 i dels decrets de desplegament, i del plec de condicions tècniques d'aquest concertació.

11. Cessió

D'acord amb el previst a l'article 7.4 de la Llei 12/2018 queda prohibida la cessió, total o parcial, del servei objecte de l'acord d'acció concertada. No obstant això, quan l'entitat concertada sigui declarada en concurs de creditors, l'administració pública competent podrà autoritzar la cessió amb l'adopció de les mesures necessàries per garantir la continuïtat i la qualitat del servei.

12. Condicions tècniques d'execució

Les condicions tècniques d'execució s'han d'ajustar al Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular, i els reglaments de desplegament vigents en el seu àmbit territorial d'actuació, així com també s'han d'ajustar a la Llei 12/2018 i al Decret 48/2017.

Per altra banda, l'execució de la concertació social objecte de la present convocatòria s'ha de regir pel contingut del plec de prescripcions tècniques aplicable en aquesta concertació i que s'aprova conjuntament amb aquesta convocatòria. Concretament, el plec, de conformitat amb el previst a l'article 8 del Decret 48/2017 detalla: l'objecte, la definició del servei, el perfil de les persones usuàries, la prestació del servei, el projecte educatiu, els recursos materials, les assegurances, el règim econòmic, la cobertura del servei, el nombre de places i finançament de la concertació social, la justificació, coordinació i seguiment, les obligacions de l'entitat concertada, la protecció de dades de caràcter personal, la modificació, els incompliments i penalitats, així com el termini de la concertació social.

Al respecte, l'article 9.3 del Decret 48/2017 estableix les obligacions de les entitats i determina que mitjançant la concertació social, l'entitat titular del servei s'obliga a complir els plecs tècnics, així com les normes establertes en el títol VII de la Llei 4/2009 i en els corresponents decrets de desplegament i d'aplicació d'aquesta Llei.

13. Seguiment i criteris d'accés de les persones usuàries

Des de la Direcció Insular d'Infància i Família es farà el seguiment tècnic del servei concertat objecte de la present convocatòria, de conformitat amb l'esmentat a l'article 10 de la Llei 12/2018 i a l'article 27 del Decret 48/2017 i amb el plec tècnic, havent-se anomenat un responsable del concert.

L'entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la Direcció Insular d'Infància i Família.

L'IMAS, a través del Servei d'Infància i Família, ha de gestionar directament l'accés als serveis.

14. Penalitats.

L'incompliment de les condicions previstes per a la prestació del servei s'ha de penalitzar, d'acord amb el Plec de prescripcions tècniques d'aquesta concertació social i amb la normativa d'aplicació.

15. Causes d'extinció.

Els acords d'acció concertada s'extingeixen, d'acord amb el previst a l'article 9 de la Llei 12/2018, pel compliment i venciment del termini, sempre que no s'hagin renovat, o per resolució.

Són causes de resolució dels acords d'acció concertada les següents:

a) Acord mutu de les parts, manifestat amb l'antelació de dos mesos.

b) Renúncia de l'entitat concertada, la qual ha de comunicar-lo amb una antelació mínima de dos mesos per garantir la continuïtat del servei.

c) Incompliment de les normes de caràcter obligatori a què s'han de sotmetre el servei objecte d'aquesta concertació social i de les obligacions en matèria de seguretat i instal·lacions.

d) Incompliment dels objectius qualitatius i quantitatius establerts, sempre que l'incompliment sigui imputable a l'entitat concertada, així com de les estipulacions essencials de l'acord i dels plecs de prescripcions tècniques aplicables.

e) Prestació defectuosa de les obligacions acordades.

f) Negació a atendre les persones usuàries que ha derivat l'IMAS.

g) Infracció amb caràcter greu de la legislació fiscal, laboral, de la Seguretat Social, d'integració social de discapacitats i de prevenció de riscs laborals.

h) Pèrdua sobrevinguda dels requisits de participació a aquesta convocatòria o de les condicions tècniques, econòmiques i financeres que hagin habilitat l'acord d'acció concertada, així com, la revocació o la caducitat de l'autorització d'obertura i funcionament i/o de l'acreditació del servei.

i) Mort de la persona física titular del servei o l'extinció de la persona jurídica a la qual correspon la titularitat, excepte el que preveu l'article 29 del Decret 48/2017.

j) Declaració de concurs de creditors de l'entitat titular del servei, a excepció del previst a l'article 7.4 de la Llei 12/2018.

k) Modificació de les condicions tècniques o de les condicions econòmiques per part de l'Administració, sempre que l'entitat d'iniciativa privada no hi hagi donat la conformitat.

l) No disponibilitat sobrevinguda del títol jurídic que acredita la titularitat del servei durant la vigència de l'acord d'acció concertada.

m) Les causes de revocació previstes en es plec tècnic objecte del servei.

16. Modificació i/o ampliació de l'acord d'acció concertada.

El procediment d'ampliació de places concertades del servei objecte d'aquesta convocatòria, així com de modificació de la concertació social esmentada, s'ha de dur a terme de conformitat amb l'establert al plec de prescripcions tècniques.

 

​​​​​​​17. Jurisdicció competent.

La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d'aquesta concertació social i, endemés, de les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, l'efecte i l'extinció de la concertació social.»

Tercer. APROVAR els Plecs de prescripcions tècniques (Codí de verificació :K9AA RK4M WYN2 C4P2 3XLH) , el Llistat de personal a subrogar (Codi de verificació K9AA RMAZ Z7DW Y2DJ VZE4 ) i el model de sol·licitud per a la concertació, annexes a aquesta resolució.

Quart. AUTORITZAR la despesa màxima total de 1.846.776,74 (IVA exempt) amb càrrec a la partida pressupostària 20.23135.26000.

La distribució de la despesa per anualitats és la següent:

  • 718.287,69 € amb càrrec als pressuposts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2023.
  • 929.962,60 € amb càrrec als pressuposts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2024.
  • 198.526,45 € amb càrrec als pressuposts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2025.

L'execució de la despesa corresponent a tots els exercicis futurs queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de despeses d'aquests exercicis.

Cinquè. PUBLICAR aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, així com al Tauler d'Anuncis de l'IMAS a la Seu electrònica del Consell de Mallorca i al Diari Oficial de la Unió Europea.

Sisè. COMUNICAR aquesta resolució a la Direcció Insular d'Infància i Família, al Servei de Gestió Econòmica, al Servei de Pressuposts i a la Intervenció Delegada.

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, 13 de gener de 2023

La presidenta de l'IMAS Sofía Alonso Bigler​​​​​​​

Documents adjunts