Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

PATRONAT MUNICIPAL DE L'HABITATGE I REHABILITACIÓ INTEGRAL DE BARRI

Núm. 34223
Convocatòria pública del programa ajudes a la rehabilitació edificatoria d'ús residencia 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma en sessió de dia 21 de desembre de 2022 va aprovar inicialment les bases reguladores i la convocatòria pública del PROGRAMA D'AJUDES A LA REHABILITACIÓ EDIFICATORIA D'ÚS RESIDENCIAL 2022, per a les barriades de Camp Redó, Verge de Lluc, Son Roca-Son Ximelis, Son Gotleu, Soledat Nord i Soledat Sud-Polígon Llevant de Palma.

BDNS 670017

 

BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA D'AJUDES A LA  REHABILITACIÓ EDIFICATÒRIA D'ÚS RESIDENCIAL 2022

CAPÍTOL I DISPOSICIONS GENERALS

1. Objecte, línies d'ajuts, dotació econòmica i àmbit d'aplicació

 

1.1. Objecte

1.2. Tasques subvencionables

 

1.2.1. Línees d'ajuts

1.2.2. Sub-línies d'ajuts

 

1.3. Dotació econòmica

1.4. Àmbits d'aplicació

 

2. Normativa d'aplicació

3. Despesa subvencionable

 

3.1. Sub-línea 1

3.2. Sub-línea 2

 

4. Compatibilitat amb altres subvencions

5. Condició de beneficiari

6. Obligacions dels beneficiaris

7. Valoració

 

CAPÍTOL II ACTUACIONS SUBVENCIONABLES

8. Actuacions de rehabilitació objecte d'ajuda econòmica

8.1. Sub-línea 1

8.2. Sub-línea 2

9. Quantia de les ajudes

 

CAPÍTOL III CONCESSIÓ EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA

10. Iniciació i instrucció

11. Presentació de les sol·licituds

 

11.1. Termini i lloc de presentació

11.2. Comprovació de documentació i esmena

11.3. Condicions i obligacions a complir pels beneficiaris

11.4. Documentació a presentar amb la sol·licitud

11.5. Criteris de valoració de les sol·licituds d'ajudes

 

12. Pre avaluació de l'òrgan instructor

13. Comissió de valoració

14. Propostes de resolució

 

14.1. Proposta resolució provisional

14.2. Proposta resolució definitiva

 

15. Resolució de concessió de la subvenció

16. Modificació de la subvenció

17. Quantia individualitzada de la subvenció i criteris per a la seva determinació.

 

CAPÍTOL III PROCEDIMENT DE GESTIÓ PRESSUPOSTÀRIA

18. Pagament de la subvenció

19. Certificacions i pagaments a compte (bestreta)- exclusivament sub línea 2-

20. Documentació justificativa final de les obres. Aprovació de la justificació final i abonament complet de la subvenció

21. Efectes per incompliment

22 Terminis d'execució i justificació de les obres

23. Control i seguiment

24. Tributació de les ajudes

25. Clàusula de protecció de dades

26. Referències de gènere

27. Publicitat

 

CAPÍTOL IV DESCRIPCIÓ DE LES LÍNIES

28. LÍNIA A. Àrea delimitada barri Camp Redo

29. LÍNIA B. Àrea delimitada barri Son Gotleu

30. LÍNEA C. Àrea delimitada barri Verge de Lluc

31. LÍNEA D. Àrea delimitada barri Son Ximelis

32. LÍNEA E. Àrea delimitada barri Soledat Nord

33. LÍNEA F. Àrea delimitada barri Soledat  Sud-Nou Llevant

 

ANNEXES

34. ANNEX I – M1 (SOL·LICITUD)

35. ANNEX II - Signatures sub-línia 1 i signatures sub-línia 2

 

BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA D'AJUDES A LA REHABILITACIÓ EDIFICATÒRIA D' ÚS RESIDENCIAL 2022

CAPÍTOL I DISPOSICIONS  GENERALS

La present convocatòria de subvencions està prevista a línia 3 del Pla estratègic de subvencions (d'ara endavant PES) del Patronat Municipal de l'Habitatge i Rehabilitació Integral de Barris (d'ara endavant PMHRIBA) per al període 2021-2023, que va ser aprovat per Consell Rector en data 9 de novembre de 2021, publicat al BOIB de 25 de desembre de 2021, tal com es disposa a l'article 4 de l'OMS (Ordenança municipal de subvencions), a l'article 10  del RGS (Reglament general de subvencions) i a l'article 8.1 de l'LGS (Llei general de subvencions).

A la vegada, està previst a la línia 5 del Pla estratègic del PMHRIBA “Pla d'actuació per a la rehabilitació dels barris definits”, aprovat pel Consell Rector en data 14 de gener de 2020.

Les subvencions que es recullen en aquesta normativa són, des de la perspectiva administrativa, una tècnica de foment de la rehabilitació i un procediment de col·laboració entre l'Administració pública i els particulars per a la recuperació del patrimoni arquitectònic de la ciutat de Palma i per a la regeneració del teixit social.

Aquesta convocatòria està presidida pels principis d'igualtat i no discriminació, publicitat, transparència, concurrència i objectivitat, així com pels d'eficiència en el compliment dels objectius que es fixen, eficàcia en l'assignació i utilització dels recursos públics i congruència entre els mitjans i finalitats que justifiquin la concessió d'ajudes. Així mateix, s'integra en les funcions que, en matèria social i de rehabilitació arquitectònica, formen part dels objectius del PMHRIBA, tal com es recull als seus estatuts.

Les ajudes de la present normativa adopten la modalitat de subvenció a fons perdut, amb la condició prèvia que el beneficiari interessat assumeixi la resta del cost de l'actuació subvencionable en els supòsits prevists a aquesta convocatòria.

1. Objecte, línies d'ajuts, dotació econòmica i àmbit d'aplicació 

1.1 Objecte

Com a continuació de les actuacions en matèria de rehabilitació desenvolupades pel PMHRIBA i amb la finalitat d'aconseguir la recuperació del patrimoni arquitectònic de la ciutat de Palma i continuar amb la tasca de frenar la degradació urbana es pretén, mitjançant aquesta normativa, estimular i potenciar la dinàmica de conservació periòdica de les edificacions que constitueixen l'esmentat patrimoni, al temps que facilitar i incentivar la rehabilitació energètica i la sostenibilitat dels habitatges. L'objectiu és mantenir les edificacions en condicions adequades, millorant l'eficiència energètica i  duent a terme una sèrie de mesures que s'estableixen a iniciativa de l'Administració municipal.

Les barriades incloses a l'àmbit d'aplicació d'aquesta convocatòria són les del Camp Redó, Verge de Lluc, Son Roca-Son Ximelis, Son Gotleu, Soledat Nord i Soledat Sud-Nou Llevant, totes elles assenyalades actualment com àrees vulnerables de Palma i incloses dins el Pla estratègic de ciutat, atès que es troben immerses dins una situació de progressiva degradació arquitectònica, urbanística social i energética.

Ara com ara, s'ha constatat que molts dels edificis presenten problemes seriosos a les instal·lacions de subministrament (inexistència de quadres de comptadors), la necessitat d'una revisió de l'estructura i de les cobertes (impermeabilització i ordenació) i l'obligatorietat de realitzar els IAE (Informe d'avaluació de l'edifici) dels edificis que encara no l'hagin passat.

Per tant, els objectius d'aquesta Normativa son:

  • La recuperació funcional i estètica dels blocs d'habitatges ubicats en aquestes barriades.
  • Facilitar el manteniment en condicions d'habitabilitat dels edificis i habitatges.
  • Complir amb el deure de conservació (ordres d'execució, IAE desfavorables, inexistència de IAE,...)
  • La millora de l'eficiència energètica dels edificis i dels habitatges (especialment en el que pertoca a l'aïllament tèrmic per una disminució de la demanda energètica, actuacions a l'envoltant).
  • La supressió de barreres arquitectòniques (en la mesura del possible) 

1.2. Tasques subvencionables

1.2.1 Línies d'ajuts

Les línies d'ajuts objecte d'aquesta convocatòria són les següents:

 

LÍNIA A)

  • Àrea delimitada dins la barriada de Camp Redó (Programa de continuació)
  • Vegeu la base 28 de la present convocatòria

LÍNIA B)

  • Àrea delimitada dins la barriada de Son Gotleu (Programa de continuació)
  • Vegeu la base 29 de la present convocatòria

LÍNIA C)

  • Àrea delimitada dins la barriada de Verge de Lluc (Programa de continuació)
  • Vegeu la base 30 de la present convocatòria

LINIA D)

  • Àrea delimitada dins la barriada de Son Roca-Son Ximelis (Nova línea)
  • Vegeu la base 31 de la present convocatòria

LINIA E)

  • Àrea delimitada dins la barriada de La Soledat Nord (Nova línea)
  • Vegeu la base 32 de la present convocatòria

LÍNIA F)

  • Àrea delimitada dins la barriada de La Soledat Sur-Nou Llevant (Nova línea)
  • Vegeu la base 33 de la present convocatòria

1.2.2 Sub línees per a cada una de les línees A, B, C, D, E, F

SUBLINEA 1: (A1, B1, C1, D1, E1, F1)

  • La redacció del preceptiu informe d'IAE per a edificis de tipologia residencial contenint almenys un 75% de la superfície de plantes elevades destinades a l'ús d'habitatge construïts abans de l'any 1980. (http://bit.do/ieepalma)
  • Subvenció addicional per a la creació de Comunitats de propietaris.

SUBLINEA 2: (A2, B2, C2, D2, E2, F2)      

  • Les obres de necessària execució com a resultat de l'IAE o ITE desfavorable o amb ordre d'execució oberta per disciplina urbanística. En queden excloses les edificacions que per qualsevol altra causa tenen un expedient disciplinari obert per l'Ajuntament de Palma, fins que la situació que l'originà quedi esmenada.
  • La rehabilitació de les lesions que afectin la seguretat constructiva i funcional a façanes i altres elements comuns als edificis (instal·lacions, baixants, accessos, impermeabilitzacions...).
  • Les tasques necessàries per a assegurar la integritat dels vianants i veïns (a les zones privades d'ús públic).
  • La rehabilitació de façanes i altres elements comuns amb criteris de millora de sanejament, d'estalvi energètic si l'edifici compleix des del punt de vista estructural
  • L'adequació i agençament de les zones privades d'ús públic entre blocs, necessàries per a assegurar la integritat dels vianants (arbrat en males condicions, voravies, calçada i enllumenat) amb ordre d'execució o sense. 

1.3. Dotació econòmica

La dotació econòmica d'aquesta convocatòria és de UN MILIÓ D'EUROS (1.000.000,00 €) El finançament dels ajuts establerts en aquesta normativa, amb càrrec als pressuposts de l'Ajuntament de Palma i gestionats pel PMHRIBA, quedaran limitats a les disponibilitats pressupostàries de cada exercici i s'adequaran al que es fixa a l'Ordenança municipal de subvencions i a les Bases per l'execució del pressupost municipal de 2022 a més de la resta de normativa que li sigui d'aplicació.

El repartiment de la dotació econòmica per línies i sub línees és la següent:

 

LINEA A

sub L

concepte

% subv

 

Líneas de continuació 460.000,00 €

CAMP REDO

A1

IAE

100%

38.333,33 €

 

 

ADDICIONAL C.P.

 

 

A2

OBRES

70%

115.000,00 €

 

 

 

 

 

LINEA B

 

 

 

 

SON GOTLEU

B1

IAE

100%

38.333,33 €

 

 

ADDICIONAL C.P.

 

 

B2

OBRES

70%

115.000,00 €

 

 

 

 

 

LINEA C

 

 

 

 

VERGE DE LLUC

C1

IAE

100%

38.333,33 €

 

 

ADDICIONAL C.P.

 

 

C2

OBRES

70%

115.000,00 €

 

 

 

 

 

 

LINEA D

 

 

 

 

 

SON XIMELIS

D1

IAE

100%

42.000,00 €

Noves Líneas 540.000,00 €

 

 

ADDICIONAL C.P.

 

 

D2

OBRES

70%

138.000,00 €

 

 

 

 

 

LINEA E

 

 

 

 

SOLEDAT NORD

E1

IAE

100%

42.000,00 €

 

 

ADDICIONAL C.P.

 

 

E2

OBRES

70%

138.000,00 €

 

 

 

 

 

LINEA F

 

 

 

 

SOLEDAD SUD

F1

IAE

100%

42.000,00 €

NOU LLEVANT

 

ADDICIONAL C.P.

 

 

F2

OBRES

70%

138.000,00 €

Si l'import consignat per al finançament d'alguna de les línies específiques no s'esgotés, el sobrant s'aplicarà a les altres línies i sub línees fins a completar el pressupost total destinat a aquests ajuts.

Si es dones la circumstancia, es podrà augmentar la dotació econòmica prevista per aquesta convocatòria sense necessitat de tramitar-ne una nova.

1.4. Àmbits d'aplicació

Vegeu les bases 28, 29, 30, 31, 32 i 33 (Líneas d'actuació A, B, C, D, E, F)

Queden exclosos de qualsevol dels àmbits, les edificacions incloses dins alguna de les unitats d'actuació recollides tant a l'antic PGOU, com al POD d'aprovació inicial. (Veire llistat de carrers i números de carrer)

2. Normativa d'aplicació

Els ajuts econòmics a la rehabilitació residencial es regiran, a més de per les presents bases reguladores, per les següents disposicions, entre d'altres:

  • Ordenança municipal de subvencions de l'Ajuntament de Palma, aprovada per acord del Ple de dia 26 de febrer de 2015 (BOIB 35, de 12.03.2015).
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (en endavant, LGS) i Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.
  • Les Bases d'execució del pressupost de l'Ajuntament de Palma vigents.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques;
  • Decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós d'hisendes locals.
  • Les altres lleis de dret administratiu i, en defecte d'aquestes, les del dret privat que li siguin d'aplicació.

No seran d'aplicació les normes incloses als art. 25 i 26 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per a pal·liar els efectes de la crisi ocasionada pel covid-19, ja que no es troben en els supòsits esmentats en aquesta Llei.

3. Despesa subvencionable

3.1. sub-línea 1. A l'efecte d'aquesta normativa es considera despesa subvencionable:

  • El cost de la emissió del preceptiu informe d'IAE i de les tasques preparatòries i de gestió.
  • Subvenció addicional i complementària per a les tasques creació de Comunitats de propietaris.

3.2. sub-línea 2. A l'efecte d'aquesta normativa es considera despesa subvencionable:

  • El cost real de les obres (IVA exclòs) determinat per la suma del preu total del contracte de l'execució de les obres, els honoraris facultatius i de gestió i els tributs satisfets per raó de les actuacions, així com els costs de diagnosis i estudis previs a l'elaboració del projecte.
  • La despesa subvencionable de les obres no pot superar els costos mitjans de mercat corresponents a aquestes actuacions, que es determinaran d'acord amb la darrera edició publicada de la base de dades de preus de la construcció del COAATMCA (Col·legi Oficial d'Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca).
  • Concretament, integraran la despesa subvencionable els costs directament relacionats amb les actuacions de rehabilitació objecte de les ajudes previstes a les bases de la 28 a la 33 de la present Normativa.

4. Compatibilitat amb altres subvencions   

4.1. La present normativa té per objecte regular la concessió d'ajuts complementaris i compatibles amb els establerts per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que a la vegada  complementen el Pla nacional d'habitatge.

4.2 La present normativa també té per objecte regular la concessió d'ajuts complementaris i compatibles amb els establerts pel Reial Decret 853/2021 de 5 d'octubre pel que es regulen els programes d'ajuts en matèria de rehabilitació residencial i habitatge social del Pla de recuperació, transformació i resiliència  provinents dels fons “Netx Generation” EU.  Concretament al ajuts corresponents a les línees 1, 3,  4 i 5 .

4.3 En cap cas l'import de la subvenció no pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi l'activitat subvencionada 

5. Condició de beneficiari

5.1 Tenen la consideració de persona o entitat beneficiària de subvencions les persones físiques o jurídiques que hagin de realitzar l'activitat que fonamenti l'atorgament o que es trobin en la situació que en legitima la concessió.

Quan la persona o entitat beneficiària és una persona jurídica, els membres associats d'aquesta –tant si són persones físiques com jurídiques– que es comprometin a efectuar la totalitat o part de les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció, en nom i per compte del primer, tenen igualment la consideració de persones o entitats beneficiàries.

Poden accedir a la condició de persona o entitat beneficiària les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o de patrimoni separat que, fins i tot sense tenir personalitat jurídica, puguin dur a terme els projectes o que es trobin en la situació que motivi la concessió de la subvenció.

Quan es tracta d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades sense personalitat, s'han de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, com també l'import de subvenció que s'aplica per a cadascun, els quals tenen igualment la consideració de persones o entitats beneficiàries. En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poder validat per a complir les obligacions que, com a persona o entitat beneficiària, corresponen a l'agrupació.

No poden obtenir la condició de persona o entitat beneficiària o entitat col·laboradora les persones o les entitats en què concorri alguna de les circumstàncies següents, llevat que per la naturalesa de la subvenció la mateixa convocatòria ho exceptuï:

  1. Haver estat condemnades mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajudes públiques.
  2. Haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarats insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarats en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitats conformement a la Llei 22/2003, de 9 de juliol, concursal, sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.
  3. Haver donat lloc a resolució ferma de qualsevol contracte amb l'Administració, en què hagin estat declarats culpables.
  4. Estar sotmès –la persona física, els administradors de les societats mercantils o els que detinguin la representació legal d'altres persones jurídiques–, a algun dels supòsits de la Llei 3/2015, de 30 de març, reguladora de l'exercici de l'alt càrrec de l'Administració general de l'Estat; de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o tractar-se de qualsevol dels càrrecs electius regulats a la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, en els termes que s'hi estableixen, o a la normativa autonòmica que reguli aquestes matèries.
  5. No trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o de la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.
  6. Tenir la residència fiscal en un país o territori qualificat reglamentàriament com a paradís fiscal.
  7. No trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions que atorga aquest Ajuntament o la resta d'ens atorgants subjectes a aquesta Ordenança.
  8. Haver estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions a conseqüència del corresponent procediment administratiu seguit per la comissió d'infraccions en matèria de subvencions i ajudes públiques i per infraccions tributàries.
  9. No poden accedir a la condició de beneficiàries les agrupacions previstes a l'apartat 3 de l'article 8 de l'OMS, quan concorri alguna de les prohibicions anteriors en qualsevol dels seus membres. 
  10. En cap cas poden obtenir la condició de persona o entitat beneficiària o entitat col·laboradora de les subvencions les associacions culpables en les causes de prohibició previstes als apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.
  11. k.No poden obtenir la condició de persona o entitat beneficiària o entitat col·laboradora les associacions respecte de les quals s'hagi suspès el procediment administratiu d'inscripció perquè es trobin indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació del que disposa l'article 30.4 de la Llei orgànica 1/2002, mentre no hi hagi resolució ferma en virtut de la qual es pugui practicar la inscripció al Registre.   

5.2.No es poden concedir subvencions als particulars o les entitats que es trobin culpables en procediments de cobrament per via de constrenyiment per deutes contrets amb l'Ajuntament de Palma i PMHRIBA, ni als que, com ja s'ha dit abans, no es trobin al corrent de les seves obligacions tributàries respecte dels anteriors, fins que aquests deutes siguin efectivament satisfets i saldats, o complertes les obligacions tributàries. La comprovació d'aquestes circumstàncies es pot fer d'ofici.

5.3.La justificació per part de les persones o les entitats de no estar sotmeses a les prohibicions per a obtenir la condició de beneficiari, s'ha de realitzar mitjançant una declaració responsable atorgada pel sol·licitant de la subvenció .

5.4. Les persones o entitats sol·licitants que no tenen la seva residència fiscal en territori espanyol han de presentar un certificat de residència fiscal emès per les autoritats competents del seu país de residència. I qualsevol altra obligació específica establerta concretament a la base 6à de la present Normativa.

6.Obligacions dels beneficiaris

Les següents obligacions s'han de justificar utilitzant els models i instruccions establerts pel PMHRIBA. El seu incompliment, sense perjudici de les responsabilitats a què doni lloc, serà causa de denegació o revocació de l'ajuda

a) Comunicar qualsevol eventualitat o canvi de dades dels beneficiaris.

b)Complir l'objectiu i executar el projecte que fonamenta la concessió de la subvenció.

c) Facilitar tota la informació i dades que siguin requerits pel PMHRIBA per al seguiment de la subvenció, així com facilitar l'accés als serveis tècnics a les obres.

d) Mantenir-se al corrent de pagaments de tributs, taxes, arbitris i sancions de l'Ajuntament de Palma.

e) Comptar amb tots els acords exigits per la Llei de propietat horitzontal, en cas de comunitats de propietaris, per a l'execució de les obres.

f) Acreditar l'execució de les obres mitjançant el lliurament al PMHRIBA en format imprès o digital de les corresponents certificacions d'obra que justifiquin la despesa realitzada en els termes que estableix l'article 43 de l'Ordenança municipal de subvencions, així com els comprovants i/o justificants de pagament d'aquelles.

g)Facilitar tota la informació que sigui requerida per PMHRIBA, per la Intervenció General Municipal i per qualsevol altre òrgan de fiscalització, comprovació i control financer que puguin realitzar els òrgans competents, siguin municipals, autonòmics, nacionals i/o comunitaris.

h) Donar l'adequada publicitat de la col·laboració rebuda de PMHRIBA d'acord amb el que preveu l'article 18.4 de la Llei general de subvencions (LGS).

I)No trobar-se sotmesos a cap supòsit de prohibició per a ser beneficiari de subvencions assenyalades en els apartats 2 i 3 de l'art. 13 de l'LGS, ja assenyalats a l'article anterior.

j) Comunicar l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, donacions o qualsevol altre ingrés concurrent per a la mateixa obra de rehabilitació, procedents de qualssevol administracions públiques, ens públics o privats, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació ha d'efectuar-se tan aviat com es conegui i, en tot cas amb anterioritat a la justificació de l'aplicació dels fons rebuts.

k) Comunicar qualsevol modificació de les condicions que varen motivar la condició de beneficiari que pugui determinar la pèrdua sobrevinguda del dret a l'ajut. La no comunicació d'aquestes modificacions serà causa suficient per a l'inici d'un expedient de reintegrament de les quantitats cobrades indegudament.

i) Comunicar al PMHRIBA l'acceptació de la subvenció en els termes de la resolució de la concessió. En tot cas, aquesta comunicació s'entén produïda automàticament si en el termini de DEU (10) dies des de l'endemà de la notificació de la proposta de resolució definitiva no es fa constar el contrari.

m) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent-hi els documents electrònics, ja que poden ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

n) Si es troba en curs d'alguna de les causes de reintegrament, reintegrar la quantia percebuda.

o) Autoritzar, si cal, amb anterioritat a l'aprovació de la proposta de resolució, que el beneficiari es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

p) Comunicar, immediatament, qualsevol circumstància que alteri o dificulti el desenvolupament de l'activitat subvencionada

q) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona o entitat beneficiaria en cada cas, així com tots els estats comptables i registres específics que poguessin ser exigits amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.

7. Valoració

7.1 Les sol·licituds seran examinades, d'acord amb el que es preveu al capítol següent, per rigorós ordre d'entrada.

7.2 Els expedients es puntuaran segons els criteris de valoració regulats en les presents bases per a cada línia i sub-línea d'ajuts. S'establirà una llista de sol·licituds admeses i ordenades. Aquesta llista, puntuada d'acord amb els criteris exposats a base 8.4 per a cada una de les línees i sub-línies , serà la proposada per a la concessió de la subvenció, d'acord amb la disponibilitat pressupostària.

7.3.Com a criteri de PREFERÈNCIA i de desempat en cas de la mateixa puntuació, seran preferents les que afectin un major nombre d'habitatges, i en cas de igualtat en el nombre d'habitatges, es concediran per ordre d'entrada de la sol·licitud amb l'expedient complet, és a dir:

a) major nombre d'habitatges

b) Data d'entrada de la sol·licitud amb documentació completa

 

CAPÍTOL II ACTUACIONS    SUBVENCIONABLES

8. Elements subvencionables​​​​​​

8.1 SUB LINEA 1

8.1.1.Seran elements subvencionables dins la SUB LINEA 1:

  • El cost de la emissió del preceptiu informe d'IAE i de les tasques preparatòries i de gestió.
  • Subvenció addicional i complementària per a les tasques creació de Comunitats de propietaris.

8.1.2. Els conceptes que se subvencionen són:

8.1.2.1.Redacció de l'informe de IAE (honoraris tècnics)

8.1.2.2.La gestió de la subvenció (honoraris gestió).

8.1.2.3. Complement per a la gestió i creació de noves Comunitats de propietaris (honoraris gestió i tramitació).

8.2 SUB LINEA 2

8.2.1 Seran elements subvencionables dins la SUB LINEA 2:

  • Les obres de necessària execució com a resultat de l'IAE o ITE desfavorable o amb ordre d'execució oberta per disciplina urbanística.
  • La rehabilitació de les lesions que afectin la seguretat constructiva i funcional a façanes i altres elements comuns als edificis (instal·lacions, baixants, accessos, impermeabilitzacions...).
  • Les tasques necessàries per a assegurar la integritat dels vianants i veïns (a les zones privades d'ús públic).
  • La rehabilitació de façanes i altres elements comuns amb criteris de millora de sanejament, d'estalvi energètic si l'edifici compleix des del punt de vista estructural
  • L'adequació i agençament de les zones privades d'ús públic entre blocs, necessàries per a assegurar la integritat dels vianants (arbrat en males condicions, voravies, calçada i enllumenat) amb ordre d'execució o sense.

8.2.2. Els conceptes que se subvencionen són:

8.2.2.1. Redacció de projectes tècnics i informes previs necessaris.

8.2.2.2.Taxes per llicències urbanístiques.

8.2.2.3.Imposts sobre construccions, instal·lacions i obres. 

8.2.2.4.Obres de reparació de façanes, estructures i elements comuns dels edificis, que poden incloure:

  • Parament de façana, rehabilitació, impermeabilització i aïllament
  • Honoraris tècnics, si s'escau
  • Adaptació de la imatge exterior dels establiments comercials a la normativa vigent i a la llengua catalana (exclusivament els elements exteriors dels locals)
  • Eliminació dels boscs d'antenes a cobertes
  • Eliminació del cablejat a la façana, i renovació de les instal·lacions fins als comptadors, també a façanes ja rehabilitades o en bon estat de conservació segons el parer dels tècnics
  • Instal·lació i/o reparació de xarxes d'energia solar tèrmica per a aigua calenta sanitària (ACS) per a edificis plurifamiliars
  • Eliminació de barreres arquitectòniques (rampes, puja-escales...)
  • Xemeneies i “shunts”
  • Creació de quadre de comptadors.
  • Xarxes de serveis (aigua potable, electricitat, recollida de fecals i pluvials, gas...)
  • Escales interiors comunes
  • Rehabilitació, impermeabilització i aïllament de cobertes, transitables o intransitables
  • Sòcols de protecció dels baixos de façana
  • Fioles, llindes i rebranques de portes i finestres
  • Restauració de les lamel·les de formigó per a ventilació a les escales
  • Col·locació de trapes/portes de coberta.
  • Col·locació de portes d'entrada
  • Reparació de biguetes de forjats

8.2.2.5.Obres de millora de l'accessibilitat dels edificis (instal·lació d'ascensors i supressió de barreres arquitectòniques fins a l'ascensor existent)

8.2.2.6.Obres d'estalvi energètic, com:

  • Actuacions sobre l'envoltant tèrmica (aïllament, substitució d'elements,...)
  • Actuacions de millora de generació energia (no fòssils, energia solar fotovoltaica, panels solars tèrmics,...)
  •  Actuacions de millora a instal·lacions d'iluminació comunitària.
  • Instal·lació de punts de recarrega per vehicles elèctrics.

Queden excloses d'aquestes línies les edificacions que per qualsevol altra causa que no sigui ordre d'execució obert per disciplina urbanística com a resultat de l'IAE o ITE, tenen un expedient disciplinari obert o estan afectats per una unitat d'execució per expropiació per l'Ajuntament de Palma fins que la situació que l'originà quedi esmenada.

 

9. Quantia de les ajudes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LINEA A

sub LINEAS

concepte

% subv

 

 

màx.

LINEAS DE CONTINUACIÓ460.000,00 €

CAMP REDO

A1

IAE

100%

38.333,33 €

(100€  + 20€) x hab.

1.650€ + 350€

 

 

ADDICIONAL C.P.

 

12€ (viv)

200,00 €

 

A2

OBRES

70%

115.000,00 €

 

20.000,00 €

 

 

 

 

 

 

 

LINEA B

 

 

 

 

 

 

SON GOTLEU

B1

IAE

100%

38.333,33 €

(100€  + 20€) x hab

1.650€ + 350€

 

 

ADDICIONAL C.P.

 

12€ (viv)

200,00 €

 

B2

OBRES

70%

115.000,00 €

 

20.000,00 €

 

 

 

 

 

 

 

LINEA C

 

 

 

 

 

 

VERGE DE LLUC

C1

IAE

100%

38.333,33 €

(100€  + 20€) x hab

1.650€ + 350€

 

 

ADDICIONAL C.P.

 

12€ (viv)

200,00 €

 

C2

OBRES

70%

115.000,00 €

 

20.000,00 €

 

 

 

 

 

 

 

 

LINEA D

 

 

 

 

 

 

NOVES LINEAS D'ACTUACIÓ540.000,00 €

SON XIMELIS

D1

IAE

100%

42.000,00 €

(100€  + 20€) x hab

1.650€ + 350€

 

 

ADDICIONAL C.P.

 

12€ (viv)

200,00 €

 

D2

OBRES

70%

138.000,00 €

 

20.000,00 €

 

 

 

 

 

 

 

LINEA E

 

 

 

 

 

 

SOLEDAT  N

E1

IAE

100%

42.000,00 €

(100€  + 20€) x hab

1.650€ + 350€

 

 

ADDICIONAL C.P.

 

12€ (viv)

200,00 €

 

E2

OBRES

70%

138.000,00 €

 

20.000,00 €

 

 

 

 

 

 

 

LINEA F

 

 

 

 

 

 

SOLEDAD SUD

F1

IAE

100%

42.000,00 €

(100€  + 20€) x hab

1.650€ + 350€

NOU LLEVANT

 

ADDICIONAL C.P.

 

12€ (viv)

200,00 €

 

F2

OBRES

70%

138.000,00 €

 

20.000,00 €

 

CAPÍTOL III CONCESSIÓ EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA 

10.Iniciació i instrucció

El procediment serà el de concurrència competitiva, que s'iniciarà d'ofici mitjançant convocatòria pública aprovada per l'òrgan concedent. La present convocatòria s'haurà de publicar a la BDNS i a la plataforma ACCEDE, entre d'altres, d'acord amb el procediment establert a l'art. 20.8 de l'LGS.

El PMHRIBA, un cop retingut el crèdit necessari, dins els disponibles al pressupost, i amb l'informe previ del tècnic responsable i competent de l'òrgan gestor, degudament motivat, sobre l'adequació a dret del contingut de la convocatòria, sotmetrà la proposta de la convocatòria a l'òrgan competent perquè l'aprovi. Aquesta s'ha de publicar al BOIB. La proposta de convocatòria a l'òrgan competent anirà acompanyada d'informe jurídic que s'ajusta a dret, emès pels Serveis Jurídics municipals juntament amb l'informe de la Intervenció Municipal.

Com a òrgan d'instrucció d'aquesta convocatòria es designarà, a l'acord d'aprovació d'aquestes bases, un membre del Departament Jurídic i un membre del Departament Tècnic del PMHRIBA. Correspon a aquest òrgan instructor dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la proposta de resolució. Entre aquestes, l'informe que els serveis tècnics del PMHRIBA emetran valorant la quantia del pressupost presentat en funció del projecte, les memòries de materials i treballs i sobre la idoneïtat del termini d'execució presentat. Aquest informe només tindrà validesa per a l'expedient de subvenció que es tramita al PMHRIBA, per la qual cosa s'expedirà sense perjudici dels que siguin preceptius per a obtenir llicència o qualsevol altra finalitat.

Les actuacions d'instrucció comprenen la petició de tots els informes que es consideren necessaris per a resoldre. El termini per a emetre'ls és de 10 dies, tret que l'òrgan instructor, ateses les característiques de l'informe sol·licitat o del mateix procediment, en sol·liciti l'emissió en un termini menor o major, sense que en aquest cas pugui superar els dos mesos.

11. Presentació de les sol·licituds

11.1. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds.

El termini per a la presentació de les sol·licituds per a totes les línies serà de CINQUANTA (50) dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB.

L'extracte de la Convocatòria que regirà aquest procediment es publicarà mitjançant  la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) 

Les persones jurídiques i les entitats sense personalitat jurídica que exercitin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria, així com les persones que representin a un interessat, hauran de presentar les sol·licituds electrònicament, per la qual cosa la documentació es remetrà a traves de la seu Electrónica   (https://seuelectronica.palma.es/portal/PALMA/sede/se_principal1.jsp?codResi=1).

Per altra banda, les persones físiques poden presentar la documentació de forma presencial a les oficines del registre.

Les sol·licituds s'han de presentar d'acord amb els models normalitzats que figuren en els annexos I i II d'aquestes Bases i amb la documentació requerida a les bases de la 28 a la 33.

11.2. Comprovació de documentació i esmena

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, els Serveis Tècnics i Administratius del PMHRIBA revisaran la documentació aportada a l'efecte de determinar si està completa.

D'acord amb el previst a l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud no compleix els requisits que s'indiquen o no inclou la documentació necessària establerta a la convocatòria, el PMHRIBA requerirà a l'interessat que corregeixi la falta o aporti els documents preceptius en el termini màxim i improrrogable de DEU (10) dies, i se li indicarà que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seva sol·licitud, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els terminis prevists a la Llei 39/2015.

11.3. Condicions i obligacions que han de complir els beneficiaris

11.3.1. Podran accedir a les ajudes totes les persones físiques o jurídiques que hagin de realitzar l'activitat que en fonamenta l'atorgament o que es trobin en la situació que legitima la seva concessió (propietaris per a ús propi, comunitats de propietaris, agrupacions de comunitats de propietaris, propietaris únics, i promotors per a lloguer,..) que no tinguin prevista la venda del seu habitatge fins als cinc (5) anys després de la rehabilitació i que no tinguin deutes amb les administracions públiques. Per tant, tenir capacitat jurídica i d'obrar i la potestat de representació correctament delegada en el cas de les comunitats de propietaris.

11.3.2. Realitzar les obres de rehabilitació o les tasques determinades que fonamenten la concessió de l'ajut, d'acord amb el que expressa el projecte, memòria o pressuposts presentats.

11.3.Comunicar per escrit l'inici i la finalització de les obres.

11.3.4.Els immobles de tipologia residencial contenint almenys un 75% de la superfície de plantes elevades destinades a l'ús d'habitatge, han d'estar situats dins l'àrea delimitada als àmbits de les bases 28,29,30,31,32 i 33, l'annex I i han de estar construïts abans de 1980

11.3.5.L'edifici o edificis han de comptar amb l'adequació estructural i funcional o d'habitabilitat o bé s'ha d'incloure dins el mateix projecte de rehabilitació l'execució de les obres necessàries per a l'adequació esmentada.

11.3.6. El tipus d'intervenció ha de ser l'adequat, recuperant-ne quan sigui possible els acabats originals i utilitzant tècniques i materials adients ajustats a la normativa vigent. S'hi han d'incloure les obres amb ordre d'execució oberta pel Departament de Disciplina Urbanística de l'Ajuntament de Palma, com a resultat de l'IAE o que presentin perill de caiguda d'elements a la via publica.

11.3.7.Per altra banda en quedaran excloses les edificacions que per qualsevol altra causa tenen un expedient disciplinari obert per l'Ajuntament de Palma fins que la situació que l'originà quedi esmenada.

11.3.8.També quedaran exclosos els edificis que es trobin afectats per qualcuna actuació urbanística que impossibiliti el seu us residencial, així com els afectats per una unitat d'execució per expropiació per l'Ajuntament de Palma

11.3.9. Les actuacions poden incloure mesures de millora de l'eficiència energètica i d'adaptació (en la mesura del possible) a les condicions descrites al document DB-SUA del Codi tècnic de l'edificació.

11.3.10 Eliminar el cablejat vist al parament de façana, sempre que sigui possible. Com a mínim s'ha de procurar la seva integració amb el parament de façana i la seva protecció.

11.3.11 Eliminar les antenes individuals de televisió de les cobertes i substituir-les per antenes comunitàries. (Incloent aquesta possibilitat com a subvencionable.)

11.3.12. Sol·licitar l'autorització prèvia i expressa al PMHRIBA per a dur a terme qualsevol modificació del projecte subvencionat. Les sol·licituds de modificació substancial han de ser motivades i s'han de formular immediatament després de l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin, especificant-ne les repercussions pressupostàries que impliquin.

11.3.13. Dedicar l'habitatge o l'edifici objecte d'actuació subvencionada, a residència habitual i permanent o a lloguer durant un període mínim de cinc (5) anys a comptar des de la finalització de les obres.

11.3.14. Complir l'objectiu i executar el projecte que fonamenta la concessió de la subvenció.

11.3.15. Presentar l'informe d'IAE i el justificant de la seva presentació a l'Administració. Tant per a la sub línea 1, com per a la sub línea 2

11.3.16. Comunicar, immediatament, qualsevol circumstància que alteri o dificulti el desenvolupament de l'activitat subvencionada.

11.3.17.Per a la subvenció addicional i complementària de la sub línea 1, justificant de la creació de la nova Comunitat de propietaris (CIF, justificant llibre CP,...)

11.4. Documentació a presentar juntament amb la sol·licitud

Els interessats poden presentar les sol·licituds al Patronat Municipal de l'Habitatge i Rehabilitació de Barris –av. de Gabriel Alomar, 18, planta baixa (edifici Avingudes)– mitjançant el procediment que estableix a la base 11.1 d'aquesta normativa i durant el període de cinquanta (50) dies hàbils comprès des de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB, amb la següent documentació:

11.4.1. SUBLINEA 1

11.4.1.1.Imprès de sol·licitud d'ajuts degudament emplenat amb consignació del sol·licitant i/o del legal representant, adreça de notificacions, correu electrònic i telèfon de contacte. (annex I - model 1)

11.4.1.2.Plànol de situació de l'edifici on s'ha d'executar l'actuació a subvencionar.

11.4.1.3.Documentació que acrediti la personalitat i representació del sol·licitant.

11.4.1.4. Pressupost detallat de les despeses, amb justificació de la procedència (honoraris, honoraris de gestió,...)

11.4.1.5.Declaració jurada de no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o procediment sancionador. (annex I - model 1)

11.4.1.6.Declaració responsable de no estar sotmeses a les prohibicions per a obtenir la condició de beneficiari. (annex I - model 1)

11.4.1.7.Autorització al PMHRIBA del representant legal del sol·licitant per a obtenir el certificat de estar al corrent de pagaments davant l'Administració local, PMHRIBA, Tresoreria de la Seguretat Social  i Hisenda.  (annex I - model 1)

11.4.1.8. En cas d'edificis plurifamiliars, compromís de la comunitat de propietaris. En aquest cas la comunitat ha de justificar la conformitat de l'execució de les tasques sol·licitades com a subvencionables (IAE, creació de la C.P.) (annex II - model 2)

11.4.1.9. Declaració expressa de totes les ajudes sol·licitades i/o rebudes per a les actuacions recollides dins aquesta normativa.  (annex I - model 1)

11.4.1.10. Fotografies de l'estat actual de la façana.

11.4.2. SUBLINEA 2

11.4.2.1. Imprès de sol·licitud d'ajuts degudament emplenat amb consignació del sol·licitant i/o del legal representant, adreça de notificacions, correu electrònic i telèfon de contacte. (annex I - model 1)

11.4.2.2.Plànol de situació de l'edifici on s'ha d'executar l'actuació a subvencionar.

11.4.2.3. Documentació que acrediti la personalitat i representació del sol·licitant.

11.4.2.4.Memòria descriptiva del tipus d'intervenció que es pretén dur a terme, amb el tipus de materials, color, textures... així com les obres complementàries a realitzar per la propietat.

11.4.2.5.Pressupost detallat dels treballs a realitzar (Tasques, materials, honoraris, tributs,gestions,...), entenent-se com a tal el conjunt de despeses originades pel motiu de les actuacions subvencionables conforme a aquestes bases, i que representin el cost real de les mateixes.

11.4.2.6.Projecte tècnic (que contengui memòria de l'actuació i pressupost de les obres) per a substituir els punts 11.4.2.4 i 11.4.2.5

11.4.2.7.Manifestació expressa del termini d'execució de les obres, que no pot ser en cap cas superior al que determini els Serveis Tècnics del PMHRIBA i la Comissió de Valoració. (annex I - model 1)

11.4.2.8.Fotocòpia compulsada de les notes simples registrals actualitzades de tots els habitatges de l'edifici. (En el cas de ser llogater de l'habitatge, contracte de lloguer i autorització escrita del propietari per a efectuar les obres.)

11.4.2.9.Declaració expressa de no tenir cap expedient disciplinari obert relatiu a l'edifici per al qual es demana la subvenció. (annex I - model 1)

11.4.2.10.Declaració jurada de no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o procediment sancionador. (annex I - model 1)

11.4.2.11.Declaració responsable de no estar sotmeses a les prohibicions per a obtenir la condició de beneficiari. (annex I - model 1)

11.4.2.12. Autorització al PMHRIBA del representant legal del sol·licitant per a obtenir el certificat de estar al corrent de pagaments davant l'Administració local, PMHRIBA, Tresoreria de la Seguretat Social  i Hisenda.  (annex I - model 1)

11.4.2.13. Fotografies de l'estat actual de la façana (2 jocs) i/o de les obres a efectuar.

11.4.2.14. En cas d'edificis plurifamiliars, compromís de la comunitat de propietaris. En aquest cas la comunitat ha de justificar la conformitat de l'execució de les obres i de la sol·licitud de la subvenció mitjançant certificació del secretari o document que acrediti la presa de l'acord en els termes esmentats. (annex II - model 2)

11.4.2.15. Còpia de l'IAE de l'edifici, o informe tècnic, i de l'ordre d'execució, si s'escaigués, o bé llicència d'obres (sol·licitada o concedida) o bé compromís de presentar informe d'IAE en finalitzar les obres.

11.4.2.16.  Declaració expressa de totes les ajudes sol·licitades i/o rebudes per a les actuacions recollides dins aquesta normativa.  (annex I - model 1)

11.4.2.17.Declaració jurada del compromís exprés de retornar la subvenció rebuda en cas de vendre l'habitatge durant els primers cinc (5) anys a comptar des de la rehabilitació. (annex II - model 2)

11.4.2.18.També es pot presentar qualsevol altra documentació sobre el projecte o l'activitat que justifiqui la inversió que tingui a bé presentar el sol·licitant.

11.5. Criteris de valoració de les sol·licituds d'ajudes 

11.5.1.SUBLINEA 1.  L'ordre de les sol·licituds d'ajudes per  CADA UNA DE LES LINEES - àmbits s'establirà en funció de la puntuació total obtinguda pel que fa als següents criteris:

1. Un (1) punt cada 5 habitatges o fracció

MAX. 5 PUNTS

2. Les sol·licituds que estiguin signades per la totalitat dels propietaris

4 PUNTS

3. Les sol·licituds que es presentin a la sub línea 2

3 PUNTS

En cas d'empat, es tindrà en compte l'ordre d'entrada de la sol·licitud amb l'expedient complet i correcte.

Puntuació màxima 12 punts

11.5.2. SUBLINEA 2. L'ordre de les sol·licituds d'ajudes per CADA UNA DE LES LINEES - àmbits  s'establirà en funció de la puntuació total obtinguda pel que fa als següents criteris

1. Les sol·licituds que presentin obres de necessitat urgent (fruit d'un informe d'IAE desfavorable, d'un informe d'ITE desfavorable, d'una ordre d'execució...)

5 PUNTS

2. Les sol·licituds que presentin obres de necessitat urgent a criteri del Serveis Tècnics del PMHRIBA. (En aquest cas, no s'ha de donar el punt 1)

MAX. 4 PUNTS

3. Les sol·licituds que demostrin l'existència d'un tècnic per al control de les obres a dur a terme.

3 PUNTS

4. Un (1) punt cada 5 habitatges o fracció

MAX. 5 PUNTS

5. Les sol·licituds que incorporin mesures d'estalvi energètic

MAX. 3 PUNTS

6. Les sol·licituds que ofereixin una garantia d'execució més ràpida perquè disposin de llicència municipal

2 PUNTS

7. Les sol·licituds que puguin demostrar l'existència de fons de la comunitat de propietaris per a l'execució de les obres o les que estiguin signades per la totalitat dels propietaris

2 PUNTS

Puntuació màxima 20 punts

En cas d'empat, es tindrà en compte l'ordre d'entrada de la sol·licitud amb l'expedient complet i correcte.

12. Pre-avaluació de l'òrgan instructor

L'òrgan instructor realitzarà una preavaluació, el resultat de la qual es concreta en un informe que s'inclou a l'expedient, en el qual es verifica que, a partir de la informació que figura en el seu poder, es desprèn que les persones o entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a adquirir tal condició. Finalitzada la fase de preavaluació es tramet l'expedient a la Comissió d'Avaluació per a la valoració de les sol·licituds.

13. Comissió de Valoració

La valoració de la subvenció correspondrà a un òrgan col·legiat d'acord amb els criteris de competència professional, d'experiència i de presència equilibrada de dones i homes, d'acord amb la llei orgànica 3/2007, de 28 de març, per a la igualtat efectiva entre homes i dones.

Aquesta Comissió de Valoració estarà integrada per:

President/a

El/la president/a del PMHRIBA o persona que delegui

Secretari/ÀRIA

El/la secretari/ària del Consell Rector del PMHRIBA o persona que delegui

Vocals

El/la gerent del PMHRIBA

 

Un/una representant dels Serveis Jurídics del PMHRIBA

 

Un/una representant dels Serveis Tècnics del PMHRIBA

La Comissió emetrà un informe motivat en el qual es concretarà el resultat de l'avaluació efectuada. L'informe serveix de base a l'òrgan instructor per a elaborar la proposta provisional i definitiva de concessió de la subvenció o subvencions.

14. Propostes de resolució

14.1. Proposta de resolució provisional

L'òrgan instructor, atesos l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat de valoració, efectuarà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones o entitats interessades, a les quals es concedeix un termini de deu (10) dies per a presentar-hi al·legacions.

14.2Proposta de resolució definitiva

Examinades les al·legacions que han adduït, si s'escau, pels interessats, s'ha de formular la proposta de resolució definitiva, que ha d'indicar el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció, i la seva quantia, especificant la seva avaluació i els criteris de valoració seguits per a efectuar-la. La proposta de resolució definitiva es notificarà als interessats que hagin estat proposats com a persones o entitats beneficiàries en la fase d'instrucció. En el termini dels DEU (10) dies següents a partir d'aquesta notificació han de comunicar la seva acceptació i compromís d'assumir la resta del cost de les obres objecte de subvenció, quan calgui, i han d'aportar el certificat acreditatiu que es troben al corrent en el compliment de les seves obligacions davant la Seguretat Social i l'autorització al PMHRIBA, encara que, com s'ha dit abans, es podrà fer d'ofici, per a aconseguir el certificat acreditatiu que es troben al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals.

Les propostes de resolució provisional i definitiva no suposen dret a favor de la persona o entitat beneficiària proposada, davant l'Administració, mentre no se li hagi notificat la resolució de concessió de la subvenció.

Quan l'import de la subvenció de la proposta de resolució provisional sigui inferior al que figura a la sol·licitud presentada, es podrà instar la persona o entitat beneficiària a reformular la seva sol·licitud per a ajustar els compromisos i les condicions a la subvenció atorgable en els termes establerts a l'article 27 de l'LGS. En qualsevol cas, la reformulació de sol·licituds ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris de valoració establerts respecte de les sol·licituds o peticions.

15. Resolució de concessió de la subvenció

Una vegada rebuda la proposta de resolució definitiva, juntament amb la resta de l'expedient, l'òrgan atorgant ha de resoldre el procediment. L'òrgan competent per a fer-ho ho serà en funció de la quantitat total que s'hagi aprovat a la convocatòria, en aquest procediment serà la Junta de Govern.

La resolució s'ha de motivar i han de quedar acreditats en el procediment els fonaments de la resolució que s'adopti.

La resolució definitiva ha de contenir:

  1. La relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció, així com la desestimació de la resta de les sol·licituds (per desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevinguda)
  2. La quantia de la subvenció sol·licitada i la concedida per a cadascun dels sol·licitants
  3. L'especificació de l'avaluació i dels criteris seguits per a efectuar-la

Igualment, han de quedar clarament identificats els compromisos assumits pels beneficiaris.

El termini màxim de resolució i notificació és de sis mesos.

El termini es computa des de la publicació de la convocatòria. Amb el venciment del termini màxim sense que s'hagi notificat la resolució legítima als interessats s'entén desestimada la sol·licitud de la concessió per silenci administratiu.

La resolució es notificarà als sol·licitants, de conformitat amb el que es preveu a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb la indicació que exhaureix la via administrativa, com també dels recursos que hi escaiguin, l'òrgan administratiu o judicial davant el qual s'han de presentar i el termini per a interposar-los, sense perjudici que els interessats en puguin exercir qualsevol altre que considerin oportú.

La forma de notificació preferent serà mitjançant la publicació al BOIB de l'acord de la resolució de concessió íntegra, la qual cosa substitueix la notificació individual. A més es publicarà al BOIB la llista detallada de les subvencions concedides per una quantia igual o superior a 3.000,00 €.

Contra la resolució expressa o, si s'escau, la desestimació presumpta de la sol·licitud, poden interposar-se els recursos que escaiguin conformement al que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La resolució definitiva ha de contenir, a més, una relació per ordre decreixent de la puntuació obtinguda dels sol·licitants als quals, fins i tot complint les condicions administratives i tècniques per a adquirir la condició de persona o entitat beneficiària, no se'ls ha concedit la subvenció perquè la seva puntuació era inferior a la dels seleccionats i no tenien cabuda en la quantia màxima convocada. Aquests sol·licitants quedaran en llista d'espera per al cas que algunes de les subvencions concedides quedin sense efecte per renúncia, en el qual se'ls podrà atorgar la subvenció sol·licitada sempre que s'hagi alliberat crèdit suficient per a atendre almenys una de les sol·licituds denegades. L'òrgan atorgant de la subvenció comunicarà aquesta opció als interessats, perquè accedeixin a la proposta de subvenció en el termini improrrogable de deu (10) dies. Una vegada acceptada la proposta pel sol·licitant, l'òrgan administratiu dictarà l'acte de concessió i el notificarà.

S'estableix expressament la possibilitat de traslladar la quantitat no aplicada a les posteriors resolucions que recaiguin quan a la finalització del procediment s'hagin concedit les subvencions i no s'hagi esgotat l'import màxim a atorgar.

 

16. Modificació de la resolució

Els beneficiaris poden sol·licitar a l'òrgan atorgant, abans que conclogui el termini per a la realització de l'activitat subvencionada, modificacions de la resolució només en els supòsits que impliquin ampliació dels terminis fixats, reducció de l'import concedit o alteració de les accions que s'integren en l'activitat. Aquestes seran autoritzades quan tinguin la seva causa en circumstàncies imprevistes o quan siguin necessàries per a la bona execució de l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyin drets de tercers.

L'òrgan atorgant pot modificar d'ofici la resolució de la concessió, amb la prèvia audiència a l'interessat i abans de l'aplicació dels fons, quan una alteració imprevista de les condicions tingudes en compte per a la concessió impedeixi o dificulti la consecució d'interès públic perseguit i no s'irroguin perjudicis econòmics a la persona o entitat beneficiària.

Quan el beneficiari de la subvenció posi de manifest en la justificació que s'han produït alteracions de les condicions tingudes en compte per a la seva concessió que hagin pogut donar lloc a la modificació de la resolució conformement al que s'indica, amb l'omissió del tràmit d'autorització administrativa prèvia per a la seva aprovació, l'òrgan atorgant de la subvenció podrà acceptar la justificació presentada, sense que això eximeixi el beneficiari de les sancions que puguin correspondre segons el que disposa el capítol II del títol IV de l'LGS.

17. Quantia individualitzada de la subvenció i criteris per a la seva determinació

D'acord el que disposa l'article 36 de l'OMS, aquestes subvencions tenen caràcter d'EXCEPCIONALS, ja que la sub-linea 1 supera el 80% del cost total de l'actuació subvencionable i la sub-línea 2 contempla la possibilitat del pagament de bestreta. Aquesta condició queda justificada donat el perfil dels destinataris d'aquestes, l'objecte de les actuacions a desenvolupar i la localització de les dins les àrees vulnerables de Palma, incloses dins del Pla estratègic de ciutat.

La quantia total màxima a subvencionar en totes les actuacions a realitzar no pot superar en cap cas l'import recollit a la partida pressupostària, sent aquest el límit màxim de responsabilitat que assumirà el PMHRIBA i que determinarà la distribució i determinació dels ajuts a atorgar.

La distribució del crèdit pressupostari disponible entre els projectes seleccionats s'ha de realitzar atenent la puntuació atorgada en l'avaluació dels criteris de valoració objectius prevists a la base 8.4 de les presents bases.. En cap cas l'import de la subvenció no pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada. En els supòsits en què el dèficit real o les despeses reals siguin inferiors a les pressupostades en efectuar la sol·licitud, i segons les quals es va determinar inicialment la quantia de la subvenció, s'ha de tenir en compte aquesta circumstància per a reduir proporcionalment la quantia a abonar finalment.

El venciment del termini màxim sense que s'hagi notificat la resolució definitiva legitima els interessats a entendre desestimada la sol·licitud de concessió per silenci administratiu.

 

CAPÍTOL IV PROCEDIMENT DE GESTIÓ PRESSUPOSTÀRIA

18. Pagament de la subvenció

18.1 L'obligació de pagament de la subvenció es realitzarà amb la justificació prèvia per part de la persona o entitat beneficiària del fet subvencionable. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció per la manca de falta de justificació adequada o de concurrència d'algunes de les causes previstes en l'art. 37 de l'LGS.

18.2 L'abonament de les subvencions amb modalitat de bestreta, única i exclusivament s'aplicarà a la sub-línea 2 (A2, B2, C2, D2, E2, F2). En aquest cas es podrà realitzar fraccionadament en dos pagaments. Un primer pagament a compte (bestreta), i un pagament final a l'acabament i justificació final de les obres.

18.3 El pagament de les ajudes en la quantitat que correspongui es realitzarà amb l'acreditació prèvia de compliment de les obligacions de la persona beneficiària recollides a la base 6à d'aquestes bases, sent imprescindible que l'obra compti amb els preceptius permisos urbanístics.

19. Certificació i pagament a compte (bestreta). exclusivament SUB LÍNEA 2

19.1. Els beneficiaris tenen l'obligació de justificar davant del PMHRIBA l'aplicació dels fons percebuts a la finalitat que va servir de fonament a la concessió de la subvenció, en la forma i en els terminis que més avall s'indiquen.

19.2. De conformitat amb l'establert a l'art. 34 de l'LGS, i en virtut  del que permeten els articles 41.3 de l'OMS i la base 42.4 de les BEP, i donada l'existència de raons de interès públic, els ajuts atorgats sobre la base del present procediment de subvencions tenen caràcter d'excepcionals i tot plegat permet l'abonament de les subvencions concedides de forma fraccionada.

19.3.Per a la realització d'aquests pagaments a compte (bestretes), el procediment d'abonament de les subvencions s'ajustarà en tot cas al que es determina a l'article 41 de l'OMS i s'iniciarà amb un primer pagament del 50% de l'import de la subvenció concedida, que es tramitarà quan el beneficiari presenti correctament la documentació que s'hi demana i, en tot cas, la següent:

  1. Comunicat d'inici de les obres
  2. Una relació classificada de les despeses i inversions de les obres amb identificació del creditor i del document (és a dir, la factura), el seu import, data d'emissió i data de pagament, d'un mínim del 5% del muntant total de la despesa subvencionable
  3. Còpia de la llicència o comunicació prèvia concedida i pagament de les taxes corresponents.
  4. Imprès de transferència bancària (acompanyat de una còpia del CIF si es tracta d'una comunitat de propietaris)
  5. Projecte, si escau, per a l'execució de les obres
  6. No caldrà presentar els TRES (3) pressuposts exigits a l'article 43.2.b. de l'OMS

Serà obligatori presentar les sol·licituds per mitjans electrònics, tant per a les persones fisiques com jurídiques, així com per les entitats sense personalitat jurídica, de conformitat amb l'establert a l'art. 14 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les persones jurídiques i les entitats sense personalitat jurídica que exercitin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria, així com les persones que representin a un interessat, hauran de presentar els documents electrònicament, per la qual cosa la documentació es remetrà a traves de la seu Electrónica (https://seuelectronica.palma.es/portal/PALMA/sede/se_principal1.jsp?codResi=1).

Per altra banda, les persones físiques poden presentar la documentació de forma presencial a les oficines del registre.

De conformitat amb l'article 41.6 de l'OMS, i donat que a les presents bases es permet l'abonament de pagaments anticipats, essent aquests en tot cas inferiors a 18.000 €, no es preveu l'exigència de presentació de les garanties recollides a l'OMS.

Una vegada presentada i validada l'anterior documentació, es procedirà a la comprovació de la justificació del compliment de les condicions requerides i la consecució dels objectius prevists a l'acte de concessió de la subvenció. El PMHRIBA emetrà un informe i aquest serà remès al gerent del PMHRIBA perquè l'elevi a l'òrgan competent per a l'aprovació de la justificació, obligació i pagament de la bestreta. Es notificarà aquesta resolució en qualsevol cas al beneficiari.

20. Documentació justificativa final de les obres. Aprovació de la justificació final i abonament complet de la subvenció

20.1 El pagament de la resta o de la totalitat de l'import de la subvenció seguirà el mateix procediment que l'abonament de la bestreta i es tramitarà després de la justificació del compliment final de les actuacions subvencionables i del compliment de la finalitat per a la qual es va concedir.

20.2. Per a justificar-ho, de conformitat amb l'article 43 de l'OMS, els beneficiaris han de han de presentar la següent documentació:

20.2.1. Sub-línea 1:

  • Factura/es dels honoraris per a la realització de l'IAE, la seva tramitació i la gestió documental, amb justificació del seu pagament.
  • Justificació de la presentació del informe d'IAE davant l'Administració.

20.2.1.1. Per a la subvenció addicional:

  • Factura dels honoraris per a la tramitació de la creació de la Comunitat, amb justificació del seu pagament.
  • Justificació de la creació de la Comunitat de Propietaris (CIf, llibre actes,...)

20.2.2. Sub-línea 2

a) Comunicat de finalització de les obres. El termini per a la comunicació de la finalització i justificació de les obres no podrà excedir dels TRES (3) mesos recollits a l'article 48 de l'OMS. En tot cas, la presentació de la justificació no ha d'excedir dels 18 mesos des de la notificació de la resolució d'aprovació

b) Fotografies de l'estat final de les obres duites a terme. (sub línea 2)

c) Còpia de l'IAE final favorable o annex III amb informe del tècnic de l'adopció de les mesures necessàries, si aquest és un dels supòsits emprats per a la sol·licitud.

d) Informe IAE favorable si aquest no s'ha presentat amb la sol·licitud i no consta com a favorable a l'expedient.

e) Relació d'ajuts o subvencions concedides al beneficiari pel mateix objecte del present programa amb indicació del seu import i procedència, o si s'escau, declaració que no s'ha rebut cap altre tipus d'ajuda pel mateix objecte subvencionat.

f) Relació classificada de les despeses de l'activitat subvencionada, amb indicació del creditor, document, import, data d'emissió i data de pagament.

Serà obligatori presentar la documentació per mitjans electrònics, tant per a les persones físiques com jurídiques, així com per les entitats sense personalitat jurídica, de conformitat amb l'establert a l'art. 14 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les persones jurídiques i les entitats sense personalitat jurídica que exercitin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria, així com les persones que representin a un interessat, hauran de presentar els documents electrònicament, per la qual cosa la documentació es remetrà a traves de la seu Electrónica (https://seuelectronica.palma.es/portal/PALMA/sede/se_principal1.jsp?codResi=1).

Per altra banda, les persones físiques poden presentar la documentació de forma presencial a les oficines del registre.

En aquest moment, un tècnic municipal comprovarà la validesa de la declaració jurada d'habitabilitat presentada.

Una vegada presentada i validada l'anterior documentació, es procedirà a la comprovació de la justificació del compliment de les condicions requerides i la consecució dels objectius prevists a l'acte de concessió de la subvenció. El PMHRIBA emetrà un informe i aquest serà remès al gerent del PMHRIBA perquè l'elevi a l'òrgan competent per a l'aprovació de la justificació, obligació i pagament final de la subvenció. Es notificarà aquesta resolució en qualsevol cas al beneficiari.

Quan per circumstàncies sobrevingudes no sigui possible l'execució completa de les obres en el termini concedit, l'interessat ha de sol·licitar la resolució d'aprovació de la justificació parcial acompanyada de la mateixa documentació exigida que s'assenyala en el punt 1 d'aquest apartat, referida a l'obra parcial executada.

En tot cas, s'ha d'aportar qualsevol altra documentació que li sigui requerida per l'PMHRIBA per a justificar les actuacions realitzades.

21. Efectes per incompliment

En el supòsit que no s'executi l'obra substancial, entenent per obra substancial la que va ser necessària per a determinar la concessió, i sempre que no existeixin causes degudament justificades per a això, haurà de reintegrar les quantitats percebudes i, si s'escau, els interessos de demora que siguin procedents, d'acord amb l'establert a l'OMS i a l'LGS.

22. Terminis d'execució i justificació de les obres

El termini màxim de finalització de les obres serà el que s'estableixi en la resolució de concessió, i en tot cas no podrà excedir dels 18 mesos des de la notificació de la resolució d'aprovació. El termini de justificació de les obres serà de 3 mesos a partir de la data d'acabament d'aquestes.

23. Control i seguiment

El PMHRIBA és competent, en els termes de l'article 32.1 de l'LGS, per a inspeccionar directament o indirectament l'execució de l'obra de rehabilitació objecte de l'ajuda, amb la finalitat de comprovar la seva correcta adequació al projecte presentat.

24. Tributació dels ajuts

Com a norma general, les subvencions o ajuts rebuts per persones que no realitzen activitats econòmiques tenen la consideració de guanys patrimonials, per la qual cosa estan subjectes i no exemptes en l'impost sobre la renda.

25. Clàusula de protecció de dades

25.1. Les dades personals tractades en el marc d'actuació d'aquesta convocatòria seran incorporades a l'activitat de tractament “Ajudes i subvencions a la rehabilitació edificatòria”, el responsable del qual és el PMHRIBA amb la finalitat de gestionar i tramitar les sol·licituds d'ajuts i subvencions a la rehabilitació edificatòria, així com les actuacions derivades d'aquestes, entre les quals s'inclou la gestió i tramitació de la present convocatòria. La licitud del tractament de dades és el compliment d'una obligació legal, així com l'exercici dels poders públics conferits al PMHRIBA per a efectuar aquesta gestió. Aquestes dades seran tractades amb la màxima confidencialitat. No es comunicaran a tercers excepte obligació legal o en els supòsits assenyalats en les bases d'aquesta convocatòria que habilitin la comunicació. Els interessats podran exercir els seus drets d'accés, rectificació, supressió, portabilitat de dades, així com de limitació i oposició al seu tractament, en la forma legalment prevista, davant el PMHRIBA, obtenint informació a l'adreça de correu subvencions@pmh.palma.cat.

26. Referències de gènere

La utilització de substantius de gènere gramatical determinat en referència a qualsevol subjecte, càrrec o lloc de treball s'ha d'entendre realitzada per economia d'expressió i com a referència genèrica, tant en femení com en masculí, amb estricta igualtat a tots els efectes.

27. Publicitat

27.1. Les presents bases que regeixen la convocatòria d'ajudes s'han d'aprovar per Junta de Govern i es publicaran al BOIB i al tauler d'anuncis del PMHRIBA, i a la BDNS. Així mateix es difondran a través del web municipal i el del PMHRIBA.

27.2. El PMHRIBA, o si escau, l'Ajuntament de Palma podrà donar la publicitat que consideri oportuna de totes les instal·lacions, estudis, projectes o activitats obtinguin els ajuts públics previstes en la present ordre, respectant en tot cas la protecció de dades i la intimitat de les persones.

 

CAPÍTOL V DESCRIPCIÓ DE LES LÍNIES.

Les línies d'ajuts objecte d'aquesta convocatòria són les següents:

28. LÍNIA A. Àrea delimitada dins la barriada de Camp Redo

Habitatges de la zona central del Camp Redó (AP-PGR 46-01 / ARI-PE 46-01)

Habitatges de la zona central del Camp Redó

CARRERS

 

NÙMERO

FELIP II

………………

números parells del 2 al 4B

CAN FOSSER (passatge)

………………

tots els números

CASTILLO DE OLITE

………………

tots els números

JOAN D'ÀUSTRIA

………………

parells del 2 al 4B, senars del 1 al 3B

EBRO (passatge)

………………

tots els números

VARA DE REY (passatge)

………………

tots els números

ALFONS EL SAVI

………………

parells del 2 al 4B, senars del 1 al 3C

GENERAL RIERA

………………

parells el 120

INFANT PAGÀ

………………

parells el 18, senars del 21 al 25B

COTLLIURE

………………

senars del 17 al 21B

Queden excloses d'aquestes línies les edificacions que per qualsevol altra causa que no sigui ordre d'execució obert per disciplina urbanística com a resultat de l'IAE o ITE, tenen un expedient disciplinari obert o estan afectats per una unitat d'execució per expropiació per l'Ajuntament de Palma

29. LÍNIA B. Àrea delimitada dins la barriada de Son Gotleu

Habitatges de la zona central de Son Gotleu

L'àmbit d'aplicació correspon a les AP-PGR 65-01, ARU 65-01, ARU 65-02 i la part confrontant amb la AP-PGR 68-01 del barri de Son Gotleu, segons plànol:

Habitatges de la zona central de Son Gotleu

CARRERS

 

NÙMERO

ANTONI ROSSELLÓ I NADAL

………………

parells del 56 al 60, senars del 45 al 51

CAMÍ DE SON GOTLEU

………………

parells 54 al 56

FRANCESC JULIÀ

………………

parells del 42 al final, senars del 35 al final

GABRIEL CARBONELL

………………

senars del 69 al 101

INDALECIO PRIETO

………………

parells del 26 al 44, senars del 23 al 31

PIC ALCAZABA

………………

tots els números

PIC ALMANZOR

………………

tots els números

PIC ANETO

………………

tots els números

PIC AUÑAMENDI

………………

tots els números

PIC CEBOLLERA

………………

tots els números

PIC MONCAYO

………………

tots els números

PIC MULHACÉN

………………

tots els números

PIC NARANJO DE BULNES

………………

tots els números

PIC PEÑALARA

………………

tots els números

PIC PUIGMAL

………………

tots els números

PIC VELETA

………………

tots els números

PICO TEIDE I PROLONGACIÓ

………………

tots els números

PICOS DE EUROPA

………………

tots els números

PLAÇA FRA JOAN ALCINA

………………

números de l'1 al 3

REGAL

………………

parells del 40 al 110

SANT FULGENCI

………………

parells del 2 al 22, senars de l'1 al 23

SANTA FLORENTINA

………………

parells del 42 al 58, senars del 45 al 69

SIETE PICOS

………………

tots els números

TOMÀS RUL·LAN

………………

parells del 48 al 82, senars del 47A al 63

Queden excloses d'aquestes línies les edificacions que per qualsevol altra causa que no sigui ordre d'execució obert per disciplina urbanística com a resultat de l'IAE o ITE, tenen un expedient disciplinari obert o estan afectats per una unitat d'execució per expropiació per l'Ajuntament de Palma

30. LÍNIA C. Àrea delimitada dins la barriada de Verge de Lluc

L'àmbit d'aplicació és la delimitació de part de l'ARE 57-01 ( AP-PGR 57-01) del barri de Verge de Lluc

Habitatges de la zona central de Verge de Lluc

CARRERS

 

NÙMERO

ALFÀBIA

………………

números 1, 2, 3, 5

PLAÇA DE FÉLIX RODRÍGUEZ DE LA FUENTE

………………

tots els números (1-9)

GRECO

………………

tots els números (1-15a) i (2-12)

MORENETA

………………

parells del 2 AL 4, senars de l'1 al 13

GOYA

………………

parells del 2 AL 16, senars de l'1 al 7

SO NA DOLÇA

………………

senars del 1 al 5a

JUAN DE LA CIERVA

………………

parells del 2 al 6, senars de l'1 al 5

CARDENAL CISNEROS

………………

parells del 2 al 4b, senars de l'1 al 3

URÀ

………………

parells del 2 al 6, senars de l'1 al 5

PASSATGE DE CALA MURTA

………………

parells del 2 al 4

PASSATGE DE CALA FIGUERA

………………

el número 2

PASSATGE DE CALA MILLOR

………………

el número 2

PASSATGE DE CALA MORLANDA

………………

el número 2

ARAGÓ

………………

els números 323 i 323a

Queden excloses d'aquestes línies les edificacions que per qualsevol altra causa que no sigui ordre d'execució obert per disciplina urbanística com a resultat de l'IAE o ITE, tenen un expedient disciplinari obert o estan afectats per una unitat d'execució per expropiació per l'Ajuntament de Palma

31. LÍNIA D. Àrea delimitada dins la barriada de Son Ximelis (AP-PGR 31-01)

 
CARRERS   NÚMERO

CAN FERRAGUT

………………

4 , 4A

CAP BLANC

………………

tots els números

CAP DE LES SALINES

………………

tots els números

CAP DE PINAR

………………

tots els números

CAP ENDERROCAT

………………

senars 5,7,7A, i 9

CAP FORMENTOR

………………

tots els números

Queden excloses d'aquestes línies les edificacions que per qualsevol altra causa que no sigui ordre d'execució obert per disciplina urbanística com a resultat de l'IAE o ITE, tenen un expedient disciplinari obert o estan afectats per una unitat d'execució per expropiació per l'Ajuntament de Palma.

32. LÍNIA E. Àrea delimitada dins la barriada de La Soledad Nord AP-PGR 68-01

Soledad Nord

 

CARRERS

 

NÙMERO

22 DE GENER

………………

tots els números

ANTONI ROSSELLÒ I NADAL

………………

senars de l'1 al 51, parells del 2 al 60

BISBE SIMÒ BAUZÀ

………………

tots els números

CAMI VELL DE SINEU

………………

2, 2A

FRANCESC JULIÀ

………………

senars de l'1 al 31A, parells del 2 al 40

GARIEL CARBONELL

………………

senars del 35 al 65, parells del 36 al 118

GUILLEM GALMES

………………

tots els números

INDALECIO PRIETO

………………

senars de l'1 al 21, parells del 2 al 24

JOSEP MARTINEZ

………………

tots els números

MANACOR

………………

senars del 117 al 165

PARE ISLA

………………

tots els números

PLAÇA MIQUEL DOLÇ

………………

del 7 al 13

PLAÇA SANT FRANCESC XAVIER

………………

tots els números

REGAL

………………

senars de l'1 al 91, parells del 2 al 92

REIS CATÓLICS

………………

parells del 2 al 92

SANT DAMÀS

………………

tots els números

SANT IGNASI

………………

tots els números

SANT ISIDOR

………………

tots els números

SANT LEANDRE

………………

tots els números

SANT RAFEL

………………

senars de l'1 al 103, parells del 2 al 114

SANT VICENÇ FERRER

………………

senars de l'1 al 45, parells del 2 al 42

SANTA FLORENTINA

………………

senars de l'1 al 43, parells del 2 al 40

SON NADAL

………………

tots els números

SON NADALET

………………

tots els números

SUREDA

………………

tots els números

TOMÀS RUL·LAN

………………

senars de l'1 al 45, parells del 2 al 44

Queden excloses d'aquestes línies les edificacions que per qualsevol altra causa que no sigui ordre d'execució obert per disciplina urbanística com a resultat de l'IAE o ITE, tenen un expedient disciplinari obert o estan afectats per una unitat d'execució per expropiació per l'Ajuntament de Palma

33. LÍNIA F. Àrea delimitada dins la barriada de La Soledad Sur-Nou Llevant

 

CARRERS

 

NÙMERO

AMER

………………

tots els números

ANIMES

………………

tots els números

BARRANQUILLA

………………

tots els números

BOGOTÀ

………………

tots els números

BROTARD

………………

tots els números

CA NA TAVERNA

………………

tots els números

CABRERA

………………

tots els números

CALIFORNIA

………………

tots els números

CALLAO

………………

tots els números

CANET

………………

tots els números

CARACAS

………………

tots els números

CARITAT

………………

tots els números

CIUDAD DE QUERETARO

………………

tots els números

FAÇANA

………………

tots els números

FE

………………

tots els números

FELICIÀ FUSTER

………………

senars de l'1 al 11, parells del 2 al 14

FERRIOL

………………

tots els números

FORNARIS

………………

tots els números

GORG BLAU

………………

tots els números

LIMA

………………

tots els números

LLUIS SALOM

………………

tots els números

MANACOR

………………

parells del 74 al 148

MANUEL AZAÑA

………………

senars de l'1A al 9A

MEXIC

………………

tots els números

MONTEVIDEO

………………

tots els números

MORANTA

………………

tots els números

PERU

………………

tots els números

PLAÇA DEL MÍNIMS

………………

tots els números

PRUNES

………………

tots els números

PUERTO RICO

………………

tots els números

PUNTA

………………

tots els números

RANDA

………………

tots els números

RECTOR PETRO

………………

tots els números

REI MARTÍ

………………

tots els números

SIQUIER

………………

tots els números

TEIX

………………

tots els números

TOUS

………………

tots els números

VALPARAISO

………………

tots els números

Queden excloses d'aquestes línies les edificacions que per qualsevol altra causa que no sigui ordre d'execució obert per disciplina urbanística com a resultat de l'IAE o ITE, tenen un expedient disciplinari obert o estan afectats per una unitat d'execució per expropiació per l'Ajuntament de Palma.

Palma, 12 de gener de 2023

La presidenta del Patronat Municipal de l'Habitatge i Riba Neus Truyol Caimari

Documents adjunts