Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FUNDACIÓ INSTITUT SOCIOEDUCATIU S'ESTEL

Núm. 791324
Resolució de la gerent de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel per la qual s'aprova la convocatòria del procés excepcional d'estabilització per concurs extraordinari de mèrits per cobrir les places de personal laboral de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant l'Acord del Patronat, es va aprovar l'oferta pública d'ocupació d'estabilització corresponent al personal laboral de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel, en el marc de la llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública (BOIB núm. 69, de 28 de maig).

2. L'article 4 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears regula el procés excepcional d'estabilització de places ocupades de manera temporal de llarga durada de conformitat amb la disposició addicional sisena de la llei 20/2021, de 28 de desembre. Aquestes disposicions preveuen que les administracions públiques convoquin, amb caràcter excepcional i una sola vegada, pel sistema de concurs, les places que, en compliment dels requisits establerts a l'article 2.1 de la llei 20/2021, hagin estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016. Aquesta disposició es complementa amb la disposició addicional vuitena, la qual estableix que, addicionalment, els processos d'estabilització prevists en la disposició addicional sisena han d'incloure en les convocatòries les places vacants de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior al dia 1 de gener de 2016. Sent d'aplicació a les fundacions de conformitat a la disposició addicional setena de la llei 20/2021, de 28 de desembre.

3. Pel que fa al concurs com a procés excepcional d'accés com personal laboral de la Fundació, cal tenir en compte la doctrina fixada pel Tribunal Constitucional sobre el principi d'igualtat en l'accés als càrrecs i les ocupacions públiques (article 23.2 CE), que diu que només hi cabran excepcions per raons excepcionals i objectives. A més, aquest accés s'ha d'ordenar de manera igualitària a la convocatòria mitjançant normes abstractes i generals per tal de preservar la igualtat davant la llei de la ciutadania, fet que obliga el legislador i l'Administració a triar regles fundades en criteris objectius i presidits pels cànons de mèrit i capacitat que l'article 103.3 CE disposa (STC 67/1989, 27/1991 i 60/1994).

Entre les condicions que, d'acord amb la jurisprudència constitucional, s'han de donar perquè no es pugui apreciar cap infracció del principi d'igualtat d'accés a càrrecs i llocs de treball públics de l'article 23.2 CE es troba, en primer lloc, que sigui una situació excepcional; en segon lloc, que només s'acudeixi a aquest tipus de procediments una sola vegada, ja que altrament es perdria la seva condició de remei excepcional i, en tercer lloc, que aquesta possibilitat estigui prevista en una norma amb rang legal (STC 12/1999, d'11 de febrer de 1999).

Juntament amb la disposició addicional sisena de la llei 20/2021, de 28 de desembre, i l'article 4 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, es dona empara normativa al concepte jurisprudencial d'interinitat de llarga durada superior a cinc anys.

4. El Decret llei 2/2022, de 7 de febrer, pel qual s'estableixen mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública a les Illes Balears, exposa a l'apartat II de la Disposició de Motius que l'article segon del citat decret i amb relació als ens del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears regula, mitjanant l'addició de dues disposicions addicionals a la llei 7/2010 de 21 de juliol del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la creació d'una mesa de negociació per a tot el sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'objectiu de negociar el desenvolupament de les condicions de treball comunes i aprovar un acord marc per a tot el sector públic, i amb l'objectiu de fixar uns criteris homogenis quant a l'execució dels processos d'estabilització que preveu la llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. Amb aquest mandat legislatiu es va impulsar la creació de la Mesa General del Sector Públic Instrumental Autonòmic.

El 16 de març de 2022 es va constituir aquesta Mesa, de la qual en formen part, d'una banda, la direcció general competent en matèria de funció pública i representants de les conselleries amb ens del sector públic instrumental adscrits i, de l'altra, les organitzacions sindicals legitimades per ser-hi presents d'acord amb el que disposen els articles 6 i 7 de la llei orgànica 11/1985 de 2 d'agost, de llibertat sindical. Aquestes organitzacions es distribueix en funció dels resultats obtinguts en les eleccions als òrgans de representació del personal, delegats de personal i comitès d'empresa, en el conjunt dels ens del sector públic instrumental autonòmic. En concret, en formen part les organitzacions sindicals CCOO, UGT, STEI Intersindical, CSIF i USO.

L'articulació d'aquests processos selectius hauran de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat. Les bases comunes han estat objecte de negociació a la Mesa General del Sector Públic Instrumental Autonòmic per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears.

En les bases generals negociades s'han aprovat uns criteris comuns que hauran de regir tots els processos d'estabilització derivats de la llei 20/2021 per a l'ingrés o l'accés com a personal laboral fix dels ens del Sector Públic Instrumental de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. L'apartat 3 de l'article 2 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, per evitar dilacions en aquests nous processos, exigeix que la publicació de les convocatòries dels processos selectius per a la cobertura de les places incloses en les ofertes d'ocupació pública d'estabilització s'haurà de produir abans del 31 de desembre de 2022. Així mateix, disposa que la resolució d'aquests processos selectius finalitzarà abans del 31 de desembre de 2024.

6. L'article 59 del TREBEP regula la reserva de places per a persones amb discapacitat en les ofertes d'ocupació pública, article d'aplicació als ens del sector públic instrumental, d'acord amb el que preveu la disposició addicional primera. Aquest article disposa que en les ofertes d'ocupació pública es reservarà una quota no inferior al 7 % de les vacants per ser cobertes entre persones amb discapacitat, que es consideren com les definides en l'apartat 2 de l'article 4 del text refós de la llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.

L'apartat 2 de l'article 3 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, diu que pel que fa a les administracions o entitats en què s'hagi arribat al 2 % dels efectius totals, les places ofertes per la quota de reserva es poden limitar a les que s'emparen en llocs de treball ocupats actualment per persones amb discapacitat, d'acord amb les previsions que s'estableixen en la llei 20/2021, de 28 de desembre.

Atès que la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel supera el percentatge del 2 % dels efectius totals, la reserva realitzada en aquestes convocatòries es limita als llocs de treball ocupats per persones amb discapacitat que compleixen les previsions de la llei 20/2021, de 28 de desembre.

Això no obstant, l'article 4 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, disposa que «En les ofertes dels processos d'estabilització en el cas dels processos de la disposició addicional sisena i vuitena de la llei, en tractar-se de processos per concurs com a procés excepcional, una sola vegada, la convocatòria de les places s'haurà de fer amb caràcter general per igual valoració dels mèrits objectius fixats per a totes les persones aspirants, excepte quan l'administració convocant motivi la convocatòria per torn de reserva de persones amb discapacitat».

7. L'article 19.2, en relació amb l'article 30 de l'Estatut de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel, fa referència al disseny de la política general de la Fundació al Patronat de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel. I l'article 28.1, als apartats h) i), es disposa que correspon a la gerent de la Fundació desenvolupar la política de personal dissenyada pel Patronat i, amb aquest finalitat, concertar o rescindir relacions laborals, seleccionar el personal laboral, acordar les sancions i executar les actuacions que, en aquesta matèria li siguin encomanades, a més d'exercir la direcció superior del personal al servei de la Fundació i mantenir les relacions amb els òrgans de representació del personal (BOIB núm. 22 de data 17 de febrer de 2018).

Per tot això, fent ús de les competències que m'atorga l'article 28.1 h) i i) dels Estatuts de la Fundació (BOIB núm. 22 de data 17 de febrer de 2018), dicto la següent:

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de concurs extraordinari de mèrits per cobrir 60 places de personal laboral de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel el sistema de selecció de les quals es farà mitjançant concurs extraordinari de mèrits (disposicions addicionals sisena i vuitena de la llei 20/2021, de 28 de desembre) incloses en oferta pública d'estabilització aprovada, per l'Acord del Patronat de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel de 18 de maig de 2022, d'acord amb la distribució que consta en l'annex 1.

2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten a aquesta resolució com a annex 2.

3. Aprovar el barem de mèrits que ha de regir aquest procés que figura com a annex 3 d'aquesta resolució.

4. Aprovar els requisits de titulació per accedir a cadascuna de les categories convocades que figuren en l'annex 4 d'aquesta resolució.

5. Aprovar les instruccions per tramitar les sol·licituds telemàtiques i les declaracions responsables que consten en l'annex 5.

6. Fer públic que el model de sol·licitud i d'autobaremació de mèrits estan inclosos dins del tràmit telemàtic disponible a disposició de les persones interessades a la pàgina web «http://fundaciosestel.caib.es».

7. Fer públic el model de presentació de documentació per acreditar els requisits que consten en l'annex 6.

8. Fer pública la informació sobre protecció de dades personals que figura en l'annex 7.

9. Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que s'hi pugui interposar cap recurs en via administrativa ni s'hagi d'interposar preceptivament una reclamació prèvia a la via judicial social.

Marratxí, a la data de la signatura electrònica (27 de desembre de 2022) La gerent de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel Josefina Tur Marí.

 

ANNEX 1

Places convocades

1. Torn lliure ordinari

Grup A

 

Tècnic/a superior d'atenció a menors i família (ALTER)

1 plaça a Mallorca

Tècnic/a superior d'atenció a menors i família (Mediació)

1 plaça a Mallorca

Tècnic/a de centres i mesures socioeducatives especialitat psicòleg/a

1 plaça a Mallorca

Tècnic/a superior de programes socioeducatius

1 plaça a Mallorca

 

Grup B

 

Educador/a de centre socioeducatiu

18 places a Mallorca

Educador/a Social o habilitat/da

22 places a Mallorca

Tècnic/a mitjà de programes socioeducatius

1 plaça a Mallorca

Treballador/a Social

2 places a Mallorca

 

Grup C

 

Oficial de manteniment

1 plaça a Mallorca

 

Grup D

 

Auxiliar Tècnic Educatiu

9 places a Mallorca

2. Torn de reserva per a persones amb discapacitat

Grup B

 

Educador/a de centre socioeducatiu

1 plaça a Mallorca

 

Grup D

 

Auxiliar Tècnic Educatiu

2 places a Mallorca

ANNEX 2 Bases específiques de la convocatòria

1. Normativa reguladora

Aquesta convocatòria es regula per aquesta normativa:

a) Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat (BOE núm. 312, de 29 de desembre)

b) Decret llei 2/2022, de 7 de febrer, pel qual s'estableixen mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública a les Illes Balears.

c) Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, modificat pel Decret llei 7/2022 (BOIB núm. 67, de 24 de maig), d'11 de juliol de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 12 de juliol).

d) Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'Estatut dels Treballadors.

e) Text refós de la llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, de 30 d'octubre, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (d'ara endavant, TREBEP).

f) V Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 174, de 19 de desembre de 2013).

g) Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector, públic instrumental de la Comunitat autònoma de les Illes Balears.

h) Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

i) Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

j) Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.

k) Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

l) Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014, per la qual es regulen l'homologació dels estudis de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat amb els certificats de coneixement de la llengua catalana de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i l'exempció de l'avaluació de la llengua i la literatura catalanes en l'ensenyament reglat no universitari, i els procediments per obtenir-les (BOIB núm. 115, de 26 d'agost de 2014)

m) Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013)

n) Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. Places i procediment selectiu

2.1. L'objecte de la convocatòria és la provisió de les places indicades en el punt 1 de la Resolució i en l'annex 1 corresponents al personal laboral de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel de l'oferta pública d'estabilització.

2.2. S'estableix com a procediment selectiu el de concurs extraordinari de mèrits, inclosa la reserva de persones amb discapacitat.

2.3. El procés selectiu objecte d'aquesta convocatòria ha de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.

2.4 Places reservades per a persones amb discapacitat.

En aquesta convocatòria es reserven 3 places perquè siguin cobertes per persones que acreditin una discapacitat.

2.5 Requisits específics per a la reserva.

Per a les persones que accedeixin pel torn de reserva, a més dels requisits generals de la base 3, han de tenir reconeguda la condició legal de discapacitat i del tipus assenyalat en l'annex 1 en un nivell igual o superior al 33 % i acreditar, mitjançant un informe expedit per l'equip multiprofessional corresponent de la direcció general competent en matèria de persones amb discapacitat, els aspectes següents:

— Que l'aspirant es troba en condicions de complir les tasques fonamentals de la categoria i especialitat a la qual aspira, mitjançant, si correspon, a judici de la Fundació, les adaptacions adients del lloc de treball.

— Si s'escau, les adaptacions que fossin necessàries per realitzar les proves d'accés; respectant, en tot cas, els principis de mèrit i capacitat.

Les persones que es presentin pel torn de reserva, han de sol·licitar l'emissió de l'informe d'aptitud o adaptació de l'equip multiprofessional de la Direcció General d'Atenció a la Dependència o organisme públic equivalent.

La participació en el procés selectiu de les persones que optin per aquest torn quedarà condicionada a què l'informe esmentat relatiu a les condicions personals per exercir les funcions de la plaça sigui favorable.

D'acord amb el que estableix l'article 4.2 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, es consideren afectats per una discapacitat en grau igual o superior al 33 % els pensionistes de la Seguretat Social que tinguin reconeguda una pensió d'incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i els pensionistes de classes passives que tinguin reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei.

3. Requisits i condicions generals de les persones interessades

3.1. Per obtenir la condició d'aspirant i ser admès en aquest procés selectiu, les persones interessades hauran de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del TREBEP.

b) Tenir l'edat mínima establerta en la legislació bàsica estatal, o l'establerta normativament per a determinades professions i no excedir l'edat que, si escau, estableixi la convocatòria corresponent.

c) Estar en possessió de la titulació que s'indica en l'annex 4 per a cadascun dels grups i categories convocades o estar en condició d'obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació.

D'acord amb la disposició addicional dotzena del Decret llei 6 /2022, de 13 de juny, per als grups C, D i E s'entén que compleixen el requisit de titulació els treballadors que actualment presten serveis a la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel i tinguin acreditada una experiència laboral de més de tres anys en la categoria professional concreta en la data de publicació d'aquesta convocatòria..

En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà disposar de l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de disposar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1837/2008 i altres normes de transposició i desplegament.

d) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.

e) No haver estat separades, mitjançant procediment disciplinari, del servei de cap administració, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

f) No tenir la condició de personal laboral fix en la mateixa categoria professional i especialitat de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel a la qual s'opta.

g) Disposar de coneixements de la llengua catalana que s'indica en l'annex 4 per a cadascun dels grups i categories convocades.

Els certificats s'han d'acreditar mitjançant el certificat oficial corresponent d'entre els següents:

— Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística).

— Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

— Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014.

— Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

Si la persona interessada al·lega el requisit de coneixement de la llengua catalana mitjançant títols, diplomes i certificats que requereixin l'homologació, el requisit s'entén complit malgrat l'homologació s'obtingui amb posterioritat a la finalització del període de presentació de sol·licituds, sempre que el requisit s'hagi al·legat i els coneixements que s'homologuen s'hagin adquirit amb caràcter previ a la finalització d'aquest termini. En qualsevol cas, l'homologació haurà d'aportar-se amb caràcter previ a la formalització del contracte.

També s'entén acreditat el requisit o mèrit, segons escaigui, si les persones aspirants consten en la llista provisional d'aprovats de les darreres proves de llengua catalana, al·legant que consten en aquesta llista, sempre que finalment s'elevi a definitiva encara que sigui amb posterioritat a la finalització del tràmit de presentació de sol·licituds.

A les persones aspirants que acreditin, amb els informes previs adients, sordesa prelocutiva profunda, severa o mitjana, se'ls haurà d'adaptar l'exigència del requisit de coneixement de la llengua catalana, mitjançant una resolució del conseller o consellera competent en matèria de funció pública, d'acord amb l'abast de la discapacitat.

h) Certificat negatiu del Registre Central de delinqüents sexuals en aplicació del que preveu l'article 13.5 de la llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de Protecció jurídica del menor, redactat conforme a la llei 26/2015, de 28 de juliol, en vigor des del 18 d'agost de 2015.

i) Signar la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de participació i als mèrits al·legats (full d'autobaremació), que figura en el tràmit telemàtic d'inscripció en aquest procés selectiu.

S'entén que la declaració responsable està signada quan el procés d'inscripció hagi estat presentat i finalitzat.

3.2. Els aspirants han de complir els requisits exigits en aquesta convocatòria el dia d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i han de mantenir-los fins al moment de la presa de possessió com a personal laboral fix.

3.3. El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.

4. Excepció del requisit de coneixement de la llengua catalana

Les persones aspirants que estiguin treballant, en el moment de finalització de la presentació de sol·licituds, a la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel i en la mateixa categoria i especialitat a què opten i no puguin acreditar el requisit exigit per a l'ingrés, queden exemptes del requisit d'acreditació del coneixement de la llengua catalana.

En el supòsit que aquestes persones, mitjançant la participació en aquests processos d'estabilització, assoleixin la condició de personal laboral fix, restaran obligades, en el termini de dos anys, comptats a partir de la signatura del contracte de treball, a acreditar el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit per a l'accés a la classe o la categoria professional.

Si transcorregut el termini de dos anys, no s'acredita el nivell de coneixements de la llengua catalana exigit per a l'accés, aquestes persones seran remogudes del lloc de treball per manca d'adequació a les funcions d'aquest, mitjançant un procediment contradictori i escoltats els òrgans de representació del personal corresponent. La remoció suposa el cessament en el lloc de treball obtingut al corresponent procés selectiu, i la pèrdua d'aquest lloc.

Aquestes persones restaran obligades a participar en totes les convocatòries de proves de llengua catalana que durant aquest període convoquin la Direcció General de Política Lingüística i l'Escola Balear d'Administracions Públiques per obtenir el certificat de coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell exigit per a l'accés a la categoria professional a la qual s'ha accedit.

5. Identificació dels aspirants en les publicacions dels actes i resolucions

D'acord amb l'establert en la disposició addicional setena de la llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, quan sigui necessària la publicació d'actes a la seu electrònica, al web o al Butlletí Oficial de les Illes Balears, els aspirants s'hauran d'identificar amb el nom, els cognoms i les xifres numèriques quarta, cinquena, sisena i setena del número del DNI o NIE i les xifres tercera, quarta, cinquena i sisena en el cas de passaports.

6. Sol·licitud i declaració responsable

6.1. Procediment

6.1.1. Les persones aspirants han de presentar una sol·licitud i un full d'autobaremació per a cadascuna de les categories convocades en les quals volen participar amb la formalització del corresponent tràmit telemàtic al Registre electrònic de la Fundació, disponible a la seva pàgina web http://fundaciosestel.caib.es.

Únicament seran admeses les sol·licituds presentades al Registre electrònic de la Fundació. La presentació de les sol·licituds per un altre mitjà (registre de conselleries, ajuntaments, de manera presencial...) suposarà la no presentació de la sol·licitud, i per tant, la no presentació en el procediment selectiu.

Les persones aspirants han d'indicar a la sol·licitud el torn a les places al qual opten. Són incompatibles entre si el torn lliure i la reserva de persones amb discapacitat.

6.1.2. Per ser admesos a les proves selectives corresponents i prendre-hi part, els aspirants hauran de presentar, juntament amb la sol·licitud i el full d'autobaremació, una declaració responsable relativa al compliment de tots i cadascun dels requisits de participació exigits en la base 3, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de les instàncies. En aquesta sol·licitud, els aspirants han de consignar les dades relatives al compliment dels requisits de participació i no les hauran d'acreditar fins al termini regulat en la base 9.2.

El propi tràmit de presentació de sol·licituds inclou el model d'al·legació de mèrits (autobaremació) que té igualment la consideració de declaració responsable.

6.1.3. La Fundació, d'ofici o a proposta del president del tribunal, pot requerir en qualsevol moment que els aspirants aportin la documentació que acrediti el compliment dels requisits declarats, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagin d'aportar en aquest procés selectiu, i l'interessat haurà  d'aportar-los. La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la declaració responsable o la no presentació davant l'òrgan convocant de la documentació que, si escau, hagi estat requerida per acreditar el compliment d'allò declarat determinarà l'exclusió del procediment selectiu, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives en què s'hagi pogut incórrer.

6.1.4. El procediment per a la presentació i formalització de les sol·licituds i de les declaracions responsables per via telemàtica es detalla en l'annex 5.

6.1.5. La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs per part de l'aspirant  del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 i de la llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre.

6.1.6. Si algun aspirant és nomenat personal laboral fix de la mateixa categoria i especialitat a què opti, si escau, durant el transcurs d'aquest procés selectiu, o bé ja té aquesta condició, en serà exclòs.

6.2. Termini

El termini de presentació de sol·licituds és de 30 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7. Admissió i exclusió d'aspirants

7.1. En el termini màxim de dos mesos, comptats a partir que acabi el termini de presentació de sol·licituds, la gerent de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel haurà de dictar una resolució mitjançant la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu, amb expressió de la causa d'exclusió. Aquesta resolució es publicarà al web de la Fundació (http://fundaciosestel.caib.es)

Es publicarà una llista per a cadascuna de les categories i especialitats convocades. En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins del termini establert i en la forma corresponent, les persones interessades hauran de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, consten en la relació pertinent de persones admeses.

7.2. Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de set dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En la publicació d'aquesta resolució se'ls haurà d'advertir que la Fundació considerarà que desisteixen de la sol·licitud si no compleixen el requeriment.

Si les persones excloses o omeses no esmenen el defecte o no presenten els documents preceptius, es consideraran excloses del procediment mitjançant la resolució per la qual s'aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses a la qual es refereix el paràgraf següent.

7.3. Acabat el termini al qual fa referència la base 7.2. i esmenades les sol·licituds, si escau, la gerent de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel dictarà una resolució en què declararà aprovada la llista definitiva de persones admeses i excloses. La resolució, amb la llista, es publicarà al web de la Fundació.

7.4. El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.

8. Autobaremació de mèrits i llista provisional de mèrits al·legats

8.1. Tal i com estableix la base 6.1.2, les persones aspirants han d'emplenar, juntament amb la sol·licitud de participació i d'acord amb el tràmit telemàtic, el full d'autobaremació de mèrits, que té la consideració de declaració responsable.

En aquest full d'autobaremació els aspirants han d'al·legar, sota la seva responsabilitat, quins són els mèrits dels quals disposen d'entre els prevists en l'annex 4. Els mèrits s'han d'al·legar i, quan escaigui, acreditar, en referència a la data que finalitzi el termini de presentació d'instàncies. La falsedat en les dades consignades durant la fase d'al·legació de mèrits determinarà l'exclusió del procés i l'aspirant es considerarà com a no participat, a més d'aplicar-s'hi les actuacions legals que es derivin per la falsedat en les dades.

8.2. Els aspirants queden vinculats pels mèrits que al·leguen dins del tràmit telemàtic, per tant la puntuació resultant dels mèrits declarats determina la seva posició màxima en l'ordre de prelació del concurs. D'acord amb aquestes puntuacions, els tribunals conformaran una llista provisional de mèrits al·legats, que es publicarà al web de la Fundació http://fundaciosestel.caib.es, juntament amb la llista definitiva de persones admeses i excloses. Si el tribunal encara no s'hagués constituït, la publicació d'aquesta llista la faria la gerent de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel.

Les persones aspirants disposen d'un termini de 7 dies hàbils des de la publicació de la llista provisional de mèrits al·legats per esmenar els errors de fet, materials o aritmètics que hagin pogut cometre en les al·legacions dels mèrits (full autobaremació), com a conseqüència d'haver situat de manera incorrecta un mèrit en l'apartat d'un altre mèrit, o d'haver calculat erròniament les unitats dels mèrits al·legats. Durant aquest tràmit no s'admet l'al·legació de nous mèrits no especificats a la declaració inicial.

 

​​​​​​​9. Llista informativa d'ordre d'aspirants i requeriments

9.1. Un cop finalitzat el termini de la base 8.2 i esmenats, si s'escau, els errors manifestats pels aspirants a la llista provisional de mèrits, el Tribunal elevarà aquesta llista a la gerent de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel per tal dicti una resolució aprovant la llista informativa de l'ordre dels aspirants d'acord amb la puntuació resultant dels mèrits al·legats en la declaració responsable d'autobaremació, que es publicarà al web de la Fundació (http://fundaciosestel.caib.es). Juntament amb aquesta resolució es farà públic l'oferiment de llocs de treball.

9.2. En la mateixa llista informativa es requerirà les persones aspirants perquè en el termini de 10 dies hàbils acreditin els mèrits i els requisits al·legats en la declaració responsable, a un nombre d'aspirants igual al 120 % del nombre de places convocades seguint l'ordre de prelació de la llista informativa. Així mateix, dins d'aquest termini, els aspirants hauran de presentar un escrit d'elecció dels llocs de treball oferts, per ordre de preferència. Els citats escrits (requisits, mèrits, elecció de llocs de treball) s'hauran de presentar presencialment al Registre de la Fundació situat a Marratxí, c. Francesc Salvà i Pizà, s/n, en horari de 8.00 a 14.00 hores de dilluns a divendres.

Si cal, es pot requerir un nombre addicional d'aspirants per acreditar els mèrits i requisits al·legats en la declaració responsable.

9.3. Els requisits poden ser comprovats en qualsevol moment, i sempre abans que es publiqui la llista definitiva de mèrits comprovats.

9.4. L'acreditació dels mèrits s'haurà de realitzar segons el que estableix la base 11 i en l'annex 3 de mèrits.

9.5. L'acreditació de requisits s'ha de realitzar segons el que estableix la base 10 i d'acord amb el model de l'annex 6.

10. Documentació que han de presentar les persones aspirants per acreditar el compliment dels requisits

10.1. En el termini atorgat segons la base 9.2 anterior, les persones aspirants seleccionades hauran de presentar els documents següents:

a) Còpia autèntica del títol acadèmic exigit en cada convocatòria o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol (només si la FISE no ho comprova d'ofici segons la base 10.2). 

b) Certificat acreditatiu dels coneixement de la llengua catalana exigits en la base 3 (només si la FISE no ho comprova d'ofici segons la base 10.2).

c) Declaració responsable de no haver estat separats mitjançant un expedient disciplinari del servei de cap administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitats de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per una resolució judicial per accedir a la categoria de la qual haguessin estat separats o inhabilitats, segons el model que facilitarà la direcció general competent en matèria de funció pública.

En el cas de ser nacionals d'un altre estat, han d'acreditar no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

d) Escrit en què s'elegeixin, de major a menor interès, els llocs de treball oferts/als quals es vol optar. La sol·licitud haurà d'incloure la totalitat dels llocs als quals pot optar per categoria professional i acompliment de requisits.

e) Certificació acreditativa, si escau, del reconeixement de la condició legal de discapacitat en un nivell igual o superior al 33 % i del tipus de discapacitat a què fa referència la base 2.4 d'aquesta convocatòria (Persones amb discapacitat: reserva de places. Condicions específiques) quan es tracti de persones que s'hagin presentat pel torn de reserva per a persones amb discapacitat a què fa referència l'article 2 del Decret 36/2004 (només si la FISE no ho comprova d'ofici).

f) Si s'escau, informe d'aptitud per exercir les funcions de la categoria i especialitat expedit per la Direcció General d'Atenció a la Dependència (només si la FISE no ho comprova d'ofici).

g) Certificat negatiu del Registre Central de delinqüents sexuals en aplicació del que preveu l'article 13.5 de la llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de Protecció jurídica del menor, redactat conforme a la llei 26/2015, de 28 de juliol, en vigor des del 18 d'agost de 2015.

h) Altres requisits segons la plaça oferida.

10.2. No obstant el que disposen els apartats anteriors, la Fundació Institut socioeducatiu S'Estel comprovarà d'ofici els documents emesos per les administracions públiques que constin en poder de la Fundació als expedients personals del treballadors.

10.3. Incompliment dels requisits

Si no es presenta la documentació dins del termini fixat en la base 9.2, llevat de casos de força major que hagin estat degudament acreditats i, si escau, apreciats per la Fundació mitjançant una resolució motivada o, si en el moment d'examinar la documentació es dedueix que hi manca algun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà ser contractada com a personal laboral fix i les seves actuacions quedaran anul·lades, sense perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat a la sol·licitud inicial.

 

​​​​​​​11. Acreditació dels mèrits

11.1 Els mèrits dels aspirants s'han d'haver assolit en la data en què acaba el termini de presentació de sol·licituds.

11.2. Els mèrits al·legats pel personal laboral de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel que constin al seu expedient personal s'incorporaran d'ofici per la Fundació, sense que sigui necessari acreditar-los.

11.3. A l'efecte de tenir la informació necessària per participar en aquesta convocatòria, el personal laboral de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel que vulgui comprovar les dades que figuren al seu expedient pot comprovar els mèrits que hi consten, i si pertoca, aportar al departament de RRHH, abans que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds, la documentació que no hi consti i que consideri adient per figurar al procediment del concurs extraordinari de mèrits.

11.4. Això no obstant, els candidats han d'acreditar el compliment dels mèrits al·legats que no són susceptibles d'inscripció a l'expedient personal.

11.5. Les persones interessades també poden adjuntar la documentació que considerin pertinent per completar o aclarir els certificats o títols que figurin a l'expedient personal o que hagin acreditat, quan pertoqui, i que puguin plantejar dubtes als tribunals sobre la procedència o no de valorar-los.

11.6. En el supòsit que la documentació acreditativa d'un mèrit consti en llengua estrangera, quan el Tribunal ho consideri necessari, aquest podrà requerir a la persona interessada per tal que adjunti una traducció jurada. En aquest cas, sense aquesta traducció, el mèrit no es pot considerar acreditat i, per tant, no s'ha de valorar.

11.7. Els interessats són els responsables de la veracitat dels documents presentats en les diverses fases dels procediments selectius.

11.8. Excepcionalment, quan la rellevància del document ho exigeixi o hi hagi dubtes sobre la qualitat de la còpia, la Fundació pot sol·licitar a la persona interessada que exhibeixi el document o la informació original per tal de fer l'acarament de les còpies que hagi aportat.

12. Comprovació de mèrits

12.1. Els Tribunals han de revisar la documentació acreditativa dels mèrits requerits seguint el barem que figura en l'annex 3. La         Gerent de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel pot dictar les instruccions que consideri oportunes per homogeneïtzar els criteris d'aplicació de les bases i del barem de mèrits per part dels tribunals.

12.2. El Tribunal ha de requerir als aspirants que esmenin els defectes que presenti la documentació acreditativa dels mèrits atorgant un termini de d'esmena de 10 dies hàbils, requeriment que es publicarà a la pàgina web de la Fundació (http://fundaciosestel.caib.es). També pot reclamar formalment a les persones interessades els aclariments o, si pertoca, la documentació addicional que consideri necessària per disposar dels elements de judici necessaris per valorar els mèrits que han al·legat i acreditat tal com estableix la convocatòria.

12.3. Una vegada conclòs el procediment de revisió i baremació, el Tribunal aprovarà una llista provisional amb les puntuacions que hagin obtingut les persones aspirants. Aquesta llista s'haurà de publicar a la pàgina web de la Fundació amb la puntuació total per ordre de major a menor.

12.4. Les persones aspirants disposen d'un termini de set dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de puntuacions, per al·legar les rectificacions que considerin pertinents sobre la valoració provisional de mèrits del concurs. Dins d'aquest termini, les persones interessades poden sol·licitar veure l'expedient de valoració. Amb aquesta finalitat la Fundació comunicarà a la pàgina web http://fundaciosestel.caib.es la data i l'hora en què les persones interessades podran tenir vista de l'expedient.

Les persones aspirants que hagin d'esmenar o aclarir algun mèrit han de presentar la documentació original i una còpia corresponent al Registre físic de la Fundació situat a Marratxí al c/ Salva i Pizà s/n, mitjançant instància general (o escrit) adreçada al Tribunal.

12.5. El Tribunal ha de resoldre i notificar de manera motivada les al·legacions efectuades pels aspirants. Aquesta notificació es pot realitzar mitjançant les publicacions a la pàgina web de la Fundació (http://fundaciosestel.caib.es). Un cop resoltes les al·legacions ha de publicar en els mateixos termes la llista definitiva de valoració de mèrits. El Tribunal només pot modificar la llista provisional de puntuacions arran de l'estimació d'al·legacions o per rectificar errades materials, de fet o aritmètiques.

13. Superació del concurs i desempats

13.1. La relació d'aspirants que hagin superat el concurs, que no pot contenir un nombre de persones superior al de places convocades per a cada torn, quedarà determinada per la suma de la puntuació obtinguda en la valoració dels mèrits corresponents.

13.2. En cas que es produeixin empats, s'han de resoldre atenent successivament els criteris següents:

1r. La major antiguitat en la mateixa categoria i especialitat acreditada a la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel.

2n. La major antiguitat acreditada en altres categories o especialitats a la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel.

3r. La major puntuació obtinguda en el mèrit de cursos de formació.

4rt. La major antiguitat acreditada en el conjunt entitats del sector públic.

5è. Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en la categoria i l'especialitat de què es tracti.

6è. Les persones víctimes de violència de gènere.

7è. No tenir la consideració de personal laboral fix de l'ens convocant.

8è. La persona de més edat.

9è. Si persisteix finalment l'empat, s'ha de fer un sorteig.

En relació amb el reconeixement de les situacions de violència de gènere, aquestes s'acreditaran tal i com s'estableix a l'article 23 de la llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre.

13.3. Un cop comprovat el compliment dels requisits per ser contractats com a personal laboral fix, i seguint l'ordre obtingut en les puntuacions de la llista definitiva de valoració de mèrits, i un cop aplicats els desempats quan escaigui, el Tribunal elevarà a la gerent de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel la proposta de persones aspirants que hagin superat el procés selectiu del concurs, desglossada per torns d'accés. Aquesta llista haurà de contenir, com a màxim, tantes persones aprovades com el nombre de places convocades.

Això no obstant, amb la finalitat d'assegurar que es cobreixin les places convocades, quan hi hagi renúncies d'aspirants seleccionats abans de la formalització del contracte, el Tribunal ha d'elevar a la gerent una relació complementària dels aspirants que estiguin situats a continuació de les persones proposades, per ordre de puntuació, per a la seva possible contractació com a personal laboral fix en substitució de les qui hi renunciïn.

13.4. Les places de reserva per a persones amb discapacitat no adjudicades incrementaran les no reservades.

14. Publicació de la llista d'aspirants seleccionats, contractació i incorporació als llocs de treball

14.1. Llista d'aspirants seleccionats

D'acord amb la proposta del Tribunal, la gerent de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel dictarà resolució aprovant les llistes d'aspirants que hagin superat el concurs extraordinari de mèrits per a les diferents categories i especialitats, separades per torns que s'haurà de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Fundació. Aquesta Resolució contindrà l'adjudicació del lloc de treball.

14.2. Contractació

Les persones que hagin superat el procés selectiu formalitzaran el contracte com a personal laboral fix de la categoria i especialitat corresponent de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel.

La crida a les persones integrants de la llista es realitzarà per qualsevol mitjà que consideri la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel, podent-se fer telefònicament o en defecte per qualsevol mitjà acreditable en Dret. En haver-se produït la crida per signar el contracte, dues vegades consecutives en el termini de 72 hores sense obtenir resposta o amb resposta negativa no justificada, la persona serà exclosa de la llista de manera definitiva.

14.3. Incorporació al lloc de treball

La signatura del contracte s'ha d'efectuar en el termini de tres dies hàbils, comptats a partir de l'endemà que es publiqui al BOIB les resolucions anteriors.

Abans de la signatura del contracte del lloc adjudicat, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni que fa cap activitat en el sector públic de les que es comprenen a l'article 1 de la llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

Si fa alguna activitat privada, incloses les de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies hàbils comptats des de l'endemà de la signatura del contracte, per tal que l'òrgan competent acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat.

Les persones que hagin superat el procés selectiu i optin a algun lloc de treball que està ocupat per una persona en situació de jubilació parcial, no podran ocupar aquest lloc fins que la persona jubilada passi a jubilació total i la persona rellevista d'aquesta acabi el seu contracte. Les persones en aquesta situació poden ser assignades temporalment a un altre lloc de la mateixa categoria laboral.

 

​​​​​​​15. Adjudicació dels llocs de treball

L'adjudicació es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

Les persones seleccionades del torn de reserva per a persones amb discapacitat han d'elegir segons l'ordre de prelació que els correspongui.

Això no obstant, d'acord amb el que disposa l'article 5 del Decret 36/2004, s'han d'oferir a les persones amb discapacitat que hagin superat el procés aquells llocs de treball adaptats o adaptables a la seva discapacitat.

Els llocs de treball que tinguin reconegut el dret a la jubilació parcial s'han d'identificar per a la seva elecció per part dels aspirants, perquè la contractació definitiva s'ajornarà al moment de la jubilació total de la persona ocupant en jubilació parcial. Aquestes persones podran ser adscrites provisionalment a altres places vacants de la mateixa categoria.

16. Efectes de la no superació o no participació en els processos selectius d'estabilització

16.1. Al personal laboral temporal que estigui en actiu com a tal i que vegi finalitzada la seva relació amb la Fundació en el moment de resoldre aquest procés d'estabilització perquè no l'hagi superat, li correspon una compensació econòmica, la qual consistirà en la diferència entre el màxim de vint dies del seu salari fix per any de servei, amb un màxim de dotze mensualitats, i la indemnització que li correspongui percebre per l'extinció del seu contracte, i s'han de prorratejar per mesos els períodes de temps inferiors a un any. En cas que la resolució esmentada sigui reconeguda en via judicial, es procedirà a la compensació de quantitats.

16.2. La no participació en el procés selectiu d'estabilització no dona dret a compensació econòmica en cap cas. A aquest efecte, s'entén que no han participat en aquesta convocatòria les persones que no han presentat la sol·licitud, les que no han presentat la declaració responsable, o que no han al·legat la totalitat dels mèrits baremables de què disposen, d'acord amb allò que ja consta en poder de les administracions o entitats. Pel que fa al barem de formació, basta que al·leguin un número de cursos suficient per arribar a la valoració màxima.

17. Òrgan de selecció

17.1. Composició de l'òrgan de selecció

17.1.1. El tribunal és l'òrgan de selecció encarregat de dur a terme aquest procés selectiu. S'ha de constituir un tribunal per cada grup professional.

Els tribunals s'han d'ajustar, pel que fa a al constitució i la composició, al que estableix a l'article 27.3 del 5è Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en tot allò que no contradigui el que estableix la lletra a) de l'article 9 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny.

17.1.2. Els tribunals han d'estar constituïts, com a mínim, per tres membres titulars, amb el mateix nombre de suplents. S'ha de constituir un tribunal per cada grup del prevists a l'article 15 del Conveni col·lectiu.

Tots els membres dels tribunals han de posseir una titulació acadèmica d'igual o de superior nivell que l'exigit als aspirants per a l'ingrés.

17.1.3. La determinació de la composició dels tribunals s'ha de dur a terme d'acord amb les normes següents:

a) El president serà designat lliurement per la gerent de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel.

b) Els vocals han de ser nomenats per sorteig entre el personal laboral en situació de servei actiu a la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel que pertanyin al grup de què es tracti. El sorteig es farà amb la participació del Comitè d'Empresa.

c) La secretaria correspondrà a la persona designada per votació del tribunal entre les persones designades com a vocals.

La composició dels òrgans de selecció s'ha d'ajustar, llevat de raons fonamentades i objectives, degudament motivades, al criteri de paritat entre homes i dones, amb capacitació, competència i preparació adequades. S'entén per representació equilibrada la presència de dones i homes de manera que cap sexe no superi el 60% del conjunt de persones a què es refereix ni sigui inferior al 40%.

17.1.4. No poden formar part dels tribunals:

— Les persones que hagin realitzat en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria corresponent les tasques de preparació de persones aspirants a proves selectives per a la categoria de què es tracti.

— Les persones que tinguin la consideració d'alt càrrec de l'Administració del Govern de les Illes Balears o si fa menys de quatre anys del cessament d'aquesta condició. Tampoc no en poden formar part els funcionaris interins ni el personal eventual, ni personal laboral temporal.

— Tampoc no en poden formar el personal laboral que tingui assignat un crèdit horari per realitzar funcions sindicals o de representació de personal.

17.2. Nomenament dels membres dels tribunals

Els tribunals encarregats de la selecció seran nomenats per la gerent de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel i tenen la consideració d'òrgans dependents de la seva autoritat.

El nomenament dels membres dels Tribunals s'haurà de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel un cop finalitzat el període de presentació d'instàncies.

17.3. Funcionament dels Tribunals

Els òrgans de selecció actuen amb autonomia funcional i els acords que adoptin vinculen l'òrgan del qual depenen, sense perjudici de les facultats de revisió que s'estableixen legalment.

Les funcions bàsiques dels Tribunals d'aquest procés selectiu són les següents:

a) Valorar els mèrits al·legats per les persones aspirants i acreditats en la forma que estableixen les bases de la convocatòria.

b) Revisar la valoració dels mèrits d'acord amb les al·legacions que presentin les persones interessades. El Tribunal ha de fer constar en acta els fets i els resultats dels actes de revisió que hagi dut a terme.

c) Requerir les persones aspirants perquè aclareixin o esmenin els defectes de forma en l'acreditació dels mèrits, sempre que s'hagin acreditat dins del termini establert (defectes de compulsa, d'indicació d'hores o de contingut d'una acció formativa, o altres defectes similars).

d) Elaborar i aprovar la llista provisional i definitiva de mèrits comprovats dels aspirants ordenats d'acord amb la puntuació per mèrits que hagin obtingut.

e) Elevar la llista definitiva de persones que han superat el procés selectiu d'acord amb la puntuació que han obtingut a la gerent de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel, perquè dicti una resolució per la qual aprova les persones que han superat el procediment de concurs.

f) La resta de funcions determinades en aquestes bases i en la normativa d'aplicació.

Al funcionament del Tribunal li és d'aplicació el Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i a l'establert en el Decret llei 6/2022 i a les bases d'aquesta convocatòria.

Els membres del Tribunal poden fer constar en acta el seu vot contrari a l'acord adoptat, la seva abstenció o el sentit del seu vot favorable. L'abstenció únicament pot ser exercida i posteriorment recollida en l'acta corresponent quan estigui degudament justificada.

Si en qualsevol moment el Tribunal té coneixement que un aspirant no compleix algun dels requisits exigits que impossibilitin l'accés a la categoria i l'especialitat corresponent en els termes establerts en aquesta convocatòria, una vegada feta l'audiència prèvia a la persona interessada, ha de proposar-ne l'exclusió a la gerent de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel. En la proposta ha de comunicar les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant a la sol·licitud.

El tribunal podrà sol·licitar a l'òrgan gestor del procés que nomeni el personal col·laborador o el personal assessor especialista que consideri necessaris per a la valoració dels mèrits. A aquest efecte, són aplicables les mateixes prohibicions de participació i les causes d'abstenció i recusació que tenen els membres dels òrgans de selecció.

Correspondrà al Tribunal, en el desenvolupament del procés de selecció, aplicar, interpretar i integrar aquestes bases específiques, amb ple respecte al principi d'igualtat. També estarà habilitat per considerar i apreciar les qüestions d'ordre i les incidències que puguin sorgir.

Durant el desenvolupament del procés, el Tribunal haurà de resoldre tots els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació de les bases de la convocatòria i, també, com s'hagi d'actuar en els casos no prevists.

18. Publicació de la composició de les borses preferents de personal laboral temporal

18.1. Les persones que hagin participat en aquest procediment i no hagin superat el procés selectiu i no tinguin la possibilitat de participar en el procés d'estabilització pel sistema de concurs oposició, per no haver-hi places de la mateixa categoria i especialitat convocades per aquest sistema, s'han d'incloure en una borsa de personal laboral temporal de la corresponent categoria i especialitat en el qual hagin participat. Aquesta borsa ha de tenir caràcter preferent a qualsevol altra borsa ordinària i/o extraordinària que estigui vigent en la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel.

18.2. Als efectes anteriors i un cop finalitzat el procés selectiu, els Tribunals requeriran a les persones incloses en la llista informativa d'ordre d'aspirants de la base 9 que compleixin els requisits del paràgraf anterior i que hagin declarat disposar d'un mínim de 10 punts, per tal que en el termini de 10 dies hàbils acreditin els mèrits al·legats en la declaració responsable. Aquest requeriment es podrà realitzar de manera parcial en un percentatge mínim corresponent al 120 % de places convocades, tot respectant la posició en la llista informativa.

El Tribunal revisarà i baremarà els mèrits declarats segons el procediment establert en les bases 11 i 12, i un cop revisats, conformarà una llista per ordre de puntuació obtinguda amb totes les persones que hagin assolit un mínim de 10 punts.

Si el requeriment és parcial, es conformarà una llista parcial un cop comprovats els mèrits segons el paràgraf anterior, i aquesta llista es podrà emprar per nomenar personal laboral temporal. Amb caràcter previ a l'exhauriment de la llista parcial, i sempre que no s'hagi creat una nova borsa com a resultat d'un nou procés selectiu de la mateixa categoria i especialitat, es realitzarà un nou requeriment segons estableix el paràgraf anterior.

18.3. Un cop comprovats els mèrits del tots els aspirants que hagin declarat un mínim de 10 punts, s'haurà de publicar la constitució de les borses de personal laboral temporal de cada categoria i especialitat corresponent, derivades d'aquesta convocatòria segons el major nombre de puntuació obtinguda un cop revisats els mèrits, i sempre que s'hagi obtingut un mínim de 10 punts.

 

ANNEX 3 Barem de mèrits

Els mèrits que s'han de valorar per a places de personal laboral de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel, s'han d'ajustar als criteris següents (Disposició addicional 7a i 8ª Decret llei 6/2022):

1. Mèrits professionals (màxim 45 punts)

1.1. Els mèrits professionals baremaran d'acord amb els criteris generals següents:

a) A l'efecte de valorar el treball desenvolupat s'ha de computar el temps que els candidats hagin estat en les situacions d'excedències, reduccions de jornada, permisos o altres beneficis relacionats amb la maternitat o paternitat i per raó de guarda legal o cura de familiars.

b) Es computaran com a situacions assimilades a actiu als efectes del còmput de serveis prestats les següents:

• Les persones que hagin gaudit d'una excedència per cura de familiars (article 89.4 TREBEP i art 53.2 Conveni Col·lectiu).

• Les persones que hagin gaudit d'una excedència per raó de violència de gènere (article 89.5 TREBEP).

• El personal laboral, declarat en excedència forçosa (article 46.1 TRET).

c) El temps de serveis prestats del personal que ocupi places afectades per un procés de traspàs de competències i que compleixin els requisits establerts en la llei 20/2021 es consideraran com a temps prestat a l'Administració que ha rebut la competència transferida.

d) Les fraccions inferiors al mes no es valoraran.

1.2. Per a la valoració de l'experiència prèvia, amb el màxim de 45 punts, es distingiran:

• Per cada mes treballat a la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel en la mateixa categoria professional i especialitat a la qual s'opta: 0,25 punts per mes de serveis prestats.

• Per cada mes treballat a la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel en una altra categoria professional o especialitat a la qual s'opta: 0,10 punts per mes de serveis prestats.

• Per cada mes treballat a una altre ens del sector públic instrumental autonòmic en una categoria professional equivalent o amb anàlogues funcions a la qual s'opta: 0,10 punts per mes de serveis prestats.  

1.3. Aquest mèrit s'haurà d'acreditar documentalment de la manera següent: Sempre i quan l'aspirant no s'hi oposi expressament, en el cas de serveis prestats a la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel, la Fundació ha d'expedir d'ofici el certificat que acrediti els que consten en el departament de Personal de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel, el qual s'ha d'incorporar d'ofici a l'expedient. Si la persona aspirant s'oposa a la comprovació d'ofici o si, excepcionalment, la Fundació no pot comprovar aquests documents, es podrà requerir a la persona interessada que els aporti.

En el cas de serveis prestats en altres ens del sector públic instrumental autonòmic, s'haurà d'aportar el certificat acreditatiu expedit per l'ens instrumental en què s'hagin prestat aquests serveis.

2. Altres mèrits (màxim 55 punts)

Altres mèrits (màxim 55 punts): La suma de tots aquests mèrits no pot superar els 55 punts.

2.1. Formació acadèmica (màxim 15 punts)

2.1.1. Quant a la formació acadèmica, s'han de valorar les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació, d'acord amb els criteris següents:

La titulació acadèmica ha de ser distinta de la que s'acredita com a requisit d'accés, i del mateix nivell o d'un nivell superior.

Les titulacions acadèmiques han d'estar relacionades amb les funcions de la categoria i especialitat a què s'opta. A aquests efectes, es consideren relacionades amb les funcions de totes les categories les titulacions de les branques de coneixement de ciències econòmiques, administració i direcció d'empreses, relacions laborals i recursos humans, ciències polítiques, sociologia, prevenció de riscs laborals, dret i especialitats jurídiques, informàtica i de sistemes, administració i gestió de la innovació, ciències del treball i relacions laborals.

Les titulacions d'ESO i batxiller s'entenen relacionades amb les funcions de totes les categories i especialitats que exigeixen un requisit de titulació de nivell igual o inferior.

Només es valorarà la titulació de nivell més alt que s'acredita, la puntuació de la qual no s'acumularà a la d'altres titulacions que es posseeixin.

Per a la valoració concreta, amb un màxim de 15 punts, s'atorgarà la puntuació següent:

• Títol d'estudis oficials de doctor,, reconegut com a nivell MECES.

• Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, enginyeria o arquitectura, reconeguts com a nivell MECES 3.

• Títol d'estudis oficials de diplomatura, grau, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica, reconeguts com a nivell MECES 2.

• Títol de tècnic superior de formació professional, reconegut com a nivell MECES 1 o equivalent acadèmic.

• Títol de batxillerat o de tècnic de formació professional o equivalent acadèmic.

• Títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) o equivalent acadèmic.

Per una titulació del mateix nivell al requerit per a la categoria professional: 10 punts.

Per una titulació superior al nivell requerit: 15 punts.

2.1.2. Aquest mèrit s'haurà d'acreditar documentalment de la manera següent: llevat que aquests mèrits constin a l'expedient de personal a la Fundació, es requerirà a la persona interessada que els aporti.

2.2 Coneixements de llengua catalana (màxim 15 punts)

2.2.1. Només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti. En tots els casos només es valoraran els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés i amb un màxim de 15 punts. La puntuació que s'atorgarà és la següent:

• Per al nivell B1

• Per al nivell B2.

• Per al nivell C1.

• Per al nivell C2.

• Per al llenguatge administratiu.

Per un certificat d'un nivell superior al requerit: 12 punts.

Per certificat de llenguatge administratiu: 3 punts.

2.2.2. Aquest mèrit s'haurà d'acreditar documentalment de la manera següent: Llevat que l'aspirant s'oposi expressament, la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel verificarà les dades relatives als certificats de coneixement de llengua catalana que s'al·leguin com a mèrits i que constin a l'expedient de personal que obra en poder de la Fundació.

Si s'oposa a la comprovació d'ofici d'aquestes dades o si aquests certificats no consten a l'expedient personal del departament de RRHH de la Fundació, per acreditar aquest mèrit la persona interessada haurà d'aportar l'original o una còpia d'aquests certificats.

Si la persona interessada al·lega el mèrit de coneixement de la llengua catalana mitjançant títols, diplomes i certificats que requereixin l'homologació, de conformitat amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014 (BOIB núm. 115, de 26 d'agost de 2014), el mèrit es podrà baremar malgrat l'homologació s'obtingui amb posterioritat a la finalització del període de presentació de sol·licituds, sempre que el mèrit s'hagi al·legat i els coneixements que s'homologuen s'hagin adquirit amb caràcter previ a la finalització d'aquest termini. En qualsevol cas, l'homologació haurà d'aportar-se dins del termini d'acreditació de mèrits al·legats.

També s'entén acreditat el requisit o mèrit segons escaigui, si les persones aspirants consten en la llista provisional d'aprovats de les darreres proves de llengua catalana, al·legant que consten en aquesta llista, sempre que finalment s'elevi a definitiva encara que sigui amb posterioritat a la finalització del tràmit de presentació de sol·licituds.

2.3. Cursos de formació (màxim 20 punts)

2.3.1 Es baremaran tots els cursos rebuts o impartits que hagin estat certificats amb aprofitament o assistència en el marc de l'Acord de Formació per a l'ocupació o dels plans de formació contínua del personal de les administracions públiques.

2.3.2. Es baremaran tots els cursos de formació certificats amb aprofitament o assistència, impartits o promoguts per qualsevol administració pública de base territorial, escoles d'administració pública, ens del sector públic instrumental de la CAIB i fundació tripartida i Universitats. Dins del concepte d'administració pública territorial, s'emmarquen els cursos impartits per ens del sector públic adscrits i dependents d'aquests administracions territorials.

2.3.3. Es baremaran tots els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració.

2.3.4. Es baremaran tots els cursos de formació impartits per l'ens del sector públic instrumental de la CAIB, realitzats en el marc de perfeccionament o aprenentatge per a la utilització d'eines o sistemes de treball a l'ens.

2.3.5. Es valoraran els cursos d'experts universitaris i de postgrau certificats per universitats públiques.

2.3.6. La valoració de tota la formació es regeix pels criteris generals que s'indiquen a continuació:

a) Es valoraran tots els cursos de formació rebuts o impartits que hagin estat certificats amb aprofitament o assistència, segons la puntuació següent:

- Cursos amb certificat d'aprofitament o impartits: 0,4 punts per hora.

- Cursos amb certificat d'assistència: 0,26666 punts per hora.

b) No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.

c) Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.

Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits als certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.

d) En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació o la impartició.

e) Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica com a usuari.

Acreditació del mèrit: la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel incorporarà d'ofici en l'expedient del concurs un extracte dels mèrits del Pla de formació interna que figuren en l'expedient personal de cada aspirant. Si el curs no consta al Registre de Personal de la Fundació s'haurà d'aportar el certificat expedit per l'òrgan que hagi impartit la formació.

2.4. Triennis reconeguts (màxim 15 punts)

Es valorarà cada trienni, reconegut com a personal funcionari o com a personal laboral amb 3 punts per trienni, fins a un màxim de 15 punts.

Acreditació del mèrit: en cas que la persona interessada no s'hi oposi expressament, la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel incorporarà d'ofici a l'expedient del concurs un extracte dels triennis reconeguts al personal de la Fundació.

En el cas de triennis reconeguts per altres administracions públiques o ens del sector públic, s'haurà d'aportar el certificat o document acreditatiu expedit per l'Administració corresponent.

2.5. Altres mèrits (màxim 15 punts)

2.5.1. Coneixement d'altres llengües: es valorarà el coneixement d'altres llengües no oficials de la UE (ex.: àrab, rus...).

a) Per a un mateix idioma, només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita.

La puntuació que s'atorgarà és la següent:

• Per al nivell B1: 0,5 punts.

• Per al nivell B2: 0,75 punts.

• Per al nivell C1: 1 punt.

• Per al nivell C2: 1,5 punts.

b) Es valoraran els certificats expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes o els certificats homologats per aquesta.

2.5.2. Publicacions i ponències relacionades amb el lloc de treball.

a) Aquest mèrit s'haurà d'acreditar documentalment de la manera següent: original o còpia d'un exemplar de la publicació o referències bibliogràfiques identificatives de la publicació i de la seva autoria. En el cas de ponències a congressos, certificat acreditatiu de la secretaria del congrés.

b) La puntuació que s'atorgarà és la següent:

  • Per cada publicació o ponència compartida amb altres autors/es: 0,25 punts.
  • Per cada publicació pròpia (individual): 0,50 punts.​​​​​​​

2.5.3. Acreditacions específiques com certificats de professionalitat emesos per l'òrgan oficial corresponent:

1. Acreditacions admeses: certificats professionals de manipulació d'aliments; cursos específics per a l'exercici del lloc de treball de l'àrea de manteniment, jardineria i/o esports; monitor o director de temps lliure; socorrisme i/o primers auxilis; o d'altres sempre relacionats directament amb el lloc de treball.

2. Els certificats valorats en aquest apartat no han d'haver estat objecte a la vegada de valoració a l'apartat de Formació (apartat 2.3).

3. La puntuació que s'atorgarà és la següent:

• Certificat Professionalitat Nivell 1: 0,5 punts.

• Certificat Professionalitat Nivell 2: 1 punt.

• Certificat Professionalitat Nivell 3: 1,5 punts.

4. En cas de no ser acreditatius de certificat de professionalitat, els cursos s'acreditarien a l'apartat de Formació.

 

ANNEX 4 Requisits de Titulació

Les titulacions exigides per a l'ingrés en les diferents categories i especialitats de personal laboral de les places convocades són les indicades a continuació:

Tècnic/a superior d'atenció a menors i família (ALTER) (grup A)

Títol de Grau o Llicenciatura en Pedagogia o Psicologia. Certificat de coneixements de català B2.

Tècnic/a superior d'atenció a menors i família (MEDIACIÓ) (grup A)

Títol de Grau o Llicenciatura en Pedagogia o Psicologia. Certificat de coneixements de català B2.

Tècnic/a de centres i mesures socioeducatives, especialitat psicòleg/a (grup A)

Títol de Grau o Llicenciatura en Psicologia. Habilitació per a l'exercici com a Psicòleg/a general sanitari. Carnet de conduir B. Certificat de coneixements de català B2.

Tècnic/a superior de Programes Socioeducatius (grup A)

Títol de Grau o Llicenciatura en Pedagogia o Psicologia. Certificat de coneixements de català B2.

Educador/a de centre socioeducatiu (grup B)

Títol de Diplomatura Universitària i experiència mínima de 5 anys en centres socioeducatius. Carnet de conduir B. Certificat de coneixements de català B2.

Educador/a Social o habilitat/da (grup B)

Títol de Grau o Diplomatura en Educació Social o habilitació de la disposició transitòria tercera lletra b) de la llei 8/2002, de creació del col·legi d'educadors/es socials de les Illes Balears. Carnet de conduir B. Certificat de coneixements de català B2.

 

​​​​​​​Tècnic/a mitjà de Programes Socioeducatius (grup B)

Títol de Diplomatura Universitària. Experiència mínima d'1 any. Certificat de coneixements de català B2.

Treballador/a Social (grup B)

Títol de Grau o Diplomatura en Treball Social. Carnet de conduir B. Certificat de coneixements de català B2.

Oficial de manteniment (grup C)

Batxillerat o FP2. Experiència mínima de 3 anys al lloc segons l'especialitat. Certificat de coneixements de català B2.

Auxiliar tècnic educatiu (grup D)

Títol de graduat/graduada en educació secundària o títol equivalent, o títol de tècnic/a superior de formació professional en integració social o títol de tècnic/a superior de formació professional en animació sociocultural. Carnet de conduir B. Certificat de coneixements de català B1.

Per als grups C i D, d'acord amb l'article 15 del Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, s'entén que té formació laboral equivalent el personal laboral que actualment presta serveis a l'Administració autonòmica i els seus ens instrumentals i que tingui acreditada una experiència laboral de més de tres anys en la categoria professional concreta o hagi superat un curs de formació professional directament relacionat amb la categoria impartida per un centre oficial reconegut.

D'acord amb la disposició addicional dotzena del Decret llei 6 /2022, de 13 de juny, per als grups C, D i E s'entén que compleixen el requisit de titulació els treballadors que actualment presten serveis a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i els seus ens instrumentals, i tenen acreditada una experiència laboral de més de tres anys en la categoria professional concreta en la data de publicació d'aquesta convocatòria.

 

ANNEX 5 Instruccions per tramitar les sol·licituds telemàtiques i les declaracions responsables

Les sol·licituds per participar en aquest procés selectiu s'han de presentar obligatòriament per via telemàtica. Per presentar la sol·licitud de participació, la persona interessada ha de tenir DNI electrònic, Certificat digital o Cl@ve Pin

Les persones aspirants han de presentar una sol·licitud i un full d'autobaremació per cadascuna de les categories convocades en la qual volen participar amb la formalització del corresponent tràmit telemàtic.

Per això, la persona interessada haurà d'accedir a la pàgina web de la Fundació http://fundaciosestel.caib.es, entrar a l'apartat «Oferta Pública d'Ocupació» i crear una sol·licitud. A continuació, haurà d'emplenar el formulari de dades del sol·licitant. Cal seguir les passes que indica el programa i finalitzar el procés. Només es considerarà finalitzat el tràmit i presentada correctament la sol·licitud quan aparegui el text següent a la pantalla: «La seva sol·licitud ha estat registrada correctament». En cas que no aparegui el text esmentat a la pantalla, la persona interessada podrà:

- Iniciar un nou tràmit.

-Si no pot realitzar el tràmit anterior haurà d'enviar el mateix dia o, com a màxim, el dia següent a l'intent, un correu electrònic informant d'aquesta incidència a l'adreça: incidencies@fsestel.caib.es. Si no envia aquest avís, la sol·licitud es considerarà com a no presentada dins del termini, sense possibilitat d'esmena posterior.

Si es presenta correctament la sol·licitud i es finalitza el tràmit d'acord amb el que s'ha indicat, el sistema li assignarà un número de registre vàlid i la sol·licitud constarà com a presentada correctament, sense necessitat de cap altre tràmit addicional.

2. Formalització de la sol·licitud

2.1. Les persones aspirants als processos selectius poden presentar la sol·licitud telemàtica, d'acord amb el que disposa l'apartat anterior, sempre que compleixin els requisits per participar en aquest procés selectiu que estableix la base 3 d'aquesta convocatòria. En la sol·licitud s'hauran de consignar, als apartats on s'indiqui, les dades següents:

a) La categoria professional i l'especialitat a la qual es presenten.

b) Si es presenten pel torn de reserva per a persones amb discapacitat, si escau. Els aspirants que es presentin pel torn de reserva per a persones amb discapacitat no podran participar en cap altre torn de la convocatòria general i hauran de complir el tipus específic de discapacitat prevista en la plaça.

c) La titulació que posseeixen per accedir-hi (en cas de títols universitaris s'haurà d'assenyalar la universitat i l'any d'expedició).

d) El nivell de coneixement de la llengua catalana i el tipus de certificat que l'acredita entre els següents:

-Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística).

-Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

-Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014, per la qual es regulen l'homologació dels estudis de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat amb els certificats de coneixement de la llengua catalana de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i l'exempció de l'avaluació de la llengua i la literatura catalanes en l'ensenyament reglat no universitari, i els procediments per obtenir-les (BOIB núm. 115, de 26 d'agost de 2014). Caldrà disposar de la corresponent resolució d'homologació del certificat.

-Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

Les persones que estiguin exemptes del requisit d'acreditació del coneixement de la llengua catalana, d'acord amb allò que estableix la base 4, ho han d'indicar expressament a la sol·licitud.

f) Altres requisits segons la plaça

g) Els mèrits que al·leguen, emplenant cada apartat del full d'autobaremació

2.2. Amb la sol·licitud de participació no s'haurà d'aportar cap document d'acreditació, ni dels requisits ni dels mèrits. L'aspirant declara, sota la seva responsabilitat, que disposa dels requisits al·legats i dels mèrits declarats.

2.3. Únicament s'han de constituir borses d'interins en aquelles categories i especialitats en les quals no hi hagi places convocades pel sistema de concurs oposició.

2.4 Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que facin constar en la seva sol·licitud.

Seran responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

3. Torn de reserva per a persones amb discapacitat

Els aspirants que participin pel torn de reserva de persones amb discapacitat no poden participar en cap altre torn de la convocatòria general.

Les persones que optin per aquest torn han de fer constar a la sol·licitud, mitjançant la declaració responsable, el percentatge de discapacitat que tenen reconegut .

Respecte d'aquelles persones que no s'oposin, la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel consultarà d'ofici al seu expedient personal, l'informe d'aptitud o adaptació de l'equip multiprofessional de la Direcció General d'Atenció a la Dependència o organisme públic equivalent sobre les condicions personals per exercir les funcions corresponents a la plaça. Si la Fundació no disposa d'aquestes dades o si la persona aspirant s'oposa a la l'obtenció d'ofici d'aquest informe, l'haurà d'aportar en el termini de 10 dies hàbils establert al punt 10.2 de les bases.

La participació en el procés selectiu de les persones que optin per aquest torn quedarà condicionada a què l'informe esmentat relatiu a les condicions personals per exercir les funcions de la plaça sigui favorable.

4. Declaració responsable

El model oficial de sol·licitud incorpora la declaració responsable del compliment dels requisits i condicions generals per participar en les proves selectives convocades que s'estableixen en el punt 3 de les bases específiques, així com dels mèrits al·legats en l'autobaremació, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu. No és necessari aportar,  juntament amb la sol·licitud, cap document addicional per acreditar els aspectes declarats. 

No obstant tot l'anterior, la Fundació pot requerir a l'aspirant en qualsevol moment del procés selectiu que acrediti el compliment dels requisits i les condicions generals de participació.

La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori o la no presentació davant la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel de la documentació que, si escau, es requereixi per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determinarà la impossibilitat de continuar el procediment des del moment en què es tingui constància d'aquests fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquin.

 

​​​​​​​​​​​​​​5. Consentiment

La Fundació comprovarà d'ofici els documents que constin al seu poder en l'expedient personal del treballador.

En el cas de persones amb discapacitat, també hauran de manifestar si s'oposen a que la Fundació consulti el certificat de condició legal de persona amb discapacitat i l'informe de l'equip multiprofessional de la Direcció General d'Atenció a la Dependència que obrin al seu poder a l'expedient personal del treballador.

Si la persona aspirant s'oposa a la comprovació d'ofici per part de la Fundació, haurà d'aportar els documents acreditatius dels mèrits i els documents acreditatius dels requisits de participació.

Informació bàsica sobre protecció de dades

Responsable

Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel

Finalitat

Gestió del procés selectiu

Legitimació

En compliment de l'interès públic i d'obligacions legals

Destinataris

Se cediran dades personals a tercers (vegeu l'apartat d'informació addicional)

Drets

Drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, tal com s'explica en la informació addicional

Informació addicional

Vegeu l'annex «Protecció de dades» de la convocatòria

 

ANNEX 6  PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA DE REQUISITS

Dades personals

PRIMER COGNOM

SEGON COGNOM

NOM

DNI

 

 

 

 

Denominació de la categoria i especialitat

 

TORN LLIURE

TORN RESERVA

 

 

 

Caldrà PRESENTAR els originals o les còpies autèntiques que es consignen a continuació per acreditar el compliment dels requisits que exigeix la convocatòria:

 

Titulació acadèmica exigida o habilitació corresponent.

 

Certificat acreditatiu de coneixement de la llengua catalana o trobar-se en la situació regulada al punt 4 de l'annex 2

 

Habilitació psicòleg/a general sanitari (si escau)

 

Carnet de conduir B (si escau)

 

Experiència mínima exigida (si escau)

 

Declaració de no haver estat separat mitjançant un expedient disciplinar de cap administració pública ni d'estar inhabilitat per al càrrec.

 

Certificat negatiu del Registre Central de delinqüents sexuals en aplicació del que preveu l'article 13.5 de la llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de Protecció jurídica del menor, redactat conforme a la llei 26/2015, de 28 de juliol, en vigor des del 18 d'agost de 2015.

 

En cas de reserva de discapacitat, informe d'aptitud de la Direcció general d'Atenció a la Dependència del compliment de les tasques de la categoria i especialitat, al que aspira (només en cas que s'hagin oposat a què la Fundació pugui comprovar d'ofici a l'expedient que consta al departament de Recursos Humans de la Fundació)

 

Si escau, certificat acreditatiu del reconeixement de la condició legal de persona amb discapacitat en un nivell igual o superior al 33 %.

 

Escrit d'elecció de llocs de treball oferts, per ordre de preferència.

 

Informació bàsica sobre protecció de dades

Responsable

Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel

Finalitat

Gestió del procés selectiu

Legitimació

En compliment de l'interès públic i de les obligacions legals

Destinataris

Se cediran dades personals a tercers (vegeu l'apartat d'informació addicional)

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació i d'oposició al tractament, tal com s'explica en la informació addicional

Informació addicional

Vegeu l'annex «Protecció de dades» de la convocatòria

...................................................., ...... de/d'......................................... de ..............

[rúbrica]

 

​​​​​​​

FUNDACIÓ INSTITUT SOCIOEDUCATIU S'ESTEL

 

ANNEX 7 Informació sobre protecció de dades personals

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD) i la llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa del tractament de dades personals necessàries en el present procediment.

Responsable del tractament:

Identitat: Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel

Adreça postal: Carrer de Francesc Salvà i Pizà, s/n. 07181 – Pont d'Inca (Marratxí)

Adreça de correu electrònic: protecciodades@fsestel.caib.es

Finalitat del tractament:

Les dades seran tractades amb la finalitat de dur a terme el procés selectiu, i la posterior adjudicació de places a les persones seleccionades.

Legitimació:

El tractament de les dades personals és necessari per complir una obligació legal i per aconseguir l'interès públic, com és la selecció del personal al servei de les administracions públiques i els seus ens públics instrumentals d'acord amb els principis constitucionals d'igualtat, mèrit, capacitat i transparència.

La legislació aplicable és la següent:

— El text refós de la llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

— Les lletres c) i e) de l'article 6.1 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades.

- La llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Categories de dades personals objecte de tractament:

Dades de caràcter identificatiu

Nom, DNI, domicili, data de naixement, telèfon i adreça de correu electrònic

Dades acadèmiques i professionals

Mèrits, formació i experiència professional

Dades relatives a la salut

Percentatge i tipus de discapacitat

Dades relatives a antecedents penals

Antecedents penals inscrits al Registre Central de Penats, inclosos, si s'escau, els inscrits al Registre Central de Delinqüents Sexuals

Consentiment pel tractament de dades:

La presentació de la sol·licitud per al procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs per part de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal que farà l'òrgan competent i únicament per als fins establerts. (Inclòs a dades relatives a la salut)

Destinataris de les dades personals:

Se cediran les dades als següents organismes o persones, a l'efecte de complir el que preveu la legislació vigent en matèria de selecció de personal:

— Tribunal qualificador del procés: per al desenvolupament i la valoració de la prova i dels mèrits al·legats i acreditats del procés selectiu que preveu la convocatòria.

— Serveis generals de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel per a la contractació del personal.

— Butlletí Oficial de les Illes Balears: en aplicació de les obligacions que preveu la normativa per seleccionar empleats públics amb les previsions que estableix la llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

— Altres participants en el procediment selectiu: en virtut del principi de transparència que regeix els procediments selectius d'accés a la funció pública, els aspirants podran sol·licitar la consulta dels mèrits al·legats per altres participants per comprovar el funcionament correcte del procés selectiu. En cap cas, podran obtenir les dades de contacte d'altres aspirants, com ara l'adreça postal, el número de telèfon o l'adreça de correu electrònic.

— Administració de justícia: en cas que algun jutjat o tribunal requereixi l'expedient del procediment, la Fundació trametrà les dades personals que hi constin a l'Administració de justícia.

No se cediran les dades personals a altres organismes o tercers, tret que existeixi obligació legal o interès legítim, d'acord amb l'RGPD.

Criteris de conservació de les dades personals:

Els terminis de conservació de les dades seran els necessaris per complir la finalitat del procediment. Això és, es mantindran almenys fins al final del procés selectiu i a criteri propi fins a un màxim d'un any, a comptar des del dia de finalització del procediment, seguint la operativa interna de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel en matèria de terminis de conservació.

Existència de decisions automatitzades:

No es produiran decisions automatitzades, inclosa l'elaboració de perfils, amb les dades personals dels aspirants.

Transferències de dades a països tercers:

Les dades no es transferiran a països tercers.

Exercici de drets i reclamacions:

Les persones afectades pel tractament de dades personals tenen dret a sol·licitar a la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel la confirmació que les seves dades són objecte de tractament, l'accés a les seves dades personals, la informació d'aquestes, la seva rectificació o supressió, la limitació o l'oposició al tractament i la no inclusió en tractaments automatitzats i, fins i tot, de retirar el consentiment, si s'escau, en els termes que estableix l'RGPD. També tenen dret a la portabilitat de les dades en els termes que l'exercici d'aquest dret pugui afectar al procés selectiu.

L'exercici d'aquests drets es pot sol·licitar davant el responsable del tractament esmentat abans (Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel), mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», de manera presencial als serveis generals de la FISE o a l'adreça de correu electrònic protecciodades@fsestel.caib.es.

Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) (https://www.aepd.es/).

Conseqüències de no facilitar les dades personals:

El fet de no presentar les dades necessàries implicarà que la persona interessada no pugui formar part del procediment selectiu.

Dades de contacte de la Delegació de Protecció de Dades:

La Delegació de Protecció de Dades de la Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel correspon a l'empresa UNIVE Abogados i la seva adreça electrònica és: protecciodades@fsestel.caib.